''Haydeeeeeeeeee!''quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik zit Can Bonomo's optreden van gister nog ff te kijken en het blijft echt een stuk tofje vanaf de boot (2:30) tot het einde. Heerlijk knallend einde
Leuk om te weten.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:44 schreef Bilge het volgende:
Leven in de brouwerij
[ afbeelding ]
Naast de uitdrukking "een huishouden van Jan Steen" hebben we nog een andere uitdrukking te danken aan Jan Steen: leven in de brouwerij.
Rond 1650 heeft Jan Steen geprobeerd om een brouwerij in Delft draaiende te houden. Het was geen succes. Volgens de verhalen met name omdat Jan Steen zijn eigen beste klant was.
Op een zeker moment was voor de vrouw van Jan Steen de maat vol. Ze wees haar man erop dat de handel steeds slechter liep. De klanten kwamen vergeefs langs, omdat er geen bier meer was.
"Je behoort die brouwerij levendig te houden", voegde ze hem toe. Jan Steen beloofde dat hij daarvoor zou zorgen. Hij liet de grote brouwketel vullen met water, en met wat mout. Vervolgens kocht hij op de markt een paar eenden. Die eenden liet hij los in de ketel.
In een biografie over Jan Steen uit de achttiende eeuw staat vermeld wat er vervolgens gebeurde:
"De eenden die zulks niet gewoon zynde, vlogen als dol af en aan door de Brouwerij alzins heen, en maakten zulk gewelt dat zyn Vrouw daar op in kwam; waar op hy zeyde: Is het nou niet levendig in de Brouwery? die, schoon zy daar niet veel lust toe had, zig evenwel niet konde onthouden van lachern om zyn potsig bedryf."
http://www.anekdotes.net/steen2.html
Ik wil vooruit kunnen spoelen en geen reclame. Youtube begint steeds meer op tv te lijken.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.youtube.com/rockinrio?feature=inp-lt-rof
Over een paar minuutjes Metallica live, voor de fans
Ik zie nooit reclamesquote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:45 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik wil vooruit kunnen spoelen en geen reclame. Youtube begint steeds meer op tv te lijken.
Te zwaar voor dit tijdstip, schat ik zo. Beschouw deze post dan als niet gepost.quote:Şahım sen herkesi kendine sadık dost sanma
Sen herkesi dost sanma belki o düşmanın olur
Belki o kişi âlemlerde sözü geçen olur
Dost olur düşman olur sözü geçen olur hükümdar olur.
De tekst is 'vertaald' naar hedendaags Turks. Het ging me dus meer om een begrijpelijke vertaling (naar het Nederlands) dan een letterlijke kloppende vertaling. Ik vroeg het overigens aan jou omdat ik het idee heb dat je woordenschat groot/groter is, waardoor de kwaliteit van de vertaling een tikkeltje hoger is.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 03:52 schreef Bilge het volgende:
Als je het zowel horizontaal als verticaal kloppend wil houden is het te zwaar idd.
Ben jij naar hem vernoemd?
Ah, de vriend op mijn neus. Is allang verdwenen.quote:
Wat maakt het zo handig?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 04:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja. Al mis ik 'Sultan' wel.. Dubbele voornamen zijn tof en heel handig op het internet.
Ik voel me bestolen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 04:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ah, de vriend op mijn neus. Is allang verdwenen.
Ik zit nooit aan mijn puisten; ik maak het dus niet erger dan het al is. Mooi wit worden ze, waarna mijn zus ze uitknijpt. Dat is trouwens iets wat ik nooit zal doen eh, de puist van iemand anders uitknijpen. Ja, die van Julis wel. Haar puisten wil ik zelfs wel proeven.
Ik ben ook zeer zeker blij met mijn naam. Draag 'm met trots.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 04:38 schreef Bilge het volgende:
[..]
Wat maakt het zo handig?
Dubbele voornamen stralen een adellijke afkomst af.
Ik zou blij zijn met die naam.
Mijn naam Ihsan heb ik nooit mooi gevonden. Tijdens het voorstellen voel ik altijd een lichte eziklik. Nederlanders kunnen het ook niet uitspreken (iesjan!). Mijn ouders hadden allebei 5 namen in een zak gedaan, en daar rolde toen de minst mooie uit. Cengiz zat ook in de grabbelzak, wat ik veel mooier vind. Qua betekenis is Ihsan wel best mooi.
[..]
Ik voel me bestolen.
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 04:47 schreef Bilge het volgende:
Grappig feitje wat ik toevallig zelf ontdekte: sinds Geert Wilders zijn electoraat Henk en Ingrid noemt, worden die namen aan minder baby's gegeven:
Henk
2006: 506
2007: 696
2008: 597
2009: 202
2010: 222
Ingrid
2006: 1430
2007: 1416
2008: 1789
2009: 216
2010: 213