Idd zwaar irritant!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:05 schreef Hanako het volgende:
Als mensen met 120km op de linkse baan blijven hangen terwijl je met een 160/170km aan gestuiterd komt in de ankers moet en dan pas na zoooo lang pas weer naar rechts gaan en dat midden in de nacht op een verlaten snelweg.
Duitsers hebben het onnodig linksrijden uitgevonden man.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:08 schreef kiwiko het volgende:
vanmiddag een Duitser.... ja echt een DUITSER die op de middelste baan 100 bleef rijden op het 120 stuk van de A12.......
en ik heb echt een hoge pet op van Duitse chauffeurs........ dit was even een tegenvaller, maar het was ook een jong ventje........
Jawel, met google maps met een kml file. Kan misschien op de fok wiki geplaatst worden.quote:Op zondag 27 mei 2012 07:07 schreef Ridocar het volgende:
Mss handig om een maps-linkje te plaatsen waar het is gebeurd... Leuk als we een stukje visueel krijgen. Samenvatting van alle irrtatiedingetjes in een klein kaartje van NL ofzo...
Is zoiets uitvoerbaar?
Dat zuinig rijden is helemaal hip, maar rij dan in vredesnaam achter een vrachtwagen in hetzelfde tempo inderdaad.quote:Op zondag 27 mei 2012 08:47 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
Deze week al een paar keer meegemaakt: Fossielen die met 60-70 op de rechterbaan van de snelweg rijden. Gevolg: continu inhalende vrachtwagens, er bijna achteropvliegende auto's omdat niemand verwacht dat een auto 60-70 rijd op de snelweg.
Verbannen die hap.
Fietsers op rotondes die hun klauw niet uitsteken ookquote:Op zondag 27 mei 2012 09:00 schreef fotostarter het volgende:
Het ergste vind ik nog fietsers. En dan met name die klapharken die met zijn 3en, het liefst 4en naast elkaar gaan fietsen.
En dan piepen als ze voor hun sodemieter worden gereden. Kansloze kutfietsers.
Hand uitsteken is gewoon 'not done'. Staat niet stoer. Net als voor rood wachten. Wat dat betreft moet je ervan uitgaan dat fietsers losgeslagen projectielen zijn die van alles ineens kunnen doen.quote:Op zondag 27 mei 2012 09:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Fietsers op rotondes die hun klauw niet uitsteken ookSta je weer te wachten (voor de zekerheid want je hebt al zo'n vermoeden dat ze toch af gaan slaan) en ja hoor...
quote:Op zondag 27 mei 2012 09:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Fietsers op rotondes die hun klauw niet uitsteken ookSta je weer te wachten (voor de zekerheid want je hebt al zo'n vermoeden dat ze toch af gaan slaan) en ja hoor...
Met beide eens. Nu moet ik zeggen, dat ik ook veel fiets, en smorgens vroeg om 5 uur ook door rood heen joekelquote:Op zondag 27 mei 2012 09:33 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hand uitsteken is gewoon 'not done'. Staat niet stoer. Net als voor rood wachten. Wat dat betreft moet je ervan uitgaan dat fietsers losgeslagen projectielen zijn die van alles ineens kunnen doen.
Ergerlijk als je voor nop staat te wachten en ze slaan toch af.
Ja als ik er niemand mee hinder ga ik 's ochtends ook door rood en van die rotonde af zonder handje. Maar dit is elke dag dus midden in de spits.quote:Op zondag 27 mei 2012 09:36 schreef fotostarter het volgende:
[..]
[..]
Met beide eens. Nu moet ik zeggen, dat ik ook veel fiets, en smorgens vroeg om 5 uur ook door rood heen joekelMaar later op de dag zorg ik er wel voor dat de autobestuurders e.d. weet wat ik ga doen, puur om het feit dat ik er zelf een hekel aan heb als fietsers je de pleuris laten schrikken
Tenzij vrachtwaggen, een beetje wel hoor. 100 zou sowieso het minimum moeten zijn, behalve bij de vergrafte flitspalenquote:Op zondag 27 mei 2012 08:03 schreef ibaneX het volgende:
Mensen die denken dat 120km/h een minimum snelheid is op de snelweg
Alleen is daar in de spits sprake van een continue kettingbotsing omdat 3 stroken ineens allemaal strak onder de 100 moeten rijdenquote:Op zondag 27 mei 2012 09:54 schreef Tijn het volgende:
Als je je gewoon aan de snelheidslimiet houdt, heb je ook geen last van flitspalen
Doodeng inderdaad! Ik heb deze winter zoiets gehad in het donker. Ik sla af over een dubbelzijdig fietspad dus ik kijk extra goed uit (dacht ik), rent er ineens een in zwart geklede jogster (met capuchon op!) voor de motorkap langsquote:Op zondag 27 mei 2012 09:47 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik ben mij een keer echt bijna doodgeschrokken... in mijn wijk was de straatverlichting niet best (of uit) en 't was flink donker. Ik rijd rustig de straat door, ga door een bocht naar rechts en ineens zie ik in diezelfde bocht rechts een soort van schim opduiken... Is dus een jongen die zonder licht fietste. Hij was echt praktisch onzichtbaar. Ben zelden zo geschrokken. Ik geloof echt dat mijn hart 1 of 2 slagen gemist heeft. Had gelijk koppijn van de adrenalinekick... zo zeg.
Echt, wat een onverstand. Nu waren meedraaiende koplampen wel heel mooi geweest in dit unieke geval, bocht naar rechts en een fietser rechts...
Zelfde effect als er een motoragent of politiewagen op de weg zit. Een kilometer van tevoren begint het ineens op te vallen: iedereen rijdt 120 en braaf rechtsquote:Op zondag 27 mei 2012 09:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alleen is daar in de spits sprake van een continue kettingbotsing omdat 3 stroken ineens allemaal strak onder de 100 moeten rijden
Je hoeft niet onder de 100 te rijden. Als je met 102 langs een flitspaal gaat, krijg je echt geen boete thuis.quote:Op zondag 27 mei 2012 09:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alleen is daar in de spits sprake van een continue kettingbotsing omdat 3 stroken ineens allemaal strak onder de 100 moeten rijden
ik reed daar een keertje, en dit is dus echt bijzonder grappig.quote:Op zondag 27 mei 2012 10:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hoeft niet onder de 100 te rijden. Als je met 102 langs een flitspaal gaat, krijg je echt geen boete thuis.
Waarschijnlijk omdat jullie beiden op de foto staan en er niet bepaald kan worden wie te hard reed of wie wie inhaalde?quote:
waarschijnlijk wel jaquote:Op zondag 27 mei 2012 10:25 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat jullie beiden op de foto staan en er niet bepaald kan worden wie te hard reed of wie wie inhaalde?
Nou, ik zie in Duitsland ook vaak genoeg Duitsers op de middelste baan rijden, ook als ze naar rechts kunnen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:08 schreef kiwiko het volgende:
vanmiddag een Duitser.... ja echt een DUITSER die op de middelste baan 100 bleef rijden op het 120 stuk van de A12.......
en ik heb echt een hoge pet op van Duitse chauffeurs........ dit was even een tegenvaller, maar het was ook een jong ventje........
Ik ben dan zo iemand die zijn cruise control op 110/130 (afhankelijk van de weg) zet en iedereen links er voorbij gaat. Zo'n agent gaat je echt niet staande houden voor zo'n kleine overtreding. Sowieso zal die je dan eerst moeten kunnen meten.quote:Op zondag 27 mei 2012 10:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zelfde effect als er een motoragent of politiewagen op de weg zit. Een kilometer van tevoren begint het ineens op te vallen: iedereen rijdt 120 en braaf rechts
dan wil ik haar wel troostenquote:Op zondag 27 mei 2012 12:55 schreef thenxero het volgende:
[..]
Misschien heeft die chick de boete wel gekregen
Gebeurd ook als je een auto hebt wat hetzelfde model is en zelfde kleur heeft als een undercover surveillance auto die in de regio rond rijdtquote:Op zondag 27 mei 2012 10:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zelfde effect als er een motoragent of politiewagen op de weg zit. Een kilometer van tevoren begint het ineens op te vallen: iedereen rijdt 120 en braaf rechts
Vannacht een paar tegengekomen. 2 naast elkaar, en dan mobieltje voor je waar je heel schimmig een blauw schijnsel af ziet komen, als je er 2 meter vandaan bent. En als het druk is met auto's en je kan elkaar als automobilist net aan passeren, dan ga je vrolijk met 3 fietsers naast elkaar rijden.quote:Op zondag 27 mei 2012 09:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Doodeng inderdaad! Ik heb deze winter zoiets gehad in het donker. Ik sla af over een dubbelzijdig fietspad dus ik kijk extra goed uit (dacht ik), rent er ineens een in zwart geklede jogster (met capuchon op!) voor de motorkap langsGelukkig reed ik heeeel langzaam, maar ik bulkte het echt even uit van schrik.
Daar zet je hem toch gewoon klem en ga je vrolijk uitladen? Als ze boos worden naar de tokkie van het golfje sturen.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:17 schreef Kentekenplaat het volgende:
Winkelend publiek.
Gisteren kom ik bij de winkel aan met de vrachtwagen. Een druk smal straatje met parkeervakken aan weerszijden dus om niet al te veel hinder te veroorzaken zet ik de auto het liefst zo snel mogelijk op de laad en losplaats.
Maar dat kan niet als één of andere kuttokkie zijn Golfje daar parkeert.![]()
![]()
Gevolg: dikke opstopping in het toch al smalle straatje.
Komt die gast eraan:"Ja, ik moest even snel wat halen. "
"Zet hem dan ergens in het gras, je bent niet alleen op de wereld."
Nee, hij stond compleet verkeerd. Ik kon de draai niet afmaken en dan kwam mijn laadklep met de bomen in de knoei.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daar zet je hem toch gewoon klem en ga je vrolijk uitladen? Als ze boos worden naar de tokkie van het golfje sturen.
Neh, we hebben al zo'n slechte reputatie.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk: Gewoon midden op straat laten staan? Truck naast de golf en wat karren ervoor en als mensen boos worden gewoon naar de golfbestuurder wijzen?
Dat station ben ik allang gepasseerd. Gewoon je best doen is ruim voldoende.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Neh, we hebben al zo'n slechte reputatie.
Nou, er zijn echt loeders van vrachtwagenchauffeurs hoor. Ooit een keer meegemaakt. In een woonwijk staan er voor mij aan de linkerkant auto's geparkeerd wat gewoon mocht. Ik rij dus net op mijn helft om de wijk verder in te rijden. Komt er zo'n vrachtwagenchauffeur rechts van een erf af en zet zijn voorkant op de weg. Hij vond dat ik maar achteruit moest gaan want hij was groter en sterker. Had die dus een verkeerde aan me, want zoiets aannemen dat ik dat ga doen, tja, dan doe ik het juist niet. Dus ik stap uit, hij woest en verdomde achteruit te gaan terug het erf op waar zijn aanhanger nog volledig op stond. Heb toen verteld waar ik woonde, heb de auto op slot gedaan en ben de 3 straten gaan lopen. Werd ik een kwartier later opgehaald door de politie. Tja, meneer mocht dus achteruit het erf weer op want ik had echt voorrang. Hij had dat nl makkelijk kunnen zien dat ik er aan kwam en gewoon netjes op mijn helft reed. Kreeg de middelvinger toegeworpen van hem. Heb hem netjes laten zien dat ik er dus 2 heb (middelvingers dat is)quote:Op zondag 27 mei 2012 14:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Neh, we hebben al zo'n slechte reputatie.
Mensen die op de snelweg 80km gaan rijden omdat het kan. Net als mensen die 80km met een caravan gaan rijden en dan een vrachtwagen met 90km gaan inhalen triest kutvolkquote:Op zondag 27 mei 2012 08:03 schreef ibaneX het volgende:
Mensen die denken dat 120km/h een minimum snelheid is op de snelweg
*typo* ?!quote:Op zondag 27 mei 2012 18:29 schreef Hanako het volgende:
[..]
Mensen die op de snelweg 80km gaan rijden omdat het kan. Net als mensen die 80km90km met een caravan gaan rijden en dan een vrachtwagen met 90kmdie 80km rijd gaan inhalen triest kutvolk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |