Wie moet er dan zorgen voor een 20-jarige die geen geld heeft?quote:
Ze zijn verplicht om voor je te zorgen. Dat houdt in een dak, eten en zorg.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie moet er dan zorgen voor een 20-jarige die geen geld heeft?
Niet de sociale dienst. En TS moet verzekerd zijn.
Akkoord, ouders hoeven niet elke opleing te betalen die een kind wil volgen, heeft te maken met draagkracht, maar de zorgverzekering is verplicht. En als een 20-jarige die niet kan betalen, zullen de ouders wel moeten.
Uiteraard hoeven de ouders niets te betalen wat met de auto te maken heeft.
Als ik echt geen baan krijg de komende tijd (waar ik niet van uit ga) dan zullen mijn ouders wel moeten betalen ja, maar ik vraag alleen maar om begrijp dat mijn ouders het dan moeilijk krijgen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie moet er dan zorgen voor een 20-jarige die geen geld heeft?
Niet de sociale dienst. En TS moet verzekerd zijn.
Akkoord, ouders hoeven niet elke opleing te betalen die een kind wil volgen, heeft te maken met draagkracht, maar de zorgverzekering is verplicht. En als een 20-jarige die niet kan betalen, zullen de ouders wel moeten.
Ooh ik meen het oprecht hoor. Je mag best wat pm's sturen. Kleine ondernemers hebben namelijk onwijs veel fiscale voordelen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:31 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ik heb ook klanten, ja.
Aan het werk wat ik aflever mankeert niets, dat moet ook zo blijven.
Het is niet veel werk wat ik (tot nu toe) heb gedaan, maar het moet niet ten koste gaan van alle "onbelangrijke" dingen zoals de auto, het materiaal, etc.
Ik heb ook een kennis die dat soort dingen vaak wel weet maar, natuurlijk niet alles.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ooh ik meen het oprecht hoor. Je mag best wat pm's sturen. Kleine ondernemers hebben namelijk onwijs veel fiscale voordelen.
Ik denk dat je ouders je een schop onder je hol geven om te werken en je auto op MP zetten. Dat zou ik in ieder geval wel doenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:35 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Als ik echt geen baan krijg de komende tijd (waar ik niet van uit ga) dan zullen mijn ouders wel moeten betalen ja, maar ik vraag alleen maar om begrijp dat mijn ouders het dan moeilijk krijgen.
Ik wil mijn ouders niet in de shit helpen, dan liever een uitkering zodat zij ook gewoon zoals nu kunnen leven.
Maar ik krijg geen uitkering, dus het zal wel moeten.
MKB winstvrijstelling, kleine ondernemersregeling zijn de voornaamste. Verder kan je vooral door het manipuleren van je winst enorm veel voordeel behalen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:43 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ik heb ook een kennis die dat soort dingen vaak wel weet maar, natuurlijk niet alles.
Dus als je nog wat voordelen weet, graag zelfs
Een schop onder m'n hol heb ik niet nodig.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik denk dat je ouders je een schop onder je hol geven om te werken en je auto op MP zetten. Dat zou ik in ieder geval wel doen
Maar dat mag niet.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
MKB winstvrijstelling, kleine ondernemersregeling zijn de voornaamste. Verder kan je vooral door het manipuleren van je winst enorm veel voordeel behalen.
Neem je alles aan?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:49 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Een schop onder m'n hol heb ik niet nodig.
Ik ben nu ook aan het solliciteren, zonder dat ik een schop heb gekregen.
Manipuleren van je winst (bij een eenmanszaak neem ik even aan bij TS)? Heb je daar wat voorbeeldjes van, ben wel benieuwd?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
MKB winstvrijstelling, kleine ondernemersregeling zijn de voornaamste. Verder kan je vooral door het manipuleren van je winst enorm veel voordeel behalen.
Klopt, maar daar hoort de zorgverzekering ook bij. Volgens meerdere sites ook schoolkosten, naar draagkracht. Dat valt onder de verlengde onderhoudsplicht, tot 21 jaar.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ze zijn verplicht om voor je te zorgen. Dat houdt in een dak, eten en zorg.
Niet om het een of ander, maar als het inkomen van je vader onvoldoende is om jullie gezin te onderhouden, waarom gaat je moeder dan niet voor halve dagen werken?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:35 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Als ik echt geen baan krijg de komende tijd (waar ik niet van uit ga) dan zullen mijn ouders wel moeten betalen ja, maar ik vraag alleen maar om begrijp dat mijn ouders het dan moeilijk krijgen.
Ik wil mijn ouders niet in de shit helpen, dan liever een uitkering zodat zij ook gewoon zoals nu kunnen leven.
Maar ik krijg geen uitkering, dus het zal wel moeten.
Daar zitten dan wel voorwaarden aan zoals een studie volgen of werken. Zeggen dat je niet kunt gaan werken, omdat je het te druk hebt met een bedrijf wat te weinig oplevert, gaat je geen bijstandsuitkering opleveren. Echt niet.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Vanaf je 21e heb je sowieso recht op een uitkering, maar dat duurt nog wel even.
Hij is naar een paar winkels gegaan, verder niets.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd waar hij al allemaal naar gesolliciteerd heeft.
Als ik geen baan krijg ga ik m'n auto laten schorsen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Vanaf je 21e heb je sowieso recht op een uitkering, maar dat duurt nog wel even. Maar ga sowieso bij de gemeente vragen, wellicht krijg je niet de volledige 250 omdat je ouders boven minimum zitten, maar kun je wel een gedeelte krijgen. 24000 is namelijk niet veel.
Maar wat heb je trouwens aan een auto als je die toch schorst, dan ben je er ook niet representatief mee?
Liever het geld aan ts geven dan 5 miljoen aan een tentenkamp voor pakistanen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus nu mag de rest van Nederland jou in je onderhoud voorzien.
Hoeveel uitzendbureau's sta je ingeschreven? Hoeveel sollicitaties heb je de deur uitgedaan? Hoeveel winkels, kroegen, restaurants ben je al langs geweest?
auto inbrengen in de zaakquote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:14 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Als ik geen baan krijg ga ik m'n auto laten schorsen.
Als ik straks wel snel een baan heb hoef ik dat uiteraard niet.
Ze werkt ook halve dagen, maar zwart.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar als het inkomen van je vader onvoldoende is om jullie gezin te onderhouden, waarom gaat je moeder dan niet voor halve dagen werken?
Het huishouden is geen dagtaak, zeker niet met volwassen kinderen.
Ja, je bedoelt ervoor te zorgen dat sommige dingen niet via de belasting gaan om zo een lagere winst te krijgen?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
echt welzolang je maar niet gaat liegen
Dat vind ik heel lief van je.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Liever het geld aan ts geven dan 5 miljoen aan een tentenkamp voor pakistanen.
TS IK GUN HET JE HOOR, HOE STOM IK JEOOK VIND
Nee, je winst zo laag mogelijk houden en de cash flow maximaliseren.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:19 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ja, je bedoelt ervoor te zorgen dat sommige dingen niet via de belasting gaan om zo een lagere winst te krijgen?
Auto is keuzevermogen, dat zal de inspecteur niet goed vinden. Sowieso zit je met de bewijslast die je moet aanleveren over je beslissing om de keuze te herzien.quote:
Maar dan zit ik nog steeds met de maandelijkse lasten?quote:
Had deze user toch gelijk.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:18 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ze werkt ook halve dagen, maar zwart.
Ze zegt dat ze er anders op achteruit gaan met de financiele situatie (met kinderbijslag, andere toeslagen en weet ik veel wat nog meer)
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:39 schreef mirannie het volgende:
Gezamelijk inkomen van ouders is 24000, geven dus waarschijnlijk ook niet echt het goede voorbeeld. 1 zit er sowieso thuis. Of beide aan de uitkering...
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:21 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Maar dan zit ik nog steeds met de maandelijkse lasten?
En hoe zit het met privé kilometers dan?
Als hij er niet meer prive in rijdt kan de inspecteur lullen tot hij blauw ziet, maar dan is het gewoon ondernemingsvermogen. Alle auto kosten zijn dan kosten van de zaak en dus aftrekbaar.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:20 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Auto is keuzevermogen, dat zal de inspecteur niet goed vinden. Sowieso zit je met de bewijslast die je moet aanleveren over je beslissing om de keuze te herzien.
Geef eens wat voorbeelden dan.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, je winst zo laag mogelijk houden en de cash flow maximaliseren.
Dus ik moet meer gaan uitgeven om de winst laag te houden?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, je winst zo laag mogelijk houden en de cash flow maximaliseren.
Ik ga er niet eens meer energie in stekenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:18 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ze zegt dat ze er anders op achteruit gaan met de financiele situatie (met kinderbijslag, andere toeslagen en weet ik veel wat nog meer)
Verdiep je eens in het begrip keuzevermogen. Eens gekozen blijft gekozen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Als hij er niet meer prive in rijdt kan de inspecteur lullen tot hij blauw ziet, maar dan is het gewoon ondernemingsvermogen. Alle auto kosten zijn dan kosten van de zaak en dus aftrekbaar.
Moet je alleen wel verdomt goed je agenda bij houden om het te bewijzen.
Fotografen hebben in de regel dure spulen. Willekeurig afschrijven zodat je het grootste deel van je winst weg kan strepen ieder jaar. MKB regeling toepassen, goed letten op je af te dragen btw.quote:
Ok, bedankt. Doeidoei.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:24 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik ga er niet eens meer energie in stekensucces met het zoeken naar een baan!
Willekeurige afschrijving drukt inderdaad de winst, al is dat alleen bij starters. MKB regeling zegt mij niets en de kleine ondernemers regeling heeft niets van doen met winst drukken. Sterker nog, door de KOR te gebruiken stijgt je winst.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Fotografen hebben in de regel dure spulen. Willekeurig afschrijven zodat je het grootste deel van je winst weg kan strepen ieder jaar. MKB regeling toepassen, goed letten op je af te dragen btw.
Echt iets concreets kan ik natuurlijk niet zeggen voordat ik ts zijn boekhouding heb gezien.
Dus, je hebt nog jongere broers en/of zussen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:18 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Dat sowieso. Je ouders kunnen dan namelijk voor 2 banen belasting teruggave aanvragen. Ik ga er niet vanuit dat ze zwart meer betaald krijgt.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, je hebt nog jongere broers en/of zussen.
Overigens heeft een dubbel inkomen totaal geen invloed op de hoogte van de kinderbijslag. Wel op de zorg- en huurtoeslag, maar dat weegt niet op tegen het extra inkomen. Je gaat er per definitie op vooruit als de partner ook gaat werken. Wit.
Mkb-winstvrijstelling.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:29 schreef Wokkel het volgende:
Willekeurige afschrijving drukt inderdaad de winst, al is dat alleen bij starters. MKB regeling zegt mij niets en de kleine ondernemers regeling heeft niets van doen met winst drukken. Sterker nog, door de KOR te gebruiken stijgt je winst.
Die laatste regeling is niet meer geldig in 2012. Willekeurig afschrijven is nu weer alleen mogelijk voor starters.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:56 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Mkb-winstvrijstelling.
Bedrijfsmiddelen willekeurig afschrijven (niet alleen voor starters)
En welk bijzondere omstandigheid wil je daarvoor aanvoeren? Minder belasting willen afdragen is er alvast niet één.quote:Daarnaast kan een auto die privé staat (tegen de waarde in het economisch verkeer) in de eenmanszaak worden ingebracht.
Ik zeg niet dat er niets te vinden is.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:58 schreef Aloria het volgende:
Ga vakantie werk doen, zijn genoeg baantjes hierin te vinden ! Ik geloof er geen zak van dat je echt NIKS kunt vinden op dat gebied !
Als je "gewoon' werk zoekt, snap ik dat het erg moeilijk wordt, heb er zelf 3 maanden over moeten doen om een baantje te kunnen bemachtigen. Maar vakantie baantjes liggen nu voor het oprapen...
Ik snap wat je bedoelt, voor de meeste suffe baantjes zoeken de HH werkgevers het liefst iemand onder de 18 jaar, vanwege de centjes uiteraard. Wie ouder is, komt niet meer in aanmerking.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:02 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er niets te vinden is.
Alleen bij de meeste banen waarop ik nu gesolliciteerd heb was ik te oud.
Bij horeca willen ze juist mensen boven de 18, omdat die ook na een bepaalde tijd mogen werken.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, voor de meeste suffe baantjes zoeken de HH werkgevers het liefst iemand onder de 18 jaar, vanwege de centjes uiteraard. Wie ouder is, komt niet meer in aanmerking.![]()
Toch gewoon blijven doorzoeken. Sta je al ingeschreven bij uitzendbureau's e.d.?
Nee, Maar dat ben ik nog wel van plan.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, voor de meeste suffe baantjes zoeken de HH werkgevers het liefst iemand onder de 18 jaar, vanwege de centjes uiteraard. Wie ouder is, komt niet meer in aanmerking.![]()
Toch gewoon blijven doorzoeken. Sta je al ingeschreven bij uitzendbureau's e.d.?
Als je wil, heb je in een dag werk.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:28 schreef Life2.0 het volgende:
Die "ga eens werken"-roepers komen zeker niet buiten![]()
Ik ben zelf niet op zoek maar hoor wel hoe en wat van kennisen waarbij vooral hbo/wo niet iets kan vinden dat enigzins op niveau zit..
Hij kan toch ook tijdelijk een kutbaantje gaan doen tot ie iets vindt wat wel op zijn niveau? Van werken is nog niemand slechter geworden hoor.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:28 schreef Life2.0 het volgende:
Die "ga eens werken"-roepers komen zeker niet buiten![]()
Ik ben zelf niet op zoek maar hoor wel hoe en wat van kennisen waarbij vooral hbo/wo niet iets kan vinden dat enigzins op niveau zit..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |