abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juni 2012 @ 14:49:54 #121
3542 Gia
User under construction
pi_113236438
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:06 schreef mirannie het volgende:

[..]

Met 2 ouders 24000 netto verdienen op jaarbasis? Nee, dat vind ik niet echt erg netjes.
Er zijn nog steeds gezinnen waar er maar 1 kostwinner is. 2000 per maand, is een aardig inkomen, als het netto is.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:22:49 #122
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_113237841
Alleen mijn vader werkt ja.
Mijn moeder doet het huishouden. En nu kunnen jullie daar wel weer over gaan discussiėren of het wel of niet handig is, maar daar gaat het niet over :')
En om heel eerlijk te zij kan het me ook geen kut schelen wat jullie daarvan denken. :')

De reden waarom ik mijn bedrijfje wel blijf houden is omdat ik dit op wil bouwen. Als ik het goed doe kan ik hier in de toekomst (over een jaar of 2 -3) WEL veel mee verdienen. Ook hier kan weer over gediscussieerd worden, maar jullie weerhouden mij er er toch niet van om dit in "de koelkast te zetten".

En nog steeds komen er reacties dat ik niet WIL werken en dat jullie belastingbetalers mij moeten onderhouden.

Dus nog evengoed de duidelijkheid:
ik BEN al tijden werk aan het zoeken, maar ik heb nog geen werk voor komend jaar.
Ik moet mijzelf onderhouden, maar dat lukt niet met het bedrijfje wat ik nu heb. Daarom vroeg ik dus via FOK! (wat ik niet weer doe) of ik recht heb op bijstand, TOTDAT ik werk heb gevonden, maakt niet uit wat. Dus kut op als je niks anders te melden hebt dan "TS is lui" en "TS wil niet werken".

De keuzes die ik in het verleden heb gemaakt (bijv om die auto te kopen) heb ik toekomst bewust gedaan. Met in het achterhoofd houdend dat ik die auto voor m'n bedrijfje nodig heb, anders blijf ik m'n leven lang taxichauffeur, McDonalds medewerker o.i.d. Ik wil namelijk, netzo als jullie, ook doen waar ik voor gestudeerd heb, en wat ik leuk vind.

Dus. Maar dit topic kan ook op slot, want het is me nu duidelijk dat ik geen recht heb op bijstand en dat ik nu snel moet zorgen dat ik niet in het rood kom te staan, wat ik dus al tijden doe.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:24:56 #123
258802 Yreal
henk..!
pi_113237939
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:22 schreef Compoantje het volgende:
Alleen mijn vader werkt ja.
Mijn moeder doet het huishouden. En nu kunnen jullie daar wel weer over gaan discussiėren of het wel of niet handig is, maar daar gaat het niet over :')
En om heel eerlijk te zij kan het me ook geen kut schelen wat jullie daarvan denken. :')

De reden waarom ik mijn bedrijfje wel blijf houden is omdat ik dit op wil bouwen. Als ik het goed doe kan ik hier in de toekomst wel veel mee verdienen. Ook hier kan weer over gediscussieerd worden, maar jullie weerhouden mij er you niet van om dit in "de koelkast te zetten".

En nog steeds komen er reacties dat ik niet WIL werken en dat jullie belastingbetalers mij moeten onderhouden.

Dus nog evengoed de duidelijkheid:
ik BEN al tijden werk aan het zoeken, maar ik heb nog geen werk voor komend jaar.
Ik moet mijzelf onderhouden, maar dat lukt niet met het bedrijfje wat ik nu heb. Daarom vroeg ik dus via FOK! (wat ik niet weer doe) of ik recht heb op bijstand, TOTDAT ik werk heb gevonden, maakt niet uit wat. Dus kut op als niks anders te melden hebt dan "TS is lui" en "TS wil niet werken".

De keuzes die ik in het verleden heb gemaakt (bijv om die auto te kopen) heb ik toekomst bewust gedaan. Met in het achterhoofd houdend dat ik die auto voor m'n bedrijfje nodig heb, anders blijf ik m'n leven lang taxichauffeur, McDonalds medewerker o.i.d. Ik wil namelijk, netzo als jullie, ook doen waar ik voor gestudeerd heb, en wat ik leuk vind.

Dus. Maar dit topic kan ook op slot, want het is me nu duidelijk dat ik geen recht heb op bijstand en dat ik nu moet zorgen dat ik niet in het rood kom te staan.
Zo'n hobbybedrijfje is net zoiets als profsporter of kunstenaar. Allemaal leuk en aardig, maar als je je brood er niet mee kan verdienen, kan het niet.

Wat doe je trouwens?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:29:14 #124
351717 Compoantje
pi_113238104
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zo'n hobbybedrijfje is net zoiets als profsporter of kunstenaar. Allemaal leuk en aardig, maar als je je brood er niet mee kan verdienen, kan het niet.

Wat doe je trouwens?
Daarom zeg ik, als ik het goed doe verdien ik er over een jaar of wat wel voldoende mee.

Ik doe iets met film en fotografie. Maar het zijn nu kleine klusjes met minimum bedragen.
pi_113238169
Iemand van jouw leeftijd heeft toch zo een baan? Waar ben je zoal op afgewezen?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:30:56 #126
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_113238171
quote:
Ik wil namelijk, netzo als jullie, ook doen waar ik voor gestudeerd heb, en wat ik leuk vind.
Je leeft op een wolkje..

Maar erg weinig mensen doen het werk waarvoor ze gestudeerd hebben, en werk waar ze echt plezier in hebben... Veel mensen werken om de huur en de rekeningen te kunnen betalen en te kunnen bikken.

Verder zal vrijwel iedereen in zijn/haar leven werk moeten doen om rond te komen, werk wat ver onder je niveau ligt en wat je allesbehalve leuk vind. Dit heb ik ook zeker 2 jaar moeten doen toen ik tussen banen in zat (ik werk vanaf mijn 18de en woon ook sinds die tijd zelfstandig, dat is al weer 14 jaar geleden) en heb nooit om bijstand hoeven vragen. Je focussen op je bedrijfje waar je veel geld mee denkt te kunnen verdienen zal dus gepaard moeten gaan met een baan (wat dan ook, ook al is het postbezorging, schoonmaakwerk of krantenwijk of burgers flippen)..
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:32:03 #127
258802 Yreal
henk..!
pi_113238220
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:29 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Daarom zeg ik, als ik het goed doe verdien ik er over een jaar of wat wel voldoende mee.

Ik doe iets met film en fotografie. Maar het zijn nu kleine klusjes met minimum bedragen.
Ik ken jongens die absoluut geen achtergrond hebben in dat werk, maar die aardige zakken geld verdienen met af en toe wat foto's schieten op feestjes. Ik denk dat als je daar je schouders onderzet je best wel wat kan verdienen hoor :{
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:37:23 #128
351717 Compoantje
pi_113238395
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:30 schreef Wokkel het volgende:
Iemand van jouw leeftijd heeft toch zo een baan? Waar ben je zoal op afgewezen?
Ik kreeg een standaard brief thuis gestuurd waarop stond dat mijn werk niet goed genoeg was. Dus ik heb geen idee.
I
Het was trouwens op de filmacademie dat ik afgewezen ben, een school waar zich 800 studeren aanmelden, maar waar ongeveer 50 worden aangenomen. Dus sowieso een kleine kans.

De reden waarom ik mij alleen daar heb aangemeld is eigenlijk precies hetzelfde als waarom ik een nieuwe auto heb gekocht:
Ik hou niet van goedkope auto's die naar verhouding meer kapot gaan en waarvan je in verkiezing meerdere keren weer 1 moeten kopen omdat ie afgekeurd is.
Deze auto is betrouwbaar, goed, representatief etc.

Hetzelfde geldt voor de filmacademie. Als ik daar wel was aangenomen heb ik veel betere kansen om iets te worden in de film/fotografie wereld. Ook dat weer aan mij toekomst denkend.

En nu kun je daar je mening over geven, maar er zijn ook mensen die per dag denken. Die zien wel wat er komt. Zo is iedereen anders.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:40:04 #129
351717 Compoantje
pi_113238519
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:30 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Je leeft op een wolkje..

Maar erg weinig mensen doen het werk waarvoor ze gestudeerd hebben, en werk waar ze echt plezier in hebben... Veel mensen werken om de huur en de rekeningen te kunnen betalen en te kunnen bikken.

Verder zal vrijwel iedereen in zijn/haar leven werk moeten doen om rond te komen, werk wat ver onder je niveau ligt en wat je allesbehalve leuk vind. Dit heb ik ook zeker 2 jaar moeten doen toen ik tussen banen in zat (ik werk vanaf mijn 18de en woon ook sinds die tijd zelfstandig, dat is al weer 14 jaar geleden) en heb nooit om bijstand hoeven vragen. Je focussen op je bedrijfje waar je veel geld mee denkt te kunnen verdienen zal dus gepaard moeten gaan met een baan (wat dan ook, ook al is het postbezorging, schoonmaakwerk of krantenwijk of burgers flippen)..
Ja, maar dat ontkent ik toch ook niet? Anders zou ik nu ook niet zo'n baantje zoeken.

Maar ik ga wel blijven proberen om m'n bedrijfje actief te houden voor als het wel wat wordt. En het wordt wat, dat weet ik zeker.
Als ik dat niet zou blijven proberen wil ik juist m'n levenslang vakkenvuller oid blijven.
Maar dat wil ik niet. Ik wil groeien.
pi_113238554
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:37 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Ik kreeg een standaard brief thuis gestuurd waarop stond dat mijn werk niet goed genoeg was. Dus ik heb geen idee.
I
Het was trouwens op de filmacademie dat ik afgewezen ben, een school waar zich 800 studeren aanmelden, maar waar ongeveer 50 worden aangenomen. Dus sowieso een kleine kans.
Bedankt voor de uitleg, maar ik bedoelde meer op welke sollicitaties je zoal bent afgewezen :)
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:41:51 #131
3542 Gia
User under construction
pi_113238603
TS, jij moet helemaal niet jezelf te onderhouden. Je ouders zijn verplicht je voor een X-bedrag te onderhouden, o.a. ook je zorgpremie, studiekosten en dergelijke, als jij geen inkomen hebt. In elk geval tot je 21ste.

http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=58142
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:42:15 #132
351717 Compoantje
pi_113238624
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik ken jongens die absoluut geen achtergrond hebben in dat werk, maar die aardige zakken geld verdienen met af en toe wat foto's schieten op feestjes. Ik denk dat als je daar je schouders onderzet je best wel wat kan verdienen hoor :{
Ja, dat probeer ik nu dus ook te doen.

Maar ik zat het afgelopen jaar met m'n examens en films etc. die ik via school moest maken, dus ik had ook niet altijd tijd.
Zoveel klusjes had ik niet.

Misschien gaat dit komend jaar wel veranderen, maar daar sta ik volledig achter en ik ga er ook voor zorgen dat dat gebeurt.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:43:33 #133
258802 Yreal
henk..!
pi_113238685
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:41 schreef Gia het volgende:
TS, jij moet helemaal niet jezelf te onderhouden. Je ouders zijn verplicht je voor een X-bedrag te onderhouden, o.a. ook je zorgpremie, studiekosten en dergelijke, als jij geen inkomen hebt. In elk geval tot je 21ste.

Echt niet

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:37 schreef Compoantje het volgende:

[..]

I

De reden waarom ik mij alleen daar heb aangemeld is eigenlijk precies hetzelfde als waarom ik een nieuwe auto heb gekocht:
Ik hou niet van goedkope auto's die naar verhouding meer kapot gaan en waarvan je in verkiezing meerdere keren weer 1 moeten kopen omdat ie afgekeurd is.

Hetzelfde geldt voor de filmacademie. Als ik daar wel was aangenomen heb ik veel betere kansen om iets te worden in de film/fotografie wereld. Ook dat weer aan mij toekomst denkend.

En nu kun je daar je mening over geven, maar er zijn ook mensen die per dag denken. Die zien wel wat er komt. Zo is iedereen anders.
Wacht even.. over wat voor auto praten we hier? :')
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:44:05 #134
351717 Compoantje
pi_113238710
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:41 schreef Gia het volgende:

M'n ouders hebben het niet zo ruim.
Zelf nu ik mijn ziektekosten nog zelf betaal niet.
Zij komen waarschijnlijk in het rood te staan als zij mijn kosten ook nog moeten betalen.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:46:00 #135
351717 Compoantje
pi_113238809
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:40 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg, maar ik bedoelde meer op welke sollicitaties je zoal bent afgewezen :)
Vorig jaar had ik wat vakantiebaantjes, maar daar ben ik inmiddels te oud voor geworden.
Verder ben ik naar winkels gegaan, maar ook daar "hadden ze niemand nodig" Waarschijnlijk was ik ook gewoon te oud, tenminste aan de VMBO studentjes te zien die daar overal rondlopen. :')
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:47:36 #136
351717 Compoantje
pi_113238885
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:43 schreef Yreal het volgende:

Wacht even.. over wat voor auto praten we hier? :')
Een '08 Corsa.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:49:43 #137
258802 Yreal
henk..!
pi_113238972
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:47 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Een '08 Corsa.
Doe dan eerst die eens de deur uit. Bovendien, als jij de mc schrijft kan je zo beginnen ;)
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:50:38 #138
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_113239012
quote:

[..]

Een '08 Corsa.
Slaat echt nergens op dat je zo een auto hebt terwijl je hem helemaal niet kan betalen :')

Die uitkering kan je sowieso op je buik schrijven als je wel met zo een auto kan rondrijden
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:52:17 #139
351717 Compoantje
pi_113239088
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Doe dan eerst die eens de deur uit. Bovendien, als jij de mc schrijft kan je zo beginnen ;)
Nee ik heb de auto nodig voor mijn eigen bedrijfje.
Ik heb nu gesolliciteerd bij een vervoersbedrijf (taxi), dat wordt hem hoogstwaarschijnlijk wel.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:52:39 #140
351717 Compoantje
pi_113239105
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:50 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Die uitkering kan je sowieso op je buik schrijven als je wel met zo een auto kan rondrijden
Ja, dat wist ik al...
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:54:44 #141
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113239182
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:52 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Nee ik heb de auto nodig voor mijn eigen bedrijfje.
Je hebt je camera op het dak gemonteerd?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:00:37 #142
351717 Compoantje
pi_113239394
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

Soms wel ja, maar ik ga al m'n spullen niet op de fiets meenemen en ik wil ok niet afhankelijk zijn van het openbaar vervoer.

Ja, weet je wat? ik ga hier ook niet op in, want jij zou precies hetzelfde doen als je een baan had waarin je je toekomst ziet en waar je representatief over moet komen.
pi_113239395
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

_O-
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:05:54 #144
258802 Yreal
henk..!
pi_113239622
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:00 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Soms wel ja, maar ik ga al m'n spullen niet op de fiets meenemen en ik wil ok niet afhankelijk zijn van het openbaar vervoer.

Ja, weet je wat? ik ga hier ook niet op in, want jij zou precies hetzelfde doen als je een baan had waarin je je toekomst ziet en waar je representatief over moet komen.
Je klanten weten dondersgoed dat jij een armlastige student bent, dus die kijken niet op als je met de bus komt.
pi_113239905
quote:

[..]

Een '08 Corsa.
Ach... Mijn auto uit 2000 is een betrouwbare Japanner. Rij er zo'n 25K per jaar mee, en was dit jaar voor ¤ 250,- klaar voor grote beurt + apk, en vorig jaar ¤ 300,-. Dus zoveel meer zal die niet kosten dan jou Corsa. Als je afschrijving ook meetelt ben jij waarschijnlijk duurder uit.
pi_113239983
quote:
Als je geen cent te makken hebt en ook niet in staat bent om een cent te beuren heb je niets aan een representatieve auto. Maar liefde maakt blind, dat blijkt maar weer.

Misschien dat een inbeslagname van die auto door de deurwaarder de enige genezing is.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:19:00 #147
351717 Compoantje
pi_113240218
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:12 schreef jroz het volgende:

[..]

Ach... Mijn auto uit 2000 is een betrouwbare Japanner. Rij er zo'n 25K per jaar mee, en was dit jaar voor ¤ 250,- klaar voor grote beurt + apk, en vorig jaar ¤ 300,-. Dus zoveel meer zal die niet kosten dan jou Corsa. Als je afschrijving ook meetelt ben jij waarschijnlijk duurder uit.
Ja, nouja, dat zijn keuzes die je maakt.
Al met al zal het wel niet veel uitmaken qua maandelijkse lasten.
Hij rijdt 1 op 16, 90 euro wegenbelasting in het kwartaal en is betrouwbaar (ik heb er nog geen kosten aan gehad).

Maar nogmaals, dat zijn keuzes. Als ik een andere auto had gekocht zat ik nu ook in de problemen.
Had ik nu ook geen werk en moest ik hem waarschijnlijk ook weg doen. Dat heeft er dus niets mee te maken.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:19:20 #148
3542 Gia
User under construction
pi_113240230
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:44 schreef Compoantje het volgende:

[..]

M'n ouders hebben het niet zo ruim.
Zelf nu ik mijn ziektekosten nog zelf betaal niet.
Zij komen waarschijnlijk in het rood te staan als zij mijn kosten ook nog moeten betalen.
Als jij maximaal rood staat en nog geen baan hebt, wie denk je moet dan jouw ziektekostenpremie betalen. Daarbij is dat zo'n 40 euro of zo, als je de zorgtoeslag eraf trekt. Daar gaat je vader toch niet van rood staan!

Tientje in de week.
pi_113240307
Ik denk dat het tijd wordt dat TS wat realistischer wordt. Hij heeft een bedrijfje dat feitelijk op zijn gat ligt en zeggen dat er wel toekomst in zit is een fabeltje, daar houd je alleen jezelf mee voor de gek. Die auto heb je niet nodig en een bijbaantje voor in de zomer is altijd te vinden (denk horeca, zorg).

Ik geloof best dat je mooie plannen hebt, maar ik snap niet dat je ouders je niet duidelijk hebben proberen te maken dat voor niets de zon opgaat, en dat je als 20 jarige niet zomaar alles kunt krijgen en hebben en doen, omdat je later misschien wel werk hebt.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:21:54 #150
351717 Compoantje
pi_113240335
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:14 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Als je geen cent te makken hebt en ook niet in staat bent om een cent te beuren heb je niets aan een representatieve auto. Maar liefde maakt blind, dat blijkt maar weer.
Maar ik ben wel in staat om een cent te beuren.
En als ik dat niet was, zien mijn klanten daar niets aan. Daar hebben ze ook niets mee te maken.
Ik wil representatief overkomen, omdat mijn toekomst misschien wel in dezelfde klanten zit.

[ Bericht 6% gewijzigd door Compoantje op 22-06-2012 16:29:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')