edit: originele OP toegevoegd:quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:32 schreef TPOD het volgende:
[..]
Dat zegt niemand. En dat zou kunnen. Maar misschien is het ook uiteindelijk wel te herleiden tot één fenomeen, en misschien niet. Het is vaak wel te herleiden tot geesten in de zin van dat veel ervaringen vaak met elkaar overeenkomen en het vaak gaat over een overleden, wellicht dierbaar, persoon. In die zin praten we dus over geesten. Wanneer het gaat over een persoon die al is overleden.
quote:Op donderdag 12 april 2012 12:20 schreef deVerdeler het volgende:
Vertel je ervaringen hier.
Enige keer dat ik wat heb meegemaakt is al weer een hele tijd terug. Ik ben nu 24 en toen was ik 12 ofzo. Ik was met m'n broertje en een vriend in een bos naast ons dorp. We waren diep in het bos een hut aan het bouwen. Ik hoorde m'n naam vallen alsof diegene vlak naast me stond, maar het vreemde is dat ik toen hoog in een boom zat en feitelijk niemand naast me kan staan.
Dus ik riep naar beneden of iemand mij had geroepen. M'n broertje was wat verder in het bos en zei dat hij niks gehoord had, noch dat hij me geroepen had. M'n maatje ook niet.
M'n maatje klom ook een boom in die naast de boom stond waarin ik geklommen was. Hij klom tot op dezelfde hoogte als waar ik zat. En plots hoorde we beide zijn naam. Het was geen geroep of iets dergelijks. Echt alsof iemand tussen ons in zat. We keken elkaar aan. We dachten letterlijk dat het gewoon iets natuurlijks was.
Op een gegeven moment kwam mijn broertje aangerend en riep naar boven "Wat is er?". Ik zei toen "Waarom?". Hij zei dat ik hem geroepen had. Nou echt niet dus.
Vervolgens zei die vriend van me dus dat als we nog één keer ons naam horen dat we er dan van door gingen. En ja hoor.... dit keer heel hard in ons oor. Je wilt niet weten hoe hard we naar m'n huis gingen fietsen en op mijn kamer bleven. M'n maatje durfde niet meer naar buiten, dus moest zijn vader hem komen ophalen![]()
We lachen er nu nog om.
Ik heb nooit een geest gezien, maar dit vond ik wel genoeg.![]()
Bedankt voor je bijdrage zegquote:
quote:Vertel je ervaringen hier.
Wat wil je ermee bereiken door het op te zoeken? Is het bewijs van het bestaan van geesten? Dan raad ik je aan ervan af te zien. Je zult het nooit duidelijk krijgen, en krijg je dat wel dan zal je leven behoorlijk veranderen. Dit soort dingen worden vaak een obsessie, en je zult nooit vinden wat je eigenlijk zoekt, en uiteindelijk krijg je er vaak alleen maar ellende mee.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:44 schreef Scrummie het volgende:
Goed, mijn ervaring, de enige die ik heb met het 'paranormale';
Vroeger, toen ik nog een kleine scrumbal was, gingen we naar de verjaardag van mijn overgrootvader, werd laat, een uur of 12, dat was in Den Ham. Bij Den Ham (wat best een historie heeft heb ik laatst gelezen) is er een lichte heuvel, met een zandweg, wat lijd naar de 'grote' weg. Mijn vader koos die avond die weg om naar huis te rijden. Pikke donker. Ik was toen een jaar of 6. We rijden daar, en ik vergeet dit nooit weer, staat een man in hele oude kleren langs de weg, we reden er echt een metertje vandaan, heel langzaam en traag zwaaiend naar mij (tenminste, zo kwam het over). Niemand anders heeft die man gezien, tenminste; niemand reageerde. Ik ook niet, ik heb er nooit over gesproken, tot een paar jaar terug ineens ter sprake kwam dat daar op de heuvel, exact waar ik die man heb zien zwaaien, een heel klein joods kerkhof is (schijnen 3 graven te zijn, met 2 grafstenen). Ik ben er laatst weer terug geweest, en kan nog steeds exact de plek aanwijzen waar die vent toen stond. Heel bizar. Natuurlijk, je kan het afdoen als 'het kan ook een normale man zijn geweest, die de rest in de auto niet heeft opgemerkt, maar dat lijkt me heel vreemd (maar een geest is vreemder, geef ik toe). Toch heeft het echt zo'n indruk gemaakt, vooral het feit dat ik er jaren later achter kom dat er een kerkhof zit.
Ik zit erover te denken om er een keer weer heen te gaan met een geluidrecorder, kijken of ik iets kan opvangen. Al peins ik er niet over om daadwerkelijk het kerkhofje te betreden, uit respect.
Sowieso zijn er locaties waar ik wel eens heen wil. Onmogelijk maar met een rijke geschiedenis; Kasteel 't Eerde in de bossen bij Ommen. Erg mooie verhalen over gelezen qua geschiedenis. Maar daar kom je natuurlijk niet in (is nu een private school). Maarrrr, daar in de buurt hoorde ik van mijn opa, schijnt een klein gebouw te staan, heel erg vervallen, maar daar liggen nog steeds grafkisten in. Schijnt een grafkelder te zijn of iets dergelijks.
Dat ga je in Nederland niet snel vinden. Hiervoor moet je naar Schotland/ierland of Engeland. Daar komen de meeste folklores voor.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:24 schreef Cockwhale het volgende:
Ik wil ook graag ''haunted'' gebieden of gebouwen bezoeken.
Hoe heet dat boek?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:52 schreef Cockwhale het volgende:
Heb zo'n ebook gedownload met de mysteries van Nederland. Zitten een aantal ''ghost stories'' bij. Misschien eens een paar bezoeken, mits mogelijk.
Doe eens een linkjequote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:52 schreef Cockwhale het volgende:
Heb zo'n ebook gedownload met de mysteries van Nederland. Zitten een aantal ''ghost stories'' bij. Misschien eens een paar bezoeken, mits mogelijk.
Denk niet dat ik een torrent link mag plaatsen. De torrent heet gewoon Mysteries van Nederland en heeft een klein ebook van elke provincie. Er staan natuurlijk ook een hoop fabeltjes en bijgeloof tussen van vroeger, maar ook een aantal interessante dingen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Doe eens een linkje
Ik ben ook benieuwd
Oh natuurlijk.. Ik dacht dat het gewoon om een gratis e-book ofzo zou gaan..quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:32 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Denk niet dat ik een torrent link mag plaatsen. De torrent heet gewoon Mysteries van Nederland en heeft een klein ebook van elke provincie. Er staan natuurlijk ook een hoop fabeltjes en bijgeloof tussen van vroeger, maar ook een aantal interessante dingen.
Deel ze!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:43 schreef kimbo94 het volgende:
Ik heb ook een paar ervaringen, waar ik nu nog steeds over aan het nadenken ben....
Nadenken, omdat ze zoveel indruk maakten? Of omdat je niet weet of je ze wilt delen, of niet?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:43 schreef kimbo94 het volgende:
Ik heb ook een paar ervaringen, waar ik nu nog steeds over aan het nadenken ben....
Wil je ze vertellen?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:43 schreef kimbo94 het volgende:
En die pop ligt nog steeds op zolder?quote:Op zondag 24 juni 2012 11:13 schreef kimbo94 het volgende:
Ja hoor wil ze best vertellen. Het is well een lang verhaal hoor. Komtie;
Een paar jaar geleden is mijn oma overleden, was toen een jaar of 6. We zijn in haar huis gaan wonen en ik slaap op de kamer waar zij is overleden.
In het huis en in de kamer gebeuren echt rare dingen. Ik zie mijn oma regelmatig, droom steeds opnieuw hoe zij is overleden en ik krijg ook voorspellende dromen waar dus ook mijn oma in voorkomt. Soms ruik ik haar parfum en op de dag dat zij is overleden blijven de klokken stilstaan op dezelfde tijd.
Vroeger heb ik een pop van oma gehad die kon huilen en kruipen etc. Die is nu kappot en ligt op zolder. Deze pop kruipt nog steeds 's nachts en het is echt hoorbaar.
Oordeel zelf maar of je het gelooft, maar voor mijn gevoel is dit geen toeval
Als je dat ding hoort, zou ik hem eens naar beneden halen.. Ben benieuwd of ie dan nog steeds aan de wandel gaatquote:Op zondag 24 juni 2012 14:00 schreef kimbo94 het volgende:
Jaa die is nog steeds op zolder. Er zitten veel herinneringen aan dusja
Is dat belangrijk?quote:Op zondag 24 juni 2012 11:13 schreef kimbo94 het volgende:
Oordeel zelf maar of je het gelooft, maar voor mijn gevoel is dit geen toeval
Schrok je je niet de takkenquote:Op zondag 24 juni 2012 14:41 schreef kimbo94 het volgende:
Nee geen last van muizenen ja heb hem al eens naar beneden gehaald, doe ik dus nooit meer, die pop ging huilen midden in de nacht...
Op zich is daar wel een plausibele verklaring voor te vinden. Wellicht ligt de steen wat scheef, op de video beelden is te zien dat er ijs en sneeuw ligt op en om de steen dat aan het smelten is. Misschien is er smeltwater of water tussen de steen gekomen waar misschien zelfs al ijs tussen zat. De combinatie van ijs en water wordt spekglad waardoor door de (mogelijke) geringe helling de steen eraf glijdt.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:42 schreef Lavenderr het volgende:
Dit vind ik ook nog steeds iets heel aparts, die uit zichzelf bewegende grafsteen in Friesland:
http://www.skepsis.nl/grafsteen.html
'Enkele andere media vroegen zich af of de bewegende grafsteen een paranormaal of bovennatuurlijk verschijnsel was. Had de geest van de overledene er misschien iets mee te maken? De raadselachtige gebeurtenissen op het stokoude dorpskerkhof, waarvoor niemand een bevredigende verklaring kon leveren, boden alle ingrediënten om een mediahype te worden. In juni 2009 verschenen er opnieuw berichten over de grafsteen in de krant nadat de politie meldde dat het onderzoek was afgesloten zonder dat men begreep waarom de zware steen was gaan schuiven.'
Zoiets was toen ook de verklaring inderdaad.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:04 schreef TPOD het volgende:
[..]
Op zich is daar wel een plausibele verklaring voor te vinden. Wellicht ligt de steen wat scheef, op de video beelden is te zien dat er ijs en sneeuw ligt op en om de steen dat aan het smelten is. Misschien is er smeltwater of water tussen de steen gekomen waar misschien zelfs al ijs tussen zat. De combinatie van ijs en water wordt spekglad waardoor door de (mogelijke) geringe helling de steen eraf glijdt.
De steen is 5x verschoven. De 5e keer was de laatste keer, en toen was het ijs en sneeuw aan het smelten. Dus nadat de sneeuw en ijs is gesmolten is die niet meer verschoven.
Ja ik zat net even die link te lezen. En toen las ik dat dezelfde verklaring er ook in stond. Ik heb hem gister slechts geskimmed(ik ben echt te lui zulke lappen tekst te lezenquote:Op maandag 25 juni 2012 11:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zoiets was toen ook de verklaring inderdaad.
Vlakbij het spoortunneltje bij de Parallelweg?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:31 schreef TPOD het volgende:
[..]
Dat ga je in Nederland niet snel vinden. Hiervoor moet je naar Schotland/ierland of Engeland. Daar komen de meeste folklores voor.
Men zegt wel eens in Limburg dat de oude kolenmijnen "haunted" zouden zijn.
Hier waar ik woon, Sneek, staat overigens wel een bespookt huis. Dit is een vrij oude boerderij die toentertijd op de begraafplaats is gebouwd. Deze is toen opgeschoven en ligt er nu omheen. Ik ben nog nooit in het huis geweest. Wel weet ik dat er bij opgravingen om het huis, sporen zijn gevonden die duiden dat de plaats vroeger een paganistische rituele plek was. In zeer korte tijd ging het éne na het andere gezin het huis in en uit. Tegenwoordig woont er een streng gelovig gezin al een tijdje in, wanneer je naar binnen kijkt hangen overal kruisjes. Voor elk raam en elke deur. Dit huis heeft een behoorlijk tijd terug nog hier in de krant gestaan met een foto ervan waarbij er een non op het dak stond. Er zou daar ergens een klooster hebben gelegen dat nooit is gevonden maar waarvan spul is gevonden in de grond waar ons huis op is gebouwd.
Ik denk dat jij de goede bedoeld. Kan niet missen, die redelijk grote boerderij naast station Sneek-Noord en naast de grote begraafplaats. en inderdaad 100meter verderop is er een fietstunnel onder het spoor door.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vlakbij het spoortunneltje bij de Parallelweg?
Ik heb daar in de buurt gewoond en kende de mensen ie er woonde vaagjes. Hoorde van m'n ouders vroeger al die spookverhalen over monniken en spontaan blaffende honden
Ja. Ik woonde in de Noordoosthoek. Richting het centrum. We bedoelen hetzelfde. M'n vader zei dat hij wel eens foto's heeft gezien met vage schimmen enzo. En die honden sloegen daar wel op de raarste plekken aan.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:21 schreef TPOD het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de goede bedoeld. Kan niet missen, die redelijk grote boerderij naast station Sneek-Noord en naast de grote begraafplaats. en inderdaad 100meter verderop is er een fietstunnel onder het spoor door.
Kom je toevallig ook uit Sneek?
*Edit, ik weet niet precies de geschiedenis van het gebouw, volgens mij is de boerderij zelf aardig oud(300jaar o.i.d.?)(staat er niet een jaartal op het dak?) maar ik geloof dat de verhalen gingen over een verdwenen klooster die vermoedelijk daar zou hebben gelegen. Maar nu denken ze dat dat klooster van hout was. Maar er zijn hier objecten gevonden die verwijzen naar het klooster(in de loten 1 en 2 (ik woon in 1) mocht je bekend zijn in Sneek.
Kijk hier eens.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:27 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb toevallig vorige week een cruise naar het stadje York gewonnen op Facebook. Nu hoor ik hier en daar verhalen dat York best 'haunted' is. Iemand nog tips voor in het stadje, met het oog op de haunted locaties?
Thanks! Jammer dat die 2e link de tour pas 's avonds doet (wel logisch) maar die eerste link gaan we doen! (denk ik)quote:Op maandag 25 juni 2012 12:07 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Kijk hier eens.![]()
http://www.hauntedhouseyork.co.uk/
http://www.ghosthunt.co.uk/
Ik ookquote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:40 schreef Pulzzar het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de situatie van Manke gaat aflopen.
Ja, het is een rare plek. Er gaan vrij veel verhalen door heel de stad over dat huis. Hij heeft een aantal jaar terug op de voorpagina van de leeuwarder courant gestaan met één van die foto's. Toevallig had de broer van een vriend van mij toentertijd die foto gemaakt. Daarop stond dus een non op het dak.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja. Ik woonde in de Noordoosthoek. Richting het centrum. We bedoelen hetzelfde. M'n vader zei dat hij wel eens foto's heeft gezien met vage schimmen enzo. En die honden sloegen daar wel op de raarste plekken aan.
Gefeliciteerd! Wat leuk hee, dus het loont om mee te doen met die prijsvragen?quote:Op maandag 25 juni 2012 11:27 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb toevallig vorige week een cruise naar het stadje York gewonnen op Facebook. Nu hoor ik hier en daar verhalen dat York best 'haunted' is. Iemand nog tips voor in het stadje, met het oog op de haunted locaties?
Hehe ja, die prijsvragen op Facebook en Twitter hebben ons (mij en vriendin) al heel wat opgeleverd, vorig jaar cruise Newcastle, reisjes naar Barcelona en Milaan, weekje vakantie in een Landal park, diverse DVD's, games, zonnebrillen, iPad, telefoonsquote:Op maandag 25 juni 2012 12:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wat leuk hee, dus het loont om mee te doen met die prijsvragen?
Maak anders als je wilt hoor, tzt een topic aan over je reisje en bezoeken van die spooklocaties?
Bizar verhaal Bastard! Interessant ook. Je hebt het vaker dus? Ooit geprobeerd foto's te maken of is daar geen tijd voor? Enige herkenning in de mensen die je ziet? Dat je schrikt lijkt me niet meer dan normaal haha, ik denk dat ik schoon ondergoed kan pakken als ik zoiets mee maak.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:02 schreef Bastard het volgende:
Net dat ik deze week hier wilde posten dat ik de laatste tijd geen ervaringen meer heb omtrent het zien van dingen.. afgelopen nacht word ik wakker, het is klokslag 00:00, sliep net maar heb de gewoonte om regelmatig wakker te worden. Ik draai mij om op mijn andere zij, kijk richting de gang door de open slaapkamerdeur en in de deuropening staat een vrouw.
Ze had een vriendelijk gezicht, en een bruin gebreid vest om zich heen geslagen, flink ding ook want hing tot aan haar knieen.
Ik merk haar op, til mijn hoofd op want schrik er even van, dacht ik toch geen extra gasten in huis te hebben.
Ze draait zich om, zachtjes want krijg het idee dat ze niemand wakker wilde maken. Ze loopt de gang uit richting de trap en verdwijnt in het donker.
Het gekke is dat ik meer schrik van zo'n gebeurtenis dan dat ik denk, laat ik daar eens een vriendelijk woord mee gaan wisselen. En als je dan van de schrik bekomen bent, zijn ze alweer weg.
Heb dat wel vaker ja. Ik blijf er van schrikken, helaas, als het nog vaker gebeurde dan wende ik er misschien wel aan!quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bizar verhaal Bastard! Interessant ook. Je hebt het vaker dus? Ooit geprobeerd foto's te maken of is daar geen tijd voor? Enige herkenning in de mensen die je ziet? Dat je schrikt lijkt me niet meer dan normaal haha, ik denk dat ik schoon ondergoed kan pakken als ik zoiets mee maak.
Apart, ook dat ze telkens dezelfde beweging hebben en dergelijke. Bijzonder! Kan je ook details zien? Bijvoorbeeld uit welke tijd men komt?quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Heb dat wel vaker ja. Ik blijf er van schrikken, helaas, als het nog vaker gebeurde dan wende ik er misschien wel aan!
Nee die tijd heb ik niet om een foto te maken, het is er, we kijken elkaar aan, en ze draaien zich om en lopen heeel rustig en geruisloos weg.
Ik zie alle details, helemaal in kleur! Nou ja tot aan hun benen eigenlijk.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Apart, ook dat ze telkens dezelfde beweging hebben en dergelijke. Bijzonder! Kan je ook details zien? Bijvoorbeeld uit welke tijd men komt?
Kan je het ook linken aan iets? Geschiedenis van de plek?quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zie alle details, helemaal in kleur! Nou ja tot aan hun benen eigenlijk.
Als ik mij goed herinner werd ik de vorige keer wakker en zag ik een vrouw met de handen bij elkaar gevouwen naar de hemel gericht, zij droeg een blauwig sluier gewaad. En deze droeg een vest, krullend en golvend haar over dr schouders. Zij deed niet anders dan.. nou aanwezig zijn eigenlijk.
Eerst had ik het idee dat ze de kamer ingelopen kwam, vest om dr heen geslagen, armen bij elkaar alsof ze een nachtronde liep, maar ze bleef staan daarna en vertrok weer.
Ik zag het zo scherp als dat ik de rest van de spullen in mijn kamer zag, was klaarwakker eigenlijk meteen.
Kan het wel linken, maar niet aan de plek. Het zijn vlgs mij reizigers oid en altijd als ze bewust worden dat ik ze kan waarnemen lopen ze een donkere hoek in en ben ik ze kwijt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kan je het ook linken aan iets? Geschiedenis van de plek?
Fascinerende plek idd! Stond het toen leeg? Ik woonde daar toen ook vlakbij en volgens mij woonden er toen mensen.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:32 schreef TPOD het volgende:
[..]
Ja, het is een rare plek. Er gaan vrij veel verhalen door heel de stad over dat huis. Hij heeft een aantal jaar terug op de voorpagina van de leeuwarder courant gestaan met één van die foto's. Toevallig had de broer van een vriend van mij toentertijd die foto gemaakt. Daarop stond dus een non op het dak.
Er tegenover staat een soort van schuur tegen de waterkant met allemaal kippen en schapen. Vooral de schapen gedragen zich ook vreemd. Die staan soms doodstil als in een soort trance naar het huis te kijken. Ik loop er ook wel eens langs met de hond en onze hond kijkt ook altijd naar het huis. Zodra we er voorbij komen komt de kop omhoog en staart hij naar het huis.
Vroeger heeft het huis een tijd lang leeg gestaan en was de tuin eromheen ook een ravage. Mijn broer kwam daar wel eens toen hij nog heel jong was (zon 15jaar terug) om te spelen. Tijdens het spelen vonden zij dus spullen die deden vermoeden dat het vroeger een offer plek was. Er werd een handvat van een zwaard gevonden, pijlpunten en veel botten van dieren (wellicht ook wel menselijke maar vroeger lag het kerkhof daar waar het huis stond). Uiteraard zijn die spullen afgegeven aan het museum en daar zijn ze nog te bewonderen.
Benieuwd naar je verslag!quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:14 schreef Scrummie het volgende:
Even een update over mijn York tripje; sowieso besloten een pub te bezoeken waar het schijnt te spoken. Dus dat word wel gaaf, gok ik
Bestaat niet, reïncarnatie bestaat niet, volgens mij dan en vele anderen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 22:02 schreef DeParo het volgende:
wie kan me wat meer vertellen over een oude ziel, in een menselijk lichaam!
Een vriend zag bij mij de geesten die ik hoor.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 22:16 schreef kingtoppie het volgende:
ZIjn er hier mensen die geesten gezien hebben, en hoe zien die er dan uit?
Wat ik begreep waren ze niet transparant en duidelijk te zien.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:12 schreef kingtoppie het volgende:
Maar.... Kan je er doorheen kijken? Is het wit, is het transparant?
Dat kon ie, hij ziet nu niks meer, af en toe hoort ie wel wat, ik hoor ze constant, enige wat ze doen is schelden en intimideren, valt niet mee te praten.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:15 schreef kingtoppie het volgende:
Maar kan die vriend er ook mee praten ofzo?
Ziel bestaat niet...quote:Op zaterdag 30 juni 2012 22:02 schreef DeParo het volgende:
Ik had eigenlijk een vraag, wie kan me wat meer vertellen over een oude ziel, in een menselijk lichaam!
Ok, jij ziet ze ook? Hoe zien ze eruit? Ik zie met slaapverlamming een doorzichtig persoon... Ik kan de countouren van het gezicht zien.... En de ogen.. Kort haar.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:43 schreef lezzer het volgende:
Manke geeft nogal een eenzijdig beeld van geesten hier in dit subforum.
wel eens jaquote:
Dat is voor iedereen anders. Ik zie alleen witte schimmen.quote:Hoe zien ze eruit?
Mjah, ik word altijd een beetje flauw van slaapverlamming icm TRU.quote:Ik zie met slaapverlamming
Voor sommige de enige mogelijkheid.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:55 schreef lezzer het volgende:
Mjah, ik word altijd een beetje flauw van slaapverlamming icm TRU.
Zo knap zeg, jij hebt daar allemaal onderzoek naar gedaan en jij bent de enige op de wereld die dit zeker weet? Nou, ga de nobelprijs winnen zou ik zeggen met jouw grootse ontdekkingen.quote:
Nee, het is ergens extra bagage wat je hebt. Verantwoordelijkheid voor de wereld en de mens om je heen dragen.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:21 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vraag me af... Waarom een mens als ik zo een sterk moralistisch gevoel heeft....
Waarom al die ''goedheid'' waarom de drang dat te hebben? Of enorm willen ''verbeteren'' door als een of andere idealist na te denken over het leven? Waarom je kut voelen omdat je zo empatisch bent omdat de wereld fuckt up is?
Is dat handig? Is dat een evolutionair voordeel?
En waarom dan die extra bagage dragen terwijl het helemaal niet zou hoeven? Is dat niet een vorm van vrije wil, om niet op de meest basale manier dier te wezen. Maar bewust kiezen voor die extra baggage?quote:Op zondag 1 juli 2012 15:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee, het is ergens extra bagage wat je hebt. Verantwoordelijkheid voor de wereld en de mens om je heen dragen.
Bestaat wel, nogmaals ik ken heel overtuigende verhalen, en dat gaat erg ver.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:07 schreef Manke het volgende:
[..]
Bestaat niet, reïncarnatie bestaat niet, volgens mij dan en vele anderen.
Zeker wel.quote:
Buiten dat vraag ik me af of je misschien niet gewoon schizofreen bent, klinkt heel hard en ik wil je zeker niet niet beledigen, maar jouw verhaal klinkt gewoon heel anders dan andere verhalen en lijkt meer in de buurt te komen van mensen die dus schizofreen zijn, en nogmaals, dat zeg ik niet om je te beledigen.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:39 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat kon ie, hij ziet nu niks meer, af en toe hoort ie wel wat, ik hoor ze constant, enige wat ze doen is schelden en intimideren, valt niet mee te praten.
We spiegelen onszelf aan de buitenwereld. Dat is waarom we de wereld willen veranderen, zogenaamd verbeteren. We denken dat er iets niet goed aan is, en dat het verbeteren kan en dus moet.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:21 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vraag me af... Waarom een mens als ik zo een sterk moralistisch gevoel heeft....
Waarom al die ''goedheid'' waarom de drang dat te hebben? Of enorm willen ''verbeteren'' door als een of andere idealist na te denken over het leven? Waarom je kut voelen omdat je zo empatisch bent omdat de wereld fuckt up is?
Is dat handig? Is dat een evolutionair voordeel?
Ik bedoelde dat in puur evolutionaire zin dan hequote:Op zondag 1 juli 2012 16:08 schreef Gray het volgende:
Dus waarom dan die extra bagage dragen? Nou, simpelweg omdat het je keuze is. Waarom maak je die keuze? Dát is de grote vraag.
Ok, dan kunnen we het hier ook wel bespreken, is iets waarvan het handig is als andere users er ook over kunnen meepraten. Wat ik zei was dat als demonen bestaan, dat die waarschijnlijk niet heel helder zichtbaar zijn op films, maar eerder heel vaag.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:27 schreef DeParo het volgende:
Metal, ik kan volgens mij niet reageren op je DM's, want ze hebben me daar nog steeds geblocked vanwege mijn vorige ban.
Deels wel ja.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:25 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat in puur evolutionaire zin dan heDat ik ben zoals ik ben is geloof ik ook wel afhankelijk van genetische factoren.
Je zou hem eens moeten vragen of die wezens het goed vinden als hij een foto maakt, als er inderdaad iets op staat is het misschien meer dan alleen een externe projectie van eigen gedachtes en gevoelens. Deze theorie van externe projectie had ik zelf ook al weleens, maar het is slechts een theorie en op deze manier kan je hem testen.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:35 schreef Gray het volgende:
[..]
Deels wel ja.
Zelf geloof ik dus niet in geesten en demonen, maar heb een maat die dat wel doet. Heel sterk zelfs, die is er dagelijks mee bezig en heeft al volgens eigen zeggen met een aantal wezens contact gehad. Ze gezien en zelfs mee gesproken, en dat terwijl hij volledig nuchter was. Van engelen tot paarse mensachtigen van licht/energie.
Zelf zie ik het als verschillende personificaties van emoties en gedachten, wensen en dromen. Dat zeg ik dan ook tegen hem en probeer ook altijd op zoek te gaan (met hem!) naar de 'ik' in die verschijningen.Wat de ware aard omtrent deze ervaringen nou is, maakt voor geen van ons beiden uit. Het zijn mooie en bijzondere ervaringen en we delen ze graag met elkaar. De inzichten die we beiden verkrijgen lijken sterk op elkaar, het grote verschil zit in of ze wel of geen gezicht hebben. Bij hem wel, bij mij niet.
Wat we delen is wederzijds respect, afgezien van onze zienswijze.
Hmmm, geloof je in Kaballa? Je was toch joods, of vergis ik me daarin?quote:Op zondag 1 juli 2012 16:40 schreef DeParo het volgende:
Zoals ik al zei wil ik er misschien ooit een boek over schrijven, op zoek gaan naar mensen met dit soort bijzondere verhalen, maar ook de achtergrond er dus bij gaan halen.
Ik ben van Joodse afkomst.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:42 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Hmmm, geloof je in Kaballa? Je was toch joods, of vergis ik me daarin?
Ah ok. Ik vind kabbalisme altijd wel boeiend, maar volgensmij zijn er niet zoveel joden die aan kabbala doen, ik weet het niet zeker, maar ik hoor er zowat nooit iets van.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik ben van Joodse afkomst.
Buiten dat hang ik niet iets erg specifiek aan.
Hij vertelde wel eens dat hij zo'n ontmoeting had in het bijzijn van andere mensen, waarbij de meesten het niet zagen, maar enkelen wel. In hoeverre dat waar is weet ik niet, maar ik zal dit wel eens aan hem vragen.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:37 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Je zou hem eens moeten vragen of die wezens het goed vinden als hij een foto maakt, als er inderdaad iets op staat is het misschien meer dan alleen een externe projectie van eigen gedachtes en gevoelens. Deze theorie van externe projectie had ik zelf ook al weleens, maar het is slechts een theorie en op deze manier kan je hem testen.
Madonna is een aanhangsterquote:Op zondag 1 juli 2012 16:45 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ah ok. Ik vind kabbalisme altijd wel boeiend, maar volgensmij zijn er niet zoveel joden die aan kabbala doen, ik weet het niet zeker, maar ik hoor er zowat nooit iets van.
Ja, maar volgensmij is Madonna niet joods.quote:
Toevallig ga ik binnenkort naar Israel en dan waarschijnlijk ook naar dat gebied van Kabbala, of stadje, ik kan misschien wel een vraag stellen als je dat wilt.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:47 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, maar volgensmij is Madonna niet joods.
Misschien kun je vragen hoe de Kabbala precies in elkaar zit? Wat de overeenkomsten zijn met andere religies zoals boeddhisme etc.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Toevallig ga ik binnenkort naar Israel en dan waarschijnlijk ook naar dat gebied van Kabbala, of stadje, ik kan misschien wel een vraag stellen als je dat wilt.
Dat zal ik proberen!quote:Op zondag 1 juli 2012 16:53 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Misschien kun je vragen hoe de Kabbala precies in elkaar zit? Wat de overeenkomsten zijn met andere religies zoals boeddhisme etc.
Ok dank je wel.quote:
Infrarood kunnen we dus niet zien, maar wel waarnemen en een kleurtje geven oidquote:Op zondag 1 juli 2012 23:24 schreef sientelo het volgende:
En dat is dan wat er ontdekt is bij dieren en waar een zintuig voor bestaat. Zo zijn er dus genoeg zaken die we niet kunnen waarnemen en waarschijnlijk ook niet op beeldmateriaal vast kunnen leggen. Volgens mij kan je veel niet op tape vastleggen. Ook geesten niet. ( of zielen? ) Misschien kunnen sommige zaken gematerialiseerd worden en dan op tape komen?
Misschien ben ik wel schizo, maar dat veroorzaakt die stemmen niet, die komen 100% van buiten, jammer dat ik het niemand kan laten horen.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:08 schreef DeParo het volgende:
[..]
Buiten dat vraag ik me af of je misschien niet gewoon schizofreen bent, klinkt heel hard en ik wil je zeker niet niet beledigen, maar jouw verhaal klinkt gewoon heel anders dan andere verhalen en lijkt meer in de buurt te komen van mensen die dus schizofreen zijn, en nogmaals, dat zeg ik niet om je te beledigen.
Nee hoor, ik geef alleen mijn ervaringen.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:43 schreef lezzer het volgende:
Manke geeft nogal een eenzijdig beeld van geesten hier in dit subforum.
Manke, bijna elke schizofreen is er van overtuigd dat de stemmen van buiten komen, maar in werkelijkheid zou je je eigen stem niet herkennen! Mag ik vragen waarom jij denkt dat bij jou de stemmen wel echt van buiten zouden kunnen komen?quote:Op maandag 2 juli 2012 11:14 schreef Manke het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel schizo, maar dat veroorzaakt die stemmen niet, die komen 100% van buiten, jammer dat ik het niemand kan laten horen.
[..]
Nee hoor, ik geef alleen mijn ervaringen.
Ik hoor ook vaak een pieptoon waardoor soms m'n oren gaan suizen, altijd hoor ik dan een nieuwe stem.
Als je in bad ligt en je gaat onderwater vervormen de geluiden?quote:Op maandag 2 juli 2012 14:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Manke, bijna elke schizofreen is er van overtuigd dat de stemmen van buiten komen, maar in werkelijkheid zou je je eigen stem niet herkennen! Mag ik vragen waarom jij denkt dat bij jou de stemmen wel echt van buiten zouden kunnen komen?
Haha dat zou dan inderdaad redelijk bizar zijnquote:Op maandag 2 juli 2012 16:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als je in bad ligt en je gaat onderwater vervormen de geluiden?
Ik denk het niet, ik weet het zeker. Bij de paaz waren er meer met stemmen, 1 daarvan wist ook dat het demonen waren. Een vriend had stemmen, maar die was er van overtuigd dat het hallucinaties waren.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Manke, bijna elke schizofreen is er van overtuigd dat de stemmen van buiten komen, maar in werkelijkheid zou je je eigen stem niet herkennen! Mag ik vragen waarom jij denkt dat bij jou de stemmen wel echt van buiten zouden kunnen komen?
Had ik ook een keer , ik rook heel sterk een bloemengeur een half uur lang en ik ging zoeken waar het vandaan kwam en niks gevonden en een half uur later word er aangebeld , was mijn vriendin en toen ze langs me liep had ze die parfum op die ik eerder rook .quote:Op zondag 1 juli 2012 16:20 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik heb wel vreemde dingen meegemaakt. Ik rook een keer ergens opeens een vreemde geur, nogal vreemd want er was helemaal geen appeltaart in dat gebouw. Ik fietste naar huis en toen ik thuis kwam had mijn moeder een appeltaart gebakken. Ik geloof dus wel in dat die dingen kunnen.
Verder heb ik ooit een foto op een begraafplaats genomen en zag ik daar een hele vage schim op, waarschijnlijk ligt die nog wel ergens.
Te laat voor wat? Toegang tot de hemel?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:51 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik weet het zeker. Bij de paaz waren er meer met stemmen, 1 daarvan wist ook dat het demonen waren. Een vriend had stemmen, maar die was er van overtuigd dat het hallucinaties waren.
Ik heb gewoon te veel gehoord, gezien, gevoeld en meegemaakt waardoor ik er zo zeker van ben, helemaal omdat ze na het oproepen bij me kwamen, daarvoor had ik helemaal geen klachten.
Heb ze ook in dromen horen praten, 1x riep ik God aan in een droom, ineens werd alles zwart en werd ik me bewust dat ik droomde, toen hoorde ik heel duidelijk "Je bent te laat" zeggen.
Wat een hufter.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:51 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik weet het zeker. Bij de paaz waren er meer met stemmen, 1 daarvan wist ook dat het demonen waren. Een vriend had stemmen, maar die was er van overtuigd dat het hallucinaties waren.
Ik heb gewoon te veel gehoord, gezien, gevoeld en meegemaakt waardoor ik er zo zeker van ben, helemaal omdat ze na het oproepen bij me kwamen, daarvoor had ik helemaal geen klachten.
Heb ze ook in dromen horen praten, 1x riep ik God aan in een droom, ineens werd alles zwart en werd ik me bewust dat ik droomde, toen hoorde ik heel duidelijk "Je bent te laat" zeggen.
Ik kan mij voorstellen dat je nu heel erg in angst leeft, klopt dat?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:51 schreef Manke het volgende:
[..]
Ja, maar nu niet meer, heb schijt gekregen aan alles wat ze zeggen en intimideren, ik prik er nu doorheen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:45 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat je nu heel erg in angst leeft, klopt dat?
Krijg het er benauwd van namelijk. Opgesloten idee.
Tuurlijk wel, er is zat te vinden in Nederland. Hier vind je er een aantal : http://geestenrijk.wordpress.com/quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:31 schreef TPOD het volgende:
[..]
Dat ga je in Nederland niet snel vinden. Hiervoor moet je naar Schotland/ierland of Engeland. Daar komen de meeste folklores voor.
Maar waarom zou een oude ziel dan volgens jou niet echt zijn? Waarom zou reïncarnatie niet echt zijn volgens jou? Omdat de stemmen het zeggen misschien tegen jou, maar die zeggen ook dat je 36 wordt, en die zeggen wel meer dingen om jou op te naaien kennelijk? Ik geloof wel in reïncarnatie en een oude ziel bijvoorbeeld bij sommige mensen, ik ken verhalen, zeer zeer overtuigend!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:51 schreef Manke het volgende:
[..]
Indien het echt demonen zijn is dat allemaal bangmaken, ik zou vooral proberen om ze weg te krijgen op een of andere manier.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:51 schreef Manke het volgende:
[..]
Dus als je er bekend mee raakt hoef je niet meer bang te wezen, dus houdt het vanzelf op?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:13 schreef Manke het volgende:
[..]
Doen ze niet, ze vinden het gewoon leuk om angst te zaaien.
Als je sterft, ben je niet meer op aarde, daar geloof ik niet in. Ik probeerde die geesten naar het licht te sturen om te reïncarneren, maar ze verklaarden me alleen maar voor gek. Ik deed dat omdat ik dacht dat het mensen waren, maar nu weet ik wel beter.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar waarom zou een oude ziel dan volgens jou niet echt zijn? Waarom zou reïncarnatie niet echt zijn volgens jou? Omdat de stemmen het zeggen misschien tegen jou, maar die zeggen ook dat je 36 wordt, en die zeggen wel meer dingen om jou op te naaien kennelijk? Ik geloof wel in reïncarnatie en een oude ziel bijvoorbeeld bij sommige mensen, ik ken verhalen, zeer zeer overtuigend!
Zijn echt demonen, ze zeggen vaak "_we_ hebben hem" omdat ze denken dat ik sex met een andere man heb gehadquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Indien het echt demonen zijn is dat allemaal bangmaken, ik zou vooral proberen om ze weg te krijgen op een of andere manier.
Was het maar zo, ik ben er bekend mee en niet meer bang, maar toch komen er steeds nieuwelingen bij.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus als je er bekend mee raakt hoef je niet meer bang te wezen, dus houdt het vanzelf op?
Ze hebben je dan. Het vervelende voor je is dat moslims die door 'demonen' getergd worden Allah vervloeken, als het christendom de waarheid was, zouden moslims ook Jezus moeten vervloeken door demonen, maar dat doen ze niet. Maar als het voor jou werkt moet je eraan vasthouden, daar gaat het om, ik ga je niet ontmoedigen hiervan als het jou helpt, hou er alleen rekening mee dat exorcismes heel gevaarlijk kunnen zijn, er zijn gevallen bekend van mensen die omkwamen bij exorcisten en ik las van een exorcist die ziel dat het leek alsof iemands ziel weg was na een exorcisme.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:16 schreef Manke het volgende:
[..]
Als je sterft, ben je niet meer op aarde, daar geloof ik niet in. Ik probeerde die geesten naar het licht te sturen om te reïncarneren, maar ze verklaarden me alleen maar voor gek. Ik deed dat omdat ik dacht dat het mensen waren, maar nu weet ik wel beter.
Reïncarnatie is een leugen van de duivel, ervaringen worden laten zien door demonen.
Maar dat zijn mijn visies als christenhond (dat ik ben geworden in de loop van afgelopen 3 jaar, nadat ik de stemmen kreeg)
http://www.godonthe.net/evidence/manylife.htm
Heb je een bron over dat demonen Allah vervloeken? Deze zeggen gewoon dat jezus niet bestaat.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:25 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ze hebben je dan. Het vervelende voor je is dat moslims die door 'demonen' getergd worden Allah vervloeken, als het christendom de waarheid was, zouden moslims ook Jezus moeten vervloeken door demonen, maar dat doen ze niet. Maar als het voor jou werkt moet je eraan vasthouden, daar gaat het om, ik ga je niet ontmoedigen hiervan als het jou helpt, hou er alleen rekening mee dat exorcismes heel gevaarlijk kunnen zijn, er zijn gevallen bekend van mensen die omkwamen bij exorcisten en ik las van een exorcist die ziel dat het leek alsof iemands ziel weg was na een exorcisme.
Ik denk ook dat dat beeld vanuit jouw Christelijke visie komt, als ze echt demonen zijn moet je simpelweg niet luisteren, als ze vastzitten om wat voor reden dan ook op aarde evenmin hoe moeilijk het ook is en niemand hier zal je iets verwijten. Ik geloof in de ziel, ook dat er oude zielen zijn, in reïncarnatie en ook nog de hemel dus.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:16 schreef Manke het volgende:
[..]
Als je sterft, ben je niet meer op aarde, daar geloof ik niet in. Ik probeerde die geesten naar het licht te sturen om te reïncarneren, maar ze verklaarden me alleen maar voor gek. Ik deed dat omdat ik dacht dat het mensen waren, maar nu weet ik wel beter.
Reïncarnatie is een leugen van de duivel, ervaringen worden laten zien door demonen.
Maar dat zijn mijn visies als christenhond (dat ik ben geworden in de loop van afgelopen 3 jaar, nadat ik de stemmen kreeg)
http://www.godonthe.net/evidence/manylife.htm
Ik werd Christen nadat de demonen werden weggestuurd in Jezus' naam, ze schreeuwden het letterlijk uit, daarvoor was ik atheïst. Tijdens die uitdrijving vroeg die pastoor of ik dit en dat geloof, ik zei ja, maar dat deed ik niet, dus kwamen ze terug. Nu geloof ik het wel, maar ze gaan maar niet weg.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat beeld vanuit jouw Christelijke visie komt, als ze echt demonen zijn moet je simpelweg niet luisteren, als ze vastzitten om wat voor reden dan ook op aarde evenmin hoe moeilijk het ook is en niemand hier zal je iets verwijten. Ik geloof in de ziel, ook dat er oude zielen zijn, in reïncarnatie en ook nog de hemel dus.
http://ziekofbezeten.maro(...)ea761a48&tid=3657178quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:28 schreef Manke het volgende:
[..]
Heb je een bron over dat demonen Allah vervloeken? Deze zeggen gewoon dat jezus niet bestaat.
quote:Als iemand tegen mij zei hoe gaat het, dan hoorde ik in mijn hoofd als antwoord ''houd je bek, je hoeft niet te weten hoe het met mij gaat jij .....''. Het bidden ging mij heel zwaar af. Op het moment dat ik wilde gaan bidden dreigde ik werkelijk door te slaan. Als ik kuran wilde reciteren voor het gebed dan leek het alsof iemand mijn spraak wilde overnemen en wilde gaan schelden. Ik hoorde daarnaast allerlei dingen in mijn hoofd over Allah.
Op een gegeven moment kon ik gewoon echt niet bidden. Iets in mijn hoofd hield mij gewoon tegen en kon mij letterlijk niet meer bewegen op het moment dat ik dacht aan bidden. Ik kreeg er een grote angst voor.
Ik was constant gespannen en angstig, zo erg dat mijn lichaam op knappen stond, mijn maag zich omkeerde en ik nauwelijks kon ademen. Ik kon niet stil zitten en liep heel de dag buiten als een kip zonder kop met alleen maar psychische klachten in mijn hoofd. Toen kwam er een tijd dat ik mij in mijn kamer opsloot. Ik deed een stoel voor mijn deur en zelfs mijn moeder mocht niet meer binnenkomen. De eten legde mijn familie voor de deur. Dit ging anderhalf jaar door. Ik werd een kluizenaar. Mijn moeder zag hoe ik aftakelde en kon alleen maar huilen....................................
Kan je niet terug naar die pastoor dan?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:42 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik werd Christen nadat de demonen werden weggestuurd in Jezus' naam, ze schreeuwden het letterlijk uit, daarvoor was ik atheïst. Tijdens die uitdrijving vroeg die pastoor of ik dit en dat geloof, ik zei ja, maar dat deed ik niet, dus kwamen ze terug. Nu geloof ik het wel, maar ze gaan maar niet weg.
Luisteren doe ik allang niet meer, als ik me verveel doe ik m'n oren wel eens dicht om een praatje te maken, maar er valt gewoon niet mee te praten, ze intimideren, schelden en lachen alleen maar.
Hemel geloof ik ook in nu, hel ook (daar ga ik in branden volgens hun)
Zit dit nu te lezen:
http://www.deliveranceblog.org/
vond deze wel interessant http://www.deliveranceblo(...)eated-by-king-jesus/
Jawel, er is zo vaak voor me gebeden, maar ter vergeefs.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kan je niet terug naar die pastoor dan?
Thanksquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:43 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
http://ziekofbezeten.maro(...)ea761a48&tid=3657178
[..]
Dit is pure christelijke propaganda, hier zit je moslims zwaar mee te beledigen door te beweren dat Allah demonische krachten heeft.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:42 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik werd Christen nadat de demonen werden weggestuurd in Jezus' naam, ze schreeuwden het letterlijk uit, daarvoor was ik atheïst. Tijdens die uitdrijving vroeg die pastoor of ik dit en dat geloof, ik zei ja, maar dat deed ik niet, dus kwamen ze terug. Nu geloof ik het wel, maar ze gaan maar niet weg.
Luisteren doe ik allang niet meer, als ik me verveel doe ik m'n oren wel eens dicht om een praatje te maken, maar er valt gewoon niet mee te praten, ze intimideren, schelden en lachen alleen maar.
Hemel geloof ik ook in nu, hel ook (daar ga ik in branden volgens hun)
Zit dit nu te lezen:
http://www.deliveranceblog.org/
vond deze wel interessant http://www.deliveranceblo(...)eated-by-king-jesus/
En medicijnen?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:44 schreef Manke het volgende:
[..]
Jawel, er is zo vaak voor me gebeden, maar ter vergeefs.
Als ik jou was, zou ik een paragnost proberen, die weten vaak wel hoe dit soort dingen werken en hoe je zulke demonen wegkrijgt, omdat die in direct contact staan met die wereld, beweert men.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:44 schreef Manke het volgende:
[..]
Jawel, er is zo vaak voor me gebeden, maar ter vergeefs.
Al geprobeerd, meerdere, 1 had een gids die mijn demonen naar het licht stuurde, hoorde die gids van haar zelfs, Thomas heette die (Ik ga hem echt niet helpen, zei hij tegen die andere), en hij zei de naam van 1 bij mij: Ibrahim "zo heet ik niet meer" was zijn antwoord.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:46 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Als ik jou was, zou ik een paragnost proberen, die weten vaak wel hoe dit soort dingen werken en hoe je zulke demonen wegkrijgt, omdat die in direct contact staan met die wereld, beweert men.
Niet naar oplichters die veel geld vragen!! Sommigen doen het gratis.
Ja, zo te horen nogal een moeilijk geval. Waarom heb je überhaupt ge-glaasje-draait eigenlijk? Zoiets zou ik nooit doen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:55 schreef Manke het volgende:
[..]
Al geprobeerd, meerdere, 1 had een gids die mijn demonen naar het licht stuurde, hoorde die gids van haar zelfs, Thomas heette die (Ik ga hem echt niet helpen, zei hij tegen die andere), en hij zei de naam van 1 bij mij: Ibrahim "zo heet ik niet meer" was zijn antwoord.
Een andere medium zei dat ik een ballon om mij heen moest visualiseren en hulp moest vragen aan Truus, mijn gids
Ik deed het met bandstemmen, ik wou gewoon weten of er meer is, en het was meteen raak, maar ze waren al daarvoor bij me, omdat ik al verschillende dingen had ervaren voordat die ellende was begonnen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:56 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, zo te horen nogal een moeilijk geval. Waarom heb je überhaupt ge-glaasje-draait eigenlijk? Zoiets zou ik nooit doen.
Hmmm, ik snap het. Ik heb iets vergelijkbaars, ik testte telepathie bij verschillende mensen en ik geloof dat het bestaat, ze wisten wat ik in mijn hoofd had. Dit soort dingen zou ik echter mee uitkijken. Kun je precies uitleggen wat voor ervaringen je daarvoor had? Hoe het begon?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:59 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik deed het met bandstemmen, ik wou gewoon weten of er meer is, en het was meteen raak, maar ze waren al daarvoor bij me, omdat ik al verschillende dingen had ervaren voordat die ellende was begonnen.
Ik voelde in bed m'n benen naar elkaar gedrukt worden, ik werd aan m'n schouders naar achteren getrokken, door beiden schrok ik wakker en ik voelde een orb boven m'n gezicht zweven, ik dacht dat het m'n oma was, niet dusquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Hmmm, ik snap het. Ik heb iets vergelijkbaars, ik testte telepathie bij verschillende mensen en ik geloof dat het bestaat, ze wisten wat ik in mijn hoofd had. Dit soort dingen zou ik echter mee uitkijken. Kun je precies uitleggen wat voor ervaringen je daarvoor had? Hoe het begon?
Alleen stemmen, en ze kruipen in m'n linker been. Met 1 kon ik communiceren, dan moest ie naar m'n kleine teen gaan voor nee, en naar m'n grote teen voor ja, dat deed ie dus als ik vragen stelde. Toen ik er te ver mee doorging, vloog ook deze naar m'n hoofd, waarna ik hem dus hoorde.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Heb je hier last van?
- negatieve dwingende stemmen in hun hoofd, gefluister
- hebben last van zware vermoeidheid door energie-aftapping
- voelen zich bekeken worden of hebben het gevoel dat er iemand achter hun staat
- negatieve gevoelens komen onbeheerst naar boven
- deels geheugenverlies, men doet dingen maar weet niet waarom
- plots veranderen van persoonlijkheid in negatieve zin
- vorm van gespannenheid / onrust / gejaagdheid
- gezichtsuitdrukking is gespannen/fronsend/strak
- vreemde lichamelijke klachten zonder een duidelijke oorzaak
- het gevoel hebben dat er veel mis gaat in het leven
- angsten, depressiviteit, nachtmerries, onrustig slapen
- griezelige entiteiten waarnemen die degene het leven zuur maakt
- vormen van verslavingen zoals alcoholisme, drugs en sex worden gestimuleerd
Dit vond ik net, misschien heb je hier iets aan:quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:03 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik voelde in bed m'n benen naar elkaar gedrukt worden, ik werd aan m'n schouders naar achteren getrokken, door beiden schrok ik wakker en ik voelde een orb boven m'n gezicht zweven, ik dacht dat het m'n oma was, niet dus
Een dag voordat ze irritant werden en ik me al begon open te stellen hoorde ik ze al, maar heel zacht, ik geloofde m'n oren niet.
Ik heb er weinig aan, toch bedanktquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:05 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dit vond ik net, misschien heb je hier iets aan:
Elke energie die men ongewenst krijgt valt onder de noemer zwarte magie. Veelal zijn het buitenlandse culturen die met deze vorm van energie bezighouden en vaak in de negatieve zin. Vaak ligt jaloezie, afgunst en haat/boosheid ten grondslag waarom men deze energie naar anderen stuurt. Maar als je verder kijkt is de diepliggende oorzaak : tekort aan liefde voor hunzelf maar ook voor anderen. Ook groepen mensen die boos zijn op iemand sturen onbewust veel energie naar die persoon toe wat ook kan ontaarden in negatieve energie. In relaties waar harmonie afwezig is, is de kans aanwezig dat je met deze energie in aanraking komt. En je hoeft echt niet paranormaal of spiritueel te zijn. Het overkomt veel mensen.
Ook indirect kan je met deze energie in aanraking komen. Mensen met wie jij energetisch verbonden bent en die met deze negatieve energie in aanraking komen kunnen je dus ook indirect besmetten omdat deze energie ook deze bindingen volgt. Sommige dragers van deze negatieve energie kunnen de energie ook afgeven aan letterlijk elk voorwerp die ze vastpakken. Vaak hebben ze het niet door en kunnen onbewust anderen last bezorgen. De energie is dus in sommige gevallen besmettelijk.
De bron van deze energie ligt diep in de aarde, eigenlijk de onderwereld zoals oude culturen het noemen. Diep in de aarde komt heel veel negatieve energie van de mensheid binnen. Negatieve gevoelens, gedachtes, etc. worden door de aarde opgenomen en wij zijn er dan van af. In al die eeuwen zit daar dus veel negatieve energie, sterk geconcentreerd. Bij het negatief denken naar anderen toe volgt ook de negatieve energie uit de aarde. Behalve negatieve energie die via je voeten naar je toekomen volgen vaak al snel ook de negatieve entiteiten alsof ze achter de negatieve energie aanrennen. Bij krachtige gevallen kunnen zelfs vreemde dierlijke entiteiten uit de aarde meekomen die vaak voor vreemde lichaamsklachten kunnen zorgen.
Ook hedendaagse personen kunnen deze energie bij zich dragen en erven dit van voorouders waarvan de familie ook vervloekt is. Het kan zelfs van vele generaties terug komen bijv. uit de Middeleeuwen waar vervloekingen op hele families werden uitgesproken en het occulte ook door kerken en heksen werd uitgeoefend. Als het wordt doorgegeven aan latere generaties dan is vaak het vrouwelijk geslacht die drager zijn. De problemen komen vaker bij vrouwen voor omdat die gevoeliger daar voor zijn.
Deze negatieve energie kan op mensen plakken of in hun huizen. Mensen die deze energie dragen hebben vaak last van vermoeidheid zonder aanwijsbare redenen, kunnen onverklaarbare angsten hebben en trekken negativiteit in alle vormen aan, dus pech en tegenslagen, entiteiten, gezondheidsproblemen, negatieve mensen, etc etc. De positieve kant van het leven lijkt hun niet gegund te zijn en vaak komen ze in een negatieve spiraal terecht. Zwarte magie energie plakt letterlijk op de mensen, veelal op de rug en de nek, en helderziend ziet het eruit als een stroperige zwarte pek. In huizen gedraagt deze energie zich letterlijk als een stroperige zwarte massa en zit het verstopt in donkere plekken in huis, dus achter kasten, onder bed, in de kelder(kast), zolder, etc. De energie wil namelijk uit het zonlicht blijven. Verder kan deze energie ook op het huis als een soort schild zitten wat alles in positieve zin blokkeert. Deze geconcentreerde negatieve energie werkt letterlijk als een magneet en trekt het negatieve in alle vormen naar je toe. Het positieve wordt door deze energie geblokkeerd en het is bijzonder krachtig. Deze energie voelt als het loskomt als heel koud en kil.
De energie kan jaren aanwezig zijn in huis en slapen, maar wakker worden door emotionele gebeurtenissen en dan het als een duiveltje aan het werk gaan. Dan lijkt het alsof alles in een keer mis gaat. Met gedachtenkracht kan men deze energie ook weer onder controle houden, dus het reageert ook op gedachten. Vaak worden mensen of zijn mensen bang voor deze energie omdat het zo ongrijpbaar is maar hierdoor versterkt men ook deze energie. Het is niet voor niets dat deze energie het best manifesteert bij bange en gevoelige mensen. Ook voorwerpen kunnen deze energie dragen. In de praktijk ben ik het tegengekomen bij tweedehands meubels en antiek. Het is voorzichtig zijn met voorwerpen waarvan je de herkomst niet weet. Een besmette meubel kan je huis veranderen in een spookhuis. Voor het zuiveren van deze energie is een grondige zuivering nodig van huis en personen om weer in een positief daglicht te komen. Men moet leren zich af te sluiten en het huis moet energetisch beschermd worden omdat de energie tegen te houden. Deze energie kan bestreden worden met de kosmische energieeen en je moet weten wat je doet want anders kan het ook tegen je werken. Het is een materie die niet bij veel mensen bekend is.
Ik was bang, het meeste dat ik vertel is verleden tijd.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:16 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zoals je hier post lijkt het daar anders helemaal niet op.
Heb het gelezen, dat stukje over demonen vond ik wel interessant, omdat ik weet dat ik vreemde, niet menselijke/dierlijke demonen bij me heb. Over entiteiten als mens zijnde ben ik nog niet van overtuigd, maar ik sta er wel voor open.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:12 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ok, hier heb je wel iets aan:
Bezetenheid
In dat stuk zijn ook tips over hoe je van ze af kan komen, zoals je leest kunnen zowel exorcisten als paranormaal genezers helpen. Ik zou gewoon door blijven zoeken, en als het helpt in ieder geval God aanroepen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:30 schreef Manke het volgende:
[..]
Heb het gelezen, dat stukje over demonen vond ik wel interessant, omdat ik weet dat ik vreemde, niet menselijke/dierlijke demonen bij me heb. Over entiteiten als mens zijnde ben ik nog niet van overtuigd, maar ik sta er wel voor open.
Heb mediums een aantal keren geprobeerd, maar het hielp niks, ze vroegen wel allemaal geld, misschien tijd voor een echt goedequote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:32 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik hoor van sommige kennissen dat mediums ze echt konden helpen met bepaalde dingen, dus een poging kun je altijd wagen als ze niet teveel geld vragen. Dat zijn ook de betrouwbaarste, want mediums die honderden of duizenden euro's vragen zijn ordinaire oplichters.
Ik ben ook een demoon in disguise, en de evolutietheorie waarvoor talloze bewijzen zijn, en de duivel of God hebben ál die fossielen neergelegd, om mensen aan het twijfelen te brengen, en de Islam en Hindoeïsme, allemaal van de duivel! En al die mensen die Jezus Christus nooit gekend konden hebben, allemaal door demonen bezeten!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:40 schreef Manke het volgende:
[..]
Heb mediums een aantal keren geprobeerd, maar het hielp niks, ze vroegen wel allemaal geld, misschien tijd voor een echt goede. Vind dat stukje ook wat new-agerig, aura's, meditatie, gidsen, van gidsen denk ik (en vele anderen) dat dat demonen in disguise zijn.
Nog PVV gestemd vandaag?quote:
September pasquote:
Nee, ik wil je best helpen met je problemen, daarom geef ik je die info, maar als je zulke beledigende dingen gaat roepen als: Islam is van de duivel, heb ik ook geen zin meer om daar nog respectvol op in te gaan. De kruistochten konden gerechtvaardigd worden door deze bewering.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:57 schreef Manke het volgende:
[..]
September pas
Ik snap jou niet, eerst kom je met esoterische info en daarna stamp je me de grond in.
Of islam van de duivel is weet ik niet natuurlijk.
Okquote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:34 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee, ik wil je best helpen met je problemen, daarom geef ik je die info, maar als je zulke beledigende dingen gaat roepen als: Islam is van de duivel, heb ik ook geen zin meer om daar nog respectvol op in te gaan. De kruistochten konden gerechtvaardigd worden door deze bewering.
Nee, maar ik ben dan ook geen moslim. Ik ben geen moslim, geen jood, geen christen, geen boeddhist... ik ben wat je zou kunnen noemen, een religieuze humanist. Ik geloof wel dat er meer is, maar er is zoveel ellende uit die godsdiensten voortgekomen dat ik alleen de goede dingen uit die godsdiensten pak, maar ze niet echt aan ga hangen. Ik denk echter dat als je een oplossing zoekt, dat je naast schizofrenie ook moet kijken naar bezetenheid en wat erover te vinden is, en dan kom je al snel in de alternatieve hoek uit.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:49 schreef Manke het volgende:
[..]
Ok
Ik heb niks tegen Moslims, alleen de islam heb ik m'n bedenkingen over. Die teksten die je plaatste zijn ook soort van anti-islam, moslims geloven daar niet in, zij geloven niet in menselijke entiteiten en aura's ed., wel in djinns.
Demonen denk ik. 1)Demonen gebruiken beelden. 2) Het waren er 4 (schijnt een reden te hebben) 3) Je werd bang.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:39 schreef HighVolume het volgende:
ik zag vroeger als kind voor het slapen gaan elke avond 4 hoofden (zoals in die queen clip zeg maar) die steeds met de klok meedraaide, ze praten aan een stuk door elkaar heen en zodoende kon ik niks verstaan.De hoofden hadden een soort groene gloed over zich.
ik werd hier zo bang voor dat ik.het mijn vader vertelde en nuchter als hij is zei hij dat ik het me inbeelde.Ik heb toen in gedachte elke keer tegen die hoofden geschreeuw als ik ze weer in bed zag "jullie zijn niet echt, ga weg".
en ze zijn uit eindelijk gegaan.
Ik praat met niemand hierover maar wat zijn dit voor hoofden geweest? demonen of geesten ?
Veel info klopt wel. Dank je daarvoor. Heb je adressen van "goede" mediums? Ik heb hier nu al ruim een jaar mee te maken, en ben er ondertussen achter dat de meeste new age mediums juist misleid zijn door lage geesten. Ze zijn niet werkelijk helderziend, in de zin dat ze dus helder waarnemen, maar ze channelen informatie door van "gidsen". Sommige dingen kon ik niet controleren, maar allemaal hebben ze dingen gezegt die echt niet klopte. Andere deden aan energiewerk, maar dat werkte dus niet. Ik ben niet bij oplichters geweest, maar bij mensen die dachten oprecht iets te zien en te doen. Vaak konden ze ook niet benoemen wat er met me aan de hand is. Er zijn wel mensen die dat konden waarnemen, maar dat waren dus geen mediums en ook geen mensen die me konden helpen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:32 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik hoor van sommige kennissen dat mediums ze echt konden helpen met bepaalde dingen, dus een poging kun je altijd wagen als ze niet teveel geld vragen. Dat zijn ook de betrouwbaarste, want mediums die honderden of duizenden euro's vragen zijn ordinaire oplichters.
Eerder gelovig zonder religieus te zijn, wat ook helemaal prima is.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben dan ook geen moslim. Ik ben geen moslim, geen jood, geen christen, geen boeddhist... ik ben wat je zou kunnen noemen, een religieuze humanist. Ik geloof wel dat er meer is, maar er is zoveel ellende uit die godsdiensten voortgekomen dat ik alleen de goede dingen uit die godsdiensten pak, maar ze niet echt aan ga hangen. Ik denk echter dat als je een oplossing zoekt, dat je naast schizofrenie ook moet kijken naar bezetenheid en wat erover te vinden is, en dan kom je al snel in de alternatieve hoek uit.
Wat zou de reden daarvan wezen denk je? Iets op de mouw spelden wat helemaal niet waar is, dat doen ze om intressant gevonden te worden dan?quote:Op donderdag 5 juli 2012 02:21 schreef sientelo het volgende:
Over reïncarnatie: Of het bestaat, dat weet je nooit zeker. Ik heb zelf wel het idee. Maar wat zeker kan is dat lage geesten je beelden geven over vorige levens die je helemaal niet gehad hebt. Zo krijgen sommige mensen vaak allerlei bijzondere vorige levens te zien/horen, anderen allerlei slechte (ivm karma), ook kunnen mensen dus contact krijgen met "overleden mensen" of "gidsen" wat dus eigenlijk lage geesten zijn.
QFTquote:Op donderdag 5 juli 2012 02:06 schreef sientelo het volgende:
Uiteindelijk kunnen ze alleen met je eigen angst werken.
ok helder ! dank je... irmand enig idee wat de reden is van getal 4 icm demonen ?quote:Op donderdag 5 juli 2012 02:06 schreef sientelo het volgende:
[..]
Demonen denk ik. 1)Demonen gebruiken beelden. 2) Het waren er 4 (schijnt een reden te hebben) 3) Je werd bang.
Eigenlijk heeft je vader je geholpen denk ik. Omdat je niet bang was, omdat ze niet echt waren, hadden ze geen invloed. Uiteindelijk kunnen ze alleen met je eigen angst werken.
Heb dit idd vaker gelezen en gehoordquote:Op donderdag 5 juli 2012 02:21 schreef sientelo het volgende:
Over reïncarnatie: Of het bestaat, dat weet je nooit zeker. Ik heb zelf wel het idee. Maar wat zeker kan is dat lage geesten je beelden geven over vorige levens die je helemaal niet gehad hebt. Zo krijgen sommige mensen vaak allerlei bijzondere vorige levens te zien/horen, anderen allerlei slechte (ivm karma), ook kunnen mensen dus contact krijgen met "overleden mensen" of "gidsen" wat dus eigenlijk lage geesten zijn.
De reden... de negatieve wezens zijn voor het negatieve.. en verwarring zaaien zorgt ervoor dat iemand niet zijn eigen positiviteit ervaart.quote:Op donderdag 5 juli 2012 06:27 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat zou de reden daarvan wezen denk je? Iets op de mouw spelden wat helemaal niet waar is, dat doen ze om intressant gevonden te worden dan?
Ik ken jouw ervaringen niet, ook niet waarom je je conclusie getrokken hebt. Misschien heeft het te maken met je instelling en roep je tot je waar je onbewust om hebt gevraagd, ik weet het niet. Zelf heb ik een andere ervaring mbt gidsen, 1 die nooit geincarneerd is geweest tot mens en vol met liefde communiceert. Alle acties komen voort uit ware liefde en compassie voor de mens.
Zeker niet waar ik het idee 'lage geest' bij krijg, al zal ik het bestaan van die geesten zeker niet ontkennen.
Ja dat denk ik ook wel. Ik heb de negatieve entiteiten ook wel mee mogen maken, juist in momenten van onzekerheden en angsten.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:24 schreef sientelo het volgende:
[..]
De reden... de negatieve wezens zijn voor het negatieve.. en verwarring zaaien zorgt ervoor dat iemand niet zijn eigen positiviteit ervaart.
Zoals er lage wezens zijn, zijn er ook lichtwezens. Die je idd juist inzichten geven en ondersteunen op je weg. Hoewel in deze tijd (en misschien ook wel andere tijden) er ook veel misleiding is. Dus soms lijkt iets van het licht, maar is het niet.
Ja, ik ben de verkeerde mensen/ wezens tegengekomen en mn bescherming was ook niet best. Vandaar. Als je een positieve omgeving hebt en je doet niks om je aura stuk te maken of je open te stellen hiervoor, heb je dit niet volgens mij. En ze kunnen dus alleen iets met de angsten/boosheid ect die je nog niet losgelaten hebt.
Ik weet het niet zeker hoor of het zo is... dat het demonen waren..quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:18 schreef HighVolume het volgende:
[..]
ok helder ! dank je... irmand enig idee wat de reden is van getal 4 icm demonen ?
Ja, volgens mij is het in grijs gebied altijd een beetje lastig. Als iets duidelijk licht is of duidelijk heel negatief dan weet je het zeker.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook wel. Ik heb de negatieve entiteiten ook wel mee mogen maken, juist in momenten van onzekerheden en angsten.
Ik ben daar later wat mee gaan werken, en denk ook dat het goed was om die zaken eerst op te pikken en te merken. Je weet niet wat licht is als je het donker niet kent, het zijn 2 uiterste die totaal anders overkomen qua gevoel.
Hoe weet je zoiets?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:04 schreef sientelo het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is het in grijs gebied altijd een beetje lastig. Als iets duidelijk licht is of duidelijk heel negatief dan weet je het zeker.
En jij en vele anderen zijn soms goedgelovig heb ik het idee...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:31 schreef lezzer het volgende:
En dat weet je zo zeker omdat?
Sorry hoor, maar soms heb ik het idee dat je er nog al in doorgeschoten bent.
Nou nou... ik heb hier ook wel het e.e.a. gezien hoorquote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:42 schreef Manke het volgende:
[..]
En jij en vele anderen zijn soms goedgelovig heb ik het idee...
Omdat je het goede niet meer ziet. De demonen hebben blijkbaar hun werk goed gedaan.quote:Waarom denk je dat ik doorgeschoten ben?
wat dan? ben wel benieuwdquote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou nou... ik heb hier ook wel het e.e.a. gezien hoor
Dat lijkt misschien zo door het medium forum, maar het is niet zo.quote:[..]
Omdat je het goede niet meer ziet. De demonen hebben blijkbaar hun werk goed gedaan.
Je lijkt in niks en niemand meer vertrouwen te hebben, en al helemaal niet in jezelf.
Je hoeft niet in geesten "geloven"...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:48 schreef Manke het volgende:
[..]
wat dan? ben wel benieuwdwil ook graag in goede geesten geloven.
Doe ik ook, heb er nog 0 waargenomen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:54 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je hoeft niet in geesten "geloven"...
Je moet je eigen waarneming vertrouwen.
Doe ik allang niet meer (overtuigen dat het een demon zou zijn wat de ander waarneemt, is wel zo helaas), iedereen moet maar geloven wat ie wil.quote:En ik ga niks delen, want bij elk ding wat je hier in TRU zegt, krijgen we van jou een ervaring waardoor het een demon zou zijn.
Zo lijkt het, omdat ik m'n ervaringen deel die alleen maar negatief zijn, maar in werkelijkheid ben ik niet gek geworden.quote:Ik zit dat hier al een hele tijd aan te kijken, ook toen je begon met die bandstemmen, en eerlijk gezegd denk ik dat je jezelf helemaal gek gemaakt hebt.
Ik vraag me sterk af of dat allemaal demons zijn.
Eerlijk gezegd vind ik er geen lol aan dat jij alles een demon noemt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:13 schreef Manke het volgende:
Doe ik allang niet meer (overtuigen dat het een demon zou zijn wat de ander waarneemt, is wel zo helaas), iedereen moet maar geloven wat ie wil.
De waarheid (volgens mij dan) is ook niet altijd leuk.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:17 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik er geen lol aan dat jij alles een demon noemt.
Angst, precies wat die engerds willen, dat je je laat leiden door angst.
Zo vaak.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:34 schreef lezzer het volgende:
Heb je wel eens overwogen dat het geen demonen zijn?
Bij mij gevoel idd, hoewel dat ook niet altijd even duidelijk is. Bij negativiteit voel ik angst, en soms wordt het boosheid, bij licht/liefde voel ik vertrouwen/veiligheid.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:16 schreef Manke het volgende:
[..]
Hoe weet je zoiets?
Gevoel?
Ik hoorde m'n oma en dat voelde goed, maar het was gewoon een demoon.
Dat is niet helemaal waar, ze kunnen ook liefde kopiëren.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:45 schreef sientelo het volgende:
[..]
Bij mij gevoel idd, hoewel dat ook niet altijd even duidelijk is. Bij negativiteit voel ik angst, en soms wordt het boosheid, bij licht/liefde voel ik vertrouwen/veiligheid.
Er is veel negativiteit en veel misleiding, maar er zijn ook lichte/bewuste zielen/ wezens op aarde aanwezig
De negatieve wezens kunnen alles kopiëren behalve de liefde zelf.
Dat komt ook een beetje door de medicijnen die ik slik, doe ik dat niet, dan hoor ik ze constant en dan word ik gek omdat ik het niet uit kan zetten, maar bang niet meer, ze kunnen mij gelukkig geen emoties laten voelen.quote:Weet je ik denk dat je ook geholpen wordt, omdat je zo rustig ook blijft en jezelf kan blijven. Ik heb zelf nog veel angsten, en kan echt klagen dat ik te weinig hulp ontvang, maar aan de andere kant, als ik al die hulp niet had gehad, was het nu nog veel slechter met me. Het is wel een zware strijd die 24 per dag doorgaat.
Ik vind het knap dat je zo rustig blijft.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:17 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik er geen lol aan dat jij alles een demon noemt.
Angst, precies wat die engerds willen, dat je je laat leiden door angst.
De hele occulte wereld is nou eenmaal verrot en demonisch.quote:
Ik geloof dat jou beeld niet de juiste is. Gelukkig mag datquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:48 schreef Manke het volgende:
[..]
De hele occulte wereld is nou eenmaal verrot en demonisch.
Vraag eens aan jouw liefdevolle behulpzame geesten of het demonen zijn, ws. zullen ze uiteindelijk wel de waarheid vertellen.
Angst heb ik niet zoals ik al eerder zei.
Dat mag zekerquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik geloof dat jou beeld niet de juiste is. Gelukkig mag dat
Dat mag ook, dat siert je zelfsquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:52 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat mag zeker, ik probeer alleen maar te waarschuwen.
Hoe bedoel je dan liefde kopieren? Ik bedoel dat ze donker zijn, geen licht hebben (zoals de meeste zielen op aarde dat wel hebben) en dat ze dus alleen namaak licht kunnen brengen en geen echt licht.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:31 schreef Manke het volgende:
Dat is niet helemaal waar, ze kunnen ook liefde kopiëren.
Lees het verhaal van deze mevrouw maar: http://www.staciespielman.com/ haar gratis boek "Betrayed by her guardian angel" off dit stukje http://www.staciespielman.com/SpiritGuides.htm
Ze helpt en heeft veel mensen geholpen, misschien kan ze jou ook helpen via skype.
Oke. Bij mij is het juist de emoties. Ik slik ook geen medicijnen. Dank je voor deze link ook. Ik heb hier voor mezelf ook twijfels bij. Ik zal altijd een keer kunnen kijken natuurlijk. Ik las dat het om 19.00 uur is; ik kan dan waarschijnlijk niet meer met de trein naar huis terug. Dan zou ik een andere keer moeten regelen dat ik met iemand meerijd met de auto ofzo.quote:Dat komt ook een beetje door de medicijnen die ik slik, doe ik dat niet, dan hoor ik ze constant en dan word ik gek omdat ik het niet uit kan zetten, maar bang niet meer, ze kunnen mij gelukkig geen emoties laten voelen.
Ik wou dat ik je kon helpen, en dat kan ik denk ik ook, ga zondag a.s. naar de levensstroom in Leiderdorp, daar zijn meer mensen geholpen met onze klachten (behalve ik, bij mij werkt niks op 1 of andere manier) www.levensstroom.nl
Het is misschien even reizen, maar je hebt kans dat al je klachten verdwijnen.
vraag eens binnen je familiekring , daar zit ongetwijfeld iemand tussen die ervaring heeft met geesten . Het komt echt meer voor dan je in eerste instantie zou denken .quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:56 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vraag me toch af..
Hoeveel mensen hebben dit soort ervaringen? Ik zou wel eens gewoon op de koffie willen bij iemand die er ervaring mee heeft eigenlijk.
Mijn zus bleek al d'r hele leven die ervaringen te hebben voor ik daar achter kwam op m'n 30e ofzo...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 04:18 schreef Summers het volgende:
[..]
vraag eens binnen je familiekring , daar zit ongetwijfeld iemand tussen die ervaring heeft met geesten . Het komt echt meer voor dan je in eerste instantie zou denken .
Nee.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 04:18 schreef Summers het volgende:
[..]
vraag eens binnen je familiekring , daar zit ongetwijfeld iemand tussen die ervaring heeft met geesten . Het komt echt meer voor dan je in eerste instantie zou denken .
Dat zei de leidster van de spirituele vereniging ook tegen mij toen ik een tijd enge 'plaatjes' binnen kreeg. Dat je zowel door het positieve als het negatieve benaderd wordt. Daar kun je inderdaad van leren, het is mooi als je het zo kan zien.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook wel. Ik heb de negatieve entiteiten ook wel mee mogen maken, juist in momenten van onzekerheden en angsten.
Ik ben daar later wat mee gaan werken, en denk ook dat het goed was om die zaken eerst op te pikken en te merken. Je weet niet wat licht is als je het donker niet kent, het zijn 2 uiterste die totaal anders overkomen qua gevoel.
En dat zou best nog steeds iemand in je familie kunnen zijn ,quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:40 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee.
Overigens liever iemand die met regelmaat iets ervaart.
Zo he ... ik heb dan nog geluk dat iedereen in mijn gezin die ervaringen had en dat ook gewoon kon vertellen en bij het gezinsleven hoorde en het scheelt dat ik er heel open over ben in het dagelijks leven zodat ik ook vaak ervaringen hoor van andere mensen .quote:Op zaterdag 7 juli 2012 07:59 schreef lezzer het volgende:
[..]
Mijn zus bleek al d'r hele leven die ervaringen te hebben voor ik daar achter kwam op m'n 30e ofzo...
Dus, het kan inderdaad vrij dichtbij zijn die ervaringen
Hoe bedoel je dat als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:28 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Overigens ga ik al heel lang niet meer naar die spirituele vereniging toe. Het kwam me op een gegeven moment te snel te dichtbij allemaal.
Plaatjes als in beelden die plotseling opduiken en me overvielen. Ik denk niet zozeer altijd paranormaal maar meer uit het onderbewuste. Ik merkte dat toen ik me echt bewust met het paranormale bezighield er door overspoeld kon worden, alsof er een deur open was gegaan. Nu ik er niet meer actief bezig mee ben dus niet meer naar die bijeenkomsten ga komen ze ws. nog wel op maar niet meer zo sterk dat ik er last van heb. Ik let er eigenlijk niet echt meer op, het is of ze minder duidelijk zijn.quote:Op zondag 8 juli 2012 08:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat als ik vragen mag?
En geen last meer van die plaatjes?
En verder, kan het ding 'rollen' naar die plaats?quote:Op zondag 8 juli 2012 19:37 schreef Bastard het volgende:
Zojuist iets geks...
Mn meiden spelen voor het huis met een vriendin ik ben alleen binnen.
Ik douche, kleed me om, loop nog even naar buiten om bij de meiden te kijken.
Kom binnen, ga zitten op de bank en zit een half uurtje discovery channel te kijken.
Loop naar buiten om de meiden te halen, zij moeten ook even douchen, kom terug binnen.
Staat de buggy van de kleinste die al op bed ligt (en normaal voor in de gang staat) ineens in de deuropening van de woonkamer naar de keuken.
Niemand heeft dit gedaan..
nope. Zit al de hele tijd bij die deuropening.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En verder, kan het ding 'rollen' naar die plaats?
Bizarquote:Op zondag 8 juli 2012 20:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
nope. Zit al de hele tijd bij die deuropening.
Goeie post.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:43 schreef Tevik het volgende:
@Manke,
In hoeverre zijn die negatieve stemmen, die je in je hoofd hoort, niet je eigen karakter-eigenschappen die je in het verleden hebt ontwikkelt en nu door het steeds meer doorkomen van licht/liefde opeens uitvergroot worden en daardoor in licht/liefde iets afschuwelijks/demonisch worden? Denk maar eens aan de "ik" die spot, de "ik" die vloekt, de "ik" die kleineert, de "ik" die vulgair is, de "ik" die agressief is, etc. Deze negatieve karakter-eigenschappen kunnen, als je niet weet hoe je ze op een positieve manier kan verwerken, vergeven en integreren als delen van jezelf, wel door demonen versterkt worden, waardoor ze een eigen leven gaan leiden en personages worden die op demonen lijken.
Ik zeg niet dat je niet te maken hebt met demonen, jij kan dat beter weten dan ik, maar je moet proberen te achterhalen of je een karakter van jezelf kan ontdekken in die stemmen die je zelf ontwikkelt hebt en waarvan je nu de gevolgen ondervindt.
Ik heb van God geleerd om deze karakters van mezelf te herkennen, en ermee te gaan zitten, om vervolgens te bidden:
"O Heer, leer mij er niet tegen te vechten, of het te veroordelen, of ervoor weg te vluchten, maar leer mij mezelf geheel aan U over te geven, en leer mij het te zegenen en het te vergeven"
Dit herhaal ik een aantal keren, vervolgens vraag ik God om vergeving. De duisternis voel ik dan verdwijnen en de karakter wordt dan een onderdeel van mezelf waarover ik controle heb, en niet andersom. De in de eerste instantie "negatieve"-stem (karakter) transformeert dan in een positieve iets, omdat het ervoor gezorgd heeft dat ik de positieve kant in mezelf heb mogen demonstreren.
We hebben om een of andere reden zelf om deze karakters/energieen gevraagd, en dienen ze om die reden te accepteren als delen van onszelf, en die te zegenen en te vergeven. Alleen dan kun je ze loslaten en hebben ze geen macht over je. Negativiteit "bevecht" je door positiviteit, dat is: niet veroordelen, jezelf overgeven aan de Almachtige God, het zegenen (Jezus zei: zegen je vijanden) en het vergeven.
Nou mysterie opgelostquote:Op zondag 8 juli 2012 20:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bizar. Maar daardoor ook weer gaaf/tof en een beetje eng. Hehe..
quote:Op maandag 9 juli 2012 14:36 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou mysterie opgelost![]()
Mn broertje was net in die 2 minuten dat ik de meiden voor aan het halen was binnen geweest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:59 schreef DonRaja het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar slaat dit op?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:59 schreef DonRaja het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DemonischSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, ik zal het nooit meer doenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Of een geintje met de nieuwe quote-alert functie. Hiep hoi.
Ze probeert te communiceren wanneer jij niet thuis bent?quote:Op donderdag 12 juli 2012 03:37 schreef Coca_Cola het volgende:
Mijn Philips Wake Up light die naast mij op het nachtkastje staat, gaat heel soms van zichzelf aan wanneer ik thuis ben en meestal wanneer ik meerdere dagen/weken niet thuis ben. Ook heel soms wanneer alleen mijn ouders thuis zijn. Één of twee keer is in mijn slaap de radio van de Wake Up light aangegaan. Tevens is het elke keer gebeurd toen ik op vakantie was en hem niet had uitgetrokken.
Eerst dacht ik dat het een technische fout was, maar daar vond ik het te toevallig voor. Want hij ging vanzelf aan op momenten wanneer ik er een lange tijd niet bij in de buurt ben. Dus ik denk dat het mijn overleden oma is die met mij probeert te communiceren. Iets anders kan ik er niet van maken. Ik heb er dan ook geen problemen mee, het is eigenlijk wel leuk dat oma zo met mij contact wilt maken.
Ze wilt dan juist aandacht. Wanneer ik dan thuis ben geef ik haar in principe al aandacht.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:20 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ze probeert te communiceren wanneer jij niet thuis bent?
Vreemde oma heb je dan.
Gewoon een technische fout. Heb bijna vijf jaar lang die dingen verkocht bij de Blokker en er zijn talloze van die dingen defect teruggekomen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 03:37 schreef Coca_Cola het volgende:
Mijn Philips Wake Up light die naast mij op het nachtkastje staat, gaat heel soms van zichzelf aan wanneer ik thuis ben en meestal wanneer ik meerdere dagen/weken niet thuis ben. Ook heel soms wanneer alleen mijn ouders thuis zijn. Één of twee keer is in mijn slaap de radio van de Wake Up light aangegaan. Tevens is het elke keer gebeurd toen ik op vakantie was en hem niet had uitgetrokken.
Eerst dacht ik dat het een technische fout was, maar daar vond ik het te toevallig voor. Want hij ging vanzelf aan op momenten wanneer ik er een lange tijd niet bij in de buurt ben. Dus ik denk dat het mijn overleden oma is die met mij probeert te communiceren. Iets anders kan ik er niet van maken. Ik heb er dan ook geen problemen mee, het is eigenlijk wel leuk dat oma zo met mij contact wilt maken.
Geesten/demonen kiezen er zelf voor om waargenomen te worden.quote:
Klopt. Wat wil je daar mee zeggen?quote:Op maandag 16 juli 2012 16:17 schreef Manke het volgende:
[..]
Geesten/demonen kiezen er zelf voor om waargenomen te worden.
Je weet dat het om een commercieel televisie programma gaat?quote:
Ja, wat maakt dat uit?quote:Op maandag 16 juli 2012 16:32 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Je weet dat het om een commercieel televisie programma gaat?
Oke.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:34 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Dat ze geld willen en voor een spectaculair programma willen zorgen.
Je wil dus zeggen dat dit soort dingen voor jou per definitie nep zijn?quote:Op maandag 16 juli 2012 16:34 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
En als ze niet ergens een vaag patroon kunnen vinden, dan maken ze wel patronen.
nee, maar moet je wel rekening mee houden.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je wil dus zeggen dat dit soort dingen voor jou per definitie nep zijn?
Snap ik. Maar ik weet er genoeg van om aan te kunnen nemen dat de betreffende medewerkers oprecht onderzoek doen.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:37 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
nee, maar moet je wel rekening mee houden.
Het is een commercieel programma, krijgen ze geld voor
dat is echt 'far out there' Ik vind het nogal apart dat je eerste gedacht gaat naar je overleden oma in plaats van een defect elektrisch apparaat.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:20 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Gewoon een technische fout. Heb bijna vijf jaar lang die dingen verkocht bij de Blokker en er zijn talloze van die dingen defect teruggekomen.
Tja, Philips en kwaliteit is geen goede combinatie.
En hoe weet jij dat ze oprecht zijn?quote:Op maandag 16 juli 2012 16:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Snap ik. Maar ik weet er genoeg van om aan te kunnen nemen dat de betreffende medewerkers oprecht onderzoek doen.
Oke, ik weet niet of de video die ik linkte echt is, maar ze benaderen het wetenschappelijk. Ik weet wel van andere onderzoeksgroepen (GhostLab) dat ze echt echt zijn, contact met familie van. En Ghost Adventures kan ik ook echt noemen, al benaderen die het net wat minder wetenschappelijk.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:50 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat ze oprecht zijn?
Ze hebben al een keer iets gefaket.
Waar benaderen ze het wetenschappelijk?quote:Op maandag 16 juli 2012 17:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oke, ik weet niet of de video die ik linkte echt is, maar ze benaderen het wetenschappelijk. Ik weet wel van andere onderzoeksgroepen (GhostLab) dat ze echt echt zijn, contact met familie van. En Ghost Adventures kan ik ook echt noemen, al benaderen die het net wat minder wetenschappelijk.
En daarom kan ik niet met jou praten.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:19 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Maar dat Ghost Hunters programma is één en al nep, die andere programma's ken ik niet.
Mooie conclusie voor iemand die stemmen hoort! Is fantasie joh. Niks aan de hand.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:39 schreef Manke het volgende:
Lijkt idd nep
is gewoon een mens die daar loopt
Deze lijkt gewoon in scene gezet, betekent niet dat ik niet in geesten geloofquote:Op maandag 16 juli 2012 20:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mooie conclusie voor iemand die stemmen hoort! Is fantasie joh. Niks aan de hand.
Heb je naar dat filmpje gezien waar je duidelijk kan zien dat ze je voor de gek houden?quote:Op maandag 16 juli 2012 20:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En daarom kan ik niet met jou praten.
edit: niet op de man spelen.
Wist je niet dat geesten ongelofelijk veel aandacht nodig zijn? Een baby is er niks bij vergeleken!quote:
Wat een debiele reactie zeg.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mooie conclusie voor iemand die stemmen hoort! Is fantasie joh. Niks aan de hand.
Ik kan me nog voorstellen dat een kritische reactie van een onderzoek naar geesten van iemand die erin gelooft en ze zegt waar te nemen verbazingwekkend vind. Maar het is de toon die de muziek maakt, ja.quote:
Hoezo? Ik hoop wel dat je het vleugje sarcasme/cynisme proeft en de rest van het verhaal ook kent.quote:
Dat is opzich wel een aardig verhaal met zo'n usericonquote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:01 schreef Djeez het volgende:
Mijn kinderen beginnen ineens geesten te zien in mijn huis. Mijn dochter van 6 heeft hier eerder al eens geesten gezien. Werd ze soms midden in de nacht wakker, en was er geen contact met haar te krijgen. Ze staarde destijds strak in de verte en gilde en huilde.
Nu, na een scheiding, waren de kinderen afgelopen weekend bij mij. Mijn dochter vertelde mij op een avond dat ze het wel fijn vindt bij papa, maar dat er bij mama 'geen spoken' op haar kamer zijn en bij papa wel.
Gisteren hoorde ik ook van mijn ex dat mijn zoon van drie vreemde dingen ziet. Hij zou 'iets engs' op zijn kamer dat papa moest wegjagen. Tegen mij heeft hij dit niet gezegd.
Er zijn in het verleden vreemde dingen gebeurd. De vriendin van de vorige bewoner was 'onder verdachte omstandigheden' gestorven. Later had de beste man zichzelf van kant gemaakt. Verder al vreemde dingen meegemaakt. Zo gingen 's nachts wel eens de lampen aan, hoorden we vreemde dingen en zijn spullen om de haverklap weg. Hoe hier nu mee om te gaan?
Volgens mij heeft muziek zeker invloed, net als reclames, films, "religieuze" bijeenkomsten,ect..quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:07 schreef Littlerabbit het volgende:
Geloven jullie overigens in Satanistische boodschappen in nummers (Voornamelijk metal) en het effect wat dit zou hebben op een mens zijn geestelijk toestand?
Ik merk wel dat ik met de jaren stemmen in mijn hoofd begin te horen maar durf niet te stellen of dit een aandoening is of dat muziek echt demonen weet op te roepen?
Geesten worden niet gemaakt, het is gewoon 'de' volgende stap in een proces. Zoals ik het zie in elk geval. Een geest is energie (daarom worden er ook vaak magnetische velden gemeten bij onderzoek naar geesten.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:16 schreef Manke het volgende:
Wat een achterlijk boek is de bijbel eigenlijk, en daar is de koran van gejat. Geloof niet echt meer, wel in god, want wie kan anders geesten hebben gemaakt, evolutie?
Wat voor proces? De onzinnige new-age interpretatie?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geesten worden niet gemaakt, het is gewoon 'de' volgende stap in een proces. Zoals ik het zie in elk geval. Een geest is energie (daarom worden er ook vaak magnetische velden gemeten bij onderzoek naar geesten.
Als een geest energie zou zijn en EM uitzend zouden we ze moeten kunnen waarnemen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geesten worden niet gemaakt, het is gewoon 'de' volgende stap in een proces. Zoals ik het zie in elk geval. Een geest is energie (daarom worden er ook vaak magnetische velden gemeten bij onderzoek naar geesten.
Bizarquote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:21 schreef Narasan het volgende:
Laatste ervaring 2 minuten geleden.
Ik zit rustig achter mijn laptop, en er viel iets op in m'n rechterooghoek. Ik keek naar buiten, en zie in mijn tuin een vrouw staan, met lang krullend blond haar. Wetend dat daar niemand kan zijn. Uit verbazing ben ik blijven kijken en ze bewoog zich voort. Een paar seconden later zag ik plots een schaduw door de tuin rennen Natuurlijk schrok ik! Vervolgens keek ik direct de kamer in en zag ik daarna een witte waas voor de kast voorbij vliegen.
Van beide entiteiten heb ik helaas niet nog een signaal gekregen. Vraag het me echt af. Laatst had ik ook al last van zo'n dingen. Toen was het 's nachts en lag ik in bed. Nu is het overdag en zie ik de details duidelijker. De vrouw is inmiddels ook verdwenen....
Manke of iemand anders enig idee wat het mogelijk zou kunnen zijn?
Ze zoeken geen contact, ze mindfucken gewoon, ze zijn tegenwoordig overal en heel actief lijkt wel, ze willen juist dat je daar op in gaat door ze op te roepen en dat het uit de hand loopt, zoals het bij mij uit de hand liep.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:30 schreef Narasan het volgende:
Hmm... Normaal zie ik vaker dingen in m'n ooghoeken en telkens als ik kijk is het weer weg. Nu keek ik en kon je duidelijk zien wat er zich afspeelde. Blijf het bizar vinden! Manke, ik zoek geen contact met hun, maar volgens mij zoeken zij contact met mij. Dat gevoel heb ik gekregen de laatste paar weken.
Dit is wel waargenomen. Stemmen in combinatie met metingen van EM. Hence de EMF meters die onderzoekers van het paranormale gebruiken.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:51 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Als een geest energie zou zijn en EM uitzend zouden we ze moeten kunnen waarnemen.
En dan zou je ze ook wetenschappelijk kunnen bewijzen.
Dit is echter nog nooit waargenomen.
Dus hoe weet jij dat ze in EM uitzenden?
Kan jij mij een gepeer-reviewd artikel geven over EM straling dat is waargenomen bij geesten en stemmen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit is wel waargenomen. Stemmen in combinatie met metingen van EM. Hence de EMF meters die onderzoekers van het paranormale gebruiken.
Wat is gepeer-reviewd?quote:Op zondag 22 juli 2012 00:36 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Kan jij mij een gepeer-reviewd artikel geven over EM straling dat is waargenomen bij geesten en stemmen?
Geen idee of dat er is. Vast wel. Of niet.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:47 schreef Gray het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Collegiale_toetsing
Je schrijft het als zijnde "de waarheid".quote:Op zondag 22 juli 2012 13:35 schreef Manke het volgende:
[..]
want? ik heb er geen last van als ik dat schrijf, jij blijkbaar wel![]()
Zo kwaad zijn ze dan dus niet.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:59 schreef Manke het volgende:
waar je je druk om kan maken, doe ik toch iets goed.
prachtige ervaringen, vind je? als ze lastig worden gevallen?
idd mijn ervaring, dus de waarheid.. voor mij, zo denkt iedereen .
maar je hebt wel een punt
als mensen met ervaringen met geesten het eens gaan onderzoeken, dan komen ze er zelf wel achter dat het kwade geesten zijn, "mijn ervaring" en van vele anderen, maar niemand onderzoekt het, ze worden er alleen maar euforisch van.
Ik denk het nietquote:Op zondag 22 juli 2012 14:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen idee of dat er is. Vast wel. Of niet.
Je zou een patientenvereniging op kunnen richten en die zouden onderzoek kunnen doen,quote:Op zondag 22 juli 2012 14:59 schreef Manke het volgende:
waar je je druk om kan maken, doe ik toch iets goed.
prachtige ervaringen, vind je? als ze lastig worden gevallen?
idd mijn ervaring, dus de waarheid.. voor mij, zo denkt iedereen .
maar je hebt wel een punt
als mensen met ervaringen met geesten het eens gaan onderzoeken, dan komen ze er zelf wel achter dat het kwade geesten zijn, "mijn ervaring" en van vele anderen, maar niemand onderzoekt het, ze worden er alleen maar euforisch van.
Ik ben geen patientquote:Op zondag 22 juli 2012 19:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je zou een patientenvereniging op kunnen richten en die zouden onderzoek kunnen doen,
Je bent trouwens wel erg stellig in je mening en dat alleen maar op basis van je eigen beleving.
'Patient' is mss wat onhandig geforumuleerd. Een vereniging van slachtoffers dan? Met zijn allen zul je in ieder geval sterker staan.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:10 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik ben geen patientvalt geen onderzoek naar te doen, die geesten manipuleren alles en misleiden alleen maar, naar mijn ervaring.
ben wel genezen van dat alles demonisch is inmiddels, weet niet wat de waarheid is, maar wat ik beleef is wel alleen maar kwaadaardig.
Er is wel een patiëntenvereniging voor stemmenhoorders, maar die geloven niet in het paranormale, ken verder geen mensen die dit ook hebben, maar het is een idee.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
'Patient' is mss wat onhandig geforumuleerd. Een vereniging van slachtoffers dan? Met zijn allen zul je in ieder geval sterker staan.
Een groep geesten bedoel je?quote:Op zondag 22 juli 2012 21:37 schreef sientelo het volgende:
ik heb het ook ik weet niet wat jij precies hebt natuurlijk...ik heb vanaf februari 2011 last van een groep.. ik zoek ook nog steeds mensen die me ermee kunnen helpen of lotgenoten... (die weten waar ze last van hebben en niet helemaal overgenomen zijn of niet bewust zijn van de astrale wereld)
Eigenlijk vooral mensen die me ermee kunnen helpen maar begrip voor ervaring is ook al heel fijn...
De mensen die het kennen/zien zijn schaars... en de mensen die weten wat te doen heb ik nog niet ontmoet...
Thanks. Ze hebben ook gewoon een aards lichaam hoor, althans een aantal. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ze dat allemaal hebben.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:11 schreef Manke het volgende:
[..]
Een groep geesten bedoel je?
Heb ik ook last van, ik hoor ze. Ik weet niet hoe ik je kan helpen, ik kom er ook maar niet van af. Deze mevrouw heeft veel mensen geholpen, ook op afstand, mij helpt ze ook op afstand, merk er alleen weinig van, misschien heb jij meer succes:
http://www.staciespielman.com/index.htm
deze link kan ik me goed in vinden... veel is herkenbaar...quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:35 schreef Manke het volgende:
Hier kan ik me redelijk in vinden:
http://curezone.com/forums/am.asp?i=1032989
wat is er gek?quote:
Dus je hoort ook stemmen?quote:Op maandag 23 juli 2012 00:02 schreef sientelo het volgende:
[..]
deze link kan ik me goed in vinden... veel is herkenbaar...
toen ik die link las heb ik het verhaal helemaal uitgelezen en uitgeprint...misschien kan ik het aan iemand laten lezen die het niet kent dacht ik... nog niet gedaan...ik heb mn eigen verhaal nog niet op papier gezet... vind het moeilijk...en ben ook veel al weer vergeten...
ik heb deze persoon ook nog gemaild.. maar is al van 2007 dus ja...ik dacht misschien weet hij ondertussen iets...
Jij moet je hier niet begeven als je om bewijs en allerlei onzin gaat vragen, en dat weet je dondersgoed. En toch doe je het. Dus wat wil je nou? Etteren? Ga je gang, maar dan mag je voor mij de bloedtyphus krijgen. Wil je hier blijven posten? Mag ook, maar opdonderen met dat gezuig en gezanik van je, want ik word 't spuugzat.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:29 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Nee jij moet geen dingen zeggen die nog nooit wetenschappelijk getoetst zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |