abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111868322
Bo heeft formaatje kat en kost per maand zo'n 50 euro aan voeding.

Verder is ze 1x geënt (40 euro) en gesteriliseerd (400 euro omdat ze zo weinig weegt goedkoop maar duurder omdat we het via laparoscopische weg hebben laten doen).

Als ze verder geen klachten heeft dan ziet ze die dierenarts niet meer :)
Heeft ze die wel dan kost dat rustig 50 euro per keer en max 1000 euro.

Of het handig is een huisdier te hebben wanneer je geen buffer hebt is afhankelijk van back up die je hebt indien de noodzaak wel aanwezig is.

Toen ik studeerde had ik mijn hondje al en oma was back up voor het geval dat, niet nodig gehad maar wel handig.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:03:51 #227
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111868394
Pippa is verzekerd voor ruim 100 euro per jaar. Kost wat, maar ja, na het gedoe met Taco neem ik geen risico's meer ;). Natuurlijk is ze voor dingen als kankerbehandeling niet verzekerd, maar goed, dat zien we dan wel weer.

Ik ben voor een dierenartsbezoek maximaal 35 euro kwijt per jaar. Als ze meerdere keren per jaar moet, declareer ik dat in één keer :).
Niet meer actief op Fok!
pi_111868690
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:54 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Kan je niet naar een bepaald stationnetje fietsen? Ik moet ook nog met de trein na mn fietstocht!

@ phaidra: heb drie kwartier gedaan over die 15 km, best aardig dacht ik zo.
Dat is prima idd! Ben wel benieuwd of het iets is voor de lange(re) termijn (mezelf kennende zou ik 3 kwartier fietsen en eerder opstaan niet heel lang volhouden. Hopelijk lukt dat jou wel!!).
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_111868777
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:03 schreef Viking84 het volgende:
Pippa is verzekerd voor ruim 100 euro per jaar. Kost wat, maar ja, na het gedoe met Taco neem ik geen risico's meer ;). Natuurlijk is ze voor dingen als kankerbehandeling niet verzekerd, maar goed, dat zien we dan wel weer.

Ik ben voor een dierenartsbezoek maximaal 35 euro kwijt per jaar. Als ze meerdere keren per jaar moet, declareer ik dat in één keer :).
We hebben er eens naar gekeken de katjes te verzekeren. Maar we hebben er vier. En dan ben je per jaar flink wat geld kwijt. Dus nu betalen we evt onverwachte dierenartskosten van spaargeld.
pi_111868819
Pff, als iemand de file op de A16 weg kan toveren graag :P of een langrijdende koffiebar mag ook :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_111868836
Ik ben de laatste 2 jaar iets van 4000 euro aan m'n kat kwijtgeweest :')

Ik kwam een keer thuis en hij was half dood, bleek een hypo te hebben, hoppa naar de avondkliniek, infuusje, zuurstofmaskertje, paar prikken, oh 8 uur? de nachtkliniek is nu open, doei! Rekening van 800 euro :')
Opname in de spoedkliniek van 2 dagen incl. medicatie, 500 euro.

Daarna was hij wel weer helemaal de oude en heeft nog bijna 2 jaar geleefd.

Chippen en rabiesinentingen voor het buitenland (toen de regels nog strenger waren) 500 euro. Maandelijks controle en bloedonderzoek en medicatie, 100 euro :')

Dus het kan ook heel erg misgaan :P

Kitty heb ik nu ook maar verzekerd :')
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:19:45 #232
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111868929
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:15 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

We hebben er eens naar gekeken de katjes te verzekeren. Maar we hebben er vier. En dan ben je per jaar flink wat geld kwijt. Dus nu betalen we evt onverwachte dierenartskosten van spaargeld.
Ja, dan loopt het in de papieren ;).

Maar sparen wordt toch niets hier. Het meest overzichtelijk zou zijn om voor elke kostenpost een aparte spaarrekening te hebben :').
Niet meer actief op Fok!
pi_111868979
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:43 schreef Perruche het volgende:
:D Supercool!!

ik heb in mijn hoofd dat ik weer wat nieuwe dingen wil uitproberen qua koken - wat meer met quinoa, boekweit enzo. Dus ik heb nu recept voor quinoa pannenkoekjes maar die zijn zoet, heeft iemand (nallie?) nog een recept voor hartige?

Ook wil ik weer meer peulvruchten en rijst gaan nemen ipv aardappelen/pasta/brood... heb nu wat recepten voor puy-linzen, en kan natuurlijk altijd mijn "altijd goed" bonending met merguez of feta maken, maar als iemand nog lekkere recpeten heeft voor peulvruchten in alle soorten dan ben ik een gelukkig mens!
Boks!

Heb wel veel van dat soort dingen gevonden op 101cookbooks.com, op glutenvrije blogs heb je ook veel recepten meet bonen/linzen/amaranth/etc, zoals bijv glutenfreegoddess.blogspot.com en wheatfreemeatfree.com

[ Bericht 0% gewijzigd door Novem op 22-05-2012 11:36:08 ]
pi_111868990
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, dan loopt het in de papieren ;).

Maar sparen wordt toch niets hier. Het meest overzichtelijk zou zijn om voor elke kostenpost een aparte spaarrekening te hebben :').
Excelletje maken voor die ene spaarrekening? :P

Enten doe ik niet meer, zo'n enting is veel langer in het bloed dan ze je laten geloven.
Laat dus het bloed testen door onze achterbuurman (dierenarts).
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:35:55 #235
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111869685
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:43 schreef Perruche het volgende:
:D Supercool!!

ik heb in mijn hoofd dat ik weer wat nieuwe dingen wil uitproberen qua koken - wat meer met quinoa, boekweit enzo. Dus ik heb nu recept voor quinoa pannenkoekjes maar die zijn zoet, heeft iemand (nallie?) nog een recept voor hartige?

Ook wil ik weer meer peulvruchten en rijst gaan nemen ipv aardappelen/pasta/brood... heb nu wat recepten voor puy-linzen, en kan natuurlijk altijd mijn "altijd goed" bonending met merguez of feta maken, maar als iemand nog lekkere recpeten heeft voor peulvruchten in alle soorten dan ben ik een gelukkig mens!
ik maak regelmatig een salade met sperziebonen, erwten en broccoli, met witte bonen en tonijn. :9
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:40:06 #236
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111869881
ik heb de hele dag nog geen een emailtje gehad. Zo vreemd!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:41:29 #237
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111869946
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Zal ik je een mailtje sturen dan? O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_111870227
Ha, ik heb net mijn rondje "getracked" op endomondo en het is precies 5.1 km! Die ren ik nu met Evy met nog lopen erbij... whoei!

Hoe kan je eigenlijk workouts erin zetten? Alleen met je telefoon?
pi_111870241
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Had ik dat ook maar ;(

Ik krijg er soms wel 80 per dag, of meer. Lijkt wel of m'n hele werkdag draait om emailtjes lezen en archiveren :P
pi_111870334
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:21 schreef Ml-etje het volgende:
Excelletje maken voor die ene spaarrekening? :P
Ik heb afgelopen weekend een digitaal huishoudboekje aangemaakt. Bij Afas, gratis (de simpele versie, vooralsnog goed genoeg) --> http://www.afaspersonal.nl/

Kunt 'm aan twee rekeningen koppelen, en hij herkent automatisch al heel veel categorieën. En nieuwe af- en bijschrijvingen worden (grotendeels) automatisch herkend en ingedeeld. Budgetten maken. Veel handige overzichten. Ik ben er wel blij mee :) Eindelijk eens overzicht creëren!
pi_111870447
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:49 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen weekend een digitaal huishoudboekje aangemaakt. Bij Afas, gratis (de simpele versie, vooralsnog goed genoeg) --> http://www.afaspersonal.nl/

Kunt 'm aan twee rekeningen koppelen, en hij herkent automatisch al heel veel categorieën. En nieuwe af- en bijschrijvingen worden (grotendeels) automatisch herkend en ingedeeld. Budgetten maken. Veel handige overzichten. Ik ben er wel blij mee :) Eindelijk eens overzicht creëren!
Nice! Ik ga het linkje even opslaan :Y
TY!
pi_111870450
Een oud-stagiair die ik begeleid heb programmeert mee aan afaspersonal :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111870471
Edit; Viking!! mijn "speed" is 6:27 min/km, is dat goed?
pi_111870561
9,5 km/u is netjes! ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111870604
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:52 schreef V1z0R het volgende:
Een oud-stagiair die ik begeleid heb programmeert mee aan afaspersonal :)
Oh echt? Vind het echt heel handig. Mgoed, heb 't net in gebruik. Wacht even een paar weekjes af, en als het bevalt dan schaf ik evt de uitgebreide versie aan (paar euro per maand, maar dan kun je o.a. meer dan twee rekeningen koppelen en wat andere handige dingetjes). :)

MI: ja, ik ben zelf al tijden overzicht aan het creëren, afgelopen weekend eindelijk eens gedaan :P
pi_111870661
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:55 schreef V1z0R het volgende:
9,5 km/u is netjes! ^O^
Oh ik moet nog wel iets omhoog dan!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:00:32 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111870780
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:49 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

^O^ Ga ik ook eens naar kijken!
Niet meer actief op Fok!
pi_111870809
Hmmm... mijn rondje in van zondagavond in Belfast was 7,5 km. Dat valt me mee eigenlijk. :)
Vind het altijd zo moeilijk inschatten hoe ver ik loop. >:O
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_111870874
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:58 schreef V1z0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D O+
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:02:48 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111870877
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:55 schreef V1z0R het volgende:
9,5 km/u is netjes! ^O^
Dat is nog geen 9,5 km/u hoor ;). Ongeveer 9,2 á 9,3.
En prima pace, hoor, Perruche, maar nog niet zo belangrijk op dit moment ;). Is dat inclusief wandelstukjes of had je die niet meer? En ben je voluit gegaan of had je nog wel 2 km kunnen doorlopen (als je benen je hadden willen dragen?). En kon je nog praten tijdens het lopen als je dat had gewild? :P.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')