abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111866554
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

:D.

Verder eens: misschien heb je geluk en krijg je zo'n kat als mijn ouders die nu 16 jaar is en nooit wat heeft gehad. Z'n behoefte doet 'ie buiten en hij krijgt vlees en brokjes van de Aldi.

Dan heb je best wel geluk :Y ook al kost zo'n kat in de eerste maanden ook nog honderden euro's (inentingen, ontworming, chippen)
Als je geluk hebt heb je een kater, want de castratie is een stuk goedkoper maar anders is het weer 100 euro meer.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:09:15 #202
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111866751
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dan heb je best wel geluk :Y ook al kost zo'n kat in de eerste maanden ook nog honderden euro's (inentingen, ontworming, chippen)
Als je geluk hebt heb je een kater, want de castratie is een stuk goedkoper maar anders is het weer 100 euro meer.
Yep, dan ben je een mazzelaar ;). Mijn ouders hebben ook nooit aan inentingen gedaan. Pas als m'n moeder wormen zag, kocht ze pilletjes. Dus mijn ouders zijn wel weer het andere uiterste :P. Maar poes is best happy :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_111866879
Onze katten zijn nu 1 jaar en krijgen binnenkort de laatste inentingen.
Omdat ze niet buiten komen vond de dierenarts het verder niet meer nodig.

Deze week trouwens weer afgevallen *O* 0,3 kilo 'maar'.
Als ik nu gewoon eens een week netjes doe dan zou ik echt goed afvallen volgens mij }:|
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:22:44 #204
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111867099
Ik ga zo eens testen hoe buiten werken met de laptop gaat :D Geniaal weer en thuiswerkdagje, dus hoezee!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_111867114
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik ga zo eens testen hoe buiten werken met de laptop gaat :D Geniaal weer en thuiswerkdagje, dus hoezee!
Tip: zet een petje op.
Ja doei.
pi_111867198
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]
Een kat is natuurlijk hartstikke leuk (hoor ik van heel veel mensen, ik moet er niet aan denken),
_O-

Ik baal een beetje want grote kans dat ik over drie weken weer kan aantreden in the middle of nowhere. Daar gaan al mijn *O* voor minder reistijd en alle bijkomende voordelen.

Lijstje:
S: 5 km hardlopen met wandelen tussendoor (evy les 23, ik voel Perruche in mijn nek hijgen!!!)
O: manderijn, kwark met banaan, havermout, bosbessen
L: dubbele boterham met pindakaas
T: boterham met ei
B: zwemmen in een buitenbad als ik op tijd thuis ben
D: het welbekende aubergine gerecht van Jamie :9
pi_111867286
Ja! Dat aubergine recept van Jamie is lekker!
Die had ik vorige week ook gemaakt. *) Dit weekend maar weer denk ik. :Y
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:31:55 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111867332
Jamie Oliver _O_. Ik heb het iets te vaak gegeten de laatste tijd, dus nu maar even niet.

Dit weekend hopelijk bbq'en *O*. Ze bbq'en in het noorden altijd zonder mij en nu ben ik er een keer als het mooi weer is, dus gaan we bbq'en ook :{w :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_111867391
Ik heb gisteren al ge-BBQ'd :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111867437
Morgen barbecue O+
Ja doei.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:37:07 #211
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111867484
}:|
Niet meer actief op Fok!
pi_111867538
Ik heb nog geen BBQ in de planning staan.
Ga wel vanavond op het balkon eten, telt dat ook een beetje mee?
Doe wat je niet durft.
pi_111867560
En toen lag er een envelop in mijn brievenbus. Uit de USA. Geadresseerd aan Coco (dat ben ik :D yeuy!). Zonder afzender of begeleidend schrijven. Verwarring alom :+

Met deze inhoud:

Close-up van een paar favorieten van me :+

O+ *O* :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 22-05-2012 10:46:14 ]
pi_111867648
Hoeveel eieren gaan er in de wortelcake van an?
Worry is a misuse of imagination
pi_111867651
:D Supercool!!

ik heb in mijn hoofd dat ik weer wat nieuwe dingen wil uitproberen qua koken - wat meer met quinoa, boekweit enzo. Dus ik heb nu recept voor quinoa pannenkoekjes maar die zijn zoet, heeft iemand (nallie?) nog een recept voor hartige?

Ook wil ik weer meer peulvruchten en rijst gaan nemen ipv aardappelen/pasta/brood... heb nu wat recepten voor puy-linzen, en kan natuurlijk altijd mijn "altijd goed" bonending met merguez of feta maken, maar als iemand nog lekkere recpeten heeft voor peulvruchten in alle soorten dan ben ik een gelukkig mens!
pi_111867724
Lekker, BBQ! Wij gaan maandag in Limburg BBQ'en. En kamperen dit weekend, doe ik nooit. :o

Tof Coco! :D

Oh, en over een uurtje ga ik éindelijk fitnessen. :)
Know that while you sleep
Everything has changed
  Vis een optie? dinsdag 22 mei 2012 @ 10:45:40 #217
70532 loveli
N
pi_111867742
Dacht wel dat je het zou kunnen waarderen ;)
crap in = crap out
pi_111867793
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:45 schreef loveli het volgende:
Dacht wel dat je het zou kunnen waarderen ;)
Hihi, uiteindelijk wist Vaiz (O+) me te vertellen dat het van jou afkwam :D *;

Ik denk dat ik binnenkort tijdens een BBQ een komkommer ga beplakken met de 'for vaginal use only' sticker :D :')
pi_111867800
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:43 schreef Perruche het volgende:

ik heb in mijn hoofd dat ik weer wat nieuwe dingen wil uitproberen qua koken - wat meer met quinoa, boekweit enzo. Dus ik heb nu recept voor quinoa pannenkoekjes maar die zijn zoet, heeft iemand (nallie?) nog een recept voor hartige?

Ook wil ik weer meer peulvruchten en rijst gaan nemen ipv aardappelen/pasta/brood... heb nu wat recepten voor puy-linzen, en kan natuurlijk altijd mijn "altijd goed" bonending met merguez of feta maken, maar als iemand nog lekkere recpeten heeft voor peulvruchten in alle soorten dan ben ik een gelukkig mens!
Ik ben ook benieuwd naar recepten! :)Ga sowieso meer salades enzo meenemen naar mn werk enzo. Gewoon omdat het lekker is. En gezond. :)
Had bij een bio winkeltje in Liverpool een hele lekkere en eenvoudige kikkererwtensalade met wat feta en zongedroogde tomaten gehaald. En een lekere endamameboontjes salade met dezelfde ingredienten. Kan ik zelf natuurlijk ook maken. B-)
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:49:57 #220
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111867867
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hihi, uiteindelijk wist Vaiz (O+) me te vertellen dat het van jou afkwam :D *;

Ik denk dat ik binnenkort tijdens een BBQ een komkommer ga beplakken met de 'for vaginal use only' sticker :D :')
:').
Niet meer actief op Fok!
pi_111867951
Die stickers :D real Coco material!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111868118
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:13 schreef kwakz0r het volgende:
goh, ik vertel nog eens enthousiast iets. eerst word ik gefileerd dat we geen asielkat nemen, en nu gaat het weer over mijn financiële situatie.

zoals ik al zei, komt poes pas na de zomer, dan ben ik bijna afgestudeerd, en dat scheelt ca. 145 euro in de maand. daarnaast kom ik sinds een kritische blik van veel aardige mensen nu gewoon rond, hou zelfs iets over als ik voorzichtig doe. het plan was altijd al om een kat te nemen nadat ik afgestudeerd was, hij komt nu misschien twee maanden eerder. deel twee van het plan was om het geld dat ik uitspaar aan colleIgegeld direct te sparen om met de helft vanalles af te lossen en financiele ruimte te creëren en met de andere helft te sparen als buffer.

misschien ben ik gewoon te chagrijnig hiervoor, sorry. ik vind het niet zo erg dat jägar me er op wijst, maar dat dan mensen ook nog eens quoten met alleen een "^^" ipv iets toevoegen vind ik niet zo leuk.
Sorry hoor maar ik had geen commentaar op het niet nemen van asielkatten, maar op mensen die hun katten maar laten baren terwijl er er genoeg in het asiel zitten. Deze kittens van jouw kennissen hebben natuurlijk ook een huis nodig.

Daarnaast is 145 euro in de maand meer speling niet veel, een aardig stukje daarvan gaat dan naar de katten en evt. Sparen voor dierenartskosten, maar jij kan beter inschatten of dat haalbaar is.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_111868154
Kikkererwten zijn altijd goed! O+ Die curry die hier vaak langskomt, of in wraps... Zo'n salade van bonen klinkt inderdaad ook lekker! Sowieso, peulvruchten. O+

Vandaag doe ik eens een experiment met warm lunchen, om te kijken wat het doet voor mijn suikerspiegel.
Lijstje:
O: magere yoghurt met muesli, wat extra noten en een stuk appel, decaf-koffie met melk
T: snee brood met geitenkaas
S: uurtje fitnessen (soort intake, dus ik weet niet hoe fanatiek het zal zijn)
L: sla en tomaat met yoghurtdressing en pasta met zongedroogde tomaten, garnaaltjes, gerookte zalm en kerrie
T: misschien een kop cup-a-soup met een snee brood
T: banaan
S: 40 minuten fietsen
D: een kwart pittige uientaart met een salade
T: kiwi en decaf-koffie met melk

Ik geloof dat ik wel tevreden ben zo. :)
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_111868182
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
En toen lag er een envelop in mijn brievenbus. Uit de USA. Geadresseerd aan Coco (dat ben ik :D yeuy!). Zonder afzender of begeleidend schrijven. Verwarring alom :+

Met deze inhoud:

[ afbeelding ]
Close-up van een paar favorieten van me :+
[ afbeelding ]

O+ *O* :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:00:29 #225
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111868254
Hahaha die stickers xD

Bwoaaah het is warm hier zeg :o Jammer dat het scherm van mn laptop spiegelt :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_111868322
Bo heeft formaatje kat en kost per maand zo'n 50 euro aan voeding.

Verder is ze 1x geënt (40 euro) en gesteriliseerd (400 euro omdat ze zo weinig weegt goedkoop maar duurder omdat we het via laparoscopische weg hebben laten doen).

Als ze verder geen klachten heeft dan ziet ze die dierenarts niet meer :)
Heeft ze die wel dan kost dat rustig 50 euro per keer en max 1000 euro.

Of het handig is een huisdier te hebben wanneer je geen buffer hebt is afhankelijk van back up die je hebt indien de noodzaak wel aanwezig is.

Toen ik studeerde had ik mijn hondje al en oma was back up voor het geval dat, niet nodig gehad maar wel handig.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:03:51 #227
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111868394
Pippa is verzekerd voor ruim 100 euro per jaar. Kost wat, maar ja, na het gedoe met Taco neem ik geen risico's meer ;). Natuurlijk is ze voor dingen als kankerbehandeling niet verzekerd, maar goed, dat zien we dan wel weer.

Ik ben voor een dierenartsbezoek maximaal 35 euro kwijt per jaar. Als ze meerdere keren per jaar moet, declareer ik dat in één keer :).
Niet meer actief op Fok!
pi_111868690
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:54 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Kan je niet naar een bepaald stationnetje fietsen? Ik moet ook nog met de trein na mn fietstocht!

@ phaidra: heb drie kwartier gedaan over die 15 km, best aardig dacht ik zo.
Dat is prima idd! Ben wel benieuwd of het iets is voor de lange(re) termijn (mezelf kennende zou ik 3 kwartier fietsen en eerder opstaan niet heel lang volhouden. Hopelijk lukt dat jou wel!!).
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_111868777
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:03 schreef Viking84 het volgende:
Pippa is verzekerd voor ruim 100 euro per jaar. Kost wat, maar ja, na het gedoe met Taco neem ik geen risico's meer ;). Natuurlijk is ze voor dingen als kankerbehandeling niet verzekerd, maar goed, dat zien we dan wel weer.

Ik ben voor een dierenartsbezoek maximaal 35 euro kwijt per jaar. Als ze meerdere keren per jaar moet, declareer ik dat in één keer :).
We hebben er eens naar gekeken de katjes te verzekeren. Maar we hebben er vier. En dan ben je per jaar flink wat geld kwijt. Dus nu betalen we evt onverwachte dierenartskosten van spaargeld.
pi_111868819
Pff, als iemand de file op de A16 weg kan toveren graag :P of een langrijdende koffiebar mag ook :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_111868836
Ik ben de laatste 2 jaar iets van 4000 euro aan m'n kat kwijtgeweest :')

Ik kwam een keer thuis en hij was half dood, bleek een hypo te hebben, hoppa naar de avondkliniek, infuusje, zuurstofmaskertje, paar prikken, oh 8 uur? de nachtkliniek is nu open, doei! Rekening van 800 euro :')
Opname in de spoedkliniek van 2 dagen incl. medicatie, 500 euro.

Daarna was hij wel weer helemaal de oude en heeft nog bijna 2 jaar geleefd.

Chippen en rabiesinentingen voor het buitenland (toen de regels nog strenger waren) 500 euro. Maandelijks controle en bloedonderzoek en medicatie, 100 euro :')

Dus het kan ook heel erg misgaan :P

Kitty heb ik nu ook maar verzekerd :')
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:19:45 #232
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111868929
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:15 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

We hebben er eens naar gekeken de katjes te verzekeren. Maar we hebben er vier. En dan ben je per jaar flink wat geld kwijt. Dus nu betalen we evt onverwachte dierenartskosten van spaargeld.
Ja, dan loopt het in de papieren ;).

Maar sparen wordt toch niets hier. Het meest overzichtelijk zou zijn om voor elke kostenpost een aparte spaarrekening te hebben :').
Niet meer actief op Fok!
pi_111868979
quote:

Boks!

Heb wel veel van dat soort dingen gevonden op 101cookbooks.com, op glutenvrije blogs heb je ook veel recepten meet bonen/linzen/amaranth/etc, zoals bijv glutenfreegoddess.blogspot.com en wheatfreemeatfree.com

[ Bericht 0% gewijzigd door Novem op 22-05-2012 11:36:08 ]
pi_111868990
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, dan loopt het in de papieren ;).

Maar sparen wordt toch niets hier. Het meest overzichtelijk zou zijn om voor elke kostenpost een aparte spaarrekening te hebben :').
Excelletje maken voor die ene spaarrekening? :P

Enten doe ik niet meer, zo'n enting is veel langer in het bloed dan ze je laten geloven.
Laat dus het bloed testen door onze achterbuurman (dierenarts).
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:35:55 #235
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111869685
quote:

ik maak regelmatig een salade met sperziebonen, erwten en broccoli, met witte bonen en tonijn. :9
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:40:06 #236
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111869881
ik heb de hele dag nog geen een emailtje gehad. Zo vreemd!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:41:29 #237
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111869946
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Zal ik je een mailtje sturen dan? O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_111870227
Ha, ik heb net mijn rondje "getracked" op endomondo en het is precies 5.1 km! Die ren ik nu met Evy met nog lopen erbij... whoei!

Hoe kan je eigenlijk workouts erin zetten? Alleen met je telefoon?
pi_111870241
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Had ik dat ook maar ;(

Ik krijg er soms wel 80 per dag, of meer. Lijkt wel of m'n hele werkdag draait om emailtjes lezen en archiveren :P
pi_111870334
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:21 schreef Ml-etje het volgende:
Excelletje maken voor die ene spaarrekening? :P
Ik heb afgelopen weekend een digitaal huishoudboekje aangemaakt. Bij Afas, gratis (de simpele versie, vooralsnog goed genoeg) --> http://www.afaspersonal.nl/

Kunt 'm aan twee rekeningen koppelen, en hij herkent automatisch al heel veel categorieën. En nieuwe af- en bijschrijvingen worden (grotendeels) automatisch herkend en ingedeeld. Budgetten maken. Veel handige overzichten. Ik ben er wel blij mee :) Eindelijk eens overzicht creëren!
pi_111870447
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:49 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen weekend een digitaal huishoudboekje aangemaakt. Bij Afas, gratis (de simpele versie, vooralsnog goed genoeg) --> http://www.afaspersonal.nl/

Kunt 'm aan twee rekeningen koppelen, en hij herkent automatisch al heel veel categorieën. En nieuwe af- en bijschrijvingen worden (grotendeels) automatisch herkend en ingedeeld. Budgetten maken. Veel handige overzichten. Ik ben er wel blij mee :) Eindelijk eens overzicht creëren!
Nice! Ik ga het linkje even opslaan :Y
TY!
pi_111870450
Een oud-stagiair die ik begeleid heb programmeert mee aan afaspersonal :)
pi_111870471
Edit; Viking!! mijn "speed" is 6:27 min/km, is dat goed?
pi_111870561
9,5 km/u is netjes! ^O^
pi_111870604
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:52 schreef V1z0R het volgende:
Een oud-stagiair die ik begeleid heb programmeert mee aan afaspersonal :)
Oh echt? Vind het echt heel handig. Mgoed, heb 't net in gebruik. Wacht even een paar weekjes af, en als het bevalt dan schaf ik evt de uitgebreide versie aan (paar euro per maand, maar dan kun je o.a. meer dan twee rekeningen koppelen en wat andere handige dingetjes). :)

MI: ja, ik ben zelf al tijden overzicht aan het creëren, afgelopen weekend eindelijk eens gedaan :P
pi_111870661
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:55 schreef V1z0R het volgende:
9,5 km/u is netjes! ^O^
Oh ik moet nog wel iets omhoog dan!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:00:32 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111870780
quote:

[..]

^O^ Ga ik ook eens naar kijken!
Niet meer actief op Fok!
pi_111870809
Hmmm... mijn rondje in van zondagavond in Belfast was 7,5 km. Dat valt me mee eigenlijk. :)
Vind het altijd zo moeilijk inschatten hoe ver ik loop. >:O
Doe wat je niet durft.
pi_111870874
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:58 schreef V1z0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D O+
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:02:48 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111870877
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:55 schreef V1z0R het volgende:
9,5 km/u is netjes! ^O^
Dat is nog geen 9,5 km/u hoor ;). Ongeveer 9,2 á 9,3.
En prima pace, hoor, Perruche, maar nog niet zo belangrijk op dit moment ;). Is dat inclusief wandelstukjes of had je die niet meer? En ben je voluit gegaan of had je nog wel 2 km kunnen doorlopen (als je benen je hadden willen dragen?). En kon je nog praten tijdens het lopen als je dat had gewild? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_111870954
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:02 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat is nog geen 9,5 km/u hoor ;). Ongeveer 9,2 á 9,3.
En prima pace, hoor, Perruche, maar nog niet zo belangrijk op dit moment ;). Is dat inclusief wandelstukjes of had je die niet meer? En ben je voluit gegaan of had je nog wel 2 km kunnen doorlopen (als je benen je hadden willen dragen?). En kon je nog praten tijdens het lopen als je dat had gewild? :P.
Ja dat praten begrijp ik niet, tuurlijk kan ik dat niet! Maar ik ben niet buiten adem ofzo. En ja het is met loop stukjes,hardlopen 8 (lopen 2) 10 (3) 8 (3) etc.
  Vis een optie? dinsdag 22 mei 2012 @ 12:05:40 #252
70532 loveli
N
pi_111870960
quote:

[..]

Dat is zelf geen dingen bijhouden en aan het eind van de maand wordt verteld waar je teveel geld aan uitgeeft? Klinkt als iets voor mij.
crap in = crap out
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:05:44 #253
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111870962
Oh, als ik uitreken is het wel 9,5. Ik dacht dat ik met 6.15 9,5 km/u liep, maar dat is 9,75 km/u :o.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:08:33 #254
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111871052
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:05 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja dat praten begrijp ik niet, tuurlijk kan ik dat niet! Maar ik ben niet buiten adem ofzo. En ja het is met loop stukjes,hardlopen 8 (lopen 2) 10 (3) 8 (3) etc.
Misschien moet je dan eens zo hard (langzaam) lopen dat je dat wél kunt ;). En dan kom je misschien maar amper boven snelwandeltempo uit: nou en? Er worden toch geen prijzen uitgereikt na afloop van je trainingsrondje ;). Dat maakt wel dat je tijdens (test)wedstrijden beter presteert. Iemand die tijdens elke training alles eruit haalt, heeft niets meer over tijdens de wedstrijd :). Meteen te hard willen lopen is een klassieke beginnersfout die je vroeg of laat zal opbreken.

* Viking84 spreekt uit ervaring.
Niet meer actief op Fok!
pi_111871080
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:56 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh echt? Vind het echt heel handig. Mgoed, heb 't net in gebruik. Wacht even een paar weekjes af, en als het bevalt dan schaf ik evt de uitgebreide versie aan (paar euro per maand, maar dan kun je o.a. meer dan twee rekeningen koppelen en wat andere handige dingetjes). :)

MI: ja, ik ben zelf al tijden overzicht aan het creëren, afgelopen weekend eindelijk eens gedaan :P
Goed bezig :Y
pi_111871110
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:05 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat is zelf geen dingen bijhouden en aan het eind van de maand wordt verteld waar je teveel geld aan uitgeeft? Klinkt als iets voor mij.
_O- klinkt alsof jij een mens nodig hebt die moppert :P
pi_111871111
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:05 schreef Viking84 het volgende:
Oh, als ik uitreken is het wel 9,5. Ik dacht dat ik met 6.15 9,5 km/u liep, maar dat is 9,75 km/u :o.
Ja hallo, 60/6,45 uitrekenen in m'n hoofd is best lastig :P

Maar is 9,3 km/u :)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:11:41 #258
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111871152
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:10 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ja hallo, 60/6,45 uitrekenen in m'n hoofd is best lastig :P

Maar is 9,3 km/u :)
60/pace = snelheid. Ze liep met 6.27 toch? (heb ik afgerond op 6.30). 60/6.30 = 9,5 km/u :).
Niet meer actief op Fok!
pi_111871185
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

60/pace = snelheid. Ze liep met 6.27 toch? (heb ik afgerond op 6.30). 60/6.30 = 9,5 km/u :).
Zijn seconden ;) en een minuut loopt maar tot 60 :6

60/ paceminuten,((100/60)*paceseconden) = km/u
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:14:32 #260
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111871266
Je hebt er calculators voor maar die kan ik nu niet vinden. Heb er thuis een in mn favorieten. Het is altijd een hels karwei om een calculator te vinden die precies dat doet: pace naar speed en vice versa.

http://exercise.bizcalcs.(...)-To-Speed-Conversion

Zo. Idd 9,3 en idd 9,6 voor mij (helaasch :P)
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:16:23 #261
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111871332
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:12 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zijn seconden ;) en een minuut loopt maar tot 60 :6

60/ paceminuten,((100/60)*paceseconden) = km/u
Ja hallo, ik ben een alfa :').
Niet meer actief op Fok!
pi_111871338
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:14 schreef Viking84 het volgende:
Je hebt er calculators voor maar die kan ik nu niet vinden. Heb er thuis een in mn favorieten. Het is altijd een hels karwei om een calculator te vinden die precies dat doet: pace naar speed en vice versa.

http://exercise.bizcalcs.(...)-To-Speed-Conversion

Zo. Idd 9,3 en idd 9,6 voor mij (helaasch :P)
Alfa's... :|W
pi_111871386
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja hallo, ik ben een alfa :').
Achgossie *pet
  Vis een optie? dinsdag 22 mei 2012 @ 12:18:36 #264
70532 loveli
N
pi_111871390
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- klinkt alsof jij een mens nodig hebt die moppert :P
En klaagt over rommel en stof.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 22 mei 2012 @ 12:21:13 #265
70532 loveli
N
pi_111871468
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:16 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Alfa's... :|W
Ja dat.
crap in = crap out
pi_111871503
Hm vik, ik kan niet, niet praten omdat ik uitgeput ben ofzo, maar gewoon omdat dat fysiek niet gaat! Maar zal er na mijn wedstrijdje eens op gaan letten.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:22:15 #267
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111871508
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:18 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Achgossie *pet
Niet meer actief op Fok!
pi_111871721
Kletsen gaat ook niet als ik ren hoor, niet omdat ik dan stik ofzo, maar omdat alles er schokkend uitkomt :P Heb sowieso geen trek in praten tijdens het lopen, kan me dan niet concentreren, alleen als we even pauze nemen ofzo.
  Vis een optie? dinsdag 22 mei 2012 @ 12:29:46 #269
70532 loveli
N
pi_111871769
Ik snap nooit zo waarom mensen willen praten tijdens hardlopen. Als ik loop, is m'n ademhaling afgestemd op looptempo. Twee stappen inademen, 5 uit. Ga ik praten, dan raak ik m'n ritme kwijt.

Wie zei dat vrouwen konden multitasken?
crap in = crap out
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:30:51 #270
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111871804
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:22 schreef Perruche het volgende:
Hm vik, ik kan niet, niet praten omdat ik uitgeput ben ofzo, maar gewoon omdat dat fysiek niet gaat! Maar zal er na mijn wedstrijdje eens op gaan letten.
Hoe bedoel je, fysiek?

Ik zou wel eens willen lopen met iemand op de fiets ernaast, lijkt me wel gezellig :). Kan ik ook goed op het praatlopen letten.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:32:27 #271
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111871846
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:29 schreef loveli het volgende:
Ik snap nooit zo waarom mensen willen praten tijdens hardlopen. Als ik loop, is m'n ademhaling afgestemd op looptempo. Twee stappen inademen, 5 uit. Ga ik praten, dan raak ik m'n ritme kwijt.

Het gaat er niet om dat je daadwerkelijk praat, het gaat erom dat kunnen praten als je dat zou willen aangeeft dat je niet te hard gaat tijdens je training :) (voor het beste resultaat leg je minimaal 85% van je trainingen af in de lagere hartslagzones en slechts 15% in de hogere, voor bijv. intervaltraining). Als je dus niet meer kunt praten geeft dat aan dat je hartslag te hoog is en dat je in een te hoge zone aan het trainen bent. Maar goed, lastig om als beginner alles volgens het boekje te doen, snap ik ook wel. Ik ben ook nog maar net van het idee afgestapt dat elke training sneller moet :+.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? dinsdag 22 mei 2012 @ 12:33:16 #272
70532 loveli
N
pi_111871874
Ik wil niet praten tijdens hardlopen :')
crap in = crap out
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:33:49 #273
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111871895
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:33 schreef loveli het volgende:
Ik wil niet praten tijdens hardlopen :')
Nu ben je een beetje vervelend aan het doen, loveli :P.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? dinsdag 22 mei 2012 @ 12:37:10 #274
70532 loveli
N
pi_111872003
Ik heb zin om een sticker op iemands hoofd te plakken.
crap in = crap out
pi_111872004
Quinoakoekjes! Die maak ik met quinoa, bosuitje, geitenkaas bijvoorbeeld. Moet je ff googlen op quinoa patties. 101 cookbooks heeft er inderdaad ook eentje. Leuke blog is dat. Ik heb een van haar kookboeken ook :)
Heb nog wel wat andere blogjes ook als je wil Perr en je kan ff op mn Pinterest kijken.

Ik ga trouwens weleens met vriendinnetje hardlopen en dan kletsen we gewoon. Vind dat wel fijn, dan ben je zo 3 kwartier verder! Alleen nu komt er niets van lopen, want mn knie is echt niet goed. Hij kraakt :') dus maar even niet.
Be someone that makes you happy
pi_111872072
Zon is goed voor studieinspiratie O+ O+ O+ En voor m'n kleurtje *)
Ja doei.
pi_111872193
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:29 schreef loveli het volgende:

Apart om te lezen, lijkt mij best wel langzaam om te ademen..Met hardlopen adem ik 2 passen in, en 2 passen uit..
pi_111872417
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:43 schreef the85mc het volgende:

[..]

Apart om te lezen, lijkt mij best wel langzaam om te ademen..Met hardlopen adem ik 2 passen in, en 2 passen uit..
Dat zegt Evy ook, maar dat vind ik zo snel! Die van mij is meer 2 om 4 ofzo.
pi_111872468
Ik doe altijd 3 in 3 uit, 2 is wel heel snel :P

Ik loop wel heel langzaam, dus dan zijn 3 passen best lang.

Ik adem als ik echt langzaam ga door m'n neus in en uit en als ik wat sneller ga in door m'n neus en uit door m'n mond, maar Loveli, als je 2 in en 5 uit doet, adem je dan een hele grote teug in door je mond ofzo?
pi_111872545
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:51 schreef Novem het volgende:
Ik doe altijd 3 in 3 uit, 2 is wel heel snel :P
Met fietsen heb ik ongeveer hetzelfde ritme, maar dan dus per hele omwenteling adem ik in en weer uit. Maar dan zit ik wel echt flink te trappen, boven de 30 km/u. Als ik langzamer fiets let ik niet op mijn ademhaling.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:54:24 #281
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111872559
Jeutje, dat jullie weten hoe je ademen tijdens het hardlopen :o . Ik loop gewoon. en adem.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_111872576
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:54 schreef Tinkepink het volgende:
Jeutje, dat jullie weten hoe je ademen tijdens het hardlopen :o . Ik loop gewoon. en adem.
^^
Ja doei.
pi_111872607
quote:
Evy zegt het erbij, dan ga je er automatisch op letten. Maar na 1 minuut let ik er ook niet meer op hoor!
  Vis een optie? dinsdag 22 mei 2012 @ 12:55:55 #284
70532 loveli
N
pi_111872618
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:43 schreef the85mc het volgende:

[..]

Hoe dieper ik uitadem, des te later krijg ik steken in m'n zij. In het begin adem ik door m'n neus in en naarmate ik langer loop adem ik sneller en uiteindelijk door m'n mond (tegen de tijd dat ik buiten adem raak is het 2 in 2 uit).
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 22 mei 2012 @ 12:57:11 #285
70532 loveli
N
pi_111872657
quote:
Als ik opdruk bedenk ik bij nummer 10 dat het verstandig is om te gaan ademen. Met optrekken vergeet ik het ook altijd :')
crap in = crap out
pi_111872721
Ik let er heel erg op omdat ik inspanningsastma heb, dus als ik niet heel langzaam en ritmisch adem, of als ik door m'n mond grote teugen lucht opzuig raak ik heel snel buiten adem.
pi_111872951
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Als ik opdruk bedenk ik bij nummer 10 dat het verstandig is om te gaan ademen. Met optrekken vergeet ik het ook altijd :')
:')
Moet je bij >200kg deadliften vergeten _O- bij 3e repetitie lig je dan al knock-out :D
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:07:51 #288
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111872991
Lijstje
o. havermout met yoghurt en frambozen
t. vette turkse kaas, komkommer, radijsjes, tomaatjes
l. tostie kaas + boterham pindakaas + boterham hagelslag -margarine
t. komkommer, radijsjes, tomaatjes, waterijsje
d. nog geen idee. Doner?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_111872997
Inademen en na 3 seconden uitademen :P

Ik zit onder de airco :') voel me nu wel een sneuneusje.
pi_111873104
Ademen doe ik bij hardlopen alleen bewust als t niet lekker gaat, dan zit mn ademhaling vaak te hoog en als ik dan 4 tellen in en 4 tellen uit doe dan word ik weer rustiger. Ik heb weleens gehoord dat het juist goed is als je nog kan praten want dan is je ademhaling beter. Ik zing ook weleens mee met de muziek :') maar de laatste 10 minuten gaat dat meestal niet meer...
Be someone that makes you happy
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:20:03 #291
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111873468
Als ik op mijn ademhaling ga letten dan krijg ik het benauwd :')
Zing wel eens een liedje mee..
Zal eens een keer vragen of lief een keer mee wil fietsen, lijkt mij ook wel eens gezellgi.

Heb een vreemd lijstje wan ben alleen..

O: boterham lever, beschuit kaas, beker melk, cappuccino
T's: grote appel, bos radijsjes, peer, paar dropjes
L: beschuit kaas, beschuit aardbeien
T's: 250 gr kwark, 200 gr vla, 200 gr aardbeien, paar wortels, mandarijn, blokje choco
D: hele bloemkool met verse rode bieten, twee prefab hambuger uit de vriezer met mayo en curry
T: zute stokjes
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:20:57 #292
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111873506
Heb zin om naar de kapper te gaan maar kweet niet wat ik moet doen :')
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_111873622
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb zin om naar de kapper te gaan maar kweet niet wat ik moet doen :')
Ik ben net geweest. Bij de kappersacademie. Mijn opdracht was: doe er maar een stuk vanaf en weer in laagjes enzo.
Dus nu zit mn haar weer raar, maar morgen zit het vast weer beter. :P
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:25:36 #294
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111873724
Ja laagjes doe ik niet, het moet werkgerelateerd ongelooflijk praktisch zijn, knoet erin en muts erover. Niet handig dat er dan allemaal haar uitpiekt.
En met laagjes moet je het altijd bijhouden en ben niet van plan om vaker dan 1 x per jaar te gaan :D
  Vis een optie? dinsdag 22 mei 2012 @ 13:27:22 #295
70532 loveli
N
pi_111873798
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:25 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben niet van plan om vaker dan 1 x per jaar te gaan :D
*boks*

Maar het hoeft niet per se praktisch.
crap in = crap out
pi_111873868
Ik ga ook maar eens per half jaar ofzo. :P
Die laagjes blijven er gewoon in hoor, die worden alleen wat langer. B-)

Het liefste ga ik in het buitenland, mijn favo ervaring was in Ethiopie, toen ik de eerste blanke was die werd geknipt door de kapper. :D En ik nogal werd aangestaard door de rest van de clientčle. En ze het nogal raar vonden dat ik mijn haar niet wilde laten strijken. *)
Doe wat je niet durft.
pi_111873951
LOL! ik ben niet zo experimenteel met mijn haar :P er 1 kapper waar ik naartoe ga, want die maakt geen afro van mijn haar :')

Ik zit lekker op balkonia te werken O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:35:06 #298
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111874076
Lig op het ligbed in de tuin... Morgen werken en dan laat ik morgenmiddag door een andere vent mijn 2 gaatjes vullen :')

OMG die stickers, geweldig!
pi_111874163
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Lig op het ligbed in de tuin... Morgen werken en dan laat ik morgenmiddag door een andere vent mijn 2 gaatjes vullen :')

OMG die stickers, geweldig!
Wut!? :o
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:37:37 #300
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111874173
Is het zo warm buiten in NL?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')