SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een weissheid weer van je Levoquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:28 schreef Levolution het volgende:
Niet zien dat 'Love me back' een homoseksuele verwijzing is.
Is gewoon Iers voor 'heb mijn rug lief' dus gewoon kontseks. Vuige fag.
Jajaja... alsof jij niet jouw mieren in je holletje laat kruipen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:28 schreef Levolution het volgende:
Niet zien dat 'Love me back' een homoseksuele verwijzing is.
Is gewoon Iers voor 'heb mijn rug lief' dus gewoon kontseks. Vuige fag.
Ik breng enkel de kennis over die je nodig hebt. Je bent je eigen leraar.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:30 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik heb een goede leraar, Dr. Weiss.
Israel kon niet stemmen hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:33 schreef WammesWaggel het volgende:
RIP Hiawatta
Bedankt Israel voor het redden van de Turkse inzending
Denken dat invloed hebben alleen via stemmen kanquote:
Als er iets met toerkai misgaat dan krijgen die arme Israeliers de schuld, nu gaat het goed dus dan krijgen die bedenkers van Dana International van mij ook de terechte eerquote:
quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:41 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Als er iets met toerkai misgaat dan krijgen die arme Israeliers de schuld, nu gaat het goed dus dan krijgen die bedenkers van Dana International van mij ook de terechte eer
Complottheorieën.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:36 schreef Weissman het volgende:
[..]
Denken dat invloed hebben alleen via stemmen kan
De macht van Israël onderschatten
fools
Dat dachten de Nederlanders ook van Ayten.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:49 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik verwacht voor het eerst wel wat punten van Israël dit jaar. Bonomo is Joods en zijn muziek lijkt erg op klezmer, dus het verkoren volk moet dat wel diggen.
Joanquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:50 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dat dachten de Nederlanders ook van Ayten.
Joany Franka Johanna Ayten Hazebroekquote:
Hetero'squote:Op donderdag 24 mei 2012 23:50 schreef drumstickNL het volgende:
Ik vroeg net aan mijn Israëlische buddies wat ze er van vonden. Blijkbaar volgt niemand het.
Er zullen vast wat Turken gestemd hebben, maar met alleen stemmen van Turken ga je het niet redden, hoe groot die diaspora ook is. Daarnaast was Joan's liedje niet echt muziek waarvan Turken houden. Turken houden meer van de muziek van landen als Griekenland, Armenië, Bosnië en Azerbeidzjan; staat dichter bij hun smaak.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:50 schreef Bilge het volgende:
[..]
Gierige Turken zitten op hun beltegoed als een Hollander op zijn stoel voor zijn caravanquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:50 schreef Bilge het volgende:
[..]
Israël is dinsdag ook al uitgeschakeld. Vond ik eigenlijk wel een leuk nummer.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:50 schreef drumstickNL het volgende:
Ik vroeg net aan mijn Israëlische buddies wat ze er van vonden. Blijkbaar volgt niemand het.
Heeft de schoonmaker goed gedaan. Ik hoop dat hij niet ontslagen word.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:57 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hij heeft nu 12 hechtingen in zijn hoofd...
http://www.haberturk.com/(...)-bak-git-ve-12-dikis
Echt ik gun het hem zo, go stratenveger!quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:57 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hij heeft nu 12 hechtingen in zijn hoofd...
http://www.haberturk.com/(...)-bak-git-ve-12-dikis
Van de 18/19 landen per halve finale gaan er 10 door. Je hebt genoeg aan circa 55 punten. Als je nou 8 punten krijgt uit Turkije, Azerbaycan, Bosnië, België, Duitsland, Oostenrijk, Nederland en Zwitserland zit je daar al boven.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:54 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Er zullen vast wat Turken gestemd hebben, maar met alleen stemmen van Turken ga je het niet redden, hoe groot die diaspora ook is. Daarnaast was Joan's liedje niet echt muziek waarvan Turken houden. Turken houden meer van de muziek van landen als Griekenland, Armenië, Bosnië en Azerbeidzjan; staat dichter bij hun smaak.
Ik denk dat ze juist zichzelf had moeten blijven. De Ayten zonder tien kilo make-up en dat nutteloze zigeunergroepje was veel leuker.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:56 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Gierige Turken zitten op hun beltegoed als een Hollander op zijn stoel voor zijn caravan
Joan had gewoon een beetje Turkse moeten leren, een paar vloeiende zinnen zijn genoeg en naar ShowTV ofzo moeten gaan... om stemmen te winnen...
België, Oostenrijk, Zwitserland en Azerbeidzjan konden niet stemmen vandaag. Die hebben in de eerste halve finale al gestemd. Daarnaast kan Nederland niet op haar eigen lied stemmen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:03 schreef Bilge het volgende:
[..]
Van de 18/19 landen per halve finale gaan er 10 door. Je hebt genoeg aan circa 55 punten. Als je nou 8 punten krijgt uit Turkije, Azerbaycan, Bosnië, België, Duitsland, Oostenrijk, Nederland en Zwitserland zit je daar al boven.
Ik vond Sertab Erener, het jaar waarin we hadden gewonnen, en Manga ook goed.quote:
Dan begrijp je er geen drol van, ook niet leuk. Dan wint Engeland ieder jaar.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:16 schreef Ayca het volgende:
Vind eigenlijk dat we met een Turks nummer mee zouden moeten.
En de rest van de landen ook in hun eigen taal, mja.
Begrijp het wel hoor, maar ik zou het leuker vinden.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:22 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dan begrijp je er geen drol van, ook niet leuk. Dan wint Engeland ieder jaar.
Hoe voelt dat dan, de EK winnen? Nooit gewonnen namelijk.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:21 schreef Ayca het volgende:
Kan me nog goed 2003 herinneren, was echt geweldig. Voelde voor mij net of we het EK voetbal hadden gewonnen
Je hebt gelijk dat alle landen niet in dezelfde halve finale vallen. Nederland mag niet op zichzelf stemmen, maar ik probeerde meer een algemene schets van de Turkse invloed te maken.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:11 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
België, Oostenrijk, Zwitserland en Azerbeidzjan konden niet stemmen vandaag. Die hebben in de eerste halve finale al gestemd. Daarnaast kan Nederland niet op haar eigen lied stemmen.
Sertab Erener had vooral een goede choreograaf en kleermaker. Het deuntje klonk ook wel goed, maar ze had haar winst meer te danken aan de hele show.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:12 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik vond Sertab Erener, het jaar waarin we hadden gewonnen, en Manga ook goed.
Ik kan veel bedenken, maar iets voelen wat ik nog nooit hebt gevoeld...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:24 schreef Ayca het volgende:
Kan je vast wel zelf bedenken, niet zo moeilijk doen.
Het was ook uberspannend ja.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:28 schreef Bilge het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat alle landen niet in dezelfde halve finale vallen. Nederland mag niet op zichzelf stemmen, maar ik probeerde meer een algemene schets van de Turkse invloed te maken.
Zelfs als de Turkse stemmen onvoldoende zijn om door te gaan, verlenen ze wel een aanzienlijke bijdrage.
[..]
Sertab Erener had vooral een goede choreograaf en kleermaker. Het deuntje klonk ook wel goed, maar ze had haar winst meer te danken aan de hele show.
Het scheelde ook niet veel, in een nek-aan-nek-race met België wonnen we net op het eind met Belgische stemmen.
Wat is beter: je cultuur verloochenen en het ESC winnen;quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:22 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dan begrijp je er geen drol van, ook niet leuk. Dan wint Engeland ieder jaar.
WK 2002 was wel geniaal spannend. Het doelpunt van Ilhan Manisz in de verlenging tegen Senegal waardoor we naar de halve finale gingen, staat nog steeds op mijn netvlies gebrand.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:28 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik kan veel bedenken, maar iets voelen wat ik nog nooit hebt gevoeld...
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:23 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe voelt dat dan, de EK winnen? Nooit gewonnen namelijk.
Ik zou niet weten wat ESC is, maar beide niet.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:30 schreef Bilge het volgende:
[..]
Wat is beter: je cultuur verloochenen en het ESC winnen;
of je cultuur omarmen, potentiële toeristen nieuwsgierig maken naar je cultuur en 3e worden (zoals in 97)
Hahah moest er wel even aan denken jaquote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:37 schreef Bilge het volgende:
Voelden jullie ook hoe een Armeense ambtenaar zijn onderlip stukbeet toen de Karabakh horses als Azerbaycaans cultuurgoed werd aangeprezen? Die tussenfilmpjes waren sowieso geniaal.
Prachtig inderdaad.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:37 schreef Bilge het volgende:
Voelden jullie ook hoe een Armeense ambtenaar zijn onderlip stukbeet toen de Karabakh horses als Azerbaycaans cultuurgoed werd aangeprezen? Die tussenfilmpjes waren sowieso geniaal.
Wij zeggen ook "ge gardaş güleşelim senle" ipv "kardeşim ata sporumuz güreşi uygulamaktan büyük zevk ve haz duydugunuzu bilmemden ötürü bütün içtenliyimle sizi icraya davet etmeyi seref ve vazife bilerek, blablablaba".quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:39 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Prachtig inderdaad.Wist trouwens niet dat de Azeri's güreş (worstelen) gulesh noemden.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:50 schreef Bilge het volgende:
[..]
Wij zeggen ook "ge gardaş güleşelim senle" ipv "kardeşim ata sporumuz güreşi uygulamaktan büyük zevk ve haz duydugunuzu bilmemden ötürü bütün içtenliyimle sizi icraya davet etmeyi seref ve vazife bilerek, blablablaba".
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:50 schreef Bilge het volgende:
[..]
Wij zeggen ook "ge gardaş güleşelim senle" ipv "kardeşim ata sporumuz güreşi uygulamaktan büyük zevk ve haz duydugunuzu bilmemden ötürü bütün içtenliyimle sizi icraya davet etmeyi seref ve vazife bilerek, blablablaba".
WK '98 niet bewust hebben meegemaaktquote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:36 schreef Ayca het volgende:
Enige wat ik me van WK 2002 herinner is het doelpunt van Hakan Sukur.
Hij ging toch na een halve beroerte toch spelen? zoiets was het toch?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 01:04 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Mijn jeugdidool Ronaldo had me in dat toernooi zwaar teleurgesteld.
Die Italiaanse klinkt lekker.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:58 schreef Ayca het volgende:
Vind Italie wel leuk dit jaar
En de clip van Frankrijk
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 01:19 schreef Bilge het volgende:
Wat vinden jullie van de omatjes? Zij schijnen ook Turkse roots te hebben.![]()
http://www.ensonhaber.com(...)unuz-2012-03-22.html
Whut whut, vaz met jouquote:
Ikke jouw post nie snappequote:
''Haydeeeeeeeeee!''quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik zit Can Bonomo's optreden van gister nog ff te kijken en het blijft echt een stuk tofje vanaf de boot (2:30) tot het einde. Heerlijk knallend einde
Leuk om te weten.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:44 schreef Bilge het volgende:
Leven in de brouwerij
[ afbeelding ]
Naast de uitdrukking "een huishouden van Jan Steen" hebben we nog een andere uitdrukking te danken aan Jan Steen: leven in de brouwerij.
Rond 1650 heeft Jan Steen geprobeerd om een brouwerij in Delft draaiende te houden. Het was geen succes. Volgens de verhalen met name omdat Jan Steen zijn eigen beste klant was.
Op een zeker moment was voor de vrouw van Jan Steen de maat vol. Ze wees haar man erop dat de handel steeds slechter liep. De klanten kwamen vergeefs langs, omdat er geen bier meer was.
"Je behoort die brouwerij levendig te houden", voegde ze hem toe. Jan Steen beloofde dat hij daarvoor zou zorgen. Hij liet de grote brouwketel vullen met water, en met wat mout. Vervolgens kocht hij op de markt een paar eenden. Die eenden liet hij los in de ketel.
In een biografie over Jan Steen uit de achttiende eeuw staat vermeld wat er vervolgens gebeurde:
"De eenden die zulks niet gewoon zynde, vlogen als dol af en aan door de Brouwerij alzins heen, en maakten zulk gewelt dat zyn Vrouw daar op in kwam; waar op hy zeyde: Is het nou niet levendig in de Brouwery? die, schoon zy daar niet veel lust toe had, zig evenwel niet konde onthouden van lachern om zyn potsig bedryf."
http://www.anekdotes.net/steen2.html
Ik wil vooruit kunnen spoelen en geen reclame. Youtube begint steeds meer op tv te lijken.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.youtube.com/rockinrio?feature=inp-lt-rof
Over een paar minuutjes Metallica live, voor de fans
Ik zie nooit reclamesquote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:45 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik wil vooruit kunnen spoelen en geen reclame. Youtube begint steeds meer op tv te lijken.
Te zwaar voor dit tijdstip, schat ik zo. Beschouw deze post dan als niet gepost.quote:Şahım sen herkesi kendine sadık dost sanma
Sen herkesi dost sanma belki o düşmanın olur
Belki o kişi âlemlerde sözü geçen olur
Dost olur düşman olur sözü geçen olur hükümdar olur.
De tekst is 'vertaald' naar hedendaags Turks. Het ging me dus meer om een begrijpelijke vertaling (naar het Nederlands) dan een letterlijke kloppende vertaling. Ik vroeg het overigens aan jou omdat ik het idee heb dat je woordenschat groot/groter is, waardoor de kwaliteit van de vertaling een tikkeltje hoger is.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 03:52 schreef Bilge het volgende:
Als je het zowel horizontaal als verticaal kloppend wil houden is het te zwaar idd.
Ben jij naar hem vernoemd?
Ah, de vriend op mijn neus. Is allang verdwenen.quote:
Wat maakt het zo handig?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 04:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja. Al mis ik 'Sultan' wel.. Dubbele voornamen zijn tof en heel handig op het internet.
Ik voel me bestolen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 04:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ah, de vriend op mijn neus. Is allang verdwenen.
Ik zit nooit aan mijn puisten; ik maak het dus niet erger dan het al is. Mooi wit worden ze, waarna mijn zus ze uitknijpt. Dat is trouwens iets wat ik nooit zal doen eh, de puist van iemand anders uitknijpen. Ja, die van Julis wel. Haar puisten wil ik zelfs wel proeven.
Ik ben ook zeer zeker blij met mijn naam. Draag 'm met trots.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 04:38 schreef Bilge het volgende:
[..]
Wat maakt het zo handig?
Dubbele voornamen stralen een adellijke afkomst af.
Ik zou blij zijn met die naam.
Mijn naam Ihsan heb ik nooit mooi gevonden. Tijdens het voorstellen voel ik altijd een lichte eziklik. Nederlanders kunnen het ook niet uitspreken (iesjan!). Mijn ouders hadden allebei 5 namen in een zak gedaan, en daar rolde toen de minst mooie uit. Cengiz zat ook in de grabbelzak, wat ik veel mooier vind. Qua betekenis is Ihsan wel best mooi.
[..]
Ik voel me bestolen.
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 04:47 schreef Bilge het volgende:
Grappig feitje wat ik toevallig zelf ontdekte: sinds Geert Wilders zijn electoraat Henk en Ingrid noemt, worden die namen aan minder baby's gegeven:
Henk
2006: 506
2007: 696
2008: 597
2009: 202
2010: 222
Ingrid
2006: 1430
2007: 1416
2008: 1789
2009: 216
2010: 213
http://babybytes.nl/namen/meisjes/Ingrid
Toen ik klein was klopte het wel, ik was extreem gevoelig/huilerig en wilde niemand (ook geen dieren) teleur stellen. Nu klopt het wat minder.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 05:10 schreef zarGon het volgende:
Hmmm. Wat is een volgnaam? Is dat de Jan van Henk-Jan of zo? Als je de volgnaam meetelt kom je uit op rond de 200. Alsnog een groot verschil.
Lieve betekenissen. En? Komt je naam overeen met jou als persoon?
Selim:quote:1. Yaman güçlü, güzel.
2. Sert, şiddetli, çetin, keskin.
3. Fevkalade, ala, müstesna.
4. Kötü, fena azgın.
Yavuz Sultan Selim. Hilafetin Osmanlılara geçmesini sağlayan dokuzuncu Osmanlı padişahı.
Bron: http://www.isimarsivi.com/isim/7202-Yavuz.html.
Ik ben zo over het algemeen selim (soms zelfs zevkiselim), maar zo nu en da komt de yavuz in mij naar boven. Niet dat je nu bang van me moet worden omdat ik zo psycho klink, ik wil alleen aangeven dat ik ook zo'n kant heb. Sporadisch. Wanneer mij onrecht is aangedaan en zo. Mijn naam past precies bij mij.quote:1. Kusuru, noksanı olmayan, sağlam, doğru.
2. Tehlikesiz, zararsız, kurtulmuş.
3. Temiz, samimi.
Bron: http://www.isimarsivi.com/isim/5504-Selim.html.
quote:Op zondag 22 maart 2009 05:26 schreef Zevkiselim. het volgende:
Zondag is net zoals het getal 0. Op zich heeft het weinig tot geen nut, maar als je het plakt achter een zaterdag heb ik 24 uur langer weekend.
quote:Op zondag 22 maart 2009 05:42 schreef Zevkiselim. het volgende:
[..]
Het kan vreemder. Ontbijtkoekje waar ik net een hapje van nam... Kleur ervan past niet bij mijn gordijnen. Wat nu?!
En waarom kan de Postbank de Chipknip niet integreren op een Giropas? Ik draag onnodig een tweede pasje in m'n zak. Da's pas vreemd.
Uuulen, iek seg jou ik blij jou zien te..quote:
Handig, heb ik ook eens gedaan. Het probleem daarvan is dat mensen je dan niet kunnen vinden als ze alleen je voornaam en achternaam weten.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 04:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom een dubbele naam handig is? Mijn voornaam op het internet is Yavuz en mijn achternaam Selim. Mijn echte achternaam gebruik ik nooit.
Alpha as fuckquote:Op zaterdag 26 mei 2012 08:48 schreef Levolution het volgende:
Kat van de buren dringt hier wel eens binnen om uit het bakje van onze kat te vreten, klapte net de keukendeur dicht door de wind, was hij/zij ingesloten. Dikke paniek, begint helemaal tegen het raam op te springen enzo. Lekker voor hem/haar.![]()
Moest hem/haar uiteindelijk wel naar buiten laten, want hij/zij brak serieus de hele keuken zowat af.
Buiten stond onze kat nog even om naar die vreemde kat te blazen. Arme kat droop helemaal vernederd af.
Ham?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:27 schreef xaban06 het volgende:
Hmmm, tosti hamkaas, met daarop een gebakken ei
Nou, ham is een benaming die doorgaans alleen voor plakjes varkensvlees wordt gebruikt, maar je zult wel kipfilet, rundvlees of iets dergelijks (Turkse 'jambon') bedoelen, neem ik aan.quote:
Want iedere Turk is moslim?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nou, ham is een benaming die doorgaans alleen voor plakjes varkensvlees wordt gebruikt, maar je zult wel kipfilet, rundvlees of iets dergelijks (Turkse 'jambon') bedoelen, neem ik aan.
Dat zou zomaar eens kunnen kloppen.99% van de Turken is net zo moslim als dat 99% van de Nederlanders christen is. fictieve percentagesquote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:53 schreef Weissman het volgende:
[..]
Hamdoulillah broeder. Volgens Arcadia en TM wel.
Nee, maar toch, varkensvleesetende Turken ben ik niet tegengekomen, alcoholdrinkende Turken wel. Alcohol is daarnaast ook min of meer maatschappelijk geaccepteerd (het kan afgekeurd worden, maar zo vreemd is het niet (meer)), terwijl varkensvlees toch echt 'vies' is.quote:
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:04 schreef Levolution het volgende:
Ik dacht al die tijd dat Selim Yavuz' achternaam was.
Ik wil dan ook over het algemeen niet gevonden worden. Niet op FOK!, niet op Facebook, niet op het internet. Niet dat het een probleem is als ik gevonden word - want hé, ik ben IRL en online min of meer hetzelfde - maar val me gewoon niet lastig online. Online is leuk als IRL er helemaal niets mee te maken heeft, want ik krijg sterk het idee dat het een keer hoe dan ook tegen je zal/kan keren. Sowieso kun je veel over me vinden als je weet dat ik op het internet ronddwaal onder de nickname zarGon. Als ik gevonden wil worden, kunnen de mensen me wel vinden. En anders vind ik ze.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 09:44 schreef Ziba het volgende:
[..]
Handig, heb ik ook eens gedaan. Het probleem daarvan is dat mensen je dan niet kunnen vinden als ze alleen je voornaam en achternaam weten.
Het is ook vies.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 13:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee, maar toch, varkensvleesetende Turken ben ik niet tegengekomen, alcoholdrinkende Turken wel. Alcohol is daarnaast ook min of meer maatschappelijk geaccepteerd (het kan afgekeurd worden, maar zo vreemd is het niet (meer)), terwijl varkensvlees toch echt 'vies' is.
De discussie ging over varkensvlees en niet over alcohol, dat weet ik. Ik haal alcohol erbij om de positie van varkensvlees duidelijker te maken.
Mwah... Turken zijn wel wat meer moslim dan Nederlanders christen zijnquote:Op zaterdag 26 mei 2012 13:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat zou zomaar eens kunnen kloppen.99% van de Turken is net zo moslim als dat 99% van de Nederlanders christen is. fictieve percentages
Nee, maar xaban06 wel.quote:
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:53 schreef Weissman het volgende:
[..]
Nu ja, om varkensvlees echt als vies te bestempelen moet je het eerst gegeten hebben. De reden waarom ik varkensvlees vies vind, is vooral gevoelsmatig. Het dier, de varken zelf is vies/onrein en daarmee het vlees ook.quote:
Je kunt het beter met joden vergelijken dan met christenen. Joden mogen wel alcohol drinken, maar geen varkensvlees eten. Ik gok zo dat men in een islamitische en een joodse omgeving min of meer hetzelfde denkt over varkensvlees en varkensvleesetenden.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:08 schreef Ayca het volgende:
[..]
Mwah... Turken zijn wel wat meer moslim dan Nederlanders christen zijn
Ik heb het gegeten, en vind het vies.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nu ja, om varkensvlees echt als vies te bestempelen moet je het eerst gegeten hebben. De reden waarom ik varkensvlees vies vind, is vooral gevoelsmatig. Het dier, de varken zelf is vies/onrein en daarmee het vlees ook.
[..]
Je kunt het beter met joden vergelijken dan met christenen. Joden mogen wel alcohol drinken, maar geen varkensvlees eten. Ik gok zo dat men in een islamitische en een joodse omgeving min of meer hetzelfde denkt over varkensvlees en varkensvleesetenden.
Nu weet ik niet hoe Weissman hierover denkt, maar ik zou het niet vreemd vinden als hij ook geen fan van varkensvlees is.
Hij is een Sefardische jood en heeft dat meerdere malen bevestigd. Of hij dat écht is weet ik natuurlijk niet, maar hij heeft dus wel aangegeven een jood te zijn.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:29 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik heb het gegeten, en vind het vies.
Want Weissman is ook echt een jood
Ik heb het gevoel dat het percentage "meer moslim" onder Turkse jongeren in Nederland hoger is dan in Turkije. Dat is in ieder geval wat ík heb geconstateerd.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:08 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hangt er ook weer vanaf waar je in Turkije bentquote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:38 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het percentage "meer moslim" onder Turkse jongeren in Nederland hoger is dan in Turkije. Dat is in ieder geval wat ík heb geconstateerd.
Hou je bek man, ik laat niemand voor me spreken.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:53 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dank je.quote:
Nee. Turken zijn 'loyaal', ipv meer moslim en daarom vaak hypocriet. Een Nederlander heeft meer ballen om er vooruit te komen. Een Turk wordt al gevoel van schaamte aangepraat als die niet vast/bidt/seksueel actief is, laat staan toe te geven niet helemaal moslim is.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:08 schreef Ayca het volgende:
[..]
Doe het EK voetbal maar. Dan kan özel yetkili savcı Mehmet Berk weer een aanklacht voorbereiden; wat zou ik dat geweldig vinden.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:39 schreef TheMagnificent het volgende:
Hebben jullie in 2020 liever de Olympische Spelen of het EK voetbal in Turkije? Allebei zou natuurlijk erg mooi zijn. Betere reclame kun je je ook niet voorstellen, denk ik. Twee maanden lang in de belangstelling van de wereld staan.
De speciale aanklager kan ook een lid van het Turkse olympische team vervolgen, niet?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:47 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Doe het EK voetbal maar. Dan kan özel yetkili savcı Mehmet Berk weer een aanklacht voorbereiden; wat zou ik dat geweldig vinden.Het lijkt mij geweldig als ie Turkije voor schut kan zetten door een bondscoach ofzo opsluit en een halfjaar te wachten met het geven van tekst & uitleg.
Het voordeel van zulke openbare vertoningen is dat er geïnvesteerd wordt in zaken waar het volk zich jaren mee kan vermaken. Het heeft echter ook een keerzijde.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:39 schreef TheMagnificent het volgende:
Hebben jullie in 2020 liever de Olympische Spelen of het EK voetbal in Turkije? Allebei zou natuurlijk erg mooi zijn. Betere reclame kun je je ook niet voorstellen, denk ik. Twee maanden lang in de belangstelling van de wereld staan.
Wanneer je de naam Yavuz uitspreekt maak je automatisch een kusbeweging met je mond. Zo zou ik me voorstellen aan mooie meisjes, Selim voor de rest.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 05:55 schreef zarGon het volgende:
Mijn roepnaam is overigens Selim. Luisterde ik ook jarenlang naar. Vind een alleenstaande Selim niets, prefereer Yavuz Selim als een geheel. Sinds Jülide mij Yavuz noemt (klinkt echt leuk overigens) en ik Yavuz veel leuker vind dan Selim, ben ik of Yavuz of Yavuz Selim.
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:28 schreef Bilge het volgende:
[..]
Wanneer je de naam Yavuz uitspreekt maak je automatisch een kusbeweging met je mond. Zo zou ik me voorstellen aan mooie meisjes, Selim voor de rest.
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:32 schreef zarGon het volgende:
[..].
Handen omhoog als jullie dat ook hebben gedaan!
Olum bak gitquote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:58 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
komen jullie ook naar de fok meeting ?
Al zou hij het niet tof vinden, gewoon gaan!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee als hij niet zou goedkeuren, dan zou ik niet gaan. Liefde is.....quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:10 schreef Ziba het volgende:
[..]
Al zou hij het niet tof vinden, gewoon gaan!!
Het is echt verschrikkelijk goed weer.Ik ben echt weer super bruin geworden vandaag door alleen maar te zwemmen en in de zon te liggen.
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:20 schreef TheMagnificent het volgende:
Laten we gaan zwemmen dan.We gaan paintballen in amsterdam (meet)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....
Jouw keuze. Ik zou daar echt niet naar 'luisteren'quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:22 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Nee als hij niet zou goedkeuren, dan zou ik niet gaan. Liefde is.....
heerlijk weer he, insaAllah zal het zo volgende week blijven
Atma sakirquote:Op zaterdag 26 mei 2012 13:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik wil dan ook over het algemeen niet gevonden worden. Niet op FOK!, niet op Facebook, niet op het internet. Niet dat het een probleem wordt als ik gevonden - want hé, ik ben IRL en online min of meer hetzelfde - maar val me gewoon niet lastig online. Online is leuk als IRL er helemaal niets mee te maken heeft, want ik krijg sterk het idee dat het een keer hoe dan ook tegen je zal/kan keren. Sowieso kun je veel over me vinden als je weet dat ik op het internet ronddwaal onder de nickname zarGon. Als ik gevonden wil worden, kunnen de mensen me wel vinden. En anders vind ik ze.
Is het geen bestaand complex?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:10 schreef zarGon het volgende:
http://www.eurovision.tv/esctv.
Hoeveel geld kost zo'n circus eigenlijk?
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:58 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
komen jullie ook naar de fok meeting ?
Neuh, deze niet iigquote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:28 schreef Ayca het volgende:
Dat is precies wat ik ne voorstel bij een fokmeet ja!
quote:
En da's het gebouw alleen.quote:Baku Crystal Hall: 400 million (approx. ¤ 150 million)
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Baku_Crystal_Hall.
Zulke bedragen zullen wel normaal zijn in dat wereldje, maar ik vind het dus best veel. 250.000 euro. Dayumm.quote:De Tros moet jaarlijks een slordige 250.000 euro neertellen voor de uitzendrechten van het Eurovisie Songfestival, bovenop de organisatiekosten voor zowel de nationale variant als de Nederlandse delegatie die jaarlijks afreist naar het gastland. Deze kosten worden deels ook met geld van de ledenvereniging betaald.
Bron: http://www.televizier.nl/(...)urovisiesongfestival.
Oldtimers!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gister op werk, deze auto
[ afbeelding ]
Wat een heerlijk ding!
Nice.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gister op werk, deze auto
[ afbeelding ]
Wat een heerlijk ding!
Op de ^ aan de rechterbovenkant van de post klikken.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:04 schreef Levolution het volgende:
20 keer, wtf.
Mijn FB wordt vol gespamd door een Turk, ik denk dat hij een virus te pakken heeft, maar kun je zoiets niet blokkeren?
Sorry, wil er geen FB hulptopic van maken, maar ik heb alleen een kruisje bij de post.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Op de ^ aan de rechterbovenkant van de post klikken.
Alleen als je 20x stemt.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:14 schreef sylvesterrr het volgende:
Zal ik mijn telefoon van de zaak gebruiken om te stemmen?
DM eens een screenshot. Ik maak ook even een screenshot voor je.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:13 schreef Levolution het volgende:
[..]
Sorry, wil er geen FB hulptopic van maken, maar ik heb alleen een kruisje bij de post.
Waarom stem je?quote:
7 euro overmaken naar mij, dan stem ik. Heb je geen 14 euro over voor Turkije? HEquote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:20 schreef Ayca het volgende:
20x is maar 7 euro. Hebben jullie geen 7 euro over voor turkije? HE
twitter:FemkeHalsema twitterde op zaterdag 26-05-2012 om 23:01:34Voor mij is het duidelijk: Turkije! Ik bedoel, wie kan nu een zinkende boot uitbeelden? #esf reageer retweet
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom stem je?
Ik stemde alleen in 2003, ten tijde van Sertab. En dat was omdat Turkije toen uitblonk. Nu is het gewooon weggegooid geld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
DM eens een screenshot. Ik maak ook even een screenshot voor je.
Zie je, dabedoelik, wij maken meteen :seeeeeeeeeeeeeeeliem van.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 04:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heet je Ihsan?. Hahaha, nooit verwacht. Nederlanders kunnen Turkse namen niet uitspreken, dus dat ze Ihsan niet kunnen uitspreken ligt niet aan je naam. Zelfs een simpele 'Selim' wordt 'Seylim/Sélim'.
. Hngg, klemtonen.
Je krijgt zo antwoord, eerst de puntentelling.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zie je, dabedoelik, wij maken meteen :seeeeeeeeeeeeeeeliem van.
Hoe spreek je het wel uit? Kort toch?
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:27 schreef Levolution het volgende:
Haha, doet me denken aan iets van vandaag. Mijn opa haat AKP en al helemaal Erdogan. Ik troll hem zo: "opa, kun je in Turkije mijn stem aan AKP geven?" Zijn reactie: "Siçim AKpartine".
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:39 schreef Levolution het volgende:
Oké, even serieus, Turkije gaat best lekker. Leuk en aardig allemaal, maar dat nummer was toch echt slecht?
WTF man.quote:
Heb de andere nummers gehoord?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:39 schreef Levolution het volgende:
Oké, even serieus, Turkije gaat best lekker. Leuk en aardig allemaal, maar dat nummer was toch echt slecht?
50% is juryquote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
WTF man..
Waarom zo weinig? Het is dat Amenië niet meedoet, dus ik vraag me af wie de 12 punten krijgen.
Edit: Zweden.
Sowieso komt er amper goede muziek langs op deze yarisma, maar er waren echt wel betere. Zweden vond ik trouwens ook kut zeg, heel creatief allemaal met dat Kate Bush-wannabe dansje, maar echt zo'n 10 jaar oud Trance-beatje eronder.quote:
Komt door Erdogan, hij wilde geen betrekkingen meer met Frankrijkquote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
WTF man..
Waarom zo weinig? Het is dat Amenië niet meedoet, dus ik vraag me af wie de 12 punten krijgen.
Edit: Zweden.
Andersom, Sarkozy wilde geen betrekkingen met Turkije.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Komt door Erdogan, hij wilde geen betrekkingen meer met Frankrijk
Levo, ik ben het met je eens hoor, krijg hoofdpijn van dat nummer
De meeste nummers eigenlijk
Sowieso wel gay dat we dit zowaar volgen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Komt door Erdogan, hij wilde geen betrekkingen meer met Frankrijk
Levo, ik ben het met je eens hoor, krijg hoofdpijn van dat nummer
De meeste nummers eigenlijk
Hayirquote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Andersom, Sarkozy wilde geen betrekkingen met Turkije.
Ja, ik schaam mij een beetje, mijn IRL vrinden weten niet dat ik kijkquote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:44 schreef Levolution het volgende:
[..]
Sowieso wel gay dat we dit zowaar volgen.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:56 schreef zarGon het volgende:
10 naar Bosna, 12 naar Azerbaycan. Whehehe.
quote:
quote:
Sowieso, als mensen hierover gaan praten, ga ik zeggen dat ik niet heb gekeken omdat ik hout moest hakken en een wild zwijn moest doden met mijn blote handen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:48 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, ik schaam mij een beetje, mijn IRL vrinden weten niet dat ik kijk
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:51 schreef Levolution het volgende:
[..]
Sowieso, als mensen hierover gaan praten, ga ik zeggen dat ik niet heb gekeken omdat ik hout moest hakken en een wild zwijn moest doden met mijn blote handen.
Ze hebben er 5quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:58 schreef zarGon het volgende:
Denemarken na 25 landen nog steeds op 0 punten..
2006.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:06 schreef Levolution het volgende:
Het is Lordi, hadden toch ooit gewonnen?
quote:Op zondag 27 mei 2012 00:10 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)ICO=most_read_module
Wat een leven, net een film
twitter:cenkyapici twitterde op zondag 27-05-2012 om 00:10:51Sertab ve Galatasaray.. Daha iyisine kadar en iyisi bunlar #Eurovision reageer retweet
De jury's hebben hard hun best gedaan om de Turkse stemmers in hun achterste te boren. Echt.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:12 schreef zarGon het volgende:
La siktir la, 8 punten van Duitsland.
Ga weg man.
Sinds die jury's zijn ingevoerd lijkt men ieder jaar wel een enorme hype rond een bepaald land te creëren: het land dat men graag ziet winnen. Dat was ook het geval toen Duitsland won. Je wist voordat het festival begon al dat Duitsland ging winnen, terwijl Manga een betere nummer had dat jaar. En dit jaar dus weer die hype rond Zweden. Haalt wel een hoop van de fun en spanning van het festival weg, vind ik.quote:
Ja, kort. Sèlìm. Denk ik.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zie je, dabedoelik, wij maken meteen :seeeeeeeeeeeeeeeliem van.
Hoe spreek je het wel uit? Kort toch?
Kan ook niet anders. Je laat het volk kiezen.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:33 schreef Levolution het volgende:
Dat krijg je als je van muziek een politiek spelletje maakt.
Schandalig was dat!quote:Op zondag 27 mei 2012 01:05 schreef TheMagnificent het volgende:
Iraanse mooiboy uit Noorwegen kreeg ook niet wat hij had verwacht. Laatste met slechts 7 punten.
http://www.escdaily.com/the-cost-of-not-having-the-big-45/quote:Op zondag 27 mei 2012 00:53 schreef zarGon het volgende:
Hoeveel betaalt het Verenigd Koninkrijk eigenlijk om een Big Five te zijn?
2012: 12 punten - een-na-laatste.
2010: 10 punten - laatste.
2008: 14 punten - gedeelde laatste plaats.
2007: 10 punten - een-na-laatste.
2006: 25 punten - 19/24.
2005: 18 punten - 22/24.
2004: NEDERLAND DEED ME..
quote:Op zondag 27 mei 2012 02:00 schreef Bilge het volgende:
http://www.112haarlem.nl/(...)achtervolging-video/
Het gaat om een Turkse jongen uit Haarlem. Hij is gereanimeerd maar schijnt nog in coma te liggen. Ik hoop dat hij het redt, als kooivechter kan hij tegen een stootje.
Mjah. Ik ga hem niet doodwensen, maar medelijden hoeft-ie niet te verwachten van mij. Het kon veel erger aflopen; hij kon naast zichzelf ook onschuldige mensen (dodelijk) verwonden.quote:Toen de man naar zijn rijbewijs werd gevraagd, reed hij weg en vluchtte met zijn snorfiets het Nelson Mandelapark in. Hierbij gevolgd door de motoragent.
(...)
In het ziekenhuis doorzocht de politie een tas van de man. Hierin werd een vuurwapen aangetroffen.
Hoe kom je aan die info?quote:Op zondag 27 mei 2012 02:00 schreef Bilge het volgende:
Deze jongen was een beetje in de war. Het ene moment bezocht hij een zeer conservatieve moskee, en een poosje later was hij constant stoned in coffeeshops en hoorde je verhalen over een gewapende overval. Zijn ouders moeten het verschrikkelijk hebben. Ergens doen we iets verkeerd, want hij is geen uitzondering.
Voordat hij naar een verpauperde wijk verhuisde zag ik hem iedere dag op school en moskee en speelden we samen politie en boef en yakartopu. Hij is een paar jaar jonger dan ik. Een beetje traag van begrip (verder niet dom ofzo) maar gezegend met een beresterk lichaam. Zijn stalen hoofd en lengte deden mij denken aan Ivan Drago (de Rus uit de Rocky films). Na zijn verhuizing hoorde ik via mensen die bij hetzelfde Turkse uitzendbureau als hij werken allerlei verhalen. Zo deed hij mee aan vechttoernooien (links, tweede rij van onder). De laatste weken kreeg ik te horen dat hij echt foute dingen deed.quote:
Was dat op het nieuws?quote:Op zondag 27 mei 2012 10:51 schreef Levolution het volgende:
Zo ook die Turkse man laatst die een vuurwapen tevoorschijn haalde en de agent hem neerschoot. Tja.
Ja, maar niet uitgebreid. Misschien alleen lokaal. Was in Hengelo. Ik had gehoord dat die man naar een kahve o.i.d. was, beetje gedronken, daar hebben ze hem zitten opfokken van 'je dochter doet zus en zo', is hij naar huis gegaan en heeft-ie pistool gepakt ofzo voor die dochter. Vaag verhaal, maar toen heeft iemand de politie gewaarschuwd wegens huiselijk geweld en toen ze de man op straat aantroffen op weg naar zijn dochter ofzo, begon hij met zijn vuurwapen te zwaaien waarop een agent schoot. Bronnen te onbetrouwbaar voor details, maar bijna 100% zeker dat het om zijn dochter ging.quote:
Interessante vraag, ik vind ook dat Turken behoorlijk falen in opvoeden. Turken geven wel veel om hun kind, maar daardoor zijn ze vaak te streng. Turkse ouders denken dat ze hun kind niet verwaarlozen door er goed op te letten, maar ze verwaarlozen hun kind daardoor juist wel met andere dingen. Ik vind dat een kind zich goed moet gedragen uit respect voor zijn ouders, niet uit angst. Dat je je ouders niet teleur wil stellen door te gaan stelen bijvoorbeeld. Alleen dan is de motivatie om goed te leven 'echt'. Als de motivatie angst is, zal het kind op den duur toch over die angst heen groeien wanneer hij/zij ouder is en dus alles beginnen te doen (om het in te halen ofzo) wat de ouders juist niet willen.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:21 schreef Bilge het volgende:
Kan de Turkse gemeenschap iets doen om zulke gevallen te minimaliseren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |