abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juni 2012 @ 10:38:16 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_112962159
quote:
Het sluiten van controlepoortjes op NS-stations stuit op groeiende weerstand van gemeenten. Dat blijkt uit een rondgang van NRC Handelsblad. Leiden heeft NS gesommeerd de poortjes onmiddellijk te verwijderen omdat het station publieke ruimte is, waar mensen ook doorheen lopen als ze niet met de trein gaan. NS heeft bezwaar aangetekend.

Ook Amersfoort, Zwolle, Deventer en Haarlem eisen alternatieven voor de poortjes. Zij zijn in gesprek met NS, bevestigt de belangenvereniging van gemeenten VNG. Komt er geen oplossing, dan dreigt ook in die gemeenten een rechtszaak. Liliane ter Maat van de VNG vindt het van “groot belang” dat de “interwijkgebieden” in die gemeenten open blijven. “En dat wordt heel ingewikkeld als NS stations gaat afsluiten. Daar moet een oplossing voor komen.”

De eerste stations worden op zijn vroegst in 2013 door poortjes afgesloten. Dat is het zoveelste uitstel voor het project. Oorspronkelijk zouden de treinstations vanaf 2008 nog alleen toegankelijk zijn voor mensen met een ov-chipkaart. Op 36 van de bijna 400 treinstations zijn nu poortjes geplaatst. In 2003 dachten NS en overheid nog dat 150 stations van controlepoorten zouden worden voorzien.
[bron]

Hmmm, dat betekent dat je je geliefde dus niet meer even naar de trein kunt brengen en uitzwaaien zonder dat je even moet inchecken.

En was is het doel van dit? Voorkomen van Fraude? 't heeft wel wat: als dit overal doorgevoerd is kun je de conducteurs dus schrappen, want iedereen die in de trein zit is gegarandeerd door een poortje gemoeten. Geen zwartrijden meer.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_112962188
_O-. Ahahahaha.
pi_112962201
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:38 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

[bron]

Hmmm, dat betekent dat je je geliefde dus niet meer even naar de trein kunt brengen en uitzwaaien zonder dat je even moet inchecken.

En was is het doel van dit? Voorkomen van Fraude? 't heeft wel wat: als dit overal doorgevoerd is kun je de conducteurs dus schrappen, want iedereen die in de trein zit is gegarandeerd door een poortje gemoeten. Geen zwartrijden meer.
Zou het makkelijk vinden. Genoeg stations waar je twee meter over het spoor kan rennen en voorbij de poortjes bent. Gratis reizen. :)
  zaterdag 16 juni 2012 @ 10:42:51 #4
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_112962213
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:41 schreef Hpzone het volgende:

[..]

Zou het makkelijk vinden. Genoeg stations waar je twee meter over het spoor kan rennen en voorbij de poortjes bent. Gratis reizen. :)
Ja, of met z'n tweeën door een poortje.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_112962215
Op hoeveel stations vinden er nu werkzaamheden plaats eigenlijk? Ik ben benieuwd of dat de 36 overtreft.
pi_112962226
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:41 schreef Hpzone het volgende:

[..]

Zou het makkelijk vinden. Genoeg stations waar je twee meter over het spoor kan rennen en voorbij de poortjes bent. Gratis reizen. :)
je kan de poortjes ook gewoon openduwen.

bij veel stations is het ook gewoon hinderlijk, stations waar je als voetganger gewoon door kan lopen naar de andere kant, Leiden is een vb, Dordrecht ook bv.

De oplossing is hel simpel, zet de poortjes bij de perrons neer en niemand heeft er last van.
pi_112962239
NS weer met zn onzin :')
pi_112962246
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:38 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

[bron]

Hmmm, dat betekent dat je je geliefde dus niet meer even naar de trein kunt brengen en uitzwaaien zonder dat je even moet inchecken.

En was is het doel van dit? Voorkomen van Fraude? 't heeft wel wat: als dit overal doorgevoerd is kun je de conducteurs dus schrappen, want iedereen die in de trein zit is gegarandeerd door een poortje gemoeten. Geen zwartrijden meer.
dat laatste zeiden ze in Rotterdam, nog nooit zoveel incidenten geweest als de laatste jaren.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 10:44:44 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112962249
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:43 schreef macca728 het volgende:

[..]

je kan de poortjes ook gewoon openduwen.

bij veel stations is het ook gewoon hinderlijk, stations waar je als voetganger gewoon door kan lopen naar de andere kant, Leiden is een vb, Dordrecht ook bv.

De oplossing is hel simpel, zet de poortjes bij de perrons neer en niemand heeft er last van.
Dat doe ik ook op een aantal stations :Y Anders ben ik soms 20+ minuten langer onderweg.
pi_112962252
Niks dan ellende van die OV chipkaart. En dan met name door dit soort ondoordacht gehannes van mensen die er waarschijnlijk goed voor betaald krijgen ook nog.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  zaterdag 16 juni 2012 @ 10:45:54 #11
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_112962267
Met de poortjes volgt inderdaad het afschaffen van de conducteurs, en in plaats van controleteams inzetten die de hele dag willekeurige treinen controleren.
Zo hou je het efficient.

Ons treinnetwerk begint net op een metro te lijken.
Feyenoord Rotterdam
pi_112962268
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:44 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Niks dan ellende van die OV chipkaart. En dan met name door dit soort ondoordacht gehannes van mensen die er waarschijnlijk goed voor betaald krijgen ook nog.
En wij maar leuk extra centjes neerleggen voor slechte service. Met zo'n monopolie kun je ook niets anders verwachten.
pi_112962279
Je kunt de poortjes toch ook gewoon op het perron of bij de ingang van een perron zetten, kun je wel normaal door een station lopen...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_112962308
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:46 schreef teknomist het volgende:
Je kunt de poortjes toch ook gewoon op het perron of bij de ingang van een perron zetten, kun je wel normaal door een station lopen...
Dat is mogelijk, alleen het nadeel is als je moet overstappen of de trein komt op een ander spoor aan.
Moet je eerst uitchecken, een paar minuten wachten en dan mag je weer inchecken.
pi_112962312
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:46 schreef teknomist het volgende:
Je kunt de poortjes toch ook gewoon op het perron of bij de ingang van een perron zetten, kun je wel normaal door een station lopen...
Dat heb ik ook weleens aangekaart, maar dat is niet mogelijk volgens NS. Complete onzin natuurlijk want dat is het meest logische.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 10:48:11 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112962316
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:45 schreef o.us het volgende:
Met de poortjes volgt inderdaad het afschaffen van de conducteurs, en in plaats van controleteams inzetten die de hele dag willekeurige treinen controleren.
Zo hou je het efficient.

Ons treinnetwerk begint net op een metro te lijken.
Alleen jammer dat de uitvoering niet zo goed was als het idee :')
pi_112962319
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:46 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

En wij maar leuk extra centjes neerleggen voor slechte service. Met zo'n monopolie kun je ook niets anders verwachten.
Nou... dit systeem is ons door meerdere partijen door de strot geramd.

En of het er beter op zou worden als er 50 vervoersbedrijven actief waren... Ik weet het niet.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_112962339
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:47 schreef Bundesrepublik het volgende:

[..]

Dat is mogelijk, alleen het nadeel is als je moet overstappen of de trein komt op een ander spoor aan.
Moet je eerst uitchecken, een paar minuten wachten en dan mag je weer inchecken.
Dan zet je geen poortjes neer (waarom zou je een groot station uberhaupt afsluiten) maar lezers.
Veel klantvriendelijker.
pi_112962372
en hoeveel stations wil de NS nu afsluiten ? De huidige 36 ? Dat heeft ook totaal geen zin.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 10:51:49 #20
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_112962383
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook weleens aangekaart, maar dat is niet mogelijk volgens NS. Complete onzin natuurlijk want dat is het meest logische.
Mwa, op een station als Amsterdam C of Rotterdam C lijkt mij dat onmogelijk.
Feyenoord Rotterdam
pi_112962389
Al die grote winkels op het station lopen ook omzet mis als je de poortjes sluit..
pi_112962394
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:51 schreef o.us het volgende:

[..]

Mwa, op een station als Amsterdam C of Rotterdam C lijkt mij dat onmogelijk.
Maar op Amsterdam CS staan ze al klaar dus dat gaan ze afsluiten. Rotterdam CS ook.

Terwijl je daar ook gemakkelijk naar de andere kant kan lopen door het station. Bij R'dam Blaak hebben ze nu de automaten buiten neer gezet, echt handig als je een station wilt afsluiten tegen vandalisme.
pi_112962419
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar op Amsterdam CS staan ze al klaar dus dat gaan ze afsluiten. Rotterdam CS ook.
Dat is helemaal achterlijk, A'dam CS afsluiten.

Moet je om het station heenlopen om een pont te kunnen pakken. Volstrekt debiele plannen.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_112962473
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:51 schreef o.us het volgende:

[..]

Mwa, op een station als Amsterdam C of Rotterdam C lijkt mij dat onmogelijk.
Oh je bedoelt bij het perron. Ja dat is onmogelijk, er staan wel lezers bij Rotterdam CS op het perron, maar ze zijn nog aan het verbouwen. Gewoon elk perron lezers plaatsen maar volgens NS kan dat niet omdat ze dan in de weg van de looproutes staan. (wat mij juist handig lijkt want dan kan je gelijk uitchecken)
pi_112962567
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:54 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Dat is helemaal achterlijk, A'dam CS afsluiten.

Moet je om het station heenlopen om een pont te kunnen pakken. Volstrekt debiele plannen.
Je mag er wel doorheen maar dan moet je een ovchipkaart met voldoende saldo hebben.
pi_112962636
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je mag er wel doorheen maar dan moet je een ovchipkaart met voldoende saldo hebben.
Ja fucking onzin dus. Dat betekent dat er minstens 10 euro op moet staan geloof ik. Als het al niet meer is. En als je nou nooit met de trein reist moet je dus 7,50 voor de chipkaart dokken en 10 euro voor het saldo. Lekker verdiend door de NS hoor.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:06:12 #27
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112962645
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je mag er wel doorheen maar dan moet je een ovchipkaart met voldoende saldo hebben.
En dan ben je zeker het instaptarief kwijt :D Net als met de bus: als je op hetzelfde station in- en uitcheckt ben je het instaptarief kwijt :')
pi_112962674
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En dan ben je zeker het instaptarief kwijt :D Net als met de bus: als je op hetzelfde station in- en uitcheckt ben je het instaptarief kwijt :')
Bedoel je niet de basistarief? Wanneer je uitcheckt wordt de instaptarief teruggestort.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2012 11:08:11 ]
pi_112962677
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En dan ben je zeker het instaptarief kwijt :D Net als met de bus: als je op hetzelfde station in- en uitcheckt ben je het instaptarief kwijt :')
nee bij de NS ben je dat niet kwijt als je binnen het uur weer uitcheckt op hetzelfde station.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:08:49 #30
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112962691
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:07 schreef zarGon het volgende:

[..]

Bedoel je niet de basistarief? Wanneer je uitcheckt wordt de instaptarief teruggestort.
Geen idee, maar ik checkte in breda een keer in, toen moesten we wisselen van bus, en was ik 90 cent kwijt -O-
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:09:10 #31
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112962702
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee bij de NS ben je dat niet kwijt als je binnen het uur weer uitcheckt op hetzelfde station.
Ah oke, dat hebben ze dan wel weer fatsoenlijk geregeld.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:09:33 #32
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_112962715
tvp om gal te spuien na vandaag met de trein
pi_112962718
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik checkte in breda een keer in, toen moesten we wisselen van bus, en was ik 90 cent kwijt -O-
83 cent dacht ik. :P. Zat er meer dan 35 minuten tussen de twee bussen?

Even zoeken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2012 11:10:26 ]
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:10:39 #34
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112962740
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

83 cent dacht ik. :P.

Even zoeken.
Ja zou kunnen :P Ik wist alleen nog dat het wat minder dan een euro was.
pi_112962743
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:05 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Ja fucking onzin dus. Dat betekent dat er minstens 10 euro op moet staan geloof ik. Als het al niet meer is. En als je nou nooit met de trein reist moet je dus 7,50 voor de chipkaart dokken en 10 euro voor het saldo. Lekker verdiend door de NS hoor.
20 euro zelfs op een niet kortingskaart ;)
pi_112962785
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja zou kunnen :P Ik wist alleen nog dat het wat minder dan een euro was.
Zat er meer dan 35 minuten tussen de twee bussen?

In ieder geval:
quote:
Instaptarief

Wanneer u op saldo reist, wordt bij het inchecken een instaptarief van uw saldo afgeschreven. Bij het uitchecken wordt het instaptarief teruggestort en worden de gereisde kilometers in rekening gebracht. Als u niet uitcheckt, betaalt u dus het volledige instaptarief.
quote:
Basistarief

Wanneer u reist met het saldo op uw OV-chipkaart, betaalt u naast een tarief per kilometer ook een vast bedrag. Deze ‘vaste voet’ is alleen van toepassing op het stads- en streekvervoer. Als u binnen 35 minuten na het uitchecken overstapt, hoeft u dit basistarief niet nogmaals te betalen.
quote:
Hoe hoog is het basistarief?

Het landelijk vastgestelde basistarief voor 2012 is ¤ 0,83. Bij leeftijdskorting (4 tot en met 11 jaar of 65 jaar of ouder) krijgt u 34% korting op het basistarief. Deze automatische korting geldt niet voor de trein.
http://www.ov-chipkaart.nl/reizen/tarieven/instapenbasistarief/.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2012 11:12:59 ]
pi_112962809
Gouden tijden keren weder. Bij een forsbesnorde conducteur beleefd om een perronkaartje vragen :7
pi_112962811
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:43 schreef macca728 het volgende:

[..]

je kan de poortjes ook gewoon openduwen.

bij veel stations is het ook gewoon hinderlijk, stations waar je als voetganger gewoon door kan lopen naar de andere kant, Leiden is een vb, Dordrecht ook bv.

De oplossing is hel simpel, zet de poortjes bij de perrons neer en niemand heeft er last van.
In Deventer kan dat mooi, de ingang naar de perrons is 1 grote trap, midden in het stationsgebouw, die kan je zo afsluiten, en dan kan men nog steeds door de tunnel lopen naar de andere wijk. Er blijft dan wel 1 perron over, dus dan worden de kosten hoger. Maar dan moet de NS de kaart-automaten etc ook allemaal verplaatsen, die staan meer aan het begin van de tunnel, waar ze vermoedelijk ook die poortjes willen zetten. Ik ben er wel een voorstander van trouwens, ondanks veel politie, camera's en beveiliging is die tunnel niet een plek waar je graag komt later op de avond.

[ Bericht 2% gewijzigd door fruityloop op 16-06-2012 11:18:49 ]
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:15:10 #39
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112962842
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zat er meer dan 35 minuten tussen de twee bussen?

In ieder geval:

[..]

[..]

[..]

http://www.ov-chipkaart.nl/reizen/tarieven/instapenbasistarief/.
Nee er zat iets van 3 (?) minuten tussen, want ik moest nog speciaal een paar minuten bij die buschauffeur staan wachten om uberhaupt uit te kunnen checken...
pi_112962854
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:05 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Ja fucking onzin dus. Dat betekent dat er minstens 10 euro op moet staan geloof ik. Als het al niet meer is. En als je nou nooit met de trein reist moet je dus 7,50 voor de chipkaart dokken en 10 euro voor het saldo. Lekker verdiend door de NS hoor.
20 euro, 10 euro geldt alleen voor een NS OV chipkaart met abonnement. DUS NIET voor een gewone persoonlijke OV chipkaart (alleen bij Syntus is dat laatste wel weer 10 euro)
pi_112962891
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:15 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee er zat iets van 3 (?) minuten tussen, want ik moest nog speciaal een paar minuten bij die buschauffeur staan wachten om uberhaupt uit te kunnen checken...
Ja als je incheckt in een bus en je gaat er weer gelijk uit (uitchecken) betaal je 83 cent. Metro en tram ook.
pi_112962892
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:15 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee er zat iets van 3 (?) minuten tussen, want ik moest nog speciaal een paar minuten bij die buschauffeur staan wachten om uberhaupt uit te kunnen checken...
Hm, raar... Dat hoort niet te gebeuren. (Het zou kunnen voorkomen wanneer je van busvervoersmaatschappij verandert, maar dat weet ik niet zeker.)
pi_112962904
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook weleens aangekaart, maar dat is niet mogelijk volgens NS. Complete onzin natuurlijk want dat is het meest logische.
Hier in Deventer niet, aangezien er 1 apart perron is van de rest. Als je niet het hele gebouw inclusief de tunnel afsluit met poortjes, kan je dus niet zonder uit- en weer in te checken van perron naar perron komen, dat zal dus betekenen dat mensen hun overstap niet meer halen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_112962926
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja als je incheckt in een bus en je gaat er weer gelijk uit (uitchecken) betaal je 83 cent. Metro en tram ook.
Volgens mij niet bij HTM (omgeving Den Haag). Binnenkort weer maar eens checken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2012 11:19:44 ]
pi_112962930
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hm, raar... Dat hoort niet te gebeuren. (Het zou kunnen voorkomen wanneer je van busvervoersmaatschappij verandert, maar dat weet ik niet zeker.)
tuurlijk wel. Als je incheckt en gelijk weer uitcheckt ben je het basistarief kwijt in bus/tram
pi_112962956
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Volgens mij niet bij HTM (omgeving Den Haag). Binnenkort weer maar eens checken.
Haha ook, ik heb het zelf een keer meegemaakt, had ik mijn verkeerde kaart gebruikt. Wel teruggekregen trouwens.
pi_112962966
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

tuurlijk wel. Als je incheckt en gelijk weer uitcheckt ben je het basistarief kwijt in bus/tram
Hm...

Zij was trouwens aan het overstappen, dan hoort ze niet nogmaals de basistarief te betalen (mits binnen 35 minuten).
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:22:34 #48
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112963023
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

tuurlijk wel. Als je incheckt en gelijk weer uitcheckt ben je het basistarief kwijt in bus/tram
Beetje vreemd als je bij dezelfde maatschappij gewoon in een andere bus stapt..

Maar goed, zolang de NS dat maar niet gaat invoeren wanneer ze stations afsluiten, dat zou helemaal een mooie boel worden.
pi_112963040
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:17 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hier in Deventer niet, aangezien er 1 apart perron is van de rest. Als je niet het hele gebouw inclusief de tunnel afsluit met poortjes, kan je dus niet zonder uit- en weer in te checken van perron naar perron komen, dat zal dus betekenen dat mensen hun overstap niet meer halen.
nee daar heb je gelijk in, daarom zijn lezers het meest logische. Ook bij overstappen vanuit buitenland (station Utrecht bv) is het fucking irritant, dan moet je bij Utrecht helemaal naar een uitgang lopen om alsnog in te checken voor een binnenlandse reis (na aankomst uit Duitsland bv)
pi_112963060
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hm...

Zij was trouwens aan het overstappen, dan hoort ze niet nogmaals de basistarief te betalen (mits binnen 35 minuten).
Nee 1x maar, dat klopt toch ? 83 cent
pi_112963068
Maar... heeft niemand dit zien aankomen dan?
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:24:51 #52
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112963083
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee 1x maar, dat klopt toch ? 83 cent
Nee daarna was ik het nóg een keer kwijt, toen ik in de andere bus stapte. Want toen heb ik gewoon het standaard tarief zoals altijd betaald.
pi_112963085
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:24 schreef zarGon het volgende:
Maar... heeft niemand dit zien aankomen dan?
Haha nee het is pas 5 jaar bekend dat de NS dit wilen hoe lang staan die poortjes al klaar (in de weg) in Leiden..... Zeker een jaar.
pi_112963095
Gewoon hetzelfde systeem hanteren als in de bus: inchecken als je de trein instapt en uitchecken als je eruit stapt. En voor iedereen die zegt dat dat superlang gaat duren: dat valt reuze mee want je hoeft alleen even je kaartje langs de lezer te halen.
pi_112963099
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee daarna was ik het nóg een keer kwijt, toen ik in de andere bus stapte. Want toen heb ik gewoon het standaard tarief zoals altijd betaald.
Oh dat is wel raar ja. Even terugvragen gewoon (nou ja gewoon)
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:25:52 #56
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112963103
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Haha nee het is pas 5 jaar bekend dat de NS dit wilen hoe lang staan die poortjes al klaar (in de weg) in Leiden..... Zeker een jaar.
Ze hebben waarschijnlijk eerst 5 jaar koffie zitten drinken om nu eindelijk eens actie te ondernemen.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:26:46 #57
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112963122
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:25 schreef Franknfurter het volgende:
Gewoon hetzelfde systeem hanteren als in de bus: inchecken als je de trein instapt en uitchecken als je eruit stapt. En voor iedereen die zegt dat dat superlang gaat duren: dat valt reuze mee want je hoeft alleen even je kaartje langs de lezer te halen.
Behalve bij Syntus, daar duurt het minstens 3x zo lang voor je kaart gescand is :')

En ja, dat had mij ook het meest logische systeem geleken.
O ik lees net over Amsterdam CS, dan is dat inderdaad niet handig :')
pi_112963146
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:25 schreef Franknfurter het volgende:
Gewoon hetzelfde systeem hanteren als in de bus: inchecken als je de trein instapt en uitchecken als je eruit stapt. En voor iedereen die zegt dat dat superlang gaat duren: dat valt reuze mee want je hoeft alleen even je kaartje langs de lezer te halen.
Dan moet de NS de hele dienstregeling aanpassen, omdat het in- en uitstappen veel langer gaat duren.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_112963155
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:25 schreef Franknfurter het volgende:
Gewoon hetzelfde systeem hanteren als in de bus: inchecken als je de trein instapt en uitchecken als je eruit stapt. En voor iedereen die zegt dat dat superlang gaat duren: dat valt reuze mee want je hoeft alleen even je kaartje langs de lezer te halen.
:'). Alsjeblieft niet zeg. Dat werkt alleen op kleine stations. :').

Ik zie mensen in de trein al uitchecken tijdens de spitsuren in Amsterdam. :'). :'). :').
pi_112963168
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:22 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Beetje vreemd als je bij dezelfde maatschappij gewoon in een andere bus stapt..

Maar goed, zolang de NS dat maar niet gaat invoeren wanneer ze stations afsluiten, dat zou helemaal een mooie boel worden.
maakt bij de bus/tram trouwens niet uit of je overstapt op een bus/tram/metro van andere vervoerder. Binnen 35 min betaal je dan maar 1x basistarief. Alleen bij trein overstappen op een andere vervoerder kost altijd extra instaptarief.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:32:25 #61
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_112963260
Het is gewoon weer de zoveelste ontwerpfout bij de OV chipkaart. Ik snap niet dat we een duur bedrijf hebben ingeschakeld om het wiel opnieuw uit te vinden. Kijk naar Londen, kijk naar Hong Kong, kijk naar Shanghai, allemaal perfect geregeld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_112963288
een waar 'drama'
pi_112963292
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:25 schreef Franknfurter het volgende:
Gewoon hetzelfde systeem hanteren als in de bus: inchecken als je de trein instapt en uitchecken als je eruit stapt. En voor iedereen die zegt dat dat superlang gaat duren: dat valt reuze mee want je hoeft alleen even je kaartje langs de lezer te halen.
En dan zijn er altijd van die huismoeders die voor de lezer hun pas gaan zoeken waardoor iedereen weer moet wachten.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:33:58 #64
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112963296
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is gewoon weer de zoveelste ontwerpfout bij de OV chipkaart. Ik snap niet dat we een duur bedrijf hebben ingeschakeld om het wiel opnieuw uit te vinden. Kijk naar Londen, kijk naar Hong Kong, kijk naar Shanghai, allemaal perfect geregeld.
In dit geval is dat alleen niet te vergelijken, want bijvoorbeeld in London maakt het niet uit of ze metrostations afsluiten, dat is toch allemaal ondergronds en daar loop je niet doorheen omdat het de kortste route is. Echter heeft de NS blijkbaar even vergeten dat het bij treinstations niet zo werkt.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:35:30 #65
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_112963327
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:33 schreef kwiwi het volgende:

[..]

In dit geval is dat alleen niet te vergelijken, want bijvoorbeeld in London maakt het niet uit of ze metrostations afsluiten, dat is toch allemaal ondergronds en daar loop je niet doorheen omdat het de kortste route is. Echter heeft de NS blijkbaar even vergeten dat het bij treinstations niet zo werkt.
Ja precies :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_112963342
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is gewoon weer de zoveelste ontwerpfout bij de OV chipkaart. Ik snap niet dat we een duur bedrijf hebben ingeschakeld om het wiel opnieuw uit te vinden. Kijk naar Londen, kijk naar Hong Kong, kijk naar Shanghai, allemaal perfect geregeld.
Dat zijn steden, of hooguit een agglomeratie.. Daar hébben ze naar gekeken, en gemeend dat ook voor een heel land toe te kunnen toepassen. Uiteraard zonder papieren (strippen)kaart voor incidenteel gebruik, en als backup, zoals bijvoorbeeld in Londen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_112963349
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:33 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Echter heeft de NS blijkbaar even vergeten dat het bij treinstations niet zo werkt.
Jij bent een 'hebber' bij het vergeten. Hm...
pi_112963356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:52 schreef De_Guidance het volgende:
Al die grote winkels op het station lopen ook omzet mis als je de poortjes sluit..
daar zijn ook al rechtszaken over bezig, uitspraak 6 augustus.
http://www.refdag.nl/nieu(...)poortjes_ns_1_647835

quote:
AMSTERDAM (ANP) – De voorzieningenrechter van de rechtbank Amsterdam bracht dinsdag de hele middag door in grand café 1e Klas op het centraal station in de hoofdstad. Niet voor een uitgebreide lunch, maar in het kader van een kort geding dat de eigenaar van het etablissement heeft aangespannen tegen de NS om de ov-chipkaartpoortjes die het station binnen afzienbare tijd afsluiten voor mensen zonder treinkaartje.De spoorwegen willen zich echter nog niet vastleggen op een oplossing, omdat volgens de advocaat de poortjes pas op zijn vroegst begin 2015
[/quote]
[quote]

Volgens de advocaat van de NS gaan de poortjes pas begin 2015 dicht, volgens NS zelf begin 2013, Vreemd.
pi_112963385
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat zijn steden, of hooguit een agglomeratie.. Daar hébben ze naar gekeken, en gemeend dat ook voor een heel land toe te kunnen toepassen. Uiteraard zonder papieren (strippen)kaart voor incidenteel gebruik, en als backup, zoals bijvoorbeeld in Londen.
ja bij landelijk spoornetwerk waar uberhaupt de meeste stations open blijven hebben poortjes geen enkele zin. Kost alleen maar klauwen vol geld, alleen al aan onderhoud en reparaties (bij de metro in Rdam worden er 5 poortjes per dag vervangen/gerepareerd heb ik ergens gelezen)
pi_112963723
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja bij landelijk spoornetwerk waar uberhaupt de meeste stations open blijven hebben poortjes geen enkele zin. Kost alleen maar klauwen vol geld, alleen al aan onderhoud en reparaties (bij de metro in Rdam worden er 5 poortjes per dag vervangen/gerepareerd heb ik ergens gelezen)
Dat geld is er al, dat is wat de NS en Prorail overhielden aan de verkoopt van Telfort aan BT. Daar staat ~800 miljoen van op een spaarrekening niks te doen. Overigens kregen ze daarover vanuit de 2e kamer ~1 jaar geleden het lexum. Nu willen ze het daadwerkelijk gaan uitgeven, en liggen de lokale overheden weer dwars.. Nederland ten voeten uit.... |:(
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_112963789
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:54 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Dat is helemaal achterlijk, A'dam CS afsluiten.

Moet je om het station heenlopen om een pont te kunnen pakken. Volstrekt debiele plannen.
Zijn ze daar niet bezig met een fiets- en voetgangerstunnel?
pi_112963908
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:58 schreef Taperol het volgende:

[..]

Zijn ze daar niet bezig met een fiets- en voetgangerstunnel?
Ja, en alleen spoor 15 blijft buiten de poortjes om bereikbaar i.v.m. de Thalys. Die mensen zullen dan denk ik ook door de tunnel moeten om naar/van de Thalys te gaan.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:06:40 #73
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_112963986
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat zijn steden, of hooguit een agglomeratie.. Daar hébben ze naar gekeken, en gemeend dat ook voor een heel land toe te kunnen toepassen. Uiteraard zonder papieren (strippen)kaart voor incidenteel gebruik, en als backup, zoals bijvoorbeeld in Londen.
OV-Chipkaart is prima voor gebruik binnen een stadsregio als Amsterdam of Rotterdam, echter niet op landelijk niveau. Dat kunnen wij zeker weten vaststellen.
Feyenoord Rotterdam
pi_112964073
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:03 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ja, en alleen spoor 15 blijft buiten de poortjes om bereikbaar i.v.m. de Thalys. Die mensen zullen dan denk ik ook door de tunnel moeten om naar/van de Thalys te gaan.
Dat is inderdaad ook niet praktisch, maar aan de andere kant zijn dat geen dagelijkse reizen. Maar ik vraag me af hoe ze dat op kleine stations gaan doen, er zijn er veel die gewoon over de hele breedte toegankelijk zijn.
pi_112964130
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:09 schreef Taperol het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook niet praktisch, maar aan de andere kant zijn dat geen dagelijkse reizen. Maar ik vraag me af hoe ze dat op kleine stations gaan doen, er zijn er veel die gewoon over de hele breedte toegankelijk zijn.
Die worden niet afgesloten, de meeste blijven juist open.
pi_112964153
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:03 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ja, en alleen spoor 15 blijft buiten de poortjes om bereikbaar i.v.m. de Thalys. Die mensen zullen dan denk ik ook door de tunnel moeten om naar/van de Thalys te gaan.
Ik ben benieuwd hoe ze dat in Rotterdam gana oplossen dan.
pi_112964268
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Haha nee het is pas 5 jaar bekend dat de NS dit wilen hoe lang staan die poortjes al klaar (in de weg) in Leiden..... Zeker een jaar.
Die poortjes staan er dus al sinds 2007 !!! Dus al 5 jaar. Lekker op tijd gereageerd (al is Groen Links er al langer mee bezig in Leiden, dat wel)

quote:
De poortjes die de NS al in 2007 op het Centraal Station plaatste, blijven in Leiden voor ophef zorgen
pi_112964500
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

daar zijn ook al rechtszaken over bezig, uitspraak 6 augustus.
http://www.refdag.nl/nieu(...)poortjes_ns_1_647835

[..]

quote:
Volgens de advocaat van de NS gaan de poortjes pas begin 2015 dicht, volgens NS zelf begin 2013, Vreemd.
Dat is het zeker, maar even los van deze verschillende data: wat maakt dat uit? Of je zaak nu over 1 jaar of over 3 jaar kapot gaat omdat je klanten er niet meer bij kunnen, kapot gaat die.
pleased to meet you
pi_112964842
En bij stroomstoring zijn de stations hermetisch afgesloten.
Conscience do cost.
pi_112965382
Jezus, dit is al zó lang bekend. Iedereen heeft later gewoon een OV-chipkaart in z'n portemonnee zitten, naast het ID-bewijs en de bankpas. Ja, er moet saldo opstaan, maar als je incheckt en vervolgens weer uitcheckt als je de tunnel/het perron verlaat, wordt er niets afgeschreven en kun je dat saldo dus gewoon bij je volgende treinreis/OV-reis gebruiken.

En voor diegenen die een geliefde afzetten bij het station en zelf nóóit met het OV reizen: dan zeg je voor de poortjes toch gedag. :P
pi_112965506
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:57 schreef TheSalesman het volgende:
Jezus, dit is al zó lang bekend. Iedereen heeft later gewoon een OV-chipkaart in z'n portemonnee zitten, naast het ID-bewijs en de bankpas. Ja, er moet saldo opstaan, maar als je incheckt en vervolgens weer uitcheckt als je de tunnel/het perron verlaat, wordt er niets afgeschreven en kun je dat saldo dus gewoon bij je volgende treinreis/OV-reis gebruiken.
Bijkomend voordeel is dat dan ook je voetreisgedrag kan worden gemonitord.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_112965785
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:57 schreef TheSalesman het volgende:
Jezus, dit is al zó lang bekend. Iedereen heeft later gewoon een OV-chipkaart in z'n portemonnee zitten, naast het ID-bewijs en de bankpas. Ja, er moet saldo opstaan, maar als je incheckt en vervolgens weer uitcheckt als je de tunnel/het perron verlaat, wordt er niets afgeschreven en kun je dat saldo dus gewoon bij je volgende treinreis/OV-reis gebruiken.

En voor diegenen die een geliefde afzetten bij het station en zelf nóóit met het OV reizen: dan zeg je voor de poortjes toch gedag. :P
Ik wil niet inchecken wanneer ik geen gebruik maak van de trein.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2012 13:11:25 ]
pi_112965867
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:57 schreef TheSalesman het volgende:
Jezus, dit is al zó lang bekend. Iedereen heeft later gewoon een OV-chipkaart in z'n portemonnee zitten, naast het ID-bewijs en de bankpas. Ja, er moet saldo opstaan, maar als je incheckt en vervolgens weer uitcheckt als je de tunnel/het perron verlaat, wordt er niets afgeschreven en kun je dat saldo dus gewoon bij je volgende treinreis/OV-reis gebruiken.

En voor diegenen die een geliefde afzetten bij het station en zelf nóóit met het OV reizen: dan zeg je voor de poortjes toch gedag. :P
Precies, lui zoals jij zijn het probleem
pi_112965918
In Leiden ga ik ook vaak door het station omdat het de snelste route is.
Daarnaast zitten er ook een hoop ondernemers (Hema, AH2Go, etc) die minder klanten gaan krijgen als je het station op slot gooit.

Regelmatig haal ik even wat bij de AH2Go als de winkels dicht zijn.

En ik heb er ook al eens mensen opgehaald die moeilijk ter been zijn.
Die moeten nu eerst met hun bagage naar de uitgang slenteren, waarna ik ze pas kan helpen.
En in Leiden is er hoogteverschil, wat het nog eens moeilijker voor ze maakt.

[ Bericht 12% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-06-2012 13:22:59 ]
pi_112966029
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:57 schreef TheSalesman het volgende:
Jezus, dit is al zó lang bekend. Iedereen heeft later gewoon een OV-chipkaart in z'n portemonnee zitten, naast het ID-bewijs en de bankpas. Ja, er moet saldo opstaan, maar als je incheckt en vervolgens weer uitcheckt als je de tunnel/het perron verlaat, wordt er niets afgeschreven en kun je dat saldo dus gewoon bij je volgende treinreis/OV-reis gebruiken.

En voor diegenen die een geliefde afzetten bij het station en zelf nóóit met het OV reizen: dan zeg je voor de poortjes toch gedag. :P
Sorry, maar ik ga nooit met het OV, wil geen OV-chipkaart en ik ga zeker geen saldo zetten op een kaart die ik niet gebruik. De NS zeker lekker rente vangen zeker?
De NS creëert een probleem wat er nooit is geweest.

Ze zetten maar meer conducteurs op de treinen als ze denken dat er fraude is.
pi_112966127
In Leeuwarden scheelt het overigens ook 5 minuten lopen als je door de tunnel bij het station gaat ipv helemaal omlopen via de Schrans.
Dat is al járen een normale looproute voor duizenden mensen.
Als je dat dichtgooit zal het aantal aanrijdingen bij de spoorbomen weer flink toenemen en waarom is die tunnel er ookalweer gekomen? Voor de veiligheid van voetgangers en bereikbaarheid van station en centrum.
pi_112966165
Mooie argumenten magnet, 'rente vangen' en 'dan meer conducteurs inzetten'
  zaterdag 16 juni 2012 @ 13:29:20 #88
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112966224
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:24 schreef MaGNeT het volgende:
In Leeuwarden scheelt het overigens ook 5 minuten lopen als je door de tunnel bij het station gaat ipv helemaal omlopen via de Schrans.
Dat is al járen een normale looproute voor duizenden mensen.
Als je dat dichtgooit zal het aantal aanrijdingen bij de spoorbomen weer flink toenemen en waarom is die tunnel er ookalweer gekomen? Voor de veiligheid van voetgangers en bereikbaarheid van station en centrum.
Ik moet hier met regelmaat zijn, en loop dan ook door het station (stippellijntje) omdat je anders zoals je ziet zo'n 1.5 km om moet lopen.

pi_112966261
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik moet hier met regelmaat zijn, en loop dan ook door het station (stippellijntje) omdat je anders zoals je ziet zo'n 1.5 km om moet lopen.

[ afbeelding ]
Hoe zou je omlopen dan? Ook een lijntje daarvoor? :P.
pi_112966282
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:26 schreef opgebaarde het volgende:
Mooie argumenten magnet, 'rente vangen' en 'dan meer conducteurs inzetten'
Jij combineert dat, ik niet... Lees het nog eens...

Daarnaast is het een zinloze oplossing.

Als je wil zwartrijden haal je een anonieme OV chipkaart en kan je voor 5 euro alsnog het station op.
Je pest er alleen de burger mee.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 13:32:20 #91
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112966291
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe zou je omlopen dan? Ook een lijntje daarvoor? :P.
Via die gele wegen die je nog net op het kaartje kunt zien :+
pi_112966309
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik moet hier met regelmaat zijn, en loop dan ook door het station (stippellijntje) omdat je anders zoals je ziet zo'n 1.5 km om moet lopen.

[ afbeelding ]
Je kan ook Frogger spelen op het spoor :P

In Leeuwarden is de situatie ook ongeveer zo.

De treinsporen delen een stad nu eenmaal in 2 stukken en dan is een station vaak 1 van de 2 of 3 doorgangen voor voetgangers (en fietsers die even afstappen).
Als je die dichtgooit zullen er weer meer mensen door dichte slagbomen gaan en moeten ouderen kilometers omlopen.
pi_112966329
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Sorry, maar ik ga nooit met het OV, wil geen OV-chipkaart en ik ga zeker geen saldo zetten op een kaart die ik niet gebruik. De NS zeker lekker rente vangen zeker?
De NS creëert een probleem wat er nooit is geweest.

Ze zetten maar meer conducteurs op de treinen als ze denken dat er fraude is.
Om in te kunnen checken heb je minimaal 10 euro saldo op de kaart nodig toch? (20 in geval van anomieme OV-chipkaart, right?)

Bovendien kost een OV-chipkaart 7,50 euro. Dus om door een station te lopen moet je 17,50/27,50 euro uitgeven. :').

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2012 13:34:36 ]
pi_112966368
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:32 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Via die gele wegen die je nog net op het kaartje kunt zien :+
Damn. _O-.
pi_112966374
Tsja, ik hoor helaas weinig inhoud. Vraag me af of de niet OV-reizigers die zo bang zijn voor de privacy i.c.m. de OV-chipkaart ook op internet hun frustraties uiten over de tientallen camera's op snelwegen/grensovergangen die automatisch kentekens scannen etc. etc.

Typisch een gevalletje: over een paar jaar hoor je hier niemand mee over.
pi_112966404
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Om in te kunnen checken heb je minimaal 10 euro saldo op de kaart nodig toch? (20 in geval van anomieme OV-chipkaart, right?)

Bovendien kost een OV-chipkaart 7,50 euro. Dus om door een station te lopen moet je 17,50/27,50 euro uitgeven. :').
En dan nog, je koopt zo'n kaart als zwartrijder (éénmalige investering) om op het station te komen en je kan weer zwartrijden zoals vroeger.
pi_112966427
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Jij combineert dat, ik niet... Lees het nog eens...

Daarnaast is het een zinloze oplossing.

Als je wil zwartrijden haal je een anonieme OV chipkaart en kan je voor 5 euro alsnog het station op.
Je pest er alleen de burger mee.
Ik combineer het niet.
Je laatste argument kan je ook werkelijk op alles toepassen... Zo schiet het niet echt op hè, jammer dat soort onderbuikargumenten
  Overall beste user 2022 zaterdag 16 juni 2012 @ 13:38:44 #98
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_112966443
Ikk heb een tijdje een papieren maandkaart gehad van mijn woonplaats naar Amsterdam. Maar ja, toen moest ik een weekje of twee ergens anders, een paar stations verderop, werken. Ik kon dus niet gewoon in de trein blijven zitten na CS want dan was mijn kaart niet geldig, maar ik moest uitstappen, van het perron af lopen, poortje zoeken, inchecken, weer terug naar de trein en verder reizen. Op de terugweg ook. Anders was het helemaal leuk: dubbel betalen.

"Ja meneer, maar over een paar jaar gaan die papieren kaartjes er uit hoor!"
"Boeit mij dat ene moer? Hang gewoon een paar incheckdingen in de trein en val mij niet lastig met je klantonvriendelijke bullshit-non-oplossingen."
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_112966481
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:35 schreef TheSalesman het volgende:
Tsja, ik hoor helaas weinig inhoud. Vraag me af of de niet OV-reizigers die zo bang zijn voor de privacy i.c.m. de OV-chipkaart ook op internet hun frustraties uiten over de tientallen camera's op snelwegen/grensovergangen die automatisch kentekens scannen etc. etc.

Typisch een gevalletje: over een paar jaar hoor je hier niemand mee over.
Feit is wel dat het de spontaniteit uit het leven haalt.
Want als je nooit met het OV gaat, zoals ik, dan kan je niet meer even iemand van het station oppikken hen helpen met bagage of door het station lopen om sneller te zijn.

En vergeet ook niet dat nu álle mensen die door het station willen moeten in- en uitchecken.
Als treinreiziger sta je daar rond spitstijd ook niet op te wachten vermoed ik.

Leiden heeft aan iedere kant een stuk of 4 poortjes geloof ik? Die gaan rond 8 uur 's ochtends echt wel voor opstoppingen zorgen.
pi_112966493
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En dan nog, je koopt zo'n kaart als zwartrijder (éénmalige investering) om op het station te komen en je kan weer zwartrijden zoals vroeger.
De controles stoppen echt niet nadat de poortjes dichtgaan.

Je kan zo'n poort openrammen en er tussendoor gaan.

Dat werkt ook al jaren zo in de Rotterdamse metro. Naar mijn idee zijn er juist meer controles :)

En toch is zwartrijden afgenomen.
pi_112966525
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik combineer het niet.
Je laatste argument kan je ook werkelijk op alles toepassen... Zo schiet het niet echt op hè, jammer dat soort onderbuikargumenten
Zeg nu zelf.

Waarom voeren ze dit systeem in? Om zwartrijders te pesten.
Wie kunnen er nog steeds zonder problemen naar binnen? Zwartrijders die voor een paar Euro zo'n anonieme OV chipkaart halen.

Wie pest je er mee? Mensen die nooit met het OV gaan maar wel eens op of door een station moeten.

En stel: ik haal straks voor een paar tientjes zo'n kaart (incl. saldo).
Wat is dan het voordeel voor de veiligheid of het zwartrijden?

Niets: alleen de NS heeft weer een paar tientjes van me ingepikt...
  Overall beste user 2022 zaterdag 16 juni 2012 @ 13:44:45 #102
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_112966575
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:42 schreef MaGNeT het volgende:
Wie pest je er mee?
Mensen die op Internet een kaartje voor de City Nightline hebben gekocht. Probeer het perron maar te bereiken met een A4'tje met een streepjescode erop in je hand.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_112966599
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zeg nu zelf.

Waarom voeren ze dit systeem in? Om zwartrijders te pesten.
Wie kunnen er nog steeds zonder problemen naar binnen? Zwartrijders die voor een paar Euro zo'n anonieme OV chipkaart halen.

Wie pest je er mee? Mensen die nooit met het OV gaan maar wel eens op of door een station moeten.

En stel: ik haal straks voor een paar tientjes zo'n kaart (incl. saldo).
Wat is dan het voordeel voor de veiligheid of het zwartrijden?

Niets: alleen de NS heeft weer een paar tientjes van me ingepikt...
pi_112966614
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Feit is wel dat het de spontaniteit uit het leven haalt.
Want als je nooit met het OV gaat, zoals ik, dan kan je niet meer even iemand van het station oppikken hen helpen met bagage of door het station lopen om sneller te zijn.

En vergeet ook niet dat nu álle mensen die door het station willen moeten in- en uitchecken.
Als treinreiziger sta je daar rond spitstijd ook niet op te wachten vermoed ik.

Leiden heeft aan iedere kant een stuk of 4 poortjes geloof ik? Die gaan rond 8 uur 's ochtends echt wel voor opstoppingen zorgen.
Dat door/onder het station lopen als onderdeel van voetgangersroutes kan inderdaad een probleem zijn. Maar de vraag is hoeveel mensen die zelf nooit met het OV gaan en daardoor misschien geen OV-chipkaart (zullen) hebben, dit probleem betreft. Als dat een substantieel aantal is kunnen misschien andere oplossingen worden bedacht, maar dat is weer per station verschillend. Het is daarom ook goed dat gemeenten zich ermee bezig houden, maar of een rechtszaak de beste oplossing is..

Qua spontaniteit, tsja, wederom: misschien dat kleine clubje mensen dat nooit met het OV gaat en dus geen chipkaart heeft. Mijn vader is fervent autorijdert, maar pakt ook nog wel een paar keer per jaar de trein. Hij regelt gewoon een chipkaart via zijn werk om zijn reiskosten te vergoeden tegen die tijd. Ik kan me niet voorstellen dat het veel mensen betreft. En het worden er alleen maar minder naarmate de chipkaart verder ingeburgerd raakt.

Wat betreft het aantal poortjes op Leiden: dat weet ik niet, misschien wordt dat nog uitgebreid. Op de stations waar ik ben geweest en als ik met de metro reis (waar ze allemaal gesloten zijn), ondervind ik er geen problemen mee. Je kan er snel achter elkaar doorheen.
pi_112966618
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Mensen die op Internet een kaartje voor de City Nightline hebben gekocht. Probeer het perron maar te bereiken met een A4'tje met een streepjescode erop in je hand.
En hoe ga je met je 2 lopende kinderen van 3,5 en één van 2 maanden in kinderwagen door zo'n poortje? :P
pi_112966629
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En hoe ga je met je 2 lopende kinderen van 3,5 en één van 2 maanden in kinderwagen door zo'n poortje? :P
Er zijn extra brede poortjes.
pi_112966657
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zeg nu zelf.

Waarom voeren ze dit systeem in? Om zwartrijders te pesten.
Wie kunnen er nog steeds zonder problemen naar binnen? Zwartrijders die voor een paar Euro zo'n anonieme OV chipkaart halen.

Wie pest je er mee? Mensen die nooit met het OV gaan maar wel eens op of door een station moeten.
Je blijft er op hameren dat er gefraudeerd kan worden met de chipkaart en haalt dit als argument aan. Ik snap het niet, met alles kan gefraudeerd worden, dus we moeten maar niks doen? Als we fraude met geen 100 maar met 80% terugdringen, moeten we het niet doen want geen 100?
De NS zal wel oa verlaging kosten en eenvoud willen. Zie buitenland en of metro's, an sich weinig mis mee.
En precies, die mensen hebben er last van en dat zou niet mogen kunnen vind ik persoonlijk
pi_112966672
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:46 schreef TheSalesman het volgende:

[..]

Wat betreft het aantal poortjes op Leiden: dat weet ik niet, misschien wordt dat nog uitgebreid. Op de stations waar ik ben geweest en als ik met de metro reis (waar ze allemaal gesloten zijn), ondervind ik er geen problemen mee. Je kan er snel achter elkaar doorheen.
Een metro ligt ondergronds en normaal gesproken loop je niet de metro in om een stuk af te snijden omdat je net zo goed bovengronds kan lopen.

Het station Leiden kan je nog amper uitbreiden met poortjes; de gehele doorgang is gebruikt voor poortjes en breder kan je het niet maken, tenzij je een uitbouw gaat maken (soort van brede zandloper).
pi_112966702
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:46 schreef TheSalesman het volgende:

[..]

Er zijn extra brede poortjes.
Ik bedoel dat die kinderen geen OV chipknip hebben en dat je ze er toch allemaal doorheen moet hebben voor dat poortje weer op slot gaat.
pi_112966749
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je blijft er op hameren dat er gefraudeerd kan worden met de chipkaart en haalt dit als argument aan. Ik snap het niet, met alles kan gefraudeerd worden, dus we moeten maar niks doen? Als we fraude met geen 100 maar met 80% terugdringen, moeten we het niet doen want geen 100?
De NS zal wel oa verlaging kosten en eenvoud willen. Zie buitenland en of metro's, aan sich weinig mis mee.
En precies, die mensen hebben er last van en dat zou niet mogen kunnen vind ik persoonlijk
Ik zeg niet dat er gefraudeert kan worden met de chipkaart.
Ik zeg dat iedereen zo'n chipkaart kan kopen, ook zwartrijders.

Je legt een extra dempel maar iemand die vaak zwartrijdt haalt voor een paar tientjes een anonieme kaart en er verandert verder niets.
Je plaagt er alleen burgers mee die door of op zo'n station moeten.

Dat de NS een probleem heeft met zwartrijders komt door de matige controle in treinen.
De pakkans is te klein en omdat men niet meer conducteurs wil aannemen moeten nu alle burgers er maar onder lijden.
Het opwerpen van een kleine drempel gaat dat probleem niet verhelpen maar veroorzaakt wel problemen voor mensen die geen OV chipkaart hebben.

Denk daarnaast ook aan toeristen die om een station heen moeten lopen om van de ene naar de andere kant van een stad te kunnen. Niet een grote groep maar je kan moeilijk van ze verwachten dat ze een OV chipkaart aanschaffen voor die 2x dat ze door het station heen moeten.
pi_112966893
Misschien dat ik het mis, maar hoe wil je zwartrijden met een anonieme kaart?
Je moet dan:
- Een kaart kopen à ¤7,50
- Er saldo op zitten van minimaal ¤20 om in te kunnen checken

En vervolgens inchecken om door de poortjes te komen, waarmee ¤20 wordt afgeschreven. Als je niet uitcheckt zal die ¤20 worden ingehouden (waarschijnlijk meer dan je gemiddelde enkele ritprijs), als je wel uitcheckt.. reis je niet zwart. 't Kan zijn dat jij een trucje weet dat ik niet ken, maar ik ben benieuwd!

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik bedoel dat die kinderen geen OV chipknip hebben en dat je ze er toch allemaal doorheen moet hebben voor dat poortje weer op slot gaat.
Ook kinderen zullen een eigen OV-chipkaart moeten krijgen, zoals zij tegenwoordig ook een eigen reisdocument moeten hebben voor bv. internationale reizen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 16 juni 2012 @ 13:57:34 #112
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_112966905
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:51 schreef MaGNeT het volgende:
Niet een grote groep maar je kan moeilijk van ze verwachten dat ze een OV chipkaart aanschaffen voor die 2x dat ze door het station heen moeten.
Ach, moet je een keer met de bus of tram heb je zo'n ding ook nodig. Om daar nou een drama van te maken is ook overdreven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_112966947
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:57 schreef TheSalesman het volgende:
Misschien dat ik het mis, maar hoe wil je zwartrijden met een anonieme kaart?
Je moet dan:
- Een kaart kopen à ¤7,50
- Er saldo op zitten van minimaal ¤20 om in te kunnen checken

En vervolgens inchecken om door de poortjes te komen, waarmee ¤20 wordt afgeschreven. Als je niet uitcheckt zal die ¤20 worden ingehouden (waarschijnlijk meer dan je gemiddelde enkele ritprijs), als je wel uitcheckt.. reis je niet zwart. 't Kan zijn dat jij een trucje weet dat ik niet ken, maar ik ben benieuwd!
Kijk, dat wist ik dan weer niet omdat ik geen OV chipkaart heb en wil :P

Maar ik moet dus 20 Euro op zo'n kaart hebben om door een station te kunnen?
Incl. aanschaf zal ik dus 27,50 Euro kwijt zijn om iets te doen dat voorheen gemakkelijker en gratis was... Goed systeem...
pi_112967082
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Om in te kunnen checken heb je minimaal 10 euro saldo op de kaart nodig toch? (20 in geval van anomieme OV-chipkaart, right?)

Bovendien kost een OV-chipkaart 7,50 euro. Dus om door een station te lopen moet je 17,50/27,50 euro uitgeven. :').
ook 20 euro voor een persoonlijke chipkaart (alleen 10 euro voor een NS chipkaart MET abonnement)
pi_112967106
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ach, moet je een keer met de bus of tram heb je zo'n ding ook nodig. Om daar nou een drama van te maken is ook overdreven.
Er zijn genoeg mensen die geen chipkaart hebben (omdat ze nooit met OV gaan of heel weing) of hem eenvoudig niet meenemen (voor dezelfde reden)
pi_112967182
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er gefraudeert kan worden met de chipkaart.
Ik zeg dat iedereen zo'n chipkaart kan kopen, ook zwartrijders.

Je legt een extra dempel maar iemand die vaak zwartrijdt haalt voor een paar tientjes een anonieme kaart en er verandert verder niets.
Je plaagt er alleen burgers mee die door of op zo'n station moeten.

Dat de NS een probleem heeft met zwartrijders komt door de matige controle in treinen.
De pakkans is te klein en omdat men niet meer conducteurs wil aannemen moeten nu alle burgers er maar onder lijden.
Het opwerpen van een kleine drempel gaat dat probleem niet verhelpen maar veroorzaakt wel problemen voor mensen die geen OV chipkaart hebben.

Denk daarnaast ook aan toeristen die om een station heen moeten lopen om van de ene naar de andere kant van een stad te kunnen. Niet een grote groep maar je kan moeilijk van ze verwachten dat ze een OV chipkaart aanschaffen voor die 2x dat ze door het station heen moeten.
Dat laatste is wel een probleem voor toeristen hoor. Die zien door de bomen uberhaupt het bos al niet meer wat ze moeten doen (inchecken, wel uitchecken bij busoverstap, niet bij treinoverstap, persoonlijke kaart voor korting, anonieme, dagkaart, 2 ritten kaart enz enz)

En bij de meeste stations kan je makkelijk door het station naar de andere kant van een stad of dorp. Of wat eten kopen, wat nu ook niet meer kan.
pi_112967267
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:46 schreef TheSalesman het volgende:

[..]

Dat door/onder het station lopen als onderdeel van voetgangersroutes kan inderdaad een probleem zijn. Maar de vraag is hoeveel mensen die zelf nooit met het OV gaan en daardoor misschien geen OV-chipkaart (zullen) hebben, dit probleem betreft. Als dat een substantieel aantal is kunnen misschien andere oplossingen worden bedacht, maar dat is weer per station verschillend. Het is daarom ook goed dat gemeenten zich ermee bezig houden, maar of een rechtszaak de beste oplossing is..

Qua spontaniteit, tsja, wederom: misschien dat kleine clubje mensen dat nooit met het OV gaat en dus geen chipkaart heeft. Mijn vader is fervent autorijdert, maar pakt ook nog wel een paar keer per jaar de trein. Hij regelt gewoon een chipkaart via zijn werk om zijn reiskosten te vergoeden tegen die tijd. Ik kan me niet voorstellen dat het veel mensen betreft. En het worden er alleen maar minder naarmate de chipkaart verder ingeburgerd raakt.

Wat betreft het aantal poortjes op Leiden: dat weet ik niet, misschien wordt dat nog uitgebreid. Op de stations waar ik ben geweest en als ik met de metro reis (waar ze allemaal gesloten zijn), ondervind ik er geen problemen mee. Je kan er snel achter elkaar doorheen.
Hoe wil je daar meer poortjes plaatsen ? het station verbreden ?

Waarom worden niet overal goedkopere lezers geplaatst ? Veel makkelijker en zwartrijden kan je evenwel, aangezien de meeste stations open blijven en je zo poortjes open kan duwen of achter iemand anders aan naar binnen kan gaan.
pi_112968150
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Kijk, dat wist ik dan weer niet omdat ik geen OV chipkaart heb en wil :P

Maar ik moet dus 20 Euro op zo'n kaart hebben om door een station te kunnen?
Incl. aanschaf zal ik dus 27,50 Euro kwijt zijn om iets te doen dat voorheen gemakkelijker en gratis was... Goed systeem...
Gevolg van dat gratis is hier dat die tunnel in de avond door álle vrouwen wordt vermeden, en ik als niet al te potige kerel er ook voor kies om dat minuutje om te fietsen, als het es zo uitkomt. Wat mij betreft. en ik vermoed meer Deventenaren, slaan ze die poortjes er volgende week nog voor. *O*
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_112968212
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 14:42 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Gevolg van dat gratis is hier dat die tunnel in de avond door álle vrouwen wordt vermeden, en ik als niet al te potige kerel er ook voor kies om dat minuutje om te fietsen, als het es zo uitkomt. Wat mij betreft. en ik vermoed meer Deventenaren, slaan ze die poortjes er volgende week nog voor. *O*
maar dat is natuurlijk niet overal zo en dan kunnen ze poortjes zetten bij alle donkere tunnels en onder bruggen. Waanzin natuurlijk.

Die poortjes zijn daar niet voor bedoeld alleen voor zwartrijders (landelijk % zwartrijders NS 1,5 %)
pi_112969060
De NS laat zich weer eens van zijn beste kans zien. :')

Gelukkig hebben ze al zo'n hele goede naam. _O-
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_112987128
Wat ben ik blij met m'n auto. Mij krijg je niet aan zo'n chipkutkaart. Ik ga nog liever met een taxi, dan met het OV. En ja, ik weet dat ik me ook met de auto niet meer anoniem kan verplaatsen, want camera's en zo. En ja, daar heb ik ook een godvergeten bloedhekel aan. Ik ben verdomme een nette burger en wordt op deze manier 24/7 als een ordinaire crimineel gemonitoord, terwijl de échte criminelen vrij spel hebben (kijk maar eens hoe de politie-dekking is voor de gein, zeker 's nachts is het een lachertje). En daar betaal ik nou zoveel belasting voor, voor kutpolitici die hun werk niet doen en klotebestuurders die alleen maar aan hun bonussen denken ipv klantvriendelijkheid.
pi_112988558
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:19 schreef stopnaald het volgende:
Wat ben ik blij met m'n auto. Mij krijg je niet aan zo'n chipkutkaart. Ik ga nog liever met een taxi, dan met het OV. En ja, ik weet dat ik me ook met de auto niet meer anoniem kan verplaatsen, want camera's en zo. En ja, daar heb ik ook een godvergeten bloedhekel aan. Ik ben verdomme een nette burger en wordt op deze manier 24/7 als een ordinaire crimineel gemonitoord, terwijl de échte criminelen vrij spel hebben (kijk maar eens hoe de politie-dekking is voor de gein, zeker 's nachts is het een lachertje). En daar betaal ik nou zoveel belasting voor, voor kutpolitici die hun werk niet doen en klotebestuurders die alleen maar aan hun bonussen denken ipv klantvriendelijkheid.
Jaja, welkom in Nederland. Het is redelijk schandalig hoe we ons als kuddes vee laten opdrijven. Maar als de mensen die WIJ kiezen voor de Tweede Kamer hier niets aan veranderen, wie doet het dan? Met zn allen opeens niet meer met de trein reizen zou een goede zijn, behalve dat je dat nooit voor elkaar krijgt. Ik MOET wel met de trein, anders zie ik mijn ouders nooit. Gelukkig hebben we wel nog allemaal redelijke gezondheidszorg.
pi_112988688
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:19 schreef stopnaald het volgende:
Wat ben ik blij met m'n auto. Mij krijg je niet aan zo'n chipkutkaart. Ik ga nog liever met een taxi, dan met het OV. En ja, ik weet dat ik me ook met de auto niet meer anoniem kan verplaatsen, want camera's en zo. En ja, daar heb ik ook een godvergeten bloedhekel aan. Ik ben verdomme een nette burger en wordt op deze manier 24/7 als een ordinaire crimineel gemonitoord, terwijl de échte criminelen vrij spel hebben (kijk maar eens hoe de politie-dekking is voor de gein, zeker 's nachts is het een lachertje). En daar betaal ik nou zoveel belasting voor, voor kutpolitici die hun werk niet doen en klotebestuurders die alleen maar aan hun bonussen denken ipv klantvriendelijkheid.
Jeetje... :{

Maar goed, zolang ik met de trein sneller en comfortabeler reis op bepaalde routes, en dan ook fors sneller van deur tot deur, kies ik gewoon het best passende vervoersmiddel bij mijn vervoersvraag in kwestie, en hang ik niet krampachtig aan de auto/trein/fiets.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 juni 2012 @ 00:26:32 #124
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_112989871
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:40 schreef MaGNeT het volgende:
Leiden heeft aan iedere kant een stuk of 4 poortjes geloof ik? Die gaan rond 8 uur 's ochtends echt wel voor opstoppingen zorgen.
ongetwijfeld. vooral doordat er velen zijn die wachten tot het schermpje weer gereset is na de voorganger, wat helemaal niet hoeft.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 17 juni 2012 @ 01:33:57 #125
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_112992059
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:19 schreef stopnaald het volgende:
Wat ben ik blij met m'n auto. Mij krijg je niet aan zo'n chipkutkaart. Ik ga nog liever met een taxi, dan met het OV. En ja, ik weet dat ik me ook met de auto niet meer anoniem kan verplaatsen, want camera's en zo. En ja, daar heb ik ook een godvergeten bloedhekel aan. Ik ben verdomme een nette burger en wordt op deze manier 24/7 als een ordinaire crimineel gemonitoord, terwijl de échte criminelen vrij spel hebben (kijk maar eens hoe de politie-dekking is voor de gein, zeker 's nachts is het een lachertje). En daar betaal ik nou zoveel belasting voor, voor kutpolitici die hun werk niet doen en klotebestuurders die alleen maar aan hun bonussen denken ipv klantvriendelijkheid.
+6000
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zondag 17 juni 2012 @ 01:42:03 #126
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_112992285
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:46 schreef TheSalesman het volgende:

[..]

Dat door/onder het station lopen als onderdeel van voetgangersroutes kan inderdaad een probleem zijn. Maar de vraag is hoeveel mensen die zelf nooit met het OV gaan en daardoor misschien geen OV-chipkaart (zullen) hebben, dit probleem betreft. Als dat een substantieel aantal is kunnen misschien andere oplossingen worden bedacht, maar dat is weer per station verschillend. Het is daarom ook goed dat gemeenten zich ermee bezig houden, maar of een rechtszaak de beste oplossing is..
Waarschijnlijk is een rechtszaak de enige oplossing die er is.
quote:
Qua spontaniteit, tsja, wederom: misschien dat kleine clubje mensen dat nooit met het OV gaat en dus geen chipkaart heeft. Mijn vader is fervent autorijdert, maar pakt ook nog wel een paar keer per jaar de trein. Hij regelt gewoon een chipkaart via zijn werk om zijn reiskosten te vergoeden tegen die tijd. Ik kan me niet voorstellen dat het veel mensen betreft. En het worden er alleen maar minder naarmate de chipkaart verder ingeburgerd raakt.
[..]
Dat jouw vader het via zijn werk 'regelt' geeft al aan dat hij er zelf al niet aan zou beginnen.

De chipkaart is gewoon 1 groot faalproject. Dat het door zo veel mensen wordt gebruikt is doodsimpel: je kan niet anders, dat is/wordt allemaal afgeschaft, je moet dus.

Overigens zorgt de chipkaart er juist ook voor dat een grote groep mensen dus nooit meer met het openbaar vervoer gaan. Of überhaupt kunnen gaan.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  Overall beste user 2022 zondag 17 juni 2012 @ 01:45:44 #127
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_112992392
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 01:42 schreef Stupendous76 het volgende:

Overigens zorgt de chipkaart er juist ook voor dat een grote groep mensen dus nooit meer met het openbaar vervoer gaan. Of überhaupt kunnen gaan.
Hoezo? Die kunnen niet naar een loket lopen om een kaartje te kopen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 17 juni 2012 @ 08:37:41 #128
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_112995576
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 01:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo? Die kunnen niet naar een loket lopen om een kaartje te kopen?
We hebben toch geen kaartjes meer? Je moet vantevoren zo'n chipkaart aanschaffen, ze zijn toch niet bij een loket te koop?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_112995592
Ik hang ook wel eens tussen poortjes met zo'n anonieme kaart, kunnen ze mij niet zien.
pi_112995758
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 08:37 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

We hebben toch geen kaartjes meer? Je moet vantevoren zo'n chipkaart aanschaffen, ze zijn toch niet bij een loket te koop?
Jahoor, er zijn nog gewoon ouderwetsche papieren kaartjes te koop bij de NS. Enige zou de bus kunnen zijn, maar veel lokale bus-operators hebben eigen papieren (dag)kaartjes in omloop gebracht toen daar de strippenkaart uitgefaseerd werd.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_112995819
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Hmmm, dat betekent dat je je geliefde dus niet meer even naar de trein kunt brengen en uitzwaaien zonder dat je even moet inchecken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Perronkaartje
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_112995961
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ach, moet je een keer met de bus of tram heb je zo'n ding ook nodig. Om daar nou een drama van te maken is ook overdreven.
Als individu valt het idd wel mee maar als je een gezin hebt met 2 kinderen moet je dus eerst een initiële investering doen van 30 euro aan kaarten waar afhankelijk van het te kiezen vervoer minimaal 4 of 20 euro per kaart op gestort moet worden. Die kaarten zijn in mijn optiek geen wegwerpartikelen en de overheid zou tls en de vervoerders gewoon moeten verplichten om een aangeschafte kaart met saldo wanneer die verlopen is of als je bijvoorbeeld als toerist wederom nederland verlaat al je geinvesteerde geld minus de vervoerskosten terug te geven.
pi_112996032
Dus de gehaaste Nederlander is meer tijd kwijt door om een station heen te lopen?

Nou fucking en. Boehoe, huilie huilie. Neem je een volgende trein.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112996054
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 09:08 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Jahoor, er zijn nog gewoon ouderwetsche papieren kaartjes te koop bij de NS. Enige zou de bus kunnen zijn, maar veel lokale bus-operators hebben eigen papieren (dag)kaartjes in omloop gebracht toen daar de strippenkaart uitgefaseerd werd.
In brabant is juist het populaire dagkaartje voor 7.50 euro de hele dag bussen afgeschaft, je kunt bij de chauffeur alleen nog maar een enkele reis voor 3euro kopen als je moet overstappen op een andere bus heb je pech en mag je wederom 3 euro betalen. Ja logisch dat mensen dan een ovchipkaart nemen of nooit meer de bus. Dan hebben we het nog niet over de verkapte prijsverhoging vn bussen gehad door het afschaffen van het zonesysteem en over te stappan naar de afgelegde weg betaal ik voor mijn busreisjes gemiddeld 30% meer. En dan reis ik meestal van een station (wat vroeger ongeveer altijd het centrum van een zone was) een kilometer of 3.
pi_112996136
quote:
16s.gif Op zondag 17 juni 2012 09:38 schreef El_Matador het volgende:
Dus de gehaaste Nederlander is meer tijd kwijt door om een station heen te lopen?

Nou fucking en. Boehoe, huilie huilie. Neem je een volgende trein.
Het gaat toch juist over mensen die niet met de trein willen reizen?
  zondag 17 juni 2012 @ 09:50:01 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112996165
quote:
16s.gif Op zondag 17 juni 2012 09:38 schreef El_Matador het volgende:
Dus de gehaaste Nederlander is meer tijd kwijt door om een station heen te lopen?

Nou fucking en. Boehoe, huilie huilie. Neem je een volgende trein.
Het gaat niet om de trein nemen, het gaat om stations die tussen kant A en kant B van een stad liggen en daarmee onderdeel zijn van de looproute van mensen die van kant A naar kant B willen (en vice versa), en dus straks moeten inchecken en uitchecken omdat ze van kant A naar kant B van de stad willen lopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112996166
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 09:40 schreef Basp1 het volgende:

In brabant is juist het populaire dagkaartje voor 7.50 euro de hele dag bussen afgeschaft, je kunt bij de chauffeur alleen nog maar een enkele reis voor 3euro kopen als je moet overstappen op een andere bus heb je pech en mag je wederom 3 euro betalen. Ja logisch dat mensen dan een ovchipkaart nemen of nooit meer de bus. Dan hebben we het nog niet over de verkapte prijsverhoging vn bussen gehad door het afschaffen van het zonesysteem en over te stappan naar de afgelegde weg betaal ik voor mijn busreisjes gemiddeld 30% meer. En dan reis ik meestal van een station (wat vroeger ongeveer altijd het centrum van een zone was) een kilometer of 3.
Hoe jaag je mensen het OV uit.

Als je dan ook nog weet dat de directeur van Translink bij het frauderende GVB vandaan komt dan weet je wel waarom de kosten zo oplopen.
Advies: ga niet meer met het OV.
pi_112996175
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 09:48 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Het gaat toch juist over mensen die niet met de trein willen reizen?
Ook voor hen zou het goed zijn te onthaasten. Die onzinnige stress over 20 minuutjes te laat komen. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 17 juni 2012 @ 09:52:41 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112996197
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 09:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ook voor hen zou het goed zijn te onthaasten. Die onzinnige stress over 20 minuutjes te laat komen. :')
Of gewoon naar huis willen van je werk, dat nu in 5 minuten via het station kunnen lopen, en straks 20 minuten moeten lopen omdat het station afgesloten is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112996204
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 09:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ook voor hen zou het goed zijn te onthaasten. Die onzinnige stress over 20 minuutjes te laat komen. :')
Als je 20 minuten moet omlopen heb je 20 minuten minder tijd thuis om te onthaasten.
pi_112996226
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 09:50 schreef El_Matador het volgende:

Ook voor hen zou het goed zijn te onthaasten. Die onzinnige stress over 20 minuutjes te laat komen. :')
pi_112996231
Verkiezingen komen eraan en de hoeveelheid problemen rijzen de pan uit, allemaal om de burger/kiezer de macht uit handen te nemen. Als de reiziger het voor het zeggen had hadden deze poortjes er nooit gekomen en hadden er loketten gebleven, klantvriendelijkheid. Omdat die poortjes grote groepen mensen treffen kan de politiek erweer op inspelen.
pi_112996282
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 09:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of gewoon naar huis willen van je werk, dat nu in 5 minuten via het station kunnen lopen, en straks 20 minuten moeten lopen omdat het station afgesloten is.
De wereld vergaat!!

Waarom al die haast?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112996298
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 09:55 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nope, ik ben bloedserieus.

Die (sociale) stress in Nederland is niet te harden man.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112996321
quote:
dus we gaan nu echt terug naar vroeger, perronkaartje, enkeltje in de bus, 20 vervoerders op het spoor.

wat noemen ze hier vooruitgang dan, als we nu precies dezelfde situatie aan het maken zijn van 50 jaar geleden ?

Overigens zijn die uitzwaaikaarten die de NS wil invoeren uiteraard nog niet gereed, dat zal ws pas op het laatste moment gebeuren en je zal ze ongetwijfeld op moeten laden op je OV chipkaart.
  zondag 17 juni 2012 @ 10:05:37 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112996344
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De wereld vergaat!!

Waarom al die haast?
Het is geen kwestie van haast, naar als ik moet kiezen tussen nog geen km lopen en m'n kind na 10 minuten ophalen of 3 km lopen en m'n kind 's morgens en 's middags een half uur langer op het KDV laten zitten dan ben ik vast een waardeloze moeder dat ik dat uur liever met m'n kind in de speeltuin zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112996345
quote:
16s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nope, ik ben bloedserieus.

Die (sociale) stress in Nederland is niet te harden man.
Dan ga je lekker in Singapore wonen, waar het wel allemaal goed is geregeld.
pi_112996351
Het is toch niet zo moeilijk: gewoon poortjes bij de toegang tot de perrons, waar je als "oversteker" immers toch niets te zoeken hebt. Zou je denken.

Maar ja, we hebben het over de NS.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_112996369
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan ga je lekker in Singapore wonen, waar het wel allemaal goed is geregeld.
Over sociale stress gesproken... er zijn veel betere plekken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112996384
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van haast, naar als ik moet kiezen tussen nog geen km lopen en m'n kind na 10 minuten ophalen of 3 km lopen en m'n kind 's morgens en 's middags een half uur langer op het KDV laten zitten dan ben ik vast een waardeloze moeder dat ik dat uur liever met m'n kind in de speeltuin zit.
Tuurlijk, je moet 3 km (!) omlopen... wie trolt hier nou? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112996395
quote:
10s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Over sociale stress gesproken... er zijn veel betere plekken.
Prima daar kan je mooi een eigen topic van maken, hier gaat het over poortjes die in de weg staan.
pi_112996409
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:06 schreef Ferdo het volgende:
Het is toch niet zo moeilijk: gewoon poortjes bij de toegang tot de perrons, waar je als "oversteker" immers toch niets te zoeken hebt. Zou je denken.

Maar ja, we hebben het over de NS.
Het zal wel te maken hebben met de overlast die niet-treinreizigers kunnen veroorzaken in stations.
pi_112996431
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:06 schreef Ferdo het volgende:
Het is toch niet zo moeilijk: gewoon poortjes bij de toegang tot de perrons, waar je als "oversteker" immers toch niets te zoeken hebt. Zou je denken.

Maar ja, we hebben het over de NS.
Dan ga je als reiziger wederom klagen want moet je verplicht in en uitchecken bij een overstap tussen 2 verder weg gelegen perrons. Waarmee je waarschijnlijk zelfs 2* een opstaptarief bij de ns gaat betalen.
pi_112996432
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:11 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Het zal wel te maken hebben met de overlast die niet-treinreizigers kunnen veroorzaken in stations.
Volgens mij zijn er niet zoveel problemen in de meeste stations toch ?
pi_112996455
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan ga je als reiziger wederom klagen want moet je verplicht in en uitchecken bij een overstap tussen 2 verder weg gelegen perrons. Waarmee je waarschijnlijk zelfs 2* een opstaptarief bij de ns gaat betalen.
Dat lijkt me logisch; je maakt gebruik van 2 treinen en betaalt dus 2 opstaptarieven.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112996456
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan ga je als reiziger wederom klagen want moet je verplicht in en uitchecken bij een overstap tussen 2 verder weg gelegen perrons. Waarmee je waarschijnlijk zelfs 2* een opstaptarief bij de ns gaat betalen.
Ze moeten gewoon lezers plaatsen bij alle perrons en stations vrij laten. Of gewoon kaartjes laten bestaan, hebben we ook geen stress meer om elke keer niet te vergeten uit te checken.
pi_112996474
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:11 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Het zal wel te maken hebben met de overlast die niet-treinreizigers kunnen veroorzaken in stations.
En dan moet je de overlastgevers aanpakken.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_112996498
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:13 schreef macca728 het volgende:

Volgens mij zijn er niet zoveel problemen in de meeste stations toch ?
Volgens mij is er veel overlast van zwervers en van zakkenrollers.
pi_112996509
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon lezers plaatsen bij alle perrons en stations vrij laten. Of gewoon kaartjes laten bestaan, hebben we ook geen stress meer om elke keer niet te vergeten uit te checken.
Het wordt overal omgeroepen en is een kwestie van gewenning.

Geen stress om je gulp dicht te doen na het plassen he? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112996533
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:13 schreef Basp1 het volgende:

Dan ga je als reiziger wederom klagen want moet je verplicht in en uitchecken bij een overstap tussen 2 verder weg gelegen perrons. Waarmee je waarschijnlijk zelfs 2* een opstaptarief bij de ns gaat betalen.
Je mag toch binnen een bepaalde periode overstappen?
pi_112996542
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:15 schreef Ferdo het volgende:

En dan moet je de overlastgevers aanpakken.
Dat is kennelijk heel moeilijk.
pi_112996556
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:18 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Je mag toch binnen een bepaalde periode overstappen?
bij de treinen niet, als je van vervoerder wisselt betaal je hoe dan ook voor de 2de keer opstaptarief.
pi_112996574
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:20 schreef macca728 het volgende:

bij de treinen niet, als je van vervoerder wisselt betaal je hoe dan ook voor de 2de keer opstaptarief.
Onbegrijpelijk zeg.
pi_112996603
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:22 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk zeg.
Zeker het is nog onbegrijpelijker dat de politiek al jaren steggelt over dit soort eenvoudige dingen en er vel belastinggeld doorheen jast in de vorm van debatten.
pi_112996624
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:22 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk zeg.
dan moet je dit lezen, hoezo 1 systeem en 1 kaart.

quote:
Inmiddels hebben zich met de komst van de OV-chipkaart ontwikkelingen voorgedaan, die haaks staan ten opzichte van de genoemde situatie en waarmee het belang van de reiziger niet gediend is. De rekening die wordt gepresenteerd komt op het bordje van de reiziger. Als ná negen uur met korting wordt gereisd met de OV-chipkaart in de treinen van NS èn Arriva, dan wordt de reiziger geconfronteerd met:

dubbel opstaptarief;
de aanschaf van een tweede kortingskaart.
Daarbij moet worden bedacht dat veel noordelijke reizigers slechts een korte afstand afleggen van hun woonplaats naar Leeuwarden of Groningen, om daarna verder te reizen met NS. Dat betekent betrekkelijk hoge kosten voor een “snerteindje”. Omgekeerd worden reizigers (met OV-chipkaart) naar het noorden geconfronteerd met vol tarief, omdat hun NS voordeelurenkaart niet geldig is op de Arriva-trein. Het argument dat dit slechts incidenteel is gaat niet op: het is wederom de reiziger die de rekening betaalt
pi_112996779
Ik zie het probleem niet zo. Als je binnen een bepaalde tijd (ik geloof 20 minuten) ook weer uitcheckt op hetzelfde station kost het je geen geld.
pi_112996872
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Als je binnen een bepaalde tijd (ik geloof 20 minuten) ook weer uitcheckt op hetzelfde station kost het je geen geld.
Je moet wel een kaart hebben met voldoende saldo. minimaal dus 27.50 investeren om als niet ov klant nog van stationstunnel gebruik te mogen maken.
pi_112996918
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je moet wel een kaart hebben met voldoende saldo. minimaal dus 27.50 investeren om als niet ov klant nog van stationstunnel gebruik te mogen maken.
Schande zeg! :')

Die OVkaart is iets van 10 jaar geldig...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112997102
quote:
18s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Schande zeg! :')

Die OVkaart is iets van 10 jaar geldig...
5 Jaar en dan ben je je 7.50 kosten van de kaart kwijt en mag je ook nog eens 2.50 euro administratiekosten gaan betalen om het resterende saldo van die kaart terug te krijgen.

Wel wat beter je huiswerk doen als je wilt trollen wel met de juiste gegevens werken.
pi_112997378
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Als je binnen een bepaalde tijd (ik geloof 20 minuten) ook weer uitcheckt op hetzelfde station kost het je geen geld.
Omdat veel mensen vrij door het station van punt a naar b willen lopen zonder gebruik te hoeven maken van een OV chipkaart (die een hele hoop mensen niet hebben of niet mee willen nemen).

Los inderdaad van het feit dat je er ook nog 20 euro op moet laden of een aparte kaart moet kopen (zal ook wel niet gratis zijn ws)

Het is gewoon een openbare weg in feite.
pi_112997569
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:26 schreef macca728 het volgende:

dan moet je dit lezen, hoezo 1 systeem en 1 kaart.

Het zou allemaal in het belang van de reizgers zijn.
Ondertussen vullen ze bij Translink de zakken en bij de OV bedrijven ook.
  zondag 17 juni 2012 @ 16:14:07 #172
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113007632
NS, de nieuwe WETGEVER BV, heeft weer eens wat te eisen hoor :')
  zondag 17 juni 2012 @ 16:20:29 #173
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_113007880
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 10:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Als je binnen een bepaalde tijd (ik geloof 20 minuten) ook weer uitcheckt op hetzelfde station kost het je geen geld.
Soms wil in de Starbucks wat gaan drinken met maten of wat kanen bij Julia's en heb ik niet echt zin om op de tijd te letten voordat mijn saldo *poef* weg is.
Feyenoord Rotterdam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')