abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 mei 2012 @ 17:05:51 #51
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_112174805
Ik vond Linkin Park verbazingwekkend geslaagd. De heren hebben de laatste jaren meer succes met hun rustige nummers maar ze speelden Hybrid Theory bijna volledig (op 4 nummers na)! Onverwacht goed.

Blood Red Shoes was ook weer goed, alleen deed het publiek wat minder goed mee.
pi_112174858
Nog ergens een Paul streampje?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 17:17:03 #53
197394 tha_one
podjandikkie
pi_112175338
Was mijn eerste keer op pinkpop. Heb met vrienden op camping B gestaan.

Had van het festival gebeuren eerlijk gezegd wel wat meer verwacht. Als je niet voor de bands komt, hoef je eigenlijk niet te gaan. Want er is voor de rest erg weinig te doen op het terein.
Ook is het echt belachelijk dat het om 11 uur al is afgelopen, waarna je weer een half uur moet teruglopen naar de camping.

Top acts voor mij:
Bruce Springsteen (wat een energie).
Linkin Park (niet al te hoge verwachtingen, wel echt goed).

Ik vond Kyteman eerlijk gezegd het meest tegenvallen. (het was allemaal een beetje sloom).

Ben denk ik geen geschikte pinkpop ganger, volgend jaar maar eens kijken of we lowlands kaartjes kunnen krijgen :)
pi_112175430
Tot 3 uur in die dance tent en daarna ergens op de camping op een gitaar spelen. Zo ging dat de zondag naar maandag. Rond 7 uur ging ik met een maat weg en daarna rond 9 uur opgestaan :').
Feyenoord Rotterdam
pi_112176119
Quote van nu.nl:
quote:
Smeets wil het programma wel zo veel mogelijk vernieuwend houden en niet te veel in herhaling vallen. "Soms spelen bands te vaak." Dit jaar zagen muziekliefhebbers onder meer The Cure, Bruce Springsteen, James Morrison en Anouk optreden.
_O-
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:05:21 #56
263417 Keyos
Like a Boss
pi_112177488
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 17:17 schreef tha_one het volgende:

Had van het festival gebeuren eerlijk gezegd wel wat meer verwacht. Als je niet voor de bands komt, hoef je eigenlijk niet te gaan. Want er is voor de rest erg weinig te doen op het terein.
Ook is het echt belachelijk dat het om 11 uur al is afgelopen, waarna je weer een half uur moet teruglopen naar de camping.

Top acts voor mij:

Ik vond Kyteman eerlijk gezegd het meest tegenvallen. (het was allemaal een beetje sloom).

Ben denk ik geen geschikte pinkpop ganger, volgend jaar maar eens kijken of we lowlands kaartjes kunnen krijgen :)
Pinkpop is organisatorisch ook echt een compleet rampenfestival, ze leggen het op alle punten af op de concurrentie in omringende landen, waardoor ze de laatste jaren dus ook minder tickets verkopen dan de betreffende festivals (Werchter, Rock am Ring etc). Je kan het anno 2012 niet meer maken om pas je campings in de ochtend open te gooien.

Op vrijwel elk festival kan je tegenwoordig al minimaal een dag van tevoren de camping op, de reden zal wel aan de vergunning liggen of financieel (mensen een dag eerder de camping op laten zal niet lucratief zijn, en we weten hoe Smeets op de centjes let, heb je betaald is hij klaar met je).

Ook kan het niet meer dat je hoofdact al om half 9 moet beginnen, en dat je bij 11en alweer naar je camping kan omdat je 1 minuut na de act al van het terrein afgebonjourd wordt door de security (als absolute Pinkpop dieptepunt voor mij: The Prodigy die de helft van de set in het licht moet spelen, dat kan gewoon niet). Ze moeten een voorbeeld nemen aan Rock in Rio, daar begint Metallica pas om 01:00 met spelen, dit is dan een heel extreem geval, maar in mijn ogen hoort een hoofdact pas rond 10 uur of later te beginnen.

Het maakt eigenlijk niets uit of Pinkpop dit überhaupt wel mag realiseren door gemeente of niet, het feit is gewoon dat alle festivals in de omgeving moderniseren, en Pinkpop vasthoud aan een formule die écht niet meer kan, het is daarom ook niet meer dan terecht dat de verkoopcijfers de laatste jaren tegenvallen terwijl andere festivals maanden van tevoren uitverkocht zijn. Ik hoor ook alweer dat mensen om 07:00 wakker zijn gemaakt vandaag zodat ze zo snel mogelijk van het tuig af zijn, tuurlijk moet je mensen wekken zodat ze op tijd weg zijn, maar 07:00 is wel heel extreem.

Dit zijn gewoon allemaal voorbeelden waar Pinkpop op kan verbeteren , alleen gaan ze dit nooit doen door die ouwe chagrijn Smeets (lijkt mij een hele nare vent).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_112177686
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:05 schreef Keyos het volgende:

[..]

Pinkpop is organisatorisch ook echt een compleet rampenfestival, ze leggen het op alle punten af op de concurrentie in omringende landen, waardoor ze de laatste jaren dus ook minder tickets verkopen dan de betreffende festivals (Werchter, Rock am Ring etc). Je kan het anno 2012 niet meer maken om pas je campings in de ochtend open te gooien.

Op vrijwel elk festival kan je tegenwoordig al minimaal een dag van tevoren de camping op, de reden zal wel aan de vergunning liggen of financieel (mensen een dag eerder de camping op laten zal niet lucratief zijn, en we weten hoe Smeets op de centjes let, heb je betaald is hij klaar met je).

Ook kan het niet meer dat je hoofdact al om half 9 moet beginnen, en dat je bij 11en alweer naar je camping kan omdat je 1 minuut na de act al van het terrein afgebonjourd wordt door de security (als absolute Pinkpop dieptepunt voor mij: The Prodigy die de helft van de set in het licht moet spelen, dat kan gewoon niet). Ze moeten een voorbeeld nemen aan Rock in Rio, daar begint Metallica pas om 01:00 met spelen, dit is dan een heel extreem geval, maar in mijn ogen hoort een hoofdact pas rond 10 uur of later te beginnen.

Het maakt eigenlijk niets uit of Pinkpop dit überhaupt wel mag realiseren door gemeente of niet, het feit is gewoon dat alle festivals in de omgeving moderniseren, en Pinkpop vasthoud aan een formule die écht niet meer kan, het is daarom ook niet meer dan terecht dat de verkoopcijfers de laatste jaren tegenvallen terwijl andere festivals maanden van tevoren uitverkocht zijn. Ik hoor ook alweer dat mensen om 07:00 wakker zijn gemaakt vandaag zodat ze zo snel mogelijk van het tuig af zijn, tuurlijk moet je mensen wekken zodat ze op tijd weg zijn, maar 07:00 is wel heel extreem.

Dit zijn gewoon allemaal voorbeelden waar Pinkpop op kan verbeteren , alleen gaan ze dit nooit doen door die ouwe chagrijn Smeets (lijkt mij een hele nare vent).
QFT. Wat mij betreft mogen ze als eerst "The Security Company" eruit sturen. Die gasten zijn zo arrogant en hebben zelf het idee dat ze Minister-President van het land zijn :') Neem een voorbeeld aan Werchter. Alles qua beveiliging loopt daar via vrijwilligers en is echt stukken relaxter als menig ander festival. :)
pi_112179043
Ik zit nog steeds in een grote festivalflow :') lijkt wel alsof ik aan het zweven ben.

Ik doe niet aan drugs
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:05:00 #59
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_112180209
kyemand was zo indrukwekkend! :D :D
Wat doe ik hier?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:10:33 #60
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_112180482
Het hele weekend met een Friese vlag rondgesjouwd en op camping A gefeest, prachtig haha. Mijn lijst:
1. Linkin Park
2. Anouk
3. Seasick steve

Ik heb nog flink wat blauwe plekken op m'n armen en benen opgelopen tijdens LP.
Daar was echt een chille sfeer. Ik keek erg uit naar Bruce, maar het viel mij juist enorm tegen. Maar dit zou ook kunnen liggen aan het publiek waar ik tussen stond. Ik stond redelijk vooraan, maar niemand deed mee! Ongelovelijk wat een saaie losers. :'( Toch nog even flink los gegaan op de laatste nummers gelukkig!
pi_112181595
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bij de toiletten links van main stage waren gewoon kranen. Dat werd nogal een waterballet, op een gegeven moment.
OK, dan heb ik die gemist, vind eigelijk dat je overal die faciliteit zou moeten hebben, maar als je weet waar het is had ik die toilet gekozen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:37:53 #62
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_112181849
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:10 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

QFT. Wat mij betreft mogen ze als eerst "The Security Company" eruit sturen. Die gasten zijn zo arrogant en hebben zelf het idee dat ze Minister-President van het land zijn :') Neem een voorbeeld aan Werchter. Alles qua beveiliging loopt daar via vrijwilligers en is echt stukken relaxter als menig ander festival. :)
Dat geldt eigenlijk voor alle securitybedrijven. Die op Pinkpop vond ik altijd nog wel meevallen eigenlijk. Maar mensen bij security denken altijd een bepaalde macht te moeten afdwingen en dat gaat zelden op een vriendelijke manier... Dat zie je bij festivals, maar bijvoorbeeld ook bij portiers bij uitgaansgelegenheden.
Don't let my username fool you...
pi_112182222
Wat me ook verbaasde is dat ze met het handje stonden te tappen, dat duurde me een eeuwigheid!
pi_112182314
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:05 schreef Keyos het volgende:

[..]

Eens _O_ Riep dit een paar topics terug al:

quote:
2s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:24 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jawel, maar ze waren een jaar of wat geleden al bijna klaar, toen hebben ze het beleid aangepast om toch ook maar voor de grote knallers te gaan. Maar ik weet niet, tis een gevoelsdingetje hoor, maar ik ben op genoeg festivals geweest, en Pinkpop staat qua sfeer, aankleding, en gewoon 'alles er omheen' toch wel echt onderaan. Dus ze moeten het echt gewoon van hun lineup hebben. En op het moment dat die veel overlapt met zaalshows, of Werchter, Rock am Ring, noem maar op, dan denk ik dat ze het lastig gaan krijgen.

Maar we shall see, ik gun ze het beste, want het zou zonde zijn als Nederland dit festival verliest. Ik hoop alleen dat ze gewoon een beetje gaan innoveren. Werchter gaat tegenwoordig ook tot 0230 door, podium erbij, Rock am Ring knalt er nog eens een 'late night special' tegenaan, etc.

En wat doet Pinkpop, die stoppen nog even een kwartiertje vroeger nadat ze wellicht vorig jaar mot hebben gehad met de gemeente omdat de Foo's te lang doorgingen.

Het is toch ook een enorme inkomstenbron voor de provincie, en de gemeente. Ga eens babbelen, leg uit dat gezien de concurrentie en dergelijke het echt niet meer van deze tijd is om om 23u klaar te moeten zijn. Of verhuis gewoon, het Megaland terrein is redelijk beperkt met mogelijkheden om de boel er omheen wat 'op te leuken'.
Pinkpop met Jan Smeets aan het roer zal niet nog 10 jaar lang 60.000 man per weekend te trekken. De aankleding is te summier, lineup teveel persoonlijke smaak van Jan, en een allegaartje (wat goed kan zijn, maar niet als je maar <40 acts hebt) en ze staan stil waar anderen innoveren.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:29:49 #65
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_112185138
Zo wij zijn ook weer terug!

Waar we ons met z'n allen zorgen maakten over een plek op camping B, konden we overal zo doorrijden 's ochtends. Niks geen files, we hebben de PinkPop borden niet gevolgd en onze eigen route gemaakt.
Rond 9:00 kwamen we langs station Landgraaf en sloegen daarna bij het eerste kruispunt rechtsaf. Van de verkeersregelaars daar kregen we te horen dat we hier eigenlijk niet in mochten met de auto. Maar toen stonden we toch al recht voor camping B :7

Konden we meteen uitladen en 2 gingen er met alle spullen het terrein op. Je liep zo de camping op en niks geen controle. De auto hebben we 5 minuten lopen van de camping bij Mondo Verde neergezet. Ideaal.

We hebben een topweekend gehad. Het viel me alleen wel op dat de bewakers daar gewoon aan het slapen zijn. Ik heb iedere dag een dikke stapel reclamestickers mee naar binnen kunnen nemen.

Vanochtend kwamen we wel in de files terecht, maar na 4 uurtjes waren we thuis ^O^
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:31:02 #66
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_112185222
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:10 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Ze hebben sowieso niet voor niets een 'V' op hun shirtje staan. Die staat voor Voldoende.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:48:09 #67
269001 Veadige
helemaal klaar
pi_112186391
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 17:17 schreef tha_one het volgende:

Top acts voor mij:

Muziek, bier en goed weer: wat wil je nog meer?

Wat had jij dan verwacht op het terrein?
Een draaimolen en een octopuss?

Er staat wél een reuzenrad(je).

Half uurtje teruglopen naar de camping is schappelijk.
Als je op camping A ligt.
Of dacht je dat de camping naar jou kwam?

Dus als je op B lag en daar een half uur over hebt gedaan, heb je al helemaal geen rede tot klagen.
Op A ben je al een half uurtje kwijt, omdat je "helemaal" naar de rotonde terug moet lopen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Veadige op 29-05-2012 20:56:06 ]
komt een goudvis bij de dokter,
zegt de dokter:
ah, ik zie het al,
uit de kom.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:49:59 #68
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_112186538
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:48 schreef Veadige het volgende:

[..]

Muziek, bier en goed weer: wat wil je nog meer?

Wat had jij dan verwacht op het terrein?
Een draaimolen en een octopuss?

Er staat wél een reuzenrad(je).
Ik snap wel wat hij bedoeld. Het meest extreme voorbeeld is wel Lowlands met een heel programma om de muziek heen. Maar ook bij andere festivals is genoeg anders te doen.
pi_112186557
Ach, de vergelijking die je niet mag maken is die met Lowlands. Dan mis ik wel wat op Pinkpop, maar daar heb ik niet op gelet. Ook al was dit de eerste keer voor mij op Pinkpop. Heb echt genoten.
Feyenoord Rotterdam
pi_112187112
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:50 schreef Fuszy het volgende:
Ach, de vergelijking die je niet mag maken is die met Lowlands. Dan mis ik wel wat op Pinkpop, maar daar heb ik niet op gelet. Ook al was dit de eerste keer voor mij op Pinkpop. Heb echt genoten.
Klopt, maar goed, als je op wat andere festivals bent geweest dan zie je wel echt dat Pinkpop qua gewoon ALLES er omheen (aankleding, opbouw, inrichting terrein, programma náást/voor/na de optredens) wel echt the bare minimum is, en echt niks meer.

En denk dat ze zich daarom in een lastige situatie hebben gemanouvreerd, enkele jaren geleden hadden ze 2 slechte jaren, toen is Jan van zn geloof gestapt en zgn. 'stadionacts' gaan boeken. Nou goed, die trekken wel 50 a 60.000 man. Maar vervolgens kijken mensen ook eens op zich heen. Roskilde, Reading, en nog dichterbij Rock am Ring en Rock Werchter.

Werchter is wat duurder (195 euro, wel vier dagen), maar goede sfeer ook altijd, goede aankleding, en vaak toch nog nét ff een paar grote naampjes meer dan Pinkpop. Ook staan er totaal rond de 80 acts (81 dit jaar).

Voor RaR geldt eigenlijk hetzelfde, sowieso zou Jan zonder RaR nergens zijn, die trekken best wat grote namen richting noord-europa zo eind mei/begin juni. RaR is ook nog eens redelijk voordelig, 160 in de vroege voorverkoop volgens mij, daarna 175, tegen Pinkpop 165. Je krijgt wel bij RaR ook wat grotere namen, en ook hier rond de 80 bands (83 dit jaar totaal), ruim dubbele van Pinkpop dus (dit jaar 37 acts meen ik, minder dan 40 in ieder geval).

Dan kan je ook die variatie wat beter maken, stijlen wat makkelijker mixen, zonder dat je programma snel als allegaartje overkomt, of je wel heel erg één stijl boven de andere moet kiezen (veelgehoord dingetje over de Pinkpop lineup van dit jaar was natuurlijk dat het heel erg 'classic' was, en er bv. amper hard rock of metal stond).

Wat je daarnaast ziet is dat festivals als Rock am Ring, Werchter, Roskilde, Reading etc. onder de grotere bands echt een begrip zijn. Metallica noemt een zooi van die festivals in een press release over wat ze de afgelopen jaren allemaal bereikt hebben, bands wijden er een apart nieuwsbericht of persco aan als ze een van die festival headlinen (Zie de speciale pagina van de Foo Fighters over Reading). En Pinkpop mist daar gewoon, op de een of andere manier zijn ze toch afgehaakt in de loop van de jaren.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 21:06:17 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:10:27 #71
269001 Veadige
helemaal klaar
pi_112188131
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:57 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Klopt, maar goed, als je op wat andere festivals bent geweest dan zie je wel echt dat Pinkpop qua gewoon ALLES er omheen (aankleding, opbouw, inrichting terrein, programma náást/voor/na de optredens) wel echt the bare minimum is, en echt niks meer.

En denk dat ze zich daarom in een lastige situatie hebben gemanouvreerd, enkele jaren geleden hadden ze 2 slechte jaren, toen is Jan van zn geloof gestapt en zgn. 'stadionacts' gaan boeken. Nou goed, die trekken wel 50 a 60.000 man. Maar vervolgens kijken mensen ook eens op zich heen. Roskilde, Reading, en nog dichterbij Rock am Ring en Rock Werchter.

Werchter is wat duurder (195 euro, wel vier dagen), maar goede sfeer ook altijd, goede aankleding, en vaak toch nog nét ff een paar grote naampjes meer dan Pinkpop. Ook staan er totaal rond de 80 acts (81 dit jaar).

Voor RaR geldt eigenlijk hetzelfde, sowieso zou Jan zonder RaR nergens zijn, die trekken best wat grote namen richting noord-europa zo eind mei/begin juni. RaR is ook nog eens redelijk voordelig, 160 in de vroege voorverkoop volgens mij, daarna 175, tegen Pinkpop 165. Je krijgt wel bij RaR ook wat grotere namen, en ook hier rond de 80 bands (83 dit jaar totaal), ruim dubbele van Pinkpop dus.

Dan kan je ook die variatie wat beter maken, stijlen wat makkelijker mixen, zonder dat je programma snel als allegaartje overkomt, of je wel heel erg één stijl boven de andere moet kiezen (veelgehoord dingetje over de Pinkpop lineup van dit jaar was natuurlijk dat het heel erg 'classic' was, en er bv. amper hard rock of metal stond).

Wat je daarnaast ziet is dat festivals als Rock am Ring, Werchter, Roskilde, Reading etc. onder de grotere bands echt een begrip is. Metallica noemt een zooi van die festivals in een press release over wat ze de afgelopen jaren allemaal bereikt hebben, bands wijden er een apart nieuwsbericht of persco aan als ze een van die festival headlinen (Zie de speciale pagina van de Foo Fighters over Reading). En Pinkpop mist daar gewoon, op de een of andere manier zijn ze toch afgehaakt in de loop van de jaren.
Ik vind dat bullshit dat Pinkpop "zou zijn afgehaakt".
2 x Springsteen binnen 3 jaar noem ik nogal een prestatie.
Dat doen niet veel festivals Pinkpop na.

Rammstein, Metallica, Coldplay: allemaal toppers die binnen zijn gesleept.
Zie je Metallica al op LowLands, om die vergelijking nog eens te maken?

En ik ben niet eens een Springsteen-fan, ik genoot véél meer van Roger Waters, die ook op datzelfde terrein heeft gespeeld (weliswaar niet tijdens Pinkpop).

Pinkpop is gewoon (zéker) voor Nederland, een uitstekend festival.
Vele der groten der aarde op muziekgebied komen wél maar mooi even naar het in Holland al o-zo verguisde Limburg.

Smeets en co: keep up the good work en volgend jaar zijn we weer erbij!
komt een goudvis bij de dokter,
zegt de dokter:
ah, ik zie het al,
uit de kom.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:17:33 #72
19954 VisStick
Blub ik ben een VisStick
pi_112188612
Pinkpop is voor mij altijd een leuk festival, al was de line-up dit jaar wat minder. Daardoor zal de kaartverkoop ook wat minder zijn geweest, want wij stonden op camping C en daar stonden veel minder tentjes dan vorig jaar. Ook op het festivalterrein zelf was het een stuk rustiger, ondanks het goede weer, dus zullen meer mensen de line-up niet zo goed hebben gevonden.

Anyhoe, ik heb me persoonlijk dus evengoed uitstekend vermaakt! Dat het wat rustiger is vind ik alleen maar fijn (geen wachtrij voor bier en patat :) ) en met een zonnetje en genoeg wel goede muziek zijn het 3 geslaagde dagen geweest.

Valt mij op dat de bands die ik slecht vond, door velen juist als goed worden beschouwd en andersom.

Top:
Linkin Park (eindelijk muziek waarop je helemaal los kan gaan, wat op een festival wel handig is en er dit jaar te weinig van waren).
Ting Tings
Seasick Steve (de opa die iedereen wil hebben)
Bruce (niet echt mijn muziek, maar hij weet er wel een feestje van te maken)
Blood red shoes
Boss Hoss
Babylon Circus

Flop:
Mumford and Sons (boooring, na 3 nummer zijn we weggegaan, want vielen bijna in slaap)
Mastodon (had me verheugd op wat metal, maar viel zwaar tegen)
Kyteman (Lees een hoop goede recensies, maar is duidelijk niks voor mij)

Voor volgend jaar dus net als vroegah wat meer goede rock bands en wat minder top 40/3FM hit bandjes en ik ben er weer bij. EN dan zal de kaartverkoop waarschijnlijk ook beter gaan :)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:23:18 #73
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_112188962
Terwijl de discussie doorgaat over het feit of Pinkpop kut is of niet, kan ik maar 1 ding concluderen:

Ik heb genoten dit weekend! ^O^

Ik kwam om 12:00 uur op camping B aan en toen was er nog ruim voldoende plek. Ideaal dus.
Mijn persoonlijke top 3 wat betreft muziek is heel anders dan wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen. Maar goed mijn top 3 bestaat dan ook voornamelijk uit wat kleinere artiesten.

1) Bombay Bicycle Club
2) Miike Snow
3) The Asteroids Galaxy Tour

Wat betreft headliners vond ik The Cure wel o.k. maar niet meer dan dat. Ze speelde wel goed live maar het is niet echt mijn ding. Linkin Park vond ik er leuk. Voornamelijk omdat volgens mij zo'n 75% van de nummers van Hybrid Theory en Meteora kwam. Die twee albums heb ik helemaal kapot gedraaid toen ik een jaar of 14 was. Linkin Park was dan ook lekker nostalgisch. Bruce was gewoon weer genieten. Heb hem al eerder live gezien (Gelredome, 2007) dus wist precies wat ik kon verwachten. Wat mij betreft een waardige afsluiter van het festival!
"Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:23:26 #74
263417 Keyos
Like a Boss
pi_112188973
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:10 schreef Veadige het volgende:

[..]

Ik vind dat bullshit dat Pinkpop "zou zijn afgehaakt".
2 x Springsteen binnen 3 jaar noem ik nogal een prestatie.
Dat doen niet veel festivals Pinkpop na.

Rammstein, Metallica, Coldplay: allemaal toppers die binnen zijn gesleept.
Zie je Metallica al op LowLands, om die vergelijking nog eens te maken?

En ik ben niet eens een Springsteen-fan, ik genoot véél meer van Roger Waters, die ook op datzelfde terrein heeft gespeeld (weliswaar niet tijdens Pinkpop).

Pinkpop is gewoon (zéker) voor Nederland, een uitstekend festival.
Vele der groten der aarde op muziekgebied komen wél maar mooi even naar het in Holland al o-zo verguisde Limburg.

Smeets en co: keep up the good work en volgend jaar zijn we weer erbij!
Pinkpop is afgehaakt, dat is een feit. Waar andere festivals steeds vroeger uitverkopen, heeft Pinkpop één van de grootste acts op aarde nodig om een dag goed te laten verkopen, en was de verkoop van weekendtickets dramatisch (er waren zelfs extra dagtickets voor maandag de verkoop in gegaan omdat er te weinig weekendtickets verkocht waren). Kijk naar Metallica, die band was dus blijkbaar aan de onderhandelingstafel met Pinkpop, en zijn weggekaapt door Werchter omdat ze daar liever spelen en daadkrachtiger waren. Alles aan Pinkpop is ouderwets geworden als je het vergelijkt met omringende festivals, dan kijk ik nog geen eens naar de line-up ( want als je dat erbij pakt kan Pinkpop meer 3FM pop genoemd worden, en dan boeken ze enkele bands erbij om toch een "ruige" kant te hebben, dit jaar dus Mastodon).

Wat ook een probleem is, is dat er geen gezelligheid heerst bij de acts. Doordat ze 2 grote podia hanteren en een mini-tent, zijn de meeste acts die de moeite waard zijn op podium 1 & 2, en door het tijdschema van Pinkpop spelen die altijd in het licht, terwijl veel acts juist iets extra hebben in het donker. Kijk naar het concert van Seasick Steve op Pinkpop, dat was hartstikke leuk, maar zijn concert op Lowlands was gewoon 1000 maal sfeervoller, dat heeft niet alleen met publiek te maken, maar met de omgeving die je creëerd voor zo een band om hun nummers te spelen.

Je hoeft ook niet te verwachten van Pinkpop dat het een RaR gaat worden, dat is massaler, meer sponsoring, gigantische groepen mensen die er naartoe trekken, maar je kunt wel voor relatief weinig geld een prettigere festivalervaring bieden aan de bezoekers door niet als een nazi iedereen van je terrein af te jagen 1 minuut nadat de laatst act is afgelopen op een veels te vroeg tijdstip en bizarre tijden te hanteren van het openen en sluiten van je camping. Mensen staan de eerste dag gewoon in een gigantische file omdat die debielen de camping pas die ochtend open gooien.

Je merkt de status van Pinkpop overigens wel een beetje aan het soort publiek, ze worden steeds jonger (of juist ouder) , de "baldadigen" komen al niet meer, en dat is toch een aardig percentage van je mogelijke afnemers die je dan links laten liggen. Die gaan inmiddels naar festivals als Dour bijvoorbeeld.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 29 mei 2012 @ 21:34:08 #75
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_112189733
Blijft een eindeloze discussie dit,

Mojo heeft meerdere festivals (ter vergelijking de jaren terug dat Pinkpop op een hoogtepunt was en ieder jaar uitverkocht) de verdeling van bands die touren is anders verdeeld en daar heeft dan Pinkpop zeker mee te makken. Daarnaast stonden er dit weekend inderdaad Werchter tegenover, daarnaast is het voor grote groepen jongeren (18-30) interessanter om richting het oosten te reizen, want goedkoper, want nieuwe festivals te ontdekken. Vroeger was Pinkpop om nieuwe acts te zien, grote acts te kunnen beleven omdat er puur geen andere opties waren die binnen het bereik van een groot publiek waren. Nu reizen we de hele wereld maar over om bepaalde acts wel en niet te zien.

En dan kunnen we het nog hebben over budget, locatie, tijden, etc.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')