Mee eens.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:20 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Doe die laatste maar, ik had zelf op allen ook wat aan te merken, maar dan is die laatste toch het beste.
Ik nog niet. Want ik geloof er niks van dat polytheïsme een reactie op monotheïsme is.quote:
Zonder religie zou atheisme niet bestaan.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik nog niet. Want ik geloof er niks van dat polytheïsme een reactie op monotheïsme is.
Sexist! Waar zijn de vrouwen in dit verhaal??quote:
Waarschijnlijk omdat het een weergave is van de op de bijbel gebaseerde visie van de makers van de site:quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:25 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Goed plaatje, alleen vraag ik me af waar waarom monotheïsme bovenaan staat.
quote:A. Timelines: Humanistic v. Christian
1. Atheism puts the founding of primitive religion at the Paleolithic period
(2mil –8K B.C.)
2. Christians put Monotheism as the foundation of all religions but as man
grew more corrupt he began to worship the crawling, flying, created things
instead of the Creator Himself
3. Historical timeline – combination of Atheist and Christian worldviews.
(see appendix 2)
(http://www.truthforsaints(...)World-Religions.html)
sommige mensen (niet noodzakelijk gelovig) willen een wereld waarin we bestaan voor een reden en evolutietheorie geeft geen reden waarom we bestaan, het geeft antwoord op de vraag hoe we hier gekomen zijn maar geeft geen reden voor ons bestaan.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:56 schreef Kees22 het volgende:
Ik had een aardig verhaal over evolutie bedacht in de loop van de middag, maar ook dat hoeft al niet meer, geloof ik.
Wat me in dat stuk van MetallsAwesome opviel, was de zinsnede: dat is zo ingewikkeld, dat moet wel ontworpen zijn. Dat argument is inmiddels herhaaldelijk ontzenuwd, maar de gevoelde noodzaak verbaast me steeds opnieuw.
Ik spraak daar toevallig laatst iemand over en die bleef maar herhalen, dat het wel moest.
-- Waarom dan? Ik kan me heel goed voorstellen dat het blind toeval is!
-- Dat weet ik niet, maar dat moet toch wel ontwerp zijn.
-- Waarom dan?
-- Dat weet ik niet, maar dat moet wel.
Na drie keer liep ze weg om een bus te halen.
Het "complexiteit" argument is dan ook een beetje onzinnig, zolang iets niet volkomen tegen de natuurwetten in gaat is het gewoon een kwestie van waarschijnlijkheid. Wat dat betreft zou zelfs een straaljager geheel spontaan in elkaar kunnen worden gezet, enkel is de waarschijnlijkheid daarvan zo klein dat zelfs ik ga twijfelen over de werkelijkheid mocht dat ooit gebeuren.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:56 schreef Kees22 het volgende:
Ik had een aardig verhaal over evolutie bedacht in de loop van de middag, maar ook dat hoeft al niet meer, geloof ik.
Wat me in dat stuk van MetallsAwesome opviel, was de zinsnede: dat is zo ingewikkeld, dat moet wel ontworpen zijn. Dat argument is inmiddels herhaaldelijk ontzenuwd, maar de gevoelde noodzaak verbaast me steeds opnieuw.
Ik spraak daar toevallig laatst iemand over en die bleef maar herhalen, dat het wel moest.
-- Waarom dan? Ik kan me heel goed voorstellen dat het blind toeval is!
-- Dat weet ik niet, maar dat moet toch wel ontwerp zijn.
-- Waarom dan?
-- Dat weet ik niet, maar dat moet wel.
Na drie keer liep ze weg om een bus te halen.
Daar zijn inmiddels toch wel werkbare oplossingen voor gevonden?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:11 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
sommige mensen (niet noodzakelijk gelovig) willen een wereld waarin we bestaan voor een reden en evolutietheorie geeft geen reden waarom we bestaan, het geeft antwoord op de vraag hoe we hier gekomen zijn maar geeft geen reden voor ons bestaan.
Omdat we volgens de evolutietheorie zijn ontstaan zien sommige mensen problemen ontstaan bij morele kwesties. Als we ontstaan zijn door een doelloos en immoreel proces zien zij geen mogelijkheid meer om voor een solide fundament voor moraal.
En daar zouden ze gelijk in kunnen hebben
Spontaan in elkaar springen doen organismen ook niet, dus dat is geen relevant argument. En ik kan heel goed de evolutie van een vlieger via de Kitty Hawk naar een straaljager beschrijven, geen kunst aan. Compleet met analogen voor een baarmoeder en een bouwplan. En soortvorming.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:20 schreef Semisane het volgende:
[..]
Het "complexiteit" argument is dan ook een beetje onzinnig, zolang iets niet volkomen tegen de natuurwetten in gaat is het gewoon een kwestie van waarschijnlijkheid. Wat dat betreft zou zelfs een straaljager geheel spontaan in elkaar kunnen worden gezet, enkel is de waarschijnlijkheid daarvan zo klein dat zelfs ik ga twijfelen over de werkelijkheid mocht dat ooit gebeuren.
Verder is het idee dat "wij mensen" überhaupt complexiteit zouden kunnen herkennen als het voor onze neus staat is ook maar de vraag.
Zo complex zijn de dingen die de mens heeft ontworpen en gemaakt ook weer niet, tot nu bestaat alles wat we bouwen uit elementen die gewoon in de periodieke tafel voorkomen en dingen als plastiek mogen dan kunstmatig zijn maar bestaan veelal gewoon uit lange kettingen van koolwaterstof moleculen. Heus knap hoor, maar niet bepaald heel complex. De gemiddelde cel is al een stuk complexer dan welk menselijk ontwerp of product dan ook.
De natuur heeft echt geen ontwerper nodig...gewoon de ruimte die de natuurwetten dienen wat basis elementen en tijd op een geologische tijdschaal.
Het gaat er niet om of iets wel of niet in elkaar springt het gaat er om dat complexiteit er niet toe doet. Wat er toe doet is waarschijnlijkheid.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Spontaan in elkaar springen doen organismen ook niet, dus dat is geen relevant argument.
Ja und?quote:En ik kan heel goed de evolutie van een vlieger via de Kitty Hawk naar een straaljager beschrijven, geen kunst aan. Compleet met analogen voor een baarmoeder en een bouwplan. En soortvorming.
Wat betekent volgens jou complexiteit?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:20 schreef Semisane het volgende:
[..]
Het "complexiteit" argument is dan ook een beetje onzinnig, zolang iets niet volkomen tegen de natuurwetten in gaat is het gewoon een kwestie van waarschijnlijkheid. Wat dat betreft zou zelfs een straaljager geheel spontaan in elkaar kunnen worden gezet, enkel is de waarschijnlijkheid daarvan zo klein dat zelfs ik ga twijfelen over de werkelijkheid mocht dat ooit gebeuren.
Verder is het idee dat "wij mensen" überhaupt complexiteit zouden kunnen herkennen als het voor onze neus staat is ook maar de vraag.
Zo complex zijn de dingen die de mens heeft ontworpen en gemaakt ook weer niet, tot nu bestaat alles wat we bouwen uit elementen die gewoon in de periodieke tafel voorkomen en dingen als plastiek mogen dan kunstmatig zijn maar bestaan veelal gewoon uit lange kettingen van koolwaterstof moleculen. Heus knap hoor, maar niet bepaald heel complex. De gemiddelde cel is al een stuk complexer dan welk menselijk ontwerp of product dan ook.
De natuur heeft echt geen ontwerper nodig...gewoon de ruimte die de natuurwetten dienen wat basis elementen en tijd op een geologische tijdschaal.
Geen absolute moraal.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:11 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
sommige mensen (niet noodzakelijk gelovig) willen een wereld waarin we bestaan voor een reden en evolutietheorie geeft geen reden waarom we bestaan, het geeft antwoord op de vraag hoe we hier gekomen zijn maar geeft geen reden voor ons bestaan.
Omdat we volgens de evolutietheorie zijn ontstaan zien sommige mensen problemen ontstaan bij morele kwesties. Als we ontstaan zijn door een doelloos en immoreel proces zien zij geen mogelijkheid meer om voor een solide fundament voor moraal.
En daar zouden ze gelijk in kunnen hebben
Je hebt het ontweken door anders te reageren.........................je weet wel.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:09 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat punt ben ik al lang gepasseerd vandaar dat ik hier af en toe nogal bot uit de hoek kan komen, net als de rest van de vaste kliek hier
Moeilijk he als de waarheid wordt gezegd, maar ja.quote:
Mens is geen Aap, dat is door Evolutionisten zelf bedacht. Nu dat jullie Atheïsten geen kant op kan gaan (niet wetenschappelijk kan bewijzen) dat een Aap geen Mens kan produceren of andersom ga je op deze manier te werk zeer wanhopige actie.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:26 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
LOL, iemand heeft hier laatst met een leuk filmpje best wel aardig aangetoond dat een aap niet tot mens is geëvolueerd, mens is juist gewoon een soort aap.
De bijbel heeft helemaal niets bewezen. Als er een dier geboren wordt met een afwijking, en die is voordelig, dan is dat al een bewijs van evolutie als dat zich verder ontwikkelt in de nakomelingen. De bijbel zegt simpelweg: God schiep die dieren toen en toen, nergens staat hoe hij dat deed (misschien wel via evolutie, maar dat wil jij natuurlijk niet geloven) of waarom.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:01 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Moeilijk he als de waarheid wordt gezegd, maar ja.
Jullie Atheïsten hebben niet een wetenschappelijk aangetoond hoe een soort tot een ander soort veranderd. De Bijbel heeft het wel bewezen namelijk dat een soort altijd hetzelfde soort produceert keer op keer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |