abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112559624
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:51 schreef RemcoDelft het volgende:

Klopt, met name scumbag-advocaten verdienen een zeer vette boterham (ongetwijfeld meer dan de rechters...), uiteraard volledig op kosten van de belastingbetaler, aan het vrijpleiten van criminelen. De overheid zou maximaal minimumloon moeten vergoeden om een crimineel een advocaat te geven! 't Is toch een zeer lichte opleiding met nauwelijks studieuren.
Pro deo verdient slecht, dus je bent al geholpen in jouw frustraties... alleen helpt het niet omdat je geen trek hebt in de realiteit. Je zit dus jezelf dwars. Dat vind ik dan weer best grappig eigenlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_112559668
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:52 schreef Viajero het volgende:

Weer zo eentje. Altijd alle omstandigheden bekijken, behalve als iemand het gore lef heeft zich tegen een crimineel te verdedigen. Dan gaat alle rationaliteit de deur uit. Echt verbazend.
"iemand die zich schuldig maakt"

WS is zeer zuiver in zijn tekst hoor... Het staat er ook bepaald niet verscholen!
pi_112559683
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:53 schreef Ulx het volgende:
Het zes jaar oude kind van de buren is ook wel eens mijn huis binnen gelopen, maar dat geeft mij niet het recht om hem even in elkaar te trappen.
Ik ben het met je eens dat je niet zomaar voor eigen rechter kunt gaan spelen, maar een kind van 6 die zomaar je huis binnenloopt vergelijken met een geplande inbraak door een volwassene is wel een beetje belachelijk.

Verder vind ik de richtlijn/(max?) van 10 weken voor inbraak wel erg laag. Voor tasjesdiefstal staan er 12. Voortaan dus maar de oude vrouwtjes volgen en thuis het tasje pakken ipv op straat.

Ik kan me de frustratie ook wel voorstellen hoor. Ik had enkele maanden geleden 3 agenten voor de deur omdat een mongool met bakstenen m'n auto de tering in had geslagen. Gewoon, zomaar. De man was direct meegenomen naar het politiebureau, ontoerekeningsvatbaar verklaard en geen cent van 'm te claimen. M'n beperkt-casco verzekering (een all-risk voor een auto uit 2000 waar ik als student al hard voor heb moeten werken? Kannietbetalenvriend) dekte geen vandalisme. Dan wil je die vent met z'n eigen bakstenen wel even de tyfus in slaan, kan ik je vertellen.
pi_112559688
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:58 schreef DS4 het volgende:
Dus omdat hij zich er tegen verdedigt (de man bij de kladden grijpen) mag hij vervolgens misdrijven plegen (onnodig lang wachten met het bellen van de politie, mishandelen)? Waar slaat dat op?
Je hebt makkelijk lullen vanachter je PC.

Als je stijf van de adrenaline en de schrik met een inbreker van doen hebt, die tot alles in staat is (je weet het nooit, de inbreker heeft ten slotte de beslissing genomen om bij je in te breken), en je bent nog in staat ook om de inbreker te overmeesteren, dan kan ik me goed voorstellen dat je niet meer zo rationeel denkt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_112559708
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:53 schreef Viajero het volgende:

Onzin. Als jullie eindeloos criminelen verdedigen (behalve deze man om een of andere reden) dan moet je het ook aan kunnen dat iemand je met de gevolgen daarvan confronteert.
Nee, het ligt aan de anderen dat ze constateren dat jij keer op keer liegt.
pi_112559714
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ook voor jou: probeer te begrijpen dat wanneer iemand van mening is dat de één schuldig is aan de martelingen, dat niet wil zeggen dat 'ie vindt dat de inbreker onschuldig is.
Vandaar dat dit hele topic alleen maar over de 'misstanden' van de held gaat ipv de schuld van de inbreker. De inbreker zal ongetwijfeld vandaag of morgen weer vrij rondlopen, waarbij de hardwerkende Nederlandse huisvader die eigen haard heeft verdedigt nog wordt vastgehouden. Omgekeerde wereld dit. Je kan nog beter in dit land de inbreker een kopje thee en de sleutels van de auto meegeven, omdat je anders een obstructie bent voor zijn werk.

Maar goed, met een beetje geluk zal de inbreker kei en keihard worden aangepakt met 15 uur taakstraf en krijgt de Held van het verhaal een gevangenisstraf :') Hoezo is onze rechtspraak moreel failliet? :D
pi_112559715
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nou iemand een dreun verkopen en vasthouden, oké, maar uren lang martelen?

Volgens mij ben je dan zelf ook niet helemaal lekker in je bovenkamer hoor.
Dit. Nu is het een inbreker, straks een klein kind dat irritant een voetbal over de schutting trapt.

Waar kennen we dat middeleeuwse eigen rechter spelen en martelen bij kleine vergrijpen toch van...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:02:39 #208
111528 Viajero
Who dares wins
pi_112559724
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 07-06-2012 11:20:47 ]
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_112559744
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

Lul niet. Iedereen zegt rustig dat die inbreker best klappen mag krijgen en mag worden vastgehouden. Als de bewoner maar direct de politie waarschuwt.

Hoe lang mag iemand een inbreker vasthouden volgens jou? Anderhalf uur? Een dag? Drie weken? Een jaar?
10 weken geloof ik.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_112559784
En laten we wel wezen, de Held is natuurlijk een crimineel! Iemand vasthouden tegen zijn wil die inbrak in zijn huis! Een paar schoppen onder de kont geven aan de inbreker! Hoe haalt hij het in zijn hoofd? Keihard aanpakken deze man, hoe durft hij zijn eigen huis en haard te verdedigen! Hij had de deur van het slot moeten halen, de rode loper uitleggen, moeten vragen of er nog een koekje bij had gemoeten!
pi_112559792
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij laat je vooral kennen hoor, maak jezelf geen illusies. Focus anders nog even op die slechterik, je weet wel die zware crimineel die zijn gezin beschermt.
pi_112559815
Owja, 'urenlang martelen' is niet bewezen, dus gaarne dat niet te insinueren.
pi_112559821
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:04 schreef Scorpie het volgende:
En laten we wel wezen, de Held is natuurlijk een crimineel! Iemand vasthouden tegen zijn wil die inbrak in zijn huis! Een paar schoppen onder de kont geven aan de inbreker! Hoe haalt hij het in zijn hoofd? Keihard aanpakken deze man, hoe durft hij zijn eigen huis en haard te verdedigen! Hij had de deur van het slot moeten halen, de rode loper uitleggen, moeten vragen of er nog een koekje bij had gemoeten!
En netjes oom agent bellen natuurlijk. Die staan na 20 minuten met 10 man sterk. Nou werkelijk.
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:05:19 #214
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_112559836
Inbrekers zouden gewoon wettelijk vogelvrij verklaard moeten worden. Simpelweg risico van het "vak" zeg maar.
censuur :O
pi_112559862
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 07-06-2012 11:25:13 ]
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:06:07 #216
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_112559864
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Rechten voor criminelen zijn ook jouw en mijn rechten.
Spreek voor jezelf.
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:06:26 #217
111528 Viajero
Who dares wins
pi_112559882
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eindeloos herhalen dat ik lieg maakt het niet waar. Toon eens aan waar ik lieg?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_112559895
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:01 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat je niet zomaar voor eigen rechter kunt gaan spelen, maar een kind van 6 die zomaar je huis binnenloopt vergelijken met een geplande inbraak door een volwassene is wel een beetje belachelijk.
Hoezo, genoeg bendes die kinderen inzetten omdat die niet gestraft kunnen worden. De kranten staan er vol mee.
quote:
Verder vind ik de richtlijn/(max?) van 10 weken voor inbraak wel erg laag. Voor tasjesdiefstal staan er 12. Voortaan dus maar de oude vrouwtjes volgen en thuis het tasje pakken ipv op straat.
10 weken bij 1ste overtreding zonder dat er iets is gejat. Met andere woorden, de eerste keer dat iemand is gepakt, geen bewijs van andere inbraken te vinden, etc.

quote:
Ik kan me de frustratie ook wel voorstellen hoor. Ik had enkele maanden geleden 3 agenten voor de deur omdat een mongool met bakstenen m'n auto de tering in had geslagen. Gewoon, zomaar. De man was direct meegenomen naar het politiebureau, ontoerekeningsvatbaar verklaard en geen cent van 'm te claimen. M'n beperkt-casco verzekering (een all-risk voor een auto uit 2000 waar ik als student al hard voor heb moeten werken? Kannietbetalenvriend) dekte geen vandalisme. Dan wil je die vent met z'n eigen bakstenen wel even de tyfus in slaan, kan ik je vertellen.
Ja, begrijpelijk. En had jij de man betrapt en hem keihard op zijn bakkes gemept en direct de politie ingeseind was dat zonder meer met een sisser afgelopen. Natuurlijk moet je even mee naar het bureau omdat de politie gaat uitzoeken wat er aan de hand is. (Jij kan van alles beweren, tenslotte.) Maar je zal er geen problemen mee krijgen.

En vandalisme is nooit gedekt.
pi_112559907
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vandaar dat dit hele topic alleen maar over de 'misstanden' van de held gaat ipv de schuld van de inbreker.
Nou ja, speciaal voor jou (maar natuurlijk compleet overbodig): Ik hoop dat de inbreker zijn verdiende straf zal krijgen. Tevreden nu?
quote:
De inbreker zal ongetwijfeld vandaag of morgen weer vrij rondlopen, waarbij de hardwerkende Nederlandse huisvader die eigen haard heeft verdedigt nog wordt vastgehouden. Omgekeerde wereld dit. Je kan nog beter in dit land de inbreker een kopje thee en de sleutels van de auto meegeven, omdat je anders een obstructie bent voor zijn werk.

Maar goed, met een beetje geluk zal de inbreker kei en keihard worden aangepakt met 15 uur taakstraf en krijgt de Held van het verhaal een gevangenisstraf :') Hoezo is onze rechtspraak moreel failliet? :D
Het is niet "de held van het verhaal". Het is iemand die een ander heeft vastgehouden en mishandeld. Is het nou echt zó moeilijk te begrijpen dat dat niet echt wenselijk gedrag is?
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:07:17 #220
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_112559916
Er lopen 2 rode draden door dit topic:
-mensen die een dikke boterham verdienen aan het verdedigen van criminelen en geen concurrentie dulden
-mensen die vinden dat criminelen moeten worden uitgeroeid
Waar denk je dat je als land meer aan hebt? :W
pi_112559935
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

10 weken geloof ik.
Je mag een inbreker 10 weken in je huis opsluiten voor je de politie inschakelt? Eh, nee.
pi_112559939
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:55 schreef Viajero het volgende:

Ik zie deze man niet als crimineel.
Dat is niet relevant.

quote:
En herhaling lijkt mij een prima idee in dit geval. Je vergeet helemaal wat de omstandigheden waren. Hij werd in zijn eigen huis geconfronteerd met een inbreker.
Dat zou nog van belang kunnen zijn bij een eerste reactie. Als die over de schreef is vanwege de situatie is daar best een goed pleidooi voor te maken. Maar anderhalf uur lang? Nee.

quote:
Inderdaad, die arme inbrekers toch. Waarom zouden ze niet gewoon mogen inbreken?
Is die duim van jou nog niet versleten?
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:08:06 #223
111528 Viajero
Who dares wins
pi_112559948
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:04 schreef Scorpie het volgende:
Owja, 'urenlang martelen' is niet bewezen, dus gaarne dat niet te insinueren.
Bewijzen zijn voor als het over echte criminelen gaat. Deze man is natuurlijk al duidelijk schuldig, en er zijn geen verzachtende omstandigheden. Moet je je huis maar niet verdedigen, wat denk je wel.
pi_112559985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:07 schreef DS4 het volgende:
Dat zou nog van belang kunnen zijn bij een eerste reactie. Als die over de schreef is vanwege de situatie is daar best een goed pleidooi voor te maken. Maar anderhalf uur lang? Nee.
Waar ligt de grens. Bij 59 minuten?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_112560031
quote:
15s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:56 schreef Scorpie het volgende:

Vandaar dat DS4 tot in den extreme de inbreker verdedigt en de man die heldhaftig huis en haard verdedigt tegenover notoire criminelen afschildert als psychopaat.
Ik doe alleen geen commuun strafrecht, laat staan pro deo.
pi_112560034
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je mag een inbreker 10 weken in je huis opsluiten voor je de politie inschakelt? Eh, nee.
Bring out the gimp.
pi_112560098
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 07-06-2012 11:26:07 ]
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:11:49 #228
111528 Viajero
Who dares wins
pi_112560106
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik doe alleen geen commuun strafrecht, laat staan pro deo.
Maar je bent een deel van dezelfde ivoren toren groupthink. En dezelfde verziekte mentaliteit.
pi_112560121
DS4 is duidelijk aan het trollen. Of gewoon een wijf.

Edit: Ik denk dat zelfs vrouwen heldhaftiger zouden reageren dan DS4.
pi_112560159
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, bij het veranderen van de situatie. Ergo: inbreker ligt tegen de vlakte, dan opsluiten, dan weer doorslaan. Daar ligt de grens. Je mag gewoon geweld gebruiken om iemand uit te schakelen. Je mag zelfs even doormeppen als je flipt, maar je mag niet overdrijven. Iemand anderhalf uur blijven slaan is overdrijven. En dat is eigen rechter spelen.
pi_112560167
Vooral lekker blijven denken in extremen allemaal. Ik denk dat er weinig mensen, ook zgn. linkse huilies zoals gezegd, problemen zullen hebben als een inbreker bij zijn aanhouding even laat struikelen of even de koelkast van heel dichtbij laat zien. Frustratie is begrijpelijk. Moet je verder niet over lullen, als de agenten ter plaatse zijn mompel je iets over 'vallen' en iedereen kan door met z'n leven. Maar om iemand vast te binden en te martelen (een straf die sowieso niet van toepassing is in Nederland - en anders stel ik voor dat ik vanmiddag de eerste die geen richting aangeeft bij het verlaten van een rotonde helemaal in elkaar mag schoppen) is natuurlijk van een heel andere orde.

Maar nuance zal wel een vies woord zijn, getuige absolute malloten als die Eichmann-droplul hierboven.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:13:18 #232
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_112560168
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:44 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)telt_inbreker__.html

_O_

Wel een beetje jammer dat in plaats van dat je een bloemetje krijgt je meteen de cel in wordt gesmeten.
Geniaal van deze man. Inderdaad jammer dat hij nu zelf gestraft gaat worden.

Ik ben pro eigen rechter spelen zodra je een inbreker vangt.
pi_112560180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:08 schreef Viajero het volgende:

[..]

Bewijzen zijn voor als het over echte criminelen gaat. Deze man is natuurlijk al duidelijk schuldig, en er zijn geen verzachtende omstandigheden. Moet je je huis maar niet verdedigen, wat denk je wel.
Ach en anders noemt hij je toch nog een keer een leugenaar? Zo doen pro's als hij dat.
pi_112560190
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:01 schreef Lyrebird het volgende:

Je hebt makkelijk lullen vanachter je PC.
Ik ging er zomaar vanuit dat iedereen achter de PC zit als hij op fok zit, maar kennelijk niet? Vertel!

quote:
Als je stijf van de adrenaline en de schrik met een inbreker van doen hebt, die tot alles in staat is (je weet het nooit, de inbreker heeft ten slotte de beslissing genomen om bij je in te breken), en je bent nog in staat ook om de inbreker te overmeesteren, dan kan ik me goed voorstellen dat je niet meer zo rationeel denkt.
Nogmaals: een eerste reactie kan best verder gaan dan het gepaste geweld. Snap ik best, al is het maar dat het niet zo slim is om eerst te kijken welk geweld de inbreker wil gaan gebruiken. Je wil hem dus uitschakelen. En dat je dat met al die adrenaline in je lijf in die eerste momenten met overmaat doet... is prima te begrijpen.

Dat is alleen totaal anders dan anderhalf uur lang. Dan is die adrenaline echt weg!
pi_112560235
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ging er zomaar vanuit dat iedereen achter de PC zit als hij op fok zit, maar kennelijk niet? Vertel!
Typisch weer een kinderachtige reactie. Je weet wat hij bedoelt, laat je toch niet zo kennen man.

quote:
[..]

Nogmaals: een eerste reactie kan best verder gaan dan het gepaste geweld. Snap ik best, al is het maar dat het niet zo slim is om eerst te kijken welk geweld de inbreker wil gaan gebruiken. Je wil hem dus uitschakelen. En dat je dat met al die adrenaline in je lijf in die eerste momenten met overmaat doet... is prima te begrijpen.

Dat is alleen totaal anders dan anderhalf uur lang. Dan is die adrenaline echt weg!
Jij was erbij? Kun je begrijpend lezen?
pi_112560276
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:13 schreef mossad_agent het volgende:
Ik ben pro eigen rechter spelen zodra je een inbreker vangt.
Ik ben pro eigen rechter spelen tegen automobilisten die mij niet laten voorgaan als ik bij een zebrapad sta. Toch gaan die echt piepen als ik een baksteen op hun auto smijt als ze mij laten wachten.
pi_112560290
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:02 schreef Scorpie het volgende:

Vandaar dat dit hele topic alleen maar over de 'misstanden' van de held gaat ipv de schuld van de inbreker.
Nou ja, daar is geen discussie over mogelijk. Inbreken is een misdrijf en moet worden bestraft. Zal ook wel gebeuren en over de strafmaat kun je dan nog een discussie voeren, maar dat is thans prematuur.

quote:
De inbreker zal ongetwijfeld vandaag of morgen weer vrij rondlopen, waarbij de hardwerkende Nederlandse huisvader die eigen haard heeft verdedigt nog wordt vastgehouden.
Hij wordt nu eenmaal verdacht van een zwaarder misdrijf... Maar ook hier verwacht ik wel dat hij snel weer naar huis mag hoor.

quote:
Omgekeerde wereld dit. Je kan nog beter in dit land de inbreker een kopje thee en de sleutels van de auto meegeven, omdat je anders een obstructie bent voor zijn werk.

Je verzint nu feiten om een argumentatie op te bouwen...
pi_112560322
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, bij het veranderen van de situatie. Ergo: inbreker ligt tegen de vlakte, dan opsluiten, dan weer doorslaan. Daar ligt de grens. Je mag gewoon geweld gebruiken om iemand uit te schakelen. Je mag zelfs even doormeppen als je flipt, maar je mag niet overdrijven. Iemand anderhalf uur blijven slaan is overdrijven. En dat is eigen rechter spelen.
Waar is het bewijs dat de Held anderhalf uur iemand heeft geslagen?
pi_112560356
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou ja, daar is geen discussie over mogelijk. Inbreken is een misdrijf en moet worden bestraft. Zal ook wel gebeuren en over de strafmaat kun je dan nog een discussie voeren, maar dat is thans prematuur.

[..]

Hij wordt nu eenmaal verdacht van een zwaarder misdrijf... Maar ook hier verwacht ik wel dat hij snel weer naar huis mag hoor.

[..]

Jij bent ook goed in liegen. Over die vermoedelijke anderhalf uur bijvoorbeeld. Dan doen de feiten er niet meer zo toe, hè?
pi_112560358
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je kan zo koel en juridisch lullen als je zelf wilt. De minachting voor het slachtoffer blijkt bv uoit dat je het nooit over slachtoffers hebt. Ze bestaan gewoon niet, en je houdt geen rekening met ze.
Je leest echt een ander topic dan ik. Het staat bol met de 'begrijpelijk maar' opmerkingen. En als je een ander uitgebreid debat wilt over slachtoffers van kleine criminaliteit dan staat het je vrij hier een topic over te openen maar dít topic gaat over het nieuwswaardige feit dat iemand een inbreker anderhalf uur heeft gemarteld.
pi_112560388
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar is het bewijs dat de Held anderhalf uur iemand heeft geslagen?
Waar is het bewijs dat de bewoner niet iemand van de straat heeft geplukt om zijn aggressie op te kunnen botvieren?
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:19:18 #242
111528 Viajero
Who dares wins
pi_112560394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]
Hoooo, rustig aan zeg, doe niet zo barbaars! Straffen nog wel! Weet je het zeker?

quote:

[..]

Ja, want dat soort zaken zijn nog nooit geberud, dat is complet verzonnen. Ik vraag me echt of in wat voor wereld jij leeft.

Oh, kan je me nog een keer leugenaar noemen? Even om aan te geven dat je geen argumenten hoeft te geven hoor, mij leugenaar noemen is meer dan voldoende.
pi_112560401
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:06 schreef Viajero het volgende:

Eindeloos herhalen dat ik lieg maakt het niet waar. Toon eens aan waar ik lieg?
Kom maar met die quote dat ik alle criminelen vrij wil hebben. Dan hebben we het duidelijk, toch?
pi_112560450
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:09 schreef Lyrebird het volgende:

Nee, de eerste reactie. Daar zit niet meteen een tijd op, maar dan heb je het over maximaal enkele minuten, of minder.
pi_112560452
quote:
5s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je leest echt een ander topic dan ik. Het staat bol met de 'begrijpelijk maar' opmerkingen. En als je een ander uitgebreid debat wilt over slachtoffers van kleine criminaliteit dan staat het je vrij hier een topic over te openen maar dít topic gaat over het nieuwswaardige feit dat iemand een inbreker anderhalf uur heeft gemarteld.
Het topic staat vooral vol met moraalridders die denken te weten hoe men in zo`n situatie zou moeten en kunnen reageren. Als ik een inbreker te pakken had heb ik geen idee wat ik met hem doe. Noem me gek, noem me naief, maar ik heb die situatie nog niet meegemaakt, heb nog nooit gehad dat er een vieze vuile teringinbreker mijn zuurverdiende spullen probeert te jatten, dus geen idee hoe ik zou reageren. Denk niet zo lief, maar dat is speculatie, iets dat volgens DS4 en DonJames niet mag, ook al speculeren ze er heftig op los welke martelingen de arme zielige nietsvermoedende bange jonge inbreker van Mocro afkomst heeft moeten ondergaan.
pi_112560478
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je kan zo koel en juridisch lullen als je zelf wilt. De minachting voor het slachtoffer blijkt bv uoit dat je het nooit over slachtoffers hebt. Ze bestaan gewoon niet, en je houdt geen rekening met ze. Mensen met jouw denkwijze zijn doorgaans nog trots op het negeren van slachtoffers ook, want dat is "professioneel" en niet "emotioneel".
Nou, ook voor jou dan (maar wederom compleet overbodig): Ik vind het heel naar voor de man dat er in z'n huis in ingebroken, en ik hoop dat de inbreker gestraft wordt voor zijn daden. Tevreden? Mooi. voegt het ook maar iets toe aan het topic? nee.
quote:
En ja, met jouw steun aan een corrupt systeem dat veelplegers veel te snel vrij laat ben je medeverantwoordelijk voor inbraken, verkrachtigen, mishandelingen etc etc.
En daar gaan we weer. Weer dat achterlijke, te algemene gelul zonder ook maar iets van een onderbouwing.
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:21:48 #247
8372 Bastard
Persona non grata
pi_112560496
Dapper hoor, en voor te stellen ook.
Maar wat denken jullie:
A) Die inbreker heeft zijn lesje geleerd en gaat voortaan het goede pad op.
B) Die inbreker zet zijn werkzaamheden voort en neemt de volgende keer een wapen mee, just in case.

Ik zeg B.
En daarbij waarschijnlijk een taakstraf voor de beul omdat hij buiten proporties heeft gehandeld.
The truth was in here.
pi_112560503
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]Mocro afkomst
Pas na 5 paginas. Het gaat langzaam vooruit met FOK!
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:22:15 #249
111528 Viajero
Who dares wins
pi_112560511
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kom maar met die quote dat ik alle criminelen vrij wil hebben. Dan hebben we het duidelijk, toch?
Dat is geen directe quote, dat is de rode lijn die door heel jouw betoog heen loopt. Begrijpend lezen heet dat.

Het vervelende is dat je dan later weer te zwak bent om dat gewoon netjes toe te geven en dan weer gaat lopen zuigen en vragen om een directe quote. Misschien heb je vanaf de vierde klas basisschool geen begrijpend lezen meer gehad? Het samenvatten van de gedachte achter een artikel, post of serie van posts gebeurt doorgaans niet met het quoten van een enkele regel.
pi_112560530
quote:
5s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hoho, hij heeft hem anderhalf uur vastgebonden gehouden, althans dat is de verdenking, en hem in die tijd geslagen. Aangezien de van inbraak verdachte vastgebonden was kunnen die klappen bezwaarlijk als zelfverdediging aangemerkt worden. Ook ligt daarmee noodweerexces niet voor de hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')