Er staan wel 198: http://www.letour.fr/le-tour/2012/us/stage-1/classifications.html (klik stage classifications).quote:Op zondag 1 juli 2012 17:56 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik zie maar 197 renners in de uitslag staan? Is er toch een uitvaller? Ik snap de officiele TdF-site niet helemaal meer.
http://www.volkskrant.nl/(...)aar-ziekenhuis.dhtmlquote:Wielrenner Luis-Léon Sanchez is direct na afloop van de eerste etappe in de Ronde van Frankrijk naar het ziekenhuis in Maastricht gebracht. De Spanjaard van de Rabobankploeg zal daar worden onderzocht aan zijn pols, nadat hij tijdens de etappe ten val was gekomen. Dat heeft zijn ploeg vandaag gemeld.
Sanchez kwam samen met ploegmaat Maarten Tjallingii op ruim 4 minuten van ritwinnaar Peter Sagan over de streep.
Duh...quote:Op zondag 1 juli 2012 18:47 schreef Nober het volgende:
183. ESP SANCHEZ Luis-Leon 155 RABOBANK CYCLING TEAM 05h 10' 04'' + 04' 32''
Mogelijke uitvalller?
Ik ken renners die veel meer tegenslag gehad hebben.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:24 schreef Columbiafan het volgende:
Fingers crossed voor Tony M. wat een bikkel is het ook en hoeveel tegenslag kan je als renner hebben
zou ik Martin voor morgen in me tourepoul neerzetten of toch voor een ander kiezen ?quote:Op zondag 1 juli 2012 20:24 schreef Columbiafan het volgende:
Fingers crossed voor Tony M. wat een bikkel is het ook en hoeveel tegenslag kan je als renner hebben
Tyler Hamilton. Niet normaal meer wat hij allemaal meemaakte.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:26 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik ken renners die veel meer tegenslag gehad hebben.
En vergeet z'n embryonale tweeligbroertje niet, voor hem was het ook geen pretje.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:30 schreef JC14 het volgende:
Tyler Hamilton. Niet normaal meer wat hij allemaal meemaakte.
Vast ja... Maar feit is wel dat ie eerst ziek was in Parijs-Nice, vervolgens aangereden werd door een auto daarna terugkwam en alles op de tourproloog+ tijdritten zette en vervolgens met een supertussentijd lek rijdt in de proloog (de grootste teleurstelling van z'n carriere) om een dag erna te vallen en mogelijks zijn hand te breken. Maarja zolang het grootste doel van allemaal Olympisch goud behalen maar niet in gevaar komtquote:Op zondag 1 juli 2012 20:26 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik ken renners die veel meer tegenslag gehad hebben.
Wat een tegenstrijdige berichten alweerquote:Danny @dnelissen
Tony Martin heeft last van een blessure aan de pols. Dus geen sleutelbeen. Morgen beslist de doctor of hij toch nog kan starten.
twitter:dnelissen twitterde op zondag 01-07-2012 om 22:25:27Team will make a decision about Tony Martin tomorrow morning. See how his WRIST heals through the night! (via @radsportmagazin)" reageer retweet
Que? LLS is gewoon nog in koers.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:24 schreef freaky40 het volgende:
Gelijk al tegenslag voor de Rabobankploeg, als dat maar goed gaat....
twitter:radsportmagazin twitterde op zondag 01-07-2012 om 19:54:45@mrconde @Laura_Meseguer sure? his manager told me 2 min ago he is @ hospital and waits for the result of X-ray reageer retweet
Die lijken mij wel goed geïnformeerd. Hopelijk kan hij verder.twitter:radsportmagazin twitterde op zondag 01-07-2012 om 22:01:31Noch keine Klarheit! Erst morgen früh wird entschieden, ob Tony Martin weiterfahren kann oder nicht. #TdF reageer retweet
Als hij alle pech heeft opgevangen voor de ploeg komt het wel goed.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:24 schreef freaky40 het volgende:
Gelijk al tegenslag voor de Rabobankploeg, als dat maar goed gaat....
Iemand enig idee hoe het Rojas vergaat?quote:Op zondag 1 juli 2012 18:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Of deze:
192. ESP ROJAS Jose Joaquin 169 MOVISTAR TEAM 05h 11' 45'' + 06' 13''
Gevallen, volgens mij in dezelfde valpartij als Tony Martin, kwam op achterstand binnen.quote:
Crap.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gevallen, volgens mij in dezelfde valpartij als Tony Martin, kwam op achterstand binnen.
Niet helemaal dezelfde valpartij. Martin viel al vroeg in de etappe samen met o.a. Hunter en Tankink. Rojas lag bij die valpartij met Luis Leon Sanchez op 23 km. van de streep.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gevallen, volgens mij in dezelfde valpartij als Tony Martin, kwam op achterstand binnen.
Die gaat dat niet lang volhouden.twitter:dnelissen twitterde op maandag 02-07-2012 om 09:57:43De pers officier van OmegaPharma-Quickstep bevestigd breuk bij Tony Martin. Maar de Duitsers start toch. via @aletegner reageer retweet
Waar heeft hij nu zijn breuk, in zijn hand of bij zijn sleutelbeen/schouder? Hopelijk brengt hij zo de Spelen niet in gevaar, door te lang door te gaan in de Tour.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:59 schreef TheArt het volgende:
Die gaat dat niet lang volhouden.twitter:dnelissen twitterde op maandag 02-07-2012 om 09:57:43De pers officier van OmegaPharma-Quickstep bevestigd breuk bij Tony Martin. Maar de Duitsers start toch. via @aletegner reageer retweet
Hand.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waar heeft hij nu zijn breuk, in zijn hand of bij zijn sleutelbeen/schouder? Hopelijk brengt hij zo de Spelen niet in gevaar, door te lang door te gaan in de Tour.
quote:Report on the injured riders...
Six riders sustained minor injuries in crashes yesterday but all 198 men are still in the race. Here is a brief overview of who fell and where:
- Robert Hunter (GRM) and Tony Martin (OPQ) crashed at the 10km mark. The South African lost some skin on his left thigh and the German lost skin on his left arm and has bruising on his left wrist.
- Thibaut Pinot (FDJ) and Anthony Roux (FDJ) crashed at the 22km mark. Pinot has pain his left wrist and left thigh.
- Luis Leon Sanchez (RAB) and Jose Rojas (MOV) fell at the 169km mark. Sanchez has a sore fore arm but has been cleared of any fractures after getting some x-rays last night. And Rojas has lost some skin some skin near his right thigh.
Michael Rogers (SKY) was also in a late fall but he told LeTour.fr last night that he was able to remount his bike and, although he started the last climb almost last in the bunch, he was happy to be able to finish the stage in 22nd place.
Normaal gesproken zou hij op zijn discipline tekort komen tegenover EBH en Sagan, maar het kan altijd. Rojas gun ik het zeker wel.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:52 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Crap.Waarom vallen de grootste namen altijd het hardst? Vorig jaar vielen er ook vrijwel geen nobodies uit.
Hopen dat Rojas door kan fietsen, hij is toch een gevaarlijke outsider voor de groene trui...
Rojas eindigde vorig jaar boven EBH. Sterker nog, alleen Cavendish eindigde boven hem, dus hij kan het wel.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou hij op zijn discipline tekort komen tegenover EBH en Sagan, maar het kan altijd. Rojas gun ik het zeker wel.
Martin zie ik niet meer lang doorrijden als ik eerlijk ben.
Jep.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:45 schreef 4-elements het volgende:
Volgens mij kunnen we de volgende noteren: Rojas met sleutelbeenbreuk..
quote:Rabosport Wielrennen@rabowielrennen
Uit onderzoek blijkt dat Maarten Tjallingii zijn linkerheup heeft gebroken. Hij wordt vanavond nog naar Amersfoort gebracht voor de operatie
Laatste stuk alleen met rechts getrapt lees ik net, wat een ellendequote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:28 schreef Gitank2 het volgende:
Dat is balen..
Einde seizoen voor hem.
Hij is er wel mee naar de finish gereden, wellicht meer met een been maar toch
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:15 schreef Nober het volgende:
195.GER KITTEL Marcel 211 TEAM ARGOS-SHIMANO 04h 59' 27'' + 16' 29''
Is hij de volgende?
Komt wel weer goed.quote:Redelijke dag voor 'Nederlandse' sprinttroef Kittel
Marcel Kittel beleefde vandaag een redelijke dag in de Ronde van Frankrijk. De Duitse sprinttroef van de Nederlandse ploeg Argos-Shimano kampt met maagklachten, maar redde het toch om de finish te halen in de derde hectische rit. Hij kwam ruim 16 minuten na de Slowaakse winnaar Peter Sagan over de streep.
'Het was opnieuw een zware dag, maar hij had een redelijke dag', zei ploegleider Rudie Kemna na afloop. 'Hij heeft zijn eten ook wel binnen kunnen houden. Maar we zeiden voor de rit al dat we met hem geen risico gaan nemen. Ook zonder hem gaan we er nog steeds voor. We hebben ook Tom Veelers nog voor de sprint.'
Koen de Kort was betrokken bij een valpartij en had last van de pols. 'De dokter gaat daar nog verder naar kijken. Maar verder zijn we gelukkig redelijk schadevrij gebleven.'
Want die credits verdiend hij wel na toch gefinisht te zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:19 schreef Zhero het volgende:
Uitvallers:
1. Kanstantin Sivtsov (Team Sky) 3e etappe
2. José Joaquín Rojas (Movistar) 3e etappe
3. Maarten Tjallingii (Rabobank) 3e etappe Na afloop van 3e etappe
Jammer, had hem van zijn ploeg het verst zien komen. Ik ben benieuwd hoe Hesjedal het gaat doen, er zijn maar zeer weinig renners die de Giro en de Tour goed rijden de laatste jaren.quote:
Tot nu toe rijdt hij wel scherp, maar dat zegt nog niks over de echte bergen natuurlijk.quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jammer, had hem van zijn ploeg het verst zien komen. Ik ben benieuwd hoe Hesjedal het gaat doen, er zijn maar zeer weinig renners die de Giro en de Tour goed rijden de laatste jaren.
Eerst Rojas er uit, nu Danielson, het wordt een beetje de tien kleine negertjes zo met mijn tourploegjequote:
Nu wel. Poels ook idd.quote:
Ticker zegt nu dat het Astarloza was en dat Poels nog in de race is.quote:
Poels alleszins niet in de uitslag opgenomen en ik meen de bezemwagen na Vansummeren gezien te hebben dus ik vrees voor een opgavequote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ticker zegt nu dat het Astarloza was en dat Poels nog in de race is.
Zat idd ff met verkeerde naam in mijn hoofd. Ja, plus wat er nog komen gaat. Zijn er een paar naar het ziekenhuis ook.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:52 schreef Gitank2 het volgende:
Davide Vigano was dat.
Zie je niet vaak, zoveel uitvallers in 1 val.
vorig jaar waren er ook veel. Meer dan dit jaar.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:52 schreef Gitank2 het volgende:
Davide Vigano was dat.
Zie je niet vaak, zoveel uitvallers in 1 val.
quote:Vaughters says Hesjedal 50-50 to start tomorrow. "He has a hematoma the size of a watermelon on his thigh," Vaughters said.
Incident met Hoogerland was op zondag.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:08 schreef Gitank2 het volgende:
Niet in een val, wel in een etappe (de beruchte Hoogerlandrit) toen Vino, VDB2, Willems, Wout Poels, Brutt, Txurruka en Zabriskie op moesten geven.
Je kan beter zeggen: tering zoveel uitvallers door één etappe. Dat is inderdaad nooit eerder voorgekomen. 11 opgevers door twee valpartijen, bizar.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:37 schreef Leatherface het volgende:
Tering, zoveel uitvallers in de eerste week. Ooit eerder voorgekomen?
Die zag er wel behoorlijk beroerd uit ook...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Is er iemand die weet dat van summeren nog meedoet want die kwam als laatste binnen?
Die zag er idd slecht uit, op twitter zie ik dat Jonathan Cantwell , Tyler Farrar en Lieuwe Westra zich slecht voelde vanochtend na opstaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Is er iemand die weet dat van summeren nog meedoet want die kwam als laatste binnen?
Jepquote:
Ik denk dat er wel meer zijn die zich slecht voelen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:10 schreef Momo... het volgende:
[..]
Die zag er idd slecht uit, op twitter zie ik dat Jonathan Cantwell , Tyler Farrar en Lieuwe Westra zich slecht voelde vanochtend na opstaan.
Ja, veel hopen dat het meevalt de dag na de val , maar schijnbaar voelen sommige mensen zich alleen maar erger , stijfheid, nacht wakker liggen enz.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:14 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Jep
[..]
Ik denk dat er wel meer zijn die zich slecht voelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.scheenbeen verdugo![]()
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:50 schreef Ajacied422 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.scheenbeen verdugo![]()
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
Die zag er inderdaad zwaar gehavend uit. Farrar is ook al honderd keer gevallen, alleen Vandevelde, Daniel Martin (zijn allebei ook al gevallen) en Millar zijn eigenlijk nog over.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Slagveld, net normaal man
Gisteren nog van summeren ls laatste over finish gebold hmmm zou me niet verbazen als hij tijdens de rit opgeeft, of gewoon buitentijd aankomt
Maar die Giro winst heb je al op zak.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:19 schreef Leatherface het volgende:
En zo win je de Giro en zo ben je na een week Tour als ploeg al half tot nul gereduceerd.
Hier zitten ook nog uitvallers door doping bij!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:20 schreef AllesWatWas het volgende:
De etappe van gisteren verdient wel een mooi plekje in deze top
http://www.coureurlocale.(...)eesteUitvallers.aspx
Hmm dan heb ik er 1 teveel toegevoegd.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:14 schreef Chiappucci het volgende:
Ik heb eigenlijk nergens officieel gelezen dat Verdugo eruit is. Waar is dat bevestigd ?
Bizar ja, ik nam bij die foto van die wond ook wel aan dat ie vandaag niet meer zou fietsen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:29 schreef BlaZ het volgende:
Met die wond van gisteren. Ik was afgestapt.
Inderdaad, en dan was er nog twijfel of hij wel echt was afgestapt.quote:
Dat kwam omdat hij nog een tijdje doorreed, ondanks waarschuwingen van een arts. Maar hopelijk komt hij snel bovenop, wordt toch concentreren op volgend jaar ben ik bang.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, en dan was er nog twijfel of hij wel echt was afgestapt.
Wat een watje. Tjalingii fietst met een gebroken heup en dit mietje kan niet fietsen met een gebroken botje in zijn hand?quote:Op zondag 8 juli 2012 10:55 schreef TheArt het volgende:
Fröhlinger gaat vandaag niet meer van start vanwege een breuk in zijn hand.
Tjallingii heeft anders ook wel al opgegeven hoor...quote:Op zondag 8 juli 2012 10:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat een watje. Tjalingii fietst met een gebroken heup en dit mietje kan niet fietsen met een gebroken botje in zijn hand?
Nee! Echt? Zeg dat het niet waar is! Oh noes, mijn hele opmerking naar de vaantjes. Ach en wee!quote:Op zondag 8 juli 2012 11:01 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Tjallingii heeft anders ook wel al opgegeven hoor...
Gaat om de dwaasheid van je opmerking, renners hoeven helemaal niet met gebroken botten in hun lijf door te rijden, dat een paar malloten dit wel doen hoeft niet te beteken dat het goed is. Frohlinger zal er vast ook alles aan gedaan hebben om verder te rijden hoor...quote:Op zondag 8 juli 2012 11:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee! Echt? Zeg dat het niet waar is! Oh noes, mijn hele opmerking naar de vaantjes. Ach en wee!
sukkel
Zucht. PI's lezen is ook zo moeilijk, he?quote:Op zondag 8 juli 2012 11:09 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Gaat om de dwaasheid van je opmerking, renners hoeven helemaal niet met gebroken botten in hun lijf door te rijden, dat een paar malloten dit wel doen hoeft niet te beteken dat het goed is. Frohlinger zal er vast ook alles aan gedaan hebben om verder te rijden hoor...
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20120708_00215617quote:Tony Martin (Omega Pharma-Quick Step) test vandaag in de eerste lange tijdrit van Arc-et-Senans naar Besançon. De Duitse wereldkampioen liep in het openingsweekend een breuk van het handwortelbeentje op.
‘Tony wil die tijdrit rijden, maar daarna is het best dat hij uit deze Tour stapt', stelt ploegdokter Helge Riepenhof. ‘Ik zie dat hij lijdt door verder te rijden met die breuk. Na één week beginnen de rug en de knieën op te spelen. Om zijn Olympische Spelen niet in het gedrang te brengen, stopt hij dan beter en herbegint dan in Zwitserland bij hem thuis.'
Wat heeft canca hier mee te makenquote:Op maandag 9 juli 2012 09:09 schreef Felagund het volgende:
Dat was te verwachten, dus en geen Cancellara en geen Martin in de laatste tijdrit.
Die zou ook na 2 weken afstappen. Daarnaast heeft ie vandaag gezegd dat zijn vrouw in principe over een paar weken moet bevallen, maar mocht dat onverhoopt nu al gebeuren dan gaat hij direct naar huis.quote:
http://www.wielerland.nl/(...)&id=22745&Itemid=282quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:18 schreef MichelWuyts het volgende:
nog nergens gelezen. hoe weet je dat?
twitter:TourDeJose twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 15:32:59RSNT press officer confirms Cancellara is NOT leaving TDF like some media suggested. He will IF wife gives birth earlier than due date! reageer retweet
quote:Wielerland.nl@WielerlandNL
Matthew Lloyd (Lampre-ISD) morgen niet meer van start in de Tour de France. Elleboogbreuk
Lloyd kwam zondag in de neutrale zone al ten val op een rotonde. Was het daar dan niet bij? Toen zat er ook bloed op zijn elleboog.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:29 schreef Marcoss het volgende:
Opgelopen bij de massale valpartij van vrijdag, heeft er nog gewoon 3 etappes mee gereden dus.
Dat was daarbij ja. Hij was daarvoor nog niet gevallen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Lloyd kwam zondag in de neutrale zone al ten val op een rotonde. Was het daar dan niet bij? Toen zat er ook bloed op zijn elleboog.
Vandaag opgevist door de politie, samen met twee handlangers.quote:
En terechtquote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik noteer alvast Fabian Cancellara.
Als zijn vrouw op bevallen staat, dan spoedt Cancellara zich naar het ziekenhuis.
Nee juist niet. Hij is iemand die de koers kan kleuren.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:00 schreef MichelWuyts het volgende:
Ja, maar wanneer. Ik hoop dan nog deze morgen:p.
ja in de bergen zal hij de koers kleuren!! Tijdrit zal hij toch niet meer winnen met Wiggins en froome in deze vorm.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee juist niet. Hij is iemand die de koers kan kleuren.
Maar goed, hij heeft zijn kunstje gedaan dus de druk om in koers te blijven is wel weg.
Want er zijn enkel nog hooggebergte en een tijdrit?quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:30 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
ja in de bergen zal hij de koers kleuren!! Tijdrit zal hij toch niet meer winnen met Wiggins en froome in deze vorm.
Wiggins moet elke etappe 'diep' gaan om voor de gele trui te gaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:30 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
ja in de bergen zal hij de koers kleuren!! Tijdrit zal hij toch niet meer winnen met Wiggins en froome in deze vorm.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik noteer alvast Fabian Cancellara.
Als zijn vrouw op bevallen staat, dan spoedt Cancellara zich naar het ziekenhuis.
Bij dezen.twitter:GioLippens twitterde op donderdag 12-07-2012 om 11:35:31Cancellara vertrekt naar huis, wil geboorte van zijn kind meemaken. Wijze keuze na 7 dagen geel en winst in proloog. Nu op naar Londen reageer retweet
en vacansoleil die er ook vandaag drie zag uitvallenquote:
Zijn dat de enige 2 die buiten de tijd zijn aangekomen?quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:19 schreef Szura het volgende:
Petacchi, Krivtsov buiten de tijd.
Gesink stapt niet meer op morgen.
2011: 31quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:37 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Is er ergens overzicht met totaal uitvallers over de laatste jaren?
"Zwak dat ze niet doorfietsen na een klein valpartijtje!1111!!"quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:38 schreef crv het volgende:
Als die Rabo's nou meteen waren gestopt na die valpartij, hoe had men dan gereageerd ?
idd of men is lyrisch dat ze in de eerste week zo goedvooraan zaten.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:56 schreef Pino112 het volgende:
[..]
"Zwak dat ze niet doorfietsen na een klein valpartijtje!1111!!"
Zoiets. Het is immers toch NOOIT goed.
Aan hoeveel zitten we nu, 30?quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:52 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
2011: 31
2010: 28
2009: 24 (180 renners aan de start)
2008: 35 (180 renners aan de start)
2007: 48 (maar inclusief ruim 2 ploegen wegens doping)
32.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Aan hoeveel zitten we nu, 30?
Gelukkig geen ploegentijdrit meer op het rittenschemaquote:
Een ploegentijdrit mag dan ook alleen in het eerste derde deel van een ronde gereden worden. Dus in een grote ronde mag dat tot en met etappe 7.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:04 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Gelukkig geen ploegentijdrit meer op het rittenschema
De enige Hollander in koers zit er nog gewoon in.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Blinken wij Hollanders toch ergens in uit.
Koen de Kort komt uit Gouda.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
De enige Hollander in koers zit er nog gewoon in.
Langeveld.
Langeveld is de buurman van de buren van mijn schoonoudersquote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
De enige Hollander in koers zit er nog gewoon in.
Langeveld.
inderdaadquote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:14 schreef JC14 het volgende:
Schitterend gesprekje met Tankink.Goede gast.
Op Wikipedia zie ik dat hij inderdaad geboren is in Gouda en vervolgens opgegroeid in Liempde. Ik heb altijd gedacht dat hij geboren en getogen in Liempde was.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Geboren in Gouda, las ik net. Maar eerlijk gezegd weet ik niet waar hij opgroeide.
Hij reed toch een minuutje of 3/4 achter de groep Cavendish? Ik weet niet of dit na de eerste of na de tweede klim was.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:50 schreef wimderon het volgende:
Veelers zou toch wel gemakkelijk teruggekomen zijn in het peloton als hij er niet was uitgestapt?
Oh. Lekker scherp.quote:
Brett Lancaster ook, dus 6 in totaal vandaag.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:20 schreef Gitank2 het volgende:
Veel opgaves dus.
Sylvain Chavanel
Giovanni Berneaudeau
Vincent Jerome
Kenny van Hummel
Yauheni Hutarovich
Ook nog vergeten inderdaad!quote:Op maandag 16 juli 2012 18:06 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
Brett Lancaster ook, dus 6 in totaal vandaag.
En dan moeten er nog twee zware bergetappes komen. Na donderdag zal iedereen wel uitrijden.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:53 schreef BlaZ het volgende:
42 uitvallers al , wow dat is even geleden.
Met name de valpartijen in etappe 6 hebben nogal wat slachtoffers gekost
Het gaat meer om de tijdslimietquote:Op maandag 16 juli 2012 19:40 schreef Pedroso het volgende:
Het leek vandaag zo'n simpele etappe maar alle renners die al niet lekker zaten vandaag er gewoon uit. Denk dat er vanaf nu weinig uitvallers meer zullen komen (uitgezonderd valpartijen).
Dan had Titi Voeckler de tour gewonnen.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het gaat meer om de tijdslimiet
Had het peloton 5minuten gewacht was het helemaal buiten tijd gekomen.
Leuk voor de Fransen, en fijn voor Herbert zodat hij overzicht niet zo snel kwijt raaktquote:Op maandag 16 juli 2012 20:09 schreef Gitank2 het volgende:
Was een mooie top drie geweest
01 Voeckler
02 Fedrigo + 19' 15"
03 Vande Velde +24' 48"
Bron sporza.bequote:wo 18/07/2012 - 18:21 Voor Jan Ghyselinck was de koninginnenrit een ware marteltocht. Onze landgenoot kwam vier seconden buiten tijd aan, maar wordt toch nog opgevist. "Door een foute beweging van een motard reed ik een andere straat in."
Bij zijn eerste reactie na de aankomst dacht de Cofidis-Belg nog dat hij zijn biezen mocht pakken. Tot een official hem zei: "C'est bon."
"Ik verloor in de afdaling minstens twintig seconden omdat een motard een foute beweging deed en ik daardoor een andere straat inreed. Het is een opluchting dat ik opgevist word", zegt Ghyselinck.
"Ik had een slechte dag vandaag. Het was warm en ik reed constant in het rood. Ik weet niet of ik voldoende kan recupereren voor de volgende rit. Als ik die overleef, haal ik wel Parijs en dat is toch altijd de bedoeling geweest."
kan eigenlijk niet he.. waar leg je de grens? Hij was gewoon te laat = naar huisquote:Op woensdag 18 juli 2012 18:51 schreef Gitank2 het volgende:
Ghyselinck door het oog van de naald, maar nu nog de rit van morgen..
[..]
Bron sporza.be
Als hij niet verkeerde straat in was gestuurd had hij het waarschijnlijk wel gehaald.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:01 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
kan eigenlijk niet he.. waar leg je de grens? Hij was gewoon te laat = naar huis
De regel is dat je kan worden opgevist als je de tijdslimiet niet hebt gehaald door externe factoren. Dit lijkt me een perfect voorbeeld.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:01 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
kan eigenlijk niet he.. waar leg je de grens? Hij was gewoon te laat = naar huis
Jakkes..quote:Een ongeluk op de Col des Ares zette echter een streep door de kansen van de Deen. Een renner die voor Sorensen reed gooide een krant in het voorwiel van de renner van Saxo Bank-Tinkoff Bank. Bij een poging om de krant uit zijn voorwiel te halen kwam de hand van Sorensen in het wiel, waardoor hij veel bloed verloor. Het vlees van twee vingers is helemaal afgescheurd en Sorensen zal in het ziekenhuis van Toulouse geopereerd worden. Het is nog niet zeker of hij morgen van start kan gaan.
Ook heel z'n been en voet zaten onder het bloed. En gewoon doorrijdenquote:Op donderdag 19 juli 2012 21:04 schreef Gitank2 het volgende:
Dat zag er ook lelijk uit inderdaad, heel zijn hand en stuur onder het bloed..
Met zijn vingers tussen de spaken of zijn tandwiel gekomen? ala Zarrabeitia
[..]
Jakkes..![]()
Verkeerde topic.quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:54 schreef capuchon_jongen het volgende:
Froome kon gewoon de tour winnen met 5' voorsprong
En slechts 4 minuten verliezen op Froome/Wiggins.quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:50 schreef Maringo het volgende:
[..]
Ook heel z'n been en voet zaten onder het bloed. En gewoon doorrijden
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |