Nutteloos antwoord.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:58 schreef TC_Artemis het volgende:
Je krijgt helemaal niks, jammer joh. Werk zoeken met je luie reet.
Hoezo een nutteloos antwoord? Ik maak er niet uit op dat hij gewerkt heeft dus dan heb je geen recht op een uitkering. Uberhaupt heb je daar voor je 21e geen recht op als je nog bij je ouders woont (gezamenlijk inkomen, hoogstwaarschijnlijk boven bestaansminimum).quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nutteloos antwoord.
Maar inprincipe wat Lienekien zegt.
Je zal waarschijnlijk via de sociale dienst aan het werk worden gezet.
Hoewel.. of dat in de praktijk ook allemaal zo vlotjes gaat, ik vermoed van niet.
Dit.. FFS. En dat moet dan zelfstandig burger worden.. Eerste wat ie doet is een uitkering aanvragen.. Schaamteloos..quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:58 schreef TC_Artemis het volgende:
Je krijgt helemaal niks, jammer joh. Werk zoeken met je luie reet.
Niets!quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:53 schreef Compoantje het volgende:
blabla....lulverhaaltje.... blabla...
wil ik een uitkering aanvragen.
Hoeveel is dit ongeveer
Gemeenteperkjes moeten ook onderhouden worden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:04 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dit.. FFS. En dat moet dan zelfstandig burger worden.. Eerste wat ie doet is een uitkering aanvragen.. Schaamteloos..
Je verwart WW met bijstand. Voor bijstand hoef je niet gewerkt te hebben.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:03 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Hoezo een nutteloos antwoord? Ik maak er niet uit op dat hij gewerkt heeft dus dan heb je geen recht op een uitkering. Uberhaupt heb je daar voor je 21e geen recht op als je nog bij je ouders woont (gezamenlijk inkomen, hoogstwaarschijnlijk boven bestaansminimum).
Dus nu mag de rest van Nederland jou in je onderhoud voorzien.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:53 schreef Compoantje het volgende:
Ik wil geen schulden hebben dus vandaar.
69 euro per maand indien je geen inkomen hebt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:04 schreef boyv het volgende:
Je krijgt nog iets van 60 euro zorgtoeslag per maand he.
Je vergeet het eigen risico.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:29 schreef Wokkel het volgende:
De zorgverzekering kost je dan slechts een paar tientjes.
Nee, ik zou in de eerste instantie gelijk doorstuderen op het HBO.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:10 schreef Heroinjunk het volgende:
Je moet toch eerst op gesprek komen en op zoek naar werk, anders krijg je gewoon geen geld. En waarom ben je niet begonnen met een baan te gaan zoeken toen je wist dat je je diploma ging halen? Vooruit denken is te moeilijk voor je ofzo?
Heb je mijn post ook gelezen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:07 schreef Compoantje het volgende:
Nog even voor de duidelijkheid, het is bijstand wat ik wil aanvragen, geen uitkering.
Ik heb net eens even wat opgezocht, maar volgens deze website heb ik recht op 239 euro bijstand.
http://financieel.infonu.(...)l-geld-krijg-ik.html
Veel te veel dus.quote:Mijn ouders verdienen ongeveer 24000 per jaar.
Ja joh, blijf maar lekker alleen posts serieus nemen die in je straatje passen.quote:En tja... al die reacties dat ik werken moet met m'n luie reet en dat ik niet op zoek ben naar werk:
Gelukkig komen ze alleen maar van kutusers die ik nog nooit serieus heb genomen op dit forum.
En ben je ook op zoek naar een opleiding?quote:Ik ben op zoek naar werk, maar tot die tijd moet er wel shit betaald worden, daarom stel ik die vraag dus ook hier: Is het genoeg om het te betalen.
En dat is hoe precies het probleem van de gemeente?quote:Mijn ouders hebben het namelijk ook niet breed, dus die gaan het ook niet betalen.
je krijgt geen bijstand als je nog bij je ouders thuis woont die ook gewoon werken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je verwart WW met bijstand. Voor bijstand hoef je niet gewerkt te hebben.
Nee, maar reacties als "Ga werk zoeken met je luie reet" o.i.d. hoef ik niet, want daar ben ik druk mee bezig.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
Heb je mijn post ook gelezen?
[..]
Veel te veel dus.
[..]
[quote]
Ja joh, blijf maar lekker alleen posts serieus nemen die in je straatje passen.
Dat was ik ja, maar ik ben dus niet aangenomen. En nu ben ik te laat met aanmelden voor opleidingen, dus dat wordt hem niet meer.quote:En ben je ook op zoek naar een opleiding?
Waar heb je gelezen dat het probleem van de gemeente is?quote:En dat is hoe precies het probleem van de gemeente?
Ja, die komt ook geschorst te staan als ik werk in de buurt heb of geen werk heb.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:22 schreef Zelva het volgende:
Foto's van jouw auto.
Lol, dat wordt eerst auto verkopen...
Ja dááag. Er zijn zelfs zat studenten die midden in een jaar overstappen, dus je kunt nog bij elke opleiding terecht, zeker nu het nog máánden tot de start van het collegejaar is. De middelbareschoolexamens zijn net afgelopen. Je denkt serieus dat alle jongeren een paar dagen na afloop van de uitslag van de examens al moeten weten welke opleiding ze gaan doen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:23 schreef Compoantje het volgende:
Dat was ik ja, maar ik ben dus niet aangenomen. En nu ben ik te laat met aanmelden voor opleidingen, dus dat wordt hem niet meer.
Je ouders verdienen geld, dus zal de gemeente vinden dat je geen recht hebt op bijstand. Je ouders zullen dus, als je dat niet zelf kunt, de kosten van je levensonderhoud moeten betalen. Dat ze dat niet willen, is niet het probleem van de gemeente.quote:Waar heb je gelezen dat het probleem van de gemeente is?
Dat is mij en mijn ouders probleem.
Als ie geschorst is, is het nog steeds waardevol bezit dat meetelt voor je maximaal vermogen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:24 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ja, die komt ook geschorst te staan als ik werk in de buurt heb of geen werk heb.
klopt, meestal mag je maximaal vermogen 5865 euri zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als ie geschorst is, is het nog steeds waardevol bezit dat meetelt voor je maximaal vermogen.
Bijstand is bedoeld als je als gezin of alleenstaande geen dak boven je hoofd hebt en geen eten als je dat niet zou krijgen. Aangezien jouw ouders werken én je bij hun woont wordt verwacht dat zij voor jou zorgen en dus ook je ziektekostenverzekering betalen. Het is niet bedoeld als je ouders geen zin hebben om te betalen dat dan de maatschappij dat voor je doetquote:Op donderdag 21 juni 2012 19:30 schreef Compoantje het volgende:
Nouja, dan ga ik er maar vanuit dat ik niets krijg, en dat ik dus snel werk moet zien te vinden.
En wat klopt er dan niet van wat ik zei?quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je krijgt geen bijstand als je nog bij je ouders thuis woont die ook gewoon werken.
dat klopt ook wel, je eerste reactie klopt echter niet. hij krijgt nooit recht op bijstandquote:Op donderdag 21 juni 2012 19:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat klopt er dan niet van wat ik zei?
Nouja, zij zullen dan wel moeten betalen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bijstand is bedoeld als je als gezin of alleenstaande geen dak boven je hoofd hebt en geen eten als je dat niet zou krijgen. Aangezien jouw ouders werken én je bij hun woont wordt verwacht dat zij voor jou zorgen en dus ook je ziektekostenverzekering betalen. Het is niet bedoeld als je ouders geen zin hebben om te betalen dat dan de maatschappij dat voor je doet
Hoezo, nooit? Of is er ca. 5% kans?quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat klopt ook wel, je eerste reactie klopt echter niet. hij krijgt nooit recht op bijstand.
Dus je weet wat je doen staat:quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:38 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Nouja, zij zullen dan wel moeten betalen.
Maar het zit zo, ze hebben het niet erg ruim. Nu kon ik de ziektekosten nog van m'n studiefinanciering betalen. Zelfs dan houden m'n ouders niet veel geld over.
Als ik die ziektekosten ook nog afschuif op hun, houden ze helemaal niets meer over en komen ze misschien wel in de min te staan. Dus ze kunnen het niet betalen, en ze willen ook niet in de min staan, dus daarom willen ze het ook niet betalen.
Daar was ik al mee bezig, met werk vinden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus je weet wat je doen staat:
a) Werk vinden
b) Opleiding gaan doen, of
c) Auto verkopen
Waar baseer je die 5% op? Is daar jurispredentie over?quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoezo, nooit? Of is er ca. 5% kans?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |