Dat is zeker ook denkbaar. Ik denk eerlijk gezegd aan een combinatie van beide.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:10 schreef ATON het volgende:
[..]
Het zou ook kunnen dat de ons bekende religies afstammen van één en dezelfde bron. Logisch dat ze dan tot op zekere hoogte hetzelfde vertellen.
Het boeddhisme kent ook wel de mogelijkheid van wedergeboorte in een hel hoor:quote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat boeddhisme niet dreigt met een hel en er toch zoveel boeddhisten rondlopen in Zuid-Oost Azië?
http://en.wikipedia.org/wiki/Hell#Buddhismquote:In "Devaduta Sutta", the 130th discourse of the Majjhima Nikaya, Buddha teaches about the hell in vivid detail. Buddhism teaches that there are five (sometimes six) realms of rebirth, which can then be further subdivided into degrees of agony or pleasure. Of these realms, the hell realms, or Naraka, is the lowest realm of rebirth. Of the hell realms, the worst is Avīci or "endless suffering". The Buddha's disciple, Devadatta, who tried to kill the Buddha on three occasions, as well as create a schism in the monastic order, is said to have been reborn in the Avici Hell.
However, like all realms of rebirth, rebirth in the Hell realms is not permanent, though suffering can persist for eons before being reborn again. In the Lotus Sutra, the Buddha teaches that eventually even Devadatta will become a Pratyekabuddha himself, emphasizing the temporary nature of the Hell realms. Thus, Buddhism teaches to escape the endless migration of rebirths (both positive and negative) through the attainment of Nirvana.
The Bodhisattva Ksitigarbha, according to the Ksitigarbha Sutra, made a great vow as a young girl to not reach Enlightenment until all beings were liberated from the Hell Realms or other unwholesome rebirths. In popular literature, Ksitigarbha travels to the Hell realms to teach and relieve beings of their suffering.
Dat er geen gedetailleerder plaatjes te vinden zijn verbaast me een beetje, maar dit is vast een aanzet:quote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:46 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het meest grappige vind ik nog dat religie zelf ook aan evolutie onderhevig is.
Goed plaatje, alleen vraag ik me af waar waarom monotheïsme bovenaan staat.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat er geen gedetailleerder plaatjes te vinden zijn verbaast me een beetje, maar dit is vast een aanzet:
[ afbeelding ]
Omdat het een classificatie van religies is en niet het chronologische evolutionair overzicht.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:25 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Goed plaatje, alleen vraag ik me af waar waarom monotheïsme bovenaan staat.
Ja dat snap ik, maar hoe is monotheïsme terug te voeren op atheïsme, Hebreeuwse godsdienst en animisme?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:27 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Omdat het een classificatie van religies is en niet het chronologische evolutionair overzicht.
Als het plaatje chronologisch te lezen is dan is dat van oud (boven) naar recent (onder). En dan is atheisme dus een reactie op monotheisme.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:33 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar hoe is monotheïsme terug te voeren op atheïsme, Hebreeuwse godsdienst en animisme?
Ok, nu snap ik het.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als het plaatje chronologisch te lezen is dan is dat van oud (boven) naar recent (onder). En dan is atheisme dus een reactie op monotheisme.
Maar zoals gezegd: ik zou wel eens een iets gedetailleerder plaatje willen zien.
Zie hier het onmiskenbare bewijsquote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:23 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Laat dan zien waar een Aap tot Mens is geëvolueerd?
Dat plaatje klopt van geen kanten.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat er geen gedetailleerder plaatjes te vinden zijn verbaast me een beetje, maar dit is vast een aanzet:
[ afbeelding ]
Daar was ik al bang voor. De plaatjes van Daniel zien er al beter uit.quote:
Doe die laatste maar, ik had zelf op allen ook wat aan te merken, maar dan is die laatste toch het beste.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:18 schreef ATON het volgende:
[..]Deze grafieken zijn ook al niet veel beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |