abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113179574
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:23 schreef Bleie het volgende:
Wat leuk om al die verschillende ochtendrituelen te lezen! Iedereen doet het toch weer op zijn eigen manier.

TInuviel: ik werkte tot een jaar geleden ook erg ver weg (Den Haag, en woon in Amsterdam), moest dan om 7.15 de deur uit, dus toen deed manlief op mijn werkdagen de ochtendspits grotendeels in zijn eentje - meestal zat B. dan net aan haar boterham als ik de deur uit ging. Dat wij een tweede kindje wilden, was voor mij dan ook een belangrijke factor in zoeken naar werk dichter bij huis. Maar ja, dat moet je ook maar net willen en kunnen. Ik heb wel veel geluk gehad dat ik opnieuw een heel leuke baan heb gevonden, maar nu in Amsterdam.
Daarom ben ik uiteindelijk heel blij, dat ik in de baan waar ik tijdens de geboorte en na verlof van mij peuter heb gewerkt, in Zoetermeer niet meer werk. Had daar 2,5 jaar gewerkt en was ontzettend boos over hoe ik daar uit mijn baan werd gepest. Uiteindelijk toch een groot voordeel behaald dus :P Nu werk ik in Hilversum, wat kwa afstand met een auto echt redelijk is, half uurtje reistijd. Een baan in Amsterdam zou minimaal even veel reistijd met zich meebrengen, woon zelf in Amstelveen. Het enige is dat reizen met ov naar een baan in Amsterdam misschien beter te doen zou zijn, nu is reistijd met ov 1 uur tot 1,5 uur. En een baan in Amstelveen zou echt een grote toevalstreffer zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113179592
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:34 schreef simmu het volgende:
wij houden het hier heel strak. zodra je afwijkt gaat het mis. dus: om kwart over 7 mogen ze uit de slaapkamer indien al wakker en eventjes spelen ofzo tot kwart voor 8. dan is het gezamelijk aankleden en tandenpoetsen enzo en tussen 8 uur en kwart over 8 iedereen aan tafel voor ontbijt (4 soorten ontbijtgranen inmiddels :D ) en dan is iedereen om half 9 startklaar.
Routine dat is het..

Ik sta om kwart voor 7 op met de meiden en ga om half 8 de deur uit.. Dan hebben ze gegeten, zijn ze gewassen, aangekleed, gepoetst en gekamt... En heb ik make up op mn hoofd... Maar als ik maar iets afwijk door bijvoorbeeld andere volgorde, dan scheelt dat zo een half uur.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113179787
quote:
12s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:38 schreef Vlindur het volgende:
Hier zijn we gemiddeld om 09:30 pas beneden w/
Zo krijg je een mens nog depressief :D
pi_113179803
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Routine dat is het..

Ik sta om kwart voor 7 op met de meiden en ga om half 8 de deur uit.. Dan hebben ze gegeten, zijn ze gewassen, aangekleed, gepoetst en gekamt... En heb ik make up op mn hoofd... Maar als ik maar iets afwijk door bijvoorbeeld andere volgorde, dan scheelt dat zo een half uur.
Wow Tico, hoe doe je dat? Lukte dat ook toen je je kleine meid nog bv gaf?

Bij ons zou dat ritueel ook alleen voor dinsdag, woensdag, donderdag zijn. Maandag is mama/ papa dag. Dan hoef ik me niet te stressen. Op papadag hoef ik alleen de bv van de jongste te doen. Op omadag kan ik over het algemeen afspreken dat mijn schoonmoeder bij ons komt en wat mij dan niet lukt voordat ik de deur uitga, kan mijn schoonmoeder afmaken. Dus als mijn peuter dan niet klaar is met ontbijt of niet aangekleed of tanden gepoetst, doet hij dat wel met oma.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113179821
als we hier afwijken van dingen is het ellendig. 2 kinders die overstuur en in de war alles bij elkaar gillen en dwarsliggen, zwaar sjaggerijnige papa (die heeft nogal een ochtendHumeurtje) en ik over de rooie (ook ochtendHumeurtje)

familie OchtendHumeur, dat zijn wij :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113179958
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:48 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Wow Tico, hoe doe je dat? Lukte dat ook toen je je kleine meid nog bv gaf?

Bij ons zou dat ritueel ook alleen voor dinsdag, woensdag, donderdag zijn. Maandag is mama/ papa dag. Dan hoef ik me niet te stressen. Op papadag hoef ik alleen de bv van de jongste te doen. Op omadag kan ik over het algemeen afspreken dat mijn schoonmoeder bij ons komt en wat mij dan niet lukt voordat ik de deur uitga, kan mijn schoonmoeder afmaken. Dus als mijn peuter dan niet klaar is met ontbijt of niet aangekleed of tanden gepoetst, doet hij dat wel met oma.
Nou, ik hoef het pas sinds kort zelf te doen natuurlijk... En Leyla kreeg dan de hele nacht al borstvoeding en bij het ontbijt gewoon een beker melk.. Dat was sneller. Meestal dronk ze rond 6 nog.
pi_113180034
's Ochtends kunnen wij gelukkig wel flexibel zijn met volgorde en zo, als het zo uitkomt, 's avonds daarentegen...
pi_113180100
Hier is het opstaan, luiers verschonen en meteen aankleden. Naar beneden en ontbijt (wat ik al klaar heb staan meestal, avond ervoor, soms zelfs al gesmeerd enzo) Na 5 minuten zijn de boterhammen op, dring ik nog ff aan dat de melk op moet. Dan naar boven, ga ik aankleden en de meiden spelen even in het campingbedje. Dan allemaal tanden poetsen en haren doen. Ik smeer wat op mn gezicht en bind mn haar bij elkaar. Pak de meiden weer op en naar beneden, jassen aan, tassen om en gaan.
pi_113180318
Boterhammen de avond van tevoren smeren is idd ook een goed en tijdbesparend idee :P Dan maar hopen dat mijn peuter van de afdeling "zelf doen" dat pikt. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113180678
Brood smeren is hier juist het minste werk. Ze eten beiden maar 1 broodje. Dus nog geen minuut werk!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113180705
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:14 schreef MeNicole2 het volgende:
Brood smeren is hier juist het minste werk. Ze eten beiden maar 1 broodje. Dus nog geen minuut werk!
Ja maar tijdens hun eten smeer ik voor school... Dus beneden komen. Kinderen zitten en meteen eten..
Maar het scheelt haast niets als ik ze in de ochtend smeer.
pi_113182115
In 5 minuten een boterham eten? Wat heerlijk! Die van mij doet daar minstens een kwartier over...
pi_113182837
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:54 schreef Bleie het volgende:
In 5 minuten een boterham eten? Wat heerlijk! Die van mij doet daar minstens een kwartier over...
Die van mij kan er nog langer over doen, een half uur is echt niet bijzonder. Als ik hem ertoe kon brengen die tijd te verkorten zou ik de meeste tijdswinst behalen. Nou moet ik wel zeggen, dat ik in die tijd de broodjes voor hem smeer en hij eet meestal 2 boterhammen en drinkt daarbij ook nog een beker thee.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113188903
Nu heb ik een dag dat ik met Thomas thuis ben en dan ligt hij eigenlijk al de helft van de dag weg te slapen. Ik heb hem vanmorgen maar rond 10u uit zijn bed gehaald en rond 12u30 heb ik hem er terug ingestopt omdat hij zelf zei dat hij moe was.

Nog een geluk dat het nu aan het regenen is, kunnen we toch niet naar buiten.
pi_113205764
Wij hebben geen vaste opstaan tijd, wel als ze naar kdv gaat maar dat is maar 1x
verder eerst bij mij in bed knuffelen, aankleden en dan ontbijt
vaak daarna hond uit laten

vandaag bij cb geweest, stats 80cm bij 11kilo groei moet ik elke 3mnd laten checken, ontwikkeling en spraak goed, als ik niet bij fysio was werd ik nu doorgestuurd en ik krijg als ik wil de indicatie voor psz
pi_113206325
Bij PSZ dagen is het hier altijd haasten, omdat de jongste net op die dagen besluit een uur langer te slapen.

Broodje hier: jongste eet 1 of 2 in 5 minuten. Oudste 4!!!! als ontbijt. In dezelfde 5 minuten. Dus dat kost weinig tijd :P

Kleren aantrekken daarentegen.... :X
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:48:21 #217
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113209766
hier staan we om half 8 op, dan eerst medicijn,ontbijten,dan aankleden,gezicht/handen wassen en tanden poetsen, en tussen half 9 en 9 uur word roy opgehaald.
Dit is 3 dagen in de week.
En op de dag dat Roy naar opa en oma gaat staan we om 7.15 uur op (althans dan haal ik Roy uit zijn bed) en word opgehaald om half 8, en ik begin om 8 uur dan.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:08:45 #218
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_113211198
Er kwam er hier een uurtje geleden eentje uit bed met d'r nieuwe regenlaarsjes aan toen het begon te onweren.
'Buiten pelen!'

A grand adventure has begun.
pi_113211233
O+ O+ O+ O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113211393
Emma :D O+
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:11:56 #221
265732 Keshet
pi_113211411
Ze ligt nu net weer plat, ze was er wat moeilijk van te overtuigen dat het echt echt echt geen buitenspeeltijd meer was. :D

Wij hebben ook een redelijk vast schema op werkdagen maar we kunnen er alledrie gelukkig vrij makkelijk van afwijken.
pi_113211565
Emma!
pi_113211668
O+ oooow Emma!

Volgens mij heeft mijn F-je besloten dat middagslaapjes echt niet meer nodig zijn.

Oempf.

Dat had hij wel even tot na de baby mogen uitstellen, hihi. Al heeft het ook voordelen,zoals meer vrijheid van dagindeling.
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:16:11 #224
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113211709
Emma O+ domme mama, je weet toch dat er niks leukers is dan buiten in de regenplassen te springen ;)
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:20:33 #225
265732 Keshet
pi_113212028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:15 schreef freecell het volgende:
O+ oooow!

Volgens mij heeft mijn F-je besloten dat middagslaapjes echt niet meer nodig zijn.

Oempf.

Dat had hij wel even tot na baby mogen uitstellen, hihi. Al heeft het ook voordelen,zoals meer vrijheid van dagindeling.
Hier ook. En daar ben ik het zó niet mee eens. }:| Ik moet echt even slapen 's middags op mijn vrije dag. :D E. slaapt nu meestal 2 dagen niet en dan weer een dagje wel. Als ze dan wel slaapt 's middags dan krijg je haar 's avonds bijna niet meer naar bed.
Maar ja, die extra vrijheid overdag is heerlijk!

Bar, ik ben het ook helemaal met haar eens hoor. Maar ze heeft vandaag de hele dag al met zand en water mogen rommelen en ik was blij dat ik even zat. :P Morgen weer een dag.
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 22:25:34 #226
5428 crew  miss_sly
pi_113212461
Ooh, dat snoetje ook O+ wat is ze toch leuk O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_113212615
Ik heb natuurlijk sowieso 1 wakkere peuter de hele dag.
Maar 2 is toch even weer wennen ;)
pi_113214033
quote:
17s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:08 schreef Keshet het volgende:
Er kwam er hier een uurtje geleden eentje uit bed met d'r nieuwe regenlaarsjes aan toen het begon te onweren.
'Buiten pelen!'

[ afbeelding ]
O+
  donderdag 21 juni 2012 @ 23:00:33 #229
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113214842
Oef dan ben ik blij met Roy :P Vanmiddag hebben we beide van half 2 tot half 5 liggen slapen :@
de dagen dat Roy naar de dagopvang is dan slaapt hij maar net een uurtje.
de dagen dat hij bij oma of thuis is slaapt hij dan ook echt bij ;)
pi_113222203
Emma, lekker plassen stampen! Misschien mag het vandaag weer...

Roy, lekkere slaapkop! Ik ben stiekum een beetje jaloers Bar ;).
Fake it till you make it...
pi_113223649
Oh Emma O+ Wat is ze leuk! Misschien zijn er nog wat plassen over en mag het vandaag wel van Mama?

Keshet en Free misschien is de middagslaapjes tijd nog niet helemaal over. Mijn peuter slaapt vaak niet meer op het kdv en ook in het weekend. Maar wonderwel op mijn vrije dag vaak nog wel. Alsof hij zou weten, dat Mama en de baby het vanwege de nachtvoedingen nog nodig hebben. O+ Wat anders kan helpen is om ze goed uit te putten.

Bar, wat fijn zo'n middagslaapje he!

Nijna bij jou geen middagslaapje meer?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113225386
Emma O+ .

Keshet en Free: mijn peuter hield ook op met middagslaapjes toen ik zwanger was, maar ze wilde in t begin nog best naast mij op bed een beetje filmpjes kijken op m'n telefoon, kon ik toch even een uurtje rusten (en soms viel zij dan ook in slaap, dat doet ze nu niet meer). 't Is niet écht slapen, maar het hielp me altijd wel.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 11:17:14 #233
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_113227543
Gister ook weer het drama wat CB heet overleeft... of ik m'n bijna 2 jarige even op dieet wil zetten |:(
meneer is iets te klein voor zijn leeftijd, en iets te zwaar.
Mja, iets wat er niet in gaat kan ik ook niet wegstrepen... ('ongezonde snacks') nu moet ie dan maar minder drinken en meer volkoren producten gaan gebruiken..
Uhu.. ja das inderdaad het advies wat je meegeeft aan aan bijna 2 jarige met nierproblemen en lichte glutenintolerantie... *sugt* zouden ze nou ooit leren om overdrachten van huisartsen/kinderartsen etc daadwerkelijk te lezen en in te voeren in hun systeem?
(daarbij vind ik het wel heel typisch dat zij gisteren op overgewicht uitkomen terwijl KA vorige week nog op de -1 streep voor beiden zat... (gisteren -1,5 voor lengte en +1 voor gewicht) raadsels en nog meer raadsels...
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_113228521
Hier doet peuter ook geen middagslaap meer. Maar als ik moe ben en baby slaapt neem ik hem gewoon mee in bed met een dvdtje. Heel soms valt ie dan ook in slaap en anders kijkt ie wel en dommel ik een beetje!!
pi_113230332
Rienk is ook regelmatig 's avonds wakker. Zolang hij gewoon rustig speelt laten we hem, bij overmatig herrie mag hij even naar beneden. Vandaag mag hij niet slapen. Dus hij zit nu voor de tv. Wel met zn beesse en zn knientjes, maar ok O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_113236480
HIer gaat hij nu wel naar zijn kamertje met zijn speen, maar daar gaat hij rustig spelen ipv slapen. Nuja, ook best ;)

Soms denk je ineens: tijd voor de kapper _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113236632
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:17 schreef maffemuts het volgende:
Gister ook weer het drama wat CB heet overleeft...
Mjah, ConsternatieBureau hm? Tinu had het dacht ik recent al gepost, maar wij zijn sinds kort heel tevreden over ons CB :) daar is het voor de verandering niet gelijk *paniek*hijvolgtdeperfectelijnniet*paniek* :P
pi_113236742
Ik vind zn haar juist leuk zo, Free.
pi_113236774
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:57 schreef -Spring het volgende:
Ik vind zn haar juist leuk zo, Free.
Het staat meestal alle kanten op :P

Het mag wel lang blijven, maar er moet dan ook even een lang model in, nu is het doorgeschoten kort haar :P
pi_113236838
Ik vind het ook mooi zo free!!
pi_113237059
Meer vooraanzicht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker weten? :+
pi_113237350
ja echt wel. Nog mooier zelfs!!
pi_113237854
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:05 schreef freecell het volgende:
Meer vooraanzicht:

SPOILER
Zeker weten? :+
:Y
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:41:49 #244
100412 mefke79
komt goed!
pi_113238601
Free, ik zou er eigenlijk ook niet veel aan doen. Gewoon effe laten groeien tot het echt in zijn ogen hangt (en dat melden ze vanzelf, kwamen wij achter) en dan een model laten knippen. Dan kan de rest nu mooi nog effe groeien. En niet kort knippen he, ik vind dit kei leuk zo. Maar goed, ik heb dan ook twee mannen met lang(er) haar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113239078
Ik sta weer eens versteld door onze peuter. 7-8 weken terug was hij met familie van mijn man op vakantie, inclusief de tantes van mijn man, waarvan een met hond met de naam Shandy. Vandaag lopen we van de winkels naar huis en komen een mevrouw tegen met een aantal honden waaronder een van dezelfde ras als Shandy. Mijn peuter zegt: "Daar komen honden en dat vind ik bang." (Hij haalt wel vaker "ik vind het eng" en "ik ben bang" door elkaar). Toen wij er langs zijn zegt hij. Dat is een Shandy hond, dus ik vraag hem of hij voor Shandy bang was, maar dat was hij niet zegt hij. :o
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113239544
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:52 schreef Tinuviel het volgende:
Ik sta weer eens versteld door onze peuter. 7-8 weken terug was hij met familie van mijn man op vakantie, inclusief de tantes van mijn man, waarvan een met hond met de naam Shandy. Vandaag lopen we van de winkels naar huis en komen een mevrouw tegen met een aantal honden waaronder een van dezelfde ras als Shandy. Mijn peuter zegt: "Daar komen honden en dat vind ik bang." (Hij haalt wel vaker "ik vind het eng" en "ik ben bang" door elkaar). Toen wij er langs zijn zegt hij. Dat is een Shandy hond, dus ik vraag hem of hij voor Shandy bang was, maar dat was hij niet zegt hij. :o
Wat een kanjer is het ook O+
pi_113240574
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:41 schreef mefke79 het volgende:
Free, ik zou er eigenlijk ook niet veel aan doen. Gewoon effe laten groeien tot het echt in zijn ogen hangt (en dat melden ze vanzelf, kwamen wij achter) en dan een model laten knippen. Dan kan de rest nu mooi nog effe groeien. En niet kort knippen he, ik vind dit kei leuk zo. Maar goed, ik heb dan ook twee mannen met lang(er) haar.
Zeker niet te kort, hij is echt leuker met lang haar ;)
Die grote peuter van mij heeft ook al vrij lang haar :D

Tinuviel, knap! :o Wat onthouden ze ook idioot veel he?
pi_113240600
mijn dapper tweetal zette geen keel op toen de husky van een straat verderop losbrak en naast ons stond te grauwen O+

"hij doet niks hoor". dikke doei! waarom staat het kreng dan hier naast me te grommen :(
pi_113240934
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:04 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Wat een kanjer is het ook O+
egwel O+
pi_113242350
*knip*

Rienk heeft ook lang haar, die hoeft van mij ook nog niet naar de kapper O+

[ Bericht 36% gewijzigd door Vlinder op 22-06-2012 23:03:51 ]
pi_113243210
Mijn langharige geval lag net zo voor de tv te snurken :') Als we hem 's middags op bed doen wordt het 's avonds met gemak soms 23:30 voor hij eindelijk slaapt. Maar wakker houden is dus ook geen optie :P O+
Kort laten slapen maakt niet uit, dan is het vaak nog wel 21:30..

Lastige situatie of niet? -O-

Hij ligt nu op de bank, hij mag tot 18:00 slapen..

[ Bericht 7% gewijzigd door Vlinder op 22-06-2012 23:04:45 (Url verwijderd ) ]
  vrijdag 22 juni 2012 @ 17:43:35 #252
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_113243483
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:54 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Mjah, ConsternatieBureau hm? Tinu had het dacht ik recent al gepost, maar wij zijn sinds kort heel tevreden over ons CB :) daar is het voor de verandering niet gelijk *paniek*hijvolgtdeperfectelijnniet*paniek* :P
Mja weet je wat het is iamredleader, ze noteren wel van alles wat op wonderbaarlijke wijze wèl overal terecht komt, maar de moeite nemen om aan hun gezonden stukken te lezen schijnt te veel moeite te zijn. Dan krijg je gewoon tegenstrijdige adviezen en 'verplichtingen' Elke blauwe plek (vallen opstaan etc) kun je een verklaring voor gaan ondertekenen... bij meerdere checkups met blauwe plekken wordt je weer eens ontboden bij de arts die er een medewerker van een of andere vage stichting bij heeft gehaald en mag je weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer voor elke blauwe plek een verklaring geven.
Nu snap ik eindelijk wat sommigen bedoelen als ze zeggen ik wou dat ik mn kind in een glazen kooitje kon stoppen _O-
( En gelukkig bestaan er ook 'leuke' consultatiebureau's, alleen hier ff niet, en geen keuze vrijheid op het wel/niet gaan na)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_113247827
Goeie foto Vlindur! Maar wel lastig met slapen... Ik heb ook geen tips voor je, behalve dat t weer overgaat, over een tijdje kan hij de hele dag wakker zijn wél aan.

Maffemuts pffft, dat is inderdaad irritant! Hier nog nooit iets gehoord over blauwe plekken. Maar op deze leeftijs is t nog maar een keer per jaar toch? Dus zoveel last heb je dan ook weer niet van ze.
pi_113255886
Om de dag slapen tussen de middag dan?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_113258285
Bleie, hij is best briljant hè, ik dacht, wat ademt hij nou ineens zwaar :o :D

Ja Karin, aan zoiets denk ik ook maar. We hebben nu laat gedoucht. En hij ging eerst weer spelen, maar ik heb hem voorgelezen, hij mocht zelf daarna nog even lezen en ik heb hem verder ook niet meer gehoord., denk dat hij om 21:00 / 21:30 sliep.

En ach, zoals ik al zei, nu geeft het ook allemaal niet. Maar na de vakantie gaat hij (als het goed is) op dinsdag middag en donderdag ochtend maar de peuterspeelzaal. Vroeg opstaan en ritme gaan we krijgen. Zal zwaar worden, voor ons allebei :+
  vrijdag 22 juni 2012 @ 23:05:03 #256
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113258364
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 09:06 schreef Tinuviel het volgende:
Bar, wat fijn zo'n middagslaapje he!
Uhuh kon het goed gebruiken ;)
pi_113266653
Vlindur Leander had dat idd ook. Laten slapen stond garant voor laat naar bed 's avonds en niet laten slapen kon ook eigenlijk niet. We hebben voor het laatste gekozen want we zagen het niet zitten om steeds pas om 23:00 in bed te liggen. Was volgens mij een week of 2 en toen ineens kon ie het. Nu heel en toen valt ie wel eens in slaap tussen de middag maar dat levert voor de avond geen problemen op meer!!
pi_113266769
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 17:36 schreef Vlindur het volgende:
Mijn langharige geval lag net zo voor de tv te snurken :') Als we hem 's middags op bed doen wordt het 's avonds met gemak soms 23:30 voor hij eindelijk slaapt. Maar wakker houden is dus ook geen optie :P O+
Kort laten slapen maakt niet uit, dan is het vaak nog wel 21:30..

Lastige situatie of niet? -O-

Hij ligt nu op de bank, hij mag tot 18:00 slapen..
ooooh +1!!! Hier echt exact hetzelfde, gisteravond is hij maar tegelijk met ons naar bed gegaan om 22.30, hij heeft nog liggen keten in ons bed ook...
Helpt ook niet mee dat het nog erg lang heel licht buiten was.
Als hij slaapt overdag is het zeker dat hij gewoon echt heel laat pas 's avonds slaapt, maar wakker houden lukt gewoon soms ook niet, dan vind ik hem slapend op de vloer. Hij slaapt ook wel eens net als ik het eten klaar heb, hem dan wakker maken is helemaal verkeerd want dan is hij zo moe/van de wereld dat hij gewoon weer verder slaapt in de kinderstoel en niet eet.
Gelukkig dat hij ook wel eens niet slaapt overdag, dan gaat hij wel mooi op tijd naar bed
Lastig! Zal wel een overgangsfase zijn, hopelijk regelt het zich vanzelf weer
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_113266871
Lastige overgangsfase is het.. Peuterlief slaapt al een hele tijd in principe niet meer overdag, maar soms zitten er van die dagen tussen dat hij het gewoon nog niet trekt.. En de laatste tijd zijn er vrij veel van die dagen, door alle gedoe thuis.. Ik moet zeggen dat ik dan liever heb dat hij overdag slaapt en 's avonds dan maar laat naar bed gaat, want een oververmoeide peuter trek ik op t moment ook erg slecht :o
pi_113268881
Hier ook een peuter die 's avonds niet gaat slapen als hij 's middags slaapt. We proberen hem overdag wakker te houden, maar soms lukt dat echt niet. Zo zat ik gisteren dus ook eind van de middag op schoolfeest met een slapend kind in mn armen.
pi_113270503
Hier gaat hij vandaag ook niet op bed, hij ging altijd prima slapen 's avonds, maar nu gewoon echt niet.
Daarbij komt dat hij 's middags niet of nauwelijks slaapt en 's morgens bizar vroeg wakker is.

Zijn grote broer wordt dan ook wakker (slaapt compleet aan de andere kant van de bovenverdieping, maar toch) en die wordt niet wakker, die gaat aan. En begint te praten en te vragen. En als je niet terugpraat om 6:00 's morgens is het huis te klein.

Dit toegevoegd aan mijn ochtendhumeur :')
pi_113303197
een plasje op het potje van de jongetjespeuter hier *O*
helaas weigert hij nu om van het potje af te gaan :')
pi_113303354
Oh ja, slapen... dat is hier ook voor anderen. Maar eigenlijk maakt het geen barst uit of ik haar nou wel of niet laat slapen smiddags, voor 8 uur wil ze niet naar bed, en ligt dan rustig tot 21.30 uur te zingen/spelen/lezen in bed. Gisteren hadden we een lange dag (sprookjeswonderland) waarbij alleen een uurtje op de terugweg werd geslapen in de auto. Maar eenmaal thuis was mevrouw klaarwakker en werd het ook pas om 21.15 uur stil. Ik hoopte daardoor op uitslapen (want alleen thuis met Minke) maar het werd toch echt 6.15 toen ik haar voor het eerst hoorde. Gelukkig nog effe kunnen negeren :+
  zondag 24 juni 2012 @ 09:31:18 #264
100412 mefke79
komt goed!
pi_113303375
Haha, Simmu, die komt vanzelf van dat potje af als bepaalde lichaamsdelen afgeklemd worden :P ;) Maar wat goed! Echt, ik wou dat die van mij al zindelijk was. Maar die is gewoon lui en wil niet. Hij kan het best, maar er zijn altijd andere zaken (eten, spelen) die belangrijker zijn dan naar de wc gaan.

Driekus zit ook tussen wel en niet meer slapen. Op het kdv doen ze soms aan rusten. Dan gaan ze dus wel een uurtje liggen, mogen ze niet uit de bedjes, maar hoeven ze niet te slapen. Werkt ook prima. En ik merk wel dat er nu een ander ritme in aan het sluipen is. Eerst was het op de kdv dagen dat hij vroeg wakker gemaakt werd en op de andere dagen rustig uitslapen tot een uurtje of negen. Nu wordt hij op niet-kdv dagen ook vroeger wakker. Dat heeft volgens mij ook te maken met die middagslaap die wegvalt. Hij gaat daardoor dus vroeger naar bed maar is ook vroeger wakker. Nou ja, prima.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113304597
Simmu wat goed van je peuter *G*. Hij komt er op een gegeven moment vanzelf weer vanaf hoor. :P

Hier gaat het soms ook raar met slapen. Slaapt hij s'middags niet en gaat s'avonds op een normaal tijdstip naar bed 20.00/20.30 uur en is hij soms toch net zo vroeg wakker als dat hij s'middags wel slaapt en s'avonds even vroeg naar bed gaat. Ik begrijp dat dan ook niet altijd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113317737
Wat knap van je peuter Simmu!

Mijn peuter wil niet op de wc of op het potje, maar weet wel precies wanneer hij gaat poepen of plassen. Op het kdv gaan ze wel op de wc, maar dan op vaste tijden dus daar gebeurt nog niet zo vaak wat. Daar vertelt hij het ook niet als hij moet.. Maar nou ja, het zal vanzelf wel een keer komen hoop ik, zou een boel schelen :P
pi_113327991
Hier voor het badderen op de wc en steeds vaker een plas! :-)
pi_113353330
Wat leuk,al die zindelijk wordende peuters *O*

Die van mij moet eerst maar eens leren praten ;) Dan zien we verder.

(hij zei gisterenn 'mama' gericht, ik schoot helemaal vol)
pi_113353411
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:02 schreef freecell het volgende:

Leander kon eerder zonder zijwieltjes fietsen dan dat ie zindelijk was. Vond iedereen ook zo grappig.
pi_113353830
Hier ook een zindelijke peuter. Op plasgebied dan...en wij zijn toevallig vlindur en gezin tegengekomen zaterdag, dat was leuk!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_113354163
Mijn peuter heeft geloof ik even genoeg van het zindelijk worden, ze wilde het hele weekend een luier aan. Nou ja, dan laten we het maar even.

Ik word weleens een beetje moedeloos van verhalen van het type 'x was in een week zindelijk'. Hier zijn we echt al maanden en maanden bezig, en het schiet voor mijn gevoel gewoon totaal niet op. Het helpt volgens mij ook niet dat ze maximaal 3 dagen achter elkaar niet naar het kdv gaat (daar moet ze nog een luier om), en dat is gewoon best kort. Dus ik heb mijn hoop maar gevestigd op de vakantie...
pi_113354191
Wat goed van L, Free!

Ik denk dat L ook 's nachts makkelijk zindelijk te krijgen is. Als ik r 's ochtends wakker maak is ze nl altijd nog helemaal droog. Ze plast altijd heel bewust daarna pas in dr luier. Ze zegt het ook altijd: "Ik plas in mijn luier." :')

'Probleem' is alleen dat ze per se 's nachts nog een luier om wil en dat ik te lui ben om de 'strijd' aan gaan. Bovendien durft ze nog steeds niet op de wc te poepen; dat vindt ze doodeng. Ze poept dus af en toe 's ochtends of 's nachts in dr luier en heb niet zo'n zin in een bed vol poep...

Eerst even moed verzamelen dus. Want zodra ik de keuze maak dat ie 's nachts uitgaat, moet ie ook uitblijven, vind ik. :)

Nogmaals dank voor de speltips! Het wordt Boomgaardje. En ik vond hier in de kast nog Knappe Koppen. Groot succes!
  maandag 25 juni 2012 @ 10:39:47 #273
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113354316
quote:

:*
hier begint er eentje ook nu te praten. nieuwe woorden volgen elkaar steeds sneller op.
pi_113354380
Ik denk dat dat idd het probleem is, Bleie, het gebrek aan duidelijkheid. Waarom moet ze op het kdv nog een luier om? Omdat ze nog niet zindelijk genoeg is? L heeft daar ook nog wel eens ongelukjes (meestal elke dag wel één) en die draagt daar toch nooit een luier.
pi_113354847
Bleie dat zindelijk worden heeft hier ook heel lang geduurd hoor. Leander is eigenlijk altijd buiten aan het spelen en dan komt ie niet of net te laat naar binnen als ie moet plassen. Hij is gewoon thuis wel zindelijk maar zodra is naar buiten gaat krijgt ie een luierbroekje aan of ik moet ook buiten zijn want dan kan ik zelf zien of ie moet plassen.
pi_113355861
Sping: ze willen eerst dat ze voor poepen ook redelijk zindelijk is, en dat is ze nog absoluut niet. Het lijkt wel of ze dat nog steeds niet aanvoelt. Af en toe een ongelukje kan natuurlijk gebeuren, maar dit is echt nog structureel. En ik kan het de leidsters niet echt kwalijk nemen dat ze niet dagelijks een poepbroek willen schoonmaken, dat is wel echt heel vies.

MeNicole: dat speelt ook mee. Thuis en in de tuin durf ik haar best zonder luier te laten spelen, maar als we weggaan, doe ik haar ook toch een luier om.
pi_113356130
Ja als wij naar de winkel gaan ofzo doen we hem ook een luier om nog hoor. Soms is ie droog maar ook net zo vaak nat. Hij zegt wel dat ie moet plassen maar als ie dat zegt moet ie ook meteen. Dus kan niet eerst naar een wc in de buurt gaan. Dus daarom een luier. Als ie voor thuis speelt dan is ie te druk met spelen en gaat ie gewoon niet. Of als ie er wel aan denkt is ie al te laat omdat ie achterom moet om binnen te komen. We hebben het bijna 2 maand aangekeken en moest om het uur zijn broek wisselen. Nu met luierbroekje gaat het prima. Hij komt steeds vaker wel naar binnen maar heeft dan altijd al net iets geplast. De rest doet ie op de wc. Ga er vanuit dat het steeds beter gaat.
pi_113357495
Bleie, in een week zindelijk? maar hoe oud zijn die kinderen dan?
Ok de oudste was van de een op de andere dag zindelijk (overdag), maar die was al bijna 4. Die gaat ook maar 3 keer per dag naar de wc zo ongeveer en dat is ook al vanaf het begin.
Het komt wel, het ene kind is sneller dan de andere.
Peuter begint de wc nu interessant te vinden en doet af en toe een plas, maar taalt nog niet naar luier af en dat laten we nog maar ff zo ;).
pi_113357793
Ja Bleie dat klinkt heel positief heb je gelijk in.
Jaël was in een 'week' zindelijk, maar daar ging aan vooraf dat we een periode van oefenen hadden, maar mevrouw wilde niet, dus het totaal laten rusten 2 maanden. Toen weer geprobeerd, maar weer schreeuwde mevrouw moord en brand als ik zei dat we het zonder luier gingen proberen. Weer twee maanden laten rusten, toen een stickersysteem geintroduceerd en ja toen was ze binnen een week zindelijk, helemaal zindelijk. Maar er zit dus wel een voorgeschiedenis voor.

Nu is ze 's nachts ook altijd droog maar voor de zekerheid heeft ze 's nachts wel altijd een luierbroekje aan, we weten niet zo goed wanneer we die moeten afschaffen..

Ow en Jaël word over 3 weken 3 en is nu een week of 5 zindelijk.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_113358030
Mikael was 2,5 en idd ook in een week zindelijk. Zowel dag als nacht. Maar we woonden toen in een flat en ik was hele dagen thuis. Dus ik kon hem steeds in de gaten houden en elke 10 minuten op de wc zetten!!
pi_113358809
Amber was met 2jr en 2md zindelijk. Tess is nog niet zindelijk.. De ene keer gaat het heel goed en de andere keer heeft ze er totaal geen zin in..

Komt vanzelf wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 25 juni 2012 @ 12:55:41 #282
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_113358975
Hier twee zindelijke mannetjes. Ook vaker pogingen gedaan die op niet uiliepen, en zo opeens lukte het. De een ruim voor de derde verjaardag, de ander sinds een weekje.
pi_113364839
Die van ons was ook met 2,5 jaar zindelijk. Bij ons zeiden ze op het kdv dat als hij zindelijk was, dat hij dan zonder luier moest komen. Scheelde wel dat hij eerder poep zindelijk was dan met plas. Maar dan nog had hij ongelukjes op de creche, zowel met poep alsook plas.

Hier heeft onze peuter net de ochtend heerlijk gespeeld met het 3-jarige buurjongetje. Heel fijn zulke buren met kids in dezelfde leeftijd. :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113404858
Mijn peutertje besluit zojuist dat ik jarig ben en begint te zingen: heppe beursdee toe joee heppe beursdee toe joee!
Ik wist niet eens dat hij dat kon in het 'Engels' :D
pi_113405163
Wat schattig Chan! O+
pi_113407816
leuk chan :D
pi_113410126
Vandaag een toevals plasje op de wc! Ze wil altijd als ik ook ga...

Hihi das schattig chan
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:34:07 #288
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113412009
Roy krijgt nu ook logo op de dagopvang en dit kregen we vandaag via de mail:

Roy gaat nu voorlopig op maandagochtend met mij mee voor logopedie. We speelden kiekeboe en dit vond hij erg leuk om te doen. Hij lachte luid en probeerde mijn handen van voor mijn gezicht weg te halen. Daarna hebben we samen puzzelstukjes uit een insteekpuzzel gehaald. De eerste paar stukjes gingen goed, maar vervolgens begon hij er toch mee te gooien. Ik heb hem de puzzelstukjes laten oprapen en hij gaf er vervolgens 1 netjes aan mij terug. De andere stukjes gooide hij nog naar mij toe.

Roy maakt goed oogcontact en luistert goed naar zijn naam. Als ik nee zeg wanneer hij iets niet mag doen begrijpt hij dit goed.

Roy word nu 3x per week goed begeleid, met fysio,logo en ergo therapie.
En het is hard nodig omdat hij echt een behoorlijke achterstand heeft, qua motorische ontwikkeling zit hij op 13 maanden, en logo is hij ook maar net een jaar geschat.
En de ergo is om zijn driftbuien aan te pakken, dit zijn tevens niet de "standaard"peuterdriftbuien, maar ook omdat Roy mee wilt met de rest maar niet lukt, hij wilt zoveel meer als wat er nu uit komt, en dat kan hij alleen maar uiten door middel van driftbuien.

Verder word er veel 1 op 1 met Roy gespeeld, en Roy mag veel snoezelen om zijn spieren te laten rusten, en om zijn zintuigen te prikkelen. . Straks gaat Roy ook meer zwemmen ook voor de spieren.

Vorige week waren we weer bij de ka, en die wilt in september een hart echo laten maken omdat het ruisje hem dwars blijft zitten, ook omdat Roy snel buiten adem is enzo.
Verder was hij tevreden, op een paar dingen na.
Roy valt namelijk ook veel, tijdens spel, maar ook als hij rustig loopt kan hij ineens vallen.
Het kan een combi zijn van de medicatie, maar ook toch kleine aanvalletjes.

[ Bericht 44% gewijzigd door _Bar_ op 26-06-2012 14:47:11 ]
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:39:01 #289
265732 Keshet
pi_113412241
quote:

O+
pi_113415849
Wat schattig Chan O+ Dan kan hij het vast voor je echte verjaardag.

Dracu, wat fijn. Ook al was het toeval, ze vind het leuk in ieder geval. De rest komt vanzelf.

Bar, dat klinkt toch erg goed wat je als terugkoppeling voor Roy van het kdv hebt gekregen of niet?

Mijn peuter zei eergisteren toen ik zei dat als hij de volgende dag met papa naar de wasstraat wilde, hij ook zelf zijn deken over zich heen kon doen (nadat ik en manlief al 3x binnen waren geweest om het te doen): "Dat is niet eerlijk". Ik stond echt met mijn mond vol tanden en wist er niets beters op te zeggen, dan: "Het (leven) is niet altijd eerlijk". Daar snapte hij natuurlijk niks van.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:17:44 #291
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113416442
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:03 schreef Tinuviel het volgende:

Bar, dat klinkt toch erg goed wat je als terugkoppeling voor Roy van het kdv hebt gekregen of niet?

Jawel hoor, nu alleen nog gaan praten :7
Hij doet het op de dagopvang ook echt goed, maar wat wil je, 6 kindjes 3 leidsters en een stagaire.
pi_113417578
klinkt goed bar!
pi_113417884
Ze houden hem goed in de gaten Bar, fijn dat ze met een klein groepje zijn met 3 leidsters en stagiaire, fijne plek om zich verder te ontwikkelen denk ik!
pi_113418875
rottige kut kinderviltstiften :(

gaan een paar genante dagen worden ben ik bang. op 3 seconden tijd had ze haar hele gezicht onder de zwarte viltstift. geen foto, aangezien het boven was en ik niet verder kwam dan "oh god! dit moet eraf"
pi_113419724
even afwachten tot na het speeltuintje (zandschuren) en eten (snoetendoekjes), de schade is zichtbaar doch lijkt mee te vallen :')

mooi niet dat ze morgenmiddag met mij mee mag knutselen boven op mijn hobbiekamer. hell no!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 17:41:28 #296
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113420158
Meestal krijg je kinderstiften er goed af.
Niet druk om maken joh.
pi_113420275
oeps simmu...
  dinsdag 26 juni 2012 @ 17:52:55 #298
265732 Keshet
pi_113420557
Tsssk. Gun dat kind ook wat lol! :P

Moderator dinsdag 26 juni 2012 @ 17:54:35 #299
5428 crew  miss_sly
pi_113420615
Hier wordt ook regelmatig geschminckt of nagels gelakt met stiften. Vind het niet zo boeiend :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_113424777
Hoe doen jullie het als je peuter wordt geslagen/geschopt/geduwd door een andere peuter? Ik zeg tegen L dat ze terug mag slaan/schoppen/duwen. Een vriendin vertelt haar peuter dat ze naar mama of de juf moet stappen.

Ik zeg er zelf trouwens altijd expliciet bij dat ze alléén terúg mag slaan/schoppen/duwen en ze het nooit als eerste mag doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')