SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
![]()
Iemand hier nog tips en adviezen met betrekking tot het versterken van de rotator cuff? Heb wel wat van de standaard oefeningen, maar vraag me af of je deze oefeningen bijvoorbeeld vaker dan eens per week kunt doen.You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...![]()
nou gebroken is 'ie zeker niet, en uit de kom ook niet, als ik de röntgen mag geloven. Wat het verder wel is, geen idee. Morgen terug naar de huisarts. Vandaag gelukkig 15 km mogen fietsen, maar verder niet trainen. Kan wel janken, net toen 't weer ergens op begon te lijken...hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Klote man! Sterkte ermeequote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:30 schreef mister_popcorn het volgende:
nou gebroken is 'ie zeker niet, en uit de kom ook niet, als ik de röntgen mag geloven. Wat het verder wel is, geen idee. Morgen terug naar de huisarts. Vandaag gelukkig 15 km mogen fietsen, maar verder niet trainen. Kan wel janken, net toen 't weer ergens op begon te lijken...![]()
Shhh, geen tranen alleen dromen nuquote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:30 schreef mister_popcorn het volgende:
nou gebroken is 'ie zeker niet, en uit de kom ook niet, als ik de röntgen mag geloven. Wat het verder wel is, geen idee. Morgen terug naar de huisarts. Vandaag gelukkig 15 km mogen fietsen, maar verder niet trainen. Kan wel janken, net toen 't weer ergens op begon te lijken...Soukidan op je oogbal.![]()
Motivatie.quote:
Kut man, hopen dat je snel opknapt!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:30 schreef mister_popcorn het volgende:
nou gebroken is 'ie zeker niet, en uit de kom ook niet, als ik de röntgen mag geloven. Wat het verder wel is, geen idee. Morgen terug naar de huisarts. Vandaag gelukkig 15 km mogen fietsen, maar verder niet trainen. Kan wel janken, net toen 't weer ergens op begon te lijken...![]()
Pfffff na twee maanden hard werken om van 18% na 12% te gaan met IF (had nog een pic gepost), ben ik in een week tijd weer een aantal % omhoog lijkt het wel... Had een ongelofelijke kutweek waardoor ik IF eigenlijk niet meer volgde en meer ben gaan eten en ik lijk nu weer op 14-15% te zitten.....Lijk fucking bloated..Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
haha thnx!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:32 schreef seto het volgende:
Hier een liedje om je op te vrolijken mister_popcorn
rest ook bedankt overigens voor de vriendelijke woorden.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Met een beetje geluk gewoon wat meer waterretentie door verhoogde natrium inname?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:03 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Pfffff na twee maanden hard werken om van 18% na 12% te gaan met IF (had nog een pic gepost), ben ik in een week tijd weer een aantal % omhoog lijkt het wel... Had een ongelofelijke kutweek waardoor ik IF eigenlijk niet meer volgde en meer ben gaan eten en ik lijk nu weer op 14-15% te zitten.....Lijk fucking bloated.."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Gewoon vet.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:15 schreef Push. het volgende:
[..]
Met een beetje geluk gewoon wat meer waterretentie door verhoogde natrium inname?![]()
Ik zit deze week met wat tijd gebrek , ik ben morgen van plan om mn borst / triceps te gaan trainen kan het dan kwaad als ik de dag daar op rug biceps train ?![]()
Er is heel wat mis met m'n squat.Als ik met een lege stang low bar parallel doe, zijn mijn hamstrings op de bodem niet aangespannen en dan heb ik ook een ronde onderrug. Wat ik ook probeer, hip drive, onderrug aanspannen, stuitje naar boven duwen, buikspieren aanspannen het helpt niet
Gelukkig heb ik een personal trainer dus ik zal hem eens laten kijken.
![]()
Nee kan makkelijk zelfs.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:53 schreef michiel_merk het volgende:
Ik zit deze week met wat tijd gebrek , ik ben morgen van plan om mn borst / triceps te gaan trainen kan het dan kwaad als ik de dag daar op rug biceps train ?![]()
hang eens gewicht aan de barbell. met alleen een barbell kan ik ok niet squatten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:11 schreef Bendoe het volgende:
Er is heel wat mis met m'n squat.Als ik met een lege stang low bar parallel doe, zijn mijn hamstrings op de bodem niet aangespannen en dan heb ik ook een ronde onderrug. Wat ik ook probeer, hip drive, onderrug aanspannen, stuitje naar boven duwen, buikspieren aanspannen het helpt niet
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Nee.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:53 schreef michiel_merk het volgende:
Ok, even een interventie.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:11 schreef Bendoe het volgende:
Personal trainers zijn de kakkerlakken van de sportscholen, dat is hier al topic generaties geleden besloten en besproken.
Dumpen dus! Die sukkel die je les staat te geven met 250 gram mg MDMA achter zijn kiezen.
Ik heb veel geleerd van mijn video die ik hier heb gepost en op UTube. Wellicht dat het jou kan helpen.
Getroll of niet, er zitten veel kundige users op deze topic reeks.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2012 21:17:55 ]![]()
250 gram MDMA overleef je niet man, gekkerdquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:33 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ok, even een interventie.
Personal trainers zijn de kakkerlakken van de sportscholen, dat is hier al topic generaties geleden besloten en besproken.
Dumpen dus! Die sukkel die je les staat te geven met 250 gram MDMA achter zijn kiezen.
Ik heb veel geleerd van mijn video die ik hier heb gepost en op UTube. Wellicht dat het jou kan helpen.
Getroll of niet, er zitten veel kundige users op deze topic reeks.![]()
Dat zijn wel 2500 stevige pillen.
Heb je ook een link van jouw video?
[ Bericht 0% gewijzigd door zoz op 19-06-2012 20:43:34 ]![]()
Mee eens, squatten met alleen een stang is kutquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:23 schreef fathank het volgende:
[..]
hang eens gewicht aan de barbell. met alleen een barbell kan ik ok niet squatten.![]()
Zucht. Die vent heeft zelf nog 130 kilo gedeadlift. 4 jaar gestudeerd over eten en sporten en weet echt wat nodig is over voeding en bb'ing. No offense, maar het is niet zo dat alle PT'ers of instructeurs hun kop moeten houden en onwetend zijn.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:33 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ok, even een interventie.
Dumpen dus! Die sukkel die je les staat te geven met 250 gram MDMA achter zijn kiezen.
Getroll of niet, er zitten veel kundige users op deze topic reeks.
Zal eens een filmpje maken![]()
![]()
tja, bij jou lukt het niet en je komt hier om advies vragen, niet bij hem!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:55 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Zucht. Die vent heeft zelf nog 130 kilo gedeadlift. 4 jaar gestudeerd over eten en sporten en weet echt wat nodig is over voeding en bb'ing. No offense, maar het is niet zo dat alle PT'ers of instructeurs hun kop moeten houden en onwetend zijn.
Zal eens een filmpje maken![]()
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:35 schreef zoz het volgende:
[..]
250 gram MDMA overleef je niet man, gekkerd![]()
Dat zijn wel 2500 stevige pillen.
Heb je ook een link van jouw video?Moet ook niet tikken op de Phone.
mg dus.Sja, de 1 doet er 4 weken over zijn Cios of AALO de ander 4 jaar, dat zegt behalve doorzettingsvermogen niet zoveel.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:55 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Zucht. Die vent heeft zelf nog 130 kilo gedeadlift. 4 jaar gestudeerd over eten en sporten en weet echt wat nodig is over voeding en bb'ing. No offense, maar het is niet zo dat alle PT'ers of instructeurs hun kop moeten houden en onwetend zijn.
Zal eens een filmpje maken
Maarrr, kan die man jou het niet leren dan? Daarvoor betaal je hem immers een aalmoesje op zijn tijd.
[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2012 21:23:32 ]![]()
Kut man, geen eten in huis. Ik heb een mexican hot and spicy bij ny pizza besteld.
pff ik voel me nu al schuldig.![]()
Wat is er mis mee dan, in Amerika word pizza gezien als groente.There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Een 130 kilo deadlift is niet echt heel erg veel of iets dergelijks. Het gaat er mee om dat hij 40 euro per uur vraagt, terwijl je de problemen makkelijk zelf of met hulp van hier kunt verhelpen in de meeste gevallen. Als je het podium op zou willen en hier begeleiding bij nodig hebt is dat natuurlijk heel wat anders.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:55 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Zal eens een filmpje maken"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Ik zag net het woordje fatceps voorbijkomen en vond het toch raar(heb ff opgezocht wat het was) maar mijn vraag is wat vinden jullie dan van zo'n postuur:
Misschien vage foto's maar anders kan ik geen goed voorbeeld geven.There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Moeilijk voor te stellen. Lijkt me vooral vocht.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:03 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Pfffff na twee maanden hard werken om van 18% na 12% te gaan met IF (had nog een pic gepost), ben ik in een week tijd weer een aantal % omhoog lijkt het wel... Had een ongelofelijke kutweek waardoor ik IF eigenlijk niet meer volgde en meer ben gaan eten en ik lijk nu weer op 14-15% te zitten.....Lijk fucking bloated..You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...![]()
Was dat IF een beetje te doen trouwens unfuckwithable?
Weet niet of ik het aandurf (doe zwaar fysiek werk overdag), maar wil het best een korte periode proberen op zich
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...![]()
Niks voor mij.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:51 schreef ChesterPerry het volgende:
Ik zag net het woordje fatceps voorbijkomen en vond het toch raar(heb ff opgezocht wat het was) maar mijn vraag is wat vinden jullie dan van zo'n postuur:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien vage foto's maar anders kan ik geen goed voorbeeld geven.
Maar als ik er überhaupt zo uit wil gaan zien moet ik een strikt 4maal daags McDonalds + GOMAD dieet gaan volgen denk ik
Alhoewel die bovenste nog wel meevalt. Das gewoon een reus volgens mij.
Bovenste is niets mis mee volgens mij?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Alhoewel die bovenste nog wel meevalt. Das gewoon een reus volgens mij.
Ik probeer trouwens de laatste tijd ook gewoon weer consequent 3x per week te gaan, met daarnaast nog skaten, dat gaat op zich wel lekker zo![]()
![]()
Vinden jullie 100 kg squat netjes? Volgens mij stelt het voor de meeste hier niet zoveel voor ofwelik krijg iig mad props in de gym, vragen als ''train je voor een wedstrijd'' haha dat is wel goed voor m'n echo. Nu op naar de 125!
![]()
1.5x je lichaamsgewicht is een goede meting voor beginners imo.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:28 schreef Warsaw het volgende:
Vinden jullie 100 kg squat netjes? Volgens mij stelt het voor de meeste hier niet zoveel voor ofwelik krijg iig mad props in de gym, vragen als ''train je voor een wedstrijd'' haha dat is wel goed voor m'n echo. Nu op naar de 125!
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Dat haal ik lang niet, ben ik nu een beginnerquote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:29 schreef Seam het volgende:
[..]
1.5x je lichaamsgewicht is een goede meting voor beginners imo.![]()
![]()
Ik ook niet lol. Doe gewoon m'n eigen gewicht. Alhoewel ik de laatste tijd niet meer zoveel benen train. Ze worden een beetje te dik naar mijn mening, en zeker voor benen is massa een oneway ticket
Oh en 100 kilo vind ik best netjes, maar waarom zoek je hier bevestiging?''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''![]()
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:55 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Zal eens een filmpje maken130kg kan iedereen na 2 maanden als het echt zou moeten.
Gewoon de rippetoe squat filmpjes kijken
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Dit vind ik niet echt iets, maar bearmode is wel mijn favorietquote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:51 schreef ChesterPerry het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien vage foto's maar anders kan ik geen goed voorbeeld geven.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Heb sinds vorige week mijn schema omgegooid.
Dag 1: rug, biceps en schouders
Dag 2: borst, buik en triceps
Dag 3: 11,5km rennen.
Eerst was dag 1 en 2 omgedraaid en dag 3 was benen en schouders. Ik blijf gewoon roteren en rust wanneer mijn lichaam echt kapot is.![]()
Wellicht eet je zouter in je "nieuwe eetpatroon", waardoor je meer bloated lijkt? In een week schiet je echt geen paar % (lees: paar kg vet, 9000 kcal per kilo wat je boven je onderhoud moet eten) omhoog.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:03 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Pfffff na twee maanden hard werken om van 18% na 12% te gaan met IF (had nog een pic gepost), ben ik in een week tijd weer een aantal % omhoog lijkt het wel... Had een ongelofelijke kutweek waardoor ik IF eigenlijk niet meer volgde en meer ben gaan eten en ik lijk nu weer op 14-15% te zitten.....Lijk fucking bloated..Of toch du vader?![]()
Prima fysieken. Met iets lager bf helemaal bruut.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:51 schreef ChesterPerry het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien vage foto's maar anders kan ik geen goed voorbeeld geven.130kg, zozo, dan zal hij het wel weten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:55 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Zal eens een filmpje maken
En CIOS valt natuurlijk niet onder de noemer studie.
[ Bericht 3% gewijzigd door 16meter op 19-06-2012 23:20:34 ]![]()
Gisteren eindelijk 2 pull ups 8x en 2 chin ups 7x met goede vorm gedaan en ik heb vandaag sinds een hele lange tijd enorme spierpijn in mijn rug aan de zijkant en aan de bovenkant. Armen strekken zit er voorlopig niet meer in. Heerlijk.
![]()
Ik doe pullups en chinups door me helemaal te strekken zeg maar, en dan weer omhoog. Maar zie vaak filmpjes van mensen die maar tot de helft en dan weer omhoog gaan. Wat is goed?![]()
GVD. Onvoorstelbaar wat een weekje kutten kan verkloten zeg. Zat op de goede weg in een cut met IF, maar moest om vervelende reden een week naar NL. Heb daar uiteraard geen reet gedaan en me helemaal volgedouwd met Hollandse troep. Mijn gewicht is hetzelfde, maar het ziet er 'iets' anders uit. Lees: VP is duidelijk omhoog gegaan en volgens mij is er zelfs wat spiermassa vanaf.
Anderhalve fucking week![]()
Nouja, we pakken de draad braaf weer op
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ja, het ging zeker ergens heen. In een maand tijd al 5 kilo kwijt en weinig kracht ingeleverd. Ik moet de draad weer even oppakken. En daar begin ik dus vandaag meequote:Op woensdag 20 juni 2012 02:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe vond je de IF cut? Goed resultaat?
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Bearmodequote:
-
Het is best makkelijk te doen. Ik heb er wel 2 of 3 dagen moeite mee gehad in het begin maar daarna gaat het easy.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:06 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Was dat IF een beetje te doen trouwens unfuckwithable?
Weet niet of ik het aandurf (doe zwaar fysiek werk overdag), maar wil het best een korte periode proberen op zichZou kunnen, heb meer brood gegeten, McDonald's en nootjes/chips. Het lijkt echt een groot verschil.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:12 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Wellicht eet je zouter in je "nieuwe eetpatroon", waardoor je meer bloated lijkt? In een week schiet je echt geen paar % (lees: paar kg vet, 9000 kcal per kilo wat je boven je onderhoud moet eten) omhoog.
FML
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
Heb ik dus ook. Ik heb een week in Nederland de beest uitgehangen en het ziet er echt een stuk slechter uit.quote:Op woensdag 20 juni 2012 08:30 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Het is best makkelijk te doen. Ik heb er wel 2 of 3 dagen moeite mee gehad in het begin maar daarna gaat het easy.
[..]
Zou kunnen, heb meer brood gegeten, McDonald's en nootjes/chips. Het lijkt echt een groot verschil.
FML"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Mja, het is echter wel te zien dat ze enorm veel spiermassa en kracht hebbenquote:Als ze a-la Dave Tate gaan cutten zijn ze binnen een half jaar ripter(?) dan ehh, veel mensen
Is puur vocht, misschien dat je max 1 kilo bent aangekomen in vet (=1200 cals boven onderhoud per dag)... binnen 3 dagen IF ben je weer als vanouds.quote:Op woensdag 20 juni 2012 02:20 schreef star_gazer het volgende:
GVD. Onvoorstelbaar wat een weekje kutten kan verkloten zeg. Zat op de goede weg in een cut met IF, maar moest om vervelende reden een week naar NL. Heb daar uiteraard geen reet gedaan en me helemaal volgedouwd met Hollandse troep. Mijn gewicht is hetzelfde, maar het ziet er 'iets' anders uit. Lees: VP is duidelijk omhoog gegaan en volgens mij is er zelfs wat spiermassa vanaf.
Nouja, we pakken de draad braaf weer opI am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Brood is echt een grote boosdoener, sowieso is graan een grote boosdoener qua vetaanzet. Je moet eens een maand of 2 geen granen eten moet je zien hoe snel het gaatquote:Op woensdag 20 juni 2012 08:30 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Het is best makkelijk te doen. Ik heb er wel 2 of 3 dagen moeite mee gehad in het begin maar daarna gaat het easy.
[..]
Zou kunnen, heb meer brood gegeten, McDonald's en nootjes/chips. Het lijkt echt een groot verschil.
FMLIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Wat is nou de beste manier om te cutten??
Eet nu ongeveer 300 gram eiwitten per dag en 600 gram koolhydraatproducten (dus pasta/rijst/brinta etc). Ik zat zelf te denken aan mn koolhydraten langzaam te verlagen dus eerst halveren en dan maar verder kijken. Eet nu 3300 kcal ongeveer. Oh en cardio toevoegen 4-5 keer per week.
Zou dit een goede start zijn?Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d![]()
Ik zou het iets subtieler aanpakken. Niet meteen carbs halveren, dat is vrij fors. 4-5 cardio in de week erbij knallen ook meteen vrij stevig. Misschien iets geleidelijker allemaal?quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:28 schreef Mopst3r het volgende:
Eet nu ongeveer 300 gram eiwitten per dag en 600 gram koolhydraatproducten (dus pasta/rijst/brinta etc). Ik zat zelf te denken aan mn koolhydraten langzaam te verlagen dus eerst halveren en dan maar verder kijken. Eet nu 3300 kcal ongeveer. Oh en cardio toevoegen 4-5 keer per week.
Zou dit een goede start zijn?
Dit gezegd hebbende, ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou het zo geleidelijk doen zodat je goed kan volgen hoe je lichaam reageert op verandering. Nu vuur je uit "alle lopen", en weet je niet wat wel of wat niet heeft geholpen. Neem aan dat de enige reden dat je wil afvallen de zomer is, en geen 100,000 dollar BB-wedstrijd.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Waar haal je deze onzin vandaan?quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:27 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Brood is echt een grote boosdoener, sowieso is graan een grote boosdoener qua vetaanzet. Je moet eens een maand of 2 geen granen eten moet je zien hoe snel het gaat![]()
Valt mij ook elke keer weer tegen hoe snel je 't kunt verneuken.quote:Op woensdag 20 juni 2012 02:20 schreef star_gazer het volgende:
Nouja, we pakken de draad braaf weer op
Dat rustig 2 weken zuipen en niet trainen geen kwaad kan is dan ook de grootste onzin.![]()
Motiverend hequote:Op woensdag 20 juni 2012 08:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Heb ik dus ook. Ik heb een week in Nederland de beest uitgehangen en het ziet er echt een stuk slechter uit.
Net benen gepakt op een fasted training. Ben nu helemaal aan het shaken en moest bijna nekken net. Not sure if fasted workout or just murdered legs..Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
Grappig dat iets meteen als onzin weg word gezet mar goed.quote:
Boeken:
The End of Overeating
Wheat Belly
Why We Get Fat.
Ander leuk artikel
http://www.slate.com/arti(...)c=twitter_socialflow
Ik ben er redelijk van overtuigd dat het zo is na zelf experimenteren ookIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Nederlands brood is anders dan Amerikaans brood...quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:50 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Grappig dat iets meteen als onzin weg word gezet mar goed.
Boeken:
The End of Overeating
Wheat Belly
Why We Get Fat.
Ander leuk artikel
http://www.slate.com/arti(...)c=twitter_socialflow
Ik ben er redelijk van overtuigd dat het zo is na zelf experimenteren ook
En die gozer die Wheat Belly verkoopt was een aantal jaren geleden nog wel redelijk objectief op zijn eerdere blog, maar tegenwoordig gaat hij veelte ver in zijn negativiteit tegen granen en is hij steeds commerciëler bezig. Hij kan wel zeggen dat zijn patiënten zoveel beter worden als ze geen granen eten, maar dat hoef je in Nederland niet te geloven zonder hard bewijs. Heb je weleens brood gezien/gegeten in Amerika? Dat is echt dunne en erg zoete sneetjes brood met suiker en weinig vezels. En dan staat er nog op de voorkant "whole wheat bread".![]()
Nou gezien ik half Amerikaans ben en mn halve familie daar woont weet ik inderdaad waar je het over hebt maar ook daar zijn verschillende soorten brood.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:19 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Nederlands brood is anders dan Amerikaans brood...
En die gozer die Wheat Belly verkoopt was een aantal jaren geleden nog wel redelijk objectief op zijn eerdere blog, maar tegenwoordig gaat hij veelte ver in zijn negativiteit tegen granen en is hij steeds commerciëler bezig. Hij kan wel zeggen dat zijn patiënten zoveel beter worden als ze geen granen eten, maar dat hoef je in Nederland niet te geloven zonder hard bewijs. Heb je weleens brood gezien/gegeten in Amerika? Dat is echt dunne en erg zoete sneetjes brood met suiker en weinig vezels. En dan staat er nog op de voorkant "whole wheat bread".
De discussie is niet alleen over brood maar over granen opzich, die granen zijn niet meer de granen die we in een ver verleden aten. Ze zijn gemodificeerd om optimaal te groeien en zsm te rooien zijn.
En denk je nou echt dat het bruine volkoren brood hier ook allemaal perfect gezond is?
Ik kijk alleen naar mezelf, ik concludeer niet over supplementen, trainingsmethodes of andere dingen zonder ze zelf geprobeerd te hebben. Ik zou zeggen ga eens 2 maanden zonder granen leven desnoods ook zonder melk/zuivel en kijk wat de resultaten zijn, iedereen is andersIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
voor wat is het makkelijk? Qua voedingswaarde heb je er weinig aan, het is gewoon een deel gemakzucht, een deel cultuur wat er in de wereld in zit qua brood.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:26 schreef Jahr00n het volgende:
Mjah brood is gewoon makkelijk. Ik zou geen alternatief weten
ik eet granen ook heus nog wel heel af en toe maar wel een heel stuk minder dan voorheen
Voeding en de wetenschap erachter blijft gewoon een erg complex iets waar nooit echt eenheid in zit.Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Chaos... Vanwege afstuderen i.c.m. een nieuwe baan heb ik (yes i know) in 3 weken tijd misschien 1 keer gesport. Absoluut niet de bedoeling en ik voel me als een natte krant die nog geen 20 kg omhoog kan tillen. Natuurlijk valt dit allemaal best mee enzo, maar ik wil het vanaf morgen weer op gaan pakken! Dus gewoon 3 x per week kracht, 2 week conditie.
Nu vraag ik me allereerst of dit echt zo slecht is om even nix gedaan te hebben? Ik zat de laatste maanden in een sport-dip (als in weinig vooruitgang). Daarnaast heb ik whey nodig en wil ik graag een combo topper doen om de laatste maanden voor de zomer nog even te rammen. Ik wil dus droger gespierd worden zonder verlies van massa (blokjes heb ik niet en die komen ook bijna niet door bij mij, voor de rest wel redelijk oké). Ik zit tussen de volgende 2 combo's te twijfelen dus graag tips:
Combi 1 (gericht op spierbehoud en lijkt me het beste werken in mijn geval. Toch hoor ik een hoop mensen negatief over aminozuren etc. Is dit dus wel een logische keuze of is er beter?)
Combo 2 (Creatine is bij mij de vraag of het teveel vocht vast houdt)
Overigens train ik wel met lagere gewichten en langere duur om meer detail in me lichaam te krijgen. Ook veel supersets. Hoe kijken jullie als echte pro's hier tegen aan?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...![]()
Ik geloof best dat de granen vooral in Amerika gemodificeerd zijn en dat het rotzooi is, maar Nederlands brood is toch een stuk beter. Ik zeg niet dat brood gezond is, maar om nou te zeggen dat (Nederlandse) granen de oorzaak van vetopslag in het lichaam is, dat gaat te ver. Je kan wel zeggen dat granen verslavend zijn. Als ik zelf granen uit mijn dieet haal, voel ik me behoorlijk kut. En daarnaast is het gewoon erg goedkoop en makkelijk om te eten. Het alternatief is meestal een stuk duurder.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:23 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Nou gezien ik half Amerikaans ben en mn halve familie daar woont weet ik inderdaad waar je het over hebt maar ook daar zijn verschillende soorten brood.
De discussie is niet alleen over brood maar over granen opzich, die granen zijn niet meer de granen die we in een ver verleden aten. Ze zijn gemodificeerd om optimaal te groeien en zsm te rooien zijn.
En denk je nou echt dat het bruine volkoren brood hier ook allemaal perfect gezond is?
Ik kijk alleen naar mezelf, ik concludeer niet over supplementen, trainingsmethodes of andere dingen zonder ze zelf geprobeerd te hebben. Ik zou zeggen ga eens 2 maanden zonder granen leven desnoods ook zonder melk/zuivel en kijk wat de resultaten zijn, iedereen is anders![]()
Goedkoop en makkelijk te eten, dat zijn ze ja. Maar zoals Kidkash al zei: voedingswaarde nihil.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:34 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Ik geloof best dat de granen vooral in Amerika gemodificeerd zijn en dat het rotzooi is, maar Nederlands brood is toch een stuk beter. Ik zeg niet dat brood gezond is, maar om nou te zeggen dat (Nederlandse) granen de oorzaak van vetopslag in het lichaam is, dat gaat te ver. Je kan wel zeggen dat granen verslavend zijn. Als ik zelf granen uit mijn dieet haal, voel ik me behoorlijk kut. En daarnaast is het gewoon erg goedkoop en makkelijk om te eten. Het alternatief is meestal een stuk duurder.
Ik ben nu ruim een maand graan-vrij en eerlijk gezegd heb ik me nooit eerder zo gezond en energiek gevoeld.![]()
Voedingswaarde nihil? Leg me dat eens uit dan.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:42 schreef Lajoie het volgende:
[..]
Goedkoop en makkelijk te eten, dat zijn ze ja. Maar zoals Kidkash al zei: voedingswaarde nihil.
Ik ben nu ruim een maand graan-vrij en eerlijk gezegd heb ik me nooit eerder zo gezond en energiek gevoeld.![]()
DE oorzaak misschien niet maar wel 1 van de oorzaken naar mijn idee net als de meeste zuivel dat is. Verzadigd vet word in een verdomhoekje gestopt wat niet helemaal terecht isquote:Op woensdag 20 juni 2012 12:34 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Ik geloof best dat de granen vooral in Amerika gemodificeerd zijn en dat het rotzooi is, maar Nederlands brood is toch een stuk beter. Ik zeg niet dat brood gezond is, maar om nou te zeggen dat (Nederlandse) granen de oorzaak van vetopslag in het lichaam is, dat gaat te ver. Je kan wel zeggen dat granen verslavend zijn. Als ik zelf granen uit mijn dieet haal, voel ik me behoorlijk kut. En daarnaast is het gewoon erg goedkoop en makkelijk om te eten. Het alternatief is meestal een stuk duurder.Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Meeste granen zitten gluten in. Verder heel veel antinutrienten, phytic acids, lectins en dan worden ze ook nog eens belachelijk veel gegeten. Granen zijn onnatuurlijk eten wat pas zo'n 10-15 duizend jaar geleden echt massaal gegeten wordt door de mens, zijn we nooit goed op aangepast geraakt.
Zuivel zit casseine in, wat heel erg lijkt op gluten.
Overigens dat iedereen dik zou zijn door granen klopt natuurlijk niet, want pas de laatste 30 jaar is de obesitas enorm toegenomen, en granen werden ook daarvoor al in grote getalen gegeten. Heeft denk ik eerder te maken met de shift van vet naar koolhydraat en dat er overal suiker en smaakversterkers ingegooid wordt (en mensen koken zelf minder en halen meer kant en klare troep).![]()
Dank u, laatste 30 jaar is de techniek ook erg toegenomen en de vraag naar granen groter dus die zijn allang niet meer het soort granen wat het vroeger was wat ook niet meehelptquote:Op woensdag 20 juni 2012 13:19 schreef Autobandje het volgende:
Meeste granen zitten gluten in. Verder heel veel antinutrienten, phytic acids, lectins en dan worden ze ook nog eens belachelijk veel gegeten. Granen zijn onnatuurlijk eten wat pas zo'n 10-15 duizend jaar geleden echt massaal gegeten wordt door de mens, zijn we nooit goed op aangepast geraakt.
Zuivel zit casseine in, wat heel erg lijkt op gluten.
Overigens dat iedereen dik zou zijn door granen klopt natuurlijk niet, want pas de laatste 30 jaar is de obesitas enorm toegenomen, en granen werden ook daarvoor al in grote getalen gegeten. Heeft denk ik eerder te maken met de shift van vet naar koolhydraat en dat er overal suiker en smaakversterkers ingegooid wordt (en mensen koken zelf minder en halen meer kant en klare troep).
Granen
Suiker
Zuivel
Zijn voor mij de grote 3 schuldigenIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
In hoeverre zijn zuivel en brood dan slecht zijn voor je tegenwoordig (levensverwachting etc, concrete getallen in zoverre dat mogelijk is)? Ik eet dagelijks 8 tot 10 boterhammen, drink 2 liter melk, eenmaal daags een wheyshake (30 gr) en eet een bak kwark. Behalve wat meer acne merk ik er weinig van, behalve dat ik er goed op groei (=positief). En wat zou jij als vervangers aanraden? Ik kan moeilijk rijst met kip meenemen als ik een hele dag op pad ben, en havermout/brinta vind ik niet te vreten.![]()
Concrete cijfers zijn er natuurlijk niet. En het verschilt ook van persoon tot persoon. Als je veel granen eet dan is het belangrijk dat je er voor zorgt dat je wel genoeg mineralen binnenkrijgt, want de phytic acid in de granen bindt zich aan mineralen waardoor ze niet meer beschikbaar zijn voor je lichaam (vooral voor magnesium kan dit een probleem zijn dacht ik).quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:30 schreef BigSmurf het volgende:
In hoeverre zijn zuivel en brood dan slecht zijn voor je tegenwoordig (levensverwachting etc, concrete getallen in zoverre dat mogelijk is)? Ik eet dagelijks 8 tot 10 boterhammen, drink 2 liter melk, eenmaal daags een wheyshake (30 gr) en eet een bak kwark. Behalve wat meer acne merk ik er weinig van, behalve dat ik er goed op groei (=positief). En wat zou jij als vervangers aanraden? Ik kan moeilijk rijst met kip meenemen als ik een hele dag op pad ben, en havermout/brinta vind ik niet te vreten.
Ongeveer 1/3 van de mensen heeft een vorm van glutenintolerantie "29% of asymptomatic (healthy) people are positive by the fecal test, compared to 11-12% by blood (n= 240).", wat voor allerlei kwaaltjes en meer serieuze dingen kan zorgen (van eczeem tot kankers). Casseine uit zuivel heeft een vergelijkbaar risico.
Maar je hoeft je er ook niet super druk over te maken ofzo. Als je sport en goed eet (en weinig suiker vooral) dan heb je netto al enorm winst ten op zichte van gemiddelde persoon
Oh en mensen die veel tarwe eten (en wss andere granen) maken veel sneller hun vitamine D reserves op http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6299329.![]()
De achtergrond van hetgeen waar Autobandje en Kidkash aan refereren komt er – in een notendop - op neer dat onze genen, zowel qua voeding als overige levensstijl aspecten, perfect zijn aangepast op het leven van miljoenen jaren geleden. Oftewel de tijd waarin wij leefden als jager/verzamelaars. Zoals Autobandje zojuist al vermeldde zijn we pas 10.000 jaar geleden begonnen met landbouw en veeteelt. Daarmee is ons voedselpatroon dramatisch veranderd. We zijn dus onder andere meer granen en zuivel gaan eten. Iets waar onze genen totaal niet op aangepast zijn (dat proces duurt miljoenen jaren).
Onlangs is er trouwens een Nederlander gepromoveerd op oervoeding. Ondanks dat zijn onderzoek niet direct gaat over granen schrijft hij wat interessante dingen over voedingsverschillen tussen het Paleolitische tijdperk en het heden.
Hier een Nederlandse samenvatting van zijn dissertatie: http://www.foodlog.nl/fil(...)_de_leek_%281%29.pdf![]()
Hier nog een geheelomvattend artikel waar elke antinutrient en de effecten van de proteines in granen zeer uitgebreid uitgelegd worden en gelinked aan allerlei problemen:
http://www.direct-ms.org/(...)c/Cereal%20Sword.pdf![]()
Ik draag het Paleo-principe een warm hart toe, maar iedereen moet kijken wat voor zichzelf goed werkt. Zo kan ik me voorstellen dat sommige mensen met een fatsoenlijke insulinehuishouding granen geen probleem zijn. Ik vermoed (geen 1 op 1 bewijs) dat mensen die wat insulineresistenter zijn en makkelijk dik worden, zoals ik vroeger was, er goed aan doen om Paleo / lower-carb te gaan eten.
Zelf eet ik wel zuivel, havermout en rijst (deze granen met name post-workout), maar probeer ik tarweproducten te vermijden. Daarnaast probeer ik alles te vermijden wat uit een fabriek komt rollen. Maar dat gezegd hebbende moet ik mezelf alweer tegenspreken, aangezien ik hier wel een pot whey heb staan.
Daarom hou ik het er maar op dat ik achter het principe van Paleo sta.
Ik schaal mijn koolhydraat inname ten opzichte van mijn lichamelijke beweging. Veel rust = minder koolhydraten, veelactiviteit = meer koolhydraten.
Vet is mijn grootste macronutrient.Dat denk ik ook, de 'Franken-foods'. Voor mensen die al een beschadigde insulinehuishouding hebben vanwege slecht eten in de eerste helft van hun leven, daar kan het voordelig zijn om ook de volkoren graanproducten uit hun dieet te schoppen. Voor mensen die metabool gezond zijn, zal die hoge concentratie carbs in brood/pasta niet veel uitmaken, denk ik.quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:19 schreef Autobandje het volgende:
Overigens dat iedereen dik zou zijn door granen klopt natuurlijk niet, want pas de laatste 30 jaar is de obesitas enorm toegenomen, en granen werden ook daarvoor al in grote getalen gegeten. Heeft denk ik eerder te maken met de shift van vet naar koolhydraat en dat er overal suiker en smaakversterkers ingegooid wordt (en mensen koken zelf minder en halen meer kant en klare troep).
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er niet standaard een low-carb advies aan diabetespatienten wordt gegeven. Denk dat hier nog wat stappen in te maken zijn in de mainstream dietiek / medische adviezen.
Ik verwacht ook in de komende 5-10 jaar dat we eindelijk van de low-fat dogma af kunnen stappen. Je krijgt problemen als je continu meer energie eet dan je verbrand, en daarmee een hoop abdominaal vet ontwikkelt: metabool syndroom, diabetes, hart- vaatziektes. Niet zozeer vet specifiek is het probleem.
[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 20-06-2012 15:06:03 ]Confidence through competence![]()
Ik snap de connectie tussen de twee zinnen niet?quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:06 schreef MrGuma het volgende:
Maar wat is nu een alternatief voor granen dan? Ik dacht dat er altijd genoeg kcal in zaten?
Alternatief voor granen is vlees, vis, groentes, fruit. Anderzijds wordt er binnen de Paleo-community ook vaak gesproken over 'safe starches'. Dat zijn carbs zonder de phytic acid, gluten, etc: dus aardappels, zoete aardappels, rijst.
Dan krijg je iets wat lijkt op 'The Perfect Health Diet' van Jaminet: http://perfecthealthdiet.com/
Tegenstanders van carbs in welke vorm vinden dat het sowieso ongezond is, maar ik denk dat deze mensen wat doorschieten - tenzij je het hebt over diabetes patienten, dan kan het handig zijn om die producten zoveel mogelijk te vermijden.
Maar goed, da's mijn mening slechts.Confidence through competence![]()
Kun je een voorbeeldje posten van hoe jouw voeding er op een gemiddelde dag uitziet?quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:23 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Nou gezien ik half Amerikaans ben en mn halve familie daar woont weet ik inderdaad waar je het over hebt maar ook daar zijn verschillende soorten brood.
Ik kijk alleen naar mezelf, ik concludeer niet over supplementen, trainingsmethodes of andere dingen zonder ze zelf geprobeerd te hebben. Ik zou zeggen ga eens 2 maanden zonder granen leven desnoods ook zonder melk/zuivel en kijk wat de resultaten zijn, iedereen is anders
Zuivel at jij ook niet/nauwelijks, toch?
Ben wel benieuwd.. denk dat het financieel niet te doen is voor mij om tarwe en zuivel te minderen en toch genoeg kcal/eiwitten binnen te krijgen.![]()
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:51 schreef 16meter het volgende:
[..]
Kun je een voorbeeldje posten van hoe jouw voeding er op een gemiddelde dag uitziet?
Ben wel benieuwd.. denk dat het financieel niet te doen is voor mij om tarwe en zuivel te minderen en toch genoeg kcal/eiwitten binnen te krijgen.
Als ik unlimited funds had at ik ook heel de dag door kalkoen-,kipfilet biefstukken etc.
Brood is gewoon aardig caloriedicht voor het geld.
Maar desalniettemin ben ook ik benieuwd naar het voedingsschema.
BEASTMODE![]()
Ik doe ook nog aan een soort IF dus het is 16 uur niks dan begin ik mn under eating phase met een eiwitshake (max 20 gr eiwit) en een handjevol groentes en gedurende 4 uur eet ik kleine beetjes eiwit en groentes en wat amandelenquote:Op woensdag 20 juni 2012 15:51 schreef 16meter het volgende:
[..]
Kun je een voorbeeldje posten van hoe jouw voeding er op een gemiddelde dag uitziet?
Ben wel benieuwd.. denk dat het financieel niet te doen is voor mij om tarwe en zuivel te minderen en toch genoeg kcal/eiwitten binnen te krijgen.
Dan 4 uur lang over eating wat betekent dat je eigenlijk aardig los kan gaan als je maar logisch nadenkt, dus veel vlees/vis, groentes en voor mij persoonlijk wissel ik per dag het aantal koolhydraten zoveel mogelijk af en die haal ik uit aardappels of rijst
ik probeer (nadruk op probeer) de 3000 calorieen te halen (probeer vet te verliezen)
225 gr eiwitten
en probeer onder de 150 gr koolhydraten te zitten
soms lukt het, soms niet, ik tel niet echt precies maar meer globaal.
supplementen zijn verder visolie en creatine
zuivel eet ik inderdaad amper tot niet (kan de laatste x dat ik een glas melk of iets heb gedronken niet meer herinneren)
In het weekend wil ik nog weleens brood eten , vooral op zondag wat ik als een cheat day beschouw
Ik gebruik dit boek
http://www.renegadedietbook.com/Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
maa rdan heb je het gezeur van antibiotica, teveel rood vlees en shit. Tis altijd iets. Teveel vis, dan heb je weer plastic in je.quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:18 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Als ik unlimited funds had at ik ook heel de dag door kalkoen-,kipfilet biefstukken etc.
Brood is gewoon aardig caloriedicht voor het geld.
Maar desalniettemin ben ook ik benieuwd naar het voedingsschema.![]()
true story, tegenwoordig mag je niks meerThere's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Klinkt heel goed. Voor mij helaas niet haalbaar, misschien in de toekomst.quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:24 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Ik doe ook nog aan een soort IF dus het is 16 uur niks dan begin ik mn under eating phase met een eiwitshake (max 20 gr eiwit) en een handjevol groentes en gedurende 4 uur eet ik kleine beetjes eiwit en groentes en wat amandelen
Dan 4 uur lang over eating wat betekent dat je eigenlijk aardig los kan gaan als je maar logisch nadenkt, dus veel vlees/vis, groentes en voor mij persoonlijk wissel ik per dag het aantal koolhydraten zoveel mogelijk af en die haal ik uit aardappels of rijst
ik probeer (nadruk op probeer) de 3000 calorieen te halen (probeer vet te verliezen)
225 gr eiwitten
en probeer onder de 150 gr koolhydraten te zitten
soms lukt het, soms niet, ik tel niet echt precies maar meer globaal.
supplementen zijn verder visolie en creatine
zuivel eet ik inderdaad amper tot niet (kan de laatste x dat ik een glas melk of iets heb gedronken niet meer herinneren)
In het weekend wil ik nog weleens brood eten , vooral op zondag wat ik als een cheat day beschouw
Ik gebruik dit boek
http://www.renegadedietbook.com/
Geloof wel dat je er beter/harder uit gaat zien door minder zuivel/tarwe.![]()
Ik heb een tijdje terug, voordat ik aan het bb'en was, mijn koolhydraten ook verminderd. Ik ben toen flink wat kilo's kwijtgeraakt, zag er allemaal veel beter uit. Maar heeft natuurlijk ook met het aantal kcal's te maken.
Nu eet ik weer veel koolhydraten, puur voor de bulk. Ik blijf voorlopig nog wel bulken, maar als ik ga cutten ga ik vooral minderen in de koolhydraten. Dus wel koolhydraten in de bulk, maar minder in de cut. Dat is mijn voorlopige standpunt.
Maar echt een concrete uitspraak durf ik niet te doen. Dit soort dingen kunnen behoorlijk complex zijn. Kijk gewoon wat het beste voor je uitpakt, maar durf te experimenteren.
-------
Ik heb nog een ander vraagje. Mijn vriendin heeft bij zware pressbewegingen (dus bench press, shoulder press etc.) steeds last van haar pees van de bicep (hechting bij de binnenkant van de elleboog). Meestal in de laatste set, bij de laatste reps. Ze heeft geen pijn, maar het voelt als schokjes. Iemand enige idee wat dit is en hoe te voorkomen? Ik let wel op haar vorm enzo.This isn't even my final form.![]()
http://m.youtube.com/inde(...)/watch?v=LAl95iEcJl4
14 glazen whiskey tijdens je training, hoe katabool is dat![]()
![]()
Doe ik nu, maar ben dan ook in de cut.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:46 schreef Levolution het volgende:
Ik heb een tijdje terug, voordat ik aan het bb'en was, mijn koolhydraten ook verminderd. Ik ben toen flink wat kilo's kwijtgeraakt, zag er allemaal veel beter uit. Maar heeft natuurlijk ook met het aantal kcal's te maken.
Nu eet ik weer veel koolhydraten, puur voor de bulk. Ik blijf voorlopig nog wel bulken, maar als ik ga cutten ga ik vooral minderen in de koolhydraten. Dus wel koolhydraten in de bulk, maar minder in de cut. Dat is mijn voorlopige standpunt.
Maar echt een concrete uitspraak durf ik niet te doen. Dit soort dingen kunnen behoorlijk complex zijn. Kijk gewoon wat het beste voor je uitpakt, maar durf te experimenteren.
-------
Ik heb nog een ander vraagje. Mijn vriendin heeft bij zware pressbewegingen (dus bench press, shoulder press etc.) steeds last van haar pees van de bicep (hechting bij de binnenkant van de elleboog). Meestal in de laatste set, bij de laatste reps. Ze heeft geen pijn, maar het voelt als schokjes. Iemand enige idee wat dit is en hoe te voorkomen? Ik let wel op haar vorm enzo.
Maar heb het eigenlijk wel gehad met die cut. Ben twee kilo kwijt maar toch is het gewoon klote, continu honger enz en heb veel meer trek in ongezond eten (chips, chocola enzo). Daarnaast vaak na de training weinig fut voor cardio en de 'pump' is weg...heb cutten altijd klote gevonden, het hoort erbij maar ik vind het niks..![]()
quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:18 schreef Bendoe het volgende:
http://m.youtube.com/inde(...)/watch?v=LAl95iEcJl4
14 glazen whiskey tijdens je training, hoe katabool is dat![]()
Stereo kun je ondanks dat je geen vast voedingsschema hebt misschien posten wat jij op een dag in de cut at?If not now, then when.![]()
Scheelt het zoveel? Mijn onderhoud momenteel is 2500 kcal zonder trainen en 3000 kcal met trainen, daar zit ik 100-500 kcal per dag boven. Als ik ga cutten ga ik eten op 2500 of 3000 kcal minus de cardio. Ik kan me (nog) niet voorstellen dat ik dan erg veel honger zal hebben.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:25 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Doe ik nu, maar ben dan ook in de cut.
Maar heb het eigenlijk wel gehad met die cut. Ben twee kilo kwijt maar toch is het gewoon klote, continu honger enz en heb veel meer trek in ongezond eten (chips, chocola enzo). Daarnaast vaak na de training weinig fut voor cardio en de 'pump' is weg...heb cutten altijd klote gevonden, het hoort erbij maar ik vind het niks..
Maar laat je niet gek maken, ik denk dat het straks wel loont als je jezelf droger ziet worden in de spiegel.This isn't even my final form.![]()
TDEE minus 20-30% kcalquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Stereo kun je ondanks dat je geen vast voedingsschema hebt misschien posten wat jij op een dag in de cut at?
ca. 2 g eiwit / kg lichaamsgewicht
macro's k/v/p ongeveer 20/50/30, of 30/40/30 in die buurt
2-3x in de week fullbody trainen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 20-06-2012 22:04:20 ]Confidence through competence![]()
Bam, weer twee PR's vandaag, 100 kg deadlift en 95 kg squat. Deadlift ging verrassend soepel, squat begint wel echt heavy te worden. Die 100 kg is toch een leuke psychologische grens.![]()
![]()
I know that feel bro.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:36 schreef BigSmurf het volgende:
Bam, weer twee PR's vandaag, 100 kg deadlift en 95 kg squat. Deadlift ging verrassend soepel, squat begint wel echt heavy te worden. Die 100 kg is toch een leuke psychologische grens.
Blijft mooi om een nieuwe groep beginners te zien in de sportschool en te beseffen dat jij ook zo was begonnen met amper kilo's aan de barbell en biceps zo groot als je polsen. Maar waarom ligt je DL zover achter?I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Heb je wel genoeg energie in je training op 20% koolhydraten? Is toch bijna ketogeen lijkt me.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
TDEE minus 20-30% kcal
ca. 2 g eiwit / kg lichaamsgewicht
macro's k/v/p ongeveer 20/50/30, of 30/40/30 in die buurt
2-3x in de week fullbody trainen."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Geniaal! Ultimate troll haha.quote:The keyring: An invention created so that you can lose all of your keys at once.![]()
Kleine stappen genomen in het begin vanwege formproblemen (lange benen, bolle rug etc), squat had ik een stuk sneller onder de knie. Daarom zit in m'n deadlift nog flink wat korte termijn progressie. Bench 3x5x55, press 3x5x35, BOR 3x5x50, dips 3x8 (vanaf volgende week gewicht toevoegen) en chinups 3x6 (moet naar 3x8 uiteraard).quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:15 schreef Seam het volgende:
[..]
I know that feel bro.
Blijft mooi om een nieuwe groep beginners te zien in de sportschool en te beseffen dat jij ook zo was begonnen met amper kilo's aan de barbell en biceps zo groot als je polsen. Maar waarom ligt je DL zover achter?![]()
Lekker aan het trainen bij m'n tijdelijk alternatieve sportschool.
Sta ik daar te deadliften 170kg, en ik denk wat staat die vent toch elke keer te piegen.
Tikt i later op m'n schouder en zegt " perfecte form gast, en dan dat gewicht".
Bleek een ex-competitive power lifter te zijn geweest die het weer aan het op pakken was zo rond z'n 45e lol. Wel leuk complimentje.
Hier eindelijk eens een pic van mij trouwens.
[ Bericht 9% gewijzigd door RaymondK op 21-06-2012 08:13:38 ]![]()
Wat bedoel je ontbreekt? Ganzz
oh ik snap wat je bedoelt.
Thanks, en dan te bedenken dat ik een goed jaar geleden m'n schouders nauwlijks kon trainen zonder hevige pijn. Nu gaat het als een jekko. Dumble press, military press no problemo.
Waarom komen m'n pic's als een link te staan trouwens?
Ook als ik een fotolink toevoeg werkt het niet
[ Bericht 36% gewijzigd door RaymondK op 21-06-2012 08:21:18 ]![]()
Diabox, als je dan ff uitlegd wat ik fout doe.
Ik voeg namelijk gewoon de link in bij het foto plaats icoon![]()
-knip-quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:08 schreef RaymondK het volgende:
Diabox, als je dan ff uitlegd wat ik fout doe.
Ik voeg namelijk gewoon de link in bij het foto plaats icoon
[ Bericht 5% gewijzigd door Diabox op 21-06-2012 08:34:13 ]![]()
Na +-4 maanden m'n eerste kut training gehad, alles doet pijn, last van mn schouder, mn onderarmen, en nog steeds last van m'n linker hamstring.
Zit te twijfelen of ik vanavond wel zal gaan, of gewoon even rust pak tot volgende week. Maar dat voel ik me weer zo'n mietje.
![]()
rust pakken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:44 schreef Voltreffer het volgende:
Na +-4 maanden m'n eerste kut training gehad, alles doet pijn, last van mn schouder, mn onderarmen, en nog steeds last van m'n linker hamstring.
Zit te twijfelen of ik vanavond wel zal gaan, of gewoon even rust pak tot volgende week. Maar dat voel ik me weer zo'n mietje.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Iemand nog meer tips? Merk dat ik nu toch wel echt wat vetter begin te worden....quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:28 schreef Mopst3r het volgende:
Zou dit een goede start zijn?
Het plan is om vanaf januari 3 maanden te dieeten (en dan een keer serieus dus ook voeding uitrekenen) en van daaruit te kijken wat er verder moet gebeuren. Nu nog ff keihard bulken en met een dikke pens op vakantie
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d![]()
Intermittent fasting.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:03 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Iemand nog meer tips? Merk dat ik nu toch wel echt wat vetter begin te worden....
Het plan is om vanaf januari 3 maanden te dieeten (en dan een keer serieus dus ook voeding uitrekenen) en van daaruit te kijken wat er verder moet gebeuren. Nu nog ff keihard bulken en met een dikke pens op vakantie
Eet veel eiwitten en groenen/fruit. Hierdoor blijf je langer vol zitten en heb je minder zin in eten. Veel koffie doet ook wonderen tegen je eetlust. Om je eten bij te houden kun je cron-o-meter gebruiken.![]()
Voor het cutten eet je echt teveel man. Bereken je dagelijkse behoefte en trek er dan ong. 500 cal van af. Sowieso teveel khquote:Op donderdag 21 juni 2012 09:03 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Iemand nog meer tips? Merk dat ik nu toch wel echt wat vetter begin te worden....
Het plan is om vanaf januari 3 maanden te dieeten (en dan een keer serieus dus ook voeding uitrekenen) en van daaruit te kijken wat er verder moet gebeuren. Nu nog ff keihard bulken en met een dikke pens op vakantieBodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Ziet er bruut sterk uit. Vooral je lats en schouders zijn netjes. Nog niet helemaal droog, maar dat geeft nietquote:Op donderdag 21 juni 2012 07:57 schreef RaymondK het volgende:
Sta ik daar te deadliften 170kg, en ik denk wat staat die vent toch elke keer te piegen.
Bleek een ex-competitive power lifter te zijn geweest die het weer aan het op pakken was zo rond z'n 45e lol. Wel leuk complimentje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
-
Ga niks doen met intermittent fasting, dat is in mijn ogen onzin en zou ik echt niet trekken. Ik wil gewoon normaal cutten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:24 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Intermittent fasting.
Eet veel eiwitten en groenen/fruit. Hierdoor blijf je langer vol zitten en heb je minder zin in eten. Veel koffie doet ook wonderen tegen je eetlust. Om je eten bij te houden kun je cron-o-meter gebruiken.Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d![]()
Op welke manier kan ik dat het beste berekenen (weet mijn vetpercentage niet)?quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:25 schreef Kerol het volgende:
[..]
Voor het cutten eet je echt teveel man. Bereken je dagelijkse behoefte en trek er dan ong. 500 cal van af. Sowieso teveel khOh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d![]()
quote:Thanks gasten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:42 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ziet er bruut sterk uit. Vooral je lats en schouders zijn netjes. Nog niet helemaal droog, maar dat geeft niet![]()
![]()
Nee maar ik ga ook niet helemaal droog.
M'n doel is het komende jaar nog 10kg spier er bij te halen en op 105kg uit te komen.
Moet kunnen gezien de lijn de afgelopen 2,5jr.
Ik denk dat m'n borst toch nog wel het dikste is t.o.v. de rest en nog steeds voor loopt. Al komen die in die pose (voor zover je dat zo kan noemen ) niet naar voren. In een shirt wel i.i.g. lol.
Maar ben idd. erg blij met m'n schouders.
Echt mega lopen kutten door een impingement in beide schouders 1,5jr lang met alle schouderoefeningen en bankdrukken, en dankzij een heel goeie sport fysio therapeute volledig probleem vrij nu.
Vandaag weer chest en triceps.![]()
![]()
Lekker stuiteren straks danquote:Op donderdag 21 juni 2012 09:24 schreef Kerol het volgende:
Eerste halve pil dexaprine ingenomen, merk nog niks![]()
Ik zie net dat ik al 4kg ben afgevallen alleen m'n borst word ook kleiner da's wel jammer.
Net ontbeten, zo 11,5km rennen.![]()
Is het nou waar dat bodybuilding.com een boete van 7 miljoen heeft gekregen?
*Ja dus, kwam er gister pas achter![]()
![]()
Wat is je lengte? 105-106 is ook mijn doel op dit moment.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:54 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
Thanks gasten.![]()
Nee maar ik ga ook niet helemaal droog.
M'n doel is het komende jaar nog 10kg spier er bij te halen en op 105kg uit te komen.
Moet kunnen gezien de lijn de afgelopen 2,5jr.
Ik denk dat m'n borst toch nog wel het dikste is t.o.v. de rest en nog steeds voor loopt. Al komen die in die pose (voor zover je dat zo kan noemen ) niet naar voren. In een shirt wel i.i.g. lol.
Je hebt goeie genetics voor chest, zo te zien.![]()
Nou dan ga je normaal cutten, wat is daar nou lastig aan? ONder onderhoud, genoeg eiwitten. klaar.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:53 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Ga niks doen met intermittent fasting, dat is in mijn ogen onzin en zou ik echt niet trekken. Ik wil gewoon normaal cutten.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Waarvoor dan? Voor die shitartikelen die ze posten met elke week weer een 'beste manier van trainen!'quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:11 schreef seto het volgende:
Is het nou waar dat bodybuilding.com een boete van 7 miljoen heeft gekregen?
*Ja dus, kwam er gister pas achterI am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Blijkbaar hadden ze een keer gelijk over supplementen die spiergroei bevorderden want sommigen hadden sporen van anabolen erin.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:21 schreef Zith het volgende:
[..]
Waarvoor dan? Voor die shitartikelen die ze posten met elke week weer een 'beste manier van trainen!'![]()
Schijnt dat het ook op de verpakking stond dat ze erin zaten. Dure fout als dat zo is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:22 schreef seto het volgende:
[..]
Blijkbaar hadden ze een keer gelijk over supplementen die spiergroei bevorderden want sommigen hadden sporen van anabolen erin."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Ik ben 186cm, en vanmorgen 94kg.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:17 schreef 16meter het volgende:
[..]
Wat is je lengte? 105-106 is ook mijn doel op dit moment.
Je hebt goeie genetics voor chest, zo te zien.
Ja chest wil wel idd. zit aan de zijkant vol met opgedroogde straiee![]()
Wel bijna onzichtbaar netjes opgedroogt gelukkig, al zijn het nog wel witte lijntjes als ik een beetje bruin wordt maarja.
[ Bericht 21% gewijzigd door RaymondK op 21-06-2012 10:53:33 ]![]()
Boys, tijdens het cutten he, is 2 keer per week genoeg of moet je vaker gaan om spierafbraak tegen te houden?Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_![]()
Ies naisquote:Op donderdag 21 juni 2012 07:57 schreef RaymondK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Confidence through competence![]()
Meeste studies die spierafbraak hebben gemeten die ik ben tegengekomen zaten op 3x per week. Is ook logisch, aangezien spiersynthese zo'n 36-48 uur verhoogd is na een training. Denk zelf dat 2-3x per week alle spiergroepen een prima houvast is en dat je daarmee je meeste spieren kunt behouden, of zelfs iets erbij kunt halen afhankelijk van je energiedeficientie en je trainingstaat.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:43 schreef Lakitu het volgende:
Boys, tijdens het cutten he, is 2 keer per week genoeg of moet je vaker gaan om spierafbraak tegen te houden?Confidence through competence![]()
Ik merk toch wel tijdens mijn cut dat ik vooral met sporten veel langer buiten adem ben en het herstel dus een stuk trager gaat. Net ook cardio gedaan en daar merk ik precies hetzelfde.
Leg press nu 190 x 20, alleen jammer dat dit de max. is bij ons in de gym. Iemand ervaring met leg press met 1 been?![]()
Ik ken geen fransquote:maar het lijkt positief
![]()
Thanks.
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 21-06-2012 13:07:08 ]![]()
Euj jongens, ik doe al een tijd lang na school toe paardenvlees van de albert heijn als broodbeleg, is dit eigenlijk wel zo gezond? het is mager vlees per 100 gr 23 gr eiwit en 0.8 gr vet.
Iemand die het ook wel is heeft gegeten?There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Ik heb het maanden gegeten 1 dag 200gram kipfile op brood, 1dag 200gram kalkoenfile, en 1 dag 200gram paardenrookvlees, en zo de hele tijd afgewisseld, maar op eens was ik d'r helemaal klaar mee.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:10 schreef ChesterPerry het volgende:
Euj jongens, ik doe al een tijd lang na school toe paardenvlees van de albert heijn als broodbeleg, is dit eigenlijk wel zo gezond? het is mager vlees per 100 gr 23 gr eiwit en 0.8 gr vet.
Iemand die het ook wel is heeft gegeten?
Met het kauwen kom je uit op zo'n draad die in het vlees zit, om te kotsen.
Van de ene op de andere dag luste ik het niet meer terwijl ik het maanden gegeten heb.
Het is idd. te zout, maar het lijkt wel of de kipfile v.d. jumbo ook opeens veel en veel zouter geworden is.![]()
Draden tussen je tanden inderdaadquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik heb het maanden gegeten 1 dag 200gram kipfile op brood, 1dag 200gram kalkoenfile, en 1 dag 200gram paardenrookvlees, en zo de hele tijd afgewisseld, maar op eens was ik d'r helemaal klaar mee.
Van de ene op de andere dag luste ik het niet meer terwijl ik het maanden gegeten heb.
Het is idd. te zout, maar het lijkt wel of de kipfile v.d. jumbo ook opeens veel en veel zouter geworden is.. Daarnaast vind ik minder/licht gezouten rundvlees lekkerder.
![]()
Niet gestuiterd van de dexaprine, had wel energie over op het laatst bij de cardio. 750 cal verbrand ipv de gebruikelijke 500cal.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:08 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Lekker stuiteren straks dan![]()
Ik zie net dat ik al 4kg ben afgevallen alleen m'n borst word ook kleiner da's wel jammer.
Net ontbeten, zo 11,5km rennen.
Verder is het enige wat ik er van merk dat ik een droge bek krijg.Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Doe eens een meetlat om je middel, dan kan je al wel wat berekenen. Niet helemaal accuraat maar tochquote:Op donderdag 21 juni 2012 09:54 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Op welke manier kan ik dat het beste berekenen (weet mijn vetpercentage niet)?Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
filet, filet, filet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik heb het maanden gegeten 1 dag 200gram kipfile op brood, 1dag 200gram kalkoenfile, en 1 dag 200gram paardenrookvlees, en zo de hele tijd afgewisseld, maar op eens was ik d'r helemaal klaar mee.
Het is idd. te zout, maar het lijkt wel of de kipfile v.d. jumbo ook opeens veel en veel zouter geworden is.Soukidan op je oogbal.![]()
Voor mensen die gewone kwark niet te vreten vinden:
Stap 1: koop Franse kwark. Veel beter te vreten dan gewone smaakloze kwark.
Stap 2: koop wat Hero Tova Aardbeien/Bosvruchten/Chocolade/Passievrucht-Mango.
Stap 3: klein beetje in je naturel Franse kwark gooien en je heb een heerlijke fruitige kwark.
Heb alleen nog aardbeien geprobeerd, maar dit is echt goed te eten zo.![]()
![]()
Gewoon halve scoop whey erin voor de smaak en de extra eiwitten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:41 schreef kevin_ het volgende:
Voor mensen die gewone kwark niet te vreten vinden:
Stap 1: koop Franse kwark. Veel beter te vreten dan gewone smaakloze kwark.
Stap 2: koop wat Hero Tova Aardbeien/Bosvruchten/Chocolade/Passievrucht-Mango.
Stap 3: klein beetje in je naturel Franse kwark gooien en je heb een heerlijke fruitige kwark.
Heb alleen nog aardbeien geprobeerd, maar dit is echt goed te eten zo.![]()
![]()
Straks eens proberen met B&F banaan.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:43 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Gewoon halve scoop whey erin voor de smaak en de extra eiwitten.![]()
![]()
Ja maar de gemiddelde eiwitshake smaakt zo chemisch als de neten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:43 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Gewoon halve scoop whey erin voor de smaak en de extra eiwitten.![]()
Die van Body en Fit zijn heerlijk hoor, Aardbei had ik als standaard smaak als eerste, Cookies en Cream een poos ook erg lekker en nu fan van Watermeloen.
Maargoed komt er weer een smaak discussieThere's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Overhead press en military press, verschil zit hem erin dat je military press doet met je voeten tegen elkaar ?
En wat is het voordeel van bijv. de MP t.o.v. de Overhead press ?![]()
Klein vraagje over squat.
In mijn gym hebben ze in het squat rek zo'n piepschuimen ring om de bar heen. Ik merk dat zonder dat ding het niet echt lekker zit tegen mijn bovenrug. Gebruiken meer mensen hier zo'n piepschuim ding?Overal verstand van.![]()
Doe je high bar of low bar?quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:57 schreef macondo het volgende:
In mijn gym hebben ze in het squat rek zo'n piepschuimen ring om de bar heen. Ik merk dat zonder dat ding het niet echt lekker zit tegen mijn bovenrug. Gebruiken meer mensen hier zo'n piepschuim ding?I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Kwam er van de week een vent aan die zei dat ik maar ff een plankje onder mijn hak moest doen want.. dat moet als je goed wilt squatten.
Ben er niet op in gegaan, maar weet dat dit niet zo is.
Iemand die in 2 zinnen dit kan weerleggen dat het onzin is?![]()
Altijd.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Iemand hier interesse in hele goedkope Hydra Fitness apparaten?![]()
Ik kan het in 1 zin:quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:19 schreef ZetaOS het volgende:
Kwam er van de week een vent aan die zei dat ik maar ff een plankje onder mijn hak moest doen want.. dat moet als je goed wilt squatten.
Iemand die in 2 zinnen dit kan weerleggen dat het onzin is?
Ik squat zonder plankje onder mijn hak.![]()
Klopt. dat zei ik zo ongeveer ook.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:22 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik kan het in 1 zin:
Ik squat zonder plankje onder mijn hak.
Maar waarom is dit slecht, volgende keer (en die keer gaat komen) wil ik exact uitleggen in waarom dat niet zo gedaan dient te worden.![]()
Nee, even serieus.quote:Ik weet dat Hydra Fitness niet echt iets is, maar als je echt interesse hebt dan zou ik dat wel willen weten.
If not now, then when.![]()
Ik koop soms spullen op, dus Hydra spul kan dat ook zijn mits het echt goedkoop is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, even serieus.Ik weet dat Hydra Fitness niet echt iets is, maar als je echt interesse hebt dan zou ik dat wel willen weten.
![]()
Onzin dat het nodig is om goed te squatten, al zijn er wel mensen die (te)korte pezen hebben en het nodig hebben om goed diep te kunnen gaan. Een vriend van me lukt het gewoonweg niet om parallel met de grond te komen zonder gewichten onder zn hiel.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:19 schreef ZetaOS het volgende:
Omdat het onzin is, tenzij je fysiek gezien geen goede squat kan neerzetten. Zo'n plankje verkleint gewoon de hoek voor de enkel (dorsaalflexie), als je fysiek gewoon goed een squat kan uitvoeren slaat het gewoon nergens op. Als je met ATG bang bent achterover te vallen (en hem dus niet doet), kan zoiets een oplossing zijn. Voor de rest is het gewoon onzin dat je zonder geen goede squat kan neerzetten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:23 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Klopt. dat zei ik zo ongeveer ook.
Maar waarom is dit slecht, volgende keer (en die keer gaat komen) wil ik exact uitleggen in waarom dat niet zo gedaan dient te worden.
Denk dat veel mensen door iets onder de hielen te plaatsen, ook meer de neiging hebben de knieen meer naar voren te drukken.![]()
Waar koop ik goedkope handschoentjes? Zie ze variërend van 15 tot 40 euro, maar geen idee wat dan het verschil is. Heb onder m'n pink en middelvinger op de handpalm van die eeltplekken, eerst vond ik het geen probleem, maar ze gaan verrot zeer doen nu m'n deadlift steeds zwaarder wordt. En ja, liever een pussy dan zere poten.![]()
![]()
is er imo alleen voor als je korte calves of achilles pezen hebt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:19 schreef ZetaOS het volgende:
Kort vraagje.
Ik zit momenteel in de cut. Nu doe ik als cardio hardlopen.
Enfin, ik loop met hartslagmeter buiten, runkeeper aan (iPhone app) en soms op de loopband bij de gym.
situatieschets
Runkeeper zegt vandaag 454kcal in 31min. - (GPS, afstand, snelheid]
M'n hartslagmeter geeft 650kcal in het zelfde traject. -(hartslag)
Welke van de drie is het meeste nauwkeurig qua kcalaanduiding?BEASTMODE![]()
RunKeeper weet je gewicht niet volgens mij, heb de app ook. Op anderhalf uur rennen verbrand ik altijd 1500 cal ong volgens die App, beetje veel volgens mij. Zou RunKeeper iig niet zo snel vertrouwen daarmee.Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
En dat is nog wel m'n laagstequote:Op donderdag 21 juni 2012 20:28 schreef Kerol het volgende:
RunKeeper weet je gewicht niet volgens mij, heb de app ook. Op anderhalf uur rennen verbrand ik altijd 1500 cal ong volgens die App, beetje veel volgens mij. Zou RunKeeper iig niet zo snel vertrouwen daarmee.
BEASTMODE![]()
quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:19 schreef ZetaOS het volgende:
"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Overigens weet runkeeper m'n hartslag ook. Die kan ik namelijk invullen op het einde (gemiddelde)BEASTMODE![]()
Kijk die knieen dan voorbij zijn tenen komenquote:___
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Ik verbrand 400 calorieën op de fiets per half uur en dan heb ik een snelheid van tussen de 35-40 km/u. En dit is behoorlijk doortrappen. Hartslag zit zo'n beetje rond de 160.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:21 schreef Awesome_ het volgende:
Kort vraagje.
Ik zit momenteel in de cut. Nu doe ik als cardio hardlopen.
Enfin, ik loop met hartslagmeter buiten, runkeeper aan (iPhone app) en soms op de loopband bij de gym.
situatieschets
Runkeeper zegt vandaag 454kcal in 31min. - (GPS, afstand, snelheid]
M'n hartslagmeter geeft 650kcal in het zelfde traject. -(hartslag)
Welke van de drie is het meeste nauwkeurig qua kcalaanduiding?![]()
Wow. Ik heb een gemiddelde hartslag van 180-185, 190+ als ik ren.
Kutconditie dat wel, asmatisch geweest als kind..BEASTMODE![]()
gemiddelde hartslag over 5 minuten zeker? lijkt me echt vrij sterk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:54 schreef Awesome_ het volgende:
Wow. Ik heb een gemiddelde hartslag van 180-185, 190+ als ik ren.
Kutconditie dat wel, asmatisch geweest als kind..Deathlift or Die.![]()
Mijn hartslag zit altijd rond de 140-150, ik heb een keer ergens gelezen dat dit de ideale hartslag is om te verbranden.![]()
Het is dus niet zo dat die kerel van ZetaOS een complete debiel is. Als de professionals met de beste begeleiders het doen, zal het in sommige gevallen waarschijnlijk wel nuttig zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:40 schreef Ethanolic het volgende:
Als Arnold het doet moet het wel goed zijn.
Ik snap ook wel dat het niet zo is dat wanneer Arnold het doet, het wel goed moet zijn."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
180 precies vandaag was het gemiddelde over 31minuten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:39 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
gemiddelde hartslag over 5 minuten zeker? lijkt me echt vrij sterk.BEASTMODE![]()
Kun je daar eigenlijk nog wat aan rekken? Ik kan bijvoorbeeld ook niet op mijn hurken zitten met platte voeten. Idem met squat atg, dat moet ik op mijn tenen doenquote:Op donderdag 21 juni 2012 20:15 schreef Bendoe het volgende:
[..]
is er imo alleen voor als je korte calves of achilles pezen hebt.![]()
![]()
Low-bar squatten is makkelijker dan. En je knieen zo ver mogelijk naar buiten toe duwen om ruimte te maken voor je buik.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:15 schreef Ganzz het volgende:
[..]
Kun je daar eigenlijk nog wat aan rekken? Ik kan bijvoorbeeld ook niet op mijn hurken zitten met platte voeten. Idem met squat atg, dat moet ik op mijn tenen doen
Lees ook: http://startingstrength.com/articles/active_hip_2_rippetoe.pdf
Ik hoor een hoop over hamstrings en enkels en glutes stretchen, heb het ook lange tijd gedaan... maar hield voor geen meter. Met low-bar en wijde knieen kwam ik wel diep genoeg (net) en dit kan na een paar maanden wat dieper omdat 100kg op je rug een goede stretch is.
En anders gewoon squatschoenen. Heb je nergens meer last van, sta je veel steviger, kan je veel dieper, kan je meer tillen...I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Arnold pressquote:Op donderdag 21 juni 2012 20:40 schreef Ethanolic het volgende:
Als Arnold het doet moet het wel goed zijn.
Ik kijk vaak op tumblr.com voor motivatie en wat me opvalt is dat iedereen bij deadlift hun handen zo houdt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe houden jullie je handen?
Las net dat het zo makkelijker is om voorbij een plateau te komen.
[ Bericht 7% gewijzigd door SunTzu op 22-06-2012 00:43:16 ]![]()
Mixed grip. Merk zelf niet enorm verschil, maar ik DL dan ook geen beestige gewichten.Of toch du vader?![]()
Ik zit al paar maanden op 110kg omdat mijn handen het niet uithouden dus ga morgen eens kijken hoe het met de mixed grip gaat.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:57 schreef Luchtkoker het volgende:
Mixed grip. Merk zelf niet enorm verschil, maar ik DL dan ook geen beestige gewichten.![]()
Heb vorig jaar een tijdje hard mijn compounds getraind en daar flinke gains op gemaakt, daarna een paar maandjes stil gelegen (stom, stom).
In die periode was mijn doel voornamelijk een fatsoenlijker bf % te krijgen en dat is redelijk gelukt. Daarnaast heb ik, omdat ik een beginner ben, tegelijkertijd kunnen oefenen met de main lifts en heb ik daar toch nog wat gains meegepakt.
Maar nu heb ik eigenlijk een beetje angst om gelijk flink te eten en te trainen en vraag ik me eigenlijk af wat er gebeurt als ik überhaupt niet op mijn voeding let? Dat wil zeggen dat ik soms onder mijn 'calorie maintenance' level zit en soms daarboven, ligt eraan wat voor dag ik heb. En dat betekent eigenlijk ook dat ik niet eens let op de hoeveelheid eiwitten die ik naar binnen krijg.
Natuurlijk moet ik eigenlijk niet bitchen en er gewoon voor gaan, en dat gaat uiteindelijk ook wel gebeuren. Maar ik vraag me af wat er gebeurt als ik dus totaal niet op mijn voeding let? Verdoe je dan in principe gewoon je tijd? Verder train ik wel netjes 3 keer in de week en hard op mijn compounds
EDIT: Gebruik ook de mixed grip bij deadlifts en mijn handen vergaan nog steeds van de pijn soms.![]()
Rare vraag natuurlijk, en je stelt hem omdat je te lam bent om op je voeding te letten.
Als je traint en onder maintenance eet als beginner zul je best wat spieren kunnen kweken, maar op minder snelle tempo als wanneer je net boven maintenance eet. Dat weet je zelf ook wel.Confidence through competence![]()
Deze beer is tegenwoordig personal trainer in onze gym:
Hij is niet goedkoop, maar ik ga dus wel een paar sessies inboeken. Durf te wedden dat hij me wel kan helpen met mijn squat
-
Op mijn voeding letten vind ik niet zo erg, ben daardoor ook 15kg afgevallen. Alleen gelijk eiwitten pompen vind ik momenteel nog een enge gedachtequote:Op vrijdag 22 juni 2012 03:18 schreef Stereotomy het volgende:
Rare vraag natuurlijk, en je stelt hem omdat je te lam bent om op je voeding te letten.
Als je traint en onder maintenance eet als beginner zul je best wat spieren kunnen kweken, maar op minder snelle tempo als wanneer je net boven maintenance eet. Dat weet je zelf ook wel.![]()
![]()
Maar wat houdt eiwitten pompen voor jou in dan?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 03:25 schreef Rem-koe het volgende:
[..]
Op mijn voeding letten vind ik niet zo erg, ben daardoor ook 15kg afgevallen. Alleen gelijk eiwitten pompen vind ik momenteel nog een enge gedachteConfidence through competence![]()
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:36 schreef SunTzu het volgende:
Ik kijk vaak op tumblr.com voor motivatie en wat me opvalt is dat iedereen bij deadlift hun handen zo houdt.Ik hou m'n handen altijd zo om en om.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe houden jullie je handen?
Alternate grip noemen ze dit.
Het zorgt ervoor dat de stang niet gaat draaien in je handen / minder uit je handen zakt, omdat je met je ene hand een roterende kracht de ene kant op hebt, en de andere de andere kant op.
Doe het al zo vanaf dag 1, en zou het niet eens anders kunnen geloof ikDat gaat denk een stuk beter.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:03 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik zit al paar maanden op 110kg omdat mijn handen het niet uithouden dus ga morgen eens kijken hoe het met de mixed grip gaat.
En gewoon 5kg bij hangen, je schoenen uit gooien, je bidon leeg chuggen, muziek keihard op je hoofd zetten en d'r helemaal voor gaan.
Moet lukken.
[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 22-06-2012 08:12:59 ]![]()
moeilijk... Kijk bijv maar eens naar weightlifters, en dan met name naar hun schoenen. Daar zit 't plankje al in verwerkt. Ik denk dat het met name gaat om mensen die de techniek nog moeten leren, en dat het voor hen niet goed is, omdat je minder geneigd bent goed naar achter te gaan zitten. Ook niet vergeten dat oly lifters (alsmede arnie) hier dag in dag uit uren per dag op trainen, en hun techniek dus al foutloos is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:19 schreef ZetaOS het volgende:
Het is denk ik dus niet complete onzin, maar wel om 't tegen iemand te zeggen wiens vorm nog nog (net) niet goed genoeg is.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Met mixed grip kan er bij mij tot nu toe al 20kg bij zonder dat mijn vingers in de problemen raken."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Kijkquote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:39 schreef star_gazer het volgende:
Met mixed grip kan er bij mij tot nu toe al 20kg bij zonder dat mijn vingers in de problemen raken.![]()
![]()
Ik snap sowiezo niet hoe men het zonder mixed/alternate grip kan, behalve dan met wijvengewichten.
Bij mij is het toch nog een probleem die grip als ik meer dan 170kg doe. Dan schiet de stang ter Hoogte van m'n knieen uit m'n handen.
Misschien toch maar eens stiekem met magnesium gaan proberen. Of van die weightlift hooks, maar dat vind ik weer voor mietjes eigenlijk. En je trained dan je grip niet meer.
Straps is hopeloos w.m.b.t.![]()
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:36 schreef SunTzu het volgende:
Ik kijk vaak op tumblr.com voor motivatie en wat me opvalt is dat iedereen bij deadlift hun handen zo houdt.Ik kan er zo'n 10-15 kg meer mee DLen, maar het is ook wat gevaarlijker voor je biceps van je onderhandse arm.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe houden jullie je handen?
Chaos... Vanwege afstuderen i.c.m. een nieuwe baan heb ik (yes i know) in 3 weken tijd misschien 1 keer gesport. Absoluut niet de bedoeling en ik voel me als een natte krant die nog geen 20 kg omhoog kan tillen. Natuurlijk valt dit allemaal best mee enzo, maar ik wil het vanaf morgen weer op gaan pakken! Dus gewoon 3 x per week kracht, 2 week conditie.
Nu vraag ik me allereerst of dit echt zo slecht is om even nix gedaan te hebben? Ik zat de laatste maanden in een sport-dip (als in weinig vooruitgang). Daarnaast heb ik whey nodig en wil ik graag een combo topper doen om de laatste maanden voor de zomer nog even te rammen. Ik wil dus droger gespierd worden zonder verlies van massa (blokjes heb ik niet en die komen ook bijna niet door bij mij, voor de rest wel redelijk oké). Ik zit tussen de volgende 2 combo's te twijfelen dus graag tips:
Combi 1 (gericht op spierbehoud en lijkt me het beste werken in mijn geval. Toch hoor ik een hoop mensen negatief over aminozuren etc. Is dit dus wel een logische keuze of is er beter?)
Combo 2 (Creatine is bij mij de vraag of het teveel vocht vast houdt)
Overigens train ik wel met lagere gewichten en langere duur om meer detail in me lichaam te krijgen. Ook veel supersets. Hoe kijken jullie als echte pro's hier tegen aan?Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...![]()
Veel reps met weinig gewicht voor meer 'toning' is echt zo'n huisvrouwen ding. Als je 3 weken niets doet verlies je misschien een klein beetje, maar als je het serieus weer oppakt heb je dat zo weer terug, no problem.
Hoezo is het erg als je wat vocht vasthoudt met creatine? Das eigenlijk zelfs een beetje de bedoeling, en zodra je stopt gaat dat effect ook weer weg.![]()
Wie... wie hoor je negatief over aminozuren?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:23 schreef draadstalig het volgende:
Combi 1 (gericht op spierbehoud en lijkt me het beste werken in mijn geval. Toch hoor ik een hoop mensen negatief over aminozuren etc. Is dit dus wel een logische keuze of is er beter?)Weet je waar dat vocht naar toe gaat?quote:Combo 2 (Creatine is bij mij de vraag of het teveel vocht vast houdt)
Lachend, en een beetje verdrietig om de onwetendheid.quote:Overigens train ik wel met lagere gewichten en langere duur om meer detail in me lichaam te krijgen. Ook veel supersets. Hoe kijken jullie als echte pro's hier tegen aan?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:23 schreef draadstalig het volgende:
Overigens train ik wel met lagere gewichten en langere duur om meer detail in me lichaam te krijgen.![]()
![]()
Lol @ Seto.
Overigens, mijn schouder hangt weer recht... Mijn trap is weer back 2 normal. Echt bizar. Snap er nog weinig van...Maar goed, vandaag weer squatten, morgen als ik het aandurf benchen en armen, zondag boksen, en maandag weer squatten en dan weekje vakantie. Heb er zin an!hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Iemand een goede en makkelijke oefening voor de lateral deltoid (zijkant schouder)? Ik heb vandaag de Dumbbell (Lateral) Raise geprobeerd, maar mijn ROM is zwaar klote met deze oefening, zelfs met lagere gewichten. En voor mijn gevoel is het een klote oefening.
http://exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBRaises.html
http://exrx.net/WeightExe(...)/DBLateralRaise.html![]()
Je bedoeld een Pussy Pad; en ja, ik schaam mij diep, maar moet toegeven deze te gebruikenquote:Op donderdag 21 juni 2012 18:57 schreef macondo het volgende:
In mijn gym hebben ze in het squat rek zo'n piepschuimen ring om de bar heen. Ik merk dat zonder dat ding het niet echt lekker zit tegen mijn bovenrug. Gebruiken meer mensen hier zo'n piepschuim ding?![]()
![]()
Gvd, dom dom dom. Geen warming up gedaan bij squat en nu kreeg ik bij het omhoog duwen dikke pijn in mn rechterknie. DOM.Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Upright rows? Doe ze zelf niet, maar zie veel mensen ze doen in de gym.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:20 schreef kevin_ het volgende:
Iemand een goede en makkelijke oefening voor de lateral deltoid (zijkant schouder)? Ik heb vandaag de Dumbbell (Lateral) Raise geprobeerd, maar mijn ROM is zwaar klote met deze oefening, zelfs met lagere gewichten. En voor mijn gevoel is het een klote oefening.
Vandaag weer gewogen, 1.2kg kwijt sinds vorige week zaterdag. Vorige zaterdag ook al 1.8 kg kwijt. Hoop dat het geen spieren zijn maar vet.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Waarom doe je dan ook geen warming upquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:31 schreef Kerol het volgende:
Gvd, dom dom dom. Geen warming up gedaan bij squat en nu kreeg ik bij het omhoog duwen dikke pijn in mn rechterknie. DOM.? Tijdgebrek of te druk?
Vandaag ga ik ook eens mixed grip proberen, ik merk dat mijn grip net te zwak is bij de laatste rep.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Doe ze zo:quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:20 schreef kevin_ het volgende:
http://exrx.net/WeightExe(...)/DBLateralRaise.html
Armen iets wat krom net door de 45 graden heen met je elleboog, en niet over de 180 graden omhoog heen gaan. Dus niet hoger dan je schouders, dat heeft geen zin. Dat plaatje gaat dus tehoog.
Heel licht naar voren buigen met je bovenlichaam, rug "op slot" , en dan rustig gaan leiden met je pink omhoog dus de hele oefening.
Wat is precies je probleem met deze dan?
Heb je je schouders wel opgewarmt? (shoulder dislocator) en rotator cuff oefeningen.
Oefening ook altijd eerst even zonder dubmles doen, en je schouders tijdens deze oefening aan je traps laten hangen. Niet omhoog naar je kin forceren, maar laten hangen alsof je zware halters aan je handen hebt hangen.
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 22-06-2012 11:00:16 ]![]()
Dit dus. Heb nooit begrepen hoe mensen koud onder het ijzer kunnen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:00 schreef seto het volgende:
[..]
Je hebt liever een blessure dan even 5 minuten warming up?![]()
Mijn pols begeeft het altijd veel sneller dan mijn schouders met deze oefening. Hierdoor ga ik met mijn onderarmen duwen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:38 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Upright rows? Doe ze zelf niet, maar zie veel mensen ze doen in de gym.Thanks.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:53 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Doe ze zo:
[ afbeelding ]
Armen iets wat krom net door de 45 graden heen met je elleboog, en niet over de 180 graden omhoog heen gaan. Dus niet hoger dan je schouders, dat heeft geen zin. Dat plaatje gaat dus tehoog.
Heel licht naar voren buigen met je bovenlichaam, rug "op slot" , en dan rustig gaan leiden met je pink omhoog dus de hele oefening.
Wat is precies je probleem met deze dan?
Heb je je schouders wel opgewarmt? (shoulder dislocator) en rotator cuff oefeningen.
Oefening ook altijd eerst even zonder dubmles doen, en je schouders tijdens deze oefening aan je traps laten hangen. Niet omhoog naar je kin forceren, maar laten hangen alsof je zware halters aan je handen hebt hangen.
Ik doe nooit een warm-up. Het probleem is dat ik teveel met andere lichaamsdelen aan de dumbbells ga trekken door slechte rom. Ik heb nooit echt een gevoel dat ik mijn schouders goed train met lateral delt oefeningen. Alleen met shoulder press voel ik mijn schouders (voorkant vooral) goed.![]()
Grappig, ik voel juist lateral raises in mijn schouders branden en de press niet. Bij de press kan ik op een gegeven moment gewoon niet meer, maar ik voel het niet.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:26 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Mijn pols begeeft het altijd veel sneller dan mijn schouders met deze oefening. Hierdoor ga ik met mijn onderarmen duwen.
[..]
Thanks.
Ik doe nooit een warm-up. Het probleem is dat ik teveel met andere lichaamsdelen aan de dumbbells ga trekken door slechte rom. Ik heb nooit echt een gevoel dat ik mijn schouders goed train met lateral delt oefeningen. Alleen met shoulder press voel ik mijn schouders (voorkant vooral) goed.
Lateral raises doe ik overigens met mijn handpalmen naar voren i.p.v. beneden. Dus de dumbells verticaal. Minder belastend voor de polsen. Ik denk niet dat het veel gaat schelen voor jouw probleem, maar het valt te proberen.This isn't even my final form.![]()
Toch als je deze zo doet zoals het plaatje, en zo zwaar mogelijk, dan kan ik je garanderen dat je het zuur in je deltoids heb staan.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:26 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Mijn pols begeeft het altijd veel sneller dan mijn schouders met deze oefening. Hierdoor ga ik met mijn onderarmen duwen.
[..]
Thanks.
Ik doe nooit een warm-up. Het probleem is dat ik teveel met andere lichaamsdelen aan de dumbbells ga trekken door slechte rom. Ik heb nooit echt een gevoel dat ik mijn schouders goed train met lateral delt oefeningen. Alleen met shoulder press voel ik mijn schouders (voorkant vooral) goed.
Ik doe altijd eerst dumble shoulder press (goed rechtop zitten en ook je schouders weer laag houden)
Daarna die dumble raises zoals die vent van de tekening het doet.
Ik warm altijd op met 10kg en eindig met een setje van 17kg.
Daarna kan ik m'n bidon niet meer aan m'n mond zetten van het zuur in m'n deltoids, en ook alleen m'n deltoids.
Met alle oefeningen tijdens het trainen heb ik een poker face, maar met deze lijkt het wel alsof ik van achter genomen wordt zoals m'n bek op een gegevenmoment vertrekt.![]()
Echt jezelf er op focussen dat je die deltoids d'r mee pakt.
Oh ja, en je duim aan dezelfde kant v.d. as v.d. dumble houden als je je handpalm hebt, en dan dus pinkie upp.
Dus dat je hem allen met 4 vingers beet hebt tegen je handpalm.
[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 22-06-2012 11:47:34 ]![]()
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:32 schreef RaymondK het volgende:
Met alle oefeningen tijdens het trainen heb ik een poker face, maar met deze lijkt het wel alsof ik van achter genomen wordt zoals m'n bek op een gegevenmoment vertrekt.![]()
This isn't even my final form.![]()
Als je het nog steeds hebt, zit het aan (of) de binnenkant of buitenkant van de knie tussen de twee botten in? Dan zou het een van de menisci kunnen zijn. http://en.wikipedia.org/wiki/Medial_meniscusquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:31 schreef Kerol het volgende:
Gvd, dom dom dom. Geen warming up gedaan bij squat en nu kreeg ik bij het omhoog duwen dikke pijn in mn rechterknie. DOM.
Heb ik ook een keer gehad (oorzaak heel duidelijk: knieen trokken naar binnen tijdens de squat) en kon een week moeilijk lopen (en was, zoals ik dat van het internet kon begrijpen, een geirriteerde meniscus). Wat dat betreft had ik geluk, want de meniscus kan ook scheuren en als dat gebeurt moet je geopereerd worden want die heelt niet.
Als het nog steeds pijn doet niet squatten en rust geven. Als je het idee hebt dat het niet 1 van je menisci is, vergeet deze post
Boven maintenance eten en zorgen dat ik genoeg eiwitten binnen krijg.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 03:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Maar wat houdt eiwitten pompen voor jou in dan?![]()
En je bent daar bang voor. Waarom?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:26 schreef Rem-koe het volgende:
[..]
Boven maintenance eten en zorgen dat ik genoeg eiwitten binnen krijg.Confidence through competence![]()
Ik ben het in ieder geval niet van plan te doen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:53 schreef Push. het volgende:
[..]
Het is dus niet zo dat die kerel van ZetaOS een complete debiel is. Als de professionals met de beste begeleiders het doen, zal het in sommige gevallen waarschijnlijk wel nuttig zijn.
Ik snap ook wel dat het niet zo is dat wanneer Arnold het doet, het wel goed moet zijn.
Die lul ging daarna ff squatten, even laten zien hoe hij het deed.
Waren kwart squats wat hij deed.![]()
Vandaag nieuwe pre-workout toegestuurd gekregen (gratis ja ja!)
Spul heet Dark Energy, werkt uitstekend, geen probleem om schouders met 28 kilo dumbells staand te pressen.
set 3 van 8reps.![]()
Super!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:49 schreef SunTzu het volgende:
Vandaag dus 10kg meer gedaan met de mixed grip.
Nu de mixed grill![]()
![]()
Nee, als je 3 weken niet getrained hebt, heb je een schop onder je kont nodig, geen whey.quote:
Begin maar eerst met trainen, goed eten en rusten, krijg je vanzelf resultaat. Heb je geen whey voor nodig.Confidence through competence![]()
Dunno, misschien angst om weer aan te komen. En sowieso vind ik dat er nog een kleine 1-3% bf af moet ;o.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
En je bent daar bang voor. Waarom?
Eigenlijk moet ik een keuze maken, of eerst die laatste paar kilo eraf halen, of gewoon beginnen met 'bulken'.![]()
Ik ben zelf 20 kg vet verloren in iets meer dan een jaar tijd, was altijd dik geweest. Het is inderdaad dan eng om de bulk in te gaan (en met bulk bedoel ik gewoon een lichte energieoverschot, niet 'alles vreten wat er op je pad komt') om spiermassa te kweken.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:16 schreef Rem-koe het volgende:
[..]
Dunno, misschien angst om weer aan te komen. En sowieso vind ik dat er nog een kleine 1-3% bf af moet ;o.
Eigenlijk moet ik een keuze maken, of eerst die laatste paar kilo eraf halen, of gewoon beginnen met 'bulken'.
Voor mij werkt het om nauwkeurig mijn bulk in de gaten te houden met weegschaal en meetlint (en spiegel natuurlijk). Ik accepteer zeer minime vetgains om maximale spiergains te krijgen. Voor mij persoonlijk hou ik een gewichtstoename van 0.15-0.20 kg per week aan, maar ik ben niet lang.
Soms zie je wel eens mensen 'bulken' , een enorme vetpens krijgen en nauwelijks meer spier: die mensen eten een te hoog energieoverschot. Het kan wel, maar 't is niet handig omdat je het later er allemaal weer af moet cutten.
Het trainen geeft je spieren de groeiprikkel, het genoeg kcal eten het anabole milieu, en het genoeg eiwitten eten de bouwstenen.Confidence through competence![]()
Pff ik heb al moeite met 10kg en een goede form houden! vind het een goede, maar moeilijke oefening.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Toch als je deze zo doet zoals het plaatje, en zo zwaar mogelijk, dan kan ik je garanderen dat je het zuur in je deltoids heb staan.
Ik doe altijd eerst dumble shoulder press (goed rechtop zitten en ook je schouders weer laag houden)
Daarna die dumble raises zoals die vent van de tekening het doet.
Ik warm altijd op met 10kg en eindig met een setje van 17kg.
Daarna kan ik m'n bidon niet meer aan m'n mond zetten van het zuur in m'n deltoids, en ook alleen m'n deltoids.
Echt jezelf er op focussen dat je die deltoids d'r mee pakt.
Oh ja, en je duim aan dezelfde kant v.d. as v.d. dumble houden als je je handpalm hebt, en dan dus pinkie upp.
Dus dat je hem allen met 4 vingers beet hebt tegen je handpalm.Jij gebruike ook Jack3d toch? vind je Dark Energy beter, of gewoon erbij als afwisseling?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:56 schreef ZetaOS het volgende:
Vandaag nieuwe pre-workout toegestuurd gekregen (gratis ja ja!)
Spul heet Dark Energy, werkt uitstekend, geen probleem om schouders met 28 kilo dumbells staand te pressen.
set 3 van 8reps.![]()
Kevin, als je nog eens naar dat tekeningetje van dat poppetje kijkt zie ik nu dat hij in de stand waar hij z'n handen hoog heeft z'n handpalmen verkeerd om is getekend. Dat kan nooit werken zo als dat getekend is natuurlijk, maar voordat het je helemaal niet luktquote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:16 schreef kevin_ het volgende:
Thanks Levolution en RaymondK. Ik ga het de volgende keer proberen.Handpalmen blijven dus de hele weg naar beneden gericht, en onderaan naar elkaar toe gericht.
![]()
haha gewoon doorbijten, en elke paar weken als je er aan toe bent een setje met een kilo-tje d'r bij doen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:22 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Pff ik heb al moeite met 10kg en een goede form houden! vind het een goede, maar moeilijke oefening.
[..]
Jij gebruike ook Jack3d toch? vind je Dark Energy beter, of gewoon erbij als afwisseling?![]()
![]()
Help me eens dan.. Wat raad jij aan. Welke combo icm sportschema..?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:28 schreef Zith het volgende:
[..]
Lachend, en een beetje verdrietig om de onwetendheid.Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...![]()
Wat dacht je van geen combo eerst, en wel trainen?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:31 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Help me eens dan.. Wat raad jij aan. Welke combo icm sportschema..?
Het feit dat je de afgelopen 3 weken niet gegroeid bent komt niet doordat je geen whey hebt gehad, maar omdat je niet heb getrained.Confidence through competence![]()
5 minuten? Ik doe minstens een kwartier opwarmen, vooral mn schouders (bij upperbody) geef ik een hele dikke goede warm up aangezien dat het kwetsbaarste gewricht is. Verder foamrollen, stretchen etc Ik doe geen wamr up zoals ik velen zie doen met wat lichte gewichtjes sleuren, dat heeft amper zin.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:00 schreef seto het volgende:
[..]
Je hebt liever een blessure dan even 5 minuten warming up?Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Ja duh. Dan snap ik. Maar beetje hulp voor komende tijd kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat dacht je van geen combo eerst, en wel trainen?
Het feit dat je de afgelopen 3 weken niet gegroeid bent komt niet doordat je geen whey hebt gehad, maar omdat je niet heb getrained.Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...![]()
http://www.seriouspowerlifting.com/2362/articles/smolov-jr
Iemand weleens zo'n programma gevolgd? Mijn bench is echt om te huilen, als ik weer begin met bulken lijkt dit me wel iets om een keer te proberen.![]()
Squatten jullie trouwens naar het rek toe of van het rek af? In onze gym is zo'n veiligheids kooi, dus het kan beiden en mensen doen ook beiden. Is er één manier beter/veiliger dan de andere?
(Loop altijd wel te kloten met terugleggen trouwens - regelmatig scheef in het rek..)Overal verstand van.![]()
Naar rek toe met je gezicht, anders zie je niet wat je doet met het terug hangen v.d. stang.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:49 schreef macondo het volgende:
Squatten jullie trouwens naar het rek toe of van het rek af? In onze gym is zo'n veiligheids kooi, dus het kan beiden en mensen doen ook beiden. Is er één manier beter/veiliger dan de andere?
(Loop altijd wel te kloten met terugleggen trouwens - regelmatig scheef in het rek..)
Als je met je reet naar het rek toe staat weet je ook niet echt hoever je nog v.h. rack bent als je omlaag gaat, en dan raak je misschien een van die lagere pennen als je op 90 graden bent.
[ Bericht 11% gewijzigd door RaymondK op 22-06-2012 15:05:57 ]![]()
Jack3d is niet zo fijn door al die beta alanine.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:22 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Pff ik heb al moeite met 10kg en een goede form houden! vind het een goede, maar moeilijke oefening.
[..]
Jij gebruike ook Jack3d toch? vind je Dark Energy beter, of gewoon erbij als afwisseling?
Ik gebruik misschien 3x per maand een pre-workout.
Tot nu toe vind ik die Noxipro het beste werken.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2012 16:11:46 ]![]()
Oiii flink gezondigd gisterslecht gegeten, veel gezopen. Tikte ook aardig aan omdat ik zelden nog maar drink. Daar gaan m'n gains, nu ff de schade zien te beperken
![]()
Zal meevallen met de gains.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:58 schreef Warsaw het volgende:
Oiii flink gezondigd gisterslecht gegeten, veel gezopen. Tikte ook aardig aan omdat ik zelden nog maar drink. Daar gaan m'n gains, nu ff de schade zien te beperken
![]()
Alsof het zo erg is om een keertje even niet aan je dieet enzo te houden. Kan heus geen kwaad en is ook wel eens lekker![]()
![]()
Wide grip upright rows inderdaad.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:20 schreef kevin_ het volgende:
Al sinds vrijdag niet kunnen trainen door pezen in m'n pols. Ik wil liften. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat opgerekte (?) pezen weer zijn hersteld?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Waarom denk je dat ze "opgerekt" zijn?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:14 schreef Push. het volgende:
Al sinds vrijdag niet kunnen trainen door pezen in m'n pols. Ik wil liften. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat opgerekte (?) pezen weer zijn hersteld?![]()
Bal verkeerd en hard erop gehad waarna m'n hand vol naar achteren klapte. Het is niet gebroken en niet zo pijnlijk dat ik denk dat het gescheurd is, wel te pijnlijk om kracht mee te zetten.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:20 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze "opgerekt" zijn?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Ja, het was fucking dom. I know.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:00 schreef seto het volgende:
[..]
Je hebt liever een blessure dan even 5 minuten warming up?Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Ja doet best zeer, bij fietsen bijv. Heb wel eens een hardlopersblessure daar ook gehad. Iets lager was dat, dit is echt bij die knieschijf. Hopelijk op tijd geheeld, volgende week wedstrijd lopen..quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:42 schreef Zith het volgende:
[..]
Als je het nog steeds hebt, zit het aan (of) de binnenkant of buitenkant van de knie tussen de twee botten in? Dan zou het een van de menisci kunnen zijn. http://en.wikipedia.org/wiki/Medial_meniscus
Heb ik ook een keer gehad (oorzaak heel duidelijk: knieen trokken naar binnen tijdens de squat) en kon een week moeilijk lopen (en was, zoals ik dat van het internet kon begrijpen, een geirriteerde meniscus). Wat dat betreft had ik geluk, want de meniscus kan ook scheuren en als dat gebeurt moet je geopereerd worden want die heelt niet.
Als het nog steeds pijn doet niet squatten en rust geven. Als je het idee hebt dat het niet 1 van je menisci is, vergeet deze postBodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
1) pezen zijn kutquote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:14 schreef Push. het volgende:
Al sinds vrijdag niet kunnen trainen door pezen in m'n pols. Ik wil liften. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat opgerekte (?) pezen weer zijn hersteld?
2) koop bandages voor je polsen, kan je misschien toch wat doen...hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Vandaag iemand upright row zien doen. Op een curl bench. (true story)
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2012 22:44:14 ]![]()
He mijn UIquote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:44 schreef Weissman het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Tnx!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:44 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Jack3d is niet zo fijn door al die beta alanine.
Ik gebruik misschien 3x per maand een pre-workout.
Tot nu toe vind ik die Noxipro het beste werken.
Vandaag trouwens weer de nieuwe muscle en fitness gekocht, zit er een gratis Whey zakje van USN bij!
Dus deze maand: Whey bij de supermarkt!![]()
Doe t ookquote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:03 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dit dus. Heb nooit begrepen hoe mensen koud onder het ijzer kunnen.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:44 schreef Weissman het volgende:
[ afbeelding ]![]()
In dezelfde categorie zag ik laatst ook een leuke.
Iemand, die op zijn rug liggend, bicep curls deed op de cable seated row.This isn't even my final form.![]()
Bij mij een tijd geleden iemand die wrist curls deed daar. Met de barbell uit het squatrekquote:Op zaterdag 23 juni 2012 01:34 schreef Levolution het volgende:
[..]![]()
In dezelfde categorie zag ik laatst ook een leuke.
Iemand, die op zijn rug liggend, bicep curls deed op de cable seated row.![]()
Check de Frank Zane fanpage op facebook, daar staat die op. Zit nu op mobiel dus kan hem niet 1,2,3 opzoeken.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:19 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Haha, mag ik de bron van deze foto?
ff lezen.If not now, then when.![]()
Huh? Kan me daar niet eens iets bij voorstellen..quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:44 schreef Weissman het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Ik heb exact dezelfde pijn in mijn knieën nu. Met laag gewicht was ik wat dingen aan het proberen met de squat, en één daarvan was bij het naar boven komen je knieën locken....quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:42 schreef Zith het volgende:
[..]
Als je het nog steeds hebt, zit het aan (of) de binnenkant of buitenkant van de knie tussen de twee botten in? Dan zou het een van de menisci kunnen zijn. http://en.wikipedia.org/wiki/Medial_meniscus
Als het nog steeds pijn doet niet squatten en rust geven. Als je het idee hebt dat het niet 1 van je menisci is, vergeet deze postNiet directe pijn ofzo en ook maar 2 herhalingen op die manier gedaan. De dagen daarop ineens pijn in beide knieën bij het volledig strekken met als gevolg dat ik ook een beetje moeilijk loop nu. Denk zelf dat m'n kniebanden opgerekt of geīrriteerd zijn door dit geintje.
Op elke fokker past een bril.![]()
Haha goed man!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:58 schreef Levolution het volgende:
Hier dus:
http://www.facebook.com/FrankZaneBodybuilding![]()
Het is trouwens écht heerlijk om op zijn tijd gewoon even schijt aan je schema aan te hebben en gewoon een training alleen maar oefeningen te doen je lekker vindt. Bij mij zijn dat persoonlijk BP, squat, shrugs, cable rows...gewoon even knallen. Heerlijk man.![]()
Ja dat vind ik ook chill om te doen, heb je dan ook dat je shit met elkaar gaat combineren?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 12:53 schreef ZuidGrens het volgende:
Het is trouwens écht heerlijk om op zijn tijd gewoon even schijt aan je schema aan te hebben en gewoon een training alleen maar oefeningen te doen je lekker vindt. Bij mij zijn dat persoonlijk BP, squat, shrugs, cable rows...gewoon even knallen. Heerlijk man.
Wat ik graag doe is dan bijv bij een set deadlifts bij elke lockout nog een shrug doen of om en om een rep pull-up en dan dip.Soukidan op je oogbal.![]()
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:21 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
1) pezen zijn kut
2) koop bandages voor je polsen, kan je misschien toch wat doen...
Ik laat het liever herstellen, ben over een week op vakantie dus die twee trainingen waar je dan halve kracht geeft hebben dan ook niet zo veel zin."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Eensquote:Op zaterdag 23 juni 2012 12:53 schreef ZuidGrens het volgende:
Het is trouwens écht heerlijk om op zijn tijd gewoon even schijt aan je schema aan te hebben en gewoon een training alleen maar oefeningen te doen je lekker vindt. Bij mij zijn dat persoonlijk BP, squat, shrugs, cable rows...gewoon even knallen. Heerlijk man.. Fuck it en gaan.
![]()
![]()
Gister voor het eerst wezen squatten na wat oefenen met de form enzo. God wat een spierpijn :'D En dat met eerst alleen stang, vervolgens 10kg aan beide kanten en daarna 20. Sjongejonge echt genieten dit xD
Overigens, als mensen hun squat/dl stats vermelden, dan is dat inclusief 20kg bar?
[ Bericht 18% gewijzigd door MrGuma op 23-06-2012 15:07:56 ]![]()
je noemt toch het gewicht wat je lift of niet? De bar hoort daar dan natuurlijk bij.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:01 schreef MrGuma het volgende:
Gister voor het eerst wezen squatten na wat oefenen met de form enzo. God wat een spierpijn :'D En dat met eerst alleen stang, vervolgens 10kg aan beide kanten en daarna 20. Sjongejonge echt genieten dit xD
Overigens, als mensen hun squat/dl stats vermelden, dan is dat inclusief 20kg bar?I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
ik tel mijn lichaamsgewicht boven mijn heupen ook mee.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
plus dat de éne bar zwaarder is dan de andere bar. Dan is het wel zo handig dat gewicht erbij te betrekken, anders is de één z'n 130kg zwaarder dan de ander z'n 130kg.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:09 schreef Seam het volgende:
[..]
je noemt toch het gewicht wat je lift of niet? De bar hoort daar dan natuurlijk bij.![]()
Hmm ik dacht dat de standaard bar 12 ofwel 20kg was. (en dan de 12kg te klein om mee te squatten ed)quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:18 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
plus dat de éne bar zwaarder is dan de andere bar. Dan is het wel zo handig dat gewicht erbij te betrekken, anders is de één z'n 130kg zwaarder dan de ander z'n 130kg.![]()
Jij bent ook altijd het zonnetje in huis hč.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:21 schreef BeamofLight het volgende:
Alsof het mij iets boeit wat iemand voor gewicht trekt/duwt/stoot/opeet.![]()
Kijk hem eens independent zijn.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:21 schreef BeamofLight het volgende:
Alsof het mij iets boeit wat iemand voor gewicht trekt/duwt/stoot/opeet.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Sowieso zijn schema's grote onzin, ik doe altijd maar wat en groei al als ik na een dumbell kijk. leuzen die het 6 jaar doen en minder buff dan mij zijn zeggen dat ik schema zou moeten maken neem ik geeneens meer serieusThere's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
http://www.leangains.com/2011/09/fuckarounditis.htmlquote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:42 schreef ChesterPerry het volgende:
Sowieso zijn schema's grote onzin, ik doe altijd maar wat en groei al als ik na een dumbell kijk. leuzen die het 6 jaar doen en minder buff dan mij zijn zeggen dat ik schema zou moeten maken neem ik geeneens meer serieus![]()
Dafuqquote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:50 schreef kevin_ het volgende:
[..]
http://www.leangains.com/2011/09/fuckarounditis.html![]()
Maar squatten is gevaarlijk, he?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:42 schreef ChesterPerry het volgende:
Sowieso zijn schema's grote onzin, ik doe altijd maar wat en groei al als ik na een dumbell kijk. leuzen die het 6 jaar doen en minder buff dan mij zijn zeggen dat ik schema zou moeten maken neem ik geeneens meer serieus
Als hij deadlifts doet is hij gelijk zo groot als Jay Cutlerquote:"Fear is only as deep as the mind allows."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: