abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112058193
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh? Van Zartosht?
Van wie ???
pi_112058240
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:10 schreef Kees22 het volgende:
Wij hebben ik elk geval een godsbewijs, dat kunnen de anderen ons niet nazeggen.
:Y
  zaterdag 26 mei 2012 @ 19:15:07 #178
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112058325
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:20 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jawel joh, god is overal.

'Splijt een stuk hout: ik ben er. Til de steen op en jullie zullen mij daar vinden'
*legt een hele grote steen op de grond*

Blijf daar maar lekker liggen dan!
pi_112058399
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:10 schreef ATON het volgende:

[..]

Van wie ???
Zarathoestra.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_112058425
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:12 schreef ATON het volgende:

[..]

:?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 26 mei 2012 @ 19:20:09 #181
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_112058470
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:15 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

*legt een hele grote steen op de grond*

Blijf daar maar lekker liggen dan!
Niet mijn tekst hoor, die van Thomas. Is ook een goeie film over, 'Stigmata'.
Alle heilige huisjes omver, kerk niet meer nodig, geweldig!!!

Oh ja..... Vuvuzela!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 26 mei 2012 @ 19:28:25 #182
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112058680
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:20 schreef ElizabethR het volgende:

[..]
Vuvuzela!!!
Die dingen zijn erger dan jehova's!

Gelukkig woon ik niet meer in een volkbuurt, dus ik hoor ze nooit meer *O*

Film komt bekend voor, vanavond eens googlen
pi_112058816
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:28 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Gelukkig woon ik niet meer in een volkbuurt, dus ik hoor ze nooit meer *O*

Vuvuzela is de juichkreet van de ware gelovigen. Zoiets als Halleluja, zeg maar.
Komt inderdaad van die grandioze erediensten voor Hem die een paar jaar geleden in Zuid-Afrika gehouden zijn.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 19:32:53 #184
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_112058829
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:28 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

:D

quote:
Aanrader hoor!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 26 mei 2012 @ 19:46:09 #185
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112059267
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 18:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Geestelijk ziek dat is precies wat de Bijbel leert! Das niet iets wat wij leren.
Daarbij gelooft elke, christen, moslim, jood of wat dan ook, dat iemand die die stroming verlaat er dik naast zit en geestelijk ziek is.
En atheisten verklaren gelovigen voor geestelijk zieken.
Atheïsten verklaren gelovigen helemaal niet voor geestelijk ziek! :D Hoe kom je daarbij haha. Ze noemen gelovigen hooguit dom, maar er zijn op de fundamentalisten na genoeg gelovigen die normaal functioneren en nuchter en wetenschappelijk kunnen denken naast hun christelijke/joodse/islamitische/hindoeïstische denkbeelden.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_112060150
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zarathoestra.
pi_112060195
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:18 schreef Kees22 het volgende:
:?
Grapje.
pi_112060196
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 18:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Geestelijk ziek dat is precies wat de Bijbel leert! Das niet iets wat wij leren.
Daarbij gelooft elke, christen, moslim, jood of wat dan ook, dat iemand die die stroming verlaat er dik naast zit en geestelijk ziek is.
En atheisten verklaren gelovigen voor geestelijk zieken.
Atheïsten geloven dan ook niet middels een gedwongen groepsverband in fictieve wezens en er wordt niemand verstoten als iemand ineens een andere mening heeft dan de groep. Dat gebeurt in sektes wel.
pi_112060284
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 19:46 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Atheïsten verklaren gelovigen helemaal niet voor geestelijk ziek! :D Hoe kom je daarbij haha.
Ik wel hoor. Als je in zoiets als een god gelooft, dan ben je gewoon schizofreen. Niet dat dat zo erg is, want dat komt bijzonder veel voor en die mensen kunnen vaak nog steeds enigszins normaal functioneren, maar dat maakt het niet minder waar.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 20:18:40 #190
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112060519
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 20:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik wel hoor. Als je in zoiets als een god gelooft, dan ben je gewoon schizofreen. Niet dat dat zo erg is, want dat komt bijzonder veel voor en die mensen kunnen vaak nog steeds enigszins normaal functioneren, maar dat maakt het niet minder waar.
Als veel mensen het hebben en het een mate van acceptatie heeft, is het denk ik minder daartoe gerekend.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_112060603
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 20:18 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Als veel mensen het hebben en het een mate van acceptatie heeft, is het denk ik minder daartoe gerekend.
Griep komt ook veel voor en is redelijk geaccepteerd, maar het blijft een ziekte. Net zoals JG's een sekte zijn.
pi_112068048
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 20:21 schreef Jigzoz het volgende:

Griep komt ook veel voor en is redelijk geaccepteerd, maar het blijft een ziekte. Net zoals JG's een sekte zijn.
Spijtig voor jou leert de definitie van sekte dat JG geen sekte is.
pi_112069345
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 20:11 schreef ATON het volgende:

[..]

Grapje.
_O-
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:12:55 #194
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_112156650
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 18:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Mensen die JG een sekte noemen hebben 0,0 verstand van het begrip sekte.
0,0 verstand over JG en 0,0 verstand in het algemeen.

[..]

Wij zijn geen engelen nee, maar worden wel begeleid door engelen. De Bijbel leert dat engelen het grote predikingswerk wat Jezus toen ook deed ondersteunen.
**proest** _O-
pi_112156884
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 18:13 schreef bianconeri het volgende:
Wij zijn geen engelen nee, maar worden wel begeleid door engelen. De Bijbel leert dat engelen het grote predikingswerk wat Jezus toen ook deed ondersteunen.
O, wat heidens !! Engelen zijn een Zoroastrische bedenking !!
pi_112158659
Hola, meh. Ik heb vrij weinig trek aan om mij bezig te houden met dit topic, maar zie toch wel e.e.a. aan misverstanden en opvattingen die kant nog wal raken.

Of je nou wel of niet gelovig bent, om gedegen kritiek te hebben op de bijbel moet je dat ding gewoon gelezen en begrepen hebben. Willekeurige stukken eruithalen zonder latere referenties over dat betreffende stuk te lezen is gewoon papzakkerig lam.

Als je dat niet wilt doen, dan doe je er beter aan je waffel te houden. Zo kun je van elk boek wel een ramp maken. Geef mij tipp-ex en ik maak van "Nijntje naar het strand" nog een hyperseksueel pareltje.

Bianconeri o.i.d. schijnt zijn boekje verkeerd begrepen te hebben. De oproep om te evangeliseren is alleen aan het begin van het N.T. gedaan, verderop wordt alleen opgeroepen om te streven om als een goed mens te leven en daardoor een goed voorbeeld voor de omgeving te zijn en daardoor de omgeving naar het geloof nieuwsgierig te laten worden. (Zit ook wel wat in; als iemand écht goed zou leven een een paragon van gerechtigheid, verdediger der onschuldigen etcetera etcetera zou zijn, dan zou ik mij afvragen hoe hij dat doet, ja.)

Er wordt misschien nergens actief geageerd tegen evangeliseren op straat bij de daklozen of in de bush, maar dit wordt later in het N.T. ook nergens meer aangemoedigd/t. Verspreiding van het evangelie moet dan ook via praktijkvoorbeelden (daden, géén woorden) gebeuren. Zo bijbels als ze denken zijn de Jehova's dus absoluut niet bezig.

En ja, vroeg in het N.T. gebeurt dit nog wel. Je moet tenslotte ergens beginnen. Maar als het geloof ergens 'aanwezig' is (kerk, gemeenschap of wat dan ook) moet de evangelisatie daar gewoon via de praktijk volgen.

Tsja, Jehova's vind ik een rottige organisatie, net als Mormonen. Maar dan hebben we het wel over groepen en groeperingen die door het meerendeel van de christelijke organisaties en groepen als zijnde niet-christelijk gezien worden. Voor mij kun je die groepen indelen bij dezelfde groep als rastafari; afgeleid van, maar bijna niet meer gerelateerd aan het christendom an sich. Als je er je eigen religie van maakt, dan is het gewoon iets anders geworden.

Bianconeri is w.m.b dan ook geen goede discussiepartner te noemen als het om de christelijke stromingen gaat; wat mijn mening dan ook over die religie is: je moet tenminste fatsoenlijk het debat aangaan met gelijkwaardige opponenten en begrip voor en kennis van elkaars en vooral je eigen standpunten te hebben.
pi_112158753
verder pics van je zusje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')