abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113280376
Timide reactie van Erdogan, hij heeft het natuurlijk ook niet voor het zeggen in dit soort situaties.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 18:51:37 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113281874
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_113283526
Ik had wel verwacht dat Syrie eerst even een paar vliegtuigjes zou laten kijken voordat ze er een SAM op knallen. Beetje lullig als het een passagierstoestel met problemen was geweest.

Misschien moet NATO gewoon ingrijpen. En mochten de Russen gaan zeiken, gewoon vragen of ze het goed vinden dat TU-95's uit de lucht mogen worden geschoten zodra ze het NAVO luchtruim invliegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2012 19:43:28 ]
pi_113283849
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:00 schreef Wokkel het volgende:
Timide reactie van Erdogan, hij heeft het natuurlijk ook niet voor het zeggen in dit soort situaties.
Wat nou als er twee schuld hebben aan dit incident, en alle betrokkenen het overleefd hebben?

Dan kun je het als ongeval kwalificeren en lijkt het me weinig reden tot escaleren.

En voor de mensen die een timide reactie te weinig vinden: De VS schoten in de jaren '80 een bomvol Iraans passagiersvliegtuig uit de lucht. Iedereen dood. Dat is nog van een heel andere orde. Hoe had de wereld hierop moeten reageren dan?
  zaterdag 23 juni 2012 @ 19:57:42 #155
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113284048
Turkije durft niets terug te doen omdat er binnekort 90 000 soldaten uit China, Rusland Iran en Syrie een oefening houden in de buurt van Turkije :) .

http://www.examiner.com/a(...)-12-warships?cid=rss

Hoe hypocriet alleen maar dreigende taal tegen kleine landjes en koerden maar als er een echte tegenstander is wordt er ineens niet meer zo stoer gedaan typisch.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_113284239
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 19:57 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Turkije durft niets terug te doen omdat er binnekort 90 000 soldaten uit China, Rusland Iran en Syrie een oefening houden in de buurt van Turkije :) .

http://www.examiner.com/a(...)-12-warships?cid=rss

Hoe hypocriet alleen maar dreigende taal tegen kleine landjes en koerden maar als er een echte tegenstander is wordt er ineens niet meer zo stoer gedaan typisch.
Het kan ook best zijn dat Erdogan het accepteert, oftewel een diplomatieke oplossing kiest, en daar is niets mis mee. Zoals ik al eerder zei, na een ongeval is het niet geheel logisch om een aanval te lanceren.
pi_113284297
Toch knap; met battlefield vind ik toch altijd maar lastig..
  zaterdag 23 juni 2012 @ 20:06:23 #158
378470 FemacampSurvivor
pi_113284403
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:01 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het kan ook best zijn dat Erdogan het accepteert, oftewel een diplomatieke oplossing kiest, en daar is niets mis mee. Zoals ik al eerder zei, na een ongeval is het niet geheel logisch om een aanval te lanceren.
Een rebellenleger in je buurland bewapenen en tegelijkertijd bemande verkenningsvluchten boven je buurland uitvoeren terwijl je officieel gedreigd hebt een militaire inval in het land te doen heeft niet met een ongeval te maken :)

Gevechtsvliegtuigen zijn duidelijk Syrie ingestuurd om de luchtverdediging te testen voor de komende aanval op Syria. Het is duidelijk dat Syrie zijn luchtverdediging beter is als in Libye waar het zelfde soort verkenningsvluchten gemaakt werden in voorbereiding op de bombardeer campagne.
pi_113285144
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:06 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Een rebellenleger in je buurland bewapenen en tegelijkertijd bemande verkenningsvluchten boven je buurland uitvoeren terwijl je officieel gedreigd hebt een militaire inval in het land te doen heeft niet met een ongeval te maken :)

Gevechtsvliegtuigen zijn duidelijk Syrie ingestuurd om de luchtverdediging te testen voor de komende aanval op Syria. Het is duidelijk dat Syrie zijn luchtverdediging beter is als in Libye waar het zelfde soort verkenningsvluchten gemaakt werden in voorbereiding op de bombardeer campagne.
Daar valt best iets voor te zeggen.

Ik denk ook dat geen enkele jachtvlieger zin heeft in een retourtje Syrië. Ik vermoed namelijk dat de Russen een handje helpen bij de luchtverdediging. En daar o.a. de beruchte S300 batterij tussen. Die schijnen behoorlijk accuraat en effectief te werken.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 20:38:19 #160
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_113285717
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:34 schreef Northside het volgende:

[..]

En iedereen was tevreden.
haha wat lief. vraag ze in noord korea hoe tevreden ze zijn, zullen ze ook allemaal toegeven :)

Overigens is mijn signature gerelateerd aan alle Assad-sympathisanten. ;)
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  zaterdag 23 juni 2012 @ 20:40:16 #161
104871 remlof
Europees federalist
pi_113285794
Gül had het weer over een onbewapend vliegtuig. Ik vermoed toch dat het om een RF-4E ging.

En ik denk dat die piloten bij de inslag van het projectiel al zijn omgekomen, anders hadden ze ze wel teruggevonden.
pi_113286104
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:40 schreef remlof het volgende:
Gül had het weer over een onbewapend vliegtuig. Ik vermoed toch dat het om een RF-4E ging.

En ik denk dat die piloten bij de inslag van het projectiel al zijn omgekomen, anders hadden ze ze wel teruggevonden.
Grote kans dat ze ook verrast waren, dat luchtruim binnen dringen kan vrij snel gaan met die snelheden. Hier in Europa komen tegenwoordig ook weer van die belachelijke Russische TU-95 in onze luchtruim, die knallen we ook niet zomaar gelijk zonder te vragen de lucht uit.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 20:51:01 #163
378470 FemacampSurvivor
pi_113286300
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:46 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Grote kans dat ze ook verrast waren, dat luchtruim binnen dringen kan vrij snel gaan met die snelheden. Hier in Europa komen tegenwoordig ook weer van die belachelijke Russische TU-95 in onze luchtruim, die knallen we ook niet zomaar gelijk zonder te vragen de lucht uit.
Omdat we verdragen met Rusland hebben waar we 2 keer per jaar of zoiets in hun luchtruim mogen vliegen en vica versa.
Er zijn Turkse ooggetuigen die de gevechtsvliegtuigen richting Syrie zagen vliegen en er slechts 1 zagen terugkomen ;-)
Als je op voet van oorlog staat met je buurland weet je dat je beter een stukje uit de grens kan blijven om dit soort incidenten te voorkomen. Dus een ongeluk is uitgesloten een pure provocatie van Turkije.
pi_113286676
FemacampSurvivor, wiens kloon ben je?
pi_113286736
Provocatie van de Turken inderdaad. En achteraf janken. Niks aan de hand.
pi_113287564
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:00 schreef Andre3000 het volgende:
Provocatie van de Turken inderdaad. En achteraf janken. Niks aan de hand.
Onzin natuurlijk. Je schiet niet zomaar elk toestel dat je luchtruim invliegt uit de lucht. Als men dat Europa zou doen lagen er al heel wat russische bommenwerpers in de Noordzee.
pi_113288485
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Je schiet niet zomaar elk toestel dat je luchtruim invliegt uit de lucht. Als men dat Europa zou doen lagen er al heel wat russische bommenwerpers in de Noordzee.
Precies, Turkije moet nu hard en snel terugslaan.
pi_113293402
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:37 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Precies, Turkije moet nu hard en snel terugslaan.
Het is al meerdere keren uitgelegd. Turkije steunt rebellen met wapens en geld, dreigt met militaire invallen etc.
Natuurlijk mag Syrië dan millitaire vliegtuigen neerknallen.

Als ik jou weken lang loop te bedreigen dat ik je huis in de fik ga steken en ik sta op een dag met een fakkel en een jerrycan voor je deur, wacht je dan ook totdat ik je huis in de fik heb gestoken?
pi_113294348
Wederom van Debka.

De F4 werd neergehaald met een Pantsyr-1 -->
Deze Pantsyr-1 systemen zijn pas net in Syrie -->
Dus het Syrische leger kan geen training hierin gehad hebben -->
Dus de Russen hebben een NATO-vliegtuig neergehaald.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_113294372
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:59 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het is al meerdere keren uitgelegd. Turkije steunt rebellen met wapens en geld, dreigt met militaire invallen etc.

Als ik jou weken lang loop te bedreigen dat ik je huis in de fik ga steken en ik sta op een dag met een fakkel en een jerrycan voor je deur, wacht je dan ook totdat ik je huis in de fik heb gestoken?
Achja, Syrië is in het verleden ook niet vies geweest van het steunen van vijanden van de Turkse staat.
pi_113294582
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 23:18 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Achja, Syrië is in het verleden ook niet vies geweest van het steunen van vijanden van de Turkse staat.
Ik weet niet wat dit hiermee te maken heeft.
pi_113294954
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:59 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat heb je dan liever: Een kogel in je hoofd of worden weggejaagd?
  zaterdag 23 juni 2012 @ 23:31:19 #173
104871 remlof
Europees federalist
pi_113294959
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 23:17 schreef iehlaak het volgende:
Wederom van Debka.

De F4 werd neergehaald met een Pantsyr-1 -->
Deze Pantsyr-1 systemen zijn pas net in Syrie -->
Dus het Syrische leger kan geen training hierin gehad hebben -->
Dus de Russen hebben een NATO-vliegtuig neergehaald.
Dat is wel heel kort door de bocht :')
pi_113295259
Debka is wel grappig, maar vooral gebaseerd op geruchten en vermoedens.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_113296510
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 23:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat heb je dan liever: Een kogel in je hoofd of worden weggejaagd?
Het maakt niet uit wat ik liever wil. Ik ben degene die bedreigingen uit en naleeft, ik ben de agressor. Als de tegenpartij mij met hooivorken weg wil jagen prima, maar ze kunnen mij ook met stokken helemaal kapot slaan. Eigen schuld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')