Wat fijn dat het zo goed gaat met Roy!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:36 schreef _Bar_ het volgende:
Komt hier weer eens spiekenLeuk al die zindelijkheid te lezen.
Hier gaat alles eigenlijk goed, al zitten we middenin de peuterpuberfase als Roy iets "moet" of als hij iets niet mag is het gillen geblazen, hij gaat met gebalde vuisten staan en kijkt dan echt boos.
Het is pittig maar ach we komen daar wel overheen, al mag het voor mij snel voorbij zijn deze fase
Roy op het dagverblijf gaat echt heel goed, hij is er al goed gewend, en Roy heeft de taak opzich genomen om de andere kinderen naar hun plek te begeleiden, Het samen in de kring zitten vind hij leuk, hij kent de gebaren en doet vrolijk mee.
Hij slaapt en eet er goed, en ligt goed in de groep.
Al moeten ze Roy wel goed in de gaten houden want zodra er een deur openstaat moet Roy daar een kijkje gaan nemen.
Het zwemmen vind hij ontspannend en leuk, snoezelen is helemaal geweldig, en de motoriekzaal is rennen,vliegen,springen,rollen.
Volgende maand horen we welke behandelingen ze bij Roy gaan toepassen, en wat de doelstellingen worden.
Het praten lijkt nog nergens op, al komen we nu ook bij de Eh klanken, onze cursus zit erop,maar hebben er veel aangehad en werken er nog steeds mee,omdat het bij Roy werkt.
Roy is ondeugend is zich bewust van zijn ikke, hij is dol op voetballen en spelen met zijn grote auto, hij kan tegenwoordig echt met één van ons knuffelen en gezinsknuffels zijn favoriet.
gefeliciteerd jij!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:18 schreef draculettetje het volgende:
En hoe vond hij het tinuviel?
Klinkt gezellig simmu!
Mini en ik vinden beide tijd dat ik thuis kom (sinds zaterdag in zkh)
Gelukkig is ze bij opa en oma in goede handen maar blergh
Wat heerlijk relativerend he zo'n kindquote:Op woensdag 13 juni 2012 08:57 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen!
Ik wil hier even Claudia een veer in d'r bips steken. Dankzij jou tip hebben we geen enkele ochtend meer drama gehad bij het wegbrengen van Isabeau. Ze mag 's ochtends een treintje kiezen om mee te nemen en gezien haar royale treinencollectie zitten we voorlopig wel even goed![]()
Gisteren moest ik even huilen om iets (stoms) en Isabeau zag dat: "moet je huilen mama?" "Ja ik ben een beetje verdrietig" "Heb je pijn mama? Heb je je hoofdje gestoten? Zit je onder de modder? Zit je onder de poep?!" En na die laatste vraag lag ze helemaal dubbel.
wij sinds een paar uur wel..quote:
heb hem geschopt voor jequote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:58 schreef mikoxx het volgende:
Weet iemand waar het kinder-app topic is?
Niet aan je kind(eren) laten zien.quote:
Awquote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:25 schreef Estrys het volgende:
[..]
Niet aan je kind(eren) laten zien.ik mag nooit meer op de IPad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had haar in bed gelegd in een pyjama en slaapzak, in een ledikantje. Slaapzak was netjes uitgedaan en het pyjamajasje mist nu 3 knopen...De broek had ze netjes uitgedaan.
Ze heeft me ook nog op mijn verzoek laten zien hoe ze uit haar ledikantje klimt.Tijd voor een peuterbedje denk ik.
A grand adventure has begun.
Nee, hij heeft de eerste anderhalf jaar natuurlijk minimaal 8uur per dag gehuild, dus moeilijke start.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:09 schreef Keshet het volgende:
Meh, dat is niet leuk Freecell! Is F.'je al eens ergens getest op iets?
quote:Op maandag 18 juni 2012 14:18 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, hij heeft de eerste anderhalf jaar natuurlijk minimaal 8uur per dag gehuild, dus moeilijke start.
We wilden hem de kans geven om nog ' uit te vouwen'
Maargoed, dat is bijna een jaar geleden en het kereltje begint wel buiten de marge te vallen.
Hier thuis is het geen probleem, maar op de PSZ zitten ze bijvoorbeeld met de handen in het haar.
We zien hier thuis het punt wel hoor, hij is 'anders'. Maar we kunnen gewoon ook anders met hem om gaan en dan redden we ons prima
Maar dat kan je van een psz niet verwachten
Nougoed, het balletje roltZe gaan hem op communicatie en ontwikkeling onderzoeken.
kwilnie.
selene is precies zo. die laat graag miertjes over haar hand kruipen enzo, wil bijtje aaien. dat werk. ik stond echt even met mijn handen in het haar, zo heftig ging hij tekeerquote:Op maandag 18 juni 2012 19:25 schreef -Spring het volgende:
Filmpjes kijken? Bij de zeeman zo'n vliegenvang en -bestudeersetje kopen en samen beestjes bekijken?
L is nergens bang voor juist. Legde van de week zelfs dr hand voor een hommel zodat erop erop kon kruipen. Dr commentaar is bij de meeste insecten: "Aaah, wat een lieve schat, hè?"
da's wel een goeie! vrek, dat ik daar zelf niet aan dachtquote:Op maandag 18 juni 2012 19:26 schreef -Spring het volgende:
En zeggen dat die beestjes hartstikke bang van Ravi zijn? "Kijk eens hoe groot, sterk en eng ie jou vindt? Hij is bang! Kijk, hij vliegt snel weg."
ochquote:Op maandag 18 juni 2012 19:31 schreef Sorbootje het volgende:
Geen idee wat je verder kunt doen. Ik heb ook zo'n schijtlijster. Die kan hysterisch worden van een PLUUUUUUISJE
gezelligquote:
je zou eens kunnen informeren naar de hennencursus?quote:Op maandag 18 juni 2012 14:57 schreef freecell het volgende:
Via een andere organisatie
Ik wil hem ook nog niet bij integrale vroeghulp oid hebben, ik vind hem ECHT tejong.
Alleen spraak en communicatiedingen moet je vroeg aanpakken.
geen aandacht aan geven is niet echt een optiequote:Op maandag 18 juni 2012 19:59 schreef _Bar_ het volgende:
ik zou er juist geen nadruk op leggen Simmu.
Hoe minder aandacht je eraan besteed hoe minder interesant.
Je kunt hem wel wegjagen de vlieg in dit geval.
Lees anders voor uit Erik en het insektenboek.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:02 schreef simmu het volgende:
[..]
geen aandacht aan geven is niet echt een optie![]()
hij gaat krijsend en gillend echt compleet over de rooie. met een heel trillend lijfje en al
Vaag he! Tirza heeft ook niet iedere keer dat ze zegt dat ze buikpijn heeft. Ze wordt dus ook wel eens wakker omdat ze dan heeft gepoept/moet poepen en dan hoor ik 'r ook niet.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:03 schreef Aoraki het volgende:
Elmo, wij hebben exact hetzelfde aan de hand. Geen idee wat het is... Hij klaagt niet altijd over buikpijn, maar die ontlasting, OMG.
Daarbij staat juist dat het heel waterig is en vaker per dag enzo, dat is hier dus niet het geval.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:06 schreef mefke79 het volgende:
En die peuterdiarree? Kan het dat niet zijn? Of moet je dan echt water hebben? L van Spring had toch ook zoiets een tijdje terug?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Aoraki, wordt de poep daar niet juist harder van? Dat is dan nog vervelender. Heeft hij weleens slechte ervaring met poep gehad?quote:Op maandag 18 juni 2012 20:10 schreef Aoraki het volgende:
T heeft ook alle 20 tanden. Hij krimpt eigenlijk nooit in elkaar van de pijn. Wel heb ik het idee dat hij te lang zijn poep ophoudt, omdat hij eigenlijk niet wil poepen, niet in zijn luier en niet op het potje.
quote:Op maandag 18 juni 2012 20:08 schreef mefke79 het volgende:
Elmo, of heeft ze last van 'gas'. Ranzig dus effe onder spoilerNee dat is het niet, want ze ruft gewoon als het haar uit komt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En poepen heeft ze ook geen problemen mee en tot vorige week waren het gewoon mooie drollen. Stinken doet het hoe dan ook, maar nu is die lucht gewoon niet te harden. Het is wel ook echt zo'n diarree luchtje zeg maar. En een paar dagen geleden had ze van die gele-ienimini-baby-mosterd-poep.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
goeie! beter nog; daar schakel ik ff selene en oma voor in, selene is in delft nu, plenty boekenwinkels daar en vinden ze vast leukquote:Op maandag 18 juni 2012 20:06 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Lees anders voor uit Erik en het insektenboek.
of knutsel dat soort dieren met Ravi.
maak er een grapje van.
selene is er gelukkig uit geggroeid dat ze ze opeet (er was een incident met een pissebedquote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:47 schreef MeNicole2 het volgende:
Was mijn peuter maar heel iets banger voor beestjes. Die komt echt met werkelijk alles thuis. Brr.
Ik hoorde laatst van een teamgenootje dat ze haar zoontje (nu 1,5) een keer al kauwend op "iets" buiten aantrof. Bij nadere inspectie bleek het een slak met huisje en al te zijnquote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:51 schreef simmu het volgende:
[..]
selene is er gelukkig uit geggroeid dat ze ze opeet (er was een incident met een pissebed)
Zal wel aan de uitgerekende datum liggen. Hier mist ook nog steeds een kies. Rechtsonderquote:Op maandag 18 juni 2012 20:13 schreef mefke79 het volgende:
ik heb btw echt een latertje met tanden. We moeten nog steeds 1 kies en dat terwijl hij in september drie wordt.
Linksboven is hier de achterblijver. En rechtsboven en links onder zaten er 'ineens', niks van gemerkt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:05 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Zal wel aan de uitgerekende datum liggen. Hier mist ook nog steeds een kies. Rechtsonder![]()
Free, hopelijk valt het mee voor L.![]()
En beterschap voor Driekus, T. en Tirza
ook dat komt vast helemaal goed. ik vond de eerste weken/ maanden ook slopend. Evie had door dat ik niet altijd tijd had om op haar te reageren, als ik met Liene bezig was en ging toen ook echt alles doen wat niet kon... pfff heel lastig. (vooral tijdens het voeden...)..quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:15 schreef Tinuviel het volgende:
BJ dank voor je opbeurende woorden. Ik probeer al tijd te besparen door de baby aan tafel zittend te voeden, zodat ik zelf kan eten samen met mijn peuter en dat hij dan ook wat eet. Maar hij loopt allerlei ongein uit te halen en gaat ervandoor wetende, dat ik niet makkelijk achteraan kan met een baby die aan de borst hangt
Ik sta met één kind al een uur en 50 minuten van tevoren op.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:00 schreef Tinuviel het volgende:
BE dat spelletje/ puzzel ziet er leuk uit.
Ymme dat is toch prima. Had je al eens geprobeerd wat er gebeurt als je hem wel een (onder)broekje aantrekt?
Heb er vandaag 2 uur over gedaan van opstaan totdat peuter op het kdv was. Hoe moet dat nou worden als ik weer ga werken? Moeten wij allemaal om 6 uur opstaan?Moet nog even wennen aan baby voeden & aankleden, mezelf en peuter aankleden in een beter tempo denk ik.
Daarom ben ik uiteindelijk heel blij, dat ik in de baan waar ik tijdens de geboorte en na verlof van mij peuter heb gewerkt, in Zoetermeer niet meer werk. Had daar 2,5 jaar gewerkt en was ontzettend boos over hoe ik daar uit mijn baan werd gepest. Uiteindelijk toch een groot voordeel behaald dusquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:23 schreef Bleie het volgende:
Wat leuk om al die verschillende ochtendrituelen te lezen! Iedereen doet het toch weer op zijn eigen manier.
TInuviel: ik werkte tot een jaar geleden ook erg ver weg (Den Haag, en woon in Amsterdam), moest dan om 7.15 de deur uit, dus toen deed manlief op mijn werkdagen de ochtendspits grotendeels in zijn eentje - meestal zat B. dan net aan haar boterham als ik de deur uit ging. Dat wij een tweede kindje wilden, was voor mij dan ook een belangrijke factor in zoeken naar werk dichter bij huis. Maar ja, dat moet je ook maar net willen en kunnen. Ik heb wel veel geluk gehad dat ik opnieuw een heel leuke baan heb gevonden, maar nu in Amsterdam.
Routine dat is het..quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:34 schreef simmu het volgende:
wij houden het hier heel strak. zodra je afwijkt gaat het mis. dus: om kwart over 7 mogen ze uit de slaapkamer indien al wakker en eventjes spelen ofzo tot kwart voor 8. dan is het gezamelijk aankleden en tandenpoetsen enzo en tussen 8 uur en kwart over 8 iedereen aan tafel voor ontbijt (4 soorten ontbijtgranen inmiddels) en dan is iedereen om half 9 startklaar.
Zo krijg je een mens nog depressiefquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:38 schreef Vlindur het volgende:
Hier zijn we gemiddeld om 09:30 pas beneden
Wow Tico, hoe doe je dat? Lukte dat ook toen je je kleine meid nog bv gaf?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Routine dat is het..
Ik sta om kwart voor 7 op met de meiden en ga om half 8 de deur uit.. Dan hebben ze gegeten, zijn ze gewassen, aangekleed, gepoetst en gekamt... En heb ik make up op mn hoofd... Maar als ik maar iets afwijk door bijvoorbeeld andere volgorde, dan scheelt dat zo een half uur.
Nou, ik hoef het pas sinds kort zelf te doen natuurlijk... En Leyla kreeg dan de hele nacht al borstvoeding en bij het ontbijt gewoon een beker melk.. Dat was sneller. Meestal dronk ze rond 6 nog.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:48 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Wow Tico, hoe doe je dat? Lukte dat ook toen je je kleine meid nog bv gaf?
Bij ons zou dat ritueel ook alleen voor dinsdag, woensdag, donderdag zijn. Maandag is mama/ papa dag. Dan hoef ik me niet te stressen. Op papadag hoef ik alleen de bv van de jongste te doen. Op omadag kan ik over het algemeen afspreken dat mijn schoonmoeder bij ons komt en wat mij dan niet lukt voordat ik de deur uitga, kan mijn schoonmoeder afmaken. Dus als mijn peuter dan niet klaar is met ontbijt of niet aangekleed of tanden gepoetst, doet hij dat wel met oma.
Ja maar tijdens hun eten smeer ik voor school... Dus beneden komen. Kinderen zitten en meteen eten..quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:14 schreef MeNicole2 het volgende:
Brood smeren is hier juist het minste werk. Ze eten beiden maar 1 broodje. Dus nog geen minuut werk!
Die van mij kan er nog langer over doen, een half uur is echt niet bijzonder. Als ik hem ertoe kon brengen die tijd te verkorten zou ik de meeste tijdswinst behalen. Nou moet ik wel zeggen, dat ik in die tijd de broodjes voor hem smeer en hij eet meestal 2 boterhammen en drinkt daarbij ook nog een beker thee.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:54 schreef Bleie het volgende:
In 5 minuten een boterham eten? Wat heerlijk! Die van mij doet daar minstens een kwartier over...
Hier ook. En daar ben ik het zó niet mee eens.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:15 schreef freecell het volgende:
oooow!
Volgens mij heeft mijn F-je besloten dat middagslaapjes echt niet meer nodig zijn.
Oempf.
Dat had hij wel even tot na baby mogen uitstellen, hihi. Al heeft het ook voordelen,zoals meer vrijheid van dagindeling.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:08 schreef Keshet het volgende:
Er kwam er hier een uurtje geleden eentje uit bed met d'r nieuwe regenlaarsjes aan toen het begon te onweren.
'Buiten pelen!'
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mjah, ConsternatieBureau hm? Tinu had het dacht ik recent al gepost, maar wij zijn sinds kort heel tevreden over ons CBquote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:17 schreef maffemuts het volgende:
Gister ook weer het drama wat CB heet overleeft...
Het staat meestal alle kanten opquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeker weten?![]()
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:05 schreef freecell het volgende:
Meer vooraanzicht:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeker weten?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Wat een kanjer is het ookquote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:52 schreef Tinuviel het volgende:
Ik sta weer eens versteld door onze peuter. 7-8 weken terug was hij met familie van mijn man op vakantie, inclusief de tantes van mijn man, waarvan een met hond met de naam Shandy. Vandaag lopen we van de winkels naar huis en komen een mevrouw tegen met een aantal honden waaronder een van dezelfde ras als Shandy. Mijn peuter zegt: "Daar komen honden en dat vind ik bang." (Hij haalt wel vaker "ik vind het eng" en "ik ben bang" door elkaar). Toen wij er langs zijn zegt hij. Dat is een Shandy hond, dus ik vraag hem of hij voor Shandy bang was, maar dat was hij niet zegt hij.
Zeker niet te kort, hij is echt leuker met lang haarquote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:41 schreef mefke79 het volgende:
Free, ik zou er eigenlijk ook niet veel aan doen. Gewoon effe laten groeien tot het echt in zijn ogen hangt (en dat melden ze vanzelf, kwamen wij achter) en dan een model laten knippen. Dan kan de rest nu mooi nog effe groeien. En niet kort knippen he, ik vind dit kei leuk zo. Maar goed, ik heb dan ook twee mannen met lang(er) haar.
egwelquote:
Mja weet je wat het is iamredleader, ze noteren wel van alles wat op wonderbaarlijke wijze wèl overal terecht komt, maar de moeite nemen om aan hun gezonden stukken te lezen schijnt te veel moeite te zijn. Dan krijg je gewoon tegenstrijdige adviezen en 'verplichtingen' Elke blauwe plek (vallen opstaan etc) kun je een verklaring voor gaan ondertekenen... bij meerdere checkups met blauwe plekken wordt je weer eens ontboden bij de arts die er een medewerker van een of andere vage stichting bij heeft gehaald en mag je weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer voor elke blauwe plek een verklaring geven.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:54 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Mjah, ConsternatieBureau hm? Tinu had het dacht ik recent al gepost, maar wij zijn sinds kort heel tevreden over ons CBdaar is het voor de verandering niet gelijk *paniek*hijvolgtdeperfectelijnniet*paniek*
ooooh +1!!! Hier echt exact hetzelfde, gisteravond is hij maar tegelijk met ons naar bed gegaan om 22.30, hij heeft nog liggen keten in ons bed ook...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:36 schreef Vlindur het volgende:
Mijn langharige geval lag net zo voor de tv te snurkenAls we hem 's middags op bed doen wordt het 's avonds met gemak soms 23:30 voor hij eindelijk slaapt. Maar wakker houden is dus ook geen optie
![]()
![]()
Kort laten slapen maakt niet uit, dan is het vaak nog wel 21:30..
Lastige situatie of niet?![]()
Hij ligt nu op de bank, hij mag tot 18:00 slapen..
Leander kon eerder zonder zijwieltjes fietsen dan dat ie zindelijk was. Vond iedereen ook zo grappig.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:02 schreef freecell het volgende:
Wat leuk,al die zindelijk wordende peuters
Die van mij moet eerst maar eens leren pratenDan zien we verder.
(hij zei gisterenn 'mama' gericht, ik schoot helemaal vol)
quote:Op maandag 25 juni 2012 10:02 schreef freecell het volgende:
quote:Op maandag 25 juni 2012 10:02 schreef freecell het volgende:
Jawel hoor, nu alleen nog gaan pratenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:03 schreef Tinuviel het volgende:
Bar, dat klinkt toch erg goed wat je als terugkoppeling voor Roy van het kdv hebt gekregen of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |