Dat is een goede vraag.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Beantwoord nu gewoon eens mijn vraag: wat is het fundamentele verschil tussen diversificatie en evolutie?
Dat je deze twee implicaties verwerpt weten we nu wel. Wat vooral interessant is is welke argumenten je daarvoor hebt, welke criteria je hebt om een onderscheid te maken tussen de diversificatie die je wel erkent, en deze zaken die je duidelijk niet erkent.
Inderdaad. Vreemd volk. Op zich niets mis mee, maar wel volkomen de weg kwijt.quote:
En dat klopt dus niet. Als liefde tussen twee mannen of vrouwen oprecht is, dan kan die niet zondig zijn, tenzij de beoordelende partij (God dus) het concept liefde niet begrijpt. Aan gezien God het grote opperwezen zou zijn, kan dat dus niet het geval zijn.quote:[..]
Oprechte liefde is niet zondig.
Homoseksualiteit is wel duidelijk als een zonde verklaart.
De mens is als man-vrouw geschapen en niet als man-man of vrouw-vrouw etc.
Jij niet nee.quote:[..]
Ik spreek niet namens de Jehova's getuigen of welke groepering dan ook.
Er zijn zaken die ik als puur slecht kan omschrijven. Kindermisbruik bijvoorbeeld, of verkrachting. Uiteraard totdat er iemand komt met een reden die dat soort zaken weet te relativeren.quote:[..]
Toch opmerkelijk dat iemand die zo sterk tegen het concept van 'goed en slecht' is, kan verklaren dat Gods Woord 'puur slecht' zou zijn.
Waaronder je liefde.quote:[..]
God wil niet dat je je liefde inlevert, maar je zonden.
Als je liefde verwart met seksualiteit kun je beter uit de buurt van kinderen en je familie blijven. Dat schijnt bij fanatieke christenen inderdaad nogal lastig te zijn in de praktijk.quote:[..]
Liefde en dood kennen geen spelregels? Jij zou het dus met kinderen en peuters gaan doen als je 'liefde' voor ze kent? Jij zou dus seks hebben met kleine kinderen, omdat 'liefde geen grenzen kent'? Jij zou dus grafplaatsen schenden, omdat 'dood' geen grenzen kent?
Verdomd goed argument. De mens heeft ook wel geprobeerd om alles wat goddeloos is of de verdenking heeft niet helemaal juist in de leer is op beestachtige wijze te martelen of simpelweg bij massa's te vermoorden.quote:En de overheid heeft in het verleden ook wel geprobeerd om een geloof in God als een ziekte te verklaren. Resultaat? Massamoord van miljoenen overal ter wereld (Stalin heeft 100 miljoen mensen vermoord, onder andere mensen die in Gods Woord geloven, Pol Pot heeft ook miljoenen vermoord etc.).
Ik heb het niet over een mening, maar over een constatering. Geloof in een god als entiteit is een vorm van schizofrenie.quote:De 'ideologie' dat een geloof in God als een psychische aandoening ziet, is een vrijspraak voor het kwaad en autoritaire overheden. De reden dat we religieuze vrijheden hebben, is om te voorkomen dat mensen met jouw ideologie ('geloof = ziekte') geen vrij spel krijgen en niet aan de macht komen.
Lees: kennis.quote:[..]
Over indoctrinatie, lees:
- The Leipzig connection.
- Cloning of the American Mind: Eradicating Morality Through Education.
- Walking Targets: How Our Psychologized Classrooms Are Producing a Nation of Sitting Ducks.
(Hoe de openbare schoolsystemen een broedplaats zijn geworden voor atheïstische/evolutionaire/humanistische/naturalistische filosofieën en wereldbeelden).
Daarentegen hoeft God geen begrip te hebben voor homoseksuelen.quote:[..]
Niemand legt mensen liefde op, maar kennelijk vinden sommigen hier dat homoseksuelen zich buiten het morele spectrum bevinden. Dat is dus niet zo, want homoseksuelen zijn ook mensen en dienen ook begrip te hebben van Gods Woord.
Nee. Ik vind het vermoord worden door je vader geen geschenk.quote:Het klopt wel dat Jezus Christus onze zonden op zich heeft genomen en voor ons gestorven en verrezen is.
Maar uiteindelijk dient elke mens uit zijn eigen vrije wil voor Jezus' Offer te kiezen.
Want Jezus' Offer is een geschenk en iedereen heeft de keuze om het te accepteren óf te verwerpen.
Ik heb Zijn geschenk geaccepteerd, en jullie?
Pluspuntje voor jou.quote:Ik spreek niet namens 'gelovigen', maar namens mezelf.
Wetenschapsontkenning, minpuntje voor jou.quote:Ik ontken de biodiversiteit van het leven niet. Mijn positie is dat al de biodiversiteit via diversificatie tot stand is gekomen en niet via evolutie.
Nauwelijksquote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:19 schreef man1986 het volgende:
Nou ja, ik ben wel wat genuanceerder hoor dan wat jij hier schetst
Zoals ik al eerder zei, een post icoon zou het sarcasme van je post hebben onderschreven en ik zou anders hebben gereageerd.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:57 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Sorry.
Ik ben niet gelovig. Door man1986 positie op de spits te drijven hoopte ik de onzin ervan duidelijk te maken.
Ik zeg geen sorry tegen genetisch gedepriveerde orgeldraaiers. Ik kom met Nietsche's stelling (God is dood) en jouw antwoord begint met "maar". M.a.w. dat klopt niet, want er is een uitzondering danwel een aanvulling op jouw post. Dat betekend n.l. "maar" in deze context. Wat valt er hieraan mis te begrijpen? Volgens mij weet je het zelf niet en draai je om de hete brij heen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:36 schreef ATON het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen schrijven : Sorry, ik had je mis begrepen.
Cultuur is, zoals mutaties wel, niet erfelijk en plant zich niet voort. Wel is er sprake van ontwikkeling maar dan zonder natuurlijke selectie. De cultuur wordt namelijk gemanipuleerd/geredigeerd en beleeft door de Mens.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zeg het niet graag, maar daar heeft hij wel gelijk. Het principe van evolutie, ofwel de gevolgen van voortplanting + mutatie + selectie, is breder toepasbaar dan genetica alleen. Denk aan culturele evolutie bijvoorbeeld.
Darwin heeft nooit geweten van het bestaan van DNA, en strikt genomen had hij dat niet nodig om het mechanisme toch te doorgronden.
Wel jij ongelikte beer dat je bent. Zarathustra was de vader van de moraal, net zoals Nietzsche de vader van de filosofie was. Als je enig greintje begrip in je domme kop had, zou je ingezien hebben dat ik wou duidelijk maken dat Nietzsche geen god nodig had om ethiek te formuleren en te doorgronden. Wat helemaal bezopen is het feit dat je mij in één adem noemt met mannetje 1914-18. En nu kan je definitief de boom in lul !quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:51 schreef Aristoo het volgende:
Ik zeg geen sorry tegen genetisch gedepriveerde orgeldraaiers. Ik kom met Nietsche's stelling (God is dood) en jouw antwoord begint met "maar". M.a.w. dat klopt niet, want er is een uitzondering danwel een aanvulling op jouw post. Dat betekend n.l. "maar" in deze context. Wat valt er hieraan mis te begrijpen? Volgens mij weet je het zelf niet en draai je om de hete brij heen.
Dat Nietsche de schrijver is van 'Also sprach Zarathustra' weet 'iedereen' evenals het feit dat filosofen de moraal hoog in het vaandel hebben staan. Ethiek is hun domein, de kennis van "goed & kwaad" en de implementaties/consequenties daarvan. Dogmatisch was hij desondanks niet want hij heeft zijn inzichten diverse malen aangepast. Iets waar jij en Man1986 een voorbeeld aan zouden kunnen nemen. Maar dat is ijdele hoop...
Dat is een vruchteloze onderneming. Meneer is alles reeds duidelijk. Meneer weet al alles dat hij weten moet... En nou jij nog, goddeloze vent. Eerder zal hij niet (be)rusten vrees ikquote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:57 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Sorry.
Ik ben niet gelovig. Door man1986 positie op de spits te drijven hoopte ik de onzin ervan duidelijk te maken.
Wat ik bedoel is dat ideeen en kennis zich voortplanten, veranderen en geselecteerd worden. Zie ook:quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:10 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Cultuur is, zoals mutaties wel, niet erfelijk en plant zich niet voort. Wel is er sprake van ontwikkeling maar dan zonder natuurlijke selectie. De cultuur wordt namelijk gemanipuleerd/geredigeerd en beleeft door de Mens.
En dit inderdaad.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:10 schreef Aristoo het volgende:
Voor de rest heb je gelijk, Darwin wist niets van DNA, maar wel van erfelijkheidsleer. DNA is daarvan slechts een 'detail' , dat voornamelijk voor genetici van belang is, want die manipuleren het voor hun eigen doeleinden, meestal commercieel gewin. God spelen is verleidelijk, en als het meezit verdienstelijk...I.T.T. relegie, de toevlucht van dombo's.
Holbewoner is nooit een bewezen feit, dat is een verbeelding van evolutionisten om aan te tonen dat wij van de Apen afstammen. De Mensen heeft degelijk een keuze als het gaat met genetica als je men netjes aan de regels van God aan houd en niet experimenteert met dit en dat wat alleen lijd tot nare complicaties tot gevolg kan hebben.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat ideeen en kennis zich voortplanten, veranderen en geselecteerd worden. Zie ook:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Meme_(memetica)
En zoals gezegd: ook de ontwikkeling van holbewoner tot een technologische maatschappij had vrijwel niets met genetica te maken. Ook dat is het resultaat van de voortplanting, mutatie en selectie van ideeen. Dat is niet iets waar de mens zelf voor kiest, het is min of meer onvermijdbaar.
Niemand kan DNA 100% ontcijferen, dat is het meest gecompliceerd codes die God heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:10 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Cultuur is, zoals mutaties wel, niet erfelijk en plant zich niet voort. Wel is er sprake van ontwikkeling maar dan zonder natuurlijke selectie. De cultuur wordt namelijk gemanipuleerd/geredigeerd en beleeft door de Mens.
Voor de rest heb je gelijk, Darwin wist niets van DNA, maar wel van erfelijkheidsleer. DNA is daarvan slechts een 'detail' , dat voornamelijk voor genetici van belang is, want die manipuleren het voor hun eigen doeleinden, meestal commercieel gewin. God spelen is verleidelijk, en als het meezit verdienstelijk...I.T.T. relegie, de toevlucht van dombo's.
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hyper-christenen?
Integendeel, daar is heel veel mis mee, zoniet alles..[..]
En dat klopt dus niet. Als liefde tussen twee mannen of vrouwen oprecht is, dan kan die niet zondig zijn, tenzij de beoordelende partij (God dus) het concept liefde niet begrijpt. Aan gezien God het grote opperwezen zou zijn, kan dat dus niet het geval zijn.
Het is simpelweg in de ogen Gods een gruwel en dat betekend zoveel als strafbaar met de dood en verdoemis in Gods geval.[..]
Jij niet nee.
Alsof het een individu is..Fuck that!..Hij behoort wel degelijk tot een groep.Origineel zijn zijn denkbeelden bepaald niet.
[..]
Er zijn zaken die ik als puur slecht kan omschrijven. Kindermisbruik bijvoorbeeld, of verkrachting. Uiteraard totdat er iemand komt met een reden die dat soort zaken weet te relativeren.
Pedofilie is een aangeboren hersenafwijking (wij zijn n.l.ons brein) die niet te corrigeren valt maar wel te onderdrukken, Uit vrije wil danwel d.m.v. de dreiging van zeer zware conseqenties.. Amputatie van de penis b.v...[..]
Waaronder je liefde.
Als je liefde zondig is wel ja.Zie de 10 geboden. Gij zult een andermans vrouw niet begeren en gij zult geen afgoden maken.[..]
Als je liefde verwart met seksualiteit kun je beter uit de buurt van kinderen en je familie blijven. Dat schijnt bij fanatieke christenen inderdaad nogal lastig te zijn in de praktijk.
Dat de dood geen regels kent, impliceert inderdaad dat een lichaam op zich geen waarde meer heeft, behalve dan dat wat het betekent voor de nabestaanden. Iemands graf schenden is dus wat mij betreft bijzonder kwetsend. Dat is geen regel van de dood, maar een van fatsoen.
Desalniettemin zou ik graag na mijn dood mijn schedel op een kast van een nabestaande hebben en mijn huid verwerkt hebben tot leer om boeken in te binden. Wel om echt goede boeken natuurlijk. Neem er een paar: Oorlog en vrede, 1984, De Antichrist, dat soort werken.
Daar hoef je echt geen fanatiek Christen voor te zijn, wel erfelijk belast..En met een dood lichaam kan nog veel nuttigs gedaan worden, ondanks/dankzij "fatsoen", want dat is relatief..[..]
Verdomd goed argument. De mens heeft ook wel geprobeerd om alles wat goddeloos is of de verdenking heeft niet helemaal juist in de leer is op beestachtige wijze te martelen of simpelweg bij massa's te vermoorden.
Zij moorden uit politieke en eugenetische redenen. Religie is immers "opium" voor het volk.
Maar het doel heiligde de middelen, niet zozeer de achterliggende motivatie/ Alles voor het gemeenschappelijke doel, homologisatie.[..]
Ik heb het niet over een mening, maar over een constatering. Geloof in een god als entiteit is een vorm van schizofrenie.
De diverse profeten voorop..Volkomen juiste diagnose.[..]
Lees: kennis.
Lees: Je dient je zog. in te lezen. Kennis kan geen kwaad. Desinformatie des te meer[..]
Daarentegen hoeft God geen begrip te hebben voor homoseksuelen.
Dat heeft hij uberhaupt niet( zie boven)[..]
Nee. Ik vind het vermoord worden door je vader geen geschenk.
De Joden hebben hem veroordeeld en de Romeinen hebben hem geexecuteerd, volgens de Bijbel althans..Het was allemaal mensenwerk. God had hem alleen sterfelijk gemaakt zodat hij zijn lotsbestemming kon vervullen, dankzij Judas, die hem hielp Gods wil te gehoorzamen.[..]
Pluspuntje voor jou.
Iedereen preekt uiteindelijk voor eigen parochie, hoezo pluspuntje? Steek hem nou in Jezusnaam geen veer in zijn reet.[..]
Wetenschapsontkenning, minpuntje voor jou.
Evolutie impliceerd diversificatie d.m.v. van genetisch mutatie. Dat houdt in dat jullie alletwee in principe gelijk hebben. Gods creert d.m.v. diversificatie en gestuurde manipulatie. God zit in ons DNA. m.a.w.
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
En wat is precies het verschil volgens jou?
Hij heeft jou antwoord gegeven, alleen jij verwerpt het.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Beantwoord nu gewoon eens mijn vraag: wat is het fundamentele verschil tussen diversificatie en evolutie?
Dat je deze twee implicaties verwerpt weten we nu wel. Wat vooral interessant is is welke argumenten je daarvoor hebt, welke criteria je hebt om een onderscheid te maken tussen de diversificatie die je wel erkent, en deze zaken die je duidelijk niet erkent.
God heeft DNA gemaakt, God zit niet in DNA.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:50 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Evolutie impliceerd diversificatie d.m.v. van genetisch mutatie. Dat houdt in dat jullie alletwee in principe gelijk hebben. Gods creert d.m.v. diversificatie en gestuurde manipulatie. God zit in ons DNA. m.a.w.
Wel eens van Plato,Socrates, Democritus, Diogenes en o.a. Zeno gehoord? De vader van de filosofie, laat me niet lachen... Filosofie is zo oud als de Mensheid. En een Persische priester als vader van de moraal? Jij bent me er eentje , hoor!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:16 schreef ATON het volgende:
[..]
Wel jij ongelikte beer dat je bent. Zarathustra was de vader van de moraal, net zoals Nietzsche de vader van de filosofie was. Als je enig greintje begrip in je domme kop had, zou je ingezien hebben dat ik wou duidelijk maken dat Nietzsche geen god nodig had om ethiek te formuleren en te doorgronden. Wat helemaal bezopen is het feit dat je mij in één adem noemt met mannetje 1914-18. En nu kan je definitief de boom in lul !![]()
![]()
God is omnipresent en omnipotent volgens jullie 'codes', toch?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:52 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
God heeft DNA gemaakt, God zit niet in DNA.
DNA zijn codes.
Codes zijn gemaakt door God, alleen de Heilige Geest kan overal zijn en heeft constant contact met God en ze zijn een met elkaar. Je kan het ook lezen in Genesis 1 de schepping.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:03 schreef Aristoo het volgende:
[..]
God is omnipresent en omnipotent volgens jullie 'codes', toch?
En heet de Heilige drievuldigheid in de volksmond niet God/Jehova? ( "en zij zijn een met elkaar")quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:05 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Codes zijn gemaakt door God, alleen de Heilige Geest kan overal zijn en heeft constant contact met God en ze zijn een met elkaar. Je kan het ook lezen in Genesis 1 de schepping.
Ongelofelijk wat jij allemaal voor zoete koek slikt..quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:01 schreef Kingdom34 het volgende:
Even terug naar de reuzen kwestie, er zijn paar mensen die heel selectief zijn als het gaat over reuzen dan alleen met dieren zoals Dinosaurus (Draken worden genoemd in de Bijbel) Mensen waren ook groot.
Reuzen na de zondvloed.
We lezen in het Oude Testament dat de reuzengroei daarmee niet direct tot het verleden behoorde en dat er ook na de zondvloed nog reuzen hebben bestaan, tot aan de tijd van de koningen van Israël toe. Enkele voorbeelden daarvan vinden we in:
Num. 13:31-33: “Maar de mannen die met hem opgetrokken waren, zeiden: Wij zullen tegen dat volk niet kunnen optrekken, want het is sterker dan wij. Ook verspreidden zij onder de Israëlieten een kwaad gerucht omtrent het land dat zij verspied hadden, door te zeggen: Het land dat wij zijn doorgetrokken om het te verspieden, is een land dat zijn inwoners verslindt, en alle mensen die wij daar zagen, waren mannen van grote lengte. Ook zagen wij daar de reuzen, Enakieten, die tot de reuzen behoren, en wij waren als sprinkhanen in onze eigen ogen en ook in hun ogen”.
Deut. 2:10-11: “De Emieten hadden eertijds daarin gewoond, een groot en talrijk volk, lang als de Enakieten; ook deze werden voor Refaïeten gehouden, evenals de Enakieten, maar de Moabieten noemen hen Emieten”.
Deut. 2:20-21: “Ook dit wordt voor een land van Refaïeten gehouden; Refaïeten hadden eertijds daarin gewoond, maar de Ammonieten noemden hen Zamzummieten, een groot en talrijk volk, lang als de Enakieten, maar de Here had hen verdreven en verdelgd, zodat genen hun gebied in bezit genomen en zich in hun plaats gevestigd hadden”.
Deut. 3:11: “Alleen Og, de koning van Basan, was overgebleven als laatste der Refaïeten; zie, zijn rustbank was een rustbank van ijzer; zij staat immers in Rabba der Ammonieten. Negen el is zij lang en vier el breed naar de gewone el”. (Een korte uitleg: het schijnt dat deze rustbank omgerekend een kleine 4,5 meter lang was, wat wijst op een waarschijnlijke lengte van deze koning van zo'n vier meter.)
Jozua 13:12: “....het gehele koninkrijk van Og in Basan, die te Astarot en Edreï regeerde: deze was de laatst overgeblevene van de Refaïeten, die Mozes verslagen en verdreven had”.
1 Sam. 17:4: “Toen trad een kampvechter uit het leger der Filistijnen naar voren. Hij heette Goliath, uit Gath. Hij was zes el en een span lang”.
Wat uit de vijf eerste tekstplaatsen naar voren komt is dat het bestaan van deze reuzen wordt gemeld omdat het volk Israël met hen te maken kreeg. En omdat het volk Israël onder leiding van Mozes en vervolgens van Jozua op weg was naar het beloofde land, “overvloeiende van melk en honing” (Jozua 5:6). Uitgerekend in dat land en de omliggende streken kwam het volk Israël deze reuzen tegen. Dat doet sterk denken aan een vergelijkbare situatie zoals die vóór de zondvloed bestond toen het klimaat nog zoveel gunstiger was voor mens en dier. Hard te maken is het niet maar men zou hieruit de conclusie kunnen trekken dat de aangetroffen reuzengroei onder andere mogelijk was door “het land, overvloeiende van melk en honig” en zijn gunstige klimaat. Het zijn deze reuzen die ten onrechte worden beschouwd als de nieuwe Nephilim, en dat op grond van Genesis 6:4. Deze misvatting is in het voorgaande echter al onderuit gehaald.
Ja, God/Heilige Geest en Jezus (God in vlees)quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:12 schreef Aristoo het volgende:
[..]
En heet de Heilige drievuldigheid in de volksmond niet God?Jehova? ( "en zij zijn een met elkaar")
Je geeft me gelijk maar brengt het als een weerlegging..Je weet in dit geval letterlijk niet wat je schrijft en impliceert. Ga jij nou maar lekker in de bijbel lezen. Discussieren gaat je niet zo best af
Reageer dan ook niet, dan alleen klagenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:15 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Ongelofelijk wat jij allemaal voor zoete koek slikt..
Zijn reactie was op geen enkele manier te interpreteren als een antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:51 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Hij heeft jou antwoord gegeven, alleen jij verwerpt het.
Dat komt mij bekent voor, ik geef antwoord en toch vraag men geef nou eens antwoord
Waarom doe je dat nou ook bij hem?
Hij gaf jou degelijk verschillen Molrus, ik heb dat ook goed zelf gelezen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zijn reactie was op geen enkele manier te interpreteren als een antwoord op mijn vraag.Een antwoord dat hij niet geeft kan ik ook niet verwerpen.
Man1986 denkt teleologisch.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zijn reactie was op geen enkele manier te interpreteren als een antwoord op mijn vraag.Een antwoord dat hij niet geeft kan ik ook niet verwerpen.
Hij gaf op z'n best voorbeelden. Hij heeft niet uitgelegd waarin het verschil nu eigenlijk zit. Dat is waar ik naar vroeg.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:23 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Hij gaf jou degelijk verschillen Molrus, ik heb dat ook goed zelf gelezen.
"En wat is precies het verschil volgens jou?" Hij heeft het verschil uitgelegd zo simpel was dat, snap niet waarom jij dan zegt antwoord op mijn vraag wat hij jou heeft gegeven![]()
Ik ken dat tactiek namelijk, heb zelf ook vaak te maken met dat soort teksten.
Ik denk meer dat veel van jullie geen antwoord tegen hem kan geven, dus vandaar op deze tour namelijk zeer vervelend discussie voeren op deze manier.quote:
Jij was niet niet specifiek wat je ermee bedoelde met verschil, wees dan ook duidelijk tegen hemquote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hij gaf op z'n best voorbeelden. Hij heeft niet uitgelegd waarin het verschil nu eigenlijk zit. Dat is waar ik naar vroeg.
Ik kan er geen touw aan vastknopenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:42 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Holbewoner is nooit een bewezen feit, dat is een verbeelding van evolutionisten om aan te tonen dat wij van de Apen afstammen. De Mensen heeft degelijk een keuze als het gaat met genetica als je men netjes aan de regels van God aan houd en niet experimenteert met dit en dat wat alleen lijd tot nare complicaties tot gevolg kan hebben.
Niet kloten met menselijke DNA wat klonen en mutatie heet, men bereikt daar niets mee.
Hoo even... *hij* maakte een onderscheid tussen diversificatie en evolutie, niet ik. Daarom vroeg ik hoe hij dat onderscheid definieert.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:28 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Jij was niet niet specifiek wat je ermee bedoelde met verschil, wees dan ook duidelijk tegen hem
Jou vraag aan hem kan je op meerdere interpreteren hoe je wilt hebben, bevalt je het niet dan zeg je gewoon antwoord op mijn vraag dat is precies waar het over gaat wat meeste hier doen.
Had dan wat specifieker gezegd wat je precies bedoeld met verschil
Lees het nog een keer, je gaat toch niet faken he...............................als je geen antwoord kan op geven kan je beter gewoon niet reageren dan steeds met smoesjes komen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:30 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik kan er geen touw aan vastknopen
Zijn quote.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoo, even... *hij* maakte een onderscheid tussen diversificatie en evolutie, niet ik. Daarom vroeg ik hoe hij dat onderscheid definieert.
En toen kwam er helaas niet veel meer uit dan "mensen zijn geen apen". Ja, dat hij dat verwerpt weten we dus inmiddels wel.
Dat is gewoon een herhaling van de twee punten in de evolutietheorie waar hij moeite mee heeft. Het zijn geen criteria voor het onderscheid tussen diversificatie en evolutie.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:35 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Zijn quote.
"Diversificatie kent geen:
- oorspronkelijke gemeenschappelijke voorouder van alle organismen.
- verwantschap tussen mens en dierenrijk.
Evolutie kent wel:
- een oorspronkelijke gemeenschappelijke voorouder van alle organismen.
- een verwantschap tussen mens en dierenrijk."
Er is degelijk een onderscheid.
Zijn geen smoesjes, doe het dan in het engels, als dat makkelijker voor je is, ik begrijp vaak echt geen snars van wat je schrijft, sorry, Nogmaals gelezen, en voor wat betreft je laatste punt, ik heb erg blij met de vergevorderde genetische technieken, aangezien er nu aandoeningen behandeld kunnen worden waar vroeger mensen aan stierven, onnodig en na ondraaglijk lijden.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:32 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Lees het nog een keer, je gaat toch niet faken he...............................als je geen antwoord kan op geven kan je beter gewoon niet reageren dan steeds met smoesjes komen.
En dat is nou het verschil wat jij denkt en hij denkt, hij vind een onderscheid (ik vind dat ook trouwens) en jij vind het van niet en ziet het als een criteria dan hebben we een begrip probleem toch?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is gewoon een herhaling van welke twee punten in de evolutietheorie waar hij moeite mee heeft. Het zijn geen criteria voor het onderscheid tussen diversificatie en evolutie.
Dat hij het een in het hokje 'diversificatie' stopt, en het ander in het hokje 'evolutie', dat hoeft niet 500 keer herhaald te worden.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:39 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
En dat is nou het verschil wat jij denkt en hij denkt, hij vind een onderscheid (ik vind dat ook trouwens) en jij vind het van niet en ziet het als een criteria dan hebben we een begrip probleem toch?
Je hoeft geen sorry te zeggen als je het niet meent,hou je maar lekker bewust van de domme, dat doen veel mensen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:37 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Zijn geen smoesjes, doe het dan in het engels, als dat makkelijker voor je is, ik begrijp vaak echt geen snars van wat je schrijft, sorry
Als ik zo leest, accepteert hij alleen creatie en geen soort tot een ander soort veranderd over lange tijd. Ik accepteert ook geen evolutie, ik ben wel bewust dat er wel een Bacterie is dat wel kan veranderen maar dat is beperkt tot een bacterie en geen Soort.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat hij het een in het hokje 'diversificatie' stopt, en het ander in het hokje 'evolutie', dat hoeft niet 500 keer herhaalt te worden.
Ergens tussen die twee zit volgens hem kennelijk ergens een grens. Ik zou graag horen waar die grens ligt.
Accepteert hij de volledige evolutieleer, behalve daar waar het mensen betreft? Of alleen 'kleine veranderingen binnen een soort'? Of iets daar tussenin? Dat is waar ik naar vraag.
Hij accepteert kennelijk wel diversificatie. Vandaar dat ik hem vraag waar hij de grens legt, want dan heeft hij kennelijk geen moeite met veranderingen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:43 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Als ik zo leest, accepteert hij alleen creatie en geen soort tot een ander soort veranderd over lange tijd.
Hij is gewoon een 'beetje' dyslectisch en een linguistieke onbenul. Je hebt vast wel door wat ie bedoeld. Alleen trappen als iemand het verdiend kortom. Ben jij nou een dame?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:52 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
[..]
Wat schrijf jij beroerd zeg! Ik heb werkelijk geen enkel idee waar je het hierboven over hebt. .. . . twijfelen van de woord of god....ze hebben gemeten van een pas gedode zeehond 200 jaar oud....
Ben je native english ofzo?? Dat van die reuzenbotjes is trouwens alleen om het toerisme in Griekenland een boost te geven. PR stuntje enzo. Niet echt hoor, ik hoop wel dat je dat door had!!
Kan je dan even voorbeelden geven, misschien heb ik iets gemist in zijn post?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hij accepteert kennelijk wel diversificatie. Vandaar dat ik hem vraag waar hij de grens ligt, want dan heeft hij kennelijk geen moeite met veranderingen.
Ik reageerde op deze uitspraak:quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:44 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Kan je dan even voorbeelden geven ?
Naar aanleiding daarvan vroeg ik mij af waar hij de grens legt tussen diversificatie en evolutie. En op het antwoord op die vraag wacht ik nog steeds.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:19 schreef man1986 het volgende:
Ik ontken de biodiversiteit van het leven niet. Mijn positie is dat al de biodiversiteit via diversificatie tot stand is gekomen en niet via evolutie.
Dyslexie is geen gebrek aan intellect,..Kijk liever naar wat hij bedoeld. Dat kan je toch wel?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:46 schreef Jigzoz het volgende:
De mate van schriftelijke taalbeheersing geeft heel vaak een bijzonder duidelijke indicatie van het inzicht van de schrijver. Immers, als de basisschoollessen al te moeilijk bleken, wat valt er dan voor de rest nog van zo iemand te verwachten?
Denk daar even aan als je op Koning Dom reageert.
Soortenrijkdom, door God gecreerd, volgens mij.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik reageerde op deze uitspraak:
[..]
Naar aanleiding daarvan vroeg ik mij af waar hij de grens legt tussen diversificatie en evolutie. En op het antwoord op die vraag wacht ik nog steeds.
Als hij met diversificatie geen evolutie bedoelt, wat bedoelt hij dan wel?
Dyslexie heeft daar niks mee te maken. Geloof me, ik weet genoeg van dyslexie af om te kunnen zien of het daarom gaat of om pure domheid.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:51 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Dyslexie is geen gebrek aan intellect,..Kijk liever naar wat hij bedoeld. Dat kan je toch wel?
En dan komen we dus op hetzelfde probleem waar Bianconeri een tijdje terug tegenaan liep in dit forum: wat is nu eigenlijk een "soort"?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:54 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Soortenrijkdom, door God gecreerd, volgens mij.
Ik snap waar je heen wilt met het woord diversificatie, je kan er meerdere toepassen wat je wilt gebruiken.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik reageerde op deze uitspraak:
[..]
Naar aanleiding daarvan vroeg ik mij af waar hij de grens legt tussen diversificatie en evolutie. En op het antwoord op die vraag wacht ik nog steeds.
Daarom zou ik graag van man1986 vernemen hoe hij dit woord toepast.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:55 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ik snap waar je heen wilt met het woord diversificatie, je kan er meerdere toepassen wat je wilt gebruiken.
Dat kan je ook toepassen en vele meer. Kan zijn dat hij dat ook mee bedoeld.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:54 schreef Aristoo het volgende:
[..]
I get it.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daarom zou ik graag van man1986 vernemen hoe hij dit woord toepast.
Nee, hij bedoelde dat er wel verschillen ontstaan binnen de soort, maar dat er geen nieuwe soorten ontstaan.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:54 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Neem onderstaande post als voorbeeld. Een dyslecticus zou zijn zin getypt hebben, die hebben nagelezen en hebben gezien dat hij niet loopt en niet klopt. Deze persoon is daar niet toe in staat. Dat heeft niet met een gebrekkig woordbeeld, maar met een gebrekkige intelligente te maken.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:51 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Dyslexie is geen gebrek aan intellect,..Kijk liever naar wat hij bedoeld. Dat kan je toch wel?
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:55 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ik snap waar je heen wilt met het woord diversificatie, je kan er meerdere toepassen wat je wilt gebruiken.
Precies, dat vermoeden heb ik ook. En dat wou ik graag hardop gezegd hebben, zodat ik een reden heb om hem te vragen wat nu eigenlijk een "soort" is. Het anwoord daarop is meer dan moeizaam.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:59 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelde dat er wel verschillen ontstaan binnen de soort, maar dat er geen nieuwe soorten ontstaan.
Wat God creëert is ook per Soort en geen variaties onder de soort. Ik denk de reden is omdat voor de vloed een hele ander Aarde was dan wij nu kennen en dat er meerdere variaties van een soort zijn gekomen om bepaalde klimaten kunnen overleven of wat mensen doen fokken van variaties zoals Honden en katten het geval is.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:59 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelde dat er wel verschillen ontstaan binnen de soort, maar dat er geen nieuwe soorten ontstaan.
Ik denk ook dat man1986 niet om de variatie in honden door fokken heen kan. Maar dat is diversificatie. Vergevorderde diversficatie leidt volgens de evolutieleer tot verschilende soorten.quote:Op zondag 20 mei 2012 00:03 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Wat God creëert is ook per Soort en geen variaties onder de soort. Ik denk de reden is omdat voor de vloed een hele ander Aarde was dan wij nu kennen en dat er meerdere variaties van een soort zijn gekomen om bepaalde klimaten kunnen overleven of wat mensen doen fokken van variaties zoals Honden en katten het geval is.
Maar dat is wat ik denk.
Zijn taalvaardigheid kan een hele waslijst van achtergronden hebben. Maar geen van alle zijn ze relevant voor dit topic lijkt me.quote:Op zondag 20 mei 2012 00:00 schreef Jigzoz het volgende:
Neem onderstaande post als voorbeeld. Een dyslecticus zou zijn zin getypt hebben, die hebben nagelezen en hebben gezien dat hij niet loopt en niet klopt. Deze persoon is daar niet toe in staat. Dat heeft niet met een gebrekkig woordbeeld, maar met een gebrekkige intelligente te maken.
Zoals ik al eerder hebt gezegd, je kan met dat woord heel wat woorden toepassen wat je wilt gebruiken.quote:Op zondag 20 mei 2012 00:06 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik denk ook dat man1986 niet om de variatie in honden heen kan. Maar dat is diversificatie. Vergevorderde diversficatie leidt volgens de evolutieleer tot verschilende soorten.
Het punt is dat de grens tussen soorten uiteindelijk volledig arbitrair is: het is een geleidelijk traject van accumulerende veranderingen.quote:Op zondag 20 mei 2012 00:09 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder hebt gezegd, je kan met dat woord heel wat woorden toepassen wat je wilt gebruiken.
Bacterie is geen soort maar kunnen wel veranderen naar andere Bacterie en dat is precies waar Variaties vanuit komen van een soort zoals aanpassen op leefgebied/klimaat of fokken van verschillend variaties van Honden en katten om zo even te noemen.
Als je dat woord gaat gebruiken dan ben ik daar met je eens, maar als je een ander woord gaat gebruiken dan is tegen je. Weet je ik ben niet zo in met dat soort discussie namelijkquote:Op zondag 20 mei 2012 00:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het punt is dat de grens tussen soorten uiteindelijk volledig arbitrair is: het is een geleidelijk traject van accumulerende veranderingen.
En als dat het geval is dan kun je niet volhouden dat "diversificatie" bestaat, maar dat "evolutie" fundamenteel onmogelijk is. Waar je die arbitraire grens ook legt.
Daar is op zich niks mis mee. Het tegendeel, dat alles doelloos is kunnen maar weinig Mensen verkroppen/ behappen n.l. Doelloosheid als leitmotiv hanteren er niet vele. Bovendien hebben we een aangeboren nijging ertoe, Het is/was een evolutionair voordeel, hoewel dat argument puur op de sociale cohesie is gebaseerd en niet op logisch argumentatie. Het maakt een individu niet sterker of zwakker maar wel maatschappelijk succesvoller. De Paus b.v. is er zo eentje, maar voortplanten doet hij zich niet...Bij de evolutie is hij dus niet betrokken ondanks teleologisch denken en de voordelen die dat biedt. Maar denk je niet zo, dan wordt voortplanten wel wat moeilijker. Dat standpunt is bepaald niet populair en voor velen zelfs nog deprimerend ook. En dat gevoel gun ik niemand..quote:
Ok, dan een duidelijke vraag: hoe weet jij zo zeker wat god wil?" Zoals ik al opmerkte: heb jij zijn mobiele nummer soms? Spreekt god wel tegen jou en niet tegen mij?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:19 schreef man1986 het volgende:
Ik bespreek hier geen qoran.
[..]
Het klopt wel dat Jezus Christus onze zonden op zich heeft genomen en voor ons gestorven en verrezen is.
Maar uiteindelijk dient elke mens uit zijn eigen vrije wil voor Jezus' Offer te kiezen.
Want Jezus' Offer is een geschenk en iedereen heeft de keuze om het te accepteren óf te verwerpen.
Ik heb Zijn geschenk geaccepteerd, en jullie?
Bid eens tot God in Jezus naam, de rest gaat van zelf.quote:Op zondag 20 mei 2012 00:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ok, dan een duidelijke vraag: hoe weet jij zo zeker wat god wil?" Zoals ik al opmerkte: heb jij zijn mobiele nummer soms? Spreekt god wel tegen jou en niet tegen mij?
En wat jezus' offer betreft:ik denk dat ik vrij van zonden ben.
Haha. Octopus Paul is de Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten.quote:Op zondag 20 mei 2012 01:00 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Bid eens tot God in Jezus naam, de rest gaat van zelf.
God hoor je alleen als je in Jezus naam zegt. Bid eens een keer tot God en vraag om vergiffenis in Jezus naam. God houd van je, dat is zeker..............................maar aanvaard ook Jezus als je verlosser (God in vlees).quote:Op zondag 20 mei 2012 01:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Haha. Octopus Paul is de Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten.
En Hij heeft geen gehoororgaan.
Waarom zou ik dan tot mijn Schepper bidden als Hij me toch niet hoort?
Kan je mij dat uitleggen? Volgens mij gaan evolutie en DNA-codering en replicatie c.q mutatie ervan n.l. hand in hand , hier op Aarde althans....quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:47 schreef Molurus het volgende:
Of anders gezegd: zonder genetica zou het principe van evolutie nog steeds valide zijn.
Wat betreft genetische evolutie in de biologie, jazeker. Wat ik bedoel is dat er andere processen denkbaar zijn en ook bestaan die onderhevig zijn aan exact dezelfde wetmatigheid.quote:Op zondag 20 mei 2012 01:10 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Kan je mij dat uitleggen? Volgens mij gaan evolutie en DNA-codering en replicatie c.q mutatie ervan n.l. hand in hand , hier op Aarde althans....
Wat dacht je van het conflict creatie v.s.evolutie die elkaar wederzijds uitsluiten? Dat schept toch een (ver) 'band' ..Waarbij ze (ook nog eens! ) niet twijfelen, maar het 'zeker' weten. Die correllatie is dus verre van opmerkelijk en zelfs voorspelbaar...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het zijn eigenlijk uitsluitend religieuzen die twijfelen aan evolutie. Een opmerkelijke correlatie, nietwaar? Want wat heeft het 1 nu met het ander te maken...
God en evolutie sluiten elkaar wel degelijk uit. Darwin heeft niet voor niets zolang gewacht met de publicatie van zijn 'theorie'. En over wiens interpretatie heb je het hier? De evolutie kent er maar 1..De juiste....quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:40 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Waarom kok je telkens weer met die foutieve aanname? God en evolutie sluiten mekaar niet uit. een bepaalde interpretatie op de bijbel en evolutie sluit mekaar uit.
Welke 'rationele' overwegingen zijn dat dan? En gebruik gerust je fantasie, want die zul je, denk ik, hard nodig hebben...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik betwijfel eigenlijk of er ooit iemand door rationele overwegingen tot een geloof gekomen is. Ik kan zat andere motieven bedenken, maar rationele overwegingen.. nee. Die komen vrijwel zonder uitzondering pas later.
Vertel me nou eens, puur uit gezonde nieuwsgierigheid, waaruit je dat afleidt.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:40 schreef man1986 het volgende:
[..]
Kennelijk vind je wel dat satan bestaat.
Wel eens van een muilezel gehoord. Of een lijger? Dat is wel degelijk soortoverschreidend en niet naar de aard van het beestje..quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:41 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Weet je, niemand kan bewijzen dat een dier tot een ander soort dier evolueert.
Alleen dat een soort alleen naar zijn aard produceert.
Dat is wel geobserveerd en feitelijk een wetenschappelijk bevestiging
Maar jij bent dan ook irrationeel. En dat is geen verwijt maar een nuchtere constatering, meer niet.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:41 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dat is jouw aanname en jouw persoonlijke ervaring. Dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden of op te gaan.
Hmm, erg herkenbaarquote:Op zondag 20 mei 2012 00:48 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Daar is op zich niks mis mee. Het tegendeel, dat alles doelloos is kunnen maar weinig Mensen verkroppen/ behappen n.l. Doelloosheid als leitmotiv hanteren er niet vele. Bovendien hebben we een aangeboren nijging ertoe, Het is/was een evolutionair voordeel, hoewel dat argument puur op de sociale cohesie is gebaseerd en niet op logisch argumentatie. Het maakt een individu niet sterker of zwakker maar wel maatschappelijk succesvoller. De Paus b.v. is er zo eentje, maar voortplanten doet hij zich niet...Bij de evolutie is hij dus niet betrokken ondanks teleologisch denken en de voordelen die dat biedt. Maar denk je niet zo, dan wordt voortplanten wel wat moeilijker. Dat standpunt is bepaald niet populair en voor velen zelfs nog deprimerend ook. En dat gevoel gun ik niemand..
Het zijn anders wel keerzijden van dezelfde medaille...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:42 schreef Molurus het volgende:
[..
[..]
Creatie en evolutieleer zijn geen alternatieven van elkaar en geen tegengestelden van elkaar. Ze hebben strikt genomen niets met elkaar te maken.
Oh, ik zeg niet dat ook maar 1 van die bekende godsargumenten daardwerkelijk stand houdt hoor. Maar ik neem aan dat je de meeste van die argumenten wel kent.quote:Op zondag 20 mei 2012 02:02 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Welke 'rationele' overwegingen zijn dat dan? En gebruik gerust je fantasie, want die zul je, denk ik, hard nodig hebben...
Alleen christenen die genesis volledig letterlijk nemen hebben wellicht problemen om de twee te combineren. De meeste christenen doen dat echter niet. En dan zie ik geen reden waarom creatie en evolutie elkaar zouden uitsluiten.quote:Op zondag 20 mei 2012 02:12 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Het zijn anders wel keerzijden van dezelfde medaille...
Toch haalt het de geloofwaardigheid van de bijbel er wel volledig mee onderuit. Genesis is een 'antwoord van god' op een van de meest fundamentele vragen, althans, daar moet het voor doorgaan...quote:Op zondag 20 mei 2012 02:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Alleen christenen die genesis volledig letterlijk nemen hebben wellicht problemen om de twee te combineren. De meeste christenen doen dat echter niet. En dan zie ik geen reden waarom creatie en evolutie elkaar zouden uitsluiten.
excuse me dat is een feit? het tegenovergestelde is een feit, dat jij dat niet kan of mag zien is jouw tekortkomingquote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:42 schreef Kingdom34 het volgende:
Holbewoner is nooit een bewezen feit, dat is een verbeelding van evolutionisten om aan te tonen dat wij van de Apen afstammen. De Mensen heeft degelijk een keuze als het gaat met genetica als je men netjes aan de regels van God aan houd en niet experimenteert met dit en dat wat alleen lijd tot nare complicaties tot gevolg kan hebben.
grapjas daar valt heel veel mee te bereiken. of dat goed is valt over te discusierenquote:Niet kloten met menselijke DNA wat klonen en mutatie heet, men bereikt daar niets mee.
Sja, ik zal de laatste zijn om het Christendom, de Bijbel, of de interpretatie daarvan door Christenen te verdedigen.quote:Op zondag 20 mei 2012 02:27 schreef highender het volgende:
[..]
Toch haalt het de geloofwaardigheid van de bijbel er wel volledig mee onderuit. Genesis is een fundamenteel 'antwoord van god' op de een van de meest belangrijke vragen, althans, daar moet het voor doorgaan...
Bij ideeen is er eerder sprake van revolutie (zoals van ; "tijd is absoluut"(Newton) naar "tijd is relatief"(Einstein), of van statisch naar dynamisch heelal of van, hoe toepasselijk, creatie naar evolutie b.v.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:40 schreef Kees22 het volgende:
Er vindt nog dagelijks onderzoek aan evolutie plaats hoor. Of aan geologie.
En dagelijks zie je evolutie voor je ogen gebeuren, als je weet waar je naar moet kijken. Niet zozeer van dieren en planten, dat gaat daar te langzaam voor. Maar van bijvoorbeeld ideeën.
Wel eens van de natuurwetten gehoord? Ken je ze uberhaupt? Dan zou je namelijk impliciet en expliciet begrijpen hoe het komt dat ik in het hier en nu op jou zit te reageren. God is helemaal niet nodig om dat te verklaren. Het lag voor de Big Bang al vast dat ik dat zou doen. Kwestie van causaliteit ,entropie, evolutie (v/d Cosmos) en natuurlijk tijd (13.600.000.000. jaar bij benadering. En dat benaderingen werken bewijst b.v.het getal Pi. en de aanname/theorie dat er een getal genaamd 0 bestaatt. De nul is n.l. ontelbaar en rekenen = tellen op meer dan tien vingers.)quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:08 schreef man1986 het volgende:
[..]
Maar je vergeet dat bij het schrijven van een artikel, het oplossen van een probleem of het ontwerp van een constructie er altijd een schrijver/oplosser/ontwerper aan te pas komt!
Omdat bij evolutie juist geen 'ontwerper' aan te pas komt, moet ik je vergelijking dus als ongeldig verklaren.
Zolang je maar niet gaat bidden, of denken dat je onfeilbaar bent, is je ego me niet te groot.....quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jawel, Mezelf. Ik geloof in mezelf.
De regel is hier de (fatal) exception. Perfectie bestaat niet aangezien het heelal daar simpelweg te kort voor zal bestaan, dus ook de evolutie eindigt en, eventueel, God dus ook (Over een 1 met 200 nullen jaar ong.) Dat een abstract begrip als 'perfectie' zal evolueren ( of gecreeerd is, wat mij betreft...) acht ik n.l. onmogelijk. Dat uit chaos orde is voortgekomen is al wonderlijk genoeg, En God is dan nog wonder bóven wonder, nietwaar? Doe maar gewoon, dan doe je al perfect genoeg. Het streven er rnaar, dichterbij zullen we nooit komen, Of, om met Johan Cruyf te spreken:"Elk (evolutionair) voordeel heb zijn nadeel"....quote:Op zaterdag 19 mei 2012 05:36 schreef ATON het volgende:
[..]
Niet altijd... er zitten hier enkele pipo's op dit topic die de uitzondering op de regel zijn.
Wat lig je nu weer te lullen rond een grapje dat ik gemaakt had. Wat is jou bedoeling eigenlijk? Beetje met de spierballen rollen en het alfa-mannetje spelen ? Dat is niet de basis voor een goede dialoog hoor.quote:Op zondag 20 mei 2012 04:04 schreef Aristoo het volgende:
[..]
De regel is hier de (fatal) exception. Perfectie bestaat niet aangezien het heelal daar simpelweg te kort voor zal bestaan, dus ook de evolutie eindigt en, eventueel, God dus ook (Over een 1 met 200 nullen jaar ong.) Dat een abstract begrip als 'perfectie' zal evolueren ( of gecreeerd is, wat mij betreft...) acht ik n.l. onmogelijk. Dat uit chaos orde is voortgekomen is al wonderlijk genoeg, En God is dan nog wonder bóven wonder, nietwaar? Doe maar gewoon, dan doe je al perfect genoeg. Het streven er rnaar, dichterbij zullen we nooit komen, Of, om met Johan Cruyf te spreken:"Elk (evolutionair) voordeel heb zijn nadeel"....
Lekkere bewijzen zijn dat:quote:Op zondag 20 mei 2012 02:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Oh, ik zeg niet dat ook maar 1 van die bekende godsargumenten daardwerkelijk stand houdt hoor. Maar ik neem aan dat je de meeste van die argumenten wel kent.
Hoe dan ook denk ik niet dat die argumenten enige rol spelen wanneer mensen gelovig worden. Zoals gezegd: meestal worden ze achteraf aangehaald om het geloof te rechtvaardigen.
PS:
dit is wel een aardig lijstje van de meest gangbare godsargumenten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsbewijs
Maar het verschil zit hem in het type mutaties. In de evolutie zijn die zuiver toevallig, en bij de culturele/technische evolutie is het puur menselijk denken en handelen (a.k.a.manipulatie) dat de mutaties bewerkstelligd, met serendipiteit als regelbevestigende uitzondering. Het toeval speelt bij de natuurlijke evolutie (en ten dele de natuurlijke selectie) een doorslaggevende rol. Een klein verschil wellicht naar jou opvatting, maar lang leve dat verschil! Anders hadden wij deze dialoog zeer waarschijnlijk nooit gevoerd, en was eugenetica of rechtstreekse manipulatie van DNA het enige alternatief geweest om enige progressie te boeken, even los van het feit dat we er simpelweg nooit geweest waren in onze huidige 'configuratie'.(Mischien zaten we dan wel, samen met Aton, in de boom waar hij me steeds naartoe verwenst.) We zijn letterlijk simpelweg ontstaan omdat dat toevallig kon hier op Aarde, niets meer, niets minder. Alleen, welke idioot(IQ<60) heeft toch dat godsconcept bedacht en nam het nog serieus ook? Als het kon zou ik zijn mannelijke nakomelingen met TWK alsnog aan het kruis nagelen! Schizofrenie is erfelijk, weg met die slechte genen dus..De weg van de ware gelovige leidt naar Galgotha n.l., en sterven voor s'werelds zonden en je geloof is immers het mooiste wat er is, toch? Je wordt meteen 'zalig' verklaard als martelaar dus ik doe hen (alle profeten zijn Mannen, ook de eerste dus) nog een lol ook. Met dogma's en hun aanhangers heb ik geen sikkepitje medelijden en vergeven doe ik hen dus niet. Dat laat ik aan anderen over die minder (of meer juist, vul zelf maar in..) betrokken zijn bij deze ellenlange oorlog(recht van de sterkste)/'evolutie' der ideeen. Intussen slacht ik de eventuele sukkels hier dan wel verbaal af("Mij is de wrake"). Ik vermaak mij wel met de zachtmoedigen (die de Aarde beerven) en de "vele laatsten die de eerste zullen zijn", zoals Koning 'Dom', die in de OP btw geen last schijnt te hebben van zijn verhaspeling der grammatica en linguistieke spasticiteit..Toeval? Of (culturele) evolutie? God only knows...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat ideeen en kennis zich voortplanten, veranderen en geselecteerd worden. Zie ook:
Hij is vergeten er een quote van te maken. Dit is het tweede deel alweer. De originele openingspost heb ik geschreven.quote:Op zondag 20 mei 2012 08:24 schreef Aristoo het volgende:
Ik vermaak mij wel met de zachtmoedigen (die de Aarde beerven) en de "vele laatsten die de eerste zullen zijn", zoals Koning 'Dom', die in de OP btw geen last schijnt te hebben van zijn verhaspeling der grammatica en linguistieke spasticiteit..Toeval? Of (culturele) evolutie? God only knows...
Enta Muslim? Al-hamdoulilla! Allah staat ook wel bekend als "de barmhartige". En gebruik het woord "precies": hier niet ijdel want dat is één van de zeven hoofdzonden. M.a.w., je hebt de Koran niet gelezen, bluffer! Heb je dan niets van Salamo geleerd? Alsof de Christenen het patent op naastenliefde hebben...Jullie haantje moet dus weer eens koning kraaien? Moge God je bijstaan op je lange dwaaltocht langs het cliché dat het Christendom inmiddels is geworden. Een karikatuur van zichzelf, een levend fossiel uit een duister verleden. (tot de renaissance eindelijk kwam, een technische/sociale revolutie, onstaan door een toevallige samenloop der omstandigheden. De tijd was er rijp voor, klaarblijkelijk..Kortom: (I'll) kill your idols, the Pope first,. Hij is immers Jezus' plaatsvervanger op Aarde. En mocht je eventueel niet RK zijn, dat doet hier niet terzake want je liegt de 'waarheid' net zo hard als hen. Dus... "Wie zonder zonde is werpe a.u.b. de eerste steen..."quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:36 schreef Kingdom34 het volgende:
Omdat Jezus heeft bewezen lief te hebben voor alle Mensen, bewijs weer dat Christelijke geloof meer liefde kent dan alle religie die wij kennen op Aarde. Islam is geen geloof van de liefde, want hun God houd alleen van Moslims en de rest moet maar sterven met name Christenen en Joden (de mensen van het boek) om zo even te verwoorden wat precies in de Koran staat aangegeven.
Jezus heeft zelfs al onze zondes op zich genomen om zijn liefde ons te geven, daarom is Jezus God in vlees die voor onze zondes is gestorven.
Het totale genoom van enkele rijkaards is reeds volledig in kaart gebracht. Hun code (A,T,C en G), alle 3.000.000.000 basenparen dus. Waar al die genen voor coderen is een andere kwestie die alleen maar afhankelijk is van hoeveel tijd en geld er ingestoken wordt. Het is dus niet onvermogen dat ons weerhoudt, maar veelal het theologische/ethische/economische 'geneuzel' of we wel aan het 'werk' van God mogen komen, kortom. Maar hij heeft ons de Aarde, en alles wat daarop is, gegeven dus we maken zelf wel uit wat kan en mag, net zoals in de praktijk de meeste gelovigen doen. Want waar is toch die goeie, ouwe, godvrezendheid gebleven? God ziet toch immers alles..? Alleen de ware gelovige keert je nog de andere wang toe en oordeelt niet opdat hij/zij niet zelf beoordeeld wordt. Schoenmaker, hou je bij je leest, en praat geen poep, want dan stink je uit je bek! Snappie?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:46 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Niemand kan DNA 100% ontcijferen, dat is het meest gecompliceerd codes die God heeft gemaakt.
Op dit moment kan men maar 1% van de 100% ontcijferen. En ja ik weet dat veel claimen dat ze meer kunnen maar dat is simpelweg nooit aangetoond of ze denken dat ze meer kunnen.
Elke christen oordeelt over anderen, dus dat gebod kan de vuilnisbak wel in. Dat geldt overigens ook voor een aantal andere regeltjes uit dat boek.quote:Op zondag 20 mei 2012 09:23 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Het totale genoom van enkele rijkaards is reeds volledig in kaart gebracht. Hun code (A,T,C en G), alle 3.000.000.000 basenparen dus. Waar al die genen voor coderen is een andere kwestie die alleen maar afhankelijk is van hoeveel tijd en geld er ingestoken wordt. Het is dus niet onvermogen dat ons weerhoudt, maar veelal het theologische/ethische/economische 'geneuzel' of we wel aan het 'werk' van God mogen komen, kortom. Maar hij heeft ons de Aarde, en alles wat daarop is, gegeven dus we maken zelf wel uit wat kan en mag, net zoals in de praktijk de meeste gelovigen doen. Want waar is toch die goeie, ouwe, godvrezendheid gebleven? God ziet toch immers alles..? Alleen de ware gelovige keert je nog de andere wang toe en oordeelt niet opdat hij/zij niet zelf beoordeeld wordt. Schoenmaker, hou je bij je leest, en praat geen poep, want dan stink je uit je bek! Snappie?
God zegene je, btw....Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
Je vat het ook te letterlijk op. We zijn immers geschapen naar zijn evenbeeld, en in die zin is hij in ons,M.a.w. wij hebben zijn DNA. En je probeert me, systematisch te weerleggen maar het lukt niet, hé?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:18 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ja, God/Heilige Geest en Jezus (God in vlees)
Ik weet niet wat ik weerlegt zeg je, ga jij nou kinderachtig doen mij impliceren dat ik niet duidelijk bent.
Ik geef jou niet gelijk, God is de maker van DNA en zit NIET in onze DNA, kan je wel lezen of zit je nu expres mijn tijd aan het verdoen?
Typische antwoord als je niets meer kan zeggen, zeg dan niets als je geen antwoord op hebt, triest figuur
Volkomen lees/schrijfblind..Hoe specifiek willen jullie het in godsnaam hebben dan? Dat krijg je nou van al dat zand dat jou en Man in de ogen is gestrooid. (dogmatische) Religie is (dus) een mentale handicap van de eerste orde, blijkbaar. Ik kan helaas weinig anders constateren. Vanuit de wieg t/m het graf al geindoctrineerd, dat leidt geen twijfel...Zelfkritiek een onmogelijkheid, hopeloos verloren, die lammeren God's....quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:28 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Jij was niet niet specifiek wat je ermee bedoelde met verschil, wees dan ook duidelijk tegen hem
Jou vraag aan hem kan je op meerdere interpreteren hoe je wilt hebben, bevalt je het niet dan zeg je gewoon antwoord op mijn vraag dat is precies waar het over gaat wat meeste hier doen.
Had dan wat specifieker gezegd wat je precies bedoeld met verschil
Hij spreekt toch echt Nederlands hoor..Je moet wel een beetje je fantasie gebruiken, dat wel natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:30 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik kan er geen touw aan vastknopen
Zou je je tot de inhoud willen beperken? Wat jij vindt van je medeforumleden is voor dit topic niet interessant. Voor geen enkel topic trouwens.quote:Op zondag 20 mei 2012 08:24 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Maar het verschil zit hem in het type mutaties. In de evolutie zijn die zuiver toevallig, en bij de culturele/technische evolutie is het puur menselijk denken en handelen (a.k.a.manipulatie) dat de mutaties bewerkstelligd, met serendipiteit als regelbevestigende uitzondering. Het toeval speelt bij de natuurlijke evolutie (en ten dele de natuurlijke selectie) een doorslaggevende rol. Een klein verschil wellicht naar jou opvatting, maar lang leve dat verschil! Anders hadden wij deze dialoog zeer waarschijnlijk nooit gevoerd, en was eugenetica of rechtstreekse manipulatie van DNA het enige alternatief geweest om enige progressie te boeken, even los van het feit dat we er simpelweg nooit geweest waren in onze huidige 'configuratie'.(Mischien zaten we dan wel, samen met Aton, in de boom waar hij me steeds naartoe verwenst.) We zijn letterlijk simpelweg ontstaan omdat dat toevallig kon hier op Aarde, niets meer, niets minder. Alleen, welke idioot(IQ<60) heeft toch dat godsconcept bedacht en nam het nog serieus ook? Als het kon zou ik zijn mannelijke nakomelingen met TWK alsnog aan het kruis nagelen! Schizofrenie is erfelijk, weg met die slechte genen dus..De weg van de ware gelovige leidt naar Galgotha n.l., en sterven voor s'werelds zonden en je geloof is immers het mooiste wat er is, toch? Je wordt meteen 'zalig' verklaard als martelaar dus ik doe hen (alle profeten zijn Mannen, ook de eerste dus) nog een lol ook. Met dogma's en hun aanhangers heb ik geen sikkepitje medelijden en vergeven doe ik hen dus niet. Dat laat ik aan anderen over die minder (of meer juist, vul zelf maar in..) betrokken zijn bij deze ellenlange oorlog(recht van de sterkste)/'evolutie' der ideeen. Intussen slacht ik de eventuele sukkels hier dan wel verbaal af("Mij is de wrake"). Ik vermaak mij wel met de zachtmoedigen (die de Aarde beerven) en de "vele laatsten die de eerste zullen zijn", zoals Koning 'Dom', die in de OP btw geen last schijnt te hebben van zijn verhaspeling der grammatica en linguistieke spasticiteit..Toeval? Of (culturele) evolutie? God only knows...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |