abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113198266
Topic mag nog wel even doorlopen!

Laatste post:

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:32 schreef TPOD het volgende:

[..]

Dat zegt niemand. En dat zou kunnen. Maar misschien is het ook uiteindelijk wel te herleiden tot één fenomeen, en misschien niet. Het is vaak wel te herleiden tot geesten in de zin van dat veel ervaringen vaak met elkaar overeenkomen en het vaak gaat over een overleden, wellicht dierbaar, persoon. In die zin praten we dus over geesten. Wanneer het gaat over een persoon die al is overleden.
edit: originele OP toegevoegd:

quote:
15s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:20 schreef deVerdeler het volgende:
Vertel je ervaringen hier.

Enige keer dat ik wat heb meegemaakt is al weer een hele tijd terug. Ik ben nu 24 en toen was ik 12 ofzo. Ik was met m'n broertje en een vriend in een bos naast ons dorp. We waren diep in het bos een hut aan het bouwen. Ik hoorde m'n naam vallen alsof diegene vlak naast me stond, maar het vreemde is dat ik toen hoog in een boom zat en feitelijk niemand naast me kan staan :') .
Dus ik riep naar beneden of iemand mij had geroepen. M'n broertje was wat verder in het bos en zei dat hij niks gehoord had, noch dat hij me geroepen had. M'n maatje ook niet.

M'n maatje klom ook een boom in die naast de boom stond waarin ik geklommen was. Hij klom tot op dezelfde hoogte als waar ik zat. En plots hoorde we beide zijn naam. Het was geen geroep of iets dergelijks. Echt alsof iemand tussen ons in zat. We keken elkaar aan. We dachten letterlijk dat het gewoon iets natuurlijks was.

Op een gegeven moment kwam mijn broertje aangerend en riep naar boven "Wat is er?". Ik zei toen "Waarom?". Hij zei dat ik hem geroepen had. Nou echt niet dus.
Vervolgens zei die vriend van me dus dat als we nog één keer ons naam horen dat we er dan van door gingen. En ja hoor.... dit keer heel hard in ons oor. Je wilt niet weten hoe hard we naar m'n huis gingen fietsen en op mijn kamer bleven. M'n maatje durfde niet meer naar buiten, dus moest zijn vader hem komen ophalen :')

We lachen er nu nog om.

Ik heb nooit een geest gezien, maar dit vond ik wel genoeg. :')

[ Bericht 60% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 21-06-2012 19:56:58 ]
pi_113198442
- weg -

[ Bericht 80% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 21-06-2012 19:25:42 ]
pi_113198574
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:20 schreef boyv het volgende:
- edit -
Bedankt voor je bijdrage zeg :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 21-06-2012 19:31:45 ]
Twiddel
pi_113198720
- reactie op edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 21-06-2012 19:26:45 ]
pi_113202001
Zo en gelijk even gereekst :P

edit, het doel van het topic is:
quote:
Vertel je ervaringen hier.

[ Bericht 40% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 21-06-2012 19:59:43 ]
pi_113217467
Goed, mijn ervaring, de enige die ik heb met het 'paranormale';

Vroeger, toen ik nog een kleine scrumbal was, gingen we naar de verjaardag van mijn overgrootvader, werd laat, een uur of 12, dat was in Den Ham. Bij Den Ham (wat best een historie heeft heb ik laatst gelezen) is er een lichte heuvel, met een zandweg, wat lijd naar de 'grote' weg. Mijn vader koos die avond die weg om naar huis te rijden. Pikke donker. Ik was toen een jaar of 6. We rijden daar, en ik vergeet dit nooit weer, staat een man in hele oude kleren langs de weg, we reden er echt een metertje vandaan, heel langzaam en traag zwaaiend naar mij (tenminste, zo kwam het over). Niemand anders heeft die man gezien, tenminste; niemand reageerde. Ik ook niet, ik heb er nooit over gesproken, tot een paar jaar terug ineens ter sprake kwam dat daar op de heuvel, exact waar ik die man heb zien zwaaien, een heel klein joods kerkhof is (schijnen 3 graven te zijn, met 2 grafstenen). Ik ben er laatst weer terug geweest, en kan nog steeds exact de plek aanwijzen waar die vent toen stond. Heel bizar. Natuurlijk, je kan het afdoen als 'het kan ook een normale man zijn geweest, die de rest in de auto niet heeft opgemerkt, maar dat lijkt me heel vreemd (maar een geest is vreemder, geef ik toe). Toch heeft het echt zo'n indruk gemaakt, vooral het feit dat ik er jaren later achter kom dat er een kerkhof zit.

Ik zit erover te denken om er een keer weer heen te gaan met een geluidrecorder, kijken of ik iets kan opvangen. Al peins ik er niet over om daadwerkelijk het kerkhofje te betreden, uit respect.

Sowieso zijn er locaties waar ik wel eens heen wil. Onmogelijk maar met een rijke geschiedenis; Kasteel 't Eerde in de bossen bij Ommen. Erg mooie verhalen over gelezen qua geschiedenis. Maar daar kom je natuurlijk niet in (is nu een private school). Maarrrr, daar in de buurt hoorde ik van mijn opa, schijnt een klein gebouw te staan, heel erg vervallen, maar daar liggen nog steeds grafkisten in. Schijnt een grafkelder te zijn of iets dergelijks.
pi_113219103
Ik wil ook graag ''haunted'' gebieden of gebouwen bezoeken.
pi_113219113
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 23:44 schreef Scrummie het volgende:
Goed, mijn ervaring, de enige die ik heb met het 'paranormale';

Vroeger, toen ik nog een kleine scrumbal was, gingen we naar de verjaardag van mijn overgrootvader, werd laat, een uur of 12, dat was in Den Ham. Bij Den Ham (wat best een historie heeft heb ik laatst gelezen) is er een lichte heuvel, met een zandweg, wat lijd naar de 'grote' weg. Mijn vader koos die avond die weg om naar huis te rijden. Pikke donker. Ik was toen een jaar of 6. We rijden daar, en ik vergeet dit nooit weer, staat een man in hele oude kleren langs de weg, we reden er echt een metertje vandaan, heel langzaam en traag zwaaiend naar mij (tenminste, zo kwam het over). Niemand anders heeft die man gezien, tenminste; niemand reageerde. Ik ook niet, ik heb er nooit over gesproken, tot een paar jaar terug ineens ter sprake kwam dat daar op de heuvel, exact waar ik die man heb zien zwaaien, een heel klein joods kerkhof is (schijnen 3 graven te zijn, met 2 grafstenen). Ik ben er laatst weer terug geweest, en kan nog steeds exact de plek aanwijzen waar die vent toen stond. Heel bizar. Natuurlijk, je kan het afdoen als 'het kan ook een normale man zijn geweest, die de rest in de auto niet heeft opgemerkt, maar dat lijkt me heel vreemd (maar een geest is vreemder, geef ik toe). Toch heeft het echt zo'n indruk gemaakt, vooral het feit dat ik er jaren later achter kom dat er een kerkhof zit.

Ik zit erover te denken om er een keer weer heen te gaan met een geluidrecorder, kijken of ik iets kan opvangen. Al peins ik er niet over om daadwerkelijk het kerkhofje te betreden, uit respect.

Sowieso zijn er locaties waar ik wel eens heen wil. Onmogelijk maar met een rijke geschiedenis; Kasteel 't Eerde in de bossen bij Ommen. Erg mooie verhalen over gelezen qua geschiedenis. Maar daar kom je natuurlijk niet in (is nu een private school). Maarrrr, daar in de buurt hoorde ik van mijn opa, schijnt een klein gebouw te staan, heel erg vervallen, maar daar liggen nog steeds grafkisten in. Schijnt een grafkelder te zijn of iets dergelijks.
Wat wil je ermee bereiken door het op te zoeken? Is het bewijs van het bestaan van geesten? Dan raad ik je aan ervan af te zien. Je zult het nooit duidelijk krijgen, en krijg je dat wel dan zal je leven behoorlijk veranderen. Dit soort dingen worden vaak een obsessie, en je zult nooit vinden wat je eigenlijk zoekt, en uiteindelijk krijg je er vaak alleen maar ellende mee.

Natuurlijk kijkt iedereen er anders tegenop, maar de keren dat ik het opzocht is er nooit iets goeds van komen. En dan mag ik nog van geluk spreken als je sommige verhalen hoort.

Daarnaast is urban exploring op zich natuurlijk een vette bezigheid. Als ik ergens langs een oud verlaten gebouw rij, dan kan ik het niet laten er even een kijkje te nemen. Enorm fascinerend. Uiteraard overdag met een filmcamera, en niet 's nachts met een bandrecorder :P.
pi_113219347
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 00:24 schreef Cockwhale het volgende:
Ik wil ook graag ''haunted'' gebieden of gebouwen bezoeken.
Dat ga je in Nederland niet snel vinden. Hiervoor moet je naar Schotland/ierland of Engeland. Daar komen de meeste folklores voor.

Men zegt wel eens in Limburg dat de oude kolenmijnen "haunted" zouden zijn.

Hier waar ik woon, Sneek, staat overigens wel een bespookt huis. Dit is een vrij oude boerderij die toentertijd op de begraafplaats is gebouwd. Deze is toen opgeschoven en ligt er nu omheen. Ik ben nog nooit in het huis geweest. Wel weet ik dat er bij opgravingen om het huis, sporen zijn gevonden die duiden dat de plaats vroeger een paganistische rituele plek was. In zeer korte tijd ging het éne na het andere gezin het huis in en uit. Tegenwoordig woont er een streng gelovig gezin al een tijdje in, wanneer je naar binnen kijkt hangen overal kruisjes. Voor elk raam en elke deur. Dit huis heeft een behoorlijk tijd terug nog hier in de krant gestaan met een foto ervan waarbij er een non op het dak stond. Er zou daar ergens een klooster hebben gelegen dat nooit is gevonden maar waarvan spul is gevonden in de grond waar ons huis op is gebouwd.
pi_113219905
Heb zo'n ebook gedownload met de mysteries van Nederland. Zitten een aantal ''ghost stories'' bij. Misschien eens een paar bezoeken, mits mogelijk.
pi_113222533
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 00:52 schreef Cockwhale het volgende:
Heb zo'n ebook gedownload met de mysteries van Nederland. Zitten een aantal ''ghost stories'' bij. Misschien eens een paar bezoeken, mits mogelijk.
Hoe heet dat boek? :)
Twiddel
pi_113229614
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 00:52 schreef Cockwhale het volgende:
Doe eens een linkje :P
Ik ben ook benieuwd :)
pi_113233583
Ik ben wel benieuwd hoe de situatie van Manke gaat aflopen.
  Moderator vrijdag 22 juni 2012 @ 13:42:40 #14
249559 crew  Lavenderr
pi_113233673
Dit vind ik ook nog steeds iets heel aparts, die uit zichzelf bewegende grafsteen in Friesland:

http://www.skepsis.nl/grafsteen.html

'Enkele andere media vroegen zich af of de bewegende grafsteen een paranormaal of bovennatuurlijk verschijnsel was. Had de geest van de overledene er misschien iets mee te maken? De raadselachtige gebeurtenissen op het stokoude dorpskerkhof, waarvoor niemand een bevredigende verklaring kon leveren, boden alle ingrediënten om een mediahype te worden. In juni 2009 verschenen er opnieuw berichten over de grafsteen in de krant nadat de politie meldde dat het onderzoek was afgesloten zonder dat men begreep waarom de zware steen was gaan schuiven.'
pi_113235699
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Doe eens een linkje :P
Ik ben ook benieuwd :)
Denk niet dat ik een torrent link mag plaatsen. De torrent heet gewoon Mysteries van Nederland en heeft een klein ebook van elke provincie. Er staan natuurlijk ook een hoop fabeltjes en bijgeloof tussen van vroeger, maar ook een aantal interessante dingen.
pi_113242546
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:32 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Denk niet dat ik een torrent link mag plaatsen. De torrent heet gewoon Mysteries van Nederland en heeft een klein ebook van elke provincie. Er staan natuurlijk ook een hoop fabeltjes en bijgeloof tussen van vroeger, maar ook een aantal interessante dingen.
Oh natuurlijk.. Ik dacht dat het gewoon om een gratis e-book ofzo zou gaan..
  zaterdag 23 juni 2012 @ 16:43:27 #17
378454 kimbo94
Never give up
pi_113278358
Ik heb ook een paar ervaringen, waar ik nu nog steeds over aan het nadenken ben....
pi_113278902
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:43 schreef kimbo94 het volgende:
Ik heb ook een paar ervaringen, waar ik nu nog steeds over aan het nadenken ben....
Deel ze!
pi_113285077
quote:
Nadenken, omdat ze zoveel indruk maakten? Of omdat je niet weet of je ze wilt delen, of niet?
  Moderator zaterdag 23 juni 2012 @ 20:27:54 #20
249559 crew  Lavenderr
pi_113285305
quote:
Wil je ze vertellen?
pi_113285580
Dit is wel leuk voor de midzomer.. Onze ervaringen met geesten en spoken delen. :P
  zondag 24 juni 2012 @ 11:13:29 #22
378454 kimbo94
Never give up
pi_113304988
Ja hoor wil ze best vertellen. Het is well een lang verhaal hoor. Komtie;

Een paar jaar geleden is mijn oma overleden, was toen een jaar of 6. We zijn in haar huis gaan wonen en ik slaap op de kamer waar zij is overleden.

In het huis en in de kamer gebeuren echt rare dingen. Ik zie mijn oma regelmatig, droom steeds opnieuw hoe zij is overleden en ik krijg ook voorspellende dromen waar dus ook mijn oma in voorkomt. Soms ruik ik haar parfum en op de dag dat zij is overleden blijven de klokken stilstaan op dezelfde tijd.

Vroeger heb ik een pop van oma gehad die kon huilen en kruipen etc. Die is nu kappot en ligt op zolder. Deze pop kruipt nog steeds 's nachts en het is echt hoorbaar.

Oordeel zelf maar of je het gelooft, maar voor mijn gevoel is dit geen toeval
  zondag 24 juni 2012 @ 11:14:42 #23
378454 kimbo94
Never give up
pi_113305013
Zo heb ik nog meer ervaringen, dus als je ze wilt horen moet je maar roepen ;)
pi_113306617
Lijkt me leuker om het zelf ook eens te zien zegmaar :P
Rustig aan.
pi_113307487
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 11:13 schreef kimbo94 het volgende:
Ja hoor wil ze best vertellen. Het is well een lang verhaal hoor. Komtie;

Een paar jaar geleden is mijn oma overleden, was toen een jaar of 6. We zijn in haar huis gaan wonen en ik slaap op de kamer waar zij is overleden.

In het huis en in de kamer gebeuren echt rare dingen. Ik zie mijn oma regelmatig, droom steeds opnieuw hoe zij is overleden en ik krijg ook voorspellende dromen waar dus ook mijn oma in voorkomt. Soms ruik ik haar parfum en op de dag dat zij is overleden blijven de klokken stilstaan op dezelfde tijd.

Vroeger heb ik een pop van oma gehad die kon huilen en kruipen etc. Die is nu kappot en ligt op zolder. Deze pop kruipt nog steeds 's nachts en het is echt hoorbaar.

En die pop ligt nog steeds op zolder?
  zondag 24 juni 2012 @ 14:00:03 #26
378454 kimbo94
Never give up
pi_113311036
Jaa die is nog steeds op zolder. Er zitten veel herinneringen aan dusja
pi_113312276
Heb je last van muizen?
pi_113312326
Mijn moeder denkt soms dat ik haar roep terwijl ik niks heb gedaan. :D
Ура для россии
pi_113312573
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:00 schreef kimbo94 het volgende:
Jaa die is nog steeds op zolder. Er zitten veel herinneringen aan dusja
Als je dat ding hoort, zou ik hem eens naar beneden halen.. Ben benieuwd of ie dan nog steeds aan de wandel gaat :)
  zondag 24 juni 2012 @ 14:41:47 #30
378454 kimbo94
Never give up
pi_113312899
Nee geen last van muizen ;) en ja heb hem al eens naar beneden gehaald, doe ik dus nooit meer, die pop ging huilen midden in de nacht...
pi_113313760
Film het dan eens.
Ура для россии
  zondag 24 juni 2012 @ 15:05:34 #32
378454 kimbo94
Never give up
pi_113313966
Naja heb de pop ergens in een doos gedaan, het was al een tijdje geleden en heb van die pop op het moment geen last, zodra ik het weer hoor ga ik het filmen
pi_113336660
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 11:13 schreef kimbo94 het volgende:
Is dat belangrijk?

Ik heb ook geestenervaringen gehad van mijn oma. Ook dromen en het gevoel dat ze er was. Mijn ervaringen zijn best vaag en ik snap het meteen als iemand anders zegt dat het mijn onderbewustzijn is of dat mijn hersenen me voor de gek houden. Wie weet is dat ook zo.

Maar mij maakt het niet uit. Hierdoor zal ik mijn oma niet vergeten. En ik krijg het veilige gevoel dat er iemand over me waakt. En dat is wat voor mij belangrijk is. Het zijn mijn ervaringen en voor mij voelden ze goed. Of het echt is of niet vind ik niet belangrijk.

Daarom ben ik o.a. tegen mediums zoals Derek Ogilvie. Ik heb zoiets: als overleden dierbaren je iets willen vertellen, dan merk je dat wel. Je hebt daar geen medium voor nodig. Maar ze komen alleen als het écht belangrijk is. Want leven is leven en dood is dood en dat moet gescheiden blijven.
  Moderator zondag 24 juni 2012 @ 22:28:33 #34
249559 crew  Lavenderr
pi_113337499
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:41 schreef kimbo94 het volgende:
Nee geen last van muizen ;) en ja heb hem al eens naar beneden gehaald, doe ik dus nooit meer, die pop ging huilen midden in de nacht...
Schrok je je niet de takken :o
En waarom nooit iets gefilmd?
pi_113354994
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:42 schreef Lavenderr het volgende:
Dit vind ik ook nog steeds iets heel aparts, die uit zichzelf bewegende grafsteen in Friesland:

http://www.skepsis.nl/grafsteen.html

'Enkele andere media vroegen zich af of de bewegende grafsteen een paranormaal of bovennatuurlijk verschijnsel was. Had de geest van de overledene er misschien iets mee te maken? De raadselachtige gebeurtenissen op het stokoude dorpskerkhof, waarvoor niemand een bevredigende verklaring kon leveren, boden alle ingrediënten om een mediahype te worden. In juni 2009 verschenen er opnieuw berichten over de grafsteen in de krant nadat de politie meldde dat het onderzoek was afgesloten zonder dat men begreep waarom de zware steen was gaan schuiven.'
Op zich is daar wel een plausibele verklaring voor te vinden. Wellicht ligt de steen wat scheef, op de video beelden is te zien dat er ijs en sneeuw ligt op en om de steen dat aan het smelten is. Misschien is er smeltwater of water tussen de steen gekomen waar misschien zelfs al ijs tussen zat. De combinatie van ijs en water wordt spekglad waardoor door de (mogelijke) geringe helling de steen eraf glijdt.

De steen is 5x verschoven. De 5e keer was de laatste keer, en toen was het ijs en sneeuw aan het smelten. Dus nadat de sneeuw en ijs is gesmolten is die niet meer verschoven.

*edit. Ik las nu even het hele stukje van die link waar dus min of meer dezelfde verklaring in zat, en nee ik had het nog niet gelezen :$.
De steen staat dus vrij schuin

[ Bericht 5% gewijzigd door TPOD op 25-06-2012 11:11:46 ]
  maandag 25 juni 2012 @ 11:10:42 #36
8372 Bastard
Persona non grata
pi_113355147
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:04 schreef TPOD het volgende:

[..]

Op zich is daar wel een plausibele verklaring voor te vinden. Wellicht ligt de steen wat scheef, op de video beelden is te zien dat er ijs en sneeuw ligt op en om de steen dat aan het smelten is. Misschien is er smeltwater of water tussen de steen gekomen waar misschien zelfs al ijs tussen zat. De combinatie van ijs en water wordt spekglad waardoor door de (mogelijke) geringe helling de steen eraf glijdt.

De steen is 5x verschoven. De 5e keer was de laatste keer, en toen was het ijs en sneeuw aan het smelten. Dus nadat de sneeuw en ijs is gesmolten is die niet meer verschoven.
Zoiets was toen ook de verklaring inderdaad.
The truth was in here.
pi_113355193
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:10 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zoiets was toen ook de verklaring inderdaad.
Ja ik zat net even die link te lezen. En toen las ik dat dezelfde verklaring er ook in stond. Ik heb hem gister slechts geskimmed(ik ben echt te lui zulke lappen tekst te lezen :P).
pi_113355366
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 00:31 schreef TPOD het volgende:

[..]

Dat ga je in Nederland niet snel vinden. Hiervoor moet je naar Schotland/ierland of Engeland. Daar komen de meeste folklores voor.

Men zegt wel eens in Limburg dat de oude kolenmijnen "haunted" zouden zijn.

Hier waar ik woon, Sneek, staat overigens wel een bespookt huis. Dit is een vrij oude boerderij die toentertijd op de begraafplaats is gebouwd. Deze is toen opgeschoven en ligt er nu omheen. Ik ben nog nooit in het huis geweest. Wel weet ik dat er bij opgravingen om het huis, sporen zijn gevonden die duiden dat de plaats vroeger een paganistische rituele plek was. In zeer korte tijd ging het éne na het andere gezin het huis in en uit. Tegenwoordig woont er een streng gelovig gezin al een tijdje in, wanneer je naar binnen kijkt hangen overal kruisjes. Voor elk raam en elke deur. Dit huis heeft een behoorlijk tijd terug nog hier in de krant gestaan met een foto ervan waarbij er een non op het dak stond. Er zou daar ergens een klooster hebben gelegen dat nooit is gevonden maar waarvan spul is gevonden in de grond waar ons huis op is gebouwd.
Vlakbij het spoortunneltje bij de Parallelweg? :D

Ik heb daar in de buurt gewoond en kende de mensen ie er woonde vaagjes. Hoorde van m'n ouders vroeger al die spookverhalen over monniken en spontaan blaffende honden :P
pi_113355451
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:18 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Vlakbij het spoortunneltje bij de Parallelweg? :D

Ik heb daar in de buurt gewoond en kende de mensen ie er woonde vaagjes. Hoorde van m'n ouders vroeger al die spookverhalen over monniken en spontaan blaffende honden :P
Ik denk dat jij de goede bedoeld. Kan niet missen, die redelijk grote boerderij naast station Sneek-Noord en naast de grote begraafplaats. en inderdaad 100meter verderop is er een fietstunnel onder het spoor door.

Kom je toevallig ook uit Sneek?

*Edit, ik weet niet precies de geschiedenis van het gebouw, volgens mij is de boerderij zelf aardig oud(300jaar o.i.d.?)(staat er niet een jaartal op het dak?) maar ik geloof dat de verhalen gingen over een verdwenen klooster die vermoedelijk daar zou hebben gelegen. Maar nu denken ze dat dat klooster van hout was. Maar er zijn hier objecten gevonden die verwijzen naar het klooster(in de loten 1 en 2 (ik woon in 1) mocht je bekend zijn in Sneek ;).
pi_113355644
Ik heb toevallig vorige week een cruise naar het stadje York gewonnen op Facebook. Nu hoor ik hier en daar verhalen dat York best 'haunted' is. Iemand nog tips voor in het stadje, met het oog op de haunted locaties?
pi_113355808
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:21 schreef TPOD het volgende:

[..]

Ik denk dat jij de goede bedoeld. Kan niet missen, die redelijk grote boerderij naast station Sneek-Noord en naast de grote begraafplaats. en inderdaad 100meter verderop is er een fietstunnel onder het spoor door.

Kom je toevallig ook uit Sneek?

*Edit, ik weet niet precies de geschiedenis van het gebouw, volgens mij is de boerderij zelf aardig oud(300jaar o.i.d.?)(staat er niet een jaartal op het dak?) maar ik geloof dat de verhalen gingen over een verdwenen klooster die vermoedelijk daar zou hebben gelegen. Maar nu denken ze dat dat klooster van hout was. Maar er zijn hier objecten gevonden die verwijzen naar het klooster(in de loten 1 en 2 (ik woon in 1) mocht je bekend zijn in Sneek ;).
Ja. Ik woonde in de Noordoosthoek. Richting het centrum. We bedoelen hetzelfde. M'n vader zei dat hij wel eens foto's heeft gezien met vage schimmen enzo. En die honden sloegen daar wel op de raarste plekken aan.
pi_113357181
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:27 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb toevallig vorige week een cruise naar het stadje York gewonnen op Facebook. Nu hoor ik hier en daar verhalen dat York best 'haunted' is. Iemand nog tips voor in het stadje, met het oog op de haunted locaties?
Kijk hier eens. :)
http://www.hauntedhouseyork.co.uk/
http://www.ghosthunt.co.uk/
Ура для россии
pi_113357355
quote:
Thanks! Jammer dat die 2e link de tour pas 's avonds doet (wel logisch) maar die eerste link gaan we doen! (denk ik)
  maandag 25 juni 2012 @ 12:31:38 #44
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113358102
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:40 schreef Pulzzar het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de situatie van Manke gaat aflopen.
Ik ook :P
Werd een tijdje geleden wakker en hoorde een stem zeggen "je wordt 36", toen ik ze er later om vroeg, zeiden ze "dat hebben we gezien", vaag.

Laatst weer een stem erbij, flink intimiderend en veel vloeken met GVD.
pi_113358139
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:33 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja. Ik woonde in de Noordoosthoek. Richting het centrum. We bedoelen hetzelfde. M'n vader zei dat hij wel eens foto's heeft gezien met vage schimmen enzo. En die honden sloegen daar wel op de raarste plekken aan.
Ja, het is een rare plek. Er gaan vrij veel verhalen door heel de stad over dat huis. Hij heeft een aantal jaar terug op de voorpagina van de leeuwarder courant gestaan met één van die foto's. Toevallig had de broer van een vriend van mij toentertijd die foto gemaakt. Daarop stond dus een non op het dak.

Er tegenover staat een soort van schuur tegen de waterkant met allemaal kippen en schapen. Vooral de schapen gedragen zich ook vreemd. Die staan soms doodstil als in een soort trance naar het huis te kijken. Ik loop er ook wel eens langs met de hond en onze hond kijkt ook altijd naar het huis. Zodra we er voorbij komen komt de kop omhoog en staart hij naar het huis.

Vroeger heeft het huis een tijd lang leeg gestaan en was de tuin eromheen ook een ravage. Mijn broer kwam daar wel eens toen hij nog heel jong was (zon 15jaar terug) om te spelen. Tijdens het spelen vonden zij dus spullen die deden vermoeden dat het vroeger een offer plek was. Er werd een handvat van een zwaard gevonden, pijlpunten en veel botten van dieren (wellicht ook wel menselijke maar vroeger lag het kerkhof daar waar het huis stond). Uiteraard zijn die spullen afgegeven aan het museum en daar zijn ze nog te bewonderen.
  maandag 25 juni 2012 @ 12:32:49 #46
8372 Bastard
Persona non grata
pi_113358153
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:27 schreef Scrummie het volgende:
Gefeliciteerd! Wat leuk hee, dus het loont om mee te doen met die prijsvragen? :P

Maak anders als je wilt hoor, tzt een topic aan over je reisje en bezoeken van die spooklocaties? :9
The truth was in here.
pi_113358415
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 12:32 schreef Bastard het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Wat leuk hee, dus het loont om mee te doen met die prijsvragen? :P

Maak anders als je wilt hoor, tzt een topic aan over je reisje en bezoeken van die spooklocaties? :9
Hehe ja, die prijsvragen op Facebook en Twitter hebben ons (mij en vriendin) al heel wat opgeleverd, vorig jaar cruise Newcastle, reisjes naar Barcelona en Milaan, weekje vakantie in een Landal park, diverse DVD's, games, zonnebrillen, iPad, telefoons ;). Moet wel zeggen, dat was vorig jaar heel erg, dit jaar, nu die prijsvragen ook wat massaler worden, is het een stuk minder.

Zal erover nadenken of het een heel eigen topic waard gaat zijn, ik denk dat we ook heel veel andere dingen gaan doen tijdens dat tripje, mocht het zo kleinschalig blijven is dit topic natuurlijk een mooie plek :).
  woensdag 27 juni 2012 @ 08:02:29 #48
8372 Bastard
Persona non grata
pi_113447057
Net dat ik deze week hier wilde posten dat ik de laatste tijd geen ervaringen meer heb omtrent het zien van dingen.. afgelopen nacht word ik wakker, het is klokslag 00:00, sliep net maar heb de gewoonte om regelmatig wakker te worden. Ik draai mij om op mijn andere zij, kijk richting de gang door de open slaapkamerdeur en in de deuropening staat een vrouw.
Ze had een vriendelijk gezicht, en een bruin gebreid vest om zich heen geslagen, flink ding ook want hing tot aan haar knieen.
Ik merk haar op, til mijn hoofd op want schrik er even van, dacht ik toch geen extra gasten in huis te hebben.
Ze draait zich om, zachtjes want krijg het idee dat ze niemand wakker wilde maken. Ze loopt de gang uit richting de trap en verdwijnt in het donker.

Het gekke is dat ik meer schrik van zo'n gebeurtenis dan dat ik denk, laat ik daar eens een vriendelijk woord mee gaan wisselen. En als je dan van de schrik bekomen bent, zijn ze alweer weg.
The truth was in here.
pi_113459505
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 08:02 schreef Bastard het volgende:
Net dat ik deze week hier wilde posten dat ik de laatste tijd geen ervaringen meer heb omtrent het zien van dingen.. afgelopen nacht word ik wakker, het is klokslag 00:00, sliep net maar heb de gewoonte om regelmatig wakker te worden. Ik draai mij om op mijn andere zij, kijk richting de gang door de open slaapkamerdeur en in de deuropening staat een vrouw.
Ze had een vriendelijk gezicht, en een bruin gebreid vest om zich heen geslagen, flink ding ook want hing tot aan haar knieen.
Ik merk haar op, til mijn hoofd op want schrik er even van, dacht ik toch geen extra gasten in huis te hebben.
Ze draait zich om, zachtjes want krijg het idee dat ze niemand wakker wilde maken. Ze loopt de gang uit richting de trap en verdwijnt in het donker.

Het gekke is dat ik meer schrik van zo'n gebeurtenis dan dat ik denk, laat ik daar eens een vriendelijk woord mee gaan wisselen. En als je dan van de schrik bekomen bent, zijn ze alweer weg.
Bizar verhaal Bastard! Interessant ook. Je hebt het vaker dus? Ooit geprobeerd foto's te maken of is daar geen tijd voor? Enige herkenning in de mensen die je ziet? Dat je schrikt lijkt me niet meer dan normaal haha, ik denk dat ik schoon ondergoed kan pakken als ik zoiets mee maak.
  woensdag 27 juni 2012 @ 14:41:05 #50
8372 Bastard
Persona non grata
pi_113459861
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 14:34 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Bizar verhaal Bastard! Interessant ook. Je hebt het vaker dus? Ooit geprobeerd foto's te maken of is daar geen tijd voor? Enige herkenning in de mensen die je ziet? Dat je schrikt lijkt me niet meer dan normaal haha, ik denk dat ik schoon ondergoed kan pakken als ik zoiets mee maak.
Heb dat wel vaker ja. Ik blijf er van schrikken, helaas, als het nog vaker gebeurde dan wende ik er misschien wel aan! :D
Nee die tijd heb ik niet om een foto te maken, het is er, we kijken elkaar aan, en ze draaien zich om en lopen heeel rustig en geruisloos weg.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')