Beter dan in de Melkweg?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:48 schreef robuust89 het volgende:
Chase & Status
Heilige Maria op een ezel nog aan toe, wat was dat vet!![]()
Marcus gaf een paar keer aan dat hij zijn stemgeluid harder wilde in zijn in-ears. Idems voor de drums toen hij er achter zat.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:55 schreef ioko het volgende:
Mumford and Sons staat voor mij echt op nummer 1. Heb weinig gemerkt van technische problemen.
Bij Bruce was de reactie getemperd, toen hij in beeld kwam. Veel mensen hadden het niet eens doorquote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ook wel grappig: tijdens het optreden van Mumford and Sons zat Bruce al aan de zijkant van het podium mee te kijken. Op een gegeven moment zag je op het grote scherm één van de bandleden een intro spelen of zo, verder niets bijzonders, maar toen kwam Bruce even in beeld en begonnen een heel hoop mensen te juichen. Zag je dat bandlid echt even heel verbaasd kijken waarom er nu ineens zo'n reactie kwam..
Bij de eerste twee keer gitaarwissel van de zanger/gitarist wat gekraak. Gezien de gebaren naar de pdiummixer geen goed geluid of problemen met inearset. En ook bij de banjo speler bijde pedaaltjes problemen de kabels zijn daat zeker twee keer vervangen. Idem met kabels bij basversterker en kabels bij de bassdrum/kick bij de zanger/gitarist. Het leek een beetje alsof ze niet hoed konden lokaliseren waar het probleem zat.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:55 schreef ioko het volgende:
Mumford and Sons staat voor mij echt op nummer 1. Heb weinig gemerkt van technische problemen.
Geniaal moment idd. Met die slidegitaar intro. Die kop echt zo van wtf.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ook wel grappig: tijdens het optreden van Mumford and Sons zat Bruce al aan de zijkant van het podium mee te kijken. Op een gegeven moment zag je op het grote scherm één van de bandleden een intro spelen of zo, verder niets bijzonders, maar toen kwam Bruce even in beeld en begonnen een heel hoop mensen te juichen. Zag je dat bandlid echt even heel verbaasd kijken waarom er nu ineens zo'n reactie kwam..
eensquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:07 schreef Fuszy het volgende:
Zo hee, ik vond Linkin Park ook wel zeer vet. Vond het geluid, stem etc wel echt goed. Hoorde niet wat veel mensen altijd over LP zeiden. Dat ze zo slecht live waren, dit was gewoon genieten
quote:Smeets wil het programma wel zo veel mogelijk vernieuwend houden en niet te veel in herhaling vallen. "Soms spelen bands te vaak." Dit jaar zagen muziekliefhebbers onder meer The Cure, Bruce Springsteen, James Morrison en Anouk optreden.
Pinkpop is organisatorisch ook echt een compleet rampenfestival, ze leggen het op alle punten af op de concurrentie in omringende landen, waardoor ze de laatste jaren dus ook minder tickets verkopen dan de betreffende festivals (Werchter, Rock am Ring etc). Je kan het anno 2012 niet meer maken om pas je campings in de ochtend open te gooien.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:17 schreef tha_one het volgende:
Was mijn eerste keer op pinkpop. Heb met vrienden op camping B gestaan.
Had van het festival gebeuren eerlijk gezegd wel wat meer verwacht. Als je niet voor de bands komt, hoef je eigenlijk niet te gaan. Want er is voor de rest erg weinig te doen op het terein.
Ook is het echt belachelijk dat het om 11 uur al is afgelopen, waarna je weer een half uur moet teruglopen naar de camping.
Top acts voor mij:
Bruce Springsteen (wat een energie).
Linkin Park (niet al te hoge verwachtingen, wel echt goed).
Ik vond Kyteman eerlijk gezegd het meest tegenvallen. (het was allemaal een beetje sloom).
Ben denk ik geen geschikte pinkpop ganger, volgend jaar maar eens kijken of we lowlands kaartjes kunnen krijgen
QFT. Wat mij betreft mogen ze als eerst "The Security Company" eruit sturen. Die gasten zijn zo arrogant en hebben zelf het idee dat ze Minister-President van het land zijnquote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:05 schreef Keyos het volgende:
[..]
Pinkpop is organisatorisch ook echt een compleet rampenfestival, ze leggen het op alle punten af op de concurrentie in omringende landen, waardoor ze de laatste jaren dus ook minder tickets verkopen dan de betreffende festivals (Werchter, Rock am Ring etc). Je kan het anno 2012 niet meer maken om pas je campings in de ochtend open te gooien.
Op vrijwel elk festival kan je tegenwoordig al minimaal een dag van tevoren de camping op, de reden zal wel aan de vergunning liggen of financieel (mensen een dag eerder de camping op laten zal niet lucratief zijn, en we weten hoe Smeets op de centjes let, heb je betaald is hij klaar met je).
Ook kan het niet meer dat je hoofdact al om half 9 moet beginnen, en dat je bij 11en alweer naar je camping kan omdat je 1 minuut na de act al van het terrein afgebonjourd wordt door de security (als absolute Pinkpop dieptepunt voor mij: The Prodigy die de helft van de set in het licht moet spelen, dat kan gewoon niet). Ze moeten een voorbeeld nemen aan Rock in Rio, daar begint Metallica pas om 01:00 met spelen, dit is dan een heel extreem geval, maar in mijn ogen hoort een hoofdact pas rond 10 uur of later te beginnen.
Het maakt eigenlijk niets uit of Pinkpop dit überhaupt wel mag realiseren door gemeente of niet, het feit is gewoon dat alle festivals in de omgeving moderniseren, en Pinkpop vasthoud aan een formule die écht niet meer kan, het is daarom ook niet meer dan terecht dat de verkoopcijfers de laatste jaren tegenvallen terwijl andere festivals maanden van tevoren uitverkocht zijn. Ik hoor ook alweer dat mensen om 07:00 wakker zijn gemaakt vandaag zodat ze zo snel mogelijk van het tuig af zijn, tuurlijk moet je mensen wekken zodat ze op tijd weg zijn, maar 07:00 is wel heel extreem.
Dit zijn gewoon allemaal voorbeelden waar Pinkpop op kan verbeteren , alleen gaan ze dit nooit doen door die ouwe chagrijn Smeets (lijkt mij een hele nare vent).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |