Volgens de dame die ik gisteren sprak duurt het nog ongeveer 2 weken voordat we wat horen..quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:31 schreef Claudia_x het volgende:
Wow, die voorgevel lijkt best veel op de onze!
Weet je al wanneer je een definitief ja of nee te horen krijgt?
Mijn hele levenquote:
Vlaardingen, vlakbij Rotterdam.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:40 schreef Claudia_x het volgende:
Waar is het dan? Of wil je dat liever niet kwijt?
Hahaha jaquote:Op woensdag 6 juni 2012 15:50 schreef RanTheMan het volgende:
Het eerste wat je moet doen is grasmaaien en het gazon bij mesten volgens de architect
maar verder: Leuk joh!
Ja volgens mij is het zo dat alle huizen een soort steegjes 'groen' hebben die samenkomen tot de binnentuin in het midden. Die trouwens vooral omringd is door de huurhuizen, de koophuizen liggen voornamelijk aan de buitenrand. Dat vond ik opvallend want dat was juist het aparte aan het project..quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
Zul je net zien dat het een sierappel is.
Zit die binnentuin nou alleen helemaal in het midden van de plattegrond?
Ik ben geen studentquote:Op woensdag 6 juni 2012 16:00 schreef computergirl het volgende:
wel een groot huis voor een paar studenten. Zijn er geen flatjes in Vlaardingen?
Grappig concept. En hebben die huurwoningen ook geen onmiddellijke toegang tot parkeerplaatsen?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:02 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja volgens mij is het zo dat alle huizen een soort steegjes 'groen' hebben die samenkomen tot de binnentuin in het midden. Die trouwens vooral omringd is door de huurhuizen, de koophuizen liggen voornamelijk aan de buitenrand. Dat vond ik opvallend want dat was juist het aparte aan het project..
Jawel, gelukkig wel, alleen hebben de koopwoningen ook een eigen parkeerplaats (al hebben ze daardoor volgens mij juist minder tuinquote:Op woensdag 6 juni 2012 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Grappig concept. En hebben die huurwoningen ook geen onmiddellijke toegang tot parkeerplaatsen?
Van de achtertuin, ze staan zeg maar naast het schuurtje. De koopwoningen verschillen in grootte (ivm uitbouw etc) en zijn tussen de 239.000 en 289.000. De huur zit aan de bovenkant van sociale huur (rond de 665).Er zijn ook 9 vrije huur sector woningen maar hoe duur die zijn weet ik niet..quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
Wel fijn, een eigen parkeerplaats! Daar zou ik graag een stuk voortuin voor inleveren. Of gaat het ook van hun achtertuin af?
Weet je de prijzen van de koopwoningen? Ben wel benieuwd.
Dat hebben wij ook betaald voor onze woning, en die is volgens mij even groot als deze woningen. Tenzij die koopwoningen een stuk groter zijn dan de huurwoning van TS. Maar, als huurwoning bestaat zoiets volgens mij niet (of amper) in Amsterdam.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:10 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw, wat een prijzen! Waarom woon ik eigenlijk nog in Amsterdam?
We staan niet voor niets 10e he?quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:48 schreef FredvZ het volgende:
Als je de afgelopen jaren niet als woningzoekende stond ingeschreven dan kan je het wel schudden ben ik bang.
dus thuis gelijk alles checken zodat we met zekerheid dit topic kunnen vervolgen!quote:Uw inschrijving zal worden gecontroleerd in de Gemeentelijke Basisadministratie van de gemeente Vlaardingen. Als alle gegevens correct zijn krijgt u de woning aangeboden.
Daarom ben ik al heel lang fanatiek lurker bij jouw topicreeks! ;-) Ook de indeling komt grotendeels overeen, dus we doen veel inspiratie op, met name als het gaat over de manier waarop je bepaalde keuzes maakt..quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:31 schreef Claudia_x het volgende:
Wow, die voorgevel lijkt best veel op de onze!
Weet je al wanneer je een definitief ja of nee te horen krijgt? Stond er al.
Sommige koophuizen hadden inderdaad een parkeerplaats in de tuin, maar niet allemaal. Wij hebben ook een eigen plek in de 'doodlopende straat' achter ons huis. We gaan dus zelf via de tuin ons huis in, maar visite gewoon via de voordeur.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:04 schreef Yesse het volgende:
[..]
Jawel, gelukkig wel, alleen hebben de koopwoningen ook een eigen parkeerplaats (al hebben ze daardoor volgens mij juist minder tuin) Naast de stegen heb je op 4 plekken volgens mij ingang tot de parkeerplekken
Er zijn zelfs huizen vanaf E230.000! En wat ik nog een echte plus vindt, is dat iedereen zonnepanelen op het dak krijgt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:08 schreef Yesse het volgende:
[..]
Van de achtertuin, ze staan zeg maar naast het schuurtje. De koopwoningen verschillen in grootte (ivm uitbouw etc) en zijn tussen de 239.000 en 289.000. De huur zit aan de bovenkant van sociale huur (rond de 665).Er zijn ook 9 vrije huur sector woningen maar hoe duur die zijn weet ik niet..
Gefeliciteerd!! Volgens mij wordt het echt een enorm leuke wijk met veel jonge mensen!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:37 schreef Yesse het volgende:
En er is nieuws! Ik heb zojuist een mail van de woningstichting gehad... We zijn uitgenodigd voor 'het gesprek' en de bezichtiging. Onderaan de brief werd daarnaast vermeld:
[..]
dus thuis gelijk alles checken zodat we met zekerheid dit topic kunnen vervolgen!
Wat leuk! Wellicht binnen nu en een paar maanden buren dus!quote:Op zondag 10 juni 2012 10:59 schreef Babbel1 het volgende:
Kiek nou!! Ons Vlaardings Geluk!
[..]
Daarom ben ik al heel lang fanatiek lurker bij jouw topicreeks! ;-) Ook de indeling komt grotendeels overeen, dus we doen veel inspiratie op, met name als het gaat over de manier waarop je bepaalde keuzes maakt..
[..]
Sommige koophuizen hadden inderdaad een parkeerplaats in de tuin, maar niet allemaal. Wij hebben ook een eigen plek in de 'doodlopende straat' achter ons huis. We gaan dus zelf via de tuin ons huis in, maar visite gewoon via de voordeur.
[..]
Er zijn zelfs huizen vanaf E230.000! En wat ik nog een echte plus vindt, is dat iedereen zonnepanelen op het dak krijgt.
[..]
Gefeliciteerd!! Volgens mij wordt het echt een enorm leuke wijk met veel jonge mensen!
Ja.. En er zijn in totaal 8 verschillende woningen binnenin woningtype A.quote:Op zondag 10 juni 2012 22:28 schreef klipper het volgende:
Van woningetype A kun je de details zien, en zodoende zie je wat je kunt verwachten, zelfs de plattegronden staan erbij.
Zoek de simpelste uitvoering, zit je altijd goed.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:15 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja.. En er zijn in totaal 8 verschillende woningen binnenin woningtype A.Daarnaast is er nog veel meer te bedenken aan details behalve 'plaatjes' en 'plattegronden' . Ik zou toch echt wat meer details willen krijgen rondom de mogelijkheden binnen de huurhuizen, welke zaken voor onze eigen rekening zullen komen en welke zaken worden geregeld door de woningstichting. Plus bijvoorbeeld, mochten we het krijgen, wanneer krijgen we te horen 'waar' ons huis komt te staan.
Omdat Amsterdam iets leuker is dan Vlaardingenquote:Op woensdag 6 juni 2012 16:10 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw, wat een prijzen! Waarom woon ik eigenlijk nog in Amsterdam?
Nee Babberspolder wordt helemaal vernieuwd.quote:Op maandag 11 juni 2012 20:48 schreef Leshy het volgende:
Ik had Vlaardingen helemaal niet herkend op de afbeeldingen. Is het Holystaete? Of wordt er inmiddels nog ergens anders een hele woonwijk uit de grond getimmerd?
Home is where the heart isquote:[..]
Omdat Amsterdam iets leuker is dan Vlaardingen
Heb je geen mogelijkheid om voor ladenkasten te kiezen? Als je die keus hebt zou ik je aanraden om minstens 1 kastje van laden te voorzien. Dat mis ik in onze keuken heel erg. Ik heb zelf het liefst alle mogelijke kastje voorzien van laden. Kun je veel meer mee dan met een kastje.quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:52 schreef Yesse het volgende:
We krijgen 4 standaardkastjes boven en onder. Wij willen graag kiezen voor een extra kastje + bovenkastje met afzuigkap maar of dit mogelijk is of we voor een fornuis moeten(/willen) kiezen weten we nog niet zeker.
Ja, de bedoeling is dan dat het extra kastje lades krijgt, anders kiezen we voor het meest linkerkastje met lades te voorzien en een extra fornuis. Mijn ouders hebben dat ook gedaan en daar kunnen dan ook alle kruiden en losse producten makkelijk in.quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:44 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Heb je geen mogelijkheid om voor ladenkasten te kiezen? Als je die keus hebt zou ik je aanraden om minstens 1 kastje van laden te voorzien. Dat mis ik in onze keuken heel erg. Ik heb zelf het liefst alle mogelijke kastje voorzien van laden. Kun je veel meer mee dan met een kastje.
Ook voor pannen is het handig.quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:50 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja, de bedoeling is dan dat het extra kastje lades krijgt, anders kiezen we voor het meest linkerkastje met lades te voorzien en een extra fornuis. Mijn ouders hebben dat ook gedaan en daar kunnen dan ook alle kruiden en losse producten makkelijk in.
Jahoor, de heipalen zie je alleen niet meer daar zijn op deze foto's de betonnen balken al overheen gelegd. Op de eerste foto zie je nog net iets groens van die machine.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 02:43 schreef Zwolsboy het volgende:
Hebben ze wel van die slagpalen? (heipalen) in de grond geslagen?
Op je fotos lijkt het van niet? Of zijn heipalen ouderwets?
Oh die dingen zijn kut. Mijn moeder had ze. Neemt alleen maar extra ruimte in de kast in, zonder dat je er echt voordeel van ondervind.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:16 schreef Yesse het volgende:
[..]
Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik zat ook te denken aan die rekjes voor de borden, maar ik heb geen idee of die dingen goed werken..
[ link | afbeelding ]
Ja zo'n gevoel had ik ergens al.quote:Op zondag 24 juni 2012 21:32 schreef Risu het volgende:
[..]
Oh die dingen zijn kut. Mijn moeder had ze. Neemt alleen maar extra ruimte in de kast in, zonder dat je er echt voordeel van ondervind.
Ja, dat doen we ook. We gaan voor zover we nog niet van vertraging horen (het project is heel actief op Facebook) gaan we voor de zekerheid uit van november maar we weten dat het nog altijd mis kan gaan. De bouwvak hebben ze wel meegerekend in de voorspelling maar de zomer kan nog voor vertraging zorgen.quote:Overigens kun je beter uitgaan van kwartaal 1, 2013. Ons huis was gepland op 1 april, pas afgelopen donderdag de sleutel gekregen. Hoeft niet hetzelfde te gaan, maar het is een rotzomer, bouwvak komt nog, etc. Dan ben je tenminste niet al te teleurgesteld als het later wordt (zoals ik was).
Ja! En het gaat op zich volgens schema. Zaterdag is er een open dag op het bouwterrein dus dan gaan we weer even buurten. Je kunt dan ook een rondleiding krijgen etc.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
Wat gaaf, Yessse!
Ons huis werd trouwens 2 maanden eerder opgeleverd dan verwacht. Dat kan dus ook.
Ja wij zijn er ook zaterdag! Wij hebben het 2e huis van het rijtje waar de eerste verdieping er op zitquote:Op woensdag 27 juni 2012 21:46 schreef Babbel1 het volgende:
Leuk om alle foto's van de modelwoning te zien; wij zijn er ook weer geweest.
De bouw gaat echt erg snel! Van het eerste rijtje zit de eerste verdieping er al op! Zijn jullie er ook as zaterdag?
Gelukkig staat hij sowieso op de planningquote:Op woensdag 27 juni 2012 22:26 schreef Babbel1 het volgende:
Ze beginnen pas over 2 weken met het heien van ons blok, dus voor ons duurt het nog een tijdje.. Ik ben ook erg benieuwd naar de rondleiding! Volgens mij wilden ze gaan vertellen over de prefab manier van werken.. Het lijkt ook net lego in het groot als je die muren ziet
Is het nog zo dat de slijtage van de planken minder wordt bij een duurdere plank? In principe gaan we een goede ondervloer nemen voor de thermische isolatie en hebben we beneden geen geluidsdemping nodig. Maar ik ben vooral bang dat we binnen een aantal jaar in bijv. de gang of de woonkamer waar toch het meest geleefd wordt de iets goedkopere laminaatsoort problemen zouden krijgenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:28 schreef kovenant het volgende:
dikte laminaat is niet heel erg belangrijk,
gaat meer om de dikte van de toplaag,
maar dat is gewoon standaard wat je hebt.
alleen rekening houden met veelvuldig schuiven van spullen / stoelen met wieltjes dat je dan slijtplekken gaat krijgen op den duur.
( voor bureau stoelen hebben ze dikke kunststof matten om de vloer te beschermen)
maar dat laminaat als je het beetje netjes gebruikt kan het zo 20 jaar mee.
verder is de dikte van de plank zelf vaak maar milimeter of 6 ofzo , de duurdere speciale planken hebben honingraat structuur voor geluidsdemping/betere thermische isolatie.
Wij hebben (vinden wij) vrij duur laminaat gekozen in een vrij donkere kleur. Het valt me op dat dit sneller lijkt te krassen dan het goedkopere (en lichtere) in onze vorige woning. Zal wel te maken hebben met de kleur, maar ik vond de eerste krassen toch wel erg vervelend. Ik smeer ze nu af en toe in met schoenpoets. Het houdt niet eeuwig, maar werkt wel een tijdje.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:11 schreef Yesse het volgende:
[..]
Is het nog zo dat de slijtage van de planken minder wordt bij een duurdere plank? In principe gaan we een goede ondervloer nemen voor de thermische isolatie en hebben we beneden geen geluidsdemping nodig. Maar ik ben vooral bang dat we binnen een aantal jaar in bijv. de gang of de woonkamer waar toch het meest geleefd wordt de iets goedkopere laminaatsoort problemen zouden krijgenMaar zoals eerder al genoemd heb ik maar heel weinig ervaring met deze zaken.
Hey buurvrouw! Ja, de metselaars zijn een week eerder met bouwvak gegaan dus er is in de laatste week niet veel gebeurd aan ons rijtje. Wat leuk! Na de heipalen gaat het snel! Binnen 2 weken kunnen ze de muren al hebben staan. Dus met een beetje geluk heb je voor einde augustus een idee hoe je huis er nu in 3D uit zal gaan zienquote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:23 schreef Babbel1 het volgende:
Hey BuurvrouwDe bouwvak is begonnen! Heb je gezien dat ze al begonnen zijn met het metselwerk van jullie rijtje? Bij ons hebben ze vlak voor de bouwvak nog de heipalen erin geslagen, dus voor ons zijn ze ook officieel begonnen.. Nog heeel even..
Wij hebben voor onze vloer een pvc vloer gekozen. We hebben ervoor gekozen om te investeren in die dingen die als het goed is lang mee gaan in het huis.. De keuken, de badkamer, de vloer, de trapbekleding, de gordijnen, de binnendeuren, etc. Dit houdt wel in dat we met de huidige meubels overgaan en dat het huis dus waarschijnlijk 3/4 leeg staat als we erin wonen, maar goed, dan kunnen we weer verder sparen en langzaam de rest aan gaan schaffen..
Wat voor meerwerkopties hebben jullie als huurders? En waar hebben jullie voor gekozen?
Bedoel je de deur naar de tuin? Wij hebben een schuifpui en daarom gekozen voor gordijnen. Ik ben juist heel erg fan van gordijnen en ik kon ze nooit ophangen in mijn eigen huis en in het huis van mijn vriend waar we nu samenwonen, dus ik ben er juist erg blij meequote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:22 schreef Yesse het volgende:
[..]
Hey buurvrouw! Ja, de metselaars zijn een week eerder met bouwvak gegaan dus er is in de laatste week niet veel gebeurd aan ons rijtje. Wat leuk! Na de heipalen gaat het snel! Binnen 2 weken kunnen ze de muren al hebben staan. Dus met een beetje geluk heb je voor einde augustus een idee hoe je huis er nu in 3D uit zal gaan zien![]()
Wij hebben nog bijna geen meubels, we hebben wel het een en ander gespaard maar gezien we pas net komen kijken moeten we het een en ander kopen. Alleen het slaapkamer gedeelte gaat voor een groot gedeelte mee en we hebben alvast wat kasten voor op zolderVerder kiezen wij er ook voor om de belangrijkste zaken in huis te halen (gelukkig heb ik al een hoop losse zaken als een stofzuiger, een strijkijzer+plank of het servies) en daarna verder te sparen voor de luxe extra's.
We konden nog best een aantal meerwerkopties kiezen. Zo had je naast de basiskeuken ook de mogelijkheid om een en ander in te laten bouwen, al vond ik zelf erg duur. We hebben wel voor een wasemkap, hoge kasten en een mooiere kraan gekozen omdat we dit toch wel belangrijk vonden.
Daarnaast had je natuurlijk een aantal keuzes in de wc en de badkamer, wij hebben zelf alleen voor een 2e wc boven gekozen (toch wel prettig). Daarnaast hebben we er voor gekozen om in de badkamer de tegels horizontaal te laten tegelen (a ¤ 50,-) . Het wordt tot 1.70m getegeld (1.90m bij de douche) . Je kon er wel voor kiezen tot het plafond te laten tegelen maar dan was je wederom een hoop geld kwijt. De meerwerkopties waren prettig maar prijzig.
Wat zijn jullie trouwens van plan met de achterdeur? Wij hebben geen idee wat we hier nou mee aan moeten behalve plakplastic. Iets los op hangen is niet ideaal ivm wind en ik ben geen fan van gordijnen.. Maar om op de bank zo "open en bloot" te zitten is ook niet prettig
Nee we zitten eigenlijk totaal niet in het zicht, vandaar dat we nog even wachten met 'een' beslissing. Ik ben zelf wel heel erg voor gordijnen in de slaapkamer etc. maar in de woonkamer zou ik heel graag jaloezieën willen. Schuifpui is ook erg leukquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:53 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Bedoel je de deur naar de tuin? Wij hebben een schuifpui en daarom gekozen voor gordijnen. Ik ben juist heel erg fan van gordijnen en ik kon ze nooit ophangen in mijn eigen huis en in het huis van mijn vriend waar we nu samenwonen, dus ik ben er juist erg blij meeOp zich zit je niet heel erg in het zicht, toch? Aan de zijkanten van de tuin plaatsen wij schuttingen (moeten we nog wel even overleggen met de buren) en aan het einde van de tuin staat de berging, dus ook vanaf daar heb je weinig inkijk. Ook denk ik niet dat het een heel druk belopen stukje wordt achter onze tuin, want het is het paadje naar de grote binnentuin, geen doorgaande weg ofzo..
Nu ik erover nadenk, mijn schoonouders hebben een rolgordijn hangen en een hordeur voor de vliegen, zij doen de deur altijd op de haak, of ze hangen het rolgordijn maar tot halverwege als het toch te hard waait. Misschien is dat een optie?
Ja klopt ideaalquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:23 schreef n8n het volgende:
geschuif met stoelen is voor een groot deel op te lossen met vilt van goede kwaliteit. Mijn ouders hebben het ook om de wielen van de stofzuiger
Ja! Al is het ook wel leuk om af en toe iets leuks te vinden en zo je 'verzameling' op te bouwenquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:07 schreef Geneuzel het volgende:
Leuk die stoel. Jammer dat je er niet meerdere hebt gevonden om op te knappen!
Zooo echt he, ik heb er echt op zitten wachten. Voor ons duurt het niet lang meer als alles mee zit.. Aftellen gaat beginnenquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:30 schreef Babbel1 het volgende:
Wat superleuk dat je zelf zo'n stoel op kunt knappen! Ik wou dat ik ook zo creatief was
Ben wel blij dat de bouwvak eindelijk afgelopen is, kunnen ze weer snel verder bouwen!
Hoi Babbel!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:41 schreef Babbel1 het volgende:
Hoi Yesse,
Wat gaat het hard, he!
Hebben jullie al gehoord wanneer jullie de sleutel krijgen? Bij ons worden deze week de muren geplaatst - eindelijk! Hoe gaat het verder met het zoeken naar inrichting ed?
Hoi! Dan wonen we in het zelfde blok, zelfs redelijk dicht bij elkaar. Ik zet liever niet mijn exacte bouw- of huisnummer op internet maar we zullen elkaar zeker tegen komen!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:04 schreef Peetx het volgende:
Hallo,
Leuk om alle verhalen te lezen en foto's te zien. Ik ben Petra en mijn bouwnr is 90, huisnr 25. Spannend allemaal.. Ben benieuwd naar de oplever datum
Nee, helaasquote:Op vrijdag 30 november 2012 15:45 schreef mignonne het volgende:
Hey ik had je topic helemaal gemist Yesse! Ziet er goed uit zeg!! Hebben jullie inmiddels de sleutels?
Oooh wat stom zeg, weer langer wachtenquote:Op vrijdag 30 november 2012 23:13 schreef Yesse het volgende:
[..]
Nee, helaasHet was de bedoeling dat we afgelopen dinsdag de sleutel kregen maar we werden vorige week donderdag gebeld dat alles helaas is uitgesteld door een te hoog vochtgehalte. Gelukkig inmiddels vandaag nieuws gehad! Sleutel staat nu voor donderdag 13 december! Nog weer 2 weken extra wachten!
Inmiddels wel onze buren ontmoet, lijken me hele aardige mensen gelukkigNu vooral wachten en wat kleine projecten afmaken...
Ja, ik zou niks anders meer kunnen verzinnen waardoor het zou worden uitgesteld. Maar je weet het nooit helemaal zeker natuurlijk. Ik heb zelf inmiddels vrij genomen tot 2 januari dus ik kan de hele periode hard doorwerken. Mijn ouders hebben ook vrij en ook mijn schoonouders proberen nog wat dagen vrij te krijgen waardoor we hopen het allemaal te gaan redden.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oooh wat stom zeg, weer langer wachten![]()
hoe staat het er nu mee, heb je het idee dat de 13e wel gaat lukken? Spannend man
Ja het zou ook heel makkelijk moeten gaan, probleem is vooral eigenlijk dat we dus niet zeker weten hoe lang de kabel moet zijn dus dachten we; we laten het doen door zo'n mannetje van UPC die heeft zo'n enorme rol en kan gewoon kijken hoeveel er nodig is, heb je nooit te veel of te weinig. Er staat namelijk nergens aangegeven hoeveel meter de loze leidingen zijnquote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:58 schreef Puala het volgende:
Wauw, dat is snel gegaan!
COAX en LAN kan je trekken met een trekveer (en googlen zegt dat het met touw ook kan). Je werkt altijd van boven naar beneden. Eerst de trekveer er doorheen en dan aan het einde de kabel die uiteindelijk door de buis moet. De trekveer trek je er uit en automatisch trek je de kabel mee. Valt heel erg mee. Aan de COAX schroef je uiteindelijk de aansluiting die je nodig hebt om het aan je TV aan te kunnen sluiten. En bij een LAN kabel knijp je de stekkertjes voor internet. Is er niet toevallig een IT-er in de straat komen wonen? Die kan dit waarschijnlijk makkelijk doen
Hebben jullie al een datum? Ik kan niet wachten op de zomer als alles hopelijk een beetje wordt aangekleed. Nu is alles nog modder en bouwmaterialen maar ik ben van plan al heel snel mijn bak voor de deur vol te gooien met aarde en bollen en 2 buxus plantjesquote:Op maandag 7 januari 2013 18:09 schreef Babbel1 het volgende:
Wat is het gaaf geworden, zeg!Kan nu helemaal niet wachten tot we ons huis in kunnen gaan richten...Nog een paar weken en we zijn buren!
Je kan beter iets te veel hebben als iets te weinig, maar ik snap dat je niet weet hoe veel er nodig is. Wij hebben toen berekend hoe ver het de hoogte in was van de meterkast tot de eerste verdieping en daarna hoe ver je de breedte in moest vanaf de meterkast tot de slaapkamer en toen voor de zekerheid 2 meter extra. En dat klopte wel.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:33 schreef Yesse het volgende:
Ja het zou ook heel makkelijk moeten gaan, probleem is vooral eigenlijk dat we dus niet zeker weten hoe lang de kabel moet zijn dus dachten we; we laten het doen door zo'n mannetje van UPC die heeft zo'n enorme rol en kan gewoon kijken hoeveel er nodig is, heb je nooit te veel of te weinig. Er staat namelijk nergens aangegeven hoeveel meter de loze leidingen zijn
Ja, dat is al duidelijk ja. Als de bouwtekeningen kloppen dan komen er straks ook parkeerplaatsen rondom de wijk en in dat geval kan ik gewoon daar m'n auto neer gaan zetten, een stuk dichterbij dan de "eigen pakeerplaats". Plus ik heb geen zin om mezelf er druk over te maken en het contact met de buurt zal er sowieso door achteruit gaan. Inmiddels kijk ik of het plekje vrij is en anders zet ik hem buiten de parkeerplaats neer (er zijn namelijk meeeer dan genoeg plaatsen)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:00 schreef YskaFredriksson het volgende:
Leuk ingericht maar ik denk datiedereen zijn eigen parkeerplaats heel veel onnodige frustratie gaat opleveren. En gezeik en gedoe. Ik krijg er zelf jeuk van, brrrr.
Ja ik vond het ook super snel gaan! Ze zijn inmiddels zelfs al heel ver met de overige huizen (wij waren namelijk wel de eerste in het project)quote:Op woensdag 23 januari 2013 03:14 schreef VacaLoca het volgende:
Damn, dat is snel gegaan, van fundering naar oplevering in 6 maanden. Project waar ik op oplevering wacht was ook bij de fundering begin juni 2012 en dat is nu wss in juli 2013 klaar. En dat is zelfs nog voor op planning, en is volgens mij niet veel groter kwa omvang.
Ja, nog net. Het zijn huizen die eigenlijk gewoon de hoogste huurprijs voor sociale huur hebben. Maar daarnaast hebben ze ook koopwoningen en particuliere huur. Wij zitten in een sociale huurwoning.quote:Misschien overheen gelezen trouwens; maar valt het nog onder de sociale huurgrens?
Vloerverwarming is niet officieel maar er lopen verwarmingsbuizen onder de vloer door dus sommige stukken zijn toch warm haha. Woonkamer is 10 bij 4,84 incl keuken en hal maar dus groot genoeg. We hebben in totaal 122m2 plus tuin van 4,84 breed en 12 meter lang. Heerlijk gewoon, jammer dat het schoonmaken dan ook wat langer duurtquote:Op woensdag 23 januari 2013 19:28 schreef VacaLoca het volgende:
Netjes, behoorlijk wat m2 dan per euroBij mij gaat het om een 4kamer appartement, ook hoogste sociale huurprijs. Kamers plus balkon zijn 85m2, wat als ik naar andere woningen kijk al prima m2/¤ verhouding is. Daar zitten jullie nog ruim boven dus
![]()
Op foto's komt wat minder naar voren, maar ziet er uit als een lekker ruime, brede woonkamer waar je veel mee kan. Heerlijk.
Hebben jullie vloerverwarming?
Geen idee. Hoe check je dat? Ik heb wel al een aantal brieven gehad.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:49 schreef Puala het volgende:
Heeft de gemeente de straat al wel vrij gegeven voor PostNL? Want dat kan ook de oorzaak zijn waarom je geen post krijgt.
Ik weet niet meer hoe mijn ex dat geregeld had. Je kan allicht de gemeente bellen en bij de receptie dit probleem voorleggen. Vaak weten zij wel met wie door te verbinden om dit te controleren.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:37 schreef Yesse het volgende:
[..]
Geen idee. Hoe check je dat? Ik heb wel al een aantal brieven gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |