abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113653324
Er zijn geluiden die we met onze zintuigen niet kunnen horen en er zien dieren bekend die ook andere zaken kunnen waarnemen..

Bijvoorbeeld

Magnetoceptie of magnetoreceptie is het vermogen tot waarnemen van magnetische velden. Dit komt voor bij verschillende kleine diersoorten zoals duiven, bijen, salamanders, zeeschildpadden en andere. Men veronderstelt dat dit bij koeien ook het geval zou kunnen zijn maar dat is nog niet helemaal bewezen.

Electroceptie of elektriciteitszin komt voor onder haaien en vissen.De ampullen van Lorenzini zijn receptoren in de huid van haaien en roggen waarmee elektrische velden maar maar ook temperatuur-gradiënten kunnen worden gedetecteerd.

Echolocatie is het vermogen van bepaalde dieren om voorwerpen te lokaliseren door zelf geluid uit te zenden, en te luisteren naar de echo die wordt ontvangen door hun oor. Sommige blinde mensen gebruiken ook echolocatie.

De zijlijn, laterale lijn of linea lateralis is een zintuig bij vissen waarmee bewegingen en trillingen in het omringende water waargenomen kunnen worden

Zicht: Sommige dieren en insecten kunnen infrarood of ultraviolet licht waarnemen met hun ogen. Dit is echter gewoon een vorm van zicht in een andere lichtfrequentie. Sommige inktvissen en vele insecten kunnen ook gepolariseerd licht waarnemen

En dat is dan wat er ontdekt is bij dieren en waar een zintuig voor bestaat. Zo zijn er dus genoeg zaken die we niet kunnen waarnemen en waarschijnlijk ook niet op beeldmateriaal vast kunnen leggen. Volgens mij kan je veel niet op tape vastleggen. Ook geesten niet. ( of zielen? ) Misschien kunnen sommige zaken gematerialiseerd worden en dan op tape komen?
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_113658306
Zo kunnen er dus ook verschillen zijn in mensen, wat zij kunnen waarnemen en is het voor de mensen die het niet kennen onbegrijpelijk of zelfs een waan.

Tot dat je zelf met iets dergelijks te maken krijgt. Wij kunnen ook niet waarnemen wat deze dieren kunnen.

[ Bericht 17% gewijzigd door sientelo op 02-07-2012 01:27:22 ]
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_113659978
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 23:24 schreef sientelo het volgende:
En dat is dan wat er ontdekt is bij dieren en waar een zintuig voor bestaat. Zo zijn er dus genoeg zaken die we niet kunnen waarnemen en waarschijnlijk ook niet op beeldmateriaal vast kunnen leggen. Volgens mij kan je veel niet op tape vastleggen. Ook geesten niet. ( of zielen? ) Misschien kunnen sommige zaken gematerialiseerd worden en dan op tape komen?
Infrarood kunnen we dus niet zien, maar wel waarnemen en een kleurtje geven oid :)
Rustig aan.
  maandag 2 juli 2012 @ 11:14:29 #104
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113664679
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Buiten dat vraag ik me af of je misschien niet gewoon schizofreen bent, klinkt heel hard en ik wil je zeker niet niet beledigen, maar jouw verhaal klinkt gewoon heel anders dan andere verhalen en lijkt meer in de buurt te komen van mensen die dus schizofreen zijn, en nogmaals, dat zeg ik niet om je te beledigen.
Misschien ben ik wel schizo, maar dat veroorzaakt die stemmen niet, die komen 100% van buiten, jammer dat ik het niemand kan laten horen.
quote:
13s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:43 schreef lezzer het volgende:
Manke geeft nogal een eenzijdig beeld van geesten hier in dit subforum.
Nee hoor, ik geef alleen mijn ervaringen.

Ik hoor ook vaak een pieptoon waardoor soms m'n oren gaan suizen, altijd hoor ik dan een nieuwe stem.
pi_113672825
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:14 schreef Manke het volgende:

[..]

Misschien ben ik wel schizo, maar dat veroorzaakt die stemmen niet, die komen 100% van buiten, jammer dat ik het niemand kan laten horen.

[..]

Nee hoor, ik geef alleen mijn ervaringen.

Ik hoor ook vaak een pieptoon waardoor soms m'n oren gaan suizen, altijd hoor ik dan een nieuwe stem.
Manke, bijna elke schizofreen is er van overtuigd dat de stemmen van buiten komen, maar in werkelijkheid zou je je eigen stem niet herkennen! Mag ik vragen waarom jij denkt dat bij jou de stemmen wel echt van buiten zouden kunnen komen?
pi_113675506
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Manke, bijna elke schizofreen is er van overtuigd dat de stemmen van buiten komen, maar in werkelijkheid zou je je eigen stem niet herkennen! Mag ik vragen waarom jij denkt dat bij jou de stemmen wel echt van buiten zouden kunnen komen?
Als je in bad ligt en je gaat onderwater vervormen de geluiden? :P
Rustig aan.
pi_113675958
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als je in bad ligt en je gaat onderwater vervormen de geluiden? :P
Haha dat zou dan inderdaad redelijk bizar zijn :D :D.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 10:51:26 #108
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113707398
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk het niet, ik weet het zeker. Bij de paaz waren er meer met stemmen, 1 daarvan wist ook dat het demonen waren. Een vriend had stemmen, maar die was er van overtuigd dat het hallucinaties waren.
Ik heb gewoon te veel gehoord, gezien, gevoeld en meegemaakt waardoor ik er zo zeker van ben, helemaal omdat ze na het oproepen bij me kwamen, daarvoor had ik helemaal geen klachten.
Heb ze ook in dromen horen praten, 1x riep ik God aan in een droom, ineens werd alles zwart en werd ik me bewust dat ik droomde, toen hoorde ik heel duidelijk "Je bent te laat" zeggen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:32:07 #109
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_113708688
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:20 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik heb wel vreemde dingen meegemaakt. Ik rook een keer ergens opeens een vreemde geur, nogal vreemd want er was helemaal geen appeltaart in dat gebouw. Ik fietste naar huis en toen ik thuis kwam had mijn moeder een appeltaart gebakken. Ik geloof dus wel in dat die dingen kunnen.

Verder heb ik ooit een foto op een begraafplaats genomen en zag ik daar een hele vage schim op, waarschijnlijk ligt die nog wel ergens.
Had ik ook een keer , ik rook heel sterk een bloemengeur een half uur lang en ik ging zoeken waar het vandaan kwam en niks gevonden en een half uur later word er aangebeld , was mijn vriendin en toen ze langs me liep had ze die parfum op die ik eerder rook .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_113708806
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:51 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik denk het niet, ik weet het zeker. Bij de paaz waren er meer met stemmen, 1 daarvan wist ook dat het demonen waren. Een vriend had stemmen, maar die was er van overtuigd dat het hallucinaties waren.
Ik heb gewoon te veel gehoord, gezien, gevoeld en meegemaakt waardoor ik er zo zeker van ben, helemaal omdat ze na het oproepen bij me kwamen, daarvoor had ik helemaal geen klachten.
Heb ze ook in dromen horen praten, 1x riep ik God aan in een droom, ineens werd alles zwart en werd ik me bewust dat ik droomde, toen hoorde ik heel duidelijk "Je bent te laat" zeggen.
Te laat voor wat? Toegang tot de hemel? :P
pi_113712839
quote:

[..]

Wat een hufter.
Rustig aan.
pi_113713073
quote:

[..]

Ik kan mij voorstellen dat je nu heel erg in angst leeft, klopt dat?
Krijg het er benauwd van namelijk. Opgesloten idee.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:18:59 #113
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113714383
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:45 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Ik kan mij voorstellen dat je nu heel erg in angst leeft, klopt dat?
Krijg het er benauwd van namelijk. Opgesloten idee.
Ja, maar nu niet meer, heb schijt gekregen aan alles wat ze zeggen en intimideren, ik prik er nu doorheen.
pi_113715368
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 00:31 schreef TPOD het volgende:

[..]

Dat ga je in Nederland niet snel vinden. Hiervoor moet je naar Schotland/ierland of Engeland. Daar komen de meeste folklores voor.

Tuurlijk wel, er is zat te vinden in Nederland. Hier vind je er een aantal : http://geestenrijk.wordpress.com/
pi_113719768
quote:

[..]

Maar waarom zou een oude ziel dan volgens jou niet echt zijn? Waarom zou reïncarnatie niet echt zijn volgens jou? Omdat de stemmen het zeggen misschien tegen jou, maar die zeggen ook dat je 36 wordt, en die zeggen wel meer dingen om jou op te naaien kennelijk? Ik geloof wel in reïncarnatie en een oude ziel bijvoorbeeld bij sommige mensen, ik ken verhalen, zeer zeer overtuigend!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:44:06 #116
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113723151
quote:

[..]

Indien het echt demonen zijn is dat allemaal bangmaken, ik zou vooral proberen om ze weg te krijgen op een of andere manier.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_113724033
Demonen leven op angst...
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 18:09:58 #118
249559 crew  Lavenderr
pi_113724143
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:06 schreef lezzer het volgende:
Of angst roept demonen in het leven?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:13:41 #119
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113724277
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:06 schreef lezzer het volgende:
Doen ze niet, ze vinden het gewoon leuk om angst te zaaien.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:15:07 #120
8372 Bastard
Persona non grata
pi_113724324
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:13 schreef Manke het volgende:

[..]

Doen ze niet, ze vinden het gewoon leuk om angst te zaaien.
Dus als je er bekend mee raakt hoef je niet meer bang te wezen, dus houdt het vanzelf op?
The truth was in here.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:16:57 #121
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113724402
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar waarom zou een oude ziel dan volgens jou niet echt zijn? Waarom zou reïncarnatie niet echt zijn volgens jou? Omdat de stemmen het zeggen misschien tegen jou, maar die zeggen ook dat je 36 wordt, en die zeggen wel meer dingen om jou op te naaien kennelijk? Ik geloof wel in reïncarnatie en een oude ziel bijvoorbeeld bij sommige mensen, ik ken verhalen, zeer zeer overtuigend!
Als je sterft, ben je niet meer op aarde, daar geloof ik niet in. Ik probeerde die geesten naar het licht te sturen om te reïncarneren, maar ze verklaarden me alleen maar voor gek. Ik deed dat omdat ik dacht dat het mensen waren, maar nu weet ik wel beter.
Reïncarnatie is een leugen van de duivel, ervaringen worden laten zien door demonen.
Maar dat zijn mijn visies als christenhond (dat ik ben geworden in de loop van afgelopen 3 jaar, nadat ik de stemmen kreeg)

http://www.godonthe.net/evidence/manylife.htm
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:19:07 #122
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113724494
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Indien het echt demonen zijn is dat allemaal bangmaken, ik zou vooral proberen om ze weg te krijgen op een of andere manier.
Zijn echt demonen, ze zeggen vaak "_we_ hebben hem" omdat ze denken dat ik sex met een andere man heb gehad :P zo ver gaan ze, ze noemen me ook "vuile flikker".
Weg krijgen? Het worden er steeds meer.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:19:56 #123
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113724525
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dus als je er bekend mee raakt hoef je niet meer bang te wezen, dus houdt het vanzelf op?
Was het maar zo, ik ben er bekend mee en niet meer bang, maar toch komen er steeds nieuwelingen bij.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:25:23 #124
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113724704
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:16 schreef Manke het volgende:

[..]

Als je sterft, ben je niet meer op aarde, daar geloof ik niet in. Ik probeerde die geesten naar het licht te sturen om te reïncarneren, maar ze verklaarden me alleen maar voor gek. Ik deed dat omdat ik dacht dat het mensen waren, maar nu weet ik wel beter.
Reïncarnatie is een leugen van de duivel, ervaringen worden laten zien door demonen.
Maar dat zijn mijn visies als christenhond (dat ik ben geworden in de loop van afgelopen 3 jaar, nadat ik de stemmen kreeg)

http://www.godonthe.net/evidence/manylife.htm
Ze hebben je dan. Het vervelende voor je is dat moslims die door 'demonen' getergd worden Allah vervloeken, als het christendom de waarheid was, zouden moslims ook Jezus moeten vervloeken door demonen, maar dat doen ze niet. Maar als het voor jou werkt moet je eraan vasthouden, daar gaat het om, ik ga je niet ontmoedigen hiervan als het jou helpt, hou er alleen rekening mee dat exorcismes heel gevaarlijk kunnen zijn, er zijn gevallen bekend van mensen die omkwamen bij exorcisten en ik las van een exorcist die ziel dat het leek alsof iemands ziel weg was na een exorcisme.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:28:04 #125
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113724806
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:25 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ze hebben je dan. Het vervelende voor je is dat moslims die door 'demonen' getergd worden Allah vervloeken, als het christendom de waarheid was, zouden moslims ook Jezus moeten vervloeken door demonen, maar dat doen ze niet. Maar als het voor jou werkt moet je eraan vasthouden, daar gaat het om, ik ga je niet ontmoedigen hiervan als het jou helpt, hou er alleen rekening mee dat exorcismes heel gevaarlijk kunnen zijn, er zijn gevallen bekend van mensen die omkwamen bij exorcisten en ik las van een exorcist die ziel dat het leek alsof iemands ziel weg was na een exorcisme.
Heb je een bron over dat demonen Allah vervloeken? Deze zeggen gewoon dat jezus niet bestaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')