Als je alles even doorleest zie je staan dat ik op zoek ben naar werk.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:18 schreef mirannie het volgende:
Maar wat is nou het probleem om even een baantje te zoeken? Ik zie nergens staan waarom je niet gewoon al aan het werk bent. Elke 20 jarige heeft gewoon een baantje naast zijn school. Je bent tenslotte zelf zo dom geweest om al je geld er doorheen te jagen
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:24 schreef Compoantje het volgende:
Maar ik heb geen tijd meer om ergens anders aan het werk te gaan door m'n eigen bijverdiensten.
Mooie boel. Je start een niet levensvatbaar bedrijf en verwacht dat de belastingbetaler je tekort aanvult.quote:
Het wordt nog steeds gekker ja.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:33 schreef mirannie het volgende:
Je hebt een eigen bedrijfje waar je dus heel veel tijd in steekt, maar wat niks (te weinig in ieder geval, want zorgverzekering kan er al niet van betaald worden) oplevert? Ja, zeker mee doorgaan zou ik zeggen... Een baantje zoeken in de vakantie tijd (nu dus) kost wel geteld 1 dag.
My thoughts exactly.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:34 schreef Heroinjunk het volgende:
Stop met je bedrijf en ga lekker in de supermarkt werken ofzo. Ik zou je als ouder zijnde en schop onder je hol verkopen. Werken zul je.
Die samenvatting zou er inderdaad best bij mogen in de OP...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het wordt nog steeds gekker ja.
Maar de echte aap is nu wel uit de mouw. Meneer had gewoon geen zin om echt te gaan werken, behalve als dat werk precies hetzelfde is als zijn hobby, gaf liever al zijn geld uit aan een auto, en dacht dat de belastingbetaler dat probleem wel even op zou lossen.
Yep, maar het is wel zovéél werk dat hij er niets anders naast kan doen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:54 schreef Scorpie het volgende:
Dus je bedrijf levert minder dan 150 euro per maand op? Djees.
Beide WAO zou kunnen. Een bijstand zou gekort worden als de ander inkomen heeft.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:39 schreef mirannie het volgende:
[..]
My thoughts exactly.
Gezamelijk inkomen van ouders is 24000, geven dus waarschijnlijk ook niet echt het goede voorbeeld. 1 zit er sowieso thuis. Of beide aan de uitkering...
Als dat netto is doen e het best netjes.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:39 schreef mirannie het volgende:
[..]
My thoughts exactly.
Gezamelijk inkomen van ouders is 24000, geven dus waarschijnlijk ook niet echt het goede voorbeeld. 1 zit er sowieso thuis. Of beide aan de uitkering...
Precies. "Bedrijf" is kennelijk niet rendabel in combinatie met de energie die TS erin steekt.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:27 schreef Dagonet het volgende:
Als je een bedrijf hebt waar je niet van rond kan komen is het hoog tijd om dat 'bedrijf' in de koelkast te zetten.
Met 2 ouders 24000 netto verdienen op jaarbasis? Nee, dat vind ik niet echt erg netjes.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als dat netto is doen e het best netjes.
Er zijn nog steeds gezinnen waar er maar 1 kostwinner is. 2000 per maand, is een aardig inkomen, als het netto is.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:06 schreef mirannie het volgende:
[..]
Met 2 ouders 24000 netto verdienen op jaarbasis? Nee, dat vind ik niet echt erg netjes.
Zo'n hobbybedrijfje is net zoiets als profsporter of kunstenaar. Allemaal leuk en aardig, maar als je je brood er niet mee kan verdienen, kan het niet.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:22 schreef Compoantje het volgende:
Alleen mijn vader werkt ja.
Mijn moeder doet het huishouden. En nu kunnen jullie daar wel weer over gaan discussiëren of het wel of niet handig is, maar daar gaat het niet over
En om heel eerlijk te zij kan het me ook geen kut schelen wat jullie daarvan denken.
De reden waarom ik mijn bedrijfje wel blijf houden is omdat ik dit op wil bouwen. Als ik het goed doe kan ik hier in de toekomst wel veel mee verdienen. Ook hier kan weer over gediscussieerd worden, maar jullie weerhouden mij er you niet van om dit in "de koelkast te zetten".
En nog steeds komen er reacties dat ik niet WIL werken en dat jullie belastingbetalers mij moeten onderhouden.
Dus nog evengoed de duidelijkheid:
ik BEN al tijden werk aan het zoeken, maar ik heb nog geen werk voor komend jaar.
Ik moet mijzelf onderhouden, maar dat lukt niet met het bedrijfje wat ik nu heb. Daarom vroeg ik dus via FOK! (wat ik niet weer doe) of ik recht heb op bijstand, TOTDAT ik werk heb gevonden, maakt niet uit wat. Dus kut op als niks anders te melden hebt dan "TS is lui" en "TS wil niet werken".
De keuzes die ik in het verleden heb gemaakt (bijv om die auto te kopen) heb ik toekomst bewust gedaan. Met in het achterhoofd houdend dat ik die auto voor m'n bedrijfje nodig heb, anders blijf ik m'n leven lang taxichauffeur, McDonalds medewerker o.i.d. Ik wil namelijk, netzo als jullie, ook doen waar ik voor gestudeerd heb, en wat ik leuk vind.
Dus. Maar dit topic kan ook op slot, want het is me nu duidelijk dat ik geen recht heb op bijstand en dat ik nu moet zorgen dat ik niet in het rood kom te staan.
Daarom zeg ik, als ik het goed doe verdien ik er over een jaar of wat wel voldoende mee.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zo'n hobbybedrijfje is net zoiets als profsporter of kunstenaar. Allemaal leuk en aardig, maar als je je brood er niet mee kan verdienen, kan het niet.
Wat doe je trouwens?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |