Idd zwaar irritant!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:05 schreef Hanako het volgende:
Als mensen met 120km op de linkse baan blijven hangen terwijl je met een 160/170km aan gestuiterd komt in de ankers moet en dan pas na zoooo lang pas weer naar rechts gaan en dat midden in de nacht op een verlaten snelweg.
Duitsers hebben het onnodig linksrijden uitgevonden man.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:08 schreef kiwiko het volgende:
vanmiddag een Duitser.... ja echt een DUITSER die op de middelste baan 100 bleef rijden op het 120 stuk van de A12.......
en ik heb echt een hoge pet op van Duitse chauffeurs........ dit was even een tegenvaller, maar het was ook een jong ventje........
Jawel, met google maps met een kml file. Kan misschien op de fok wiki geplaatst worden.quote:Op zondag 27 mei 2012 07:07 schreef Ridocar het volgende:
Mss handig om een maps-linkje te plaatsen waar het is gebeurd... Leuk als we een stukje visueel krijgen. Samenvatting van alle irrtatiedingetjes in een klein kaartje van NL ofzo...
Is zoiets uitvoerbaar?
Dat zuinig rijden is helemaal hip, maar rij dan in vredesnaam achter een vrachtwagen in hetzelfde tempo inderdaad.quote:Op zondag 27 mei 2012 08:47 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
Deze week al een paar keer meegemaakt: Fossielen die met 60-70 op de rechterbaan van de snelweg rijden. Gevolg: continu inhalende vrachtwagens, er bijna achteropvliegende auto's omdat niemand verwacht dat een auto 60-70 rijd op de snelweg.
Verbannen die hap.
Fietsers op rotondes die hun klauw niet uitsteken ookquote:Op zondag 27 mei 2012 09:00 schreef fotostarter het volgende:
Het ergste vind ik nog fietsers. En dan met name die klapharken die met zijn 3en, het liefst 4en naast elkaar gaan fietsen.
En dan piepen als ze voor hun sodemieter worden gereden. Kansloze kutfietsers.
Hand uitsteken is gewoon 'not done'. Staat niet stoer. Net als voor rood wachten. Wat dat betreft moet je ervan uitgaan dat fietsers losgeslagen projectielen zijn die van alles ineens kunnen doen.quote:Op zondag 27 mei 2012 09:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Fietsers op rotondes die hun klauw niet uitsteken ookSta je weer te wachten (voor de zekerheid want je hebt al zo'n vermoeden dat ze toch af gaan slaan) en ja hoor...
quote:Op zondag 27 mei 2012 09:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Fietsers op rotondes die hun klauw niet uitsteken ookSta je weer te wachten (voor de zekerheid want je hebt al zo'n vermoeden dat ze toch af gaan slaan) en ja hoor...
Met beide eens. Nu moet ik zeggen, dat ik ook veel fiets, en smorgens vroeg om 5 uur ook door rood heen joekelquote:Op zondag 27 mei 2012 09:33 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hand uitsteken is gewoon 'not done'. Staat niet stoer. Net als voor rood wachten. Wat dat betreft moet je ervan uitgaan dat fietsers losgeslagen projectielen zijn die van alles ineens kunnen doen.
Ergerlijk als je voor nop staat te wachten en ze slaan toch af.
Ja als ik er niemand mee hinder ga ik 's ochtends ook door rood en van die rotonde af zonder handje. Maar dit is elke dag dus midden in de spits.quote:Op zondag 27 mei 2012 09:36 schreef fotostarter het volgende:
[..]
[..]
Met beide eens. Nu moet ik zeggen, dat ik ook veel fiets, en smorgens vroeg om 5 uur ook door rood heen joekelMaar later op de dag zorg ik er wel voor dat de autobestuurders e.d. weet wat ik ga doen, puur om het feit dat ik er zelf een hekel aan heb als fietsers je de pleuris laten schrikken
Tenzij vrachtwaggen, een beetje wel hoor. 100 zou sowieso het minimum moeten zijn, behalve bij de vergrafte flitspalenquote:Op zondag 27 mei 2012 08:03 schreef ibaneX het volgende:
Mensen die denken dat 120km/h een minimum snelheid is op de snelweg
Alleen is daar in de spits sprake van een continue kettingbotsing omdat 3 stroken ineens allemaal strak onder de 100 moeten rijdenquote:Op zondag 27 mei 2012 09:54 schreef Tijn het volgende:
Als je je gewoon aan de snelheidslimiet houdt, heb je ook geen last van flitspalen
Doodeng inderdaad! Ik heb deze winter zoiets gehad in het donker. Ik sla af over een dubbelzijdig fietspad dus ik kijk extra goed uit (dacht ik), rent er ineens een in zwart geklede jogster (met capuchon op!) voor de motorkap langsquote:Op zondag 27 mei 2012 09:47 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik ben mij een keer echt bijna doodgeschrokken... in mijn wijk was de straatverlichting niet best (of uit) en 't was flink donker. Ik rijd rustig de straat door, ga door een bocht naar rechts en ineens zie ik in diezelfde bocht rechts een soort van schim opduiken... Is dus een jongen die zonder licht fietste. Hij was echt praktisch onzichtbaar. Ben zelden zo geschrokken. Ik geloof echt dat mijn hart 1 of 2 slagen gemist heeft. Had gelijk koppijn van de adrenalinekick... zo zeg.
Echt, wat een onverstand. Nu waren meedraaiende koplampen wel heel mooi geweest in dit unieke geval, bocht naar rechts en een fietser rechts...
Zelfde effect als er een motoragent of politiewagen op de weg zit. Een kilometer van tevoren begint het ineens op te vallen: iedereen rijdt 120 en braaf rechtsquote:Op zondag 27 mei 2012 09:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alleen is daar in de spits sprake van een continue kettingbotsing omdat 3 stroken ineens allemaal strak onder de 100 moeten rijden
Je hoeft niet onder de 100 te rijden. Als je met 102 langs een flitspaal gaat, krijg je echt geen boete thuis.quote:Op zondag 27 mei 2012 09:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alleen is daar in de spits sprake van een continue kettingbotsing omdat 3 stroken ineens allemaal strak onder de 100 moeten rijden
ik reed daar een keertje, en dit is dus echt bijzonder grappig.quote:Op zondag 27 mei 2012 10:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hoeft niet onder de 100 te rijden. Als je met 102 langs een flitspaal gaat, krijg je echt geen boete thuis.
Waarschijnlijk omdat jullie beiden op de foto staan en er niet bepaald kan worden wie te hard reed of wie wie inhaalde?quote:
waarschijnlijk wel jaquote:Op zondag 27 mei 2012 10:25 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat jullie beiden op de foto staan en er niet bepaald kan worden wie te hard reed of wie wie inhaalde?
Nou, ik zie in Duitsland ook vaak genoeg Duitsers op de middelste baan rijden, ook als ze naar rechts kunnen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:08 schreef kiwiko het volgende:
vanmiddag een Duitser.... ja echt een DUITSER die op de middelste baan 100 bleef rijden op het 120 stuk van de A12.......
en ik heb echt een hoge pet op van Duitse chauffeurs........ dit was even een tegenvaller, maar het was ook een jong ventje........
Ik ben dan zo iemand die zijn cruise control op 110/130 (afhankelijk van de weg) zet en iedereen links er voorbij gaat. Zo'n agent gaat je echt niet staande houden voor zo'n kleine overtreding. Sowieso zal die je dan eerst moeten kunnen meten.quote:Op zondag 27 mei 2012 10:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zelfde effect als er een motoragent of politiewagen op de weg zit. Een kilometer van tevoren begint het ineens op te vallen: iedereen rijdt 120 en braaf rechts
dan wil ik haar wel troostenquote:Op zondag 27 mei 2012 12:55 schreef thenxero het volgende:
[..]
Misschien heeft die chick de boete wel gekregen
Gebeurd ook als je een auto hebt wat hetzelfde model is en zelfde kleur heeft als een undercover surveillance auto die in de regio rond rijdtquote:Op zondag 27 mei 2012 10:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zelfde effect als er een motoragent of politiewagen op de weg zit. Een kilometer van tevoren begint het ineens op te vallen: iedereen rijdt 120 en braaf rechts
Vannacht een paar tegengekomen. 2 naast elkaar, en dan mobieltje voor je waar je heel schimmig een blauw schijnsel af ziet komen, als je er 2 meter vandaan bent. En als het druk is met auto's en je kan elkaar als automobilist net aan passeren, dan ga je vrolijk met 3 fietsers naast elkaar rijden.quote:Op zondag 27 mei 2012 09:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Doodeng inderdaad! Ik heb deze winter zoiets gehad in het donker. Ik sla af over een dubbelzijdig fietspad dus ik kijk extra goed uit (dacht ik), rent er ineens een in zwart geklede jogster (met capuchon op!) voor de motorkap langsGelukkig reed ik heeeel langzaam, maar ik bulkte het echt even uit van schrik.
Daar zet je hem toch gewoon klem en ga je vrolijk uitladen? Als ze boos worden naar de tokkie van het golfje sturen.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:17 schreef Kentekenplaat het volgende:
Winkelend publiek.
Gisteren kom ik bij de winkel aan met de vrachtwagen. Een druk smal straatje met parkeervakken aan weerszijden dus om niet al te veel hinder te veroorzaken zet ik de auto het liefst zo snel mogelijk op de laad en losplaats.
Maar dat kan niet als één of andere kuttokkie zijn Golfje daar parkeert.![]()
![]()
Gevolg: dikke opstopping in het toch al smalle straatje.
Komt die gast eraan:"Ja, ik moest even snel wat halen. "
"Zet hem dan ergens in het gras, je bent niet alleen op de wereld."
Nee, hij stond compleet verkeerd. Ik kon de draai niet afmaken en dan kwam mijn laadklep met de bomen in de knoei.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daar zet je hem toch gewoon klem en ga je vrolijk uitladen? Als ze boos worden naar de tokkie van het golfje sturen.
Neh, we hebben al zo'n slechte reputatie.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk: Gewoon midden op straat laten staan? Truck naast de golf en wat karren ervoor en als mensen boos worden gewoon naar de golfbestuurder wijzen?
Dat station ben ik allang gepasseerd. Gewoon je best doen is ruim voldoende.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Neh, we hebben al zo'n slechte reputatie.
Nou, er zijn echt loeders van vrachtwagenchauffeurs hoor. Ooit een keer meegemaakt. In een woonwijk staan er voor mij aan de linkerkant auto's geparkeerd wat gewoon mocht. Ik rij dus net op mijn helft om de wijk verder in te rijden. Komt er zo'n vrachtwagenchauffeur rechts van een erf af en zet zijn voorkant op de weg. Hij vond dat ik maar achteruit moest gaan want hij was groter en sterker. Had die dus een verkeerde aan me, want zoiets aannemen dat ik dat ga doen, tja, dan doe ik het juist niet. Dus ik stap uit, hij woest en verdomde achteruit te gaan terug het erf op waar zijn aanhanger nog volledig op stond. Heb toen verteld waar ik woonde, heb de auto op slot gedaan en ben de 3 straten gaan lopen. Werd ik een kwartier later opgehaald door de politie. Tja, meneer mocht dus achteruit het erf weer op want ik had echt voorrang. Hij had dat nl makkelijk kunnen zien dat ik er aan kwam en gewoon netjes op mijn helft reed. Kreeg de middelvinger toegeworpen van hem. Heb hem netjes laten zien dat ik er dus 2 heb (middelvingers dat is)quote:Op zondag 27 mei 2012 14:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Neh, we hebben al zo'n slechte reputatie.
Mensen die op de snelweg 80km gaan rijden omdat het kan. Net als mensen die 80km met een caravan gaan rijden en dan een vrachtwagen met 90km gaan inhalen triest kutvolkquote:Op zondag 27 mei 2012 08:03 schreef ibaneX het volgende:
Mensen die denken dat 120km/h een minimum snelheid is op de snelweg
*typo* ?!quote:Op zondag 27 mei 2012 18:29 schreef Hanako het volgende:
[..]
Mensen die op de snelweg 80km gaan rijden omdat het kan. Net als mensen die 80km90km met een caravan gaan rijden en dan een vrachtwagen met 90kmdie 80km rijd gaan inhalen triest kutvolk
Ik zie vaak genoeg zo rijden door dat ze een te zware caravan hebben in combinatie met een auto die de boel niet kan trekken... Vooral als ze een lichte helling omhoog gaan. Aan de andere kant rijd ik dan steevast met zulke combinaties weer te hardquote:
Klopt, die zijn er helaas ook. Maar daarom zijn we niet allemaal zo.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:23 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Nou, er zijn echt loeders van vrachtwagenchauffeurs hoor. Ooit een keer meegemaakt. In een woonwijk staan er voor mij aan de linkerkant auto's geparkeerd wat gewoon mocht. Ik rij dus net op mijn helft om de wijk verder in te rijden. Komt er zo'n vrachtwagenchauffeur rechts van een erf af en zet zijn voorkant op de weg. Hij vond dat ik maar achteruit moest gaan want hij was groter en sterker. Had die dus een verkeerde aan me, want zoiets aannemen dat ik dat ga doen, tja, dan doe ik het juist niet. Dus ik stap uit, hij woest en verdomde achteruit te gaan terug het erf op waar zijn aanhanger nog volledig op stond. Heb toen verteld waar ik woonde, heb de auto op slot gedaan en ben de 3 straten gaan lopen. Werd ik een kwartier later opgehaald door de politie. Tja, meneer mocht dus achteruit het erf weer op want ik had echt voorrang. Hij had dat nl makkelijk kunnen zien dat ik er aan kwam en gewoon netjes op mijn helft reed. Kreeg de middelvinger toegeworpen van hem. Heb hem netjes laten zien dat ik er dus 2 heb (middelvingers dat is)
Klopt en dat weet ik ook wel. Ben meestal galant, zeker met invoegen op de snelweg en dan zwaaien ze vaak nog even. Dus ja, die zijn er ook welquote:Op zondag 27 mei 2012 22:25 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Klopt, die zijn er helaas ook. Maar daarom zijn we niet allemaal zo.
Mja ook niet alle bestuurders van Duitse luxe auto's zijn arrogante aso rijders.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:25 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Klopt, die zijn er helaas ook. Maar daarom zijn we niet allemaal zo.
Dat klopt, en ook niet alle bouwvakkers rijden als volslagen idioten.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:50 schreef H-D het volgende:
[..]
Mja ook niet alle bestuurders van Duitse luxe auto's zijn arrogante aso rijders.
Ik snap dat soort mensen nietquote:Op zondag 27 mei 2012 21:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Net een gevalletje treiteren: met een Alfa Romeo convertible op een 80-weg 65 gaan rijden, en dan als er een sloot geïrriteerde auto's langs wil bij het stoplicht, op het moment dat de voorste langszij komt, ineens optrekken naar 100. En dan weer 65 gaan doen.
Lulletje in kwestie durfde niet eens opzij te kijken toen we met zijn allen bij het volgende stoplicht stonden.
Inderdaadquote:Op zondag 27 mei 2012 23:16 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat klopt, en ook niet alle bouwvakkers rijden als volslagen idioten.
Dat is zuur!quote:Op maandag 28 mei 2012 10:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Had mijn moeder laatst. Reed er voor haar ook zo'n fossiel die 60 of 55 reed op zo'n lange uitzichtloze 80km weg. Mijn moeder is helemaal niet van dat harde rijden, maar zelfs zij ergerde zich, en toen de andere baan leeg was stampte ze op het gas, er snel voorbij. En net als ze ervoorbij is rijdt ze door de inhaalactie natuurlijk eventjes te hard, ruim 90, en flits! op de foto.
Nee, ik kleef nooit.quote:Op zondag 27 mei 2012 23:19 schreef thenxero het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was hij aan het bumperkleven. Dan krijg je dat soort grapjes.
110, 120 in Nederland klinkt bekend ja.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:49 schreef Hanako het volgende:
Aan de andere kant rijd ik dan steevast met zulke combinaties weer te hard
Daar ben ik heel makkelijk in. In zo'n geval sein ik vanaf een afstandje gewoon ff kort met groot licht, waardoor die voorligger 99 van de 100 keer meteen naar rechts gaat. Ik hoef dan niet eens af te remmen. Werkt prima dat seinen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:05 schreef Hanako het volgende:
Als mensen met 120km op de linkse baan blijven hangen terwijl je met een 160/170km aan gestuiterd komt in de ankers moet en dan pas na zoooo lang pas weer naar rechts gaan en dat midden in de nacht op een verlaten snelweg.
Seinen vind ik zelf altijd een mooi middel om mensen erop te attenderen dat je er langs wilt als er ruimte op rechts is. Jammer genoeg dat een hoop mensen dat als agressief ervaren en nog langer links blijven hangen.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:51 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Daar ben ik heel makkelijk in. In zo'n geval sein ik vanaf een afstandje gewoon ff kort met groot licht, waardoor die voorligger 99 van de 100 keer meteen naar rechts gaat. Ik hoef dan niet eens af te remmen. Werkt prima dat seinen.
Klopt. Mag alleen voor het afwenden van gevaar, staat een boete op van 85 euro volgens om.nl.quote:
Is altijd afhankelijk van hoe t gebeurt; welke situatie. Heb wel eens een paar achterlijken meegemaakt die in dat seinen wat al te haastig waren. (als in dat ik volgens hen maar ff met 140 weer tussen 2 vrachtwagens met 10m ertussen in moest gaan voegen.... )quote:Op maandag 28 mei 2012 13:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Seinen vind ik zelf altijd een mooi middel om mensen erop te attenderen dat je er langs wilt als er ruimte op rechts is. Jammer genoeg dat een hoop mensen dat als agressief ervaren en nog langer links blijven hangen.
Ik merk het vaak andersom: bij mistig doch nog ruim zicht (honderden meters), toch het hele circus voor en achter aan..quote:Op maandag 28 mei 2012 13:03 schreef Dennis101 het volgende:
Vanmorgen behoorlijk dichte mist over de wegen bij de kust, het valt me op hoe weinig mensen dan hun verlichting voeren, laat staan mistlampen (ja het zicht was minder dan 100 meter op sommige plekken).
Inderdaad, ik merk het altijd andersomquote:Op maandag 28 mei 2012 15:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik merk het vaak andersom: bij mistig doch nog ruim zicht (honderden meters), toch het hele circus voor en achter aan..
Mensen die een snelheidsbeperking negeren, ook zo erg. Die zouden ze eens aan de kant van een snelweg neer moeten zetten. Gewoon om te ervaren hoe het is om als wegwerker daar te staan, terwijl 4 meter verderop al het verkeer langsraast.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
door een rood kruis rijden, daar irriteer ik me pas aan, ik vraag er niet 1 aan voor de grap ...
Heel herkenbaar dit. Mensen die gewoon een constante snelheid rijden, no matter what....quote:Op maandag 28 mei 2012 15:28 schreef Tijn het volgende:
Waar ik me gisteren trouwens nog aan ergerde waren mensen die te lui zijn om de juiste snelheid te rijden. Eerst gewoon 120 km/u op de A27, haal ik bijna iedereen in omdat mensen massaal 110-110 rijden. Daarna een stuk 90 km/u door wegwerkzaamheden, waarop ik juist word ingehaald. En daarna na de wegwerkzaamheden weer terug naar 120 km/u, waarop ik iedereen weer voorbij rijd.
Ik begrijp er niks van dat mensen zo rijden. Je ziet toch die bordjes langs de weg? Hoe moeilijk is het om de snelheid te rijden die is toegestaan?
Mits rechterbaan leeg is, anders blijf je er maar lekker achter.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:51 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Daar ben ik heel makkelijk in. In zo'n geval sein ik vanaf een afstandje gewoon ff kort met groot licht, waardoor die voorligger 99 van de 100 keer meteen naar rechts gaat. Ik hoef dan niet eens af te remmen. Werkt prima dat seinen.
ikke ikke ikke asoquote:Op maandag 28 mei 2012 12:51 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat wist je serieus niet?quote:Op maandag 28 mei 2012 18:25 schreef leroytje het volgende:
Niet weten dat flitspalen ook van voren kunnen flitsen!
Denk 15 te hard in de bebouwde kom
Inderdaad, alleen bij linksplakkers. Niet als er daadwerkelijk ingehaald wordt op dat momentquote:Op maandag 28 mei 2012 19:39 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Mits rechterbaan leeg is, anders blijf je er maar lekker achter.
Of juist níet onder een groene pijl rijden als daaronder toevallig een vluchtstrook ligt. Zelfs als duidelijk met borden wordt aangegeven dat de strook in kwestie op dat moment géén vlucht-, maar een spitsstrook is.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
door een rood kruis rijden, daar irriteer ik me pas aan, ik vraag er niet 1 aan voor de grap ...
Waarom zou dat niet mogen?quote:Op maandag 28 mei 2012 19:47 schreef lezut het volgende:
Ze mogen in NL toch niet van de voorkant flitsen?
In Duitsland is dat normaal maar hier niet.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Mwah in die geschetste situatie(middernacht etc) snap ik dat seinen wel.
* thenxero geeft alvast het antwoord:quote:Op maandag 28 mei 2012 20:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
* vannelle wacht op de vraag waarom het in Duitsland dan wel normaal is
Thanks!quote:Op maandag 28 mei 2012 20:08 schreef thenxero het volgende:
[..]
* thenxero geeft alvast het antwoord:
In Duitsland is het wel toegestaan en hier niet.
Ik vind het in die specifieke situatie niet zo aso.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
In Duitsland is dat normaal maar hier niet.
Hier is het aso.
Die dingen zijn koningquote:Op maandag 28 mei 2012 18:25 schreef leroytje het volgende:
Niet weten dat flitspalen ook van voren kunnen flitsen!
Denk 15 te hard in de bebouwde kom
Als die ander toch gewoon naar rechts kan(wat daar dus kon) om iemand die sneller is er langs te laten.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:21 schreef dester_martijn het volgende:
Ach tuurlijk is dat aso, IK kom met 150,160 langs geblazen en wens niemand op mijn pad tegen te komen.
Ok stel: jij rijdt 150-160 km/h op de snelweg 's nachts. Er rijdt één iemand voor je op de linkerbaan met een snelheid van 120 km/h, terwijl de eerstvolgende auto op de rechterbaan (om in te halen) nauwelijks te zien is (met helder weer uiteraard) of er zelfs helemaal geen auto daar te zien is.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:21 schreef dester_martijn het volgende:
Ach tuurlijk is dat aso, IK kom met 150,160 langs geblazen en wens niemand op mijn pad tegen te komen.
Dàt bedoel ik dus. Mja sowieso ben je onderhand al aso hier als je uberhaupt een beetje doorrijdt heb ik soms het ideequote:Op maandag 28 mei 2012 20:30 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ok stel: jij rijdt 150-160 km/h op de snelweg 's nachts. Er rijdt één iemand voor je op de linkerbaan met een snelheid van 120 km/h, terwijl de eerstvolgende auto op de rechterbaan (om in te halen) nauwelijks te zien is (met helder weer uiteraard) of er zelfs helemaal geen auto daar te zien is.
Dan vind ik het erg aso om op de linkerbaan te blijven rijden en zal ik ook zeker seinen naar de debiel die links rijd terwijl rechts vrij is
Ik zou dan willen dat ik een James Bond auto had!quote:Op maandag 28 mei 2012 20:30 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ok stel: jij rijdt 150-160 km/h op de snelweg 's nachts. Er rijdt één iemand voor je op de linkerbaan met een snelheid van 120 km/h, terwijl de eerstvolgende auto op de rechterbaan (om in te halen) nauwelijks te zien is (met helder weer uiteraard) of er zelfs helemaal geen auto daar te zien is.
Dan vind ik het erg aso om op de linkerbaan te blijven rijden en zal ik ook zeker seinen naar de debiel die links rijd terwijl rechts vrij is
Dat lijkt me duidelijk. Ik ga niet seinen als iemand links rijdt om in te halen. Alleen als iemand links rijdt terwijl er rechts gewoon ruimte is.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:39 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Mits rechterbaan leeg is, anders blijf je er maar lekker achter.
Ach ja, het is net zo aso als op de linkerbaan rijden terwijl er rechts ruimte is, waardoor je nu een ander hindert.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
In Duitsland is dat normaal maar hier niet.
Hier is het aso.
Laat me raden: hij bleef gewoon in het midden rijden?quote:Op maandag 28 mei 2012 23:24 schreef Balsam het volgende:
Net ook weer iemand die gewoon 1 kilometer lang in het midden bleef rijden met precies 100, terwijl er rechts niemand reed... dus helemaal naar links geschoven om in te halen en daarna weer naar rechts gegaan zoals het hoord.
Ik snap niet wat er in dat soort mensen omgaat.
Onnodig linksrijden toch ook niet? Ik vind het gevaarlijk als iemand onnodig linksrijdt. Als ie zo naar rechts gaat, is het gevaar afwenden gelukt.quote:
Inderdaad deze bestuurder bleef gewoon in het midden rijden.quote:Op maandag 28 mei 2012 23:26 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Laat me raden: hij bleef gewoon in het midden rijden?
Ik ben dan altijd erg benieuwd in welke droomwereld zo iemand zit, je zie iemand toch van rechts helemaal naar links vliegen en weer terug om jou heen?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 00:11 schreef Balsam het volgende:
[..]
Inderdaad deze bestuurder bleef gewoon in het midden rijden.
Het is net alsof een hoop bestuurders helemaal niet bewust bezig zijn met het feit dat ze in een auto aan het rijden zijn. Wat op zich vrij eng is, want 1000 kilo bij 100+ km/u is aardig wat energie wat je onder controle dient te houden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 00:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik ben dan altijd erg benieuwd in welke droomwereld zo iemand zit, je zie iemand toch van rechts helemaal naar links vliegen en weer terug om jou heen?
Serieus? Nog nooit gezien, maar dat is serieus triest.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:10 schreef NoBody122 het volgende:
Proleten met Apple-logo'tjes op hun auto geplakt![]()
Haha, dat heeft mijn stagebegeleider ookquote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:10 schreef NoBody122 het volgende:
Proleten met Apple-logo'tjes op hun auto geplakt![]()
Is hier ook toegestaan, sterker nog: je mag zelfs claxoneren.. Had iemand op het Autoweek forum eens uitgezocht..quote:Op maandag 28 mei 2012 20:08 schreef thenxero het volgende:
[..]
* thenxero geeft alvast het antwoord:
In Duitsland is het wel toegestaan en hier niet.
Inderdaad, onnodig claxonneren levert nog steeds een boete van 85 euro op.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:14 schreef vannelle het volgende:
Dat mag idd om gevaar af te wenden, niet om iemand aan de kant te dwingen.
¤ 350,-quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:19 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Inderdaad, onnodig claxonneren levert nog steeds een boete van 85 euro op.
Niet altijd natuurlijk, alleen als je gepakt wordt
Nee, dat is door debiele mensen in de wereld geholpen. Het veroorzaken van (onnodig) geluidsoverlast kost 340 euro, claxonneren zit nog steeds op 85 euro.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:21 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
¤ 350,-
http://jeugdjournaal.nl/i(...)nnodig-toeteren.html
Wat? Ik zie er elke dag meerdere.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 06:32 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Serieus? Nog nooit gezien
Op de parkeerplaats van de Starbucks zeker.quote:
Zal het even opzoeken..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:14 schreef vannelle het volgende:
Dat mag idd om gevaar af te wenden, niet om iemand aan de kant te dwingen.
bron: http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=16928 en dan even naar beneden scrollen, is een correspondentie tussen ene Geelhoed en Postbus 51quote:Kort gezegd betekent het dat artikel 28 van het Verdrag in Nederland gewoon geldt en artikel 28 van het RVV 1990 ook; u mag dus:
- claxonneren om een ongeluk te voorkomen;
- claxonneren en lichten gebruiken ter afwending van dreigend gevaar op grond van artikel 28 RVV 1990;
- claxonneren buiten de bebouwde kom wanneer u wilt inhalen én het wenselijk is de andere bestuurder hiervoor te waarschuwen;
- lichten gebruiken buiten de bebouwde kom wanneer u wilt inhalen én het wenselijk is de andere bestuurder hiervoor te waarschuwen;
- lichten gebruiken binnen de bebouwde kom wanneer u wilt inhalen én het wenselijk is de andere bestuurder hiervoor te waarschuwen.
Tja, maar het hangt bij zoiets volgens mij ook erg van de bui van de agent af, of hij het alleen onnodig claxoneren vind, of geluidsoverlast.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:23 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Nee, dat is door debiele mensen in de wereld geholpen. Het veroorzaken van (onnodig) geluidsoverlast kost 340 euro, claxonneren zit nog steeds op 85 euro.
Zie www.cjib.nl/images/om-feitenboekje-2012_tcm36-399413.pdf
Het feitenboekje 2012 van het CJIB lijkt mij nog altijd betrouwbaarder dan het jeugdjournaal
Edit:
Het is inderdaad breed uitgemeten door elke website/krant/tv- en radio zender dat onnodig claxonneren wel 340-350 euro zou gaan kosten. Maar toen de week erna de minister meedeelde dat dat onzin was en dit op 85 euro blijft, zoals het feitenboekje 2012 laat zien, zijn er maar enkele media geweest die dit bekend hebben gemaakt. Stel je voor, je geeft je eigen fout toe![]()
als ik die (veel te brede) trekker wil inhalen, kan het wenselijk zijn dat ik even claxonneer of een licht signaal geef, dan kan hij daar rekening mee houden en strak rechts blijven rijden. Ik denk niet dat het ooit als "wenselijk" wordt geaccepteerd wanneer je met een gewone auto een andere gewone auto op een gewone weg wilt inhalen...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En wie bepaalt dat wat "wenselijk" is? Degene die inhaalt zal het seinen met groot licht veel eerder als "wenselijk" beschouwen dan degene die ingehaald gaat worden.
Mwah, ik knipper heel af en toe wel even, als ik met een groot snelheidsverschil aan kom rijden, merk vaak dat ze dat wel fijn vinden. Helemaal omdat men vaak genoeg sowieso niet goed spiegelt..en ik vorige week nog een bijna-aanrijding had daardoor.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En wie bepaalt dat wat "wenselijk" is? Degene die inhaalt zal het seinen met groot licht veel eerder als "wenselijk" beschouwen dan degene die ingehaald gaat worden.
Daar kan inderdaad verschil in zitten. Maar aangezien claxonneren apart genoemd wordt, zal het meeste daar onder vallen. Als je nou 's nachts midden in een woonwijk (of in ieder geval binnen de bebouwde kom) 15 min+ je toeter in drukt, dan zal het onder geluidsoverlast vallen gok ikquote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, maar het hangt bij zoiets volgens mij ook erg van de bui van de agent af, of hij het alleen onnodig claxoneren vind, of geluidsoverlast.
Door het niet spiegelen of door je "grote" snelheidsverschil? Als je bij voorbaat al ervan uitgaat dat er niet gespiegeld word dan ga je er toch niet langs met "groot" snelheids verschil maar minder je toch vaart?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, ik knipper heel af en toe wel even, als ik met een groot snelheidsverschil aan kom rijden, merk vaak dat ze dat wel fijn vinden. Helemaal omdat men vaak genoeg sowieso niet goed spiegelt..en ik vorige week nog een bijna-aanrijding had daardoor.
Nooit gemerkt. Sowieso mensen moeten gewoon spiegelen. Anders kan je elke keer wel weer snelheid minderen omdat mensen niet fatsoenlijk inschattenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:24 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Door het niet spiegelen of door je "grote" snelheidsverschil? Als je bij voorbaat al ervan uitgaat dat er niet gespiegeld word dan ga je er toch niet langs met "groot" snelheids verschil maar minder je toch vaart?
Hoge snelheid en knipperen word vaak ervaren als intimiderend.
Dat is wel 1 van de dingen die je leert bij motorrijles, waar je altijd van uit moet gaan: automobilisten zien je niet dus pas je snelheid daar op aanquote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:28 schreef H-D het volgende:
[..]
Nooit gemerkt. Sowieso mensen moeten gewoon spiegelen. Anders kan je elke keer wel weer snelheid minderen omdat mensen niet fatsoenlijk inschatten
Al rij ik met 120 op de rechter linker rijbaan, ik ben ook niet gediend van onnodig linksrijders. Even seinen kan dan een mooie oplossing zijn om iemand er op te attenderen dat hij naar links rechts kan. Een stuk betere oplossing dan te gaan bumperkleven.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:36 schreef dester_martijn het volgende:
Moet jij niet met zulke snelheden komen aanrijden. Hard rijden geen probleem, doe ik ook weleens, maar dat wil niet zeggen dat ik bij voorbaat al het recht heb om met groot licht te knipperen omdat er weleens iemand niet zou kunnen spiegelen, dan maar wat vaker remmen.
Ik ben zeker niet roomser dan de paus hoor, rijd ook soms 150 naar huis. En toch knipper ik dan naar een auto dat hij naar links mag komen, waar ik dus rijd, omdat hij anders in de ankers moet en dreigt ingesloten te worden.
Rechts? Daar hoor je toch ook als je niet aan het inhalen bent?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Al rij ik met 120 op de rechter rijbaan, ik ben ook niet gediend van onnodig linksrijders. Even seinen kan dan een mooie oplossing zijn om iemand er op te attenderen dat hij naar links kan. Een stuk betere oplossing dan te gaan bumperkleven.
Ik bedoel uiteraard links, dat had je zelf ook nog wel kunnen bedenken.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Rechts? Daar hoor je toch ook als je niet aan het inhalen bent?
Dus iemand moet naar links gaan zodat jij er rechts voorbij kan of wat?
Was meer een reactie op HD die het wenselijk vind om te gaan lopen seinen naar iemand omdat hij eraan komt met een gangetje van 150 en misschien spiegelt er iemand niet en het daarom dus rechtvaardigt maar te knipperen. Als je 150 rijdt moet je gewoon accepteren dat je vaker moet remmen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik bedoel uiteraard links, dat had je zelf ook nog wel kunnen bedenken.
Dat idd.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Al rij ik met 120 op de rechter linker rijbaan, ik ben ook niet gediend van onnodig linksrijders. Even seinen kan dan een mooie oplossing zijn om iemand er op te attenderen dat hij naar links rechts kan. Een stuk betere oplossing dan te gaan bumperkleven.
Wat voor motor en waar was dat?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Over bumperkleven gesproken... Ik had vandaag een motorrijder voor me die dat bijna letterlijk deed. Ik vond al dat hij dicht op mijn kont zat en was blij dat hij mij voorbij ging (ook door z'n hele felle koplamp in m'n spiegels...) Maar wat ik toen zag... Ik had het idee dat hij niet zozeer achter de auto voor me zat, maar ongeveer tegen z'n linker achterwiel geplakt. Vanaf de zijkant. Hij tripleerde net niet. Als het nou een stuk was waar hij had kunnen inhalen, maar dubbel doorgetrokken strepen gelden ook voor motoren (en hij hield zich er ook aan). Als die auto voor me maar iets had geremd, had die motorrijder een probleem gehad.
De snelheid waarmee iemand aan komt rijden is niet relevant, mensen moeten simpelweg van die linkerbaan opzouten als de rechterbaan vrij is.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:04 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Was meer een reactie op HD die het wenselijk vind om te gaan lopen seinen naar iemand omdat hij eraan komt met een gangetje van 150 en misschien spiegelt er iemand niet en het daarom dus rechtvaardigt maar te knipperen. Als je 150 rijdt moet je gewoon accepteren dat je vaker moet remmen.
Hd- niets persoonlijks hoor maar echt normale gang van zaken vind ik dit niet.
Wel geinig dat jullie direct allemaal denken dat i kdan veel te hard rij, dat is namelijk niet zo(oke, alleen s'nachts soms..) Meestal is het 130 km/h op de snelweg(dus c.a. 120-125 werkelijke snelheid) en knipper ik voornamelijk bij auto's die reeds achter b.v. een vrachtwagen hangen.. Ik ga namelijk echt niet mijn snelheid aanpassen naar 80 omdat iemand anders zo'n slecht inzicht heeft(hij had 9 v/d 10 keer er allang omheen gekund)quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:36 schreef dester_martijn het volgende:
Moet jij niet met zulke snelheden komen aanrijden. Hard rijden geen probleem, doe ik ook weleens, maar dat wil niet zeggen dat ik bij voorbaat al het recht heb om met groot licht te knipperen omdat er weleens iemand niet zou kunnen spiegelen, dan maar wat vaker remmen.
Ik ben zeker niet roomser dan de paus hoor, rijd ook soms 150 naar huis. En toch knipper ik dan naar een auto dat hij naar links mag komen, waar ik dus rijd, omdat hij anders in de ankers moet en dreigt ingesloten te worden.
360, vanaf Ten Post naar Ten Boer. Hij kon mij nog inhalen, net na de 60 zone. Maar de auto voor mij kon hij pas voorbij bij de stoplichten in Ten Boer.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Wat voor motor en waar was dat?
Toevallig weet ik nog dat wij over dezelfde weg woon/werk verkeer rijden en ik ben vandaag met de motor
Hoewel ik me niet kan herinneren dat ik aan het bumperkleven was, is mijn koplamp wel redelijk fel
Ik vind het enigzins normaal dat je aan de kant gaat als dat mogelijk is voor mensen die harder gaan.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:04 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Was meer een reactie op HD die het wenselijk vind om te gaan lopen seinen naar iemand omdat hij eraan komt met een gangetje van 150 en misschien spiegelt er iemand niet en het daarom dus rechtvaardigt maar te knipperen. Als je 150 rijdt moet je gewoon accepteren dat je vaker moet remmen.
Hd- niets persoonlijks hoor maar echt normale gang van zaken vind ik dit niet.
Maar als jij het gaat eisen, heb ik meestal niet zoveel haast meer... En wanneer ik naar rechts kan, die keuze moet ik maken en niet jij. Er zijn mensen die vinden dat ik te traag naar rechts ga (meestal zijn dat mensen met BMW's, Audi's en Skoda's). Maar ik ga pas naar rechts wanneer ik de auto die ik moet inhalen weer uit mijn dode hoek verdwenen is (en ik hem dus achter mij zie en het liefst in m'n binnenspiegel)quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:21 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind het enigzins normaal dat je aan de kant gaat als dat mogelijk is voor mensen die harder gaan.
Inderdaad, zo moeilijk is dat toch niet? Zeker als rechts vrij is, lijkt mij dat geen enkel probleem..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:21 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind het enigzins normaal dat je aan de kant gaat als dat mogelijk is voor mensen die harder gaan.
hmm, mij was altijd geleerd dat ik, zodra ik de ingehaalde auto in mijn rechterbuitenhoek kan zien weer naar rechts moet. Dus als ik beide koplampen in mijn spiegel zie schijnen, ga ik gewoon weer naar rechts.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:23 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Maar als jij het gaat eisen, heb ik meestal niet zoveel haast meer... En wanneer ik naar rechts kan, die keuze moet ik maken en niet jij. Er zijn mensen die vinden dat ik te traag naar rechts ga (meestal zijn dat mensen met BMW's, Audi's en Skoda's). Maar ik ga pas naar rechts wanneer ik de auto die ik moet inhalen weer uit mijn dode hoek verdwenen is (en ik hem dus achter mij zie en het liefst in m'n binnenspiegel)
Oh, dan was ik het nietquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:20 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
360, vanaf Ten Post naar Ten Boer. Hij kon mij nog inhalen, net na de 60 zone. Maar de auto voor mij kon hij pas voorbij bij de stoplichten in Ten Boer.
Dat zegt ze toch ook? Of mis ik iets?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
hmm, mij was altijd geleerd dat ik, zodra ik de ingehaalde auto in mijn rechterbuitenhoek kan zien weer naar rechts moet. Dus als ik beide koplampen in mijn spiegel zie schijnen, ga ik gewoon weer naar rechts.
Zo doe ik het ook, al zou het ook al eerder kunnen in een hoop gevallen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
hmm, mij was altijd geleerd dat ik, zodra ik de ingehaalde auto in mijn rechterbuitenhoek kan zien weer naar rechts moet. Dus als ik beide koplampen in mijn spiegel zie schijnen, ga ik gewoon weer naar rechts.
Zij heeft het over haar binnenspiegel, daar zie je die auto nog later in.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:32 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Oh, dan was ik het niet
[..]
Dat zegt ze toch ook? Of mis ik iets?
Over welke spiegel heeft Marco001 het dan, de zijspiegel?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zij heeft het over haar binnenspiegel, daar zie je die auto nog later in.
Ik ook... Je achterraam kan geblindeerd zijn, dus die kan je niet altijd gebruiken. Een rechterspiegel is nog steeds niet verplicht, tenzij je geen binnenspiegel hebt of niet kunt gebruiken.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Over welke spiegel heeft Marco001 het dan, de zijspiegel?
Bij mijn autorijles heb ik geleerd dat ik naar rechts moet zodra ik de auto in de binnenspiegel zie overigens.
Oww, ik dacht te lezen dat hij het over zijn rechterbuitenspiegel hadquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Over welke spiegel heeft Marco001 het dan, de zijspiegel?
Bij mijn autorijles heb ik geleerd dat ik naar rechts moet zodra ik de auto in de binnenspiegel zie overigens.
Mja wat is eisen? Kijk als ik er aan kom en harder ga dan jij en er langs wil en jij besluit om opeens niet zoveel haast meer te hebben vind ik dat irritant ja. Verder kan je naar rechts als er ruimte is toch? Als er plek is en jij blijft links rijden en trager dan ik vind ik dat zwaar irritant. Dat jij dat verder opdringerig/asociaal oid vindt moet jij weten.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:23 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Maar als jij het gaat eisen, heb ik meestal niet zoveel haast meer... En wanneer ik naar rechts kan, die keuze moet ik maken en niet jij. Er zijn mensen die vinden dat ik te traag naar rechts ga (meestal zijn dat mensen met BMW's, Audi's en Skoda's). Maar ik ga pas naar rechts wanneer ik de auto die ik moet inhalen weer uit mijn dode hoek verdwenen is (en ik hem dus achter mij zie en het liefst in m'n binnenspiegel)
Als je hem in je buitenspiegel ziet ben je er al ruimschoots voorbij, je zou zelfs al eerder naar rechts kunnen, zeker als het snelheidsverschil aanzienlijk is.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:43 schreef H-D het volgende:
[..]
Mja wat is eisen? Kijk als ik er aan kom en harder ga dan jij en er langs wil en jij besluit om opeens niet zoveel haast meer te hebben vind ik dat irritant ja. Verder kan je naar rechts als er ruimte is toch? Als er plek is en jij blijft links rijden en trager dan ik vind ik dat zwaar irritant. Dat jij dat verder opdringerig/asociaal oid vindt moet jij weten.
Overigens is binnenspiegel toch ook best laat? Als je 'm in je zijspiegel ofzo ziet ben je er al goed voorbij.
Nee dat zeg je zelf op pagina 5. Ik zette groot snelheidsverschil ook tussen haakjes, ik neem dan niet aan dat je het dan hebt over 10 km/h.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Wel geinig dat jullie direct allemaal denken dat i kdan veel te hard rij, dat is namelijk niet zo(oke, alleen s'nachts soms..) Meestal is het 130 km/h op de snelweg(dus c.a. 120-125 werkelijke snelheid) en knipper ik voornamelijk bij auto's die reeds achter b.v. een vrachtwagen hangen.. Ik ga namelijk echt niet mijn snelheid aanpassen naar 80 omdat iemand anders zo'n slecht inzicht heeft(hij had 9 v/d 10 keer er allang omheen gekund)
Bedoel je hier nou de linksplakkers, dus degene die link blijven rijden?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:28 schreef H-D het volgende:
[..]
Nooit gemerkt. Sowieso mensen moeten gewoon spiegelen. Anders kan je elke keer wel weer snelheid minderen omdat mensen niet fatsoenlijk inschatten
Ik ga naar rechts als ik vind dat er ruimte is. En dat is er op het moment dat ik de auto die ik aan het in halen ben in mijn binnenspiegel zie. Ja, ik zou misschien best eerder naar rechts kunnen, maar ik heb geen zin om te snijden. En als er een aanzienlijk snelheidsverschil is, dan zie ik hem ook eerder in m'n spiegel... Ik vind het heel vervelend om alleen op m'n rechter spiegel te moeten vertrouwen. Ik vind m'n binnenspiegel veel prettiger. En ik vraag me af of daar nou echt zo heel veel verschil in zit (in afstand). Aangezien je de rechter spiegel moet gebruiken als je geen binnenspiegel hebt (zodat je op een andere manier je achterkant kunt zien).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:43 schreef H-D het volgende:
[..]
Mja wat is eisen? Kijk als ik er aan kom en harder ga dan jij en er langs wil en jij besluit om opeens niet zoveel haast meer te hebben vind ik dat irritant ja. Verder kan je naar rechts als er ruimte is toch? Als er plek is en jij blijft links rijden en trager dan ik vind ik dat zwaar irritant. Dat jij dat verder opdringerig/asociaal oid vindt moet jij weten.
Overigens is binnenspiegel toch ook best laat? Als je 'm in je zijspiegel ofzo ziet ben je er al goed voorbij.
Je zou voor de grap eens over je schouder moeten kijken zodra je die auto in je binnenspiegel ziet, dan zal je zien dat er behoorlijk wat ruimte is tussen jou en degene rechts van je.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:56 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik ga naar rechts als ik vind dat er ruimte is. En dat is er op het moment dat ik de auto die ik aan het in halen ben in mijn binnenspiegel zie. Ja, ik zou misschien best eerder naar rechts kunnen, maar ik heb geen zin om te snijden. En als er een aanzienlijk snelheidsverschil is, dan zie ik hem ook eerder in m'n spiegel... Ik vind het heel vervelend om alleen op m'n rechter spiegel te moeten vertrouwen. Ik vind m'n binnenspiegel veel prettiger. En ik vraag me af of daar nou echt zo heel veel verschil in zit (in afstand). Aangezien je de rechter spiegel moet gebruiken als je geen binnenspiegel hebt (zodat je op een andere manier je achterkant kunt zien).
"Als er ruimte is" tja de ene interpreteert dat iets anders dan de andere. Terwijl jij denkt je best naar rechts kunt gaan tussen de vrachtwagen denk die ander daar anders overquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:43 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik heb rechts een behoorlijke grote blinde hoek (zonder spiegels) (ben zelf niet de grootste en hebben wel een grotere auto). Maar ik zal morgen eens kijken wat nou werkelijk (in tijd) het verschil is, tussen iemand in m'n rechter spiegel en binnenspiegel zien.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je zou voor de grap eens over je schouder moeten kijken zodra je die auto in je binnenspiegel ziet, dan zal je zien dat er behoorlijk wat ruimte is tussen jou en degene rechts van je.
Dat moet eigenlijk sowieso, i.v.m. je blinde hoek.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je zou voor de grap eens over je schouder moeten kijken zodra je die auto in je binnenspiegel ziet, dan zal je zien dat er behoorlijk wat ruimte is tussen jou en degene rechts van je.
Het verschil in tijd is niet eens zo relevant, het gaat vooral om de ruimte die je rechts al hebt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:03 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik heb rechts een behoorlijke grote blinde hoek (zonder spiegels) (ben zelf niet de grootste en hebben wel een grotere auto). Maar ik zal morgen eens kijken wat nou werkelijk (in tijd) het verschil is, tussen iemand in m'n rechter spiegel en binnenspiegel zien.
Zit jij niet in het verkeerde topic? Of voelde je je aangesproken door de TT?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:01 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
"Als er ruimte is" tja de ene interpreteert dat iets anders dan de andere. Terwijl jij denkt je best naar rechts kunt gaan tussen de vrachtwagen denk die ander daar anders over
Dat jij het irritant vind dat mensen geen haast hebben met inhalen moet jij weten.![]()
Ja, dat moet je sowieso, maar de reden is anders. Eerst kijk je of je degene die je aan het aanhalen bent helemaal voorbij bent, en voordat je naar rechts terug gaat, kijk je eerst naast je of de baan wel echt vrij is.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat moet eigenlijk sowieso, i.v.m. je blinde hoek.
Al is het dan niet helemaal naar achter kijken, maar wel of er iemand naast je zit.
Tijd = afstand. Ik probeer de 2-seconden regel altijd in acht te nemen. Zelfs als ik inhaal (2-baans wegen zijn uitzondering natuurlijk, daar ga je asap terug naar rechts).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:06 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het verschil in tijd is niet eens zo relevant, het gaat vooral om de ruimte die je rechts al hebt.
Tja laten we dan maar de helft van de reacties weggooien wat het on-topic reageren betreft. En om antwoord te geven op je vraag, wat ik al een keer eerder heb aangeven, ik irriteer me nergens aan in het verkeer. Geen valse bescheidenheid, gewoon op tijd de weg opquote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:06 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zit jij niet in het verkeerde topic? Of voelde je je aangesproken door de TT?
Vandaar mijn vraag of je hier wel goed zitquote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:20 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Tja laten we dan maar de helft van de reacties weggooien wat het on-topic reageren betreft. En om antwoord te geven op je vraag, wat ik al een keer eerder heb aangeven, ik irriteer me nergens aan in het verkeer. Geen valse bescheidenheid, gewoon op tijd de weg op. Tuurlijk rijdt er iemand weleens iemand links maar dat hoort gewoon er gewoon bij.
Ik nuanceer sommige irritaties , het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Laten we deze discussie maar stoppen, we kunnen ons beter irriteren aan die ene linksplakker op die en die locatie!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag of je hier wel goed zit
Waaruit basseer jij dat ik een bouwvakker ben?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:24 schreef NoBody122 het volgende:
Oh ja, ook een verkeersgerelateerde ergernis: Bouwvakkers die anno 2012 nog stééds 'vrachtwaggel' zeggen
Helemaal mee eens, slome kut dingen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:08 schreef Gummiebeer het volgende:
Meestal in het spitsuur zie je ze rijden met hun tractors op 80 wegen.
Meestal hangt er zo'n breed obstakel achter hun dat over het weghelft hangt.
Meestal kan je er domweg niet langs.
Boeren.. Ik snap dat zij ook hun werk doen.
Maar ga dan lekker met je tractor toeren als de ergste drukte voorbij is.
Stelling van een boer: Ik sta nooit in de file, want ik rij voorop.
Vandaag ook een Pool voor me die dat kilometers lang deed: op twee rijstroken tegelijk, dan weer helemaal links, bijna de baan af, dan naar rechts en toch weer op allebei (alles zonder knippertjes natuurlijk). Wel vaker gezien (ook van Nederlanders), vraag me echt af wat zulke mensen zich in hun kop halenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:29 schreef Descendent het volgende:
Ik had vanochtend een motor die daadwerkelijk tripleerde terwijl hij mijn voorganger inhaalde; wat een achterlijke #@%$. Nota bene tussen mn voorganger en een tegemoetkomende VRACHTWAGEN (!) in!![]()
Op de terugweg had ik één of andere vage in een toyota Auris die het nodig vond om 2 weghelften te gebruiken. Hij ging in t midden rijden toen we langzaam een tweebaans overgaand op 1 baans weg opreden (stoplichten net geweest; ik links na vrachtwaggel ingehaald te hebben...); als in 'Je komt er niet nog ff langs voordat de weg naar 1 baan gaat'. Nu is dat sowieso al vrij achterlijk om te doen; maar ik maakte ook geen enkele aanstalt om m dr nog ff voor m tussen te zetten; paste gewoon mn snelheid aan op de rechterbaan en zijn achterligger zeg maar...
Dus waar die achterlijke mee bezig dacht te zijn?
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:29 schreef Descendent het volgende:
Ik had vanochtend een motor die daadwerkelijk tripleerde terwijl hij mijn voorganger inhaalde; wat een achterlijke #@%$. Nota bene tussen mn voorganger en een tegemoetkomende VRACHTWAGEN (!) in!![]()
Ja dan doe je dus hetzelfde als waar je het net over had; ruimte 'opeisen' want je gaat immers wanneer jij wilt. Niks mis mee verder. Maar dan snap je de andere kant van het verhaal dus vast ook wel. Dat ik het soms irritant vind, vooral als ik haast heb, dat mensen niet snel aan de kant gaan. Ik wil er immers langs als ik vind dat ik er langs moet om maar even in die formulering te blijven.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:56 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik ga naar rechts als ik vind dat er ruimte is. En dat is er op het moment dat ik de auto die ik aan het in halen ben in mijn binnenspiegel zie. Ja, ik zou misschien best eerder naar rechts kunnen, maar ik heb geen zin om te snijden. En als er een aanzienlijk snelheidsverschil is, dan zie ik hem ook eerder in m'n spiegel... Ik vind het heel vervelend om alleen op m'n rechter spiegel te moeten vertrouwen. Ik vind m'n binnenspiegel veel prettiger. En ik vraag me af of daar nou echt zo heel veel verschil in zit (in afstand). Aangezien je de rechter spiegel moet gebruiken als je geen binnenspiegel hebt (zodat je op een andere manier je achterkant kunt zien).
Ja ik irriteer me vaak zat als ik haast heb en mensen gaan niet aan de kant of als ze niet opschieten in mijn ogen. Dat jij dat blijkbaar niet goedkeurt, prima. Like I carequote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:01 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
"Als er ruimte is" tja de ene interpreteert dat iets anders dan de andere. Terwijl jij denkt je best naar rechts kunt gaan tussen de vrachtwagen denk die ander daar anders over
Dat jij het irritant vind dat mensen geen haast hebben met inhalen moet jij weten.![]()
Met tripleren bedoel ik dat ie er een driebaansweg van maakt terwijl er maar 2 banen zijn.quote:
Joh het is klaar, alleen kunnen sommige mensen moeilijk tegen kritiek. We verschillen hierin van mening, dat kan, ik heb verder geen waardeoordeel over jou, dus voel je niet zo aangesproken.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja ik irriteer me vaak zat als ik haast heb en mensen gaan niet aan de kant of als ze niet opschieten in mijn ogen. Dat jij dat blijkbaar niet goedkeurt, prima. Like I care![]()
Excuus maar je zat gewoon beetje te stangen( en ik vond dat je posts impliciet wel afkeurendmwaren maargoed) en ik was ff klaar met je relativerende reacties. Ik bedoel ik kom hier voor mn irritaties remember:Pquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:24 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Joh het is klaar, alleen kunnen sommige mensen moeilijk tegen kritiek. We verschillen hierin van mening, dat kan, ik heb verder geen waardeoordeel over jou, dus voel je niet zo aangesproken.
Dat hangt er een beetje vanaf hoe je rijdt. Ik rijd zelf altijd puur op m'n spiegels en kijk (op snelwegen) eigenlijk nooit over m'n schouder. Maar dat heeft er ook wel mee te maken dat ik altijd wil weten wat er vóór en achter me gebeurd, dus ik weet ook eigenlijk altijd of ik kan inhalen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat moet eigenlijk sowieso, i.v.m. je blinde hoek.
Al is het dan niet helemaal naar achter kijken, maar wel of er iemand naast je zit.
Dat is hét gemiddelde type persoon, dat dat soort woorden nu nog bezigt; zelfs jaren na die KPN-reclame (en zelfs toen was het al matig).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:26 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Waaruit basseer jij dat ik een bouwvakker ben?
Dit had ik zelfs in mijn stoutste dromen niet verwacht; dat iemand zomaar dat woord gebruikt, vlák nadat ik er iets over gemeld heb. Wat een toeval...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Kwam vandaag wat ongelukkig uit toen we met 6 auto's in trein een vrachtWAGGEL (lief woord!) inhaalden.
[..]
Pas alsjeblieft op dat je geen motorrijders platrijdt als je opschuift. Die kunnen zo verdwijnen in je dode hoek.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:32 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat hangt er een beetje vanaf hoe je rijdt. Ik rijd zelf altijd puur op m'n spiegels en kijk (op snelwegen) eigenlijk nooit over m'n schouder. Maar dat heeft er ook wel mee te maken dat ik altijd wil weten wat er vóór en achter me gebeurd, dus ik weet ook eigenlijk altijd of ik kan inhalen.
Ga dan maar naar de rijschoolhouders en zeg dat ze het verkeerd aanleren, want zo heb ik het wel geleerd. Naar rechts gaan zodra je de auto weer in je binnenspiegel ziet.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dan doe je dus hetzelfde als waar je het net over had; ruimte 'opeisen' want je gaat immers wanneer jij wilt. Niks mis mee verder. Maar dan snap je de andere kant van het verhaal dus vast ook wel. Dat ik het soms irritant vind, vooral als ik haast heb, dat mensen niet snel aan de kant gaan. Ik wil er immers langs als ik vind dat ik er langs moet om maar even in die formulering te blijven.
Ik heb wel eens iemand in de ankers gedwongen... Reed op de N33, achter een vrachtwagen, kwam een lang stuk recht aan. Ik had gezien dat de weg vrij was en ging naar links zodra de dubbele doorgetrokken streep voorbij was. Komt er zo'n eikel van 3 auto's achter mij, ineens hard aanrijden, terwijl ik al met m'n inhaal manouvre begonnen was. Ben doorgegaan...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:07 schreef Marco001 het volgende:
Overigens komt Leroytje z'n over de streep inhaal verhaal mij erg bekend voor: vaak zat meegemaakt dat ik in een rolstoelbus al werd ingehaald zodra de verhoogde scheiding in het midden ophield.
Shovels zijn tig-maal erger dan trekkers. Trekkers rijden tenminste nog 50-60 (grote dan), shovels nauwelijks boven de 30. Ik snap ook niet dat ze die dingen niet mijden van 80km wegen in de spits.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:10 schreef Gummiebeer het volgende:
Bovenstaande geldt trouwens ook voor grondwerkers. Lekker met je shovel in de spits rijden.
Onzin. Rond deze tijd van het jaar zijn er gewoon heel veel loonwerkers/boeren zelf aan het werk. Ze werken niet van 9 tot 5 of zo, dus er is geen vaste tijd aan verbonden. Zodra het werk klaar is, of ze volgeladen zijn rijden ze terug over de weg.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:08 schreef Gummiebeer het volgende:
Boeren...de tijd van het jaar.
Meestal in het spitsuur zie je ze rijden met hun tractors op 80 wegen.
Meestal hangt er zo'n breed obstakel achter hun dat over het weghelft hangt.
Meestal kan je er domweg niet langs.
Met een auto kan je er nog wel eens langs. Maar met een vrachtwaggel is het lastiger, vooral met een sliert auto's achter je. De schaarse inhaalmomenten die er zijn worden benut door de automobilisten. (en ik geef ze ook geen ongelijk)
Boeren.. Ik snap dat zij ook hun werk doen.
Maar ga dan lekker met je tractor toeren als de ergste drukte voorbij is.
Stelling van een boer: Ik sta nooit in de file, want ik rij voorop.
Inderdaad.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:23 schreef Chai het volgende:
[..]
Onzin. Rond deze tijd van het jaar zijn er gewoon heel veel loonwerkers/boeren zelf aan het werk. Ze werken niet van 9 tot 5 of zo, dus er is geen vaste tijd aan verbonden. Zodra het werk klaar is, of ze volgeladen zijn rijden ze terug over de weg.
Het zijn er de afgelopen tijd gewoon zoveel geweest dat er altijd wel een tijdens de spits reed.
En zeker loonwerkers kunnen het echt niet in hun hoofd halen om even te gaan wachten tot de spits voorbij is.
links blijven plakken is alleen toegestaan als het snelheidsverschil met de rest te groot is. (120 vs 170)quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:07 schreef Bootje84 het volgende:
Gisteren op de A13 ook doodleuk een BMW-rijder (hoe vaak is het niet een BMW, Audi of Mercedes....) die gewoon stoïcijns links blijft rijden terwijl de 2 (!) banen rechts van hem beide praktisch leeg zijn. Ik haalde hem al rechts in, maar die hint kwam niet over..
Zucht, sommige mensen...
Doe jij alles precies zoals je geleerd hebt? Iedereen ontwikkeld zijn zijn eigen rijstijl en door ervaring leert men. Natuurlijk kan je naar rechts gaan als je diegene in je spiegel ziet (sterker nog, als het rustig op de weg is rij ik ook zo), maar als het wat drukker is kan je ook even rechts over je schouder kijken zodat je sneller naar rechts kan (dat rechts over je schouder kijken kan sowieso wel eens makkelijk zijn).quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:03 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ga dan maar naar de rijschoolhouders en zeg dat ze het verkeerd aanleren, want zo heb ik het wel geleerd. Naar rechts gaan zodra je de auto weer in je binnenspiegel ziet.
Als je je rechterbuitenspiegel goed afstelt kun je die daar ook prima voor gebruiken. Zeker bij inhalen met groot snelheidsverschil.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:20 schreef Dennis101 het volgende:
Doe jij alles precies zoals je geleerd hebt? Iedereen ontwikkeld zijn zijn eigen rijstijl en door ervaring leert men. Natuurlijk kan je naar rechts gaan als je diegene in je spiegel ziet (sterker nog, als het rustig op de weg is rij ik ook zo), maar als het wat drukker is kan je ook even rechts over je schouder kijken zodat je sneller naar rechts kan (dat rechts over je schouder kijken kan sowieso wel eens makkelijk zijn).
Ja dat idd. Je doet toch niet alles meer precies zoals je geleerd hebt. En wat meneer hierboven zegt ook. Je buitenspiegel werkt daar ook prima voor.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Doe jij alles precies zoals je geleerd hebt? Iedereen ontwikkeld zijn zijn eigen rijstijl en door ervaring leert men. Natuurlijk kan je naar rechts gaan als je diegene in je spiegel ziet (sterker nog, als het rustig op de weg is rij ik ook zo), maar als het wat drukker is kan je ook even rechts over je schouder kijken zodat je sneller naar rechts kan (dat rechts over je schouder kijken kan sowieso wel eens makkelijk zijn).
Ik vind het niet zo'n heel groot probleem, als ze fatsoenlijk zijn. Langs de 360 heb je verschillende havens waar loonwerkers en trekkers even aan de kant kunnen om de file achter hun door te laten. En volgens mij zijn ze daar ook speciaal voor aangelegd (het zijn geen parkeerplaatsen of bus haltes en er zijn daar ook geen huizen). Maar heel vaak zit je vanaf Groningen tot aan Ten Post (en als ze zelfs nog asocialer zijn, nog een stukje verder waar ze sowieso niet mogen komen) achter een shovel. En dat is echt een kilometer of 10 tot 12 25 rijden waar je 80 mag...quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:23 schreef Chai het volgende:
[..]
Onzin. Rond deze tijd van het jaar zijn er gewoon heel veel loonwerkers/boeren zelf aan het werk. Ze werken niet van 9 tot 5 of zo, dus er is geen vaste tijd aan verbonden. Zodra het werk klaar is, of ze volgeladen zijn rijden ze terug over de weg.
Het zijn er de afgelopen tijd gewoon zoveel geweest dat er altijd wel een tijdens de spits reed.
En zeker loonwerkers kunnen het echt niet in hun hoofd halen om even te gaan wachten tot de spits voorbij is.
Nee, niet alles. Alleen alles waardoor ik veilig door het verkeer kan komen. En dat is dus ook spiegelen, over m'n schouders kijken en veilig van baan verwisselen. En ik voel me prettig bij het terug naar rechts gaan op basis van m'n binnenspiegel, dus ik zie niet in waarom ik daar van de wat ik geleerd heb moet gaan afwijken. Er zullen altijd uitzonderingen blijven, natuurlijk. Als ik in het westen rijd (wat gelukkig zeer zelden voorkomt), rijd ik anders dan hier in het noorden. Ik rijd praktisch nooit in de file. En inhalen en terug naar de rechterbaan komt zelden voor (of mensen rijden veel te hard en ik blijf op m'n baan of mensen rijden zo langzaam dat ik nog niet eens 70 kan rijden op de linker, waarom zou ik dan terug gaan naar rechts?)quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Op de snelweg haal je toch wel vaak in toch? Of bedoelde je inhalen in een file?quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:26 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n heel groot probleem, als ze fatsoenlijk zijn. Langs de 360 heb je verschillende havens waar loonwerkers en trekkers even aan de kant kunnen om de file achter hun door te laten. En volgens mij zijn ze daar ook speciaal voor aangelegd (het zijn geen parkeerplaatsen of bus haltes en er zijn daar ook geen huizen). Maar heel vaak zit je vanaf Groningen tot aan Ten Post (en als ze zelfs nog asocialer zijn, nog een stukje verder waar ze sowieso niet mogen komen) achter een shovel. En dat is echt een kilometer of 10 tot 12 25 rijden waar je 80 mag...
[..]
Nee, niet alles. Alleen alles waardoor ik veilig door het verkeer kan komen. En dat is dus ook spiegelen, over m'n schouders kijken en veilig van baan verwisselen. En ik voel me prettig bij het terug naar rechts gaan op basis van m'n binnenspiegel, dus ik zie niet in waarom ik daar van de wat ik geleerd heb moet gaan afwijken. Er zullen altijd uitzonderingen blijven, natuurlijk. Als ik in het westen rijd (wat gelukkig zeer zelden voorkomt), rijd ik anders dan hier in het noorden. Ik rijd praktisch nooit in de file. En inhalen en terug naar de rechterbaan komt zelden voor (of mensen rijden veel te hard en ik blijf op m'n baan of mensen rijden zo langzaam dat ik nog niet eens 70 kan rijden op de linker, waarom zou ik dan terug gaan naar rechts?)
Met zo'n instelling snap ik dat je je vaak ergert in het verkeer, ja.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dan doe je dus hetzelfde als waar je het net over had; ruimte 'opeisen' want je gaat immers wanneer jij wilt. Niks mis mee verder. Maar dan snap je de andere kant van het verhaal dus vast ook wel. Dat ik het soms irritant vind, vooral als ik haast heb, dat mensen niet snel aan de kant gaan. Ik wil er immers langs als ik vind dat ik er langs moet om maar even in die formulering te blijven.
Als je die post fatsoenlijk leest zie je dat ik alleen haar redenering even omdraai. Niet dat ik zelf altijd zo doe in de auto.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met zo'n instelling snap ik dat je je vaak ergert in het verkeer, ja.
Dat hangt af van de drukte. Als ik lekker kan doorkachelen, ga ik netjes op tijd naar links, heb ik ruim van te voren gekeken of er niet een of andere laagvlieger aan komt, en ga ik naar rechts op het moment dat ik die auto in m'n binnenspiegel zie. En als die laagvlieger harder rijdt dan ik kan inschatten, tja, daar kan ik niets aan doen. Ik ga geen boetes en ongelukken riskeren omdat iemand anders vindt dat ik te langzaam ben. Als het drukker is, dan duurt het langer voordat ik van baan wissel, maar zal ik nog steeds pas terug naar rechts gaan wanneer ik die auto in m'n binnenspiegel zie (tenzij ik een beetje laat ben met naar rechts gaan voor die afslag.... toen ik nog in Assen woonde was er altijd wel iemand die een kilometer of 2 voor m'n afslag te langzaam ging, waardoor ik kon kiezen: of 80 rijden of proberen in te halen en hopen dat ik m'n afslag nog zou reddenquote:Op woensdag 30 mei 2012 11:55 schreef H-D het volgende:
[..]
Op de snelweg haal je toch wel vaak in toch? Of bedoelde je inhalen in een file?
Ja eens dat is ook zo irritant als mensen dat hele tijd doen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:13 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat hangt af van de drukte. Als ik lekker kan doorkachelen, ga ik netjes op tijd naar links, heb ik ruim van te voren gekeken of er niet een of andere laagvlieger aan komt, en ga ik naar rechts op het moment dat ik die auto in m'n binnenspiegel zie. En als die laagvlieger harder rijdt dan ik kan inschatten, tja, daar kan ik niets aan doen. Ik ga geen boetes en ongelukken riskeren omdat iemand anders vindt dat ik te langzaam ben. Als het drukker is, dan duurt het langer voordat ik van baan wissel, maar zal ik nog steeds pas terug naar rechts gaan wanneer ik die auto in m'n binnenspiegel zie (tenzij ik een beetje laat ben met naar rechts gaan voor die afslag.... toen ik nog in Assen woonde was er altijd wel iemand die een kilometer of 2 voor m'n afslag te langzaam ging, waardoor ik kon kiezen: of 80 rijden of proberen in te halen en hopen dat ik m'n afslag nog zou redden)
En in een file houd ik me meestal aan de regel: keep your lane. Dus niet steeds van baan wisselen. Heeft toch geen zin...
Hey, ik ben geen langzaamrijder! Niet te hard rijden wil niet zeggen dat je gelijk te langzaam bent hoorquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja eens dat is ook zo irritant als mensen dat hele tijd doen.
@de rest van je post: ik weet niet hoe hard je inhaalt? Kijk als je 110 gaat ofzo nja dan ga je gewoon langzaam. Ga je gewoon 120 dan is het enigzins anders![]()
Alleen het probleem is dat zo'n ding nooit meer de weg op komt bij drukte (automobilisten geven natuurlijk ook nog even snel gas als ze zien dat die er tussen wil, want anders zit je er weer kilometers achter), dus dan doen ze dat niet zo gauw.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:26 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n heel groot probleem, als ze fatsoenlijk zijn. Langs de 360 heb je verschillende havens waar loonwerkers en trekkers even aan de kant kunnen om de file achter hun door te laten. En volgens mij zijn ze daar ook speciaal voor aangelegd (het zijn geen parkeerplaatsen of bus haltes en er zijn daar ook geen huizen). Maar heel vaak zit je vanaf Groningen tot aan Ten Post (en als ze zelfs nog asocialer zijn, nog een stukje verder waar ze sowieso niet mogen komen) achter een shovel. En dat is echt een kilometer of 10 tot 12 25 rijden waar je 80 mag...
Ja dat sowieso, maar niemand gaat in zo'n passeerhaven even wat auto's er langs laten als hij er dan zelf het komende half uur helemaal niet meer tussen komt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik heb ze wel eens in de berm gaan zien rijden op rustige punten.
Dat valt hier wel mee. En je hebt ze wel hoor. Er zijn er ook die even de rotonde een paar keer rond gaan.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:16 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja dat sowieso, maar niemand gaat in zo'n passeerhaven even wat auto's er langs laten als hij er dan zelf het komende half uur helemaal niet meer tussen komt.
oh er is veel mogelijk wat dat betreft. Ik heb geleerd om rond de 600m een plekje naar rechts te zoeken.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja eens dat is ook zo irritant als mensen dat hele tijd doen.
@de rest van je post: ik weet niet hoe hard je inhaalt? Kijk als je 110 gaat ofzo nja dan ga je gewoon langzaam. Ga je gewoon 120 dan is het enigzins anders![]()
En over 2km voor een afslag inhalen zou ik bijna altijd voor gaan. Vaak krijg je dat nog makkelijk voor elkaar. Bij die 1200m borden lukt het vaak ook nog wel. Zeker met een dubbele uitvoegstrook. Dan kan je bij minder dan 1200 ook nog wel wat inhalen.
Zei ik ook niet!quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:34 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hey, ik ben geen langzaamrijder! Niet te hard rijden wil niet zeggen dat je gelijk te langzaam bent hoor. Als ik ergens een bloedhekel aan heb, zijn het mensen die niet de maximum snelheid rijden. Dus daar doe ik ook niet aan mee.
Hangt ervanaf; als er nog een vrachtwagen 90 loopt te tuffen op 600 m en ik er nog ff prima langs kan kom ik zelfs soms na t 300m bord voor de afslag pas de rechterbaan weer op.quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
oh er is veel mogelijk wat dat betreft. Ik heb geleerd om rond de 600m een plekje naar rechts te zoeken.
Maar je hebt ook mensen die hier nog inhalen om rechtsaf te gaan. Zit ik me elke fucking dag weer over te verwonderen. WAAROM????
http://maps.google.nl/?ll(...)p=12,308.49,,0,-6.02
Ja dat idd..als het kan..why not?quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:23 schreef Descendent het volgende:
[..]
Hangt ervanaf; als er nog een vrachtwagen 90 loopt te tuffen op 600 m en ik er nog ff prima langs kan kom ik zelfs soms na t 300m bord voor de afslag pas de rechterbaan weer op.
De drukte op de weg zorgde vandaag blijkbaar voor heel wat slaap- en traagrijders.
Ik heb zelfs ff geknipperd naar één of ander Astrafossiel dat m vlak voor mij de rechterbaan op gooide (20cm ofzo); echt de goede man had het volgens mij niet eens door....
Als je nog paar auto's die langzamer gaan kan inhalen zie ik geen probleem, dan snap ik het wel.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:39 schreef Yreal het volgende:
Mensen rijden daar op de rechterstrook omhoog om dan vlak voor de uitvoegstrook toch nog even in te halen. Vind het zo'n onnodige beweging
Vooroordelenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:33 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is hét gemiddelde type persoon, dat dat soort woorden nu nog bezigt; zelfs jaren na die KPN-reclame (en zelfs toen was het al matig).
Om die reden kan ik helaas geen andere associatie leggen.
[..]
Dit had ik zelfs in mijn stoutste dromen niet verwacht; dat iemand zomaar dat woord gebruikt, vlák nadat ik er iets over gemeld heb. Wat een toeval...
Helaas voor je; er zijn maar weinig zaken minder waar.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:05 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Vooroordelen![]()
Volgens mij ben jij de bouwvakker zonder werk.
Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat ik m'n Yarisje kwijt ben, maar daar kon ik altijd mee lachen. Haal je zo'n dikke BMW in (met daarin een net zo dikke manager). Netjes aan de snelheid houdend, natuurlijk. Ga je terug naar rechts. Word je 5 minuten later hard (en dan bedoel ik ook echt hard!) voorbij gereden door diezelfde BMW. Want dat kan natuurlijk niet, ingehaald worden door zo'n klein 1.3 dingetje...quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:28 schreef 2cv het volgende:
Laatst scheurde ik fijn met 130 over de snelweg (dat mocht daar op dat moment) en raast een dikke, dure BMW me voorbij. Prima. In een scherpe bocht haalde ik die BMW weer inEven later (weer met 130) zal die BMW mij inhalen maar bedenkt zich (why ? ). Weer even later haalt het ding me toch in en nog geen minuut daarna haal ik die BMW weer in.
In alle eerlijkheid: het was niet heel erg irriterend maar ik vond het wel maf dat die 2 vrouwen in dat ding schijnbaar zo druk waren met hun gesprek dat het rijden meteen constante snelheid geen optie meer was. En vermoedelijk was de cruisecontrol stuk
elke mongool die je voorbij bent is een irritatie minder in de nabije toekomst!quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:43 schreef Yreal het volgende:
Maar je hebt ook mensen die hier nog inhalen om rechtsaf te gaan. Zit ik me elke fucking dag weer over te verwonderen. WAAROM????
Dit. Zal je net zien dat het zo'n achterlijke 70-rijder is op een kilometers lange 80-weg, waarbij die persoon natúúrlijk een flink stuk exact dezelfde kant op moet.quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:36 schreef rival het volgende:
[..]
elke mongool die je voorbij bent is een irritatie minder in de nabije toekomst!
Op zich triest, maar vooral vrachtwagens hebben er daar een handje van om ruim voor de splitsing al links te gaan rijden. Zo reed er gisteren bijna een Polo bij een vrachtwagen naar binnen, omdat die vrachtwagen gewoon naar links kwam. Op zich jammer dat het niet misging, hij zat te spelen met z'n telefoon namelijkquote:Op zaterdag 2 juni 2012 09:00 schreef Ridocar het volgende:
A58, vanuit Tilburg, vlakbij knp Galder.Ik zie het voor me gebeuren, een Picasso met caravan wil naar de linker rijstrook omdat dat de enige rijstrook richting Antwerpen is. Meneer geeft tijdig richting aan, maar wordt er gewoon niet tussengelaten. En dat zijn automobilisten die daarna gewoon weer naar rechts gaan, die dus gewoon richting Breda moeten.
Hoe triest....
En waarom gaan ze zo vroeg links rijden? Inderdaad, omdat ze er niet tussen gelaten worden.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 09:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Op zich triest, maar vooral vrachtwagens hebben er daar een handje van om ruim voor de splitsing al links te gaan rijden. Zo reed er gisteren bijna een Polo bij een vrachtwagen naar binnen, omdat die vrachtwagen gewoon naar links kwam. Op zich jammer dat het niet misging, hij zat te spelen met z'n telefoon namelijk.
Het is meer dan een kilometer dat je de tijd nog hebt. Degenen die laat naar rechts gaan zijn dan allang weg van de linkerbaan.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:27 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En waarom gaan ze zo vroeg links rijden? Inderdaad, omdat ze er niet tussen gelaten worden.
Links zit je daar ook niemand in de weg. Juist wanneer je pas op het laatste moment uitvoegt richting Antwerpen zit je de "snelle" rijstrook richting Roosendaal/Rotterdam alleen maar dwars.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:27 schreef Kentekenplaat het volgende:
En waarom gaan ze zo vroeg links rijden? Inderdaad, omdat ze er niet tussen gelaten worden.
Gebeurt daardoor ook vaak dat auto's richting België nog even gaan inhalen via rechts.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:33 schreef JDude het volgende:
[..]
Links zit je daar ook niemand in de weg. Juist wanneer je pas op het laatste moment uitvoegt richting Antwerpen zit je de "snelle" rijstrook richting Roosendaal/Rotterdam alleen maar dwars.
Om vervolgens weer aan te sluiten in het treintje naar de scherpe 60 km/h bocht naar rechts. Maar hé, leg dat de haastige forens maar eens uitquote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:37 schreef Ambrosius het volgende:
Gebeurt daardoor ook vaak dat auto's richting België nog even gaan inhalen via rechts.
Dat zal best maar met de vrachtwagen gok ik het er niet op.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het is meer dan een kilometer dat je de tijd nog hebt. Degenen die laat naar rechts gaan zijn dan allang weg van de linkerbaan.
onnodig seinen, onnodig claxonneren én rechts inhalen.. ruim 700¤ aan boetes bij elkaar, goed bezigquote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:21 schreef _VoiD_ het volgende:
Ik ben echt kotsbeu aan het worden van al die mensen die niet zo ver mogelijk naar rechts gaan. Kwam het vroeger al dagelijks tegen op de A16 / A13 naar m'n werk, maar ook nu op de A12 (verbreed naar 4 banen van Den Haag naar Utrecht) en op de A2 ook nog altijd.
Groot licht seinen, ze inhalen aan de goede (linkse) kant en dan scherp naar de meest rechter baan te gaan, ze rechts inhalen en dan even volledig naar links en dan naar rechts zigzaggen, echt niks lijkt te helpen. De enkele keer dat ze de hint begrijpen is echt ver te zoeken.
Vooral bij spitsstroken is het een drama, gisteren nog. Twee politieauto's rijden op de linkse baan, de middelste baan rijdt een of andere Turk, en ik rij rechts op de spitsstrook. Vrij beschaafd 110, want je mag maar 100. Maar ik kruip wel steeds dichterbij die oetlul die op de middelste baan blijft hangen. Seinen/toeteren, echt niets hielp. Toen maar WEER er rechts langsgegaan, en dan staren ze je echt als een schaap aan als je dan nog een keer toetert.
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:21 schreef _VoiD_ het volgende:
Groot licht seinen, ze inhalen aan de goede (linkse) kant en dan scherp naar de meest rechter baan te gaan, ze rechts inhalen en dan even volledig naar links en dan naar rechts zigzaggen, echt niks lijkt te helpen.
Ja, het is Telegraaf, maar ik denk bijvoorbeeld dat mensen die het normaal vinden om te kleven en drukken hier echt wel mee te corrigeren zijn. Je kunt als beginnend bestuurder punten op je rijbewijs krijgen als je kleeft, dus er wordt actief op gehandhaafd, dus waarom dat niet doortrekken naar gevorderde bestuurders? Het is wijd verbreid dus er zijn nogal wat bestuurders die hier wel over op de vingertjes getikt mogen worden anders dan een boete.quote:'Straf verkeers-aso met cursus'
RIJSWIJK - Mensen die zich asociaal gedragen in het verkeer moeten veel harder aangepakt worden. Dat vindt 85 procent van de bijna 800 respondenten van een onderzoek, uitgevoerd door tv-programma Debat op 2.
Toch vinden de respondenten niet dat de boetes omhoog moeten. Dat treft namelijk ook diegenen die een enkele keer een boete krijgen en bovendien worden verkeersboetes als melkkoe voor de overheid gezien. Een notoire wegpiraat op een verplichte 3-daagse cursus sturen op eigen kosten kan op meer steun rekenen: bijna 83 procent vindt dat een goed idee.
In totaal kregen 1000 mensen met een rijbewijs een uitgebreide vragenlijst voorgelegd. 786 mensen vulden die in.
Ik vind het ook wel een goed idee inderdaad. Sommige mensen vinden het zelfs stoer om een boete te krijgen en gaan hun rijgedrag dus ook echt niet aanpassen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, het is Telegraaf, maar ik denk bijvoorbeeld dat mensen die het normaal vinden om te kleven en drukken hier echt wel mee te corrigeren zijn. Je kunt als beginnend bestuurder punten op je rijbewijs krijgen als je kleeft, dus er wordt actief op gehandhaafd, dus waarom dat niet doortrekken naar gevorderde bestuurders? Het is wijd verbreid dus er zijn nogal wat bestuurders die hier wel over op de vingertjes getikt mogen worden anders dan een boete.
Een boete is een vervelend moment. Een cursus van 3 dagen is iets anders. Het voelt meer als straf, je zult je baas en omgeving moeten uitleggen dat het speelt en je krijgt gegronde feedback over dat deel van je rijgedrag. Als ze dan toch een melkkoe zoeken...
Oh dan ga ik ook altijd maar alvast een km van te voren naar links. Want stel dat ze me er niet tussen laten.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:27 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Gek he........ die zijn door schade en schande wijs geworden...... als er ruim voor de voorsoorteervakken plek is, dan zet je logisch die auto daar neer........ Dat leer je jezelf heel snel aan als je een grote langzame combinatie hebt.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 09:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Op zich triest, maar vooral vrachtwagens hebben er daar een handje van om ruim voor de splitsing al links te gaan rijden. Zo reed er gisteren bijna een Polo bij een vrachtwagen naar binnen, omdat die vrachtwagen gewoon naar links kwam. Op zich jammer dat het niet misging, hij zat te spelen met z'n telefoon namelijk.
En dan komt de volgende er weer aan......... of denk je dat er een eind aan egoistische weggebruikers zit?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het is meer dan een kilometer dat je de tijd nog hebt. Degenen die laat naar rechts gaan zijn dan allang weg van de linkerbaan.
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:40 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh dan ga ik ook altijd maar alvast een km van te voren naar links. Want stel dat ze me er niet tussen laten.
Dat inderdaad. Anders wordt het omrijden of rijden in oostblokstijl. (op het laatst vol in de ankers en hem er tussen rammen over het puntstuk)quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:12 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Gek he........ die zijn door schade en schande wijs geworden...... als er ruim voor de voorsoorteervakken plek is, dan zet je logisch die auto daar neer........ Dat leer je jezelf heel snel aan als je een grote langzame combinatie hebt.
Ik denk dat boetes terecht zijn indien er rekening gehouden word met de situatie waarin de overtreding is begaan.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, het is Telegraaf, maar ik denk bijvoorbeeld dat mensen die het normaal vinden om te kleven en drukken hier echt wel mee te corrigeren zijn. Je kunt als beginnend bestuurder punten op je rijbewijs krijgen als je kleeft, dus er wordt actief op gehandhaafd, dus waarom dat niet doortrekken naar gevorderde bestuurders? Het is wijd verbreid dus er zijn nogal wat bestuurders die hier wel over op de vingertjes getikt mogen worden anders dan een boete.
Een boete is een vervelend moment. Een cursus van 3 dagen is iets anders. Het voelt meer als straf, je zult je baas en omgeving moeten uitleggen dat het speelt en je krijgt gegronde feedback over dat deel van je rijgedrag. Als ze dan toch een melkkoe zoeken...
Misschien wel allebei. Kan ook nog he.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:18 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Ik denk dat boetes terecht zijn indien er rekening gehouden word met de situatie waarin de overtreding is begaan.
Iemand die op de linkerbaan van een 3 baans weg 100 rijd waar de maximale snelheid 120 is, welke dan gebumperkleefd wordt of rechts ingehaald........ tja, in het kader van de verkeersveiligheid (waar boetes om draaien toch) weet ik niet of de overtreder een boete verdient of die klojo die niet weet waar rechts is.
Ja weet ik wel. Maar ik vind het net iets te ver gaan om gewoon maar te zeggen dat het altijd maar kan 'omdat je er anders nooit tussenkomt'. In sommige gevallen is het gewoon nergens goed voor en hoeft het ook niet. Daarom mijn enigzins sarcastische opmerking.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
[..]
Dat inderdaad. Anders wordt het omrijden of rijden in oostblokstijl. (op het laatst vol in de ankers en hem er tussen rammen over het puntstuk)
Dus jij bent er wel ok mee als een vrachtwagen jou met je personenauto maar opzij drukt omdat hij ook op die baan moet en er verderop geen mogelijkheden meer zijn?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja weet ik wel. Maar ik vind het net iets te ver gaan om gewoon maar te zeggen dat het altijd maar kan 'omdat je er anders nooit tussenkomt'. In sommige gevallen is het gewoon nergens goed voor en hoeft het ook niet. Daarom mijn enigzins sarcastische opmerking.
Ja dat is natuurlijk in die situatie die jij schetst gewoon onzin. Als je achter een linksplakker hangt hoef je niet per se rechts in te halen om ongelukken te voorkomen. Je kan ook gewoon niet inhalen en erachter blijven.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:23 schreef kiwiko het volgende:
Dat kan zeker ook![]()
Maar iedereen die een beetje buiten zijn eigen boekje kan denken kan zich wel voorstellen dat een boete voor een overtreding niet altijd terecht is omdat diegene misschien niet anders kon zonder ongelukken te hebben
Zoals ik al zei, het was louter een nuance. Niet dat ik het er altijd niet mee eens ben. Maar er zijn situaties waarin het wel onzinnig is. Maar die kun je zelf ook wel bedenken.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:24 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Dus jij bent er wel ok mee als een vrachtwagen jou met je personenauto maar opzij drukt omdat hij ook op die baan moet en er verderop geen mogelijkheden meer zijn?
Wees blij dat diegene met zijn 10 tonner het gaatje eerder gepakt heeft.........
Als jij ook achter de 100 rijder blijft zitten doe je al snel aan bumperkleven op de linkerbaan, daarnaast is het gevaarlijk omdat jij al het achteropkomend verkeer op kan vangen...... veiliger is het om rechts in te halen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:40 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk in die situatie die jij schetst gewoon onzin. Als je achter een linksplakker hangt hoef je niet per se rechts in te halen om ongelukken te voorkomen. Je kan ook gewoon niet inhalen en erachter blijven.
En oh for the record ik zeg niet dat ik dat zou doen. Ik zeg alleen dat i.c. waarschijnlijk het meest logische is allebei een boete te geven.
[..]
Zoals ik al zei, het was louter een nuance. Niet dat ik het er altijd niet mee eens ben. Maar er zijn situaties waarin het wel onzinnig is. Maar die kun je zelf ook wel bedenken.
Het hangt er inderdaad wel vanaf hoe druk het is.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja weet ik wel. Maar ik vind het net iets te ver gaan om gewoon maar te zeggen dat het altijd maar kan 'omdat je er anders nooit tussenkomt'. In sommige gevallen is het gewoon nergens goed voor en hoeft het ook niet. Daarom mijn enigzins sarcastische opmerking.
Als jij ook 100 rijdt kleef je helemaal niet. Dus ik zou niet zeggen dat rechts inhalen àltijd veiliger is.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:43 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Als jij ook achter de 100 rijder blijft zitten doe je al snel aan bumperkleven op de linkerbaan, daarnaast is het gevaarlijk omdat jij al het achteropkomend verkeer op kan vangen...... veiliger is het om rechts in te halen.
Er zijn altijd onzinnige situaties, ik vind het onzinnig als een personen auto al bij Rotterdam links voor gaat sorteren omdat deze in Den Haag een keer linksaf moet....
Dat moet je aan Rijkswaterstaat vragen, niet hier.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
Spiegelen en knipper gebruiken is tegenwoordig niet meer nodig bij invoegen? Je ramt hem, terwijl er iemand op de rechterbaan zit die graag wil uitvoegen (gemengde strook) en flink harder gaat nog hem gewoon naar links?
En oja, spitsstrook geldt zeker ook niet voor mensen op zaterdag? Je hebt 3 banen en hoeveel mensen stug op de middenbaan of, nog erger, de linkerbaan bleven rijden. Ben er flink wat rechts voorbij gegaan.
Rijkswaterstaat maakt de verkeersregels niet, lijkt mij apart om dit soort dingen daar aan te vragen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat moet je aan Rijkswaterstaat vragen, niet hier.
Die weten écht wel voor wat voor weggebruik ze die spitsstrook hebben aangelegd en waarom die open is op zaterdag.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:24 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Rijkswaterstaat maakt de verkeersregels niet, lijkt mij apart om dit soort dingen daar aan te vragen.
Maar volgens mij was dat het punt niet, als ik het goed lees. De spitsstrook was open maar men bleef stug op de andere banen rijden..quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die weten écht wel voor wat voor weggebruik ze die spitsstrook hebben aangelegd en waarom die open is op zaterdag.
Maar ok, je hebt een punt; Pizza_Boom mag ook met de politie bellen.
hee ik rij niet links op een 120 weg omdat ik 100 wil rijdenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Als jij ook 100 rijdt kleef je helemaal niet. Dus ik zou niet zeggen dat rechts inhalen àltijd veiliger is.
Je hebt de A9, stuk vanaf Kooijmeer tot waar de baan uit Heerhugowaard erbij komt. 2 Banen en een spitsstrook. Meeste volk daar lijkt toch links te rijden. Spitsstrook is open, dus je moet ritsen want de linkerbaan is op gegeven moment gesloten, maar hoeveel volk stug links blijft rijden (dus met 2 lege banen rechts!!!) totdat ze echt niet meer anders kunnen. En ook na de samenvoeging, 3 banen en een spitsstrook, waarvan de rechterbaan (dus niet de spitsstrook) ook nagenoeg leeg is... Pas nadat het weer 2 baans + spitsstrook is weten de meesten de rechterbaan te vinden. De spitsstrook is nog steeds nagenoeg leeg.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:43 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Maar volgens mij was dat het punt niet, als ik het goed lees. De spitsstrook was open maar men bleef stug op de andere banen rijden..
Waarom moet ik OOK met de politie bellen, wie nog meer?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die weten écht wel voor wat voor weggebruik ze die spitsstrook hebben aangelegd en waarom die open is op zaterdag.
Maar ok, je hebt een punt; Pizza_Boom mag ook met de politie bellen.
Nee maar bumperkleven is gewoon nooit een kwestie van "het kon niet anders". Te kort uitkomen, uitrollen etc. achter iemand kan gebeuren, maar blijven kleven is een keuze en dus in mijn optiek een spreekwoordelijke schop in je nek waard. En ik denk dat het maken van een dergelijke keuze beter afgeleerd wordt op zo'n cursus dan met een eenmalig papiertje plus prijskaartje.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:23 schreef kiwiko het volgende:
Dat kan zeker ook![]()
Maar iedereen die een beetje buiten zijn eigen boekje kan denken kan zich wel voorstellen dat een boete voor een overtreding niet altijd terecht is omdat diegene misschien niet anders kon zonder ongelukken te hebben
Nee duh ik ook niet. Maar dat is heel iets anders dan dat er per definitie in die situatie een gevaarlijke situatie ontstaat.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:13 schreef kiwiko het volgende:
[..]
hee ik rij niet links op een 120 weg omdat ik 100 wil rijden![]()
Hij vraagt o.a. "En oja, spitsstrook geldt zeker ook niet voor mensen op zaterdag?". Daarvoor zou hij RWS kunnen bellen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:43 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Maar volgens mij was dat het punt niet, als ik het goed lees. De spitsstrook was open maar men bleef stug op de andere banen rijden..
Je mag kiezen! Is dat niet fijn?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Waarom moet ik OOK met de politie bellen, wie nog meer?
Of zoals ik vandaag weer eens had, fietsers die niks aangeven. Elke dag sta ik wel een keer (minstens) te wachten voor eentje die uiteindelijk ijskoud afslaat. Vandaag weer een kutje dat haar telefoon veeeeel interessanter vond dan het verkeer op de rotonde. Hop, vier auto's die stilstaan voor niks... Erachter kwam trouwens eenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:00 schreef Albert86 het volgende:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan automobilisten die geen knipperlicht gebruiken op een rotonde. Het is nu al zo erg, dat ik soms wacht op auto's die geen knipperlicht aan hebben, omdat ik ervan uit ga dat ze wel afslaan.
En het zijn vaak de Audi's, BMW's en Mercedessen zonder knipperlicht. Of is dat een optie bij die auto's?
Het zijn meestal dure duitse bakken die geen richtingaanwijzer lijken te hebben, maar het is 99,9% user-error.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:00 schreef Albert86 het volgende:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan automobilisten die geen knipperlicht gebruiken op een rotonde. Het is nu al zo erg, dat ik soms wacht op auto's die geen knipperlicht aan hebben, omdat ik ervan uit ga dat ze wel afslaan.
En het zijn vaak de Audi's, BMW's en Mercedessen zonder knipperlicht. Of is dat een optie bij die auto's?
Heb zelf wel eens gehad, was een muts met een Picanto, die al 30 reed waar 50 mag, en makkelijk kan. Komen we bij een rotonde, zet ze al 200M ervoor de knipperlichten naar links aan, dus ik dacht fijn, joepie, die gaat 3/4 van de rotonde, maar nee hoor.. Iets voor de de afslag waar ik ook af wil (de 1e) zet ze de knipperlichten naar rechts aan, en slaat dus ook rechts af..quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het zijn meestal dure duitse bakken die geen richtingaanwijzer lijken te hebben, maar het is 99,9% user-error.
Ander gevalletje richting-handicap:
Gisteren, Auto komt links van mij de rotonde op, geeft bij het oprijden richting naar rechts aan, dus ik wil gaan rijden. Komt die muts toch door, Ze moest blijkbaar 3/4 rond. En dan bij het voorbijrijden mij met zo'n gezicht aankijken alsof ik het niet had begrepen...
In het geval van bejaarde taart had ik het nog kunnen begrijpen. Die hebben nog geleerd dat je bij een rotonde altijd richting naar rechts aan moet geven, en bij het verlaten nog een keer, maar dit mens moest volgens mij nog 40 worden...
Niet eens! In de file ofzo is het zoo fijn dat je krant kan lezen op je telefoon.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Of zoals ik vandaag weer eens had, fietsers die niks aangeven. Elke dag sta ik wel een keer (minstens) te wachten voor eentje die uiteindelijk ijskoud afslaat. Vandaag weer een kutje dat haar telefoon veeeeel interessanter vond dan het verkeer op de rotonde. Hop, vier auto's die stilstaan voor niks... Erachter kwam trouwens eenwielrenner
aangevlogen die ik anders over het hoofd had gezien (
) dus vandaag had het een keer nut. Bedankt kutje
Sowieso telefoons in het verkeer. Slingerend op de snelweg, met 80 al sms-end een hele rijstrook in gevaar brengen, er zijn mensen die er hun hand niet voor omdraaien. En vanmiddag had ik bijna iemand zonder sensilube vanachter naar binnen. Een meiske in een Toyotaatje dat al drukkend en klevend heel hard lachend met de telefoon links over de snelweg vloog en niet doorhad dat ervoor geremd werd. Toen ik eenmaal rechts opzij keek had ze niks in de gaten, belde lekker verder met haar bff
Ja okay maar dat bedoelde ik niet hequote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Niet eens! In de file ofzo is het zoo fijn dat je krant kan lezen op je telefoon.
Nee maar je zei gewoon telefoons in het verkeerquote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja okay maar dat bedoelde ik niet he
Al fietsend of rijdend hoort zo'n ding gewoon niet gebruikt te worden, tenzij via een handsfree setje.
Volgens mij heeft niemand geleerd om bij het oprijden van een rotonde het knipperlicht naar rechts aan te doen. Naar links, ja. En dan weer wanneer je af gaat (maar dan naar rechts). Naar rechts is levensgevaarlijk, als je de rotonde nog op moet rijden.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het zijn meestal dure duitse bakken die geen richtingaanwijzer lijken te hebben, maar het is 99,9% user-error.
Gisteren, Auto komt links van mij de rotonde op, geeft bij het oprijden richting naar rechts aan, dus ik wil gaan rijden. Komt die muts toch door, Ze moest blijkbaar 3/4 rond. En dan bij het voorbijrijden mij met zo'n gezicht aankijken alsof ik het niet had begrepen...
In het geval van bejaarde taart had ik het nog kunnen begrijpen. Die hebben nog geleerd dat je bij een rotonde altijd richting naar rechts aan moet geven, en bij het verlaten nog een keer, maar dit mens moest volgens mij nog 40 worden...
Mensen die zich ergeren omdat ze achter een paardentrailer zitten, daar erger ik me aan... Zelf zouden ze ook lopen te kankeren als ze moesten staan in de bus en als die de bochten om zou knallen ipv rustig te rijden... Als ik achter een trailer zit, neem ik wat meer afstand omdat ik ervan uitga dat deze wat meer zal afremmen op de motor, rustiger de bochten om zal gaan en rustiger zal optrekken.quote:Op woensdag 6 juni 2012 08:16 schreef kiwiko het volgende:
Voor de automobilisten welke ik gisteren allemaal in de weg heb gezeten, alvast mijn excuses!!
Maar ik wil even mijn medeweggebruikers complementeren met hun geduld en begrip! Iedereen die gisteren bij Wassenaar op de n44, zo rond de klok van half 5, en daarna op de weg naar Voorschoten een langzaam rijdende paardentrailer met blauwe Pajero tegen is gekomen, en misschien wel hinder van ons heeft ondervonden, maar dit niet in gedrag heeft laten zien....... Chappeau en nogmaals mijn excuses voor het ongemak.
(ik had een paard op de wagen die nog wat onstabiel was van de morfine, en dan moet ik echt in het bochtenwerk tergend langzaam gaan, op het rechte maakt het niet uit, al rij ik 130 bij wijze van, maar in de bochten moet ik echt weer wachten tot de combinatie recht is voor dat ik weer gas kan geven)
Ik heb bij rijles geleerd om de knipper rechts alvast aan te doen, voor het oprijden van de rotonde, als ik de eerstvolgende afslag op de rotonde er weer af ga.quote:Op woensdag 6 juni 2012 07:34 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand geleerd om bij het oprijden van een rotonde het knipperlicht naar rechts aan te doen. Naar links, ja. En dan weer wanneer je af gaat (maar dan naar rechts). Naar rechts is levensgevaarlijk, als je de rotonde nog op moet rijden.
Heb ik ook last van, maar daarnaast, als ik met de motor wegben doe ik het soms ook niet.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:00 schreef Albert86 het volgende:
Ja, als je rechts af gaat, niet als je rechtdoor of linksaf gaat, hoop ik!quote:Op woensdag 6 juni 2012 09:56 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik heb bij rijles geleerd om de knipper rechts alvast aan te doen, voor het oprijden van de rotonde, als ik de eerstvolgende afslag op de rotonde er weer af ga.
Uiteraard. Wie heeft er in godsnaam geleerd dat je je knipper naar rechts aan doet als je niet rechts afslaat?quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:03 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, als je rechts af gaat, niet als je rechtdoor of linksaf gaat, hoop ik!
quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteraard. Wie heeft er in godsnaam geleerd dat je je knipper naar rechts aan doet als je niet rechts afslaat?
Het ging over deze post...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
ik kom het bij elk merk tegen en ik reken er al niet meer op dat iemand zijn knipperlicht aanzet.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:00 schreef Albert86 het volgende:
Whait whut?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:20 schreef Descendent het volgende:
Gevolg: Met een auto of 30 erachter te wachten; en dan krijg je vervolgens ook nog een (nota bene) Fiat Cinquecento die t hele zooitje via rechts inhaalt -tja, okay... is niet verboden- zich er tussenwurmt op links
Nee klopt, maar zoals je het verwoorde leek het alsof je het voor elke situatie bedoeldequote:Op woensdag 6 juni 2012 10:03 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, als je rechts af gaat, niet als je rechtdoor of linksaf gaat, hoop ik!
Ik vind dat altijd een grijs gebied. Situatie: vrachtwagen op de linkerbaan die die vrachtwagen op de rechterbaan aan het inhalen is (met snelheidsverschil dat de 0 benadert). Een hele stoet auto's op de linkerbaan die vreselijk balen dat die vrachtwagen niet opschiet. En 1 op de rechterbaan die door rijdt tot de vrachtwagen (met 120) en dan naar de linkerbaan gaat.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Whait whut?Sinds wanneer is rechts inhalen niet verboden?
Het blijft rechts inhalen en dat blijft verboden. Ook al deed ik het net zelf ook, hele linkerbaan voor het stoplicht stond vol/reed heel langzaam en rij hem er zo rechts naast tot ik bijna helemaal vooraan sta.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:34 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd een grijs gebied. Situatie: vrachtwagen op de linkerbaan die die vrachtwagen op de rechterbaan aan het inhalen is (met snelheidsverschil dat de 0 benadert). Een hele stoet auto's op de linkerbaan die vreselijk balen dat die vrachtwagen niet opschiet. En 1 op de rechterbaan die door rijdt tot de vrachtwagen (met 120) en dan naar de linkerbaan gaat.
Officieel gezien is die hele rij op de linkerbaan ook in overtreding, als de rechterbaan leeg is horen ze daar te rijden. Maar goed, uit een soort lemminggedrag blijft iedereen doorgaans links in dat treintje hangen (maak ik mezelf ook schuldig aan) omdat je toch het idee hebt dat je a. sowieso sneller bent dan degene voor je en b. er niet meer tussen gelaten wordt als je rechts rijdt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:10 schreef Dennis101 het volgende:
Het blijft rechts inhalen en dat blijft verboden. Ook al deed ik het net zelf ook, hele linkerbaan voor het stoplicht stond vol/reed heel langzaam en rij hem er zo rechts naast tot ik bijna helemaal vooraan sta.
Dat is geen grijs gebied hoorquote:Op woensdag 6 juni 2012 12:34 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd een grijs gebied. Situatie: vrachtwagen op de linkerbaan die die vrachtwagen op de rechterbaan aan het inhalen is (met snelheidsverschil dat de 0 benadert). Een hele stoet auto's op de linkerbaan die vreselijk balen dat die vrachtwagen niet opschiet. En 1 op de rechterbaan die door rijdt tot de vrachtwagen (met 120) en dan naar de linkerbaan gaat.
Hoezo? Die auto maakt gebruik van de rechterbaan (zoals zijn recht is), maar haalt daarmee ook rechts in (wat hij weer niet mag).quote:
En wat precies is er nu een grijs gebied? Rechts inhalen mag niet, klaar.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:00 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hoezo? Die auto maakt gebruik van de rechterbaan (zoals zijn recht is), maar haalt daarmee ook rechts in (wat hij weer niet mag).
Links rijden ook niet als de rechterbaan leeg is.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En wat precies is er nu een grijs gebied? Rechts inhalen mag niet, klaar.
Klopt, het mag beide niet. Dus ga jij als brave burger rechts rijden achter de stoet auto's op de linkerbaan. Dan doe jij in ieder geval niets fout.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:02 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Links rijden ook niet als de rechterbaan leeg is.
Nu maak ik vaak mee dat wanneer je rechts rijdt (eventueel iets langzamer dan de zombietrein links) je ze vaak toch inhaalt, omdat ze links heel zenuwachtig gasgeven-remmen-gasgeven-remmen-gasgeven-remmen. Wie is dan "het foutst"?quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:03 schreef Dennis101 het volgende:
Klopt, het mag beide niet. Dus ga jij als brave burger rechts rijden achter de stoet auto's op de linkerbaan. Dan doe jij in ieder geval niets fout.
Nee. Je bent sowieso niet verplicht om de maximumsnelheid te rijden.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:07 schreef MrKikker het volgende:
was het niet zo dat als jij op de rechterbaan de maximumsnelheid aanhoud en jij zodoende rechts een ander voertuig inhaalt die langzamer dan de maximumsnelheid rijdt, het niet als rechts-inhalen geldt?
Degene die op de linkerbaan vooraan aan het rijtje rijd die niet opschiet.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nu maak ik vaak mee dat wanneer je rechts rijdt (eventueel iets langzamer dan de zombietrein links) je ze vaak toch inhaalt, omdat ze links heel zenuwachtig gasgeven-remmen-gasgeven-remmen-gasgeven-remmen. Wie is dan "het foutst"?
Als dat een legaal inhalende vrachtwagen is, dan doet de chauffeur daarvan niks fout.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:09 schreef Dennis101 het volgende:
Degene die op de linkerbaan vooraan aan het rijtje rijd die niet opschiet.
Behalve bij blokmarkeringquote:Op woensdag 6 juni 2012 14:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En wat precies is er nu een grijs gebied? Rechts inhalen mag niet, klaar.
O.a. bij file rijdenquote:Op woensdag 6 juni 2012 12:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Whait whut?Sinds wanneer is rechts inhalen niet verboden?
Geen grijs gebied. Is jurisprudentie over dat dit onder filerijden valt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:34 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik vind dat altijd een grijs gebied.
Rechts inhalen is toegestaan in diverse situaties.quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:10 schreef Dennis101 het volgende:
Het blijft rechts inhalen en dat blijft verboden.
Het valt onder filerijden (vrachtwagen veroorzaakt een situatie waarin je gedwongen wordt onder de vmax te rijden).quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:07 schreef MrKikker het volgende:
was het niet zo dat als jij op de rechterbaan de maximumsnelheid aanhoud en jij zodoende rechts een ander voertuig inhaalt die langzamer dan de maximumsnelheid rijdt, het niet als rechts-inhalen geldt?
Ah, dat wist ik niet! Weer wat geleerd vandaagquote:Op woensdag 6 juni 2012 14:40 schreef OEM het volgende:
[..]
Geen grijs gebied. Is jurisprudentie over dat dit onder filerijden valt.
80 km/h valt absoluut niet onder file. derhalve mag het dus ook niet.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:40 schreef OEM het volgende:
[..]
O.a. bij file rijden
[..
[..]
Het valt onder filerijden (vrachtwagen veroorzaakt een situatie waarin je gedwongen wordt onder de vmax te rijden).
Of je leest de jurisprudentie en je maakt jezelf niet belachelijk.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:11 schreef Kentekenplaat het volgende:
80 km/h valt absoluut niet onder file. derhalve mag het dus ook niet.
Je kunt wel elke keer een stok willen hebben om vrachtwagens mee te slaan, maar ik zou gewoon eens een keer mijn rijbewijs halen als ik jou was, want wat je nu zegt slaat kut op Dirk.
quote:3.9. De uitzondering, die de besluitgever maakt op het gangbare filebegrip zal moeten worden uitgelegd in samenhang daarmee. Dat wil zeggen, dat ook voor een beperkte rij voertuigen zal hebben te gelden, dat de rijsnelheid ervan wordt bepaald door het overige verkeer. Daaronder zal zijn te verstaan, dat de voortgang van die rij voertuigen belemmerd wordt op grond van de verkeersdichtheid vóór die voertuigen op de rijstrook waarop deze zich bevinden. Het "relatief snel rijden" waarover de besluitgever spreekt moet worden beschouwd vanuit het hiervoor aangegeven normale beeld van een file. Dat houdt in, dat onder relatief snel rijden zal moeten worden verstaan een snelheid die gerelateerd aan het stilstaan of het zich langzaam voortbewegen van een gewone file als - gematigd - snel, maar gerelateerd aan de ter plaatse geldende maximumsnelheid als langzaam zal moeten worden gekwalificeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |