Is het nog zo dat de slijtage van de planken minder wordt bij een duurdere plank? In principe gaan we een goede ondervloer nemen voor de thermische isolatie en hebben we beneden geen geluidsdemping nodig. Maar ik ben vooral bang dat we binnen een aantal jaar in bijv. de gang of de woonkamer waar toch het meest geleefd wordt de iets goedkopere laminaatsoort problemen zouden krijgenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:28 schreef kovenant het volgende:
dikte laminaat is niet heel erg belangrijk,
gaat meer om de dikte van de toplaag,
maar dat is gewoon standaard wat je hebt.
alleen rekening houden met veelvuldig schuiven van spullen / stoelen met wieltjes dat je dan slijtplekken gaat krijgen op den duur.
( voor bureau stoelen hebben ze dikke kunststof matten om de vloer te beschermen)
maar dat laminaat als je het beetje netjes gebruikt kan het zo 20 jaar mee.
verder is de dikte van de plank zelf vaak maar milimeter of 6 ofzo , de duurdere speciale planken hebben honingraat structuur voor geluidsdemping/betere thermische isolatie.
Wij hebben (vinden wij) vrij duur laminaat gekozen in een vrij donkere kleur. Het valt me op dat dit sneller lijkt te krassen dan het goedkopere (en lichtere) in onze vorige woning. Zal wel te maken hebben met de kleur, maar ik vond de eerste krassen toch wel erg vervelend. Ik smeer ze nu af en toe in met schoenpoets. Het houdt niet eeuwig, maar werkt wel een tijdje.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:11 schreef Yesse het volgende:
[..]
Is het nog zo dat de slijtage van de planken minder wordt bij een duurdere plank? In principe gaan we een goede ondervloer nemen voor de thermische isolatie en hebben we beneden geen geluidsdemping nodig. Maar ik ben vooral bang dat we binnen een aantal jaar in bijv. de gang of de woonkamer waar toch het meest geleefd wordt de iets goedkopere laminaatsoort problemen zouden krijgenMaar zoals eerder al genoemd heb ik maar heel weinig ervaring met deze zaken.
Hey buurvrouw! Ja, de metselaars zijn een week eerder met bouwvak gegaan dus er is in de laatste week niet veel gebeurd aan ons rijtje. Wat leuk! Na de heipalen gaat het snel! Binnen 2 weken kunnen ze de muren al hebben staan. Dus met een beetje geluk heb je voor einde augustus een idee hoe je huis er nu in 3D uit zal gaan zienquote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:23 schreef Babbel1 het volgende:
Hey BuurvrouwDe bouwvak is begonnen! Heb je gezien dat ze al begonnen zijn met het metselwerk van jullie rijtje? Bij ons hebben ze vlak voor de bouwvak nog de heipalen erin geslagen, dus voor ons zijn ze ook officieel begonnen.. Nog heeel even..
Wij hebben voor onze vloer een pvc vloer gekozen. We hebben ervoor gekozen om te investeren in die dingen die als het goed is lang mee gaan in het huis.. De keuken, de badkamer, de vloer, de trapbekleding, de gordijnen, de binnendeuren, etc. Dit houdt wel in dat we met de huidige meubels overgaan en dat het huis dus waarschijnlijk 3/4 leeg staat als we erin wonen, maar goed, dan kunnen we weer verder sparen en langzaam de rest aan gaan schaffen..
Wat voor meerwerkopties hebben jullie als huurders? En waar hebben jullie voor gekozen?
Bedoel je de deur naar de tuin? Wij hebben een schuifpui en daarom gekozen voor gordijnen. Ik ben juist heel erg fan van gordijnen en ik kon ze nooit ophangen in mijn eigen huis en in het huis van mijn vriend waar we nu samenwonen, dus ik ben er juist erg blij meequote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:22 schreef Yesse het volgende:
[..]
Hey buurvrouw! Ja, de metselaars zijn een week eerder met bouwvak gegaan dus er is in de laatste week niet veel gebeurd aan ons rijtje. Wat leuk! Na de heipalen gaat het snel! Binnen 2 weken kunnen ze de muren al hebben staan. Dus met een beetje geluk heb je voor einde augustus een idee hoe je huis er nu in 3D uit zal gaan zien![]()
Wij hebben nog bijna geen meubels, we hebben wel het een en ander gespaard maar gezien we pas net komen kijken moeten we het een en ander kopen. Alleen het slaapkamer gedeelte gaat voor een groot gedeelte mee en we hebben alvast wat kasten voor op zolderVerder kiezen wij er ook voor om de belangrijkste zaken in huis te halen (gelukkig heb ik al een hoop losse zaken als een stofzuiger, een strijkijzer+plank of het servies) en daarna verder te sparen voor de luxe extra's.
We konden nog best een aantal meerwerkopties kiezen. Zo had je naast de basiskeuken ook de mogelijkheid om een en ander in te laten bouwen, al vond ik zelf erg duur. We hebben wel voor een wasemkap, hoge kasten en een mooiere kraan gekozen omdat we dit toch wel belangrijk vonden.
Daarnaast had je natuurlijk een aantal keuzes in de wc en de badkamer, wij hebben zelf alleen voor een 2e wc boven gekozen (toch wel prettig). Daarnaast hebben we er voor gekozen om in de badkamer de tegels horizontaal te laten tegelen (a ¤ 50,-) . Het wordt tot 1.70m getegeld (1.90m bij de douche) . Je kon er wel voor kiezen tot het plafond te laten tegelen maar dan was je wederom een hoop geld kwijt. De meerwerkopties waren prettig maar prijzig.
Wat zijn jullie trouwens van plan met de achterdeur? Wij hebben geen idee wat we hier nou mee aan moeten behalve plakplastic. Iets los op hangen is niet ideaal ivm wind en ik ben geen fan van gordijnen.. Maar om op de bank zo "open en bloot" te zitten is ook niet prettig
Nee we zitten eigenlijk totaal niet in het zicht, vandaar dat we nog even wachten met 'een' beslissing. Ik ben zelf wel heel erg voor gordijnen in de slaapkamer etc. maar in de woonkamer zou ik heel graag jaloezieën willen. Schuifpui is ook erg leukquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:53 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Bedoel je de deur naar de tuin? Wij hebben een schuifpui en daarom gekozen voor gordijnen. Ik ben juist heel erg fan van gordijnen en ik kon ze nooit ophangen in mijn eigen huis en in het huis van mijn vriend waar we nu samenwonen, dus ik ben er juist erg blij meeOp zich zit je niet heel erg in het zicht, toch? Aan de zijkanten van de tuin plaatsen wij schuttingen (moeten we nog wel even overleggen met de buren) en aan het einde van de tuin staat de berging, dus ook vanaf daar heb je weinig inkijk. Ook denk ik niet dat het een heel druk belopen stukje wordt achter onze tuin, want het is het paadje naar de grote binnentuin, geen doorgaande weg ofzo..
Nu ik erover nadenk, mijn schoonouders hebben een rolgordijn hangen en een hordeur voor de vliegen, zij doen de deur altijd op de haak, of ze hangen het rolgordijn maar tot halverwege als het toch te hard waait. Misschien is dat een optie?
Ja klopt ideaalquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:23 schreef n8n het volgende:
geschuif met stoelen is voor een groot deel op te lossen met vilt van goede kwaliteit. Mijn ouders hebben het ook om de wielen van de stofzuiger
Ja! Al is het ook wel leuk om af en toe iets leuks te vinden en zo je 'verzameling' op te bouwenquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:07 schreef Geneuzel het volgende:
Leuk die stoel. Jammer dat je er niet meerdere hebt gevonden om op te knappen!
Zooo echt he, ik heb er echt op zitten wachten. Voor ons duurt het niet lang meer als alles mee zit.. Aftellen gaat beginnenquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:30 schreef Babbel1 het volgende:
Wat superleuk dat je zelf zo'n stoel op kunt knappen! Ik wou dat ik ook zo creatief was
Ben wel blij dat de bouwvak eindelijk afgelopen is, kunnen ze weer snel verder bouwen!
Hoi Babbel!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:41 schreef Babbel1 het volgende:
Hoi Yesse,
Wat gaat het hard, he!
Hebben jullie al gehoord wanneer jullie de sleutel krijgen? Bij ons worden deze week de muren geplaatst - eindelijk! Hoe gaat het verder met het zoeken naar inrichting ed?
Hoi! Dan wonen we in het zelfde blok, zelfs redelijk dicht bij elkaar. Ik zet liever niet mijn exacte bouw- of huisnummer op internet maar we zullen elkaar zeker tegen komen!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:04 schreef Peetx het volgende:
Hallo,
Leuk om alle verhalen te lezen en foto's te zien. Ik ben Petra en mijn bouwnr is 90, huisnr 25. Spannend allemaal.. Ben benieuwd naar de oplever datum
Op woensdag 10 oktober 2012 08:33 schreef Yesse het volgende:|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |