Inderdaad, wat heb je aan de Civil Rights Act uit 1968.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:32 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Zijn toch allemaal zaken waar je zonder kunt.
Is dat de vrouw van Weiner?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 08:45 schreef zuiderbuur het volgende:
Al een tijdje niets meer gehoord van Anthony Weiner, het lid van het Huis van Afgevaardigden uit New York wiens carrière in elkaar zakte toen hij onfatsoenlijke foto's van zichzelf per ongeluk publiek maakte. Nu heeft hij samen met zijn vrouw een interview gegeven en hebben ze ondertussen ook een kindje:
http://www.people.com/people/article/0,,20612678,00.html
En net nu is zijn vrouw Huma Abedin het doelwit geworden van Michelle Bachman, die haar beschuldigt van banden met de Moslimbroederschap en dergelijke:
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-18918597
De Republikeinen willen er zich blijkbaar niet aan verbranden, John Boehner en McCain fluiten haar allen terug.
[..]Mooie site hoor, helpt echt om je terug in die tijd te plaatsen.
Rush Limbaugh kan er ook wel wat van:quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Is dat de vrouw van Weiner?![]()
![]()
Die Bachman is echt te walgelijk voor woorden. Speech van McCain was erg goed.
Hij heeft blijkbaar ook een mannetje gestuurd om er voor te zorgen dat niemand meer naar die film gaat kijken..quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:43 schreef zuiderbuur het volgende:
Nu - naar aanleiding van de nieuwe Batmanfilm- vindt Rush Limbaugh dat dat een complot is om Romney via "Bain" te raken:
http://www.demorgen.be/dm(...)t-tegen-Romney.dhtml
quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:38 schreef Comandante het volgende:
[..]
http://www.isidewith.com/results/19913560
http://www.isidewith.com/results/30107837quote:83% Jill Stein(on healthcare, foreign policy, science, environmental, economic, and immigration issues.)
82% Barack Obama (on environmental, science, foreign policy, economic, and immigration issues. )
61% Stewart Alexander (on healthcare issues. )
59% Gary Johnson (on domestic policy and immigration issues. )
56% Ron Paul (on environmental, domestic policy, and social issues. )
51% Mitt Romney (on domestic policy, environmental, and social issues. )
30% Jimmy McMillan (on domestic policy and foreign policy issues. )
7% Virgil Goode (no major issues. )
60% American Voters (on domestic policy, environmental, and foreign policy issues.)
Who you side with by party...
83% Green
82% Democratic
58% Libertarian
51% Republican
Als mensen dat nu nog uit hun strot kunnen krijgen....quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Niks aan de hand, is slechts een incident.
Tja, toen andere kandidaten flink werden benadeeld door de media waren dat volgens sommigen hier ook slechts incidenten en niks structureels. Ik zie niet in waarom dat in dit geval dan plots anders zou zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:39 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Als mensen dat nu nog uit hun strot kunnen krijgen....
Nou Koos hier boven mij draait nu al een beetje bij, mischien omdat er nu een democraat word aangevallen ipv RP?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:41 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Tja, toen andere kandidaten flink werden benadeeld door de media waren dat volgens sommigen hier ook slechts incidenten en niks structureels. Ik zie niet in waarom dat in dit geval dan plots anders zou zijn.
Dus je hebt wel een mening, maar hebt geen items bekeken?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ron Paul was en is een marginaal figuur dat nooit een serieuze kans heeft gemaakt. Dat hij minder media-aandacht kreeg is vanuit dat opzicht goed te begrijpen. Hoe hij inhoudelijk is aangepakt, weet ik niet. Heb geen van de desbetreffende items bekeken.
Ik ken die vent niet, maar klinkt wel als mijn man als ik het zo bekijkquote:I side with Jimmy McMillan on 85% of the issues in the 2012 Presidential election.
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:03 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik ken die vent niet, maar klinkt wel als mijn man als ik het zo bekijk
Fox is net als de drones. Technieken die initieel ontwikkeld zijn voor inzet tegen de vijand en slagvelden ver buiten de VS worden uiteindelijk op de Amerikanen zelf losgelaten. Of het nu propagandatechnieken of UAV's zijn, same difference.quote:
Prachtigquote:
Het wezenlijke verschil is dat obama een president is die op koers ligt de verkiezingen te winnen terwijl paul een figuur is die nooit in de buurt is gekomen om ook maar verkozen te worden tot kandidaat voor zijn partij.. die hoeft niet actief bestreden te worden, maar hij verdient ook niet bijster veel aandacht.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:40 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dus je hebt wel een mening, maar hebt geen items bekeken?
Wat nu gebeurt is wezenlijk echt niet anders hoor. Wat mij betreft dus gewoon een incident (wanneer ik de gangbare maatstaven gebruik in dit topic)
Gewoon een incident, niks aan de hand!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:38 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Het wezenlijke verschil is dat obama een president is die op koers ligt de verkiezingen te winnen terwijl paul een figuur is die nooit in de buurt is gekomen om ook maar verkozen te worden tot kandidaat voor zijn partij.. die hoeft niet actief bestreden te worden, maar hij verdient ook niet bijster veel aandacht.
Geen idee waar je het over hebt, met incidenten heeft het niks te maken. Niet bij Obama, niet bij Paul.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:10 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Gewoon een incident, niks aan de hand!
Vreemd, je bent dan waarschijnlijk de eerste die toegeeft dat de media niet objectief handelt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:16 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt, met incidenten heeft het niks te maken. Niet bij Obama, niet bij Paul.
Ik denk niet dat er iemand is hier die gelooft in de objectiviteit van Fox. Sowieso zijn de grote nieuwszenders in Amerika nogal gesubjectiveerd. Fox wordt wakker als ze op Obama in kunnen hakken en MSNBC springt op als Romney weer eens iets onhandigs zegt. Een massaal complot tegen Ron Paul is er echter dan weer niet..quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Vreemd, je bent dan waarschijnlijk de eerste die toegeeft dat de media niet objectief handelt.
Ik weet niet hoe vaak men al heeft geroepen dat de media zulke dingen helemaal niet doet en dat het slechts een incident zou zijn mocht het wel gebeuren.
Nou nee. En dan kun je een filmpje posten met fragmenten die ik allemaal al eerder gezien heb in deze topics maar dat verandert niet zo veel. We zouden al die fragmenten wéér af kunnen gaan, maar laten we het niet doen. Ik blijf er bij dat voor al die dingen veel logischer verklaringen zijn (de manier waarop Paul te werk gaat, de manier waarop de media te werk gaan, de aard van de populariteit van Paul, etc) dan een geheim complot van alle nieuwsnetwerken om een man te stoppen die toch veel te weinig stemmen binnensleept elke 4 jaar.quote:
Wat heeft de populariteit van een politicus te maken met het feit dat hij genegeerd en beschimpt werd door de media?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:23 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Nou nee. En dan kun je een filmpje posten met fragmenten die ik allemaal al eerder gezien heb in deze topics maar dat verandert niet zo veel. We zouden al die fragmenten wéér af kunnen gaan, maar laten we het niet doen. Ik blijf er bij dat voor al die dingen veel logischer verklaringen zijn (de manier waarop Paul te werk gaat, de manier waarop de media te werk gaan, de aard van de populariteit van Paul, etc) dan een geheim complot van alle nieuwsnetwerken om een man te stoppen die toch veel te weinig stemmen binnensleept elke 4 jaar.
Nu weet ik dat in de Paul hoek gedacht wordt dat hij weinig stemmen haalt omdát hij weinig aandacht krijgt, maar dat is echt een enorm zwaktebod. Een politicus die een boodschap heeft die massaal aanslaat bij de bevolking haalt ook massaal stemmen bij enige aandacht (zie bv Fortuyn, die ook zwartgemaakt werd). En met spotjes, debatten, interviews, etc heeft Paul wel degelijk zijn standpunten over kunnen brengen.
Dan kun je hoogstens nog beweren dat er naast een massal mediacomplot ook nog massale verkiezingsfraude is gepleegd waarbij de bevolking in werkelijkheid eigenlijk in grote meerderheid voor Paul heeft gestemd, maar dat soort wilde fantasie-theorieën horen hoogstens in BNW thuis.
Santorum, Bachmann, Cain, zijn allemaal figuren die op een bepaald moment in de peilingen hoog stonden of waarvan verwacht werd dat ze evt in staat waren hoog te eindigen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:45 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Wat heeft de populariteit van een politicus te maken met het feit dat hij genegeerd en beschimpt werd door de media?
En als dat de normale gang van zaken is waarom gebeurde dat niet bij bijvoorbeeld Santorum, Bachmann of Cain?
Ik weet dat deze discussie al vaak gevoerd is maar het is zo overduidelijk dat deze man benadeelt word door de media dat het eigenlijk niet eens een discussie waard is.
Maar toen hij gelijk stond met Bachmann in Iowa toen werd zijn naam stelselmatig niet genoemd en kwam hij op geen enkel lijstje voor, dat is dan weer wel heel normaal volgens jou beredenering?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:54 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Santorum, Bachmann, Cain, zijn allemaal figuren die op een bepaald moment in de peilingen hoog stonden of waarvan verwacht werd dat ze evt in staat waren hoog te eindigen.
Ik heb al eerder gezegd, je kunt best een discussie voeren over hoe de Amerikaanse media te werk gaan en of het eerlijk is dat kandidaten die kansloos geacht worden weinig aandacht krijgen. Maar als zo'n kandidaat vervolgens ook amper stemmen binnenhaalt hebben ze in dat specifieke geval achteraf wel gelijk gekregen.
Normaal volgens de beredenering van de media dat we hier te maken hebben met een kansloze kandidaat. Nationwide heeft Paul nooit een deuk in een pakje boter geslagen in de peilingen. Dat bv Fox dat verder ook niet zo erg vindt moge duidelijk zijn trouwens.quote:Op zondag 22 juli 2012 00:00 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Maar toen hij gelijk stond met Bachmann in Iowa toen werd zijn naam stelselmatig niet genoemd en kwam hij op geen enkel lijstje voor, dat is dan weer wel heel normaal volgens jou beredenering?
Overigens zijn we het allemaal we over eens dat zaken die te maken hebben met het leger vaak in het nieuws komen, behalve wanneer veteranen een mars houden naar het witte huis om hun steun te betuigen naar Ron Paul. Als ze aan het marcheren waren voor Gingrich, Bachmann, Romney of wie dan ook dan werd het uiteraard helemaal gecovered door de media. Nee deze mars heb ik moeten bekijken via RT en ik heb helemaal niets gehoord op een paar kleine artikeltjes na van deze mars.
er is wel degelijk een serieuze onderwaardering in de media voor Paul. Niet dat dat een of ander complot is (dat zijn jouw woorden) maar best logisch te verklaren. Paul is de enige kandidaat die ageert tegen de belangen van de mainstream media, en die pikken dat natuurlijk niet. De overige kandidaten (bachmann, cain, santorum etc) zijn alles establishement kandidaten die precies prediken in lijn met de belangen van de media, en dus krijgen zij wel afdoende media-aandacht.quote:Op zondag 22 juli 2012 00:18 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Normaal volgens de beredenering van de media dat we hier te maken hebben met een kansloze kandidaat. Nationwide heeft Paul nooit een deuk in een pakje boter geslagen in de peilingen. Dat bv Fox dat verder ook niet zo erg vindt moge duidelijk zijn trouwens.
Wat die mars betreft, geen idee of het op tv is langsgekomen, ik heb er wel een stukje over gelezen via de grotere nieuwsbronnen. Ik zou me wel kunnen voorstellen dat men voorzichtig is met het in beeld brengen van militairen die roepen dat er geen oorlog meer gevoerd moet worden. Maar het is redelijk algemeen bekend dat Paul veel steun heeft bij het leger. Of het uitgebreider in het nieuws was geweest bij een andere kandidaat kun je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen.
Niet perse mijn woorden, eerder die van sommige van zijn aanhangers hier, maar dat terzijde.quote:Op zondag 22 juli 2012 15:26 schreef Homey het volgende:
[..]
er is wel degelijk een serieuze onderwaardering in de media voor Paul. Niet dat dat een of ander complot is (dat zijn jouw woorden) maar best logisch te verklaren. Paul is de enige kandidaat die ageert tegen de belangen van de mainstream media, en die pikken dat natuurlijk niet. De overige kandidaten (bachmann, cain, santorum etc) zijn alles establishement kandidaten die precies prediken in lijn met de belangen van de media, en dus krijgen zij wel afdoende media-aandacht.
ander goed voorbeeld zijn de massale bijeenkomsten bij Paul zijn speeches, kwamen net zoveel mensen als destijds bij Obama. Heb jij daar iets over gezien in de media? Obama werd toen overladen met aandacht. Het is ook een beetje kip-en-ei discussie. Omdat je geen aandacht krijgt kun je moeilijk stijgen in de peilingen, en omdat je laag pollt krijg je geen media-aandacht. Tja wat is het nou?
De PVV en SP leveren wat dat betreft natuurlijk een prima bijdrage. Simpel populisme voor mensen die niet al te veel na willen denken over het effect van de voorstellen die hun partij wel doet. Dat moet voor Ron Paul fans toch heel prettig en bekend aanvoelen?quote:Op maandag 16 juli 2012 18:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hadden we hier maar zo iemand in de tweede kamer.
Hollande heeft er ook mee gewonnen van Sarkozyquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:37 schreef maartena het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen die voor Mitt Romney gaan stemmen, dat niet doen omdat ze Romney zo'n geschikte peer vinden, maar puur en alleen omdat ze anti-Obama zijn.
Geen pro-Romney stemmers dus, maar anti-Obama stemmers. Mensen die dus alleen maar klagen over hoe slecht Obama wel niet is, maar eigenlijk helemaal niets goeds over Romney hebben te zeggen.
Tja, het is ook een manier van denken.
Ron Paul beschuldigen van populisme tussen de democraten en alle republikeinen is nogal wat stupide vind je zelf ook niet?quote:Op zondag 22 juli 2012 17:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De PVV en SP leveren wat dat betreft natuurlijk een prima bijdrage. Simpel populisme voor mensen die niet al te veel na willen denken over het effect van de voorstellen die hun partij wel doet. Dat moet voor Ron Paul fans toch heel prettig en bekend aanvoelen?
Ik zeg nergens dat die het niet doenquote:Op zondag 22 juli 2012 17:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ron Paul beschuldigen van populisme tussen de democraten en alle republikeinen is nogal wat stupide vind je zelf ook niet?
Het is daar natuurlijk 1 grote populistische bende, maar hij staat allerlei dingen voor die juist niet populistische zijn, zoals geen oorlogen enzo. Daar maak je in de VS. weinig vrienden mee.quote:
De VS staan op iets van plek 39 qua persvrijheid wereldwijd, niet echt best. In elk geval, Paul doet het fantastisch op internet en alternatieve tv kanalen zoals RT. Dat compenseert weer wat.quote:Op zondag 22 juli 2012 15:49 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Niet perse mijn woorden, eerder die van sommige van zijn aanhangers hier, maar dat terzijde.
Wat zijn dan precies die belangen van de media en welke standpunten van Paul gaan er tegenin? In zijn wereld is vrijheid van meningsuiting juist nog meer een absoluut recht. Lijkt me dat journalisten daar weinig moeite mee hebben.
De kip of het ei discussie kun je soms idd krijgen bij onbekende kandidaten. Maar Paul is dat allang niet meer. Hij heeft z'n zegje gedaan in debatten en interviews, was er vier jaar geleden ook al van A tot Z bij. Zeker bij voorverkiezingen waar kiezers soms echt wanhopig op zoek waren naar een alternatief voor Romney denk ik dat er weinigen waren die niet bekend waren met Paul. Als zijn standpunten populair waren geweest hadden ze allang aan moeten slaan.
26 topics verder en de diarree spuit nog even hard uit je bekquote:Op zondag 22 juli 2012 17:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De PVV en SP leveren wat dat betreft natuurlijk een prima bijdrage. Simpel populisme voor mensen die niet al te veel na willen denken over het effect van de voorstellen die hun partij wel doet. Dat moet voor Ron Paul fans toch heel prettig en bekend aanvoelen?
Door met een flinke voorraad onhaalbare en vaak zeer onverstandige voorstellen te komen? Dat associeer ik dan toch echt meer met SP/PVV gedrag.quote:Op zondag 22 juli 2012 17:43 schreef Refragmental het volgende:
[..]
26 topics verder en de diarree spuit nog even hard uit je bek
Als er juist 1 persoon was die nadacht van alle kandidaten, vooral op langere termijn, dan was het wel Ron Paul.
Je kunt veel van Ron Paul zeggen, maar puur omdat zijn ideologie van de status quo afwijkt maakt het geen populistquote:Op zondag 22 juli 2012 18:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door met een flinke voorraad onhaalbare en vaak zeer onverstandige voorstellen te komen? Dat associeer ik dan toch echt meer met SP/PVV gedrag.
Maar het huidige systeem getuigd natuurlijk wel van visie en realisme?quote:Op zondag 22 juli 2012 18:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door met een flinke voorraad onhaalbare en vaak zeer onverstandige voorstellen te komen? Dat associeer ik dan toch echt meer met SP/PVV gedrag.
hier zijn de Democraten en Groenen redelijk favoriet bij mij, bij Democraten wel op veel meer terreinenquote:I side with Barack Obama on most issues in the 2012 Presidential Election.
Candidates you side with...
77%
Barack Obama
on economic, foreign policy, social, science, and environmental issues.
73%
Jill Stein
on economic, social, and healthcare issues.
62%
Stewart Alexander
on domestic policy, social, and healthcare issues.
39%
Gary Johnson
on immigration and environmental issues.
16%
Ron Paul
on environmental issues.
11%
Mitt Romney
on environmental issues.
7%
Jimmy McMillan
no major issues.
0%
Virgil Goode
no major issues.
11%
American Voters
77%
Democratic
73%
Green
25%
Libertarian
11%
Republican
Claim ik iets dergelijks? ik geef enkel aan dat libertariers een wat raar type zijn volgens mij. Erg vergelijkbaar met communisten. Alles benaderen vanuit enkel de ideologie. Dat soort grappen leidt vooral tot veel ellende...quote:Op zondag 22 juli 2012 18:05 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Maar het huidige systeem getuigd natuurlijk wel van visie en realisme?
Ik zie jou vooral ageren tegen andere stromingen maar ik krijg totaal geen hoogte waar jij een voorstander van bent.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Claim ik iets dergelijks? ik geef enkel aan dat libertariers een wat raar type zijn volgens mij. Erg vergelijkbaar met communisten. Alles benaderen vanuit enkel de ideologie. Dat soort grappen leidt vooral tot veel ellende...
Ik ben dan ook geen 'fan' van een bepaalde stroming. Je moet voor elk onderwerp afzonderlijk bepalen wat de verstandigste oplossingsrichting is. Verder ben ik voor de hele VS-politiek veel te progressief gok ikquote:Op zondag 22 juli 2012 18:18 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik zie jou vooral ageren tegen andere stromingen maar ik krijg totaal geen hoogte waar jij een voorstander van bent.
Daar geef ik je gelijk in maar om nu RP zijn ideëen te kwalificeren als onhaalbaar en onrealistisch omdat ze er voor zorgen dat het huidige spelletje van schuld boven schuld boven schuld opgeheven word vind ik nogal een vreemde stelling. Waarom zou je een voorstander zijn voor schulden blijven maken om de economie draaiende te houden terwijl je net zo goed een recessie kan hebben en met een schone lei kan beginnen?quote:Op zondag 22 juli 2012 18:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen 'fan' van een bepaalde stroming. Je moet voor elk onderwerp afzonderlijk bepalen wat de verstandigste oplossingsrichting is. Verder ben ik voor de hele VS-politiek veel te progressief gok ik
Dat is ook het sentiment onder Republikeinse vrienden hier. Ze stemmen op Mitt Romney, niet omdat ze vinden dat hij zo'n goede kandidaat is, maar omdat ze anti-Obama zijn.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:58 schreef Monolith het volgende:
Ik las vanochtend nog een artikeltje van de New York Times waarin een heel zooitje statistieken over de polls stonden, waaronder inderdaad dat zo'n 40% van de Romney stemmers meer tegen Obama stemden dan voor Romney.
http://www.isidewith.com/results/31873531quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:31 schreef popolon het volgende:
http://www.isidewith.com/results/23419318
Gary Johnsonquote:I side with Gary Johnson on most issues in the 2012 Presidential Election.
Candidates you side with...
94%
Gary Johnson
on domestic policy, economic, science, foreign policy, social, and healthcare issues.
93%
Ron Paul
on domestic policy, economic, foreign policy, social, immigration, and healthcare issues.
82%
Jimmy McMillan
on domestic policy, economic, foreign policy, immigration, and healthcare issues.
78%
Mitt Romney
on economic, domestic policy, immigration, and healthcare issues.
75%
Virgil Goode
on economic, domestic policy, foreign policy, immigration, and healthcare issues.
59%
Barack Obama
on social and science issues.
54%
Jill Stein
on foreign policy issues.
28%
Stewart Alexander
on foreign policy issues.
91%
American Voters
on social, domestic policy, economic, foreign policy, immigration, and healthcare issues.
94% Libertarian
78% Republican
59% Democratic
54% Green
quote:Mitt Romney has criticized President Obama for his “you didn’t build that line,” when it came to businesses. The president was making an “it takes a village” argument, which the Romney campaign and conservatives have roundly panned.
But in 2002, during his speech at the Opening Ceremonies at the Winter Olympics — the games in which Romney was lauded for turning around the management of the event — Romney made a similar argument about Olympians.
http://themoderatevoice.c(...)dnt-get-there-alone/quote:“You Olympians, however, know you didn’t get here solely on your own power,” said Romney, who on Friday will attend the Opening Ceremonies of this year’s Summer Olympics. “For most of you, loving parents, sisters or brothers, encouraged your hopes, coaches guided, communities built venues in order to organize competitions. All Olympians stand on the shoulders of those who lifted them. We’ve already cheered the Olympians, let’s also cheer the parents, coaches, and communities. All right! [pumps fist].”
Kandidaat voor de groenen.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:15 schreef maartena het volgende:
[..]
http://www.isidewith.com/results/31873531
Wie de neuk is Jill Stein.
Heb je zijn boek al gelezen?quote:
Wel logisch als je voor fiscaal solide beleid bent en liberaal als het gaat om sociale zaken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:23 schreef PKRChamp het volgende:
Toch leuk dat er best wel wat mensen de libertarische ideologie aanhangen, er is gelukkig nog hoop hier in Nederland.
De pil niet verplichten kan ik eventueel nog begrijpen, maar katholieke scholen hebben zich maar te houden aan de wetten die gelden in een land. En als homo's en hetero's dezelfde rechten hebben dan heeft een homo net zoveel recht op educatie bij die school als een hetero.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:48 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Wel logisch als je voor fiscaal solide beleid bent en liberaal als het gaat om sociale zaken.
Dat gezegd hebbende, "sociaal liberaal" wil niet zeggen dat je katholieke scholen gaat verbieden om homo's te weigeren of dat je zorginstanties gaat verplichten de pil uit te delen.
Democraat lijkt me.quote:Op donderdag 26 juli 2012 03:00 schreef Rumille het volgende:
Ik ben volgens de test 90% Democratic, 81% Green en 'slechts' 43% Libertarian.
Ik ben vooral heel ideologisch ingesteld. Heb weinig verstand van economie, dus kan daar ook moeilijk iets over zeggen of heel veel waarde aan mijn eigen standpunten hechten. Waar ik zelf veel waarde aan hecht zijn dingen zoals hoe men met elkaar omgaat, welke rol de wetenschap speelt.
Geen idee waar ik dan onder word geschaard.
Als het gaat om een publieke school, dan ja. Maar niet als het gaat om een privéschool.quote:Op donderdag 26 juli 2012 01:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
De pil niet verplichten kan ik eventueel nog begrijpen, maar katholieke scholen hebben zich maar te houden aan de wetten die gelden in een land. En als homo's en hetero's dezelfde rechten hebben dan heeft een homo net zoveel recht op educatie bij die school als een hetero.
Wat ze natuurlijk niet belet om zich aan te passen aan hun omgeving en naar Marokko te verhuizen, waar homoseksualiteit nog niet legaal is.
Want? Omdat je een private onderneming hebt opgericht gelden de wetten niet meer van het land waar je in woont?quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:23 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Als het gaat om een publieke school, dan ja. Maar niet als het gaat om een privéschool.
Inderdaad, private partijen zijn onderhevig aan de wet. Waar het hier om gaat is de vrijheid van associatie, en dus ook religieuze vrijheid.quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Want? Omdat je een private onderneming hebt opgericht gelden de wetten niet meer van het land waar je in woont?
Christendom heeft al genoeg uit de bijbel laten vallen, kan dit er ook nog wel bij. Vergelijk het eens met de Amerikaanse samenleving in het midden van de 20e eeuw. Jij was het daar wel mee eens neem ik aan? Als een verbod op discriminatie jou weinig zegt dan moet dat haast wel.quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:36 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Inderdaad, private partijen zijn onderhevig aan de wet. Waar het hier om gaat is de vrijheid van associatie, en dus ook religieuze vrijheid.
Nee, ik ben bang dat teveel vrijheid bij bedrijven de vrijheid van de werknemer beperkt. Stel dat die katholieke school het beste onderwijs geeft, waarom zou een homo (of een zwart persoon, een vrouw etc. wat je maar kunt verzinnen als werkgever zijnde) daar geen recht op hebben? Omdat iemand die helemaal niets te zeggen heeft over de wetten in een land even bepaalt dat homo's geen educatie mogen volgen op zijn school?quote:Jij bent bang dat vrijheid radicalisme in de hand werkt, ik denk het omgekeerde omdat er een balans ontstaat. Hoe radicaal is die "bible-belt" dan werkelijk?
Het probleem van je gedachtengang is dat je dan wel uitermate relativistisch bezig bent. Net zoals je best tegen iemand die een rode auto constant als een blauwe betitelt mag vertellen dat hij er naast zit, is het ook wel vrij objectief aantoonbaar dat er geen gegronde redenen zijn waarom met homo's het onderwijs slechter zou worden.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:24 schreef beeer het volgende:
Misschien is dat onderwijs wel het beste omdat er geen homo's tussen zitten. En daar wil jij dan met geweld afbreuk aan doen omdat jij meent onvoorwaardelijk recht te hebben op de diensten van anderen.
Dit.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:27 schreef thettes het volgende:
[..]
Het probleem van je gedachtengang is dat je dan wel uitermate relativistisch bezig bent. Net zoals je best tegen iemand die een rode auto constant als een blauwe betitelt mag vertellen dat hij er naast zit, is het ook wel vrij objectief aantoonbaar dat er geen gegronde redenen zijn waarom met homo's het onderwijs slechter zou worden.
Dat overigens naast het principe dat iedereen inderdaad recht heeft op onderwijs van alle soorten imo.
Behoorlijk wanneer je geen man, hetero en christen bent.quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:36 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Jij bent bang dat vrijheid radicalisme in de hand werkt, ik denk het omgekeerde omdat er een balans ontstaat. Hoe radicaal is die "bible-belt" dan werkelijk?
Jij verwacht dat onderwijs waarin de evolutietheorie wordt aangevallen omdat God de wereld in 7 dagen heeft geschapen beter is dan regulier onderwijs waarin men de wetenschap volgt?quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:24 schreef beeer het volgende:
Misschien is dat onderwijs wel het beste omdat er geen homo's tussen zitten. En daar wil jij dan met geweld afbreuk aan doen omdat jij meent onvoorwaardelijk recht te hebben op de diensten van anderen.
Ik reageerde op de stelling in de post boven mij. Als je niet begrijpend kunt lezen kun je beter uit deze topic blijven.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij verwacht dat onderwijs waarin de evolutietheorie wordt aangevallen omdat God de wereld in 7 dagen heeft geschapen beter is dan regulier onderwijs waarin men de wetenschap volgt?
Het is dezelfde groep die onderwijs zonder homo's wil die ook dit zo wil.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:04 schreef beeer het volgende:
[..]
Ik reageerde op de stelling in de post boven mij. Als je niet begrijpend kunt lezen kun je beter uit deze topic blijven.
Lekkere actiequote:Op donderdag 26 juli 2012 14:07 schreef Refragmental het volgende:
Mitt
[ afbeelding ]
http://www.dailykos.com/s(...)ts-Is-Romney-Smiling
Gaat over de eerste Amerikaanse vrouw in de ruimte die een paar dagen geleden is overleden, hij vindt haar een grote inspiratie.
Ze was echter lesbisch en haar partner ontvangt nu geen overheidssteun.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |