waarom zat iedereen op mij dan te kankerenquote:Op donderdag 14 juni 2012 11:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon even terug schakelen ofzo?
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:30 schreef kiwiko het volgende:
Zo heb ik ooit een discussie gehad met een medewerker wiens zoon ik rechts inhaalde............ toen ik zei "als ik hem rechts in kan halen met een 10 jaar oude Vito, dan heeft hij niks op de linkerbaan te zoeken"
toen was ze pas stil.
Meer op het feit dat je aangaf dat je dan aan het begin van de oprit even wacht/langzamer gaat om grotere afstand tussen jou en die langzame invoeger te makenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:26 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
waarom zat iedereen op mij dan te kankerenIk kan er toch niets aan doen als een auto voor mij langzaam de oprit op rijdt
Dat afstand nemen heb ik ook wel eens gedaan, dat werkt over het algemeen bij het invoegen beter dan "gewoon terugschakelen" en dan gassen vanuit 50 (ja, je hebt ze erbij...) op een snelweg waar iedereen 120 rijdt...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Meer op het feit dat je aangaf dat je dan aan het begin van de oprit even wacht/langzamer gaat om grotere afstand tussen jou en die langzame invoeger te makenje kunt er toch ook achter blijven en gewoon terugschakelen zodat je snel met snelheid in kan voegen. Denk ik.
Want die auto voor je lost dan op ineens, of moet je meteen 2 banen opschuiven zonder snelheid? Daar waar nog harder gereden wordt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Meer op het feit dat je aangaf dat je dan aan het begin van de oprit even wacht/langzamer gaat om grotere afstand tussen jou en die langzame invoeger te makenje kunt er toch ook achter blijven en gewoon terugschakelen zodat je snel met snelheid in kan voegen. Denk ik.
Nope, metallic lichtgrijs, nogal hoog model, vrij nieuw denk ik. Maar jij had ook zo'n bokkenapparaat voor je dat links reed met 80?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:01 schreef Descendent het volgende:
...
Mwana: Was t een rooie Daihatsu van ongeveer na 2006 die zo achterlijk reed??
Ben m vandaag ook tegengekomen dan waarschijnlijk...
...
Laten we zeggen dat ie er een bijzondere manier van invoegen en van baan wisselen op nahield.....quote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nope, metallic lichtgrijs, nogal hoog model, vrij nieuw denk ik. Maar jij had ook zo'n bokkenapparaat voor je dat links reed met 80?
Dat soort mensenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:15 schreef Descendent het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat ie er een bijzondere manier van invoegen en van baan wisselen op nahield.....en daarbij enigzins onnodig links reed met 100....
Oh ja; en toen ik uiteindelijk uit de file de snelweg opblies had ik ook twee van die gebakjes die m er rustig met 90-100 voorgooien wanneer ik er met 130-140 aan kom blazen.... Een Ford Ka met een #@$# wijf erin; en een Opel Combo met grijs mannetje erin....
Ieder ander persoon dan ikzelf is een irritatie op de wegquote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:41 schreef kurk_droog het volgende:
Irritaties op de weg:
VAG-rijders
Opels
Renaults
Peugeots
vertelquote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
VAG is meer dan lease-Audi's en lease VW's
Ik denk dat die Bentley of Lamborghini rijder jou een stuk irritanter vind.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:41 schreef kurk_droog het volgende:
Irritaties op de weg:
VAG-rijders
Opels
Renaults
Peugeots
Als ik mijn Italiaanse kont laat zien? Begrijpelijk.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik denk dat die Bentley of Lamborghini rijder jou een stuk irritanter vind.
Ja die irritante muesli Skoda's en SEAT's.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
VAG is meer dan lease-Audi's en lease VW's
Waarom?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:41 schreef kurk_droog het volgende:
Irritaties op de weg:
VAG-rijders
Opels
Renaults
Peugeots
Ik hou al niet zo van het lelijke landschap in Nederland maar die auto's helpen ook niet echt mee. Verschrikkelijl lelijk en dan rijden er ook echt 10 dezelfde modellen achter elkaar in NLquote:
En dan het liefst ook in de kleur metallic grijs natuurlijkquote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:06 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik hou al niet zo van het lelijke landschap in Nederland maar die auto's helpen ook niet echt mee. Verschrikkelijl lelijk en dan rijden er ook echt 10 dezelfde modellen achter elkaar in NL
Ik rij nu al 2 jaar in een Fiat Grande Punto uit 2007 in deze Oranje kleur.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ben wel benieuwd wat jij rijdt dan.
Inderdaad, ik snap niet dat mensen vrijwillig met zo'n depressieve kleur rond gaan rijden.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:09 schreef Cybje het volgende:
[..]
En dan het liefst ook in de kleur metallic grijs natuurlijk
Die heb ik ook gehad. Wat was ik blij toen ik daarna een Golf VI reed zeg.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:15 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik rij nu al 2 jaar in een Fiat Grande Punto uit 2007 in deze Oranje kleur. [ afbeelding ]
Zitten niet in dezelfde klasse maar die Golf zal dan ook beter zijn maar qua design kan die daar toch echt niet aan tippen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die heb ik ook gehad. Wat was ik blij toen ik daarna een Golf VI reed zeg.
Design is subjectief. Ik vind de Golf absoluut mooier dan de Fiat. Maar, met de Fiat (heb ook een classic Punto gehad) heb ik een hoop elektronische problemen gehad. Echt heel veel. En in de dikke 2 jaar dat ik die Golf naar de 150.000km heb gereden heb ik om precies te zijn 1x een defect lampje van de kentekenplaat verlichting gehad, en voor de rest he-le-maal niks.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:29 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Zitten niet in dezelfde klasse maar die Golf zal dan ook beter zijn maar qua design kan die daar toch echt niet aan tippen.
Afgezien van de kleur ook wel een dertien in een dozijn auto.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:15 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik rij nu al 2 jaar in een Fiat Grande Punto uit 2007 in deze Oranje kleur. [ afbeelding ]
Precies, vind hem niet veel boeiender dan een Renault Clio, Peugeot 206 of een Opel Corsa. Je ziet ze hoogstens minder op de weg.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Afgezien van de kleur ook wel een dertien in een dozijn auto.
Oh oke. Nja ben het niet met je eens.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:06 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik hou al niet zo van het lelijke landschap in Nederland maar die auto's helpen ook niet echt mee. Verschrikkelijl lelijk en dan rijden er ook echt 10 dezelfde modellen achter elkaar in NL
Dat ben ik met je eens, 'mooi' is echter niet een woord wat bij mij opkomt als ik een Volkswagen of Skoda zie rijden.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh oke. Nja ben het niet met je eens.VAG is gewoon mooi zakelijk en strak imo.
Overigens vind ik grijs een prima kleur. Zakelijk en representatief.
Mwah ook niet eens. Vind een Phaeton wel bijzonder fraai. Passat kan ik ook nog wel het predicaat mooi geven. Al zou ik wel liever een mooie Jaguar rijden. Maar vind ze nog steeds 'mooi'.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, 'mooi' is echter niet een woord wat bij mij opkomt als ik een Volkswagen of Skoda zie rijden.
De Pheaton is mooi van eenvoud inderdaad, maar die zie ik dan ook nooit rijdenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Mwah ook niet eens. Vind een Phaeton wel bijzonder fraai. Passat kan ik ook nog wel het predicaat mooi geven. Al zou ik wel liever een mooie Jaguar rijden. Maar vind ze nog steeds 'mooi'.
Really? Zie 'm hier toch wel met enige regelmaat eens rijden. De Phaeton.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De Pheaton is mooi van eenvoud inderdaad, maar die zie ik dan ook nooit rijdenEen Passat kan ik met de beste bedoelingen nog niet mooi vinden. Zelfde geldt voor een Skoda, ik vind de auto's er goed uit zien (zeker de Superb), maar ze zijn te saai/standaard om mooi te vinden.
Met de verkoopaantallen van die auto is het niet zo vreemd dat ik hem nagenoeg nooit zie.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:39 schreef H-D het volgende:
[..]
Really? Zie 'm hier toch wel met enige regelmaat eens rijden. De Phaeton.
echt? heb die auto pas 1 keer gezien. Ik kom nog vaker een M5 tegenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:39 schreef H-D het volgende:
[..]
Really? Zie 'm hier toch wel met enige regelmaat eens rijden. De Phaeton.
Tuurlijk. Maar daarom vind ik 'm niet lelijk. Ik vind 'm wel mooi. Maar er zijn leukere auto's. Maar leuk en mooi zijn twee totaal verschillende dingen. Zat auto's die ik wel mooi vind maar niet leuk.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:36 schreef Matty___ het volgende:
VW is bedoelt als allemansvriend. Daar zit geen scherp randje of verrassing in. Gewoon duitse blokkendoos met al zijn voor en nadelen.
Goed aangeklede passat combi 2.0tdi (170pk) met dsg voor 50k. Voor dat geld kun je leukere autos rijden.
Die zie ik dan weer niet zo vaak. Zie vaker een Phaeton.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:40 schreef Matty___ het volgende:
[..]
echt? heb die auto pas 1 keer gezien. Ik kom nog vaker een M5 tegen
bij mij zit leuk en mooi toch vaak in dezelfde hoekquote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:41 schreef H-D het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar daarom vind ik 'm niet lelijk. Ik vind 'm wel mooi. Maar er zijn leukere auto's. Maar leuk en mooi zijn twee totaal verschillende dingen. Zat auto's die ik wel mooi vind maar niet leuk.
Zie bovenstaande post. Hangt ook vanaf waar je woontquote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Met de verkoopaantallen van die auto is het niet zo vreemd dat ik hem nagenoeg nooit zie.
Ik zie de Phaeton regelmatig, maar dat komt omdat de vader van mijn buurman/jongen er eentje heeft. Maar die heeft ook een Audi A8.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:40 schreef Matty___ het volgende:
[..]
echt? heb die auto pas 1 keer gezien. Ik kom nog vaker een M5 tegen
Dat geloof ik graag, in NL zijn er namelijk slechts 350 verkocht.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:42 schreef H-D het volgende:
[..]
Die zie ik dan weer niet zo vaak. Zie vaker een Phaeton.
Maar ik woon dan ook vrij dicht bij de Duitse grens..en veel Phaetons die ik zie zijn Duitse kentekens.
Klopt, vaak wel. Maar het zijn voor mij nog steeds twee verschillende criteria.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:42 schreef Matty___ het volgende:
[..]
bij mij zit leuk en mooi toch vaak in dezelfde hoek
Achja zelf weten. Vaak is het weten dat je veel pk's hebt genoeg. Hoef je niet elke keer te scheurenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:44 schreef Matty___ het volgende:
zag in 2 weken tijd 2 keer een mercedes SLS AMG. (zou ook dezelfde geweest kunnen zijn).
Maar dat is wel een aparte verschijning. Alleen die oude mensen die er in reden en niet harder dan 100 er mee reden is dan weer jammer
begrijpelijk dat je niet van een bmw 6 cylinder af wiltquote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zie de Phaeton regelmatig, maar dat komt omdat de vader van mijn buurman/jongen er eentje heeft. Maar die heeft ook een Audi A8.
Mijn buurjongen rijdt een BMW 335i (volgens mij) cabrio. Die auto was eerst prima maar toen kreeg jij samen met zijn vriedin een kindje, en toen moest er wel een andere auto komen want die was praktischer. Maar in plaats van die cabrio kwam er een auto bij. Een BMW 325i station om precies te zijn
Ik denk dat ik nooit genoeg van het V8 geluid zou krijgenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Achja zelf weten. Vaak is het weten dat je veel pk's hebt genoeg. Hoef je niet elke keer te scheuren
Dat geluid heb je niet alleen als je planktquote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:47 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nooit genoeg van het V8 geluid zou krijgen
Waarom niet? Zo vind ik een SL55 AMG ook niet verkeerdquote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat geluid heb je niet alleen als je plankt
Overigens zou ik nooit voor een MB V8 opteren.
Het is een mooie auto for sure. Maar ik vind het niet iets voor mij. Zou er zelf niet genoeg lol aan beleven om 'm te kopen. Als ik een sportauto zou kopen voor zoveel geld zou ik een Aston Martin kopen denk ik. Of een Maserati.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:49 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Waarom niet? Zo vind ik een SL55 AMG ook niet verkeerd
dat zijn zeker mooi wagens.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:55 schreef H-D het volgende:
[..]
Het is een mooie auto for sure. Maar ik vind het niet iets voor mij. Zou er zelf niet genoeg lol aan beleven om 'm te kopen. Als ik een sportauto zou kopen voor zoveel geld zou ik een Aston Martin kopen denk ik. Of een Maserati.
Maar ik droom eigenlijk gewoon van een XJ met S/C V8. Dàt vind ik nou helemaal geweldig.
Idd. Vind zowel de huidige generatie als ook de voorgaande generaties mooi. Ze hebben allemaal iets eigens wat ze mooi maakt maar wel allemaal die fantastische combinatie van klasse, elegantie & power.quote:
Minuut lang á 350 euquote:Op zaterdag 16 juni 2012 01:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De polorijder heeft het duidelijk verkeerd ingeschat. In dat soort situaties vind ik het altijd heerlijk om even een minuut lang de claxon ingedrukt te houden.
Er was in deze setting wel sprake van gevaar me dunkt.quote:
En als het fout was gegaan dacht het gros weer dat het de schuld was van de vrachtwagenchauffeur.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 01:00 schreef Ridocar het volgende:
Knooppunt Princeville, A16 vanuit Antwerpen naar A58 richting Roosendaal, 2 rijstroken worden 1. Ik ben het bord 'ritsen vanaf hier' allang voorbij. Maar dan, een zwarte Polo haalt mij en de vrachtauto voor mij in, en wringt zich nog net tussen een paar auto's voor die vrachtauto. Chauffeur moet uitwijken om te voorkomen dat het Polo'tje aan de vangrail blijft hangen.
Wat ik irritant vind is het enorme risico dat Polobestuurder neemt. Als het was misgegaan zou het een ravage zijn. Leuk met de ochtendspits.
Maar hey, je hebt wel mooi twee vrachtauto's ingehaald. Lul!
Had er vorige week ook zo één, toch jammer dat 'ie niet stopte, had 'm graag even de waarheid gezegd.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:11 schreef TheSalesman het volgende:
Automobilisten die toeteren omdat ik op de weg fiets, terwijl het naastliggende fietspad niet verplicht is. Ik vind het niet zozeer irritant, maar ik schrik me altijd de pleuris. En waarom überhaupt toeteren?! Mag alleen ter voorkoming van gevaar, toch?
De mevrouw die achter mij toeterde had haar raam open, dus ik probeerde het uit te leggen, maar gezien ze me een paar seconden later kon inhalen (jaja, die paar seconden waren het waard om voor te toeteren!), heeft ze het ongetwijfeld niet verstaan.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Had er vorige week ook zo één, toch jammer dat 'ie niet stopte, had 'm graag even de waarheid gezegd.
Al wil je 200 miljoen miljard keer op je toeter ramen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 04:03 schreef Ridocar het volgende:
Polorijder is wel een artikel 5 waard, en ook een minuut toeteren is 1x toeteren....
Asfalt en klinkers, makkelijke keuze.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:32 schreef thenxero het volgende:
Waarom zou je überhaupt op de hoofdweg gaan rijden als er een (onverplicht) fietspad is?
Speciaal voor jou zou ik extra langzaam gaan fietsen, omdat het kan ;-).quote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:39 schreef Yreal het volgende:
hoezo zou het fietspad onverplicht zijn?
Dat soort kutfietsers maak ik graag het leven zuur![]()
![]()
Jij bent een gevaar voor jezelf en andere weggebruikers dus volkomen terecht dat je daar op wordt geattendeerd.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:11 schreef TheSalesman het volgende:
Automobilisten die toeteren omdat ik op de weg fiets, terwijl het naastliggende fietspad niet verplicht is. Ik vind het niet zozeer irritant, maar ik schrik me altijd de pleuris. En waarom überhaupt toeteren?! Mag alleen ter voorkoming van gevaar, toch?
Zie bovenstaande post voor het verschilt tussen verplicht en onverplicht fietspad.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jij bent een gevaar voor jezelf en andere weggebruikers dus volkomen terecht dat je daar op wordt geattendeerd.
Dat is een keihard verplicht fietspadquote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:48 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Speciaal voor jou zou ik extra langzaam gaan fietsen, omdat het kan ;-).
Maar zonder dollen: omdat zo'n onverplicht fietspad meestal van bizar lage kwaliteit is, en te smal om recreatieve fietsers die 10km/u fietsen in te halen (bijvoorbeeld omdat auto's er half op parkeren, zoals dat onverplichte fietspad van mijn voorbeeld).
EDIT: Overigens, je post impliceert dat je het verschil tussen een verplicht en onverplicht fietspad niet weet.
Een verplicht fietspad wordt aangegeven met dit bord: http://commons.wikimedia.(...)verkeersbord_G11.svg
Een onverplicht fietspad met dit bord (of er is geen bord aanwezig): http://commons.wikimedia.(...)verkeersbord_G13.svg
In het eerste geval zijn fietsers verplicht op het fietspad te fietsen. In het tweede geval mag ook van de autorijbaan gebruikgemaakt worden.
Dan nog is het vaak gewoon gevaarlijk en irritant als je dan toch op de weg fietst. Dus groot gelijk dat er getoeterd wordt.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:55 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Zie bovenstaande post voor het verschilt tussen verplicht en onverplicht fietspad.
Rechts houden is ook verplicht maar wanneer je een invoegstrook hebt die over gaat in een kort stukje vluchtstrook voor een brug en er komt een vrachtwagen aanzetten is het wel verstandig om naar links te gaan.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:55 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Zie bovenstaande post voor het verschilt tussen verplicht en onverplicht fietspad.
Wees eens duidelijker.quote:Op zondag 17 juni 2012 01:05 schreef Omentuva het volgende:
Als er toch over fietsers wordt geklaagd...Wielrenners (racefiets, iets te strak pak en soms ook nog een helm) die koste wat kost bij elke versmalling de hoofdweg moeten volgen of het idee van haaientanden op 't losliggende fietspad naast de rotondes niet snappen mogen wat mij betreft ook wel een boete krijgen. De helft van de wegen hier zijn al smal, onoverzichtelijk of beiden, maak 't nou niet moeilijker dan 't al is met je 'ik rij 35 km/h in 't midden van de 50 km/h weg' houding.
Volgens mij heeft hij het hier toch duidelijk gewoon over de figuren met compensatiedrang en een fiets die vinden dat je als automobilist maar braaf achter hun fietsje moet blijven hangen en die denken dat ongeacht de situatie de wielrenner altijd voorrang heeft.quote:
Maar ik heb ook wel regelmatig kruisingen met stoplichten gezien waarbij een stoplicht direct al op groen gaat als een ander stoplicht op rood gaat. Dus dat betekent dat als iemand nog door oranje rijdt en iemand bij het groene licht trekt een seconde later een beetje hard op, je elkaar prima tegen kunt komen op het kruispunt.quote:Op zondag 17 juni 2012 09:53 schreef jitzzzze het volgende:
Waar ik van schijt zijn mensen die nog even van links de kruising overvliegen terwijl ik allang groen heb
Ik gebruik alleen de foto's van de borden, die ook in jouw theorieboek staan - maar dat ben jij kennelijk al vergetenquote:Op zondag 17 juni 2012 00:36 schreef Yreal het volgende:
Kom eens met een andere onderbouwing dan wikepedia![]()
Sowieso ga je alsnog voor art5 op de bon, als ik agent was tenminste. Ben ooit aangehouden omdat ik met de snorfiets over zo'n onverplicht fietspad reed. Kut op, ga op het fietspad rijden, kutfietser.
Onwaar, de weg is niet voor niets opengesteld voor fietsers. Dat gebeurt niet bij 80km-wegen hè, we hebben het hier meestal over 30km-wegen binnen de bebouwde kom. Automobilisten moeten dan gewoon even geduld hebben totdat ze veilig kunnen inhalen. Het enige wat gevaar veroorzaakt is het toeteren zelf, dat schrikreacties kan veroorzaken terwijl er van gevaarzetting geen sprake is. Het zijn ook niet de langzaam fietsende omaatjes die niet van een onverplicht fietspad gebruik maken, dat zijn snellere fietsers zoals ik die 25-30km/u fietsen - dus zonder enige hinder te veroorzaken voor de immer gehaaste automobilist.quote:Op zondag 17 juni 2012 00:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Dan nog is het vaak gewoon gevaarlijk en irritant als je dan toch op de weg fietst. Dus groot gelijk dat er getoeterd wordt.
Fietsers worden inderdaad onnodig vaak uit de voorrang gehouden, het is wel zo slim je eraan te houden, maar het is wel onlogisch als de pest dat je in alle "normale" verkeerssituaties voorrang hebt (bv. rechtdoor op dezelfde weg gaat door), maar op sommige rotondes ineens niet meer... Leg dan tunnels aan ofzo, lutsers van de gemeentequote:Op zondag 17 juni 2012 01:05 schreef Omentuva het volgende:
Als er toch over fietsers wordt geklaagd...Wielrenners (racefiets, iets te strak pak en soms ook nog een helm) die koste wat kost bij elke versmalling de hoofdweg moeten volgen of het idee van haaientanden op 't losliggende fietspad naast de rotondes niet snappen mogen wat mij betreft ook wel een boete krijgen. De helft van de wegen hier zijn al smal, onoverzichtelijk of beiden, maak 't nou niet moeilijker dan 't al is met je 'ik rij 35 km/h in 't midden van de 50 km/h weg' houding.
Dat is inderdaad een terechte irritatie.quote:Op zondag 17 juni 2012 10:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij het hier toch duidelijk gewoon over de figuren met compensatiedrang en een fiets die vinden dat je als automobilist maar braaf achter hun fietsje moet blijven hangen en die denken dat ongeacht de situatie de wielrenner altijd voorrang heeft.
Die figuren die vinden dat de openbare weg er puur voor hun hobby is gemaakt en alle andere weggebruikers als gasten, dan wel ongewenste indringers zien, kortom.
Het kan veel mooier.quote:Op zondag 17 juni 2012 10:14 schreef Cybje het volgende:
[..]
Maar ik heb ook wel regelmatig kruisingen met stoplichten gezien waarbij een stoplicht direct al op groen gaat als een ander stoplicht op rood gaat. Dus dat betekent dat als iemand nog door oranje rijdt en iemand bij het groene licht trekt een seconde later een beetje hard op, je elkaar prima tegen kunt komen op het kruispunt.
Zeker bij een groot kruispunt gaat dat dan vrij makkelijk. Heb zelf ook wel eens toeterende mensen gehad daardoor, maar ik reed gewoon door oranje (was zelfs nog maar net oranje) en voor me zat een vrachtwagen die langzaam optrok. Dus ik zat nog midden op de kruising terwijl het andere verkeer al op me af kwam rijden.
Ja dat vind ik echt slecht qua afstelling van de stoplichten.quote:Op zondag 17 juni 2012 11:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het kan veel mooier.
Bij sommige verkeerslichten krijg ik groen. Dan trek ik op met de vrachtwagen en als ik halverwege de kruising ben begint het andere verkeer al te rijden. Kortom, zodra de trekker door het groen is springt het stoplicht blijkbaar weer op rood.
In een 'normale' verkeerssituatie zou ik voorrang hebben gehad. Hij nam de rotonde 3/4e van zuid naar west, ik moest zuid-noord. De rotonde is juist ooit aangelegd omdat je in de spits vanuit west gewoon geen kans had om er tussen te komen.quote:Op zondag 17 juni 2012 10:45 schreef TheSalesman het volgende:
Fietsers worden inderdaad onnodig vaak uit de voorrang gehouden, het is wel zo slim je eraan te houden, maar het is wel onlogisch als de pest dat je in alle "normale" verkeerssituaties voorrang hebt (bv. rechtdoor op dezelfde weg gaat door), maar op sommige rotondes ineens niet meer... Leg dan tunnels aan ofzo, lutsers van de gemeente.
Wat nou onwaar? Ik zeg toch ook nergens dat fietsers niet òp de rijbaan mogen? Ik zeg alleen dat het gevaarlijk kan zijn en bovendien FOCKING irritant. Want het gebeurt ook vaak zat op plekken waar je wel harder dan 30 mag. Dat zo'n 'snelfietsende' idioot daar gewoon blijft rijden. Dat is dus wel gevaarlijk. Die fietsers moeten gewoon naar hun fietspad toe.quote:Op zondag 17 juni 2012 10:45 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Ik gebruik alleen de foto's van de borden, die ook in jouw theorieboek staan - maar dat ben jij kennelijk al vergeten.
En een onverplicht fietspad is inderdaad alleen open voor fietsers (maar ze mogen dus ook op de "weg" fietsen), dus ik snap even niet waarom je boos bent als je als bromfietser wordt aangehouden als je op een fietspad rijdt...
[..]
Onwaar, de weg is niet voor niets opengesteld voor fietsers. Dat gebeurt niet bij 80km-wegen hè, we hebben het hier meestal over 30km-wegen binnen de bebouwde kom. Automobilisten moeten dan gewoon even geduld hebben totdat ze veilig kunnen inhalen. Het enige wat gevaar veroorzaakt is het toeteren zelf, dat schrikreacties kan veroorzaken terwijl er van gevaarzetting geen sprake is. Het zijn ook niet de langzaam fietsende omaatjes die niet van een onverplicht fietspad gebruik maken, dat zijn snellere fietsers zoals ik die 25-30km/u fietsen - dus zonder enige hinder te veroorzaken voor de immer gehaaste automobilist.
[..]
Fietsers worden inderdaad onnodig vaak uit de voorrang gehouden, het is wel zo slim je eraan te houden, maar het is wel onlogisch als de pest dat je in alle "normale" verkeerssituaties voorrang hebt (bv. rechtdoor op dezelfde weg gaat door), maar op sommige rotondes ineens niet meer... Leg dan tunnels aan ofzo, lutsers van de gemeente.
Sowieso wielrenners zijn ondertussen bijna een terechte irritatiequote:Op zondag 17 juni 2012 11:00 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een terechte irritatie.
Ja , hier ook. Rijden ze op het fietspad, dan schelden ze iedereen aan de kant, ze crossen dwars door een drukke winkelstraat, je moet nog oppassen dat je niet geraakt wordt door rondvliegend snot en ze rijden ook gewoon op een drukke weg met vrijliggend fietspad. En als je er wat van zegt krijg je nog een grote bek ook.quote:Op zondag 17 juni 2012 12:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Sowieso wielrenners zijn ondertussen bijna een terechte irritatieovergrote deel gedraagt zich echt als een idioot.
Ja hier precies hetzelfde. Gister met de fiets nog bijna omver gereden door zo'n idioot die tegen de richting in crosstquote:Op zondag 17 juni 2012 12:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja , hier ook. Rijden ze op het fietspad, dan schelden ze iedereen aan de kant, ze crossen dwars door een drukke winkelstraat, je moet nog oppassen dat je niet geraakt wordt door rondvliegend snot en ze rijden ook gewoon op een drukke weg met vrijliggend fietspad. En als je er wat van zegt krijg je nog een grote bek ook.
Ga gewoon op dat fietspad fietsen, stomme malloot. Ik heb er totaal geen boodschap aan dat je zogenaamd op de weg mag fietsen. Daar hoor je niet !quote:Op zondag 17 juni 2012 10:45 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Ik gebruik alleen de foto's van de borden, die ook in jouw theorieboek staan - maar dat ben jij kennelijk al vergeten.
En een onverplicht fietspad is inderdaad alleen open voor fietsers (maar ze mogen dus ook op de "weg" fietsen), dus ik snap even niet waarom je boos bent als je als bromfietser wordt aangehouden als je op een fietspad rijdt...
[..]
Onwaar, de weg is niet voor niets opengesteld voor fietsers. Dat gebeurt niet bij 80km-wegen hè, we hebben het hier meestal over 30km-wegen binnen de bebouwde kom. Automobilisten moeten dan gewoon even geduld hebben totdat ze veilig kunnen inhalen. Het enige wat gevaar veroorzaakt is het toeteren zelf, dat schrikreacties kan veroorzaken terwijl er van gevaarzetting geen sprake is. Het zijn ook niet de langzaam fietsende omaatjes die niet van een onverplicht fietspad gebruik maken, dat zijn snellere fietsers zoals ik die 25-30km/u fietsen - dus zonder enige hinder te veroorzaken voor de immer gehaaste automobilist.
[..]
Fietsers worden inderdaad onnodig vaak uit de voorrang gehouden, het is wel zo slim je eraan te houden, maar het is wel onlogisch als de pest dat je in alle "normale" verkeerssituaties voorrang hebt (bv. rechtdoor op dezelfde weg gaat door), maar op sommige rotondes ineens niet meer... Leg dan tunnels aan ofzo, lutsers van de gemeente.
Ik rij geen autoquote:Op zondag 17 juni 2012 13:33 schreef TheSalesman het volgende:
Oké, dit is wel een echte irritatie: automobilisten die de regels niet kennen en zichzelf als alleenheerser op de weg zien. Ik vind het vooral frappant dat automobilisten op dat onverplichte fietspad parkeren, wat kennelijk geen probleem is voor dhr. Yreal, maar als ik op de weg fiets dat wel een probleem is. Herexamentje voor dhr. Yreal! En daarmee kom ik tot de conclusie van mijn betoog.
Die auto's die geparkeerd staan op het fietspad hebben er geen drol mee te maken. Ja, die mogen daar ook niet staan. Nee, het is geen vrijbrief om maar op de rijbaan te fietsen als er een fietspad (verplicht of niet) naastligt. Je zou wel eens de boel kunnen hinderen. Artikeltje 5 voor jou dus.quote:Op zondag 17 juni 2012 13:33 schreef TheSalesman het volgende:
Oké, dit is wel een echte irritatie: automobilisten die de regels niet kennen en zichzelf als alleenheerser op de weg zien. Ik vind het vooral frappant dat automobilisten op dat onverplichte fietspad parkeren, wat kennelijk geen probleem is voor dhr. Yreal, maar als ik op de weg fiets dat wel een probleem is. Herexamentje voor dhr. Yreal! En daarmee kom ik tot de conclusie van mijn betoog.
Artikel 5 geldt ook voor de fietser die niet geheel rechts houdt. Rij je rechts, dan is er volgens mij niet veel aan de hand. Maar dan rij je ook niet in de weg...quote:Op zondag 17 juni 2012 14:37 schreef TheSalesman het volgende:
1. Fietsers gebruiken het verplichte fietspad of het fiets/bromfietspad.
2. Zij gebruiken de rijbaan indien een verplicht fietspad of een fiets/bromfietspad ontbreekt.
3. Zij mogen het onverplichte fietspad gebruiken. Snorfietsers mogen het onverplichte fietspad slechts gebruiken met uitgeschakelde motor.
4. Bestuurders van fietsen op meer dan twee wielen en fietsen met aanhangwagen, die met inbegrip van de lading breder zijn dan 0,75 meter, mogen de rijbaan gebruiken.
Zelfs in het RVV staat dat fietsers de rijbaan gebruiken indien een verplicht fietspad of [verplicht] fiets/bromfietspad ontbreekt. Dit staat zelfs boven de constatering dat zij van een onverplicht fietspad gebruik MOGEN maken. Met andere woorden, er wordt reglementair vanuit gegaan dat de fietser van de rijbaan gebruik maakt als er geen verplicht fietspad bestaat! Het onverplichte fietspad, 't zit 'm ook een beetje in de naam, is enkel een optie maar niet de uitgangswaarde.
Nogmaals, dat artikeltje 5 geldt dan voor de automobilist die onnodig claxonneert en daarmee gevaar veroorzaakt.
Ik rij gewoon rechts op de rijbaan. Ik heb nergens gezegd dat ik in het midden zou fietsen? Waarom zou ik dat doenquote:Op zondag 17 juni 2012 14:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Artikel 5 geldt ook voor de fietser die niet geheel rechts houdt. Rij je rechts, dan is er volgens mij niet veel aan de hand. Maar dan rij je ook niet in de weg...
Maar waarom denk je te -moeten- rijden op de rijbaan als je met een onverplicht fietspad te maken hebt?
Natuurlijk heb je gelijk. Je mag op de rijbaan rijden, maar je schijnt zoiets te moehoehoeten, want het fietspad is ONNNNNNverpliiiiiiicht......
Je bent in mijn ogen net zo'n ikke-ikke-gast die alleen aan zichzelf denkt.
Met dat laatste (over asfalt vs hobbelig fietspad) trek je de discussie richting het goedpraten van verkeersovertredingen.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:03 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Ik rij gewoon rechts op de rijbaan. Ik heb nergens gezegd dat ik in het midden zou fietsen? Waarom zou ik dat doen. En ik denk niet op de rijbaan te - moeten - fietsen, ik maak gewoon de keuze. Simpelweg omdat ik die keuze heb. De wegbeheerder is ook niet stom; het fietspad is onverplicht voor een reden. Jullie stellen daarentegen dat ik op het onverplichte fietspad zou - moeten - fietsen. Dus wie is er hier nou van het moeten en het "ikke-ikke-ikke"-denken? Automobilisten hebben te accepteren dat sommige rijbanen niet helemaal voor hen zijn, en inderdaad - dat ze soms even achter een fietser moeten blijven. Dat komt in ieder centrum van ieder dorp voor, om nog maar niet over de fietsstraten in de steden te spreken...
Net zoals fietsers bijvoorbeeld te accepteren hebben dat veel wél verplichte fietspaden van slechte kwaliteit zijn, terwijl de naastgelegen autorijbaan van 100% glad asfalt is. Dus als je een keer de keuze hebt tussen klinkers en asfalt, neem je het de fietser dan kwalijk voor het asfalt te kiezen? Jij zou waarschijnlijk hetzelfde doen.
Dat is geen verkeersovertreding. Zoals ik zeg: fietsers hebben te accepteren dat een verplicht fietspad van slechte kwaliteit is, en dat ze daar dan toch over moeten fietsen.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met dat laatste (over asfalt vs hobbelig fietspad) trek je de discussie richting het goedpraten van verkeersovertredingen.
En ook op de fiets houd ik mij aan de verkeersregels. Dus nee, ik zou niet hetzelfde doen.
Dat is ook nergens voor nodig, en is waarschijnlijk een verplicht fietspad. Daar zou ik dus gewoon op het verplichte fietspad fietsen. Zoals het hoort. Waarom (sommige) wielrenners dat niet doen weet ik niet. Ik behoor niet tot die mensen.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:09 schreef Garbageman het volgende:
Ik rij vaak op een 80Km weg met veel gevaarlijke blinde bochten. Naast die weg ligt een strak geasfalteerd fietspad. Geen auto's die er op parkeren. Leg mij dan eens uit waarom dat fietspad blijkbaar niet goed genoeg is voor wielrenners. De enige reden die ik kan bedenken is dat je achterelkaar moet fietsen als er een tegenligger is. Gespietst worden door een landbouwvoertuig is blijkbaar minder erg. Niet dat de automobilisten het hier zo goed doen. Eerst inhalen, dan kijken of het kan is blijkbaar de regel. En 's nachts in het dorp op de goed verlichte hoofdweg heb je blijkbaar je grote licht nodig. Altijd handig als je met 80 over de twee drempels van de 30Km zone knalt.
Heel leuk als je in bed ligt 's nachts. Roooaaarrrr (fel licht in slaapkamer) KLABATS KLABATS.....
Als je op de rijbaan echt rechts houdt (dus niet op het midden van de rechter rijhelft, maar langs het fietspad) dan mag je daar gewoon rijden. De weg op het voorbeeld lijkt me breed genoeg voor 2 x auto + fietser. Rij je zodanig dat auto's een inhaalmanoevre moeten maken (dus naar de weghelft voor het tegemoetkomende verkeer om jou in te halen) dan gaat er iets fout, namelijk jouw plaats op de weg (niet geheel rechts). Daar wilde ik naartoe, niet over het feit dat je daar mag rijden (geen discussie over mogelijk, want dat mag gewoon). Rij je gewoon geheel rechts, en krijg je dan een orkest toeters achter je, dan mag je wmb gewoon je middelvinger opsteken naar achter.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:10 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Dat is geen verkeersovertreding. Zoals ik zeg: fietsers hebben te accepteren dat een verplicht fietspad van slechte kwaliteit is, en dat ze daar dan toch over moeten fietsen.
Maar als je de keuze hebt (m.a.w. een onverplicht fietspad), dan kun je kiezen voor de rijbaan zonder dat het een verkeersovertreding betreft.
Ik heb nergens beweerd dat je daar niet mag fietsen. Ik heb het wel over onnodig hinderen, dus bovenstaande uitleg qua rechts houden.quote:Ik had nooit verwacht dat het zo moeilijk was om uit te leggen wat het verschil tussen verplicht en onverplicht betekent.
Oké, dan was dat een misverstandquote:Op zondag 17 juni 2012 15:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je op de rijbaan echt rechts houdt (dus niet op het midden van de rechter rijhelft, maar langs het fietspad) dan mag je daar gewoon rijden. Rij je zodanig dat auto's een inhaalmanoevre moeten maken (dus naar de weghelft voor het tegemoetkomende verkeer om jou in te halen) dan gaat er iets fout, namelijk jouw plaats op de weg (niet geheel rechts). Daar wilde ik naartoe, niet over het feit dat je daar mag rijden (geen discussie over mogelijk, want dat mag gewoon). Rij je gewoon geheel rechts, en krijg je dan een orkest toeters achter je, dan mag je wmb gewoon je middelvinger opsteken naar achter.
[..]
Ik heb nergens beweerd dat je daar niet mag fietsen. Ik heb het wel over onnodig hinderen, dus bovenstaande uitleg qua rechts houden.
Ik heb ook niet zo'n probleem met het onderscheid maar met jouw houding dat je dan maar zonodig op de weg wilt gaan fietsen, waar je dus veel langzamer dan de auto's e.d. bent, en dan verontwaardigd doet als er getoeterd wordt. Ik bedoel vind je het heel gek?quote:Op zondag 17 juni 2012 15:10 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Dat is geen verkeersovertreding. Zoals ik zeg: fietsers hebben te accepteren dat een verplicht fietspad van slechte kwaliteit is, en dat ze daar dan toch over moeten fietsen.
Maar als je de keuze hebt (m.a.w. een onverplicht fietspad), dan kun je kiezen voor de rijbaan zonder dat het een verkeersovertreding betreft.
Ik had nooit verwacht dat het zo moeilijk was om uit te leggen wat het verschil tussen verplicht en onverplicht betekent.Zie ook nog het voorbeeld van een onverplicht fietspad in m'n vorige post (foto).
[..]
Dat is ook nergens voor nodig, en is waarschijnlijk een verplicht fietspad. Daar zou ik dus gewoon op het verplichte fietspad fietsen. Zoals het hoort. Waarom (sommige) wielrenners dat niet doen weet ik niet. Ik behoor niet tot die mensen.
Als je het voorbeeld had gelezen, had je geweten dat het een 30km-zone betreft. En ik fiets gemiddeld 25 km/u. En op zo'n perfect stuk asfalt misschien dus wel tegen de 30 aan. Ik ben dus niet veel langzamer dan de auto's, op een 80km-weg zou ik het niet eens aandurven (en daar mag het natuurlijk ook nietquote:Op zondag 17 juni 2012 15:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik heb ook niet zo'n probleem met het onderscheid maar met jouw houding dat je dan maar zonodig op de weg wilt gaan fietsen, waar je dus veel langzamer dan de auto's e.d. bent, en dan verontwaardigd doet als er getoeterd wordt. Ik bedoel vind je het heel gek?
No problemo.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:26 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Oké, dan was dat een misverstand. Sommige andere posters vonden namelijk wel dat als er een onverplicht fietspad ligt, je daar toch maar te fietsen hebt. Misschien was ik daarmee in de war. Excuses.
Dan nog zou ik het irritant vinden als je de hele tijd op de weg zou fietsen denk. Fietsers zijn gewoon irritant op de rijbaan. Je moet er weer extra mee bezig zijn enzo. Die moeten gewoon fijn op het fietspad fietsen imo.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:31 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Als je het voorbeeld had gelezen, had je geweten dat het een 30km-zone betreft. En ik fiets gemiddeld 25 km/u. En op zo'n perfect stuk asfalt misschien dus wel tegen de 30 aan. Ik ben dus niet veel langzamer dan de auto's, op een 80km-weg zou ik het niet eens aandurven (en daar mag het natuurlijk ook niet).
Woon in een gebied met veel wielrenners die kennen het gebruik van fietspaden niet en ho maar aan de kant gaan doen ze nietquote:Op zondag 17 juni 2012 15:42 schreef H-D het volgende:
Ow nja waar ik woon zijn overal wel prima fietspaden. Dus voor mij hoeft het niet beter.
Daar komt zelfs een campagne over..quote:Op zondag 17 juni 2012 19:00 schreef bokkepoot het volgende:
Spitsstroken is ook een fenomeen wat Nederland niet begrijpt
Daar is al een campagne over. En dat vind ik ook niet zo gek. Het is erg tegennatuurlijk om over de vluchtstrook te rijden, zeker als niemand anders het doet, je over een doorgetrokken streep moet, en de afritten ook erg raar zijn als je over de vluchtstrook rijdt.quote:
dat noemen ze nou aanpassen aan omstandigheden plus een vleugje verkeersinzichtquote:Op zondag 17 juni 2012 19:17 schreef thenxero het volgende:
[..]
Daar is al een campagne over. En dat vind ik ook niet zo gek. Het is erg tegennatuurlijk om over de vluchtstrook te rijden, zeker als niemand anders het doet, je over een doorgetrokken streep moet, en de afritten ook erg raar zijn als je over de vluchtstrook rijdt.
Heel veel mensen weten het ook gewoon niet.quote:Op zondag 17 juni 2012 19:18 schreef kiwiko het volgende:
[..]
dat noemen ze nou aanpassen aan omstandigheden plus een vleugje verkeersinzicht
Ja, ingewikkeld inderdaad, met van die groene pijlen boven de weg ook nogquote:Op zondag 17 juni 2012 19:17 schreef thenxero het volgende:
[..]
Daar is al een campagne over. En dat vind ik ook niet zo gek. Het is erg tegennatuurlijk om over de vluchtstrook te rijden, zeker als niemand anders het doet, je over een doorgetrokken streep moet, en de afritten ook erg raar zijn als je over de vluchtstrook rijdt.
Dan is het misschien ook niet verstandig om de ene keer in de 5 jaar dat je onder die steen vandaan komt gelijk op een druke snelweg te gaan rijdenquote:Op zondag 17 juni 2012 19:19 schreef thenxero het volgende:
[..]
Heel veel mensen weten het ook gewoon niet.
Er is voor fietsers fatsoenlijke infrastructuur. Sterker nog, in de landelijke en bosgebieden zijn er ontzettend veel wegen alleen voor fietsers. Waarom fietsers dan nog automobilisten moeten irriteren met achterlijk gedrag snap ik dan ook niet, ook niet van wielrenners. Ik vind het prima als wielrenners een gemiddelde snelheid willen halen, maar niet met (halve) verkeersovertredingen erbij, Dat is hetzelfde als met de auto overal voorrang nemen, bijvoorbeeld op rotondes, om benzine uit te sparen. Volstrekt egoistisch gedrag voor iets triviaals.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:39 schreef TheSalesman het volgende:
Als er gewoon een breed fietspad van goede kwaliteit (liefst asfalt) zou liggen, zou ik natuurlijk daar fietsen (dan zou het ook een verplicht fietspad zijn, waarschijnlijk). Misschien is dat de conclusie die we gezamenlijk kunnen trekken: ook voor fietsers fatsoenlijke infrastructuur.
Tot die tijd neem ik aan dat automobilisten ook wel begrijpen dat, in het geval van onverplichte fietspaden, functionele fietsers - die ook gewoon ergens op tijd willen zijn en "lekker door willen rijden" - in sommige gevallen voor de rijbaan kiezen, uiteraard enkel wanneer dat is toegestaan. Da's echt niet omdat wij zo graag tussen de auto's fietsen, liever niet namelijk: lawaaiig, stinkend, soms opjuttend, etc., en dus ook niet omdat we graag autootjes willen pesten.
quote:Op zondag 17 juni 2012 19:24 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Dan is het misschien ook niet verstandig om de ene keer in de 5 jaar dat je onder die steen vandaan komt gelijk op een druke snelweg te gaan rijden
Wat zitten jullie nou mij te bashen. Ik weet wel hoe het werkt, maar ik heb er ook begrip voor dat niet iedereen zo ver is. Zo'n campagne is dus helemaal niet zo'n gek idee.quote:Op zondag 17 juni 2012 19:21 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ja, ingewikkeld inderdaad, met van die groene pijlen boven de weg ook nog![]()
Met overal van die kekke borden die aangeven dat de vluchtstrook een een rijbaan is, groene pijlen.. alles !quote:Op zondag 17 juni 2012 19:17 schreef thenxero het volgende:
[..]
Daar is al een campagne over. En dat vind ik ook niet zo gek. Het is erg tegennatuurlijk om over de vluchtstrook te rijden, zeker als niemand anders het doet, je over een doorgetrokken streep moet, en de afritten ook erg raar zijn als je over de vluchtstrook rijdt.
En volkomen terecht. Weggebruikers verneuken de capaciteit gewoon.quote:
Ik snap het niet. Rijbewijzen afpakken. Als je zoiets niet kan bevatten zal er wel meer aan je rijvaardigheid schorten. Die dingen bestaan al 10 jaar.quote:Op zondag 17 juni 2012 19:25 schreef thenxero het volgende:
[..]
[..]
Wat zitten jullie nou mij te bashen. Ik weet wel hoe het werkt, maar ik heb er ook begrip voor dat niet iedereen zo ver is. Zo'n campagne is dus helemaal niet zo'n gek idee.
Ik heb daar geen begrip voorquote:Op zondag 17 juni 2012 19:25 schreef thenxero het volgende:
[..]
[..]
Wat zitten jullie nou mij te bashen. Ik weet wel hoe het werkt, maar ik heb er ook begrip voor dat niet iedereen zo ver is. Zo'n campagne is dus helemaal niet zo'n gek idee.
sowieso, knooppunt hoevenlakenquote:Op zondag 17 juni 2012 19:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
https://maps.google.nl/?l(...)26,0.006968&t=h&z=18
Daar dus.
Ik heb 't niet over recreatieve paden door bossen e.d., maar over de functionele fietsinfrastructuur, dus tussen dorpen/steden en (in nog grotere mate) binnen dorpen/steden. Dat is het helaas nog vaak onder de maat hoor, qua kwaliteit. Kan begrijpen dat jij die als wielrenner mijdtquote:Op zondag 17 juni 2012 19:24 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Er is voor fietsers fatsoenlijke infrastructuur. Sterker nog, in de landelijke en bosgebieden zijn er ontzettend veel wegen alleen voor fietsers. Waarom fietsers dan nog automobilisten moeten irriteren met achterlijk gedrag snap ik dan ook niet, ook niet van wielrenners. Ik vind het prima als wielrenners een gemiddelde snelheid willen halen, maar niet met (halve) verkeersovertredingen erbij, Dat is hetzelfde als met de auto overal voorrang nemen, bijvoorbeeld op rotondes, om benzine uit te sparen. Volstrekt egoistisch gedrag voor iets triviaals.
En dat komt van iemand die zelf wielrent in z'n vrije tijd.
Ik vind dat ten eerste een principe-kwestie, ik weiger de verkeersregels te overtreden om andermans stommiteiten op te lossen.quote:Op zondag 17 juni 2012 21:33 schreef JDude het volgende:
Dat je al die moeite neemt joh, ik was
'm gewoon rechts gepasseerd.
Ik was 'm al laang voorbij gegaan ofwel via 2 banen naar links of rechts. Dat soort idioten.quote:Op zondag 17 juni 2012 20:50 schreef Nagelschaartje het volgende:
Mensen die niet rechts rijden, ik wil ze schoppen!
Vandaag, knooppunt Prins Clausplein. Deze plek: http://goo.gl/maps/4DxO
Twee wegen die bij elkaar komen, heel even vier banen en dan drie banen, linkerbaan moet ritsen.
Ik kom van rechts (vrijwel in mijn eentje). Van links komt een Citroen C1. Ik zorg dat er ruimte is voor diegene om naar rechts te komen, want hij gaat niet hard en je moet elkaar wel de kans geven, ik kan er dan altijd wel weer voorbij als het me te langzaam gaat.
Maar nee, auto blijft gewoon op z'n baan. Naast hem twee volledig lege banen en ik moet inhouden omdat ik anders rechts inhaal.
Er komt een auto achter hem, die niet kan inhalen omdat de linkerbaan eraf gaat en hij inmiddels dus uiterst links zit. Op wonderlijke wijze heeft diegene in de C1 dat door en gaat een baan naar rechts. Precies, 1 baan. De rechterbaan blijft naast hem volledig leeg. En ik hang erachter en kan niet verder op snelheid komen omdat hij daar zit en met de bocht die er aan komt ga ik ook geen twee banen opschuiven, heb ik geen zin in.
Na de bocht op de a13. De C1 blijft op de middelste baan. Geen beweging in te krijgen. Dus ik zit er nog steeds achter (ik heb er echt een schijthekel aan om twee banen op te schuiven voor zo'n figuur, daarbij moet ik er bij Delft alweer af. Maar rechts inhalen weiger ik ook). Vervolgens gaat hij ook nog zijn gas loslaten tot minder dan 90km/h, waardoor ik feitelijk zou moeten remmen om niet rechts in te halen terwijl de drukke invoegstrook vanuit de a4 ernaast zit.
Toen was ik het zat, gelukkig verder rustig op de linkerstrook, dus twee banen naar links en daarna weer twee banen naar rechts, in een mooie vloeiende beweging. Heeft hij dan wat door? Nee hoor.
In mijn spiegel zie ik een busje met hetzelfde probleem komen als ik, behalve dat die achter die vent zit. Die kiest de meer radicale aanpak: bovenop z'n bumper zitten. En dat heeft de c1 door, eindelijk komt hij op het idee om naar rechts te gaan. Heeft ruim 3,5 km geduurd.
Echt, ik snap niet wat dit soort mensen bezield. En hoewel dit weer een extreme was, zie je het zo ontzettend veel. Ik wil wel eens iemand spreken die dat doet en mij kan vertellen wat hem/haar beweegt...
Ja dat bedoel ik dus idd, vreselijk irritant.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:49 schreef Hanako het volgende:
[..]
Woon in een gebied met veel wielrenners die kennen het gebruik van fietspaden niet en ho maar aan de kant gaan doen ze niet
Precies, wie is hier nou de idioot?quote:Op zondag 17 juni 2012 22:41 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik was 'm al laang voorbij gegaan ofwel via 2 banen naar links of rechts. Dat soort idioten.
Vraag me af of overmacht zou slagen bij een boete in dit geval. Minder dan 90 rijden op dat stuk is gevaarlijk, 2 banen naar links zwabberen ook. Dan is rechts inhalen de veiligste keus.quote:Op zondag 17 juni 2012 22:42 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus idd, vreselijk irritant.
Ik geef het geen kans van slagen.quote:Op zondag 17 juni 2012 22:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vraag me af of overmacht zou slagen bij een boete in dit geval. Minder dan 90 rijden op dat stuk is gevaarlijk, 2 banen naar links zwabberen ook. Dan is rechts inhalen de veiligste keus.
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je een bekeuring krijgt als je iemand rechts voorbij gaat die 90 rijdt op strook 1, terwijl jij op strook 3 rijdt. Denk eerder dat ze hem van de weg plukken. Is het dan nog wel inhalen en niet gewoon voorbij rijden? Onder rechts inhalen versta ik dat je voor iemand naar rechts gaat, hem voorbij gaat en weer terug naar links gaat. Dat is nog steeds mijn eerste gedachte bij rechts inhalen.quote:
Verkeerde interpretatie, want ook als jij al rechts rijdt en iemand zo voorbij gaat ben je nog steeds fout bezig. Ik mag dan ook hopen dat je dat wel geleerd hebt bij je rijlessen.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je een bekeuring krijgt als je iemand rechts voorbij gaat die 90 rijdt op strook 1, terwijl jij op strook 3 rijdt. Denk eerder dat ze hem van de weg plukken. Is het dan nog wel inhalen en niet gewoon voorbij rijden? Onder rechts inhalen versta ik dat je voor iemand naar rechts gaat, hem voorbij gaat en weer terug naar links gaat. Dat is nog steeds mijn eerste gedachte bij rechts inhalen.
Bovendien, rijdt zo iemand niet al voorgesorteerd?
Eens!quote:Op maandag 18 juni 2012 00:22 schreef Palomar het volgende:
Nieuwe irritatie op de weg: een vuiltje onder je ruitenwisser dat constant een spoor trekt op je ruit
Regels zijn regelsquote:Op maandag 18 juni 2012 00:17 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Verkeerde interpretatie, want ook als jij al rechts rijdt en iemand zo voorbij gaat ben je nog steeds fout bezig. Ik mag dan ook hopen dat je dat wel geleerd hebt bij je rijlessen.
Ik denk dat je op de verkeerde reageert of je leest je niet goed. Ik heb het niet over een bepaalde situatie, ik heb het over dat zijn idee van rechts inhalen niet juist is.quote:Op maandag 18 juni 2012 00:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Regels zijn regels
Dit is nou typisch zo'n situatie waar de regels gewoon niet goed werken en rechts inhalen prima moet kunnen.
Ik ben maar even gestopt, want dat spoor zat echt precies voor m'n neus...quote:Op maandag 18 juni 2012 00:22 schreef Palomar het volgende:
Nieuwe irritatie op de weg: een vuiltje onder je ruitenwisser dat constant een spoor trekt op je ruit
Of een vlieg die precies in je blikveld op je raam kapot petst. Zit je ook door die vlek heen te focussen steeds, of je hoofd iets opzij houden om erlangs te kijken...quote:Op maandag 18 juni 2012 00:22 schreef Palomar het volgende:
Nieuwe irritatie op de weg: een vuiltje onder je ruitenwisser dat constant een spoor trekt op je ruit
Ik vind het ergerlijker dat ik afgelopen weekend mn ruitenwisserbladen heb vervangen. In de zomer.quote:Op maandag 18 juni 2012 00:22 schreef Palomar het volgende:
Nieuwe irritatie op de weg: een vuiltje onder je ruitenwisser dat constant een spoor trekt op je ruit
komt wel uit want het gaat me toch regenen vandaag....quote:Op maandag 18 juni 2012 08:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik vind het ergerlijker dat ik afgelopen weekend mn ruitenwisserbladen heb vervangen. In de zomer.
Nou veel plezier vandaag!quote:Op maandag 18 juni 2012 08:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik vind het ergerlijker dat ik afgelopen weekend mn ruitenwisserbladen heb vervangen. In de zomer.
Ik mag toch hopen van nietquote:Op zondag 17 juni 2012 23:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je een bekeuring krijgt als je iemand rechts voorbij gaat die 90 rijdt op strook 1, terwijl jij op strook 3 rijdt. Denk eerder dat ze hem van de weg plukken. Is het dan nog wel inhalen en niet gewoon voorbij rijden? Onder rechts inhalen versta ik dat je voor iemand naar rechts gaat, hem voorbij gaat en weer terug naar links gaat. Dat is nog steeds mijn eerste gedachte bij rechts inhalen.
Bovendien, rijdt zo iemand niet al voorgesorteerd?
Je moet ze de kost geven. O.a. de A9 van Alkmaar richting Schiphol, blijven mensen al midden zodra het er 3 banen zijn, voorgesorteerd voor knooppunt Beverwijk. Okee, dat is "maar" 4 km, maar toch.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:27 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen van niet. De volgende gelegenheid waar links voorsorteren nodig kan zijn is 15km verder.
Extra verwarrend wordt het omdat het wel toegestaan is iemand rechts voorbij te gaan bij het uitvoegen op de uitvoegstrook....quote:Op zondag 17 juni 2012 23:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je een bekeuring krijgt als je iemand rechts voorbij gaat die 90 rijdt op strook 1, terwijl jij op strook 3 rijdt. Denk eerder dat ze hem van de weg plukken. Is het dan nog wel inhalen en niet gewoon voorbij rijden? Onder rechts inhalen versta ik dat je voor iemand naar rechts gaat, hem voorbij gaat en weer terug naar links gaat. Dat is nog steeds mijn eerste gedachte bij rechts inhalen.
Bovendien, rijdt zo iemand niet al voorgesorteerd?
Ach, natuurlijke selectiequote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Twee motorrijders met een doodswens. Met 150+ rechts inhalen en dan weer naar links schieten, nog net tussen mij en de auto die ik aan het inhalen was.
Nou nee, hij haalt mij rechts in, dus als ik gas had gegeven en het gaatje had dicht gereden zat hij toch echt klem naast me, of in mijn deur dat kan natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
juridisch heb jij er ook wel baat bij gehad
ow dacht dat je netjes naar rechts ging zoals dat hoortquote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou nee, hij haalt mij rechts in, dus als ik gas had gegeven en het gaatje had dicht gereden zat hij toch echt klem naast me, of in mijn deur dat kan natuurlijk ook.
Nou nee, dan zat ik te bumperkleven bij degene die op de middelste baan reed...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow dacht dat je netjes naar rechts ging zoals dat hoort
Lekker voor je zenuwen zo'n malloot...toeteren zelfs... Wat zat er voor iemand in?quote:Op woensdag 20 juni 2012 06:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gele Megane cabrio TB-PJ-28 op de A15: bumperkleven, onnodig claxonneren, rechts inhalen, vluchtstrook rijden, inhalen via de afrit. Kortom: een verkeershufter.
Een jong gastje. Mijn zenuwen hebben hier trouwens geen last van. Dat gaat wel over als je dagelijks 200km op de weg zit. Maar ik vind het wel ergerlijk omdat zulk rijgedrag ronduit asociaal en levensgevaarlijk ( voor anderen) is.quote:Op woensdag 20 juni 2012 07:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Lekker voor je zenuwen zo'n malloot...toeteren zelfs... Wat zat er voor iemand in?
Helaas is mij hetzelfde overkomen. Echter die vrachtwagen chauffeur had een iets grotere machine onder z'n kont dan ik met m'n Yarisje. En ik had geen mogelijkheid om te remmen aangezien ik een auto achter me had die recht door wilde... (en ik al 3-kwart op de baan was toen hij besloot toch dat gat maar dicht te rijden, want stel je voor, dat je als vrachtwagen chauffeur even niet zou gas geven!)quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:51 schreef Ridocar het volgende:
Mensen die koste wat het kost voor mij willen blijven.
Knp de stok. Vanuit Breda richting Bergen op Zoom, Ik wil invoegen, dus ik kies een busje uit waar ik achter kan invoegen, want genoeg ruimte erachter. Dus richtingaanwijzer aan, en ik wil juist invoegen als de automobilist erachter opeens het gat dichttrekt. 'ga jij maar achter mij' was de boodschap.
En dan denk ik bij mezelf: waarom? het rijdt toch niet door (dat doet het daar nooit in de spits). Je ziet het 'FUUUUUU.....'-gehalte uit de auto stralen als ze een keertje achter een vrachtauto moeten rijden.
Ik ben de moeilijkste niet en voeg gewoon in, achter het automobilistje. Nou jongen, heb jij daar een grote plasser van gekregen? Grote jongen! Koetsjiekoetsjiekoe...
Dus je kon niet naar links en je kon niet remmen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 08:21 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Helaas is mij hetzelfde overkomen. Echter die vrachtwagen chauffeur had een iets grotere machine onder z'n kont dan ik met m'n Yarisje. En ik had geen mogelijkheid om te remmen aangezien ik een auto achter me had die recht door wilde... (en ik al 3-kwart op de baan was toen hij besloot toch dat gat maar dicht te rijden, want stel je voor, dat je als vrachtwagen chauffeur even niet zou gas geven!)
Niet. Die vrachtwagen reed gewoon door, in m'n achterkant.quote:Op woensdag 20 juni 2012 08:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dus je kon niet naar links en je kon niet remmen.
Hoe heb je dat opgelost?
Dat doe ik regelmatig, als ik elke keer twee banen naar links moet en daarna twee naar rechts, blijf ik bezig. En dan bedoel ik situaties dat ik al een kilometer rechts zit, en dan om iemand heen moet zeilen om weer een kilometer verder iemand echt in te halen.quote:Op maandag 18 juni 2012 00:17 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Verkeerde interpretatie, want ook als jij al rechts rijdt en iemand zo voorbij gaat ben je nog steeds fout bezig. Ik mag dan ook hopen dat je dat wel geleerd hebt bij je rijlessen.
Tsk, tsk, als jij nou gewoon netjes 100 had gereden had hij je snelheid misschien wat beter kunnen inschattenquote:Op woensdag 20 juni 2012 09:31 schreef Tankiej het volgende:
Reed gister op de N46 richting Groningen, in de verte een paar tegenliggers maar verder was de weg zo goed als leeg. Een van de tegenliggers (een busje) vond het nodig om de vrachtwagen voor hem in te halen, maar dat busje ging niet zo snel dus die inhaalactie duurde behoorlijk lang. Ondertussen kwamen ze snel dichterbij en remde ik maar af om een botsing te voorkomen (motor <-> busje lijkt mij niet prettig als we beide +/- 120 km/h rijden). Uiteindelijk kon hij nog geen 100 meter voor mij weer terug naar z'n eigen weghelft en stak een handje op toen hij voorbij kwam.
Als je in zo'n sloom busje rijdt, ga dan niet inhalen als je het niet redt zonder tegenliggers te hinderen
100 op de teller of 100 op de GPS? Ik reed 120 op de teller, dat is +/- 105 op GPS aangezien mijn teller nogal afwijktquote:Op woensdag 20 juni 2012 10:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Tsk, tsk, als jij nou gewoon netjes 100 had gereden had hij je snelheid misschien wat beter kunnen inschatten
Twee dingen: iedereen kan een fout maken. (oeps, die tegenligger is toch wat dichterbij dan ik dacht... of vergeten terug te schakelen zodat je sneller kunt accelereren) en wanneer je tegenligger (blijkbaar) zich niet houdt aan de maximum snelheid is het erg lastig in te schatten wanneer hij precies bij je is. Maar ik ben ook wel eens hard in de ankers gemoeten omdat iemand dat deed (alleen in dit geval was het absoluut geen fout, aangezien ik al had gezien dat hij continue aan het inhalen was en door bleef gaan ook toen de strepen doorgetrokken waren...)
Je zal wel onnodig links rijden anders was er geen ruimte om rechts in te halen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 06:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gele Megane cabrio TB-PJ-28 op de A15: bumperkleven, onnodig claxonneren, rechts inhalen, vluchtstrook rijden, inhalen via de afrit. Kortom: een verkeershufter.
Oeps!! Veel schade?quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:03 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Niet. Die vrachtwagen reed gewoon door, in m'n achterkant.
Welnee, ik was zelf aan het inhalen en meneer slalomde om me heen om zich al toeterend er nog even tussen te wurmen. Daarna flikte hij hetzelfde bij mijn voorligger. Vervolgens dook hij de vluchtstrook op, nam de afslag op tamelijk hoge snelheid en verscheen even later weer vanaf de oprit terug de snelweg op om zo nog even wat autos voorbij te kunnen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Je zal wel onnodig links rijden anders was er geen ruimte om rechts in te halen.
Ah; een echt artikel 5 aapje dus...quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Welnee, ik was zelf aan het inhalen en meneer slalomde om me heen om zich al toeterend er nog even tussen te wurmen. Daarna flikte hij hetzelfde bij mijn voorligger. Vervolgens dook hij de vluchtstrook op, nam de afslag op tamelijk hoge snelheid en verscheen even later weer vanaf de oprit terug de snelweg op om zo nog even wat autos voorbij te kunnen.
ik rij redelijk wat kilometers maar heb echt nooit slechte ervaringen met vrachtwagens. misschien toch de interactie waar het aan ligt?quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:28 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Mensen die nooit richting aangeven...
Maar als er een politiewagen in de buurt rijd dan schijnt er toch een of ander activatie-veld in de lucht te hangen dat ze ineens allemaal de richtingaanwijzerhendel weten te vinden....
Maar mijn grootste ergernis zijn nog steeds vrachtwagens en veel mensen die de grootte van hun geslachtsdeel moeten compenseren door een dikke SUV te gaan rijden terwijl ze de verkeersregels niet eens kennen....
Dan raad ik je aan een uurtje te rijden in een vrachtauto. Mag jij proberen op de cbr-methode te gaan rijden. Ik kan je sowieso vertellen dat je het niet gaat redden. Sterker, instructeurs en examinatoren laten je gewoon keihard op je bek gaan wegens gebrek aan besluitvaardigheid. En dan rij je in een gewoon bakwagentje, laat staan als je te maken krijgt met een combinatie.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Ik rij ook wat kilometers per jaar, als ik 130 rij maak ik het nog geregeld mee dan meneer de truckert zijn wagen er voor gooit, daarnaast zijn er veel die denken dat als ze richting aangeven ze zomaar van baan kunnen wisselen...
effe een update voor hun: dat is dus niet want wisselen van rijstrook is een bijzondere verrichting...
Wat een onzin... als truckers andere weggebruikers van de weg willen drukken omdat ze menen dat ze voorrang hebben als ze richting aangeven om vervolgens hun trucker-collega in te willen halen met 0,4km/u snelheidsverschil kan ik me niet voorstellen dat ze dat zo leren tijdens de rijopleiding... en ook begrijpen ze vaak de borden van een inhaalverbod niet, halen toch gewoon in...quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan raad ik je aan een uurtje te rijden in een vrachtauto. Mag jij proberen op de cbr-methode te gaan rijden. Ik kan je sowieso vertellen dat je het niet gaat redden. Sterker, instructeurs en examinatoren laten je gewoon keihard op je bek gaan wegens gebrek aan besluitvaardigheid. En dan rij je in een gewoon bakwagentje, laat staan als je te maken krijgt met een combinatie.
Het cbr-rijden is handig om als beginnend bestuurder terug te kunnen vallen op het verkeersdoctrine als het nodig is, maar iedereen ontwikkelt toch wel z'n eigen methode. En op een vrachtauto is het niet anders.
So true. Maar vrachtwagens zijn altijd een gevoelig onderwerp hier. Heb ik gemerkt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 05:06 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Wat een onzin... als truckers andere weggebruikers van de weg willen drukken omdat ze menen dat ze voorrang hebben als ze richting aangeven om vervolgens hun trucker-collega in te willen halen met 0,4km/u snelheidsverschil kan ik me niet voorstellen dat ze dat zo leren tijdens de rijopleiding... en ook begrijpen ze vaak de borden van een inhaalverbod niet, halen toch gewoon in...
Er zijn ook wel chauffeurs die het wel netjes doen...
Net als veel mensen lopen te bashen op motorrijders, ze rijden altijd te hard, halen in waar niet mag, dringen voor bij verkeerslicht etc etc... er zijn er ook die zich wel aan de regels houden...
Dat inhalen met een snelheidsverschil van niks.... Daar krijg ik ook de zenuwen van. Net ook een vrachtauto vol boomstammen die een dergelijke inhaalactie ondernam. Mocht het? Ja, want nog geen 6 uur. Kon het? Net, want knooppunt Galder was al in het zicht.... Maar het is wel gekkenwerk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 05:06 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Wat een onzin... als truckers andere weggebruikers van de weg willen drukken omdat ze menen dat ze voorrang hebben als ze richting aangeven om vervolgens hun trucker-collega in te willen halen met 0,4km/u snelheidsverschil kan ik me niet voorstellen dat ze dat zo leren tijdens de rijopleiding... en ook begrijpen ze vaak de borden van een inhaalverbod niet, halen toch gewoon in...
Er zijn ook wel chauffeurs die het wel netjes doen...
Net als veel mensen lopen te bashen op motorrijders, ze rijden altijd te hard, halen in waar niet mag, dringen voor bij verkeerslicht etc etc... er zijn er ook die zich wel aan de regels houden...
Wielrennersquote:Op donderdag 21 juni 2012 05:59 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat inhalen met een snelheidsverschil van niks.... Daar krijg ik ook de zenuwen van. Net ook een vrachtauto vol boomstammen die een dergelijke inhaalactie ondernam. Mocht het? Ja, want nog geen 6 uur. Kon het? Net, want knooppunt Galder was al in het zicht.... Maar het is wel gekkenwerk.
Ik heb het ook meer over dingetjes als voorsorteren of invoegen. Als ik dan netjes wacht tot ik m'n richtingaanwijzer aan kan zetten, dan gaat het 'm niet worden. Net als het dubbel staan in voorsorteervakken voor verkeerslichten. In dat laatste geval zijn er nog steeds mongolen die 'm ernaast zetten, ook fietsers zijn irritante weggebruikers. Die wanen zich in een allesbeschermende aura of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |