quote:Smeets wil het programma wel zo veel mogelijk vernieuwend houden en niet te veel in herhaling vallen. "Soms spelen bands te vaak." Dit jaar zagen muziekliefhebbers onder meer The Cure, Bruce Springsteen, James Morrison en Anouk optreden.
Pinkpop is organisatorisch ook echt een compleet rampenfestival, ze leggen het op alle punten af op de concurrentie in omringende landen, waardoor ze de laatste jaren dus ook minder tickets verkopen dan de betreffende festivals (Werchter, Rock am Ring etc). Je kan het anno 2012 niet meer maken om pas je campings in de ochtend open te gooien.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:17 schreef tha_one het volgende:
Was mijn eerste keer op pinkpop. Heb met vrienden op camping B gestaan.
Had van het festival gebeuren eerlijk gezegd wel wat meer verwacht. Als je niet voor de bands komt, hoef je eigenlijk niet te gaan. Want er is voor de rest erg weinig te doen op het terein.
Ook is het echt belachelijk dat het om 11 uur al is afgelopen, waarna je weer een half uur moet teruglopen naar de camping.
Top acts voor mij:
Bruce Springsteen (wat een energie).
Linkin Park (niet al te hoge verwachtingen, wel echt goed).
Ik vond Kyteman eerlijk gezegd het meest tegenvallen. (het was allemaal een beetje sloom).
Ben denk ik geen geschikte pinkpop ganger, volgend jaar maar eens kijken of we lowlands kaartjes kunnen krijgen
QFT. Wat mij betreft mogen ze als eerst "The Security Company" eruit sturen. Die gasten zijn zo arrogant en hebben zelf het idee dat ze Minister-President van het land zijnquote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:05 schreef Keyos het volgende:
[..]
Pinkpop is organisatorisch ook echt een compleet rampenfestival, ze leggen het op alle punten af op de concurrentie in omringende landen, waardoor ze de laatste jaren dus ook minder tickets verkopen dan de betreffende festivals (Werchter, Rock am Ring etc). Je kan het anno 2012 niet meer maken om pas je campings in de ochtend open te gooien.
Op vrijwel elk festival kan je tegenwoordig al minimaal een dag van tevoren de camping op, de reden zal wel aan de vergunning liggen of financieel (mensen een dag eerder de camping op laten zal niet lucratief zijn, en we weten hoe Smeets op de centjes let, heb je betaald is hij klaar met je).
Ook kan het niet meer dat je hoofdact al om half 9 moet beginnen, en dat je bij 11en alweer naar je camping kan omdat je 1 minuut na de act al van het terrein afgebonjourd wordt door de security (als absolute Pinkpop dieptepunt voor mij: The Prodigy die de helft van de set in het licht moet spelen, dat kan gewoon niet). Ze moeten een voorbeeld nemen aan Rock in Rio, daar begint Metallica pas om 01:00 met spelen, dit is dan een heel extreem geval, maar in mijn ogen hoort een hoofdact pas rond 10 uur of later te beginnen.
Het maakt eigenlijk niets uit of Pinkpop dit überhaupt wel mag realiseren door gemeente of niet, het feit is gewoon dat alle festivals in de omgeving moderniseren, en Pinkpop vasthoud aan een formule die écht niet meer kan, het is daarom ook niet meer dan terecht dat de verkoopcijfers de laatste jaren tegenvallen terwijl andere festivals maanden van tevoren uitverkocht zijn. Ik hoor ook alweer dat mensen om 07:00 wakker zijn gemaakt vandaag zodat ze zo snel mogelijk van het tuig af zijn, tuurlijk moet je mensen wekken zodat ze op tijd weg zijn, maar 07:00 is wel heel extreem.
Dit zijn gewoon allemaal voorbeelden waar Pinkpop op kan verbeteren , alleen gaan ze dit nooit doen door die ouwe chagrijn Smeets (lijkt mij een hele nare vent).
OK, dan heb ik die gemist, vind eigelijk dat je overal die faciliteit zou moeten hebben, maar als je weet waar het is had ik die toilet gekozen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bij de toiletten links van main stage waren gewoon kranen. Dat werd nogal een waterballet, op een gegeven moment.
Dat geldt eigenlijk voor alle securitybedrijven. Die op Pinkpop vond ik altijd nog wel meevallen eigenlijk. Maar mensen bij security denken altijd een bepaalde macht te moeten afdwingen en dat gaat zelden op een vriendelijke manier... Dat zie je bij festivals, maar bijvoorbeeld ook bij portiers bij uitgaansgelegenheden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:10 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
QFT. Wat mij betreft mogen ze als eerst "The Security Company" eruit sturen. Die gasten zijn zo arrogant en hebben zelf het idee dat ze Minister-President van het land zijnNeem een voorbeeld aan Werchter. Alles qua beveiliging loopt daar via vrijwilligers en is echt stukken relaxter als menig ander festival.
Eensquote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:05 schreef Keyos het volgende:
[..]
Pinkpop is organisatorisch ook echt een compleet rampenfestival, ze leggen het op alle punten af op de concurrentie in omringende landen, waardoor ze de laatste jaren dus ook minder tickets verkopen dan de betreffende festivals (Werchter, Rock am Ring etc). Je kan het anno 2012 niet meer maken om pas je campings in de ochtend open te gooien.
Op vrijwel elk festival kan je tegenwoordig al minimaal een dag van tevoren de camping op, de reden zal wel aan de vergunning liggen of financieel (mensen een dag eerder de camping op laten zal niet lucratief zijn, en we weten hoe Smeets op de centjes let, heb je betaald is hij klaar met je).
Ook kan het niet meer dat je hoofdact al om half 9 moet beginnen, en dat je bij 11en alweer naar je camping kan omdat je 1 minuut na de act al van het terrein afgebonjourd wordt door de security (als absolute Pinkpop dieptepunt voor mij: The Prodigy die de helft van de set in het licht moet spelen, dat kan gewoon niet). Ze moeten een voorbeeld nemen aan Rock in Rio, daar begint Metallica pas om 01:00 met spelen, dit is dan een heel extreem geval, maar in mijn ogen hoort een hoofdact pas rond 10 uur of later te beginnen.
Het maakt eigenlijk niets uit of Pinkpop dit überhaupt wel mag realiseren door gemeente of niet, het feit is gewoon dat alle festivals in de omgeving moderniseren, en Pinkpop vasthoud aan een formule die écht niet meer kan, het is daarom ook niet meer dan terecht dat de verkoopcijfers de laatste jaren tegenvallen terwijl andere festivals maanden van tevoren uitverkocht zijn. Ik hoor ook alweer dat mensen om 07:00 wakker zijn gemaakt vandaag zodat ze zo snel mogelijk van het tuig af zijn, tuurlijk moet je mensen wekken zodat ze op tijd weg zijn, maar 07:00 is wel heel extreem.
Dit zijn gewoon allemaal voorbeelden waar Pinkpop op kan verbeteren , alleen gaan ze dit nooit doen door die ouwe chagrijn Smeets (lijkt mij een hele nare vent).
Pinkpop met Jan Smeets aan het roer zal niet nog 10 jaar lang 60.000 man per weekend te trekken. De aankleding is te summier, lineup teveel persoonlijke smaak van Jan, en een allegaartje (wat goed kan zijn, maar niet als je maar <40 acts hebt) en ze staan stil waar anderen innoveren.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jawel, maar ze waren een jaar of wat geleden al bijna klaar, toen hebben ze het beleid aangepast om toch ook maar voor de grote knallers te gaan. Maar ik weet niet, tis een gevoelsdingetje hoor, maar ik ben op genoeg festivals geweest, en Pinkpop staat qua sfeer, aankleding, en gewoon 'alles er omheen' toch wel echt onderaan. Dus ze moeten het echt gewoon van hun lineup hebben. En op het moment dat die veel overlapt met zaalshows, of Werchter, Rock am Ring, noem maar op, dan denk ik dat ze het lastig gaan krijgen.
Maar we shall see, ik gun ze het beste, want het zou zonde zijn als Nederland dit festival verliest. Ik hoop alleen dat ze gewoon een beetje gaan innoveren. Werchter gaat tegenwoordig ook tot 0230 door, podium erbij, Rock am Ring knalt er nog eens een 'late night special' tegenaan, etc.
En wat doet Pinkpop, die stoppen nog even een kwartiertje vroeger nadat ze wellicht vorig jaar mot hebben gehad met de gemeente omdat de Foo's te lang doorgingen.
Het is toch ook een enorme inkomstenbron voor de provincie, en de gemeente. Ga eens babbelen, leg uit dat gezien de concurrentie en dergelijke het echt niet meer van deze tijd is om om 23u klaar te moeten zijn. Of verhuis gewoon, het Megaland terrein is redelijk beperkt met mogelijkheden om de boel er omheen wat 'op te leuken'.
Ze hebben sowieso niet voor niets een 'V' op hun shirtje staan. Die staat voor Voldoende.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:10 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
QFT. Wat mij betreft mogen ze als eerst "The Security Company" eruit sturen. Die gasten zijn zo arrogant en hebben zelf het idee dat ze Minister-President van het land zijnNeem een voorbeeld aan Werchter. Alles qua beveiliging loopt daar via vrijwilligers en is echt stukken relaxter als menig ander festival.
Muziek, bier en goed weer: wat wil je nog meer?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:17 schreef tha_one het volgende:
Was mijn eerste keer op pinkpop. Heb met vrienden op camping B gestaan.
Had van het festival gebeuren eerlijk gezegd wel wat meer verwacht. Als je niet voor de bands komt, hoef je eigenlijk niet te gaan. Want er is voor de rest erg weinig te doen op het terein.
Ook is het echt belachelijk dat het om 11 uur al is afgelopen, waarna je weer een half uur moet teruglopen naar de camping.
Top acts voor mij:
Bruce Springsteen (wat een energie).
Linkin Park (niet al te hoge verwachtingen, wel echt goed).
Ik vond Kyteman eerlijk gezegd het meest tegenvallen. (het was allemaal een beetje sloom).
Ben denk ik geen geschikte pinkpop ganger, volgend jaar maar eens kijken of we lowlands kaartjes kunnen krijgen
Ik snap wel wat hij bedoeld. Het meest extreme voorbeeld is wel Lowlands met een heel programma om de muziek heen. Maar ook bij andere festivals is genoeg anders te doen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:48 schreef Veadige het volgende:
[..]
Muziek, bier en goed weer: wat wil je nog meer?
Wat had jij dan verwacht op het terrein?
Een draaimolen en een octopuss?
Er staat wél een reuzenrad(je).
Klopt, maar goed, als je op wat andere festivals bent geweest dan zie je wel echt dat Pinkpop qua gewoon ALLES er omheen (aankleding, opbouw, inrichting terrein, programma náást/voor/na de optredens) wel echt the bare minimum is, en echt niks meer.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:50 schreef Fuszy het volgende:
Ach, de vergelijking die je niet mag maken is die met Lowlands. Dan mis ik wel wat op Pinkpop, maar daar heb ik niet op gelet. Ook al was dit de eerste keer voor mij op Pinkpop. Heb echt genoten.
Ik vind dat bullshit dat Pinkpop "zou zijn afgehaakt".quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Klopt, maar goed, als je op wat andere festivals bent geweest dan zie je wel echt dat Pinkpop qua gewoon ALLES er omheen (aankleding, opbouw, inrichting terrein, programma náást/voor/na de optredens) wel echt the bare minimum is, en echt niks meer.
En denk dat ze zich daarom in een lastige situatie hebben gemanouvreerd, enkele jaren geleden hadden ze 2 slechte jaren, toen is Jan van zn geloof gestapt en zgn. 'stadionacts' gaan boeken. Nou goed, die trekken wel 50 a 60.000 man. Maar vervolgens kijken mensen ook eens op zich heen. Roskilde, Reading, en nog dichterbij Rock am Ring en Rock Werchter.
Werchter is wat duurder (195 euro, wel vier dagen), maar goede sfeer ook altijd, goede aankleding, en vaak toch nog nét ff een paar grote naampjes meer dan Pinkpop. Ook staan er totaal rond de 80 acts (81 dit jaar).
Voor RaR geldt eigenlijk hetzelfde, sowieso zou Jan zonder RaR nergens zijn, die trekken best wat grote namen richting noord-europa zo eind mei/begin juni. RaR is ook nog eens redelijk voordelig, 160 in de vroege voorverkoop volgens mij, daarna 175, tegen Pinkpop 165. Je krijgt wel bij RaR ook wat grotere namen, en ook hier rond de 80 bands (83 dit jaar totaal), ruim dubbele van Pinkpop dus.
Dan kan je ook die variatie wat beter maken, stijlen wat makkelijker mixen, zonder dat je programma snel als allegaartje overkomt, of je wel heel erg één stijl boven de andere moet kiezen (veelgehoord dingetje over de Pinkpop lineup van dit jaar was natuurlijk dat het heel erg 'classic' was, en er bv. amper hard rock of metal stond).
Wat je daarnaast ziet is dat festivals als Rock am Ring, Werchter, Roskilde, Reading etc. onder de grotere bands echt een begrip is. Metallica noemt een zooi van die festivals in een press release over wat ze de afgelopen jaren allemaal bereikt hebben, bands wijden er een apart nieuwsbericht of persco aan als ze een van die festival headlinen (Zie de speciale pagina van de Foo Fighters over Reading). En Pinkpop mist daar gewoon, op de een of andere manier zijn ze toch afgehaakt in de loop van de jaren.
Pinkpop is afgehaakt, dat is een feit. Waar andere festivals steeds vroeger uitverkopen, heeft Pinkpop één van de grootste acts op aarde nodig om een dag goed te laten verkopen, en was de verkoop van weekendtickets dramatisch (er waren zelfs extra dagtickets voor maandag de verkoop in gegaan omdat er te weinig weekendtickets verkocht waren). Kijk naar Metallica, die band was dus blijkbaar aan de onderhandelingstafel met Pinkpop, en zijn weggekaapt door Werchter omdat ze daar liever spelen en daadkrachtiger waren. Alles aan Pinkpop is ouderwets geworden als je het vergelijkt met omringende festivals, dan kijk ik nog geen eens naar de line-up ( want als je dat erbij pakt kan Pinkpop meer 3FM pop genoemd worden, en dan boeken ze enkele bands erbij om toch een "ruige" kant te hebben, dit jaar dus Mastodon).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:10 schreef Veadige het volgende:
[..]
Ik vind dat bullshit dat Pinkpop "zou zijn afgehaakt".
2 x Springsteen binnen 3 jaar noem ik nogal een prestatie.
Dat doen niet veel festivals Pinkpop na.
Rammstein, Metallica, Coldplay: allemaal toppers die binnen zijn gesleept.
Zie je Metallica al op LowLands, om die vergelijking nog eens te maken?
En ik ben niet eens een Springsteen-fan, ik genoot véél meer van Roger Waters, die ook op datzelfde terrein heeft gespeeld (weliswaar niet tijdens Pinkpop).
Pinkpop is gewoon (zéker) voor Nederland, een uitstekend festival.
Vele der groten der aarde op muziekgebied komen wél maar mooi even naar het in Holland al o-zo verguisde Limburg.
Smeets en co: keep up the good work en volgend jaar zijn we weer erbij!
Interessante discussie!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:23 schreef Keyos het volgende:
[..]
Pinkpop is afgehaakt, dat is een feit. Waar andere festivals steeds vroeger uitverkopen, heeft Pinkpop één van de grootste acts op aarde nodig om een dag goed te laten verkopen, en was de verkoop van weekendtickets dramatisch (er waren zelfs extra dagtickets voor maandag de verkoop in gegaan omdat er te weinig weekendtickets verkocht waren). Kijk naar Metallica, die band was dus blijkbaar aan de onderhandelingstafel met Pinkpop, en zijn weggekaapt door Werchter omdat ze daar liever spelen en daadkrachtiger waren. Alles aan Pinkpop is ouderwets geworden als je het vergelijkt met omringende festivals, dan kijk ik nog geen eens naar de line-up (de line-up, want als je dat erbij pakt kan Pinkpop meer 3FM pop genoemd worden, en dan boeken ze enkele bands erbij om toch een "ruige" kant te hebben, dit jaar dus Mastodon).
Wat ook een probleem is, is dat er geen gezelligheid heerst bij de acts. Doordat ze 2 grote podia hanteren en een mini-tent, zijn de meeste acts die de moeite waard zijn op podium 1 & 2, en door het tijdschema van Pinkpop spelen die altijd in het licht, terwijl veel acts juist iets extra hebben in het donker. Kijk naar het concert van Seasick Steve op Pinkpop, dat was hartstikke leuk, maar zijn concert op Lowlands was gewoon 1000 maal sfeervoller, dat heeft niet alleen met publiek te maken, maar met de omgeving die je creëerd voor zo een band om hun nummers te spelen.
Je hoeft ook niet te verwachten van Pinkpop dat het een RaR gaat worden, dat is massaler, meer sponsoring, gigantische groepen mensen die er naartoe trekken, maar je kunt wel voor relatief weinig geld een prettigere festivalervaring bieden aan de bezoekers door niet als een nazi iedereen van je terrein af te jagen 1 minuut nadat de laatst act is afgelopen op een veels te vroeg tijdstip en bizarre tijden te hanteren van het openen en sluiten van je camping. Mensen staan de eerste dag gewoon in een gigantische file omdat die debielen de camping pas die ochtend open gooien.
Je merkt de status van Pinkpop overigens wel een beetje aan het soort publiek, ze worden steeds jonger (of juist ouder) , de "baldadigen" komen al niet meer, en dat is toch een aardig percentage van je mogelijke afnemers die je dan links laten liggen. Die gaan inmiddels naar festivals als Dour bijvoorbeeld.
Die bands komen omdat ze betaald worden, niet omdat ze Jan Smeets zo'n lieverdje vinden. Rammstein en Coldplay stonden op genoeg andere festivals (RaR en Werchter bv.), en Metallica staat inderdaad niet op Lowlands, simpelweg omdat het niet de Lowlands 'doelgroep' is, en Lowlands (en ook Pukkelpop) een wat andere opzet hebben, die boeken voor die knaken liever 10 hippe nieuwe bandjes, dan één Metallica of Iron Maiden ofzo.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:10 schreef Veadige het volgende:
[..]
Ik vind dat bullshit dat Pinkpop "zou zijn afgehaakt".
2 x Springsteen binnen 3 jaar noem ik nogal een prestatie.
Dat doen niet veel festivals Pinkpop na.
Rammstein, Metallica, Coldplay: allemaal toppers die binnen zijn gesleept.
Zie je Metallica al op LowLands, om die vergelijking nog eens te maken?
En ik ben niet eens een Springsteen-fan, ik genoot véél meer van Roger Waters, die ook op datzelfde terrein heeft gespeeld (weliswaar niet tijdens Pinkpop).
Pinkpop is gewoon (zéker) voor Nederland, een uitstekend festival.
Vele der groten der aarde op muziekgebied komen wél maar mooi even naar het in Holland al o-zo verguisde Limburg.
Smeets en co: keep up the good work en volgend jaar zijn we weer erbij!
Persoonlijke ervaringen moet eigenlijk niet mee laten wegenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:35 schreef Veadige het volgende:
[..]
Interessante discussie!
Ik waardeer je mening.
Zeker, de baldadigen komen niet meer.
Ik woon zeer dicht bij Megaland en struinde er al rond, rond 1990 (niet op het festival, maar eromheen, ik was toen 12)
Wat je toen zag, en toen duurde Pinkpop maar één dag, waren bikers en punkers.
Dat "volk" zie je tegenwoordig minder.
Pinkpop is meer mainstream, meer 3FM (lees: sponsoring en geld) geworden. Dat klopt.
Maar buiten dat alles: als je van live-muziek houdt, zoals ik.
En van bier, zoals ik.
En van gezelligheid, zoals ik.
En van mooi weer (vrouwelijk schoon, van vriendin mag ik kijken... meer niet uiteraard)
En van het hele camping gebeuren, zoals heerlijke maar veel te dure gyros en om 7.30 een eitje bakken voor de tent.
Dan ben je binnen Nederland op Pinkpop op het juiste adres.
Meer kan ik er niet van maken.
Mij staat nu nog bij dat ik tig jaren geleden een SpongeBob ballon weg zag vliegen tijdens Tool en dat er voor ons 2 Amerikanen stonden (militairen gelegen te Afnorth Brunssum) die niet konden geloven dat ze in Holland van Tool stonden te genieten op de slippers...
Van die dingen, ja... van die dingen.
We zijn toen wijselijk wat gaan eten in de kalm aan laanquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:25 schreef Fuszy het volgende:
Ik heb hem het hele weekend belachelijk gemaakt, maar ik vond zijn optreden wel lachen. We liepen er langs toen we het terrein op kwamen
Afgehaakt of niet, het feit dat andere festivals (en dan kijk ik met name naar Lowlands) zo snel uitverkopen is wat mij betreft echt niet meer dan een hype. Anders kan ik t niet verklaren dat het al is uitverkocht voordat er ook maar 1 enkele naam is gepresenteerd. En dat snap ik dan weer niet. Ja ik ga naar een festival om de sfeer maar ook om de bands die er spelen. En als ik niet weet welke bands op Lowlands spelen ga ik geen kaartje kopen. Er zijn veel mensen die dat wel doen en mijn inziens komt het grootste deel van die ticketverkoop voort uit mensen die willen zeggen "kijk, ik ben hip want ik ga naar Lowlands ipv naar het mainstream en dus verneukte/afgehaakte Pinkpop".quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:23 schreef Keyos het volgende:
[..]
Pinkpop is afgehaakt, dat is een feit. Waar andere festivals steeds vroeger uitverkopen,
Werchter is volledig uitverkochtquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:45 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Afgehaakt of niet, het feit dat andere festivals (en dan kijk ik met name naar Lowlands) zo snel uitverkopen is wat mij betreft echt niet meer dan een hype. Anders kan ik t niet verklaren dat het al is uitverkocht voordat er ook maar 1 enkele naam is gepresenteerd. En dat snap ik dan weer niet. Ja ik ga naar een festival om de sfeer maar ook om de bands die er spelen. En als ik niet weet welke bands op Lowlands spelen ga ik geen kaartje kopen. Er zijn veel mensen die dat wel doen en mijn inziens komt het grootste deel van die ticketverkoop voort uit mensen die willen zeggen "kijk, ik ben hip want ik ga naar Lowlands ipv naar het mainstream en dus verneukte/afgehaakte Pinkpop".
Trouwens: over het niet boeken van headliners en toch uitverkopen. De Foo Fighters staan dit jaar op Lowlands, dus wat nou geen headliners?
Werchter is trouwens ook nog niet uitverkocht
Foo's zijn een stuk meer mainstream dan Metallica bv. Die laatste zal je echt niet snel op Lowlands zien.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:45 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Afgehaakt of niet, het feit dat andere festivals (en dan kijk ik met name naar Lowlands) zo snel uitverkopen is wat mij betreft echt niet meer dan een hype. Anders kan ik t niet verklaren dat het al is uitverkocht voordat er ook maar 1 enkele naam is gepresenteerd. En dat snap ik dan weer niet. Ja ik ga naar een festival om de sfeer maar ook om de bands die er spelen. En als ik niet weet welke bands op Lowlands spelen ga ik geen kaartje kopen. Er zijn veel mensen die dat wel doen en mijn inziens komt het grootste deel van die ticketverkoop voort uit mensen die willen zeggen "kijk, ik ben hip want ik ga naar Lowlands ipv naar het mainstream en dus verneukte/afgehaakte Pinkpop".
Trouwens: over het niet boeken van headliners en toch uitverkopen. De Foo Fighters staan dit jaar op Lowlands, dus wat nou geen headliners?
Werchter is trouwens ook nog niet uitverkocht
Nee er zijn (gisteren althansquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:47 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Werchter is volledig uitverkocht
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:03 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Nee er zijn (gisteren althans) nog kaarten voor de donderdag
quote:Rock Werchter is uitverkocht!
Thursday 24 May 2012
Net gingen de laatste dagtickets voor donderdag 28 juni de deur uit. En dat maakt dat Rock Werchter 2012 nu officieel en helemaal uitverkocht is. Per dag worden er 85.000 festivalgangers verwacht. 67.000 van hen hebben een combi-ticket op zak en zijn er de volle 4 dagen bij. Per dag zijn ook 18.000 dagtickets verkocht. Rock Werchter vestigt dit jaar een nieuw bezoekersrecord. Maar liefst 139.000 unieke bezoekers zullen present geven. Het vernieuwde Rock Werchter, dat dit jaar met een extra podium uitpakt, wordt gesmaakt. 81 artiesten zullen optreden waaronder kleppers zoals The Cure, Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers, Editors, Elbow, dEUS, Jack White, The xx, Mumford & Sons, Snow Patrol en Florence + the Machine.
gross van de bezoekers --> grosquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:52 schreef Pink_Floyd het volgende:
FOK!-review plus artiesten/sfeerfoto's, misschien sta je er nog wel tussen
http://frontpage.fok.nl/review/544936/1/1/50/evenement-pinkpop-2012.html
Of Lowlands en Werchter een typische sfeer hebben weet ik niet, ben er nog nooit geweest (dit jaar Werchter voor t eerst, alleen op vrijdag trouwens)quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Foo's zijn een stuk meer mainstream dan Metallica bv. Die laatste zal je echt niet snel op Lowlands zien.
Verder ben ik het helemaal met je eens over die idiote ticketverkopen, maar het zegt wel wat. Werchter, RaR en Lowlands starten allemaal een vroege voorverkoop, voor er iets/weinig bekend is. En ze verkopen wél allemaal tickets, omdat mensen weten wat ze kunnen verwachten, en om de sfeer gaan.
Pinkpop doet dat wijselijk niet, aangezien ze misschien 5000 a 10000 tickets verkopen van mensen uit de buurt of die-hards, maar een echte typische sfeer heeft Pinkpop niet, en de lineup kan ieder jaar weer een andere kant op, ze hebben flinke metal jaren gehad, met Tool, Marylin Manson, Metallica, maar ook hele 'poppy' jaren, of classic.
Ah ok, dan klopt t niet wat ze op StuBru zeidenquote:
Ik wou het net gaan verbeteren en toen was je me al voorquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:07 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
gross van de bezoekers --> gros
Al stonken ze misschien wel.
nou, ik heb anders lekker vaak kunnen douchen. De camping was best rustig, dus geen superlange rijen vaak.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:15 schreef Pink_Floyd het volgende:
[..]
Ik wou het net gaan verbeteren en toen was je me al vooren na drie dagen klopte dat andere ook wel idd
, thanks!
Dat was het dit jaar al, leuk voor opa en zijn kleinkinderen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:40 schreef Poespas het volgende:
Het enige wat ik nog een beetje kan bedenken is dat ze een volledig 'classic' festival gaan worden, de omroep MAX onder de festivals
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |