We zijn toen wijselijk wat gaan eten in de kalm aan laanquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:25 schreef Fuszy het volgende:
Ik heb hem het hele weekend belachelijk gemaakt, maar ik vond zijn optreden wel lachen. We liepen er langs toen we het terrein op kwamen
Afgehaakt of niet, het feit dat andere festivals (en dan kijk ik met name naar Lowlands) zo snel uitverkopen is wat mij betreft echt niet meer dan een hype. Anders kan ik t niet verklaren dat het al is uitverkocht voordat er ook maar 1 enkele naam is gepresenteerd. En dat snap ik dan weer niet. Ja ik ga naar een festival om de sfeer maar ook om de bands die er spelen. En als ik niet weet welke bands op Lowlands spelen ga ik geen kaartje kopen. Er zijn veel mensen die dat wel doen en mijn inziens komt het grootste deel van die ticketverkoop voort uit mensen die willen zeggen "kijk, ik ben hip want ik ga naar Lowlands ipv naar het mainstream en dus verneukte/afgehaakte Pinkpop".quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:23 schreef Keyos het volgende:
[..]
Pinkpop is afgehaakt, dat is een feit. Waar andere festivals steeds vroeger uitverkopen,
Werchter is volledig uitverkochtquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:45 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Afgehaakt of niet, het feit dat andere festivals (en dan kijk ik met name naar Lowlands) zo snel uitverkopen is wat mij betreft echt niet meer dan een hype. Anders kan ik t niet verklaren dat het al is uitverkocht voordat er ook maar 1 enkele naam is gepresenteerd. En dat snap ik dan weer niet. Ja ik ga naar een festival om de sfeer maar ook om de bands die er spelen. En als ik niet weet welke bands op Lowlands spelen ga ik geen kaartje kopen. Er zijn veel mensen die dat wel doen en mijn inziens komt het grootste deel van die ticketverkoop voort uit mensen die willen zeggen "kijk, ik ben hip want ik ga naar Lowlands ipv naar het mainstream en dus verneukte/afgehaakte Pinkpop".
Trouwens: over het niet boeken van headliners en toch uitverkopen. De Foo Fighters staan dit jaar op Lowlands, dus wat nou geen headliners?
Werchter is trouwens ook nog niet uitverkocht
Foo's zijn een stuk meer mainstream dan Metallica bv. Die laatste zal je echt niet snel op Lowlands zien.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:45 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Afgehaakt of niet, het feit dat andere festivals (en dan kijk ik met name naar Lowlands) zo snel uitverkopen is wat mij betreft echt niet meer dan een hype. Anders kan ik t niet verklaren dat het al is uitverkocht voordat er ook maar 1 enkele naam is gepresenteerd. En dat snap ik dan weer niet. Ja ik ga naar een festival om de sfeer maar ook om de bands die er spelen. En als ik niet weet welke bands op Lowlands spelen ga ik geen kaartje kopen. Er zijn veel mensen die dat wel doen en mijn inziens komt het grootste deel van die ticketverkoop voort uit mensen die willen zeggen "kijk, ik ben hip want ik ga naar Lowlands ipv naar het mainstream en dus verneukte/afgehaakte Pinkpop".
Trouwens: over het niet boeken van headliners en toch uitverkopen. De Foo Fighters staan dit jaar op Lowlands, dus wat nou geen headliners?
Werchter is trouwens ook nog niet uitverkocht
Nee er zijn (gisteren althansquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:47 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Werchter is volledig uitverkocht
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:03 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Nee er zijn (gisteren althans) nog kaarten voor de donderdag
quote:Rock Werchter is uitverkocht!
Thursday 24 May 2012
Net gingen de laatste dagtickets voor donderdag 28 juni de deur uit. En dat maakt dat Rock Werchter 2012 nu officieel en helemaal uitverkocht is. Per dag worden er 85.000 festivalgangers verwacht. 67.000 van hen hebben een combi-ticket op zak en zijn er de volle 4 dagen bij. Per dag zijn ook 18.000 dagtickets verkocht. Rock Werchter vestigt dit jaar een nieuw bezoekersrecord. Maar liefst 139.000 unieke bezoekers zullen present geven. Het vernieuwde Rock Werchter, dat dit jaar met een extra podium uitpakt, wordt gesmaakt. 81 artiesten zullen optreden waaronder kleppers zoals The Cure, Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers, Editors, Elbow, dEUS, Jack White, The xx, Mumford & Sons, Snow Patrol en Florence + the Machine.
gross van de bezoekers --> grosquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:52 schreef Pink_Floyd het volgende:
FOK!-review plus artiesten/sfeerfoto's, misschien sta je er nog wel tussen
http://frontpage.fok.nl/review/544936/1/1/50/evenement-pinkpop-2012.html
Of Lowlands en Werchter een typische sfeer hebben weet ik niet, ben er nog nooit geweest (dit jaar Werchter voor t eerst, alleen op vrijdag trouwens)quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Foo's zijn een stuk meer mainstream dan Metallica bv. Die laatste zal je echt niet snel op Lowlands zien.
Verder ben ik het helemaal met je eens over die idiote ticketverkopen, maar het zegt wel wat. Werchter, RaR en Lowlands starten allemaal een vroege voorverkoop, voor er iets/weinig bekend is. En ze verkopen wél allemaal tickets, omdat mensen weten wat ze kunnen verwachten, en om de sfeer gaan.
Pinkpop doet dat wijselijk niet, aangezien ze misschien 5000 a 10000 tickets verkopen van mensen uit de buurt of die-hards, maar een echte typische sfeer heeft Pinkpop niet, en de lineup kan ieder jaar weer een andere kant op, ze hebben flinke metal jaren gehad, met Tool, Marylin Manson, Metallica, maar ook hele 'poppy' jaren, of classic.
Ah ok, dan klopt t niet wat ze op StuBru zeidenquote:
Ik wou het net gaan verbeteren en toen was je me al voorquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:07 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
gross van de bezoekers --> gros
Al stonken ze misschien wel.
nou, ik heb anders lekker vaak kunnen douchen. De camping was best rustig, dus geen superlange rijen vaak.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:15 schreef Pink_Floyd het volgende:
[..]
Ik wou het net gaan verbeteren en toen was je me al vooren na drie dagen klopte dat andere ook wel idd
, thanks!
Dat was het dit jaar al, leuk voor opa en zijn kleinkinderen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:40 schreef Poespas het volgende:
Het enige wat ik nog een beetje kan bedenken is dat ze een volledig 'classic' festival gaan worden, de omroep MAX onder de festivals
Ja dat viel mij ook ontzettend mee, vond het super vet!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:07 schreef Fuszy het volgende:
Zo hee, ik vond Linkin Park ook wel zeer vet. Vond het geluid, stem etc wel echt goed. Hoorde niet wat veel mensen altijd over LP zeiden. Dat ze zo slecht live waren, dit was gewoon genieten
Ik heb alleen één nummer gehoord op de radio vanaf Pinkpop, maar mijn oren gingen er spontaan van bloeden... Zo vals heb ik ze al lang niet meer gehoord.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:07 schreef Fuszy het volgende:
Zo hee, ik vond Linkin Park ook wel zeer vet. Vond het geluid, stem etc wel echt goed. Hoorde niet wat veel mensen altijd over LP zeiden. Dat ze zo slecht live waren, dit was gewoon genieten
Onzin. De stemmen waren goed, al gaat er natuurlijk altijd een uithaal niet helemaal zuiver.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:58 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb alleen één nummer gehoord op de radio vanaf Pinkpop, maar mijn oren gingen er spontaan van bloeden... Zo vals heb ik ze al lang niet meer gehoord.
geluid op tv e nradio is vaak een heel stuk slechter dan hoe je het ervaart als je op het veld staat.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:58 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb alleen één nummer gehoord op de radio vanaf Pinkpop, maar mijn oren gingen er spontaan van bloeden... Zo vals heb ik ze al lang niet meer gehoord.
Wat een kutopmerking. Dat hij nou niet bekend is met die muziek betekent niet dat mensen die 40/50 jaar jonger zijn dan hij dat niet zijn.quote:Van Festival Dour krijg ik hele lijsten met namen van bands waar ik nog nooit van heb gehoord. Het is niet meer te belopen. Je hebt er als band ook helemaal niks aan om op een festival te spelen in een kleine tent voor 20 man.
Sowieso ook zijn voorstel voor die avondklok van 11 uur en dat een festival maar 3 dagen mag duren.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:14 schreef Darkestrah het volgende:
http://www.festivalinfo.n(...)_Europese_festivals/
Wat een irritante man is het ook.Ook dit stukje uit het originele bericht:
[..]
Wat een kutopmerking. Dat hij nou niet bekend is met die muziek betekent niet dat mensen die 40/50 jaar jonger zijn dan hij dat niet zijn.
Grootste nadeel van pinkpop naar mijn mening:quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:14 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Wat een kutopmerking. Dat hij nou niet bekend is met die muziek betekent niet dat mensen die 40/50 jaar jonger zijn dan hij dat niet zijn.
Ja, dat is toch wel de grootst mogelijke onzin die je je kunt bedenken... Dus alleen omdat hij dat wat betreft vergunningen niet rond krijgt, moeten alle andere festivals zich daar maar naar schikken?quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:15 schreef On het volgende:
[..]
Sowieso ook zijn voorstel voor die avondklok van 11 uur en dat een festival maar 3 dagen mag duren.
Te weinig bands vind ik een groter minpunt. Het is soms kiezen tussen twee dingen waar je niets mee hebt. Dan heb ik liever 4 verschillende dingen tegelijkertijd die ook nog eens een beetje variatie brengen. (Ook dat laatste is Pinkpop een beetje vreemd. Ze zetten er volgens mij andere acts neer om bepaalde doelgroepen te pleasen)quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:16 schreef Piger het volgende:
[..]
Grootste nadeel van pinkpop naar mijn mening:
- Festival eindigt veel te vroeg. Headliners die in het donker spelen met een leuke (licht)show eromheen, dat maakt de sfeer een stuk beter~!
Tijde dat die man naar een bejaardentehuis gaat!quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:14 schreef Darkestrah het volgende:
Ik herzie mijn mening:quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:19 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Te weinig bands vind ik een groter minpunt. Het is soms kiezen tussen twee dingen waar je niets mee hebt. Dan heb ik liever 4 verschillende dingen tegelijkertijd die ook nog eens een beetje variatie brengen. (Ook dat laatste is Pinkpop een beetje vreemd. Ze zetten er volgens mij andere acts neer om bepaalde doelgroepen te pleasen)
Heeft die man geen media-adviseur die hem vertelt wanneer hij zijn kop moet houden?quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:14 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Vorig jaar sloot ie een avond af met gezeik over btw-verhoging. Het is gewoon een zeikerige bejaarde geworden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:43 schreef henkde_j het volgende:
Trouwens ook knap waardeloos hoe hij het festival afsloot. Iedereen zat zich af te vragen of er na The Boss nog wat zou komen, dank woord, of iets van afsluitingsknaller. Maar nee. Bleef enkele minuten leeg en toen kwam Smeets een duf promopraatje houden. Wat een deceptie.![]()
Als hij dit nu even vlot voor het laatste nummer van Springsteen deed, en vervolgens Springsteen liet afsluiten met een knallende vuurwerk show, dan was het een stuk betere afsluiting geweest.
Net zoals zijn gezeur over werktijden. Daar wordt op festivals juist heel streng op toegezien. Heb zelf ook wel eens op Lowlands gewerkt, maar daar moesten we het niet in ons hoofd halen om arbo-regeltjes aan onze laars te lappen... Dan konden we echt meteen vertrekken en werd het bandje direct doorgeknipt. Daar werd heel streng op gecontroleerd, dat geldt dus ook voor het naleven van werktijden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:42 schreef Markeerstift het volgende:
Wat een onzincurfew om 11 uur. Festivalgangers kunnen zelf heel goed bepalen hoe lang ze door kunnen en willen gaan (op een paar na dan).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |