Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze OP vind je hier
Mijn bovenbenen hebben ook een omtrek van 65cm.. (ik tikte km ) maargoed, zoals ik al eerder gezegd heb kan 't me niet zoveel schelen hoe ik eruit zie als ik aan 't sporten/hardlopen ben. Bedekkende kleding, ok (mij zal je niet in zo'n sporttopje/bh-ding zien) maar verder, mwah.
Op zaterdag 19 mei 2012 14:08 schreef motorbloempje het volgende: Mijn bovenbenen hebben ook een omtrek van 65cm.. (ik tikte km ) maargoed, zoals ik al eerder gezegd heb kan 't me niet zoveel schelen hoe ik eruit zie als ik aan 't sporten/hardlopen ben. Bedekkende kleding, ok (mij zal je niet in zo'n sporttopje/bh-ding zien) maar verder, mwah.
Hier 61cm, maar die gaan mooi bloot hoor, zodra het warm is. Ik ben toch zeker aan het sporten
Ik loop nu ook in driekwart hoor, heb het gevoel dat als ik nu al in korte broek ga ik van de zomer helemaal verga van de warmte! En heb pas sinds vandaag een korte broek , 2 in 1 met strak broekje eronder
Op zaterdag 19 mei 2012 14:22 schreef motorbloempje het volgende: Of je voortgang bij willen houden in cm's ipv kg's omdat je weet dat spieren zwaarder zijn dan vet.
Is het ook geen idee om wat actiefoto's van users in de OP te zetten achter een spoiler?
Die OP en die spoilers, foto's, come on. Alsof iemand daar ooit op klikt. De tips + Wedstrijdenspoiler en challenge spoiler: ok, maar verder, foto's? Wil je ook nog een loop-date-spoiler?? Bouw dan een website ofzo
Ik sta weer eens op nr 1 in Endomondo . Scheelt wel weer dat AntiChrist niet loopt atm . Sowieso komen er natuurlijk aardig wat kilometers bij voor mij .
Op zaterdag 19 mei 2012 14:22 schreef motorbloempje het volgende: Of je voortgang bij willen houden in cm's ipv kg's omdat je weet dat spieren zwaarder zijn dan vet.
Die OP en die spoilers, foto's, come on. Alsof iemand daar ooit op klikt. De tips + Wedstrijdenspoiler en challenge spoiler: ok, maar verder, foto's? Wil je ook nog een loop-date-spoiler?? Bouw dan een website ofzo
Net de laatste les ("duurloop") van week 1 van Renate 10km gelopen
20' hardlopen met in de laatste 2,5' 3x30sec. versnellen
"gewone loopsnelheid" ±10,5km/u (soms erboven, soms eronder) "versnellen", je ziet goed de 3x versnellen op het einde; 1; 14,8km/u 2; 13,4km/u 3; 12km/u
Is het ook geen idee om wat actiefoto's van users in de OP te zetten achter een spoiler?
De lijst mensen die hier posten is voor mij overbodige informatie sinds we de challenge hebben. Ook staan er veel inactieve fokkers tussen. Mensen die veel posten zie je vanzelf wel terug.
Wat mij betreft kan dit hele gedeelte weg uit de OP.
Foto's zijn natuurlijk erg tof, maar het is wel erg persoonlijke informatie.
Net 10 km gelopen in één uur, was van plan meer te doen maar ik was kapot. Het is een stuk warmer dan ik had verwacht (wel lekker), dus ik zweette me kapot. Plus dat ik helemaal gek werd van die onweervliegjes. Wat kloten beesten zijndat zeg.
Wel weer sinds tijden in de plus (0,15) met de challange, nu zorgen dat we het in de plus houden . Op naar de 200 km volgende week. Alleen dan ga ik niet meer overdag lopen, maar 's avonds aangezien het dan beter uit te houden is.
Wie nu trouwens in een drie kwart broek of lange broek loopt is echt gek . Veel te warm, dus korte broek of tight aan en je niet zo druk maken om je been omtrek. Het interesseert niemand iets, geloof me.
Op zaterdag 19 mei 2012 15:19 schreef Bisamrat het volgende: Wie nu trouwens in een drie kwart broek of lange broek loopt is echt gek . Veel te warm, dus korte broek of tight aan en je niet zo druk maken om je been omtrek. Het interesseert niemand iets, geloof me.
Maar hebben jullie dan ook niet dat het schuurt zeg maar?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Ik loop eigenlijk altijd met een lange broek, ook in de zomer. Niet vanwege mijn benen, maar dat vind ik gewoon het fijnste om mee te sporten. Maar ik heb het eigenlijk ook nooit warm. Wel snel koud...
Maar hebben jullie dan ook niet dat het schuurt zeg maar?
Met 'n tight schuurt 't niet die van mij komt net boven m'n knieën. Ideaal. Maar iedereen moet verder daarin lopen wat hij/zij prettig vindt: lange of korte pijpen/mouwen. Het enige wat ik dus niet snap is extra geld betalen voor een rokje over een broek
Met 'n tight schuurt 't niet die van mij komt net boven m'n knieën. Ideaal. Maar iedereen moet verder daarin lopen wat hij/zij prettig vindt: lange of korte pijpen/mouwen. Het enige wat ik dus niet snap is extra geld betalen voor een rokje over een broek
Nou ja, met een tight aan schuurt zo'n rokje niet. En zo'n rokje ziet er natuurlijk wel fancy uit. Sommige mensen hebben daar het geld voor over, anderen niet
Ik loop nu in een korte broek, wel dri-fit. Maar ik loop nog maar 5 kilometer, dus nog geen last van het schuren (als dat er al is).
Op zaterdag 19 mei 2012 15:28 schreef Viking84 het volgende: Hier ook geen last van geschuur en ik vind de bovenste broekjes het mooist, Guppy . Dus gewoon lekker daarin gaan lopen.
Ik vind die korte strakke broeken juist echt heel lelijk. En ze staan ook niemand mooi of je nu dik of dun bent. Nou ja, smaken verschillen toch? Die lange broek op de vorige pagina vind ik wel heel mooi.
Op zaterdag 19 mei 2012 15:33 schreef bloodymary1 het volgende: Ik vind die korte strakke broeken juist echt heel lelijk. En ze staan ook niemand mooi of je nu dik of dun bent. Nou ja, smaken verschillen toch? Die lange broek op de vorige pagina vind ik wel heel mooi.
Daar ben ik het niet mee eens.
En wat boeit het nou of iets je staat of niet. Hardloopkleding hoort in de eerste plaats functioneel te zijn. Echt, je gaat je in de zomer toch niet kapot zweten in een lange tight, omdat je geen korte aan wilt?
Op zaterdag 19 mei 2012 15:33 schreef bloodymary1 het volgende: Ik vind die korte strakke broeken juist echt heel lelijk. En ze staan ook niemand mooi of je nu dik of dun bent. Nou ja, smaken verschillen toch? Die lange broek op de vorige pagina vind ik wel heel mooi.
En toch ga ik ze aan doen. Want als ik losse korte broeken draag, scheurt de stof tussen m'n benen en dan krijg je van die nare schuurplekken. Dus dan doe ik gewoon die lelijke broeken aan. Kan me niks schelen
En wat boeit het nou of iets je staat of niet. Hardloopkleding hoort in de eerste plaats functioneel te zijn. Echt, je gaat je in de zomer toch niet kapot zweten in een lange tight, omdat je geen korte aan wilt?
Functioneel is het belangrijkst, maar als het dan ook nog een beetje fancy eruit ziet. Liever toch?
Ik loop graag in iets wat strak zit heb ik ontdekt. Dat iemand mijn achterste niet mooi zou vinden heb ik poep aan ( hoewel ik denk dat het wel mee valt ) Moet zeggen dat ik mijn Nike tight en Adidas korte tight wel lekkerder vind zitten dan de merkloze broeken die ik daarvoor droeg.
Zo, het voor vandaag weer opzitten. Weer het zelfde om aan me basis te werken.. iets te ver gelopen maar goed. 6,12 km in 11.15km/h, gewicht 73kg 1.95m.
Op zaterdag 19 mei 2012 15:39 schreef Liesje68 het volgende: Ik loop graag in iets wat strak zit heb ik ontdekt. Dat iemand mijn achterste niet mooi zou vinden heb ik poep aan ( hoewel ik denk dat het wel mee valt ) Moet zeggen dat ik mijn Nike tight en Adidas korte tight wel lekkerder vind zitten dan de merkloze broeken die ik daarvoor droeg.
Het gaat niet om het achterste, die ziet er in een lange broek precies hetzelfde uit. Het is gewoon het model van die broeken, daar klopt iets niet aan.
Weet zelfs nog dat die een zomer in de mode waren als gewone kleding (wielrennerbroeken) ergens in de jaren 90 was dat. Drama op straat!
Het gaat niet om het achterste, die ziet er in een lange broek precies hetzelfde uit. Het is gewoon het model van die broeken, daar klopt iets niet aan.
Weet zelfs nog dat die een zomer in de mode waren als gewone kleding (wielrennerbroeken) ergens in de jaren 90 was dat. Drama op straat!
Zeker aan mij voorbij gegaan ( net als beenwarmers ) ... Iets wat losser zit verhult toch meer? Ach, ik ben de laatste om over modezaken mijn mening te geven.... Maar ja, het moet lekker zitten en dan voel ik me er goed bij...
Nu waren de jaren 90 natuurlijk hoe dan ook een een modieuze nachtmerrie. (trainingspakken als uitgaanskleding, brrrr)
Op zaterdag 19 mei 2012 15:47 schreef slacker_nl het volgende: Lange tights ftw! Er zijn weinig momenten dat je mij in een korte broek/tight zal zien lopen. Al staat een 3/4-tight nog op m'n verlanglijstje.
Op zaterdag 19 mei 2012 15:47 schreef slacker_nl het volgende: Lange tights ftw! Er zijn weinig momenten dat je mij in een korte broek/tight zal zien lopen. Al staat een 3/4-tight nog op m'n verlanglijstje.
Vanwege de kou? Ik ben echt een onverbeterlijke koukleum... heb ook behoorlijk last van syndroom van Raynaud. Heb zelfs de afgelopen week nog in bed mijn electrische deken aan gehad Hardlopen in de winter bij -13 vond ik weer geen enkel probleem! Als ik nu kon lopen zou de korte broek aan gaan...
Op zaterdag 19 mei 2012 15:49 schreef Fuszy het volgende: Morgen Evy les 1 lopen van 0-5km ook al kan ik de 5km lopen. Mocht ik last krijgen van mijn been, dan draai ik om en loop ik terug.
Vandaar les 1 . Dan maar heel rustig opbouwen, dat is beter dan volgende week weer thuiszitten. Benen zullen volgend weekend al genoeg belast worden door Pinkpop
Vanwege de kou? Ik ben echt een onverbeterlijke koukleum... heb ook behoorlijk last van syndroom van Raynaud. Heb zelfs de afgelopen week nog in bed mijn electrische deken aan gehad Hardlopen in de winter bij -13 vond ik weer geen enkel probleem! Als ik nu kon lopen zou de korte broek aan gaan...
Is dat niet normaal dan?
Die electrische deken? Ik geloof het niet als ik de reacties van collega's zo hoor ... ben geloof ik de risee van de afdeling. Kan er niets aan doen... mijn leven lang al last van. Mij valt wel op dat ik na het hardlopen vaker last heb van mijn handen, dus dat is wel jammer.
Genetisch heb je al een hele grote voordeel. Heb me ooit eens afgevraagd waarom we genetisch wel een onderscheid maken tussen man en vrouw op bijvoorbeeld de Olympische spelen maar niet van afkomst. Kenianen etc hebben genetisch al zo'n groot voordeel.
Zoiets van: Mannen en vrouwen zijn gelijk, behalve bij sport
Op zaterdag 19 mei 2012 16:12 schreef xzaz het volgende: Genetisch heb je al een hele grote voordeel. Heb me ooit eens afgevraagd waarom we genetisch wel een onderscheid maken tussen man en vrouw op bijvoorbeeld de Olympische spelen maar niet van afkomst. Kenianen etc hebben genetisch al zo'n groot voordeel.
Ik vraag me af of dat werkelijk genetisch is, of dat het komt doordat zij altijd op grote hoogte trainen
Op zaterdag 19 mei 2012 16:14 schreef Jor_Dii het volgende: Ik ga rond 18u lopen denk ik, vond het vanmiddag toch wel wat te warm om te lopen dus ben ik in de tuin gaan liggen.
Tssssk
Op zaterdag 19 mei 2012 16:12 schreef xzaz het volgende: Genetisch heb je al een hele grote voordeel. Heb me ooit eens afgevraagd waarom we genetisch wel een onderscheid maken tussen man en vrouw op bijvoorbeeld de Olympische spelen maar niet van afkomst. Kenianen etc hebben genetisch al zo'n groot voordeel.
Zoiets van: Mannen en vrouwen zijn gelijk, behalve bij sport
Valt wel mee hoor, genetisch, genetisch.. Als we een 150 jaar teruggaan komt de stamboom uit Duitsland en stroomt er ook Nederlands bloed door de familie. Enige genetische voordeel wat ik heb zijn hartkwalen aan beide kanten van de familie. Maar ik bruin wel lekker, dat dan weer wel
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Ik ben aan het twijfelen of ik 't naar morgen verplaats. Ben een beetje gaar en zit wel lekker in m'n skripzie op 't moment. Beetje zonde om dan uit m'n flow te komen eigenlijk. bewaar ik liever voor morgen als ik waarschijnlijk weer 's vast zit
Evy 5-10, run 8. Ik heb besloten om de duurloop met mijn eigen muziek te doen en alleen nog maar de interval-runs met Evy zelf. Eigen muziek motiveert me, die van Evy ergert me.
Afgelopen woensdag run 7 ietsje gerekt van 30 naar 34 minuten zodat ik het rondje Kralingse plas kon afmaken, vandaag heb ik de 41 minuten ietsje ingekort omdat ik anders mijn huis voorbij schoot Langste afstand tot nu toe! Langste duur tot nu toe! En .... hoogste gemiddelde snelheid tot nu toe!!!
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig. When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
Ik vraag me af of dat werkelijk genetisch is, of dat het komt doordat zij altijd op grote hoogte trainen
Heb iets gelezen over een grotere VO2max en een grotere calcaneus in de enkel en dus een sterkere afzet...
Maar misschien is het wel gewoon dit ( quote uit dit artikel http://www.huffingtonpost(...)_3393_b_1527065.html ): No secret, unless you count an incredible level of dedication, borne out of a hard, physical life that, as Brother Colm puts it, "makes them strong, disciplined and highly motivated to succeed." So motivated that every hill represents an opportunity. No wonder we can't keep up.
Op zaterdag 19 mei 2012 16:17 schreef robdriessen het volgende: Evy 5-10, run 8. Ik heb besloten om de duurloop met mijn eigen muziek te doen en alleen nog maar de interval-runs met Evy zelf. Eigen muziek motiveert me, die van Evy ergert me.
Afgelopen woensdag run 7 ietsje gerekt van 30 naar 34 minuten zodat ik het rondje Kralingse plas kon afmaken, vandaag heb ik de 41 minuten ietsje ingekort omdat ik anders mijn huis voorbij schoot Langste afstand tot nu toe! Langste duur tot nu toe! En .... hoogste gemiddelde snelheid tot nu toe!!!
Vorige week zaterdag was er een wedstrijd rond de zevenhuizenplas. Heb je daar aan meegedaan?
Nee, maar ik doe 2 juni wel de 5km in Schiedam (Waterweg Beweegt)
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig. When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
Op zaterdag 19 mei 2012 16:17 schreef robdriessen het volgende: Evy 5-10, run 8. Ik heb besloten om de duurloop met mijn eigen muziek te doen en alleen nog maar de interval-runs met Evy zelf. Eigen muziek motiveert me, die van Evy ergert me.
Wel grappig, toen ik in Delft liep betrapte ik me er een paar keer op dat ik keek of er geen auto's achter me reden toen ik iemand in wilde halen . Het is wel heel gaaf als je gewoon ergens kunt lopen waar geen ander verkeer mag komen . Lijkt me in A'foort ook cool. Stadsring afgezet enzo .
Hoe kun je dat nou zeggen als je zelf ook bent gaan lopen om gewicht en omvang kwijt te raken?
Geloof me, het interesseert de gemiddelde man geen reet hoe dik z'n bovenbenen zijn. ZEKER niet om te weten welke broek hij al dan niet aan kan Das echt een vrouwending. Dat is alles.
Geloof me, het interesseert de gemiddelde man geen reet hoe dik ze bovenbenen zijn. ZEKER niet om te weten welke broek hij al dan niet aan kan Das echt een vrouwending. Dat is alles.
Ik denk het... Het is toch juist handig om je maten te weten, voor als je online shopt en zo
Toch even langs de stad gereden. Was even vergeten dat er markt was, en de Meent was ook nog open gebroken. Onverrichter zake weer naar huis en een rondje van 21.1KM gefietst