Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DOE MEE MET EEN FOK!TEAM Met een Fok! Team meedoen aan een estafetteloop?
Op zaterdag 7 juli 2012 wordt in Rotterdam de Rotterdam Ekiden gelopen. ( www.rotterdamekiden.nl ) Een leuke gelegenheid om eens de mensen die je online aanmoedigt in levende lijve aan te moedigen. Ook is er na de loop een buffet en een BBQ (die we zelf kunnen meenemen en kosten dus voor eigen rekening), dus gezelligheid achteraf is ook goed mogelijk. De kosten zijn 45 euro per team met nog extra kosten voor 2 chips (totaal 4 euro), dus ongeveer 8 euro per persoon. Het buffet erna kost 14 euro per persoon. De wedstrijd begint om 12 uur en zal toch wel het grootste deel van de middag duren.
quote:
Een EKIDEN is een Japanse estafetteloop. Eki betekent "plaats" en Den staat voor "bezorgen". In vroegere tijden werden in Japan namelijk belangrijke documenten door diverse lopers vliegensvlug van de ene naar de andere plaats gebracht. Het sportieve evenement EKIDEN is op deze klassieke koeriersdienst gebaseerd. Het pakket documenten wordt gesymboliseerd door een sjerp, de Tasuki.
Zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km.In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand.
Deelnemen aan een "EKIDEN" is niet alleen sport bedrijven, maar ook een paar uur gezellig in de buitenlucht met mede sporters en/of vrienden genieten.
Heb je interesse, stuur MaleDuck dan een pm met daarin je voorkeur qua afstand en of je daarna zou willen eten. Dan zal ik ergens eind juni een inventarisatie maken of we als Fok! een team (of meerdere teams) kunnen afvaardigen.
Je loopt de Ladiesrun toch zondag? De 5 of vergis ik me? Morgen of vrijdag een lekker loopje , niet te snel maar een paar korte versnellinkjes misschien? Met de nadruk op kort...dat wel.
Zondag ja, en 5 km
Dat moet goed te doen zijn. Wellicht pak ik een lesje uit de 5 km onderhoud, een rustig ontspannen ding..
Zat ik te tikken, werd mijn schermpje ineens rood Bij deze ->
Het is kut, maar er valt wel degelijk in dit weer te rennen hoor Ik heb zo een keer een hagelbui overleefd. En elke keer dat je in crappy weer traint, wordt de volgende training in normaal weer makkelijker. Toch ontbreekt er nog een mooi winddicht regenjack in mijn hardloopcollectie .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Het is kut, maar er valt wel degelijk in dit weer te rennen hoor Ik heb zo een keer een hagelbui overleefd. En elke keer dat je in crappy weer traint, wordt de volgende training in normaal weer makkelijker. Toch ontbreekt er nog een mooi winddicht regenjack in mijn hardloopcollectie .
Jamaar.. jamaar
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Ik was vanmiddag in de Reebok-outlet in Roosendaal. Daar was een mooi licht wind/regen/sportjackje, doorzichtig, met rode binnenvoering. Zag er super uit. Niet gekocht. Ik wist niet zeker waar ik nou op moet letten bij zo'n jasje. En het was maar drie tientjes
Wel goeie test om te..testen of je windstopper ECHT een windstopper is : Stukje stof strak tegen je mond en er hard tegen blazen. Echt strak over je mond. Komt er lucht doorheen? Al is het maar een beetje? Geen windstopper Geen lucht erdoorheen? Windstopper
Aan de ene kant wel. Als je meedoet met een loop, en het regent, dan moet je ook
we zijn rond 1700 naar een RW geweest en we hebben voor mijn vrouw schoenen gekocht. Het zijn deze geworden: http://www.hardloopartikelen.nl/mizuno-wave-rider-14-dames.html Ze waren 140 euro. Ze zit in de auto en ze was kei blij. Ze heeft schoenen gekocht. Haar man was deze keer niet na 2 minuten de winkel moe en ze zaten lekker. EN ze vindt ze inderdaad lekker lopen. Missie geslaagd!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf heb ik nadat ik met haar meegelopen heb de eerste les van Renate gelopen. Man, man wat een verschil als je de laatste weken van Evy ben gewend. Je moet 5X, 2 minuten lopen en daar tussen 1 minuut wandelen... Ach ja, er zal wel een reden erachter zitten. Wel een apart idee dat ik over 6 weken, 10 km kan lopen.
Op woensdag 6 juni 2012 20:54 schreef streamnl het volgende: we zijn rond 1700 naar een RW geweest en we hebben voor mijn vrouw schoenen gekocht. Het zijn deze geworden: http://www.hardloopartikelen.nl/mizuno-wave-rider-14-dames.html Ze waren 140 euro. Ze zit in de auto en ze was kei blij. Ze heeft schoenen gekocht. Haar man was deze keer niet na 2 minuten de winkel moe en ze zaten lekker. EN ze vindt ze inderdaad lekker lopen. Missie geslaagd!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf heb ik nadat ik met haar meegelopen heb de eerste les van Renate gelopen. Man, man wat een verschil als je de laatste weken van Evy ben gewend. Je moet 5X, 2 minuten lopen en daar tussen 1 minuut wandelen... Ach ja, er zal wel een reden erachter zitten. Wel een apart idee dat ik over 6 weken, 10 km kan lopen.
Voor die 40 euro extra is wel eens goed naar haar voeten gekeken en is je dus geen meuk verkocht. Dat is een service die ze bij al die internetwinkels niet hebben.
Op woensdag 6 juni 2012 20:51 schreef GotC het volgende: Wel goeie test om te..testen of je windstopper ECHT een windstopper is : Stukje stof strak tegen je mond en er hard tegen blazen. Echt strak over je mond. Komt er lucht doorheen? Al is het maar een beetje? Geen windstopper Geen lucht erdoorheen? Windstopper
Dus als je je oor op een stukje ademed stuk stof houd en je voelt de lucht in en uit gaan is het ademend, zo niet dan is het niet ademend ?
Voor die 40 euro extra is wel eens goed naar haar voeten gekeken en is je dus geen meuk verkocht. Dat is een service die ze bij al die internetwinkels niet hebben.
Dat waren mij woorden precies Wanneer mijn schoenen versleten zijn ga ik ook naar deze winkel.
Precies. En als er iets mis is? Je kan zo weer terug .
Bovendien..duurder dan concurrenten? Concurrenten zijn andere fysieke winkels he
Ik sta ook nog steeds verbaasd van het schema van Renate streamnl Maargoed, we komen er wel.
Zo, gedouched, pyamabroek aan, handdoek om m'n hoofd en Mr.Mo staat te koken en zo lekker zelfgemaakte falafel met volkorenpita's en spinazie.
Ergste is bijna nog wel dat als Mr.Mo niet in de keuken had gestaan dat ik éérst tegen jullie was gaan uithuilen en daarna pas bij hem maar nu moest ik langs hem
Dus nu ga ik even een leuke clip kijken om me op te vrolijken:
Ik ga ook voor dat jasje kijken, ooit. Heb ik hetzelfde jasje als GotC . Heb flink wat afgegoogeld, maar ik kom weinig jasjes tegen waarbij vermeld staat dat ze ook rain resistant zijn.
Op woensdag 6 juni 2012 20:47 schreef SEMTEX het volgende: Toch ontbreekt er nog een mooi winddicht regenjack in mijn hardloopcollectie .
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op woensdag 6 juni 2012 21:00 schreef Viking84 het volgende: Ik ga ook voor dat jasje kijken, ooit. Heb ik hetzelfde jasje als GotC . Heb flink wat afgegoogeld, maar ik kom weinig jasjes tegen waarbij vermeld staat dat ze ook rain resistant zijn.
Wat tof !
Valt tegen he? Dit was uiteindelijk de beste die ik kon vinden. Vooral qua Windstopper en rain resistancy..
Bovendien..duurder dan concurrenten? Concurrenten zijn andere fysieke winkels he
Ik sta ook nog steeds verbaasd van het schema van Renate streamnl Maargoed, we komen er wel.
Ze had ze ook gevonden bij fysieke winkels. maar ja, ze heeft GOEDE schoenen waar ze veel plezier mee kan hebben punt Toen ik zag hoe hun te werk gingen, was ik verkocht! Mijn zien ze sowieso terug! Hoe ver ben jij nu met je schema? Want dat schrijf jij niet erbij bij Endomondo?
O ja, over die app. Ik had nu een peptalk. Maar dat zag ik pas achteraf. Ik heb niets gehoord en het geluid (audio en volume) stonden aan. Zelfs bij de instellingen van de app staat het peptalk op aan. Is dit een bekend probleem?
Valt tegen he? Dit was uiteindelijk de beste die ik kon vinden. Vooral qua Windstopper en rain resistancy..
Ja, valt erg tegen ja. Je komt dan toch wel op soft shell jasjes uit en daar zijn er blijkbaar niet zo veel van.
Op dit moment is er niet echt de noodzaak tot het kopen van een jasje, maar wel fijn om te weten wat ik wil als ik de noodzaak wel voel . Hij is er in jouw kleur en in het zwart, toch?
Ja, valt erg tegen ja. Je komt dan toch wel op soft shell jasjes uit en daar zijn er blijkbaar niet zo veel van.
Op dit moment is er niet echt de noodzaak tot het kopen van een jasje, maar wel fijn om te weten wat ik wil als ik de noodzaak wel voel . Hij is er in jouw kleur en in het zwart, toch?
Daarom kocht ik dat Reebok-jasje ook al niet. Maar waarop let je nu precies bij een hardloopjasje?
Zelf heb ik naast alle truien een gewoon Ron Hill fluo regenjack. Ik ben een beetje bang dat ik dood ga van de hitte als ik met een windstopper aan ga lopen...
Ze had ze ook gevonden bij fysieke winkels. maar ja, ze heeft GOEDE schoenen waar ze veel plezier mee kan hebben punt Toen ik zag hoe hun te werk gingen, was ik verkocht! Mijn zien ze sowieso terug! Hoe ver ben jij nu met je schema? Want dat schrijf jij niet erbij bij Endomondo?
O ja, over die app. Ik had nu een peptalk. Maar dat zag ik pas achteraf. Ik heb niets gehoord en het geluid (audio en volume) stonden aan. Zelfs bij de instellingen van de app staat het peptalk op aan. Is dit een bekend probleem?
Tof om te zien he? Ik vind het ook gewoon fascinerend om te bekijken . Kijk ook altijd mee. Yur heeft de vorige keer mijn meting gedaan
Oh excuus! Ik heb nu les 29 van de Easy 10 km gehad. Komt neer op..les 11 van de normale 10km van Renate
Je hebt ook nog echte hardloopregenjassen btw, zoals de Nike Cyclone, maar die zijn ook al zo slecht verkrijgbaar hier (degene die ik dan zou willen, eentje van Brooks).
het zelfde geld voor het vervangen van je schoenen. Ik vervan mijn schoen altijd na zo'n 600km, dus ik koop ongeveer 2 paar per jaar.(buiten cross country spikes om) Misschien zo'n 100-200km te vroeg, maar dat zou betekenen dat ik na 3 jaar 1 paar extra heb aangeschaft. Dat is me het wel waard als het me de zekerheid geeft dat ik op goede schoenen loop.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Daarom kocht ik dat Reebok-jasje ook al niet. Maar waarop let je nu precies bij een hardloopjasje?
Tsja, persoonlijke voorkeur. Ik loop heel lang gewoon met een shirt met lange mouwen. Heb een Saucony heren jack wat aan de achterkant mesh heeft. Moet bekennen dat ik weinig in de volle zeikregen heb gelopen en dat mag best opmerkelijk genoemd worden in NL!
Volgens mij wel Ik zag 'm alleen in t zwart. En kreeg er een mooi prijsje voor
Maar ik ga eerst uitgebreid ervaringen googlen voor ik iets koop. Of wachten tot iemand hier hem koopt en ermee in de regen/onder de douche gaat staan . Wil wel echt een goeie aankoop doen voor zo'n bedrag .
Tof om te zien he? Ik vind het ook gewoon fascinerend om te bekijken . Kijk ook altijd mee. Yur heeft de vorige keer mijn meting gedaan
Oh excuus! Ik heb nu les 29 van de Easy 10 km gehad. Komt neer op..les 11 van de normale 10km van Renate
Nog niet eerder van gehoord..wel jammer!
Meting?? Ze hebben haar op de loopband gezet om te kijken hoe ze loopt (hiel recht, iets naar de enkel en hoe ze landt) en ze moest op een platic ding staan om te zien wat haar contactpunten met de grond was. Maar niet echt iets gemeten.
@mosselmossel Als het goed is komt morgen deze binnen: http://www.zalando.nl/zal(...)t-za742b002-802.html Ben dit @$$# weer wou ik vlug een jasje hebben en ik had iets van softshell. Ik kan je wel laten weten hoe deze bevalt als je dat wilt.
Edit: het is geen merk maar dat heeft mij nooit geboeid. Het moet goed zijn
Maar ik ga eerst uitgebreid ervaringen googlen voor ik iets koop. Of wachten tot iemand hier hem koopt en ermee in de regen/onder de douche gaat staan . Wil wel echt een goeie aankoop doen voor zo'n bedrag .
Ik zie dat een soortgelijke van het huismerk van Zalando een stuk goedkoper is (en over het huismerk van Zalando heb ik geen klachten)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
het zelfde geld voor het vervangen van je schoenen. Ik vervan mijn schoen altijd na zo'n 600km, dus ik koop ongeveer 2 paar per jaar.(buiten cross country spikes om) Misschien zo'n 100-200km te vroeg, maar dat zou betekenen dat ik na 3 jaar 1 paar extra heb aangeschaft. Dat is me het wel waard als het me de zekerheid geeft dat ik op goede schoenen loop.
Eens
En, bezuinigen op de aanschaf van hardloopschoenen is bezuinigen op het verwerven van hardloopplezier. Als ik Honselaar moet quoten, iig
Disclaimer: Uiteraard zijn er uitzonderingen waarbij mensen op goedkope gympen heerlijk lopen. Maar die hebben gewoon nog niet op prachtig aangemeten schoenen gelopen Dan pas is lopen echt heerlijk
zo. ik ben ook weer terug (en ik ga NIET teruglezen, want ik wil niet in de verleiding komen om een hardloopjack te bestellen die vraag ik wel voor m'n verjaardag aan familie ofzo)
'k hoef tegenwoordig niet meer op m'n horloge te kijken wanneer ik kan beginnen met rennen, ik kom vrij standaard uit de bij sportschool na vijf minuten inlopen, dus zodra ik ie bereikt heb ga ik rennen na de mislukte run maandag vond ik zeker de eerste twee km vrij zwaar gaan, benen / kuiten voelden zwaar aan. Verder geen pijn ofzo en vrij steady gelopen : http://connect.garmin.com/activity/186260689
rain resistance is something different than rain proof !!
Disclaimer: Uiteraard zijn er uitzonderingen waarbij mensen op goedkope gympen heerlijk lopen. Maar die hebben gewoon nog niet op prachtig aangemeten schoenen gelopen Dan pas is lopen echt heerlijk
Net als dat er ook mensen zijn van 95 die hun hele leven al roken Goede schoenen --->
Meting?? Ze hebben haar op de loopband gezet om te kijken hoe ze loopt (hiel recht, iets naar de enkel en hoe ze landt) en ze moest op een platic ding staan om te zien wat haar contactpunten met de grond was. Maar niet echt iets gemeten.
@mosselmossel Als het goed is komt morgen deze binnen: http://www.zalando.nl/zal(...)t-za742b002-802.html Ben dit @$$# weer wou ik vlug een jasje hebben en ik had iets van softshell. Ik kan je wel laten weten hoe deze bevalt als je dat wilt.
Edit: het is geen merk maar dat heeft mij nooit geboeid. Het moet goed zijn
Meting ja Ik ga geen hardloopschoenen kopen tenzij er een loopanalyse wordt gedaan, lopend op de grond. De videoanalyse dus . Loopband veert toch wat mee enzo. Nu is dat voor de meeste mensen no problemo, maar met mijn gewrichten.. Bleh
oh en in hoogvliet kwam ik nog een oude vadsige vent tegen die me in tegengestelde richting passeerde op een fiets en me ontzettend verlekkert aan keek ... ik had echt moeite om niet drie keer zo hard weg te rennen voor die enge blik .. 'k ben niet snel bang, maar nu was ik toch echt blij dat het nog zo licht was
Op woensdag 6 juni 2012 20:54 schreef streamnl het volgende: we zijn rond 1700 naar een RW geweest en we hebben voor mijn vrouw schoenen gekocht. Het zijn deze geworden: http://www.hardloopartikelen.nl/mizuno-wave-rider-14-dames.html Ze waren 140 euro. Ze zit in de auto en ze was kei blij. Ze heeft schoenen gekocht. Haar man was deze keer niet na 2 minuten de winkel moe en ze zaten lekker. EN ze vindt ze inderdaad lekker lopen. Missie geslaagd!!!
SPOILER
Haha, heel herkenbaar. Ik heb een paar weken geleden bij de RW de Mizuno Wave Inspire 8 gekocht en ging toch even online kijken. Dat scheelde inderdaad wel zo'n 40 euro... Maar goed, er is inderdaad wel door een kenner naar gekeken en er is advies gegeven en ik neem aan dat ze ook een goede afterservice hebben.
Vanmiddag ben ik met de kids naar het bos geweest wat hier 1 km vandaan is om even "research" te doen of het iets was om daar te lopen. Zag er wel goed uit, dus ik ben er vanavond heen geweest om daar maar eens te lopen. Eerst 10 minuten warm wandelen vanaf mijn huis (dan kom ik precies uit tot waar het bos begint, hoe ideaal!) en daar dus even gelopen.
Wat een genot om in het bos hard te lopen! Ik vond het echt geweldig. Ik ben nog wel rustig begonnen 5x2 minuten hardlopen en wandelen er tussen door, maar vond het heerlijk. Bij het begin kwam ik nog wel een bord " hondenlosloopplaats" tegen, dus ik was al bang dat ik een hoop mensen die hun hond uitlaten zou treffen, maar ik heb amper wat gezien.
Een fijne ondergrond om te lopen, dus daar ga ik zeker vaker heen! Je moet alleen wel wat scherper blijven in het bos vind ik, omdat je niet te maken hebt met mooie gladde wegen, wat ik wel gewend ben hier in de buurt.
Je hebt vaker met spullen van Zalando in de regen gelopen? .
Yup Al was die niet waterproof, al deed-ie aardig zijn werk. Maar ook ik moet misschien ff dimmen qua uitgaves momenteel Heb al zoveel gekocht de laatste tijd
Net als dat er ook mensen zijn van 95 die hun hele leven al roken Goede schoenen --->
ik heb natuurlijk wel het voordeel (nee, geen geluk want ik heb er 20 jaar hard voor gewerkt)dat ik het financieel makkelijk kan dragen
ik hoop dat ik volgend jaar Augustus op een shopping expeditie mag met YUR en GotC....extra koffer mee terug
Op woensdag 6 juni 2012 21:22 schreef rechtsedirecte het volgende: ik hoop dat ik volgend jaar Augustus op een shopping expeditie mag met YUR en GotC....extra koffer mee terug