abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113047990
Meh, net een instantie gebeld of onze mini misschien in aanmerking komt voor een speciale psz voor kinderen met een communicatie-achterstand.
Het beste om te doen, maar het voelt als mijn lieve knulletje in de handen van onderzoekers gooien. -O-
  maandag 18 juni 2012 @ 13:57:09 #102
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113048835
oh jeetje Free, dat lijkt me ook best lastig. Maar als het hem helpt is het ook veel waard natuurlijk.
pi_113049363
Moeilijke situatie Free. Maar ik neem aan, dat die "onderzoekers" veel ervaring hebben en hem beter kunnen begeleiden en ondersteunen, dan leidsters van een gewone psz
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 18 juni 2012 @ 14:09:28 #104
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_113049452
Meh, dat is niet leuk Freecell! Is F.'je al eens ergens getest op iets? :*
A grand adventure has begun.
  maandag 18 juni 2012 @ 14:10:30 #105
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113049511
Hier trouwens weinig rituelen eigenlijk. Het moet eigenlijk steeds anders, dan weer zingen, dan weer een boekje. Das ook een ritueel eigenlijk ;-)

Vandaag heeft Noortje voor het eerst gepoogd in het peuterbedje te slapen. Zoals verwacht geen succes. ;) De overgang zal vooral 'de aanhouder wint zijn toch'? Of zijn er hier nog fantastische tips te verkrijgen zodat ze niet 20 keer op de gang staat?
  maandag 18 juni 2012 @ 14:15:56 #106
265732 Keshet
pi_113049762
Ik hoorde gisteravond om half 10 ineens klepperende voetjes op de overloop...

Staat daar ineens E. in alleen een rompertje in de woonkamer.

'Amma nee pjaamaa.
Amma nee laapzak.
Amma nee bet!!!!! }:|
Amma spelen! Amma bouwen! Amma buiten spelen!! *O* '

Dus. }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had haar in bed gelegd in een pyjama en slaapzak, in een ledikantje. Slaapzak was netjes uitgedaan en het pyjamajasje mist nu 3 knopen...De broek had ze netjes uitgedaan.
Ze heeft me ook nog op mijn verzoek laten zien hoe ze uit haar ledikantje klimt. :X Tijd voor een peuterbedje denk ik. :D
pi_113049899
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:09 schreef Keshet het volgende:
Meh, dat is niet leuk Freecell! Is F.'je al eens ergens getest op iets? :*
Nee, hij heeft de eerste anderhalf jaar natuurlijk minimaal 8uur per dag gehuild, dus moeilijke start.
We wilden hem de kans geven om nog ' uit te vouwen'
Maargoed, dat is bijna een jaar geleden en het kereltje begint wel buiten de marge te vallen.

Hier thuis is het geen probleem, maar op de PSZ zitten ze bijvoorbeeld met de handen in het haar.
We zien hier thuis het punt wel hoor, hij is 'anders'. Maar we kunnen gewoon ook anders met hem om gaan en dan redden we ons prima :+
Maar dat kan je van een psz niet verwachten :)

Nougoed, het balletje rolt :) Ze gaan hem op communicatie en ontwikkeling onderzoeken. -O-
kwilnie.
  maandag 18 juni 2012 @ 14:19:51 #108
265732 Keshet
pi_113049972
Dasnapik. :*
pi_113050001
Becky, een hekje voor haar slaapkamerdeur? (helpt niet natuurlijk... sorry. Geen tips hier, het ging meteen heel goed, en afgelopen weekend met logeren bij opa en oma had ze ook geen problemen met een campingbedje weer. Gelukkig!!)

Free, wat rottig... Maar hopelijk kun je zo wel hulp krijgen voor F. Maar leuk is het natuurlijk zeker niet. :*

Mefke, hier nog zo'n autist peuter hoor... maar gelukkig slechts op een aantal gebieden. En soms past zij zelf de situatie aan zodat we ons daar vervolgens de volgende weken aan moeten gaan houden. Ze heeft nu ook een boek wat perse voorgelezen moet worden 's avonds in bed. Ik vind het een stom boek (er staan plaatjes en woordjes los in, geen verhaaltjes of zo) maar goed zij vind het prachtig. Ik probeer wel Nijntje, maar dat wordt niet meer geaccepteerd. |:(

Verder gaat het hier prima... meiske is met vlagen heeeeeeel lief (komt je spontaan kussen en knuffelen. vooral als ze iets wil :+ ) en met vlagen heeeel vervelend. Maar nu vooral heel sneu, ze is dit weekend helemaal lek geprikt door een zooitje muggen bij opa en oma, en nu zitten haar handen, onderarmen, onderbenen en voeten helemaal onder. Het kriebelt als de ziekte en de boel is flink opgezwollen (allergie?) maar ook al opengekrabt/geschuurd dus anti-muggen spul of azijn zorgt voor nog meer drama want dat prikt natuulijk vreselijk. Kind lag gewoon te kermen en huilen in haar slaap gisteravond... En volgens manlief ook nog te trillen in haar bedje van de au voor ze eindelijk sliep. We hebben haar maar wat sinaspril tegen de pijn/jeuk gegeven in de hoop dat het wat zou verzachten... gelukkig heeft ze wel redleijk geslapen en deed het haar naar eigen zeggen nog maar een klein beetje au vanochtend. ;(
pi_113050971
is toch ook niks aan free :*

sterkte met het peuterbed keshet :D

hier inene een heel stil huis, want selene is met sangdrax naar het westen. die heeft morgen een workshop in delft en blijft bij zn moeder dan (met selene dus). ben benieuwd vanavond, want ze hebben al in dik een jaar niet meer alleen geslapen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 18 juni 2012 @ 14:51:23 #111
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113051470
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:18 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee, hij heeft de eerste anderhalf jaar natuurlijk minimaal 8uur per dag gehuild, dus moeilijke start.
We wilden hem de kans geven om nog ' uit te vouwen'
Maargoed, dat is bijna een jaar geleden en het kereltje begint wel buiten de marge te vallen.

Hier thuis is het geen probleem, maar op de PSZ zitten ze bijvoorbeeld met de handen in het haar.
We zien hier thuis het punt wel hoor, hij is 'anders'. Maar we kunnen gewoon ook anders met hem om gaan en dan redden we ons prima :+
Maar dat kan je van een psz niet verwachten :)

Nougoed, het balletje rolt :) Ze gaan hem op communicatie en ontwikkeling onderzoeken. -O-
kwilnie.
:* en toch zijn dat nog de minst vervelende onderzoekjes ;)
Via MEE? of andere?
Succes en als ik zie hoe het nu hier gaat was dat het allemaal dubbel en dwars waard ;)
mijn pm staat open he voor vragen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_113051654
Deurhekje helpt wel, de vraag is of je het zo wil oplossen.
Bij ons kwam de peuter ook op sommige avonden tig keer uit bed. Hier hielp het af en toe om nog even in de kamer naast de zijne te blijven zitten tot hij sliep. Af en toe ook gezegd dat hij in zijn kamer moet bliijven, niet in zijn bed. We geven hem soms ook nog een boekje of wat speelgoed om in zijn bed te nemen. Dan bleef hij nog een beetje spelen in bed, maar na een tijdje viel hij vanzelf in slaap.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113051749
Via een andere organisatie :)
Ik wil hem ook nog niet bij integrale vroeghulp oid hebben, ik vind hem ECHT tejong.
Alleen spraak en communicatiedingen moet je vroeg aanpakken.
  maandag 18 juni 2012 @ 15:16:06 #114
100412 mefke79
komt goed!
pi_113052565
Boh, Free, ik snap dat het niet leuk is. Zou er ook niets aan vinden. Van de andere kant: wel goed dat je het doet, dat je em daarmee een kans geeft zeg maar. En wie weet, is er gewoon niets of maar iets heel kleins aan de hand en valt het reuze mee.

Lijnloos, auw. Reageert ze altijd zo sterk op muggen?

Keshet, gewoon uit bed klimmen! Hihi. Dat stadium hebben wij nooit bereikt, toen lag meneer al in zijn gewone bed. En daar komt hij pas sinds een week of 4 zelf uit. Hij lijkt ook gewoon te veel op mij, is te nieuwsgierig. Maakt dus zelf de lamp aan en pakt een boekje om in bed te lezen. Of roept naar ons als wij naar boven lopen ' dat de auto nat is' . En als je dan vraagt hoe hij dat weet laat ie je braaf zien hoe hij op het bed klimt om door het raam te kunnen kijken. Juist.

Vandaag is ie vooral sneutjes. Hij heeft het of bloedheet of ijskoud en ligt op de mobiel van mijn man in zijn eigen bedje fireman sam (ja, die in het engels) te kijken. Dat is schijnbaar leuker dan dezelfde serie in het Nederlands :?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113052920
Freecell: :* Dat is ook niet leuk, maar wel goed dat je t laat onderzoeken; dan kan hij indien nodig ook hulp krijgen.

Becky: als onze peuter haar bed uitkomt (wat ze niet zo heel vaak meer doet) passen wij een beetje de 'supernanny-methode' toe. Eerst een paar keer zeggen dat het bedtijd is, en haar met een kus en knuffel terug in bed leggen, na en paar keer alleen zeggen dat het bedtijd is en haar terugleggen. Dat is meestal al ruim voldoende. Alleen manlief heeft iets meer de neiging om haar nog wel een slokje water te geven, en nog een verhaaltje voor te lezen, enz. Dat schiet dus niet op. Als er echt iets is, lossen we dat natuurlijk wel op, maar vaak is het gewoon uitstelgedrag.

Bij ons ook een best uitgebreid bedritueel: schone luier + pyjama, tanden poetsen, haren kammen, broertje een kusje geven, verhaaltje lezen, knuffel, muziekje aan (twee verschillende, gelijktijdig). Op papier valt het wel mee, maar als ze geen zin heeft, ben je er best een tijd mee bezig.
pi_113058782
Mef, Brandweerman Sam= Fireman Sam is hier ook favoriet. En hij is gek op de filmpjes van Fantasia 2000. Leuke filmpjes en tegelijkertijd in aanraking met klassieke muziek. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113062951
ok, dat ravi het niet zo op miertjes had, wist ik. maar zonet met het avondeten was er een vlieg binnen :X echt, ventje compleet over de rooie, probeerde al krijsend en trillend uit de kinderstoel te klimmen :'(

iemand een plan hoe ik dit eruit krijg? op korte termijn? we zitten oip het platteland. nogal veel vliegjes/spinnetjes/miertjes enzovoorts
pi_113063849
Filmpjes kijken? Bij de zeeman zo'n vliegenvang en -bestudeersetje kopen en samen beestjes bekijken? O+

L is nergens bang voor juist. Legde van de week zelfs dr hand voor een hommel zodat erop erop kon kruipen. Dr commentaar is bij de meeste insecten: "Aaah, wat een lieve schat, hè?"
pi_113063928
En zeggen dat die beestjes hartstikke bang van Ravi zijn? "Kijk eens hoe groot, sterk en eng ie jou vindt? Hij is bang! Kijk, hij vliegt snel weg."
pi_113064040
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:25 schreef -Spring het volgende:
Filmpjes kijken? Bij de zeeman zo'n vliegenvang en -bestudeersetje kopen en samen beestjes bekijken? O+

L is nergens bang voor juist. Legde van de week zelfs dr hand voor een hommel zodat erop erop kon kruipen. Dr commentaar is bij de meeste insecten: "Aaah, wat een lieve schat, hè?"
selene is precies zo. die laat graag miertjes over haar hand kruipen enzo, wil bijtje aaien. dat werk. ik stond echt even met mijn handen in het haar, zo heftig ging hij tekeer ;(

uiteindelijk heb ik de vliegenmepper gepakt en daar ging mijn karma van de dag :') en toen ravi aan de hand meegenomen en de dooie vlieg laten kijken. eerst wilde hij niet, maar toen ik ging porren in de vlieg ( :X ) durfde hij wel dichterbij te komen. ik heb hem ook geattendeerd op de leuke spin en bij (geschilderd) op zn bed.
pi_113064131
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:26 schreef -Spring het volgende:
En zeggen dat die beestjes hartstikke bang van Ravi zijn? "Kijk eens hoe groot, sterk en eng ie jou vindt? Hij is bang! Kijk, hij vliegt snel weg."
da's wel een goeie! vrek, dat ik daar zelf niet aan dacht :|W

selene was ooit eventjes bang van monsters. toen deed ik heel teleurgesteld. "maar als je zo bang bent willen ze niet komen spelen met je :'( " en dat deed het als een tierelier
pi_113064220
Geen idee wat je verder kunt doen. Ik heb ook zo'n schijtlijster. Die kan hysterisch worden van een PLUUUUUUISJE :')
pi_113064225
selene is trouwens echt zindelijk :Y sangdrax had haar een luier gegeven voor in de trein (het *is* 3 uur reizen) maar niks in de luier hoor O+ de knapperd!
pi_113064269
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:31 schreef Sorbootje het volgende:
Geen idee wat je verder kunt doen. Ik heb ook zo'n schijtlijster. Die kan hysterisch worden van een PLUUUUUUISJE :')
och ;(

maar het is dus niet abnormaal en reden tot zorg en hup naar de jeugdpsych?
pi_113064359
Als dat zo is kunnen we samen
pi_113064409
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:33 schreef Sorbootje het volgende:
Als dat zo is kunnen we samen
gezellig :P :D
pi_113064450
Hier ook een peuter die panisch is voor beestjes...

En wat goed van Selene zeg!
pi_113064855
even voor de duidelijkheid; na diverse (ernstig mislukte) pogingen tot zindelijkheid hadden we het maar helemaal losgelaten. met wel de uitleg dat op de basisschool luiers niet mogen (dat kan de juf niet lieverd, teveel kindjes in de klas) en de afspraak dat grote meisjesdingen (school, gym) zonder luier moeten, maar dat ze verder zelf mag kiezen. voor haar werkt dit blijkbaar ;)
  maandag 18 juni 2012 @ 19:45:47 #129
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_113065026
Hier een peuter die totaal niet bang is voor beestjes.
Ze zegt wel altijd dat spinnetjes vies zijn, maar goed, we weten wel dat ze aardig kan papegaaien!
Bijna alle kruip en vliegbeestjes wil ze op haar hand/vinger. Dan gaat ze al zitten, handje ervoor en 'kom maar op mij vinger beesjuh, dat mag wel hoor!' O+

Even iets anders, misschien weten jullie het/hebben er ervaring mee.
Tirza heeft nu al een dag of 5 dat ze zegt dat ze buikpijn heeft, soort van dubbelklapt van de pijn en dan dus haar luier volduwt. Het is geen waterige diarree, maar ook geen stevige drol ofzo :') (sorry) en het stinkt in 't kwadraat!
Verder eet ze normaal, is vrolijk, geen koorts en ze poept zo ongeveer 2 keer per dag. (gisteren overdag niks en vanmorgen toen ze wakker was had ze alweer haar luier vol).
Iemand een idee wat het kan zijn?! :?
Heb al op internet zitten kijken, maar daar vind ik eigenlijk alleen info over diarree.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  maandag 18 juni 2012 @ 19:53:32 #130
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113065431
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:57 schreef freecell het volgende:
Via een andere organisatie :)
Ik wil hem ook nog niet bij integrale vroeghulp oid hebben, ik vind hem ECHT tejong.
Alleen spraak en communicatiedingen moet je vroeg aanpakken.
je zou eens kunnen informeren naar de hennencursus?
eventueel kun je ons boek wel lenen.
geef maar een gil.
pi_113065435
elmo, heeft ze al haar tanden al?
  maandag 18 juni 2012 @ 19:54:47 #132
100412 mefke79
komt goed!
pi_113065506
Ehhh, Elmo, toch iets van een infectie? Of tanden? Dat levert hier echt ranzige poep op....niet te harden. Nou is het sowieso niet te harden, maar toch, het kan altijd erger. En diarree is diarree, hoeft niet waterig te zijn toch?

Wij zijn terug van de hap want ik vertrouwde het voor geen meter toen hij na maximale dosering paracetamol nog op 39,5 zat en niet echt wakker wilde worden. Vorige keer dat ie zoiets deed had ie een stiekeme longontsteking en aangezien we even gestopt waren met de medicatie. Lang verhaal kort: niets te vinden, wrs een virus en dan de zesde ziekte, die heerst hier. Mooi, weten we dat ook weer.

En beestjes? We hebben van Driekus een foto van een slak op zijn arm, kind kijkt echt alsof ie opgegeten wordt door een mini huisjesslak. Tis geen held. Niet met dieren, maar eigenlijk uberhaupt niet. Hij zal iets pas doen als hij zeker weet dat het het kan en zo niet, dan doet ie het niet. Handig. Zijn broertje daarentegen :X
  maandag 18 juni 2012 @ 19:59:09 #133
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113065744
ik zou er juist geen nadruk op leggen Simmu.
Hoe minder aandacht je eraan besteed hoe minder interesant.
Je kunt hem wel wegjagen de vlieg in dit geval.
pi_113065753
Onze peuter is totaal niet bang voor beestjes. Hij pakte lieveheersbeestjes op & becommentarieerde de spinnenwebben in huis. Voor bijen en hummels waarschuwen wij hem dat ze hem kunnen steken en dan raakt hij ze gelukkig niet aan. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113065940
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:59 schreef _Bar_ het volgende:
ik zou er juist geen nadruk op leggen Simmu.
Hoe minder aandacht je eraan besteed hoe minder interesant.
Je kunt hem wel wegjagen de vlieg in dit geval.
geen aandacht aan geven is niet echt een optie ;(
hij gaat krijsend en gillend echt compleet over de rooie. met een heel trillend lijfje en al
pi_113066014
Elmo, wij hebben exact hetzelfde aan de hand. Geen idee wat het is... Hij klaagt niet altijd over buikpijn, maar die ontlasting, OMG.
  maandag 18 juni 2012 @ 20:04:25 #137
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_113066046
simmu en mefke, we zijn vorige week bij de tandarts geweest en die heeft gezien dat ze mooi 20 tandjes heeft! *) dus tandjespoeperitis kan het niet zijn.
Ik zal morgen de huisarts eens bellen. Omdat ze zich verder goed voelt en normaal doet, heb ik het idee dat het niet ernstig is ofzo, maar wil wel graag weten wat er aan de hand is!

Fijn dat Driekus iig geen longonsteking heeft!
  maandag 18 juni 2012 @ 20:06:34 #138
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113066185
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:02 schreef simmu het volgende:

[..]

geen aandacht aan geven is niet echt een optie ;(
hij gaat krijsend en gillend echt compleet over de rooie. met een heel trillend lijfje en al
Lees anders voor uit Erik en het insektenboek.
of knutsel dat soort dieren met Ravi.
maak er een grapje van.
  maandag 18 juni 2012 @ 20:06:35 #139
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_113066188
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:03 schreef Aoraki het volgende:
Elmo, wij hebben exact hetzelfde aan de hand. Geen idee wat het is... Hij klaagt niet altijd over buikpijn, maar die ontlasting, OMG.
Vaag he! Tirza heeft ook niet iedere keer dat ze zegt dat ze buikpijn heeft. Ze wordt dus ook wel eens wakker omdat ze dan heeft gepoept/moet poepen en dan hoor ik 'r ook niet.
Maar als ze dan wel zegt dat ze buikpijn heeft dan krimpt ze ook echt helemaal in elkaar.Totdat ze gepoept heeft en dan is 't weer goed.
  maandag 18 juni 2012 @ 20:06:47 #140
100412 mefke79
komt goed!
pi_113066203
En die peuterdiarree? Kan het dat niet zijn? Of moet je dan echt water hebben? L van Spring had toch ook zoiets een tijdje terug?
  maandag 18 juni 2012 @ 20:07:49 #141
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_113066266
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:06 schreef mefke79 het volgende:
En die peuterdiarree? Kan het dat niet zijn? Of moet je dan echt water hebben? L van Spring had toch ook zoiets een tijdje terug?
Daarbij staat juist dat het heel waterig is en vaker per dag enzo, dat is hier dus niet het geval.
  maandag 18 juni 2012 @ 20:08:10 #142
100412 mefke79
komt goed!
pi_113066286
Elmo, of heeft ze last van 'gas'. Ranzig dus effe onder spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113066431
T heeft ook alle 20 tanden. Hij krimpt eigenlijk nooit in elkaar van de pijn. Wel heb ik het idee dat hij te lang zijn poep ophoudt, omdat hij eigenlijk niet wil poepen, niet in zijn luier en niet op het potje.
  maandag 18 juni 2012 @ 20:12:05 #144
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_113066511
Aoraki, extra drinken geven?
  maandag 18 juni 2012 @ 20:12:12 #145
100412 mefke79
komt goed!
pi_113066519
aoraki, oe, daar krijg je ook echt buikpijn van, van ophouden. En dan krijg je zo'n cirkeltje van pijn dus ophouden, dus indikken, dus moeilijker poepen, dus pijn etc...
  maandag 18 juni 2012 @ 20:13:01 #146
100412 mefke79
komt goed!
pi_113066570
ik heb btw echt een latertje met tanden. We moeten nog steeds 1 kies en dat terwijl hij in september drie wordt.
pi_113066581
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:10 schreef Aoraki het volgende:
T heeft ook alle 20 tanden. Hij krimpt eigenlijk nooit in elkaar van de pijn. Wel heb ik het idee dat hij te lang zijn poep ophoudt, omdat hij eigenlijk niet wil poepen, niet in zijn luier en niet op het potje.
Aoraki, wordt de poep daar niet juist harder van? Dat is dan nog vervelender. Heeft hij weleens slechte ervaring met poep gehad?

Dat zal het dan bij Elmo niet zijn denk ik als de poep juist zachter is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 18 juni 2012 @ 20:15:11 #148
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_113066700
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:08 schreef mefke79 het volgende:
Elmo, of heeft ze last van 'gas'. Ranzig dus effe onder spoiler
SPOILER
Nee dat is het niet, want ze ruft gewoon als het haar uit komt! :P
En poepen heeft ze ook geen problemen mee en tot vorige week waren het gewoon mooie drollen :') . Stinken doet het hoe dan ook, maar nu is die lucht gewoon niet te harden. Het is wel ook echt zo'n diarree luchtje zeg maar. En een paar dagen geleden had ze van die gele-ienimini-baby-mosterd-poep.
pi_113066831
Zijn poep is ook heel zacht. Ik had ook verwacht dat het harder zou zijn. Dus hij kan wel poepen, maar hij wil liever niet... Maar hij doet het wel, maar dan moet hij het liefst even alleen zijn. En ja, een slechte ervaring was de eerste en meteen de laatste keer op het potje. Helemaal in paniek...
pi_113066891
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:06 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Lees anders voor uit Erik en het insektenboek.
of knutsel dat soort dieren met Ravi.
maak er een grapje van.
goeie! beter nog; daar schakel ik ff selene en oma voor in, selene is in delft nu, plenty boekenwinkels daar en vinden ze vast leuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')