Volgende week Nederland-Duitsland op het werk kijken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Szlie opende geen nieuwe.... dan doe ik het maar.vanmiddag EK openingsborrel
![]()
Ben je de enige Nederlander?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgende week Nederland-Duitsland op het werk kijken.
Dat is voor jou een win-win situatie natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgende week Nederland-Duitsland op het werk kijken.
Ja, we kijken alleen met de promovendi, ik hoop nog wel buitenlanders te charteren.quote:
Ik weet het ook alleen maar omdat ik het nu toevallig in een promovenditopic op een of ander forum lees.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:16 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Gaaf! Ik geloof dat de helft van mijn directe collegas niet weet dat het vandaag begint (en een paar niet eens waar het voor staat)
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:27 schreef SuperWeber het volgende:
En mijn proefschrift is onderweg naar de leescommissie. De grap is dat ik niet op goedkeuring hoef te wachten om een datum aan te vragen. Dat mag ik dinsdag waarschijnlijk doen...
Ik geloof dat ik zelfs de enige ben die het uberhaupt een klap interesseertquote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:16 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Gaaf! Ik geloof dat de helft van mijn directe collegas niet weet dat het vandaag begint (en een paar niet eens waar het voor staat)
Ja in Utrecht is het altijd al driekwart jaar van tevoren volgeboekt. Officieel mag je hem volgens mij ook pas aanvragen als ie naar de leescommissie is ofzo, maar dat is niet te doen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]bij ons vragen we de datum aan voordat je begint met schrijven
(vandaar dat ik ook 3 keer een datum aan heb moeten vragen
) SM heeft hem trouwens deze week ook ingeleverd.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:38 schreef SuperWeber het volgende:
Hehe, hier wordt het september, valt wel mee dus. Probleem is alleen dat de agenda van mijn baas nokje vol zit...
Op het randje, eind augustus.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:40 schreef SuperWeber het volgende:
Doen ze promoties bij jullie in augustus? Dan is het academisch jaar nog niet begonnen...
Het verbaasde mij ook een beetje hoorquote:
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:32 schreef Szlie het volgende:
Hier pas aanvragen als het bij de leescommissie ligt...
Sorry! Ik had deel 8 volgeplempt en geen nieuwe geopend...gelukkig is daar Bosbeetle, die opent wel een nieuwe![]()
.
Uhm, hangt er vanaf hoeveel illustraties je hebt. Ik heb denk ik in totaal iets van 3 a 4 dagen over de layout en kaft gedaan. Maar ik ga altijd gelijk in de layout schrijven, om een of andere manier is dat beter voor m'n gemoedsrust, dat ik niet na afloop nog hoef te klooien.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:05 schreef Szlie het volgende:
Even een vraagje. Ik ben nu bezig met de illustraties en lay-out van mijn boekje. Hoe lang zijn jullie hiermee zoet geweest? Een collega van mij was een half jaar aan het pimpen. Alle tekeningen maak ik zelf. Vind ik leuk om mee te priegelen. Wat is een beetje redelijk voor zoiets?
Ja dan heb je toch maar twee of drie opties.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als je LaTex hebt gebruikt maar even.
quote:Op maandag 11 juni 2012 12:05 schreef Szlie het volgende:
Even een vraagje. Ik ben nu bezig met de illustraties en lay-out van mijn boekje. Hoe lang zijn jullie hiermee zoet geweest? Een collega van mij was een half jaar aan het pimpen. Alle tekeningen maak ik zelf. Vind ik leuk om mee te priegelen. Wat is een beetje redelijk voor zoiets?
quote:Op maandag 11 juni 2012 14:21 schreef Szlie het volgende:
Mensen, wat zijn jullie snel klaar! Ik moet tot oktober de tijd vol zien te krijgen. Bij ons hebben gebruiken ze Word hiervoor?! Ik ken de door jullie genoemde programma's alleen van dit forum
...ik zal er maar eens achteraan gaan. Ik ga niet verklappen in welk programma ik de illustraties maak, want dan sta ik enorm voor lul
.
Ik heb ook gewoon Word gebruikt. Alle hoofdstukken/secties apart en dan in een master-document alles bij elkaar plakken. Word heeft uiteraard zijn nadelen en ik heb regelmatig lopen vloeken, maar uiteindelijk ging dat allemaal prima.quote:Op maandag 11 juni 2012 14:21 schreef Szlie het volgende:
Mensen, wat zijn jullie snel klaar! Ik moet tot oktober de tijd vol zien te krijgen. Bij ons hebben gebruiken ze Word hiervoor?! Ik ken de door jullie genoemde programma's alleen van dit forum
...ik zal er maar eens achteraan gaan. Ik ga niet verklappen in welk programma ik de illustraties maak, want dan sta ik enorm voor lul
.
quote:Op maandag 11 juni 2012 14:27 schreef speknek het volgende:
Same, Word + Illustrator + Photoshop.
InDesign werkte bij mij klote omdat ik allemaal bestaande losse hoofdstukken aan elkaar wilde plakken en hij daar niet mee om leek te kunnen gaan, en voor de kaft ging hij z'n (in PS en IL opgemaakte) eigen plaatjes raar comprimeren, maar kan ook heel goed zijn dat ik er niet mee overweg kan.
jonguh ik heb informatica gestudeerd, ik weet toch niks van computers en shitquote:Op maandag 11 juni 2012 14:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik heb het dan ook als 1 document gemaakt. Ik heb alles wel getypt in word, maar met gemak in indesign geplakt
En dat comprimeren is denk ik alleen optisch omdat indesign lage resolutie plaatjes weergeeft in edit modus
(één keertje op w drukken en je had gezien hoe het er echt uit zou komen te zien)
quote:Op maandag 11 juni 2012 14:36 schreef thabit het volgende:
Vroeger leverde je het allemaal handgeschreven bij je secretaresse in, en die typte het dan voor je uit.
Goede oude tijdquote:Op maandag 11 juni 2012 14:36 schreef thabit het volgende:
Vroeger leverde je het allemaal handgeschreven bij je secretaresse in, en die typte het dan voor je uit.
Tja dan code je toch even zelf een layout programmaquote:Op maandag 11 juni 2012 14:37 schreef speknek het volgende:
[..]
jonguh ik heb informatica gestudeerd, ik weet toch niks van computers en shit
Mijn prof is daar ook nog niet vanaf maar ik vind illustrator fijner... maarja ik ben dan ook van de adobe generatiequote:Op maandag 11 juni 2012 22:48 schreef SuperWeber het volgende:
Figuren maak ik altijd braaf in Coreldraw...
In vergelijking met een half jaar pimpen, dan inderdaad:quote:Op maandag 11 juni 2012 12:05 schreef Szlie het volgende:
`Even' was bij mij in totaal een paar dagen tot een week fulltime (gespreid) om alles precies zo te krijgen als ik wilde. Qua figuren in LaTeX isquote:Op maandag 11 juni 2012 12:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als je LaTex hebt gebruikt maar even.
pertinent onwaar; je kan vanalles importeren in LaTeX. Persoonlijk heb ik alleen vectortekeningen gebruikt, daar mijn vroegste drafts en papers die dezelfde illustraties zouden gebruiken in een ander formaat zaten dan het boekje, en ik wilde me geen zorgen maken over het effect van schalen. Gebruikte software was Matlab (+Illustrator), XFig, en Indesign (zeker aan te raden voor de cover).quote:Op maandag 11 juni 2012 12:15 schreef speknek het volgende:
...
Ja dan heb je toch maar twee of drie opties.
Oh, sorry, fout geinterpreteerd. Maar da's ook niet echt waar; het aantal opties in die richting neigt juist naar oneindig ;Pquote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:22 schreef speknek het volgende:
twee of drie layoutopties was wat ik bedoelde.
Dan ben je in de juiste positie beland, nu kun je ze tegen elkaar uitspelenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:46 schreef Quoi het volgende:
Heb nou zoiets stoms. Ik ben dus ergens aan de slag gegaan voor slechts parttime en tijdelijk. Ik zag dit als een investering en inderdaad: vorige week kreeg ik de vraag of ik er nog een projectklus bij wilde doen. Graag dus, wat mij betreft! Nu stribbelt alleen de projectleider van de eerste klus tegen, want die wilde mij onofficieel al wat meer uren gaan inzetten (hoeveel is onduidelijk en tijdplan ontbrak) en is bang dat ik geen tijd meer heb voor zijn/haar project. M.i. is het prima te combineren en hey: ik wil graag hard werken en centjes verdienen!!
Ik heb even iedereen aan elkaar gekoppeld en at the moment zijn dus 2 projectleiders en hun baas over mijn effort en de verdeling ervan aan het overleggen. Ik heb aangegeven dat het haalbaar is en dat ik het zie zitten.
Dubbel gevoel: fijn dat er een vraag naar me is. Maar gek hoe dit loopt.
Ik zou gewoon duidelijk aangeven wat hij wilt en wat jij verwacht! Dus of beide projecten of 1 van de 2 fulltime... dat kun je best eisen... zij willen jou graag hebben dus!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:51 schreef Quoi het volgende:
Idd maar ik voel me aan de goden overgeleverd ipv dat ik ze nu actief kan uitspelen tegen elkaar. Ofwel: had ik niet bij dat overleg moeten zijn? Ik ben alleen maar bang dat ik de andere klus straks niet mag doen en parttime aan moet blijven modderen.
Tof! gefeliciteerdquote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:57 schreef Quoi het volgende:
OK nieuws van het front. Aanstelling uitgebreid![]()
Voorlopig weer even geen zorgen over werk
quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:17 schreef Grumpey het volgende:
ook weer goed nieuws van dit front: paper geaccepteerd in het nr. 1 tijdschrift binnen de kindergeneeskunde, pediatrics
Wat goed!quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:17 schreef Grumpey het volgende:
ook weer goed nieuws van dit front: paper geaccepteerd in het nr. 1 tijdschrift binnen de kindergeneeskunde, pediatrics
En daarna? Is er in dat onderwerp nog een beetje te post-doccen?quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:03 schreef motorbloempje het volgende:
Het heeft ook raakvlakken met velden als Antropologie en zulks. Zie er ook erg naar uit om (al dan niet vrijblijvend zonder tentamens) daar wat vakken te volgen.
Geen idee nog. Het is sowieso nu nog iets wat ik compleet zelf 'uit de losse pols' bedacht heb, maar wil in de gesprekken met m'n begeleider hierover uit gaan vissen hoe ik naar een eventueel post-doc kan sturen met deze ideeën.quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En daarna? Is er in dat onderwerp nog een beetje te post-doccen?
Nouja je hoeft natuurlijk niet helemaal in het zelfde veld te post-doccen maar het is wel slim om er iig een beetje over na te denken als je met je PhD begint ik heb dat niet gedaan en dat was niet zo slim van mij.quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Geen idee nog. Het is sowieso nu nog iets wat ik compleet zelf 'uit de losse pols' bedacht heb, maar wil in de gesprekken met m'n begeleider hierover uit gaan vissen hoe ik naar een eventueel post-doc kan sturen met deze ideeën.
Inderdaad, dit topic over promoveren en wetenschapquote:
WP 5.1 met onderwaterschermquote:Op maandag 11 juni 2012 14:36 schreef thabit het volgende:
Over dat laatste, daar merk ik vrij weinig van. Maar mijn institituut is dan ook niet al te groot en de Koelsche (en Bonnse) mentaliteit is sowieso wat losser. De werksfeer is hier heel prettig, De DWD (Deutsche Wetterdienst) is wel heel berucht om zijn logheid/formaliteit, maar ik denk dat dit bij universiteiten wel meevalt. Het hangt ook van je professor af, maar dat is niet alleen in Duitsland zo.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:00 schreef Zind het volgende:
@Felagund:
Eigenlijk heb ik de officiële omschrijving van de baan dus nog niet gezien aangezien de vacature nog niet openbaar is, maar volgens mij ging het wel om 4 jaar (maar nu ga ik twijfelen ;-p). Het netto salaris dat werd genoemd voor dit project staat gelijk aan het bruto salaris op een aanbieding uit mn eigen uni (en het bruto jaarsalaris was genoeg om me sprakeloos te maken, maar je bent dan idd wel veel kwijt aan belasting).
De projecten waarvoor vacatures komen zijn beide Europees en ik ben al 'gewaarschuwd' dat ik minstens elke 3 maanden bij andere instituten/bedrijven in Europa langs zal moeten. Dat is juist het onderdeel wat me interessant lijkt, ook dat de onderzoeksgroep heel internationaal is. De voertaal op de uni is inderdaad wel voornamelijk Duits, maar blijkbaar wil deze professor 50% van zijn colleges in het Engels gaan geven, dus dat is geen probleem ;-).
Een bevriende promovendus aan mijn eigen uni vertelde me dat Duitsland veel formeler is dan Nederland, wat merk jij daarvan?
Doen!!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:20 schreef Zind het volgende:
Ok, bedankt voor de snelle reacties :-).
Eigenlijk moet ik nu vooral nog even bedenken of ik wel naar Duitsland wil verhuizen... Maar het avontuur spreekt me echt wel aan ;-p
Ik heb hetzelfde gehoord van verschillende kanten, en ben werkzaam in wat in Duitsland doorgaans ook onder Computer Sciences wordt geschaard; echter het beschrijvende woord wat ik hoorde is 'hierarchischer', niet alleen formeler dus. Misschien is het mogelijk van te voren eens een weekje of korter op bezoek te gaan, om de sfeer te proeven? (Want zoals Felagund zegt kan het overal mee of tegen vallen.)quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:00 schreef Zind het volgende:
...
Een bevriende promovendus aan mijn eigen uni vertelde me dat Duitsland veel formeler is dan Nederland, wat merk jij daarvan?
Dat laatste zou ik me overigens geen zorgen om maken. De maandelijkse bijdrage die IB-groep (of DUO) stelt zet geen zoden aan dijk, en dan schelden ze je waarschijnlijk ook nog heel wat weg na een paar jaar. Compleet brak systeem is het, maar wel in ons voordeelquote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:22 schreef Zind het volgende:
En voordat ik t vergeet, de belangrijkste reden dat ik interesse heb is toch vooral de richting van het onderzoek bij deze projecten ;-D. Als het alleen daarom zou gaan had ik nu al ja gezegd, maar huisvesting en het afbetalen van studieschulden zijn (helaas) ook belangrijk.
Dat is precies wat ik hoor over een duits centrum hier. Veel strikter, en een duidelijke hiarchie. Je zou niet zomaar even met een vakgroephoofd een biertje drinken, wat binnen het centrum waar ik werk prima kan.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:32 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde gehoord van verschillende kanten, en ben werkzaam in wat in Duitsland doorgaans ook onder Computer Sciences wordt geschaard; echter het beschrijvende woord wat ik hoorde is 'hierarchischer', niet alleen formeler dus. Misschien is het mogelijk van te voren eens een weekje of korter op bezoek te gaan, om de sfeer te proeven? (Want zoals Felagund zegt kan het overal mee of tegen vallen.)
Mooie datum! Lijkt wel een trouwdatum!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:09 schreef Quoi het volgende:
I've got myself a date21-12-12
Dat was werkelijk het meest zenuwslopende proces van mijn hele promotietraject: de datum prikken... Ik moet hiervan bijkomen.... Ik kan iig rustigaan mijn boekje gaan drukken!
Dit is ook precies wat ik hoor (en doe m.b.t. dat biertjequote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik hoor over een duits centrum hier. Veel strikter, en een duidelijke hiarchie. Je zou niet zomaar even met een vakgroephoofd een biertje drinken, wat binnen het centrum waar ik werk prima kan.
Nog net voor het einde van de Maya kalenderquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:09 schreef Quoi het volgende:
Dat was werkelijk het meest zenuwslopende proces van mijn hele promotietraject: de datum prikken... Ik moet hiervan bijkomen.... Ik kan iig rustigaan mijn boekje gaan drukken!
Ik had zelf ook al bedacht dat ik eerst even de sfeer wilde proeven, maar het nadeel is dat deze onderzoeksgroep op dit moment nog niet bestaat. Het klikte wel met de professor (wat me toch vooral belangrijk lijkt), maar verder weet ik dus nog niet met wie ik zal samenwerken. (Ik weet wel dat alle mensen die hij op het oog heeft internationaal zijn.)quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:32 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde gehoord van verschillende kanten, en ben werkzaam in wat in Duitsland doorgaans ook onder Computer Sciences wordt geschaard; echter het beschrijvende woord wat ik hoorde is 'hierarchischer', niet alleen formeler dus. Misschien is het mogelijk van te voren eens een weekje of korter op bezoek te gaan, om de sfeer te proeven? (Want zoals Felagund zegt kan het overal mee of tegen vallen.)
damn toffe datum!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:09 schreef Quoi het volgende:
Ik ben al een aantal keer uit geweest met de persoon die de onderzoeksgroep aan t samenstellen is (met een groepje buitenlanders in India), dus volgens mij moet dat biertje drinken ook wel prima kunnen ;-)quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik hoor over een duits centrum hier. Veel strikter, en een duidelijke hiarchie. Je zou niet zomaar even met een vakgroephoofd een biertje drinken, wat binnen het centrum waar ik werk prima kan.
Verrekquote:Op woensdag 4 juli 2012 00:15 schreef Operc het volgende:
[..]
Nog net voor het einde van de Maya kalender
Tof!
Dat kan hier prima, a.s. donderdag hebben we een zomerfeest hier, al de professoren zijn er dan ook gewoon bij.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik heb echt veel meer topicsquote:Op woensdag 4 juli 2012 10:02 schreef Norrage het volgende:
Ik word echt gek van die 2 topics door elkaar heen, ik hou het niet meer bij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |