Nee daarna was ik het nóg een keer kwijt, toen ik in de andere bus stapte. Want toen heb ik gewoon het standaard tarief zoals altijd betaald.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee 1x maar, dat klopt toch ? 83 cent
Haha nee het is pas 5 jaar bekend dat de NS dit wilen hoe lang staan die poortjes al klaar (in de weg) in Leiden..... Zeker een jaar.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:24 schreef zarGon het volgende:
Maar... heeft niemand dit zien aankomen dan?
Oh dat is wel raar ja. Even terugvragen gewoon (nou ja gewoon)quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee daarna was ik het nóg een keer kwijt, toen ik in de andere bus stapte. Want toen heb ik gewoon het standaard tarief zoals altijd betaald.
Ze hebben waarschijnlijk eerst 5 jaar koffie zitten drinken om nu eindelijk eens actie te ondernemen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Haha nee het is pas 5 jaar bekend dat de NS dit wilen hoe lang staan die poortjes al klaar (in de weg) in Leiden..... Zeker een jaar.
Behalve bij Syntus, daar duurt het minstens 3x zo lang voor je kaart gescand isquote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:25 schreef Franknfurter het volgende:
Gewoon hetzelfde systeem hanteren als in de bus: inchecken als je de trein instapt en uitchecken als je eruit stapt. En voor iedereen die zegt dat dat superlang gaat duren: dat valt reuze mee want je hoeft alleen even je kaartje langs de lezer te halen.
Dan moet de NS de hele dienstregeling aanpassen, omdat het in- en uitstappen veel langer gaat duren.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:25 schreef Franknfurter het volgende:
Gewoon hetzelfde systeem hanteren als in de bus: inchecken als je de trein instapt en uitchecken als je eruit stapt. En voor iedereen die zegt dat dat superlang gaat duren: dat valt reuze mee want je hoeft alleen even je kaartje langs de lezer te halen.
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:25 schreef Franknfurter het volgende:
maakt bij de bus/tram trouwens niet uit of je overstapt op een bus/tram/metro van andere vervoerder. Binnen 35 min betaal je dan maar 1x basistarief. Alleen bij trein overstappen op een andere vervoerder kost altijd extra instaptarief.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Beetje vreemd als je bij dezelfde maatschappij gewoon in een andere bus stapt..
Maar goed, zolang de NS dat maar niet gaat invoeren wanneer ze stations afsluiten, dat zou helemaal een mooie boel worden.
En dan zijn er altijd van die huismoeders die voor de lezer hun pas gaan zoeken waardoor iedereen weer moet wachten.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:25 schreef Franknfurter het volgende:
In dit geval is dat alleen niet te vergelijken, want bijvoorbeeld in London maakt het niet uit of ze metrostations afsluiten, dat is toch allemaal ondergronds en daar loop je niet doorheen omdat het de kortste route is. Echter heeft de NS blijkbaar even vergeten dat het bij treinstations niet zo werkt.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is gewoon weer de zoveelste ontwerpfout bij de OV chipkaart. Ik snap niet dat we een duur bedrijf hebben ingeschakeld om het wiel opnieuw uit te vinden. Kijk naar Londen, kijk naar Hong Kong, kijk naar Shanghai, allemaal perfect geregeld.
Ja preciesquote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In dit geval is dat alleen niet te vergelijken, want bijvoorbeeld in London maakt het niet uit of ze metrostations afsluiten, dat is toch allemaal ondergronds en daar loop je niet doorheen omdat het de kortste route is. Echter heeft de NS blijkbaar even vergeten dat het bij treinstations niet zo werkt.
Dat zijn steden, of hooguit een agglomeratie.. Daar hébben ze naar gekeken, en gemeend dat ook voor een heel land toe te kunnen toepassen. Uiteraard zonder papieren (strippen)kaart voor incidenteel gebruik, en als backup, zoals bijvoorbeeld in Londen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is gewoon weer de zoveelste ontwerpfout bij de OV chipkaart. Ik snap niet dat we een duur bedrijf hebben ingeschakeld om het wiel opnieuw uit te vinden. Kijk naar Londen, kijk naar Hong Kong, kijk naar Shanghai, allemaal perfect geregeld.
Jij bent een 'hebber' bij het vergeten. Hm...quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Echter heeft de NS blijkbaar even vergeten dat het bij treinstations niet zo werkt.
daar zijn ook al rechtszaken over bezig, uitspraak 6 augustus.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 10:52 schreef De_Guidance het volgende:
Al die grote winkels op het station lopen ook omzet mis als je de poortjes sluit..
[/quote]quote:AMSTERDAM (ANP) – De voorzieningenrechter van de rechtbank Amsterdam bracht dinsdag de hele middag door in grand café 1e Klas op het centraal station in de hoofdstad. Niet voor een uitgebreide lunch, maar in het kader van een kort geding dat de eigenaar van het etablissement heeft aangespannen tegen de NS om de ov-chipkaartpoortjes die het station binnen afzienbare tijd afsluiten voor mensen zonder treinkaartje.De spoorwegen willen zich echter nog niet vastleggen op een oplossing, omdat volgens de advocaat de poortjes pas op zijn vroegst begin 2015
ja bij landelijk spoornetwerk waar uberhaupt de meeste stations open blijven hebben poortjes geen enkele zin. Kost alleen maar klauwen vol geld, alleen al aan onderhoud en reparaties (bij de metro in Rdam worden er 5 poortjes per dag vervangen/gerepareerd heb ik ergens gelezen)quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat zijn steden, of hooguit een agglomeratie.. Daar hébben ze naar gekeken, en gemeend dat ook voor een heel land toe te kunnen toepassen. Uiteraard zonder papieren (strippen)kaart voor incidenteel gebruik, en als backup, zoals bijvoorbeeld in Londen.
Dat geld is er al, dat is wat de NS en Prorail overhielden aan de verkoopt van Telfort aan BT. Daar staat ~800 miljoen van op een spaarrekening niks te doen. Overigens kregen ze daarover vanuit de 2e kamer ~1 jaar geleden het lexum. Nu willen ze het daadwerkelijk gaan uitgeven, en liggen de lokale overheden weer dwars.. Nederland ten voeten uit....quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja bij landelijk spoornetwerk waar uberhaupt de meeste stations open blijven hebben poortjes geen enkele zin. Kost alleen maar klauwen vol geld, alleen al aan onderhoud en reparaties (bij de metro in Rdam worden er 5 poortjes per dag vervangen/gerepareerd heb ik ergens gelezen)
Zijn ze daar niet bezig met een fiets- en voetgangerstunnel?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 10:54 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dat is helemaal achterlijk, A'dam CS afsluiten.
Moet je om het station heenlopen om een pont te kunnen pakken. Volstrekt debiele plannen.
Ja, en alleen spoor 15 blijft buiten de poortjes om bereikbaar i.v.m. de Thalys. Die mensen zullen dan denk ik ook door de tunnel moeten om naar/van de Thalys te gaan.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:58 schreef Taperol het volgende:
[..]
Zijn ze daar niet bezig met een fiets- en voetgangerstunnel?
OV-Chipkaart is prima voor gebruik binnen een stadsregio als Amsterdam of Rotterdam, echter niet op landelijk niveau. Dat kunnen wij zeker weten vaststellen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat zijn steden, of hooguit een agglomeratie.. Daar hébben ze naar gekeken, en gemeend dat ook voor een heel land toe te kunnen toepassen. Uiteraard zonder papieren (strippen)kaart voor incidenteel gebruik, en als backup, zoals bijvoorbeeld in Londen.
Dat is inderdaad ook niet praktisch, maar aan de andere kant zijn dat geen dagelijkse reizen. Maar ik vraag me af hoe ze dat op kleine stations gaan doen, er zijn er veel die gewoon over de hele breedte toegankelijk zijn.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:03 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ja, en alleen spoor 15 blijft buiten de poortjes om bereikbaar i.v.m. de Thalys. Die mensen zullen dan denk ik ook door de tunnel moeten om naar/van de Thalys te gaan.
Die worden niet afgesloten, de meeste blijven juist open.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:09 schreef Taperol het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook niet praktisch, maar aan de andere kant zijn dat geen dagelijkse reizen. Maar ik vraag me af hoe ze dat op kleine stations gaan doen, er zijn er veel die gewoon over de hele breedte toegankelijk zijn.
Ik ben benieuwd hoe ze dat in Rotterdam gana oplossen dan.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:03 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ja, en alleen spoor 15 blijft buiten de poortjes om bereikbaar i.v.m. de Thalys. Die mensen zullen dan denk ik ook door de tunnel moeten om naar/van de Thalys te gaan.
Die poortjes staan er dus al sinds 2007 !!! Dus al 5 jaar. Lekker op tijd gereageerd (al is Groen Links er al langer mee bezig in Leiden, dat wel)quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Haha nee het is pas 5 jaar bekend dat de NS dit wilen hoe lang staan die poortjes al klaar (in de weg) in Leiden..... Zeker een jaar.
quote:De poortjes die de NS al in 2007 op het Centraal Station plaatste, blijven in Leiden voor ophef zorgen
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
daar zijn ook al rechtszaken over bezig, uitspraak 6 augustus.
http://www.refdag.nl/nieu(...)poortjes_ns_1_647835
[..]
Dat is het zeker, maar even los van deze verschillende data: wat maakt dat uit? Of je zaak nu over 1 jaar of over 3 jaar kapot gaat omdat je klanten er niet meer bij kunnen, kapot gaat die.quote:Volgens de advocaat van de NS gaan de poortjes pas begin 2015 dicht, volgens NS zelf begin 2013, Vreemd.
Bijkomend voordeel is dat dan ook je voetreisgedrag kan worden gemonitord.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:57 schreef TheSalesman het volgende:
Jezus, dit is al zó lang bekend. Iedereen heeft later gewoon een OV-chipkaart in z'n portemonnee zitten, naast het ID-bewijs en de bankpas. Ja, er moet saldo opstaan, maar als je incheckt en vervolgens weer uitcheckt als je de tunnel/het perron verlaat, wordt er niets afgeschreven en kun je dat saldo dus gewoon bij je volgende treinreis/OV-reis gebruiken.
Ik wil niet inchecken wanneer ik geen gebruik maak van de trein.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:57 schreef TheSalesman het volgende:
Jezus, dit is al zó lang bekend. Iedereen heeft later gewoon een OV-chipkaart in z'n portemonnee zitten, naast het ID-bewijs en de bankpas. Ja, er moet saldo opstaan, maar als je incheckt en vervolgens weer uitcheckt als je de tunnel/het perron verlaat, wordt er niets afgeschreven en kun je dat saldo dus gewoon bij je volgende treinreis/OV-reis gebruiken.
En voor diegenen die een geliefde afzetten bij het station en zelf nóóit met het OV reizen: dan zeg je voor de poortjes toch gedag.
Precies, lui zoals jij zijn het probleemquote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:57 schreef TheSalesman het volgende:
En voor diegenen die een geliefde afzetten bij het station en zelf nóóit met het OV reizen: dan zeg je voor de poortjes toch gedag.
Sorry, maar ik ga nooit met het OV, wil geen OV-chipkaart en ik ga zeker geen saldo zetten op een kaart die ik niet gebruik. De NS zeker lekker rente vangen zeker?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:57 schreef TheSalesman het volgende:
Ik moet hier met regelmaat zijn, en loop dan ook door het station (stippellijntje) omdat je anders zoals je ziet zo'n 1.5 km om moet lopen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:24 schreef MaGNeT het volgende:
In Leeuwarden scheelt het overigens ook 5 minuten lopen als je door de tunnel bij het station gaat ipv helemaal omlopen via de Schrans.
Dat is al járen een normale looproute voor duizenden mensen.
Als je dat dichtgooit zal het aantal aanrijdingen bij de spoorbomen weer flink toenemen en waarom is die tunnel er ookalweer gekomen? Voor de veiligheid van voetgangers en bereikbaarheid van station en centrum.
Hoe zou je omlopen dan? Ook een lijntje daarvoor?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik moet hier met regelmaat zijn, en loop dan ook door het station (stippellijntje) omdat je anders zoals je ziet zo'n 1.5 km om moet lopen.
[ afbeelding ]
Jij combineert dat, ik niet... Lees het nog eens...quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:26 schreef opgebaarde het volgende:
Mooie argumenten magnet, 'rente vangen' en 'dan meer conducteurs inzetten'
Via die gele wegen die je nog net op het kaartje kunt zienquote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe zou je omlopen dan? Ook een lijntje daarvoor?.
Je kan ook Frogger spelen op het spoorquote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik moet hier met regelmaat zijn, en loop dan ook door het station (stippellijntje) omdat je anders zoals je ziet zo'n 1.5 km om moet lopen.
[ afbeelding ]
Om in te kunnen checken heb je minimaal 10 euro saldo op de kaart nodig toch? (20 in geval van anomieme OV-chipkaart, right?)quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Sorry, maar ik ga nooit met het OV, wil geen OV-chipkaart en ik ga zeker geen saldo zetten op een kaart die ik niet gebruik. De NS zeker lekker rente vangen zeker?
De NS creëert een probleem wat er nooit is geweest.
Ze zetten maar meer conducteurs op de treinen als ze denken dat er fraude is.
Damn.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Via die gele wegen die je nog net op het kaartje kunt zien
En dan nog, je koopt zo'n kaart als zwartrijder (éénmalige investering) om op het station te komen en je kan weer zwartrijden zoals vroeger.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Om in te kunnen checken heb je minimaal 10 euro saldo op de kaart nodig toch? (20 in geval van anomieme OV-chipkaart, right?)
Bovendien kost een OV-chipkaart 7,50 euro. Dus om door een station te lopen moet je 17,50/27,50 euro uitgeven..
Ik combineer het niet.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jij combineert dat, ik niet... Lees het nog eens...
Daarnaast is het een zinloze oplossing.
Als je wil zwartrijden haal je een anonieme OV chipkaart en kan je voor 5 euro alsnog het station op.
Je pest er alleen de burger mee.
Feit is wel dat het de spontaniteit uit het leven haalt.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:35 schreef TheSalesman het volgende:
Tsja, ik hoor helaas weinig inhoud. Vraag me af of de niet OV-reizigers die zo bang zijn voor de privacy i.c.m. de OV-chipkaart ook op internet hun frustraties uiten over de tientallen camera's op snelwegen/grensovergangen die automatisch kentekens scannen etc. etc.
Typisch een gevalletje: over een paar jaar hoor je hier niemand mee over.
De controles stoppen echt niet nadat de poortjes dichtgaan.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En dan nog, je koopt zo'n kaart als zwartrijder (éénmalige investering) om op het station te komen en je kan weer zwartrijden zoals vroeger.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |