Uhm.... Ik kan denk ik zo´n 100 voorbeelden geven van inbrekers die meer dan een week hebben gezeten voor 1 inbraak. Maar deze worden niet in de krant vermeldt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een inbreker die voor een inbraak meer dan een week heeft moeten zitten dan?
Dat jij vindt dat mensen nooit meer dan een dagje gestraft moeten worden is jouw probleem, ik zie inbrekers liever wat langer in de bak.
Nou....quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een jaar?
Paar weken zal je bedoelen http://rechtenforum.nl/fo(...)k+strafmaat/t/24525/
quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb hulp van de fietser, waarscijnlijk ook van omstanders. Je krijgt gewoon een beugelslot door je voortanden.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 07:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
10 weken is max voor de 1e keer en waar je die tuin vandaan haalt is mij een raadsel.
Het kratje bier is inderdaad verzonnen, maar dergelijke diefstalletjes komen wel eens voor:quote:Op donderdag 7 juni 2012 07:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Gewoon maar wat verzinnen? 10 weken is max voor de 1e keer en waar je die tuin vandaan haalt is mij een raadsel.
Heb je weer zo iemand die een zware crimineel vrij komt pleiten...quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:09 schreef Viajero het volgende:
Hoe lang zit een inbreker gemiddeld vast per inbraak dan? Het strafrecht is een lachertje, meer een aanmodiging voor dit soort criminaliteit dan iets anders.
Klopt, je moet soms een paar uurtjes wachten, maar ze komen echt wel.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:03 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dom gelul. Als je belt dat er een inbreker in je huis is komen ze echt wel.
[..]
Maakt dat uit?
[..]
Nee. Althans, het aanhouden wel, de klappen en de doodsbedreiging niet.
Ik vraag niet om honderd, ik vraag om eentje. Doe je best.quote:Op donderdag 7 juni 2012 08:42 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Uhm.... Ik kan denk ik zo´n 100 voorbeelden geven van inbrekers die meer dan een week hebben gezeten voor 1 inbraak. Maar deze worden niet in de krant vermeldt.
Sorry, waar haal je dat vandaan? De hele post die jij quote gaat er juist over dat ik criminelen harder wil straffen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb je weer zo iemand die een zware crimineel vrij komt pleiten...
Goeie pets op je slaap is vrij ongezond hoor, met name met een hard voorwerp. Gebroken ribben kunnen onderliggende organen perforeren. Flinke tik op je strot bemoeilijkt de ademhaling. Etc.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:34 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ben jij nou zo sterk dat je iedereen met één willekeurige slag doodmept, of ben je nou zo'n zwakkeling die meteen het loodje legt als je met 1 vinger wordt aangeraakt? Ben je de Hulk, of heb je een eierschedel?
just askin', ik heb echt geen idee hoe je bij deze mening komt
Zie een paar posts terug. 4 weekjes voor alleen al een slot forceren.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik vraag niet om honderd, ik vraag om eentje. Doe je best.
Te weinig informatie. Ik kan niet geloven dat een Nederlandse rechter voor een inbraak meer dan een week geeft, laat staan een poging. Dit moet een geval van recidive zijn. Mocht dat niet zo zijn dan zal jij, die altijd zo op een goede onderbouwing staat, daar vast wel bewijzen van hebben.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zie een paar posts terug. 4 weekjes voor alleen al een slot forceren.
Volgens mij gaat het hier om twee criminelen. De inbreker en om iemand die zich schuldig heeft gemaakt aan nog veel ergere criminaliteit.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:31 schreef Viajero het volgende:
Je bedoelt denk ik de man die zijn huis verdedigt? Opvallend dat jij nooit wilt dat criminelen veroordeeld worden, maar als iemand een crimineel aanpakt dan is er ineens geen straf hoog genoeg, en hebben we verder ook geen bewijzen meer nodig. Hangen zal ie.
Daar ben ik het grotendeels mee eens, met twee kanttekeningen:quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:34 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Goeie pets op je slaap is vrij ongezond hoor, met name met een hard voorwerp. Gebroken ribben kunnen onderliggende organen perforeren. Flinke tik op je strot bemoeilijkt de ademhaling. Etc.
Dus; verschilt totaal van situatie en fysieke gesteldheid van beide personen. Voorbeelden genoeg van heel gezonde, sportieve mensen die midden in een marathon een hartaanval krijgen en het niet overleven. Wat ook voorkomt is dat iemand een klap, trap of duw krijgt en daardoor met het hoofd op de stoeprand of ander hard oppervlak terecht komt en daardoor overlijdt.
Verder snap ik de gretigheid waarmee mensen reageren op een bericht waar criminelen een pakje slaag krijgen, maar dit klinkt toch echt anders dan iemand die van schrik/adrenaline de inbreker wat tikken uitdeelt het gevaar te neutraliseren. Dat laatste klinkt vrij gezond, wanneer je je bedreigd voelt in een omgeving waar je je veilig hoort te voelen. Maar iemand 'martelen' of anderszins flink mishandelen als deze verder geen gevaar meer vormt, is behoorlijk ongezond.
Omdat jij het niet wilt geloven moet ik ineens moeite gaan doen? Wat een load of crap.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Te weinig informatie. Ik kan niet geloven dat een Nederlandse rechter voor een inbraak meer dan een week geeft, laat staan een poging. Dit moet een geval van recidive zijn. Mocht dat niet zo zijn dan zal jij, die altijd zo op een goede onderbouwing staat, daar vast wel bewijzen van hebben.
Dus je begrijpt precies wat ik bedoel? Waarom vraag je dan naar de bekende weg?quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:31 schreef Viajero het volgende:
Sorry, waar haal je dat vandaan? De hele post die jij quote gaat er juist over dat ik criminelen harder wil straffen.
Je bedoelt denk ik de man die zijn huis verdedigt?
Wat is dat toch met jou dat je steeds maar liegt over wat anderen hier inbrengen?quote:Opvallend dat jij nooit wilt dat criminelen veroordeeld worden,
Dat staat er ook niet. Ik constateer alleen dat jij zware misdrijven hier goed aan het praten bent. Niet alleen jij, maar het komt zo ongeloofwaardig over van jou, aangezien jij steeds anderen beschuldigd van criminelen vrijpleiten en je het nu zelf onomwonden doet!quote:maar als iemand een crimineel aanpakt dan is er ineens geen straf hoog genoeg, en hebben we verder ook geen bewijzen meer nodig. Hangen zal ie.
Zo zie ik dat niet. Inbreken betekent iemands huis, iemands plaats waar je veilig hoort te zijn, onveilig maken, vaak met een flinke emotionele tik voor de slachtoffers. Als iemand dan op deze manier doorslaat dan gaat dat iets te ver, maar inbrekers gaan veel te ver, en worden door luitjes als DS4, Ulx en het hele Nederlandse rechtssysteem praktisch aangemoedigd om vooral door te gaan met slachtoffers maken.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hier om twee criminelen. De inbreker en om iemand die zich schuldig heeft gemaakt aan nog veel ergere criminaliteit.
Jouw onderbuik is geen argument.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:38 schreef Viajero het volgende:
Ik kan niet geloven dat een Nederlandse rechter voor een inbraak meer dan een week geeft, laat staan een poging.
Precies.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij gaat het hier om twee criminelen. De inbreker en om iemand die zich schuldig heeft gemaakt aan nog veel ergere criminaliteit.
Maar vrijheidsberoving en mishandeling... ach... dat ben je zo weer kwijt.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:45 schreef Viajero het volgende:
Zo zie ik dat niet. Inbreken betekent iemands huis, iemands plaats waar je veilig hoort te zijn, onveilig maken, vaak met een flinke emotionele tik voor de slachtoffers. Als iemand dan op deze manier doorslaat dan gaat dat iets te ver, maar inbrekers gaan veel te ver, en worden door luitjes als DS4, Ulx en het hele Nederlandse rechtssysteem praktisch aangemoedigd om vooral door te gaan met slachtoffers maken.
Ja, inbrekers maken slachtoffers. Denk daar aub niet te licht over.
Bullshit. Je liegt echt alles bij elkaar.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:45 schreef Viajero het volgende:
worden door luitjes als DS4, Ulx en het hele Nederlandse rechtssysteem praktisch aangemoedigd om vooral door te gaan met slachtoffers maken.
Dat doet er niet aan af dat iemand die zich schuldig maakt aan vrijheidsberoving met mishandeling een crimineel is en het vergrijp nog ernstiger is.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zo zie ik dat niet. Inbreken betekent iemands huis, iemands plaats waar je veilig hoort te zijn, onveilig maken, vaak met een flinke emotionele tik voor de slachtoffers. Als iemand dan op deze manier doorslaat dan gaat dat iets te ver, maar inbrekers gaan veel te ver, en worden door luitjes als DS4, Ulx en het hele Nederlandse rechtssysteem praktisch aangemoedigd om vooral door te gaan met slachtoffers maken.
Ja, inbrekers maken slachtoffers. Denk daar aub niet te licht over.
Ik beschouw die man niet als een crimineel. Hij gaat iets te ver, maar ik kan dat volledig begrijpen. Een taakstraf lijkt mij hier op zijn plaats. Maar goed, ik zou de rechters die inbrekers minder dan drie maanden per inbraak geven ook graag een taakstraf geven, namelijk de slachtoffers thuis bezoeken en met ze praten over hoe ze zich voelen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus je begrijpt precies wat ik bedoel? Waarom vraag je dan naar de bekende weg?
[..]
Wat is dat toch met jou dat je steeds maar liegt over wat anderen hier inbrengen?
[..]
Dat staat er ook niet. Ik constateer alleen dat jij zware misdrijven hier goed aan het praten bent. Niet alleen jij, maar het komt zo ongeloofwaardig over van jou, aangezien jij steeds anderen beschuldigd van criminelen vrijpleiten en je het nu zelf onomwonden doet!
Precies. Het begint ook wel heel erg storend te worden...quote:
Take note! Inbreker afrossen, in de kofferbak, en ergens in een container dumpen. Dan is het aan hem om aangifte te gaan doen. Vooral niet zelf de politie bellen, dan word je opgepakt.quote:In plaats van direct de politie te bellen, besloot de man de dief zelf een lesje te leren.
Je doet net alsof die inbreker compleet onschuldig is, gewoon voor de grap van de straat gesleept. Ik verdedig deze man omdat ik hem niet als een crimineel zie, maar als iemand die zich tegen criminelen verdedigt.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar vrijheidsberoving en mishandeling... ach... dat ben je zo weer kwijt.
Wat gedraag je je toch weer als een clown zeg!
Klopt, met name scumbag-advocaten verdienen een zeer vette boterham (ongetwijfeld meer dan de rechters...), uiteraard volledig op kosten van de belastingbetaler, aan het vrijpleiten van criminelen. De overheid zou maximaal minimumloon moeten vergoeden om een crimineel een advocaat te geven! 't Is toch een zeer lichte opleiding met nauwelijks studieuren.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niet door dat je je nu schuldig maakt aan hetgeen waar je anderen keer op keer onterecht van beschuldigd en dat is zware criminelen vrij laten zodat ze vooral nog veel meer slachtoffers kunnen maken (ik gebruik even jouw standaard zinnetje...).quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:48 schreef Viajero het volgende:
Ik beschouw die man niet als een crimineel. Hij gaat iets te ver, maar ik kan dat volledig begrijpen. Een taakstraf lijkt mij hier op zijn plaats.
Straf voor het uitoefenen van je werk. Het moet niet gekker worden!quote:Maar goed, ik zou de rechters die inbrekers minder dan drie maanden per inbraak geven ook graag een taakstraf geven, namelijk de slachtoffers thuis bezoeken en met ze praten over hoe ze zich voelen.
Je hoeft geen moeite te doen hoor, als je nou gewoon eens niet bewust gebrekkige stukjes zoekt terwijl je maar al te goed weet dat er meer achter zit. Zijn we al een heel eind.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat jij het niet wilt geloven moet ik ineens moeite gaan doen? Wat een load of crap.
Weer zo eentje. Altijd alle omstandigheden bekijken, behalve als iemand het gore lef heeft zich tegen een crimineel te verdedigen. Dan gaat alle rationaliteit de deur uit. Echt verbazend.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat doet er niet aan af dat iemand die zich schuldig maakt aan vrijheidsberoving met mishandeling een crimineel is en het vergrijp nog ernstiger is.
Het internetheldje is ook gearriveerd...quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:50 schreef HyperViper het volgende:
Wat mij vooral stoort is die ontzettend lafhartige houding van jou. Donder toch op man met je zware criminaliteit, dan blijf je maar uit andermans huis. Gasten zoals jij zijn om te kotsen. Jij bent geen manIk mag hopen dat jij never nooit kinderen krijgt, zo'n lafhartige vader die zijn kinderen niet kan beschermen gun je niemand.
..en dat is genoeg reden om hem vast te houden en te martelen?quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:42 schreef Viajero het volgende:
...
- Hoezo geen gevaar meer? We horen nu alleen de kant van de arme inbreker, maar wat als die inbreker eerst gedreigd heeft wel weer terug te komen met wat vrienden/een fles benzine?
Drogredenatie. Verder, er zijn ook heel veel (zo niet meer) mensen die vinden dat het martelen van criminelen niet OK is. Ik kaats de bal dus even terug.quote:- Ik denk dat mensen verbonden met justitie toch eens moeten gaan nadenken over een verandering als het martelen van criminelen door zovelen wordt goedgekeurd,
Ach, flikker nou eens op met je "ivoren toren"quote:ook omdat de andere optie een uurtje of twee op het politiebureau is...spijtig dat het wonen in een ivoren toren het nadenken nogal belemmert...
Onzin. Als jullie eindeloos criminelen verdedigen (behalve deze man om een of andere reden) dan moet je het ook aan kunnen dat iemand je met de gevolgen daarvan confronteert.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies. Het begint ook wel heel erg storend te worden...
Snap dat dan: als mensen zelf afrekenen met criminelen, en dat straks goed aanslaat, kunnen de advocaatjes de Nederlandse staat geen 200 euro per uur meer factureren. Puur eigenbelang!quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:52 schreef Viajero het volgende:
[..]
Weer zo eentje. Altijd alle omstandigheden bekijken, behalve als iemand het gore lef heeft zich tegen een crimineel te verdedigen. Dan gaat alle rationaliteit de deur uit. Echt verbazend.
Internetheld? Donder toch op man kansloos schlemiel dat je bent. Er is niets heldhaftig aan je eigen huis beschermen tegen krakers, junks en dit soort tuig. Dat jij koste wat kost voor hen in de bres springt is om van te kotsen. Walgelijk laf ben je. En ik heb niet pech maar jouw toekomstige kind. Die mogen ze zeker ook wel een trap verkopen, dan ga jij rustig naar de politie? Immers zal jij je niet schuldig maken aan zware criminaliteit. Ik kots op jou en je lafhartige houding. Werkelijk.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het internetheldje is ook gearriveerd...![]()
Mijn vrouw is overigens zwanger, dus je hebt pech.
Leer eens lezen. Niemand verdedigt hier de inbreker, of probeert hem vrij te pleiten van de inbraak.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Onzin. Als jullie eindeloos criminelen verdedigen (behalve deze man om een of andere reden) dan moet je het ook aan kunnen dat iemand je met de gevolgen daarvan confronteert.
Ik zie deze man niet als crimineel. En herhaling lijkt mij een prima idee in dit geval. Je vergeet helemaal wat de omstandigheden waren. Hij werd in zijn eigen huis geconfronteerd met een inbreker.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niet door dat je je nu schuldig maakt aan hetgeen waar je anderen keer op keer onterecht van beschuldigd en dat is zware criminelen vrij laten zodat ze vooral nog veel meer slachtoffers kunnen maken (ik gebruik even jouw standaard zinnetje...).
[..]
Inderdaad, die arme inbrekers toch. Waarom zouden ze niet gewoon mogen inbreken?quote:Straf voor het uitoefenen van je werk. Het moet niet gekker worden!
Verdedigen is prima, mag ook gewoon.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:55 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Internetheld? Donder toch op man kansloos schlemiel dat je bent. Er is niets heldhaftig aan je eigen huis beschermen tegen krakers, junks en dit soort tuig. Dat jij koste wat kost voor hen in de bres springt is om van te kotsen. Walgelijk laf ben je. En ik heb niet pech maar jouw toekomstige kind. Die mogen ze zeker ook wel een trap verkopen, dan ga jij rustig naar de politie? Immers zal jij je niet schuldig maken aan zware criminaliteit. Ik kots op jou en je lafhartige houding. Werkelijk.
Vandaar dat DS4 tot in den extreme de inbreker verdedigt en de man die heldhaftig huis en haard verdedigt tegenover notoire criminelen afschildert als psychopaat.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Snap dat dan: als mensen zelf afrekenen met criminelen, en dat straks goed aanslaat, kunnen de advocaatjes de Nederlandse staat geen 200 euro per uur meer factureren. Puur eigenbelang!
Let wel: advocaten (en rechters trouwens ook) hebben KEIHARD FINANCIEEL BELANG bij criminaliteit! Als morgen iedereen zich aan de wet gaat houden, zijn ze allemaal werkloos! Wellicht is dat een van de redenen dat rechters ook zo soft zijn tegen draaideurcriminelen: als iemand 100 keer wordt opgepakt en 100 keer 2 dagen de cel in moet, heeft die rechter er toch 100 keer z'n salaris aan verdient. En de advocaat ook.
Klopt. Dat doen advocaten alleen tegen betaling...quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Leer eens lezen. Niemand verdedigt hier de inbreker, of probeert hem vrij te pleiten van de inbraak.
Tot het moment dat-ie op kosten van de gemeenschap factuurtjes kan sturen, dan zal-ie alles uit de kast halen om deze man vrij te krijgen...quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vandaar dat DS4 tot in den extreme de inbreker verdedigt en de man die heldhaftig huis en haard verdedigt tegenover notoire criminelen afschildert als psychopaat.
Om te kotsen inderdaad. Werkelijk hoe laf moet je dan zijn? Wat voor een man ben je dan? Geen. Als iemand zonder toestemming het huis betreedt waar mijn kinderen liggen te slapen sta ik echt niet voor mijzelf in. DS 4 daarentegen, die blijft rustig hoor. Hij is immers geen crimineel.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vandaar dat DS4 tot in den extreme de inbreker verdedigt en de man die heldhaftig huis en haard verdedigt tegenover notoire criminelen afschildert als psychopaat.
Quote dat eens even voor de grap.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:51 schreef Viajero het volgende:
Je doet net alsof die inbreker compleet onschuldig is,
Dus omdat hij zich er tegen verdedigt (de man bij de kladden grijpen) mag hij vervolgens misdrijven plegen (onnodig lang wachten met het bellen van de politie, mishandelen)? Waar slaat dat op?quote:gewoon voor de grap van de straat gesleept. Ik verdedig deze man omdat ik hem niet als een crimineel zie, maar als iemand die zich tegen criminelen verdedigt.
Waar?quote:Waar jij bij echte criminelen altijd alle omstandigheden wilt weten en bij het minst of geringste op hoge poten vrijspraak eist, heb je deze man die zijn eigen huis verdedigt allang schuldig verklaard en veroordeeld.
Ik verdedig hem net als ieder ander: eerst moet zijn schuld vaststaan. Maar ik reageerde dus op jouw opvatting.quote:Waarom verdedig je altijd alle criminelen, maar net deze man niet? Wat is er zo anders aan deze crimineel?
Ook voor jou: probeer te begrijpen dat wanneer iemand van mening is dat de één schuldig is aan de martelingen, dat niet wil zeggen dat 'ie vindt dat de inbreker onschuldig is.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het gebruik van hersens brengt juist met zich mee dat we hier moeten vaststellen dat het niet gaat om een verdenking dat de bewoner zichzelf verdedigd heeft maar dat hij iemand anders van diens vrijheid heeft beroofd en heeft mishandeld.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:52 schreef Viajero het volgende:
[..]
Weer zo eentje. Altijd alle omstandigheden bekijken, behalve als iemand het gore lef heeft zich tegen een crimineel te verdedigen. Dan gaat alle rationaliteit de deur uit. Echt verbazend.
Lul niet. Iedereen zegt rustig dat die inbreker best klappen mag krijgen en mag worden vastgehouden. Als de bewoner maar direct de politie waarschuwt.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |