Er zijn nog steeds gezinnen waar er maar 1 kostwinner is. 2000 per maand, is een aardig inkomen, als het netto is.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:06 schreef mirannie het volgende:
[..]
Met 2 ouders 24000 netto verdienen op jaarbasis? Nee, dat vind ik niet echt erg netjes.
Zo'n hobbybedrijfje is net zoiets als profsporter of kunstenaar. Allemaal leuk en aardig, maar als je je brood er niet mee kan verdienen, kan het niet.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:22 schreef Compoantje het volgende:
Alleen mijn vader werkt ja.
Mijn moeder doet het huishouden. En nu kunnen jullie daar wel weer over gaan discussiėren of het wel of niet handig is, maar daar gaat het niet over
En om heel eerlijk te zij kan het me ook geen kut schelen wat jullie daarvan denken.
De reden waarom ik mijn bedrijfje wel blijf houden is omdat ik dit op wil bouwen. Als ik het goed doe kan ik hier in de toekomst wel veel mee verdienen. Ook hier kan weer over gediscussieerd worden, maar jullie weerhouden mij er you niet van om dit in "de koelkast te zetten".
En nog steeds komen er reacties dat ik niet WIL werken en dat jullie belastingbetalers mij moeten onderhouden.
Dus nog evengoed de duidelijkheid:
ik BEN al tijden werk aan het zoeken, maar ik heb nog geen werk voor komend jaar.
Ik moet mijzelf onderhouden, maar dat lukt niet met het bedrijfje wat ik nu heb. Daarom vroeg ik dus via FOK! (wat ik niet weer doe) of ik recht heb op bijstand, TOTDAT ik werk heb gevonden, maakt niet uit wat. Dus kut op als niks anders te melden hebt dan "TS is lui" en "TS wil niet werken".
De keuzes die ik in het verleden heb gemaakt (bijv om die auto te kopen) heb ik toekomst bewust gedaan. Met in het achterhoofd houdend dat ik die auto voor m'n bedrijfje nodig heb, anders blijf ik m'n leven lang taxichauffeur, McDonalds medewerker o.i.d. Ik wil namelijk, netzo als jullie, ook doen waar ik voor gestudeerd heb, en wat ik leuk vind.
Dus. Maar dit topic kan ook op slot, want het is me nu duidelijk dat ik geen recht heb op bijstand en dat ik nu moet zorgen dat ik niet in het rood kom te staan.
Daarom zeg ik, als ik het goed doe verdien ik er over een jaar of wat wel voldoende mee.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zo'n hobbybedrijfje is net zoiets als profsporter of kunstenaar. Allemaal leuk en aardig, maar als je je brood er niet mee kan verdienen, kan het niet.
Wat doe je trouwens?
Je leeft op een wolkje..quote:Ik wil namelijk, netzo als jullie, ook doen waar ik voor gestudeerd heb, en wat ik leuk vind.
Ik ken jongens die absoluut geen achtergrond hebben in dat werk, maar die aardige zakken geld verdienen met af en toe wat foto's schieten op feestjes. Ik denk dat als je daar je schouders onderzet je best wel wat kan verdienen hoorquote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:29 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, als ik het goed doe verdien ik er over een jaar of wat wel voldoende mee.
Ik doe iets met film en fotografie. Maar het zijn nu kleine klusjes met minimum bedragen.
Ik kreeg een standaard brief thuis gestuurd waarop stond dat mijn werk niet goed genoeg was. Dus ik heb geen idee.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:30 schreef Wokkel het volgende:
Iemand van jouw leeftijd heeft toch zo een baan? Waar ben je zoal op afgewezen?
Ja, maar dat ontkent ik toch ook niet? Anders zou ik nu ook niet zo'n baantje zoeken.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:30 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Je leeft op een wolkje..
Maar erg weinig mensen doen het werk waarvoor ze gestudeerd hebben, en werk waar ze echt plezier in hebben... Veel mensen werken om de huur en de rekeningen te kunnen betalen en te kunnen bikken.
Verder zal vrijwel iedereen in zijn/haar leven werk moeten doen om rond te komen, werk wat ver onder je niveau ligt en wat je allesbehalve leuk vind. Dit heb ik ook zeker 2 jaar moeten doen toen ik tussen banen in zat (ik werk vanaf mijn 18de en woon ook sinds die tijd zelfstandig, dat is al weer 14 jaar geleden) en heb nooit om bijstand hoeven vragen. Je focussen op je bedrijfje waar je veel geld mee denkt te kunnen verdienen zal dus gepaard moeten gaan met een baan (wat dan ook, ook al is het postbezorging, schoonmaakwerk of krantenwijk of burgers flippen)..
Bedankt voor de uitleg, maar ik bedoelde meer op welke sollicitaties je zoal bent afgewezenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:37 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ik kreeg een standaard brief thuis gestuurd waarop stond dat mijn werk niet goed genoeg was. Dus ik heb geen idee.
I
Het was trouwens op de filmacademie dat ik afgewezen ben, een school waar zich 800 studeren aanmelden, maar waar ongeveer 50 worden aangenomen. Dus sowieso een kleine kans.
Ja, dat probeer ik nu dus ook te doen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ken jongens die absoluut geen achtergrond hebben in dat werk, maar die aardige zakken geld verdienen met af en toe wat foto's schieten op feestjes. Ik denk dat als je daar je schouders onderzet je best wel wat kan verdienen hoor
Echt nietquote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:41 schreef Gia het volgende:
TS, jij moet helemaal niet jezelf te onderhouden. Je ouders zijn verplicht je voor een X-bedrag te onderhouden, o.a. ook je zorgpremie, studiekosten en dergelijke, als jij geen inkomen hebt. In elk geval tot je 21ste.
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=58142
Wacht even.. over wat voor auto praten we hier?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:37 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ik kreeg een standaard brief thuis gestuurd waarop stond dat mijn werk niet goed genoeg was. Dus ik heb geen idee.
I
Het was trouwens op de filmacademie dat ik afgewezen ben, een school waar zich 800 studeren aanmelden, maar waar ongeveer 50 worden aangenomen. Dus sowieso een kleine kans.
De reden waarom ik mij alleen daar heb aangemeld is eigenlijk precies hetzelfde als waarom ik een nieuwe auto heb gekocht:
Ik hou niet van goedkope auto's die naar verhouding meer kapot gaan en waarvan je in verkiezing meerdere keren weer 1 moeten kopen omdat ie afgekeurd is.
Deze auto is betrouwbaar, goed, representatief etc.
Hetzelfde geldt voor de filmacademie. Als ik daar wel was aangenomen heb ik veel betere kansen om iets te worden in de film/fotografie wereld. Ook dat weer aan mij toekomst denkend.
En nu kun je daar je mening over geven, maar er zijn ook mensen die per dag denken. Die zien wel wat er komt. Zo is iedereen anders.
M'n ouders hebben het niet zo ruim.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:41 schreef Gia het volgende:
TS, jij moet helemaal niet jezelf te onderhouden. Je ouders zijn verplicht je voor een X-bedrag te onderhouden, o.a. ook je zorgpremie, studiekosten en dergelijke, als jij geen inkomen hebt. In elk geval tot je 21ste.
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=58142
Vorig jaar had ik wat vakantiebaantjes, maar daar ben ik inmiddels te oud voor geworden.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg, maar ik bedoelde meer op welke sollicitaties je zoal bent afgewezen
Een '08 Corsa.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:43 schreef Yreal het volgende:
Wacht even.. over wat voor auto praten we hier?
Slaat echt nergens op dat je zo een auto hebt terwijl je hem helemaal niet kan betalenquote:
Nee ik heb de auto nodig voor mijn eigen bedrijfje.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Doe dan eerst die eens de deur uit. Bovendien, als jij de mc schrijft kan je zo beginnen
Ja, dat wist ik al...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:50 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Die uitkering kan je sowieso op je buik schrijven als je wel met zo een auto kan rondrijden
Je hebt je camera op het dak gemonteerd?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:52 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Nee ik heb de auto nodig voor mijn eigen bedrijfje.
Soms wel ja, maar ik ga al m'n spullen niet op de fiets meenemen en ik wil ok niet afhankelijk zijn van het openbaar vervoer.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je hebt je camera op het dak gemonteerd?
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je hebt je camera op het dak gemonteerd?
Je klanten weten dondersgoed dat jij een armlastige student bent, dus die kijken niet op als je met de bus komt.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:00 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Soms wel ja, maar ik ga al m'n spullen niet op de fiets meenemen en ik wil ok niet afhankelijk zijn van het openbaar vervoer.
Ja, weet je wat? ik ga hier ook niet op in, want jij zou precies hetzelfde doen als je een baan had waarin je je toekomst ziet en waar je representatief over moet komen.
Ach... Mijn auto uit 2000 is een betrouwbare Japanner. Rij er zo'n 25K per jaar mee, en was dit jaar voor ¤ 250,- klaar voor grote beurt + apk, en vorig jaar ¤ 300,-. Dus zoveel meer zal die niet kosten dan jou Corsa. Als je afschrijving ook meetelt ben jij waarschijnlijk duurder uit.quote:
Als je geen cent te makken hebt en ook niet in staat bent om een cent te beuren heb je niets aan een representatieve auto. Maar liefde maakt blind, dat blijkt maar weer.quote:Deze auto is betrouwbaar, goed, representatief etc.
Ja, nouja, dat zijn keuzes die je maakt.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:12 schreef jroz het volgende:
[..]
Ach... Mijn auto uit 2000 is een betrouwbare Japanner. Rij er zo'n 25K per jaar mee, en was dit jaar voor ¤ 250,- klaar voor grote beurt + apk, en vorig jaar ¤ 300,-. Dus zoveel meer zal die niet kosten dan jou Corsa. Als je afschrijving ook meetelt ben jij waarschijnlijk duurder uit.
Als jij maximaal rood staat en nog geen baan hebt, wie denk je moet dan jouw ziektekostenpremie betalen. Daarbij is dat zo'n 40 euro of zo, als je de zorgtoeslag eraf trekt. Daar gaat je vader toch niet van rood staan!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:44 schreef Compoantje het volgende:
[..]
M'n ouders hebben het niet zo ruim.
Zelf nu ik mijn ziektekosten nog zelf betaal niet.
Zij komen waarschijnlijk in het rood te staan als zij mijn kosten ook nog moeten betalen.
Maar ik ben wel in staat om een cent te beuren.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:14 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als je geen cent te makken hebt en ook niet in staat bent om een cent te beuren heb je niets aan een representatieve auto. Maar liefde maakt blind, dat blijkt maar weer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |