Ik hoop, tegen beter weten in, dat je ongelijk hebt, maar ik zal je toch maar gelijk geven c.q. geloven op je woord.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dyslexie heeft daar niks mee te maken. Geloof me, ik weet genoeg van dyslexie af om te kunnen zien of het daarom gaat of om pure domheid.
Bewust van de domme houden doen veel mensen hier, jij bent er een van (doen alsof je niet begrijpt, maar gelijk aanvallen en zoeken naar puntjes om de topic te verzieken), gezien jou tekst en aanvallende zinnen zegt het al genoeg. Nu ga je Huilie Huilie doen en beetje mij napraten...................................triest figuur dat je bent.quote:Op zondag 20 mei 2012 10:36 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Jij doet niet anders dan je van de domme houden of je bent het... Want waarom maakte je in de OP (van dit deel 2) nou eigenlijk geen spel en stijlfouten? Geheime agenda soms? Zoals het verspreiden van je kortzichtige gedachtengoed b.v.? Tis maar een theorietje btw want "er zijn geen feiten, alleen interpretaties", tenslotte. Maar hoe moeten we jou nou interpreteren? Ben je serieus of speel je een reli-spelletje met de atheisten en agnosten hier? En laat Man maar voor zichzelf spreken. Een 'tolk' als jij gooit alleen maar roet in het eten en sommigen ergeren zich ook nog eens mateloos aan je taalmisbruik
Zulke cartoons zijn vaak opvallend goed in het neerzetten van de realiteit van religie. "All about mormons" (South Park) blijft voor mij ook nog steeds de beste referentie waar het gaat over mormonen.quote:Op zondag 20 mei 2012 11:42 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Gister had Family Guy zo'n leuken aflevering over geloof en kuisheid
Vond het wel super typerend xd.
Pffooee geen flauw idee, maar ik weet wel welke je je bedoeld.quote:Op zondag 20 mei 2012 11:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zulke cartoons zijn vaak opvallend goed in het neerzetten van de realiteit van religie. "All about mormons" (South Park) blijft voor mij ook nog steeds de beste referentie waar het gaat over mormonen.
Weet je nog welke aflevering dat precies was? Ik zou hem hier moeten hebben.
Eh, logisch toch? Je kwam er net zelf mee aanzetten.quote:Op zondag 20 mei 2012 11:47 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Pffooee geen flauw idee, maar ik weet wel welke je je bedoeld.
Bedoelde eigenlijk de aflevering van family guy. Of is dat ook season 7 aflevering 12? Dat zou een bizar toeval zijn.quote:Op zondag 20 mei 2012 11:47 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Pffooee geen flauw idee, maar ik weet wel welke je je bedoeld.
Edit: Gevonden, Seizoen 7 Aflevering 12.
Nee deze is van South Park. Die van Family Guy zou ik zo niet weten.quote:Op zondag 20 mei 2012 11:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bedoelde eigenlijk de aflevering van family guy. Of is dat ook season 7 aflevering 12? Dat zou een bizar toeval zijn.
Echt hoor, hij gooit haar zelf in het hol van de leeuw, en nadat ze op alle manieren wordt vernederd en misbruikt, vierendeelt hij haar in het kwadraat........quote:Op zondag 20 mei 2012 11:26 schreef Jigzoz het volgende:
Dan maar weer eens een stukje van Gods woord:
.............. gruwelijke martelingen.....................
Pure liefde...
Ik heb hier nog een erfstukkie liggen, een familiebijbel, dus ook geschikt voor kinderen. Als je nou even aangeeft welk boek en welke verzen dit betreft, zoek ik het daarin ook eens op.quote:edit: Hm. Toch maar eens uitzoeken hoe ze dat in kinderbijbels verwerken...
Ik zou niet weten uit welk boek die fragmenten komen, maar Deuteronomium en Leviticus zouden sowieso niet door kinderen gelezen moeten worden.quote:Op zondag 20 mei 2012 11:59 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb hier nog een erfstukkie liggen, een familiebijbel, dus ook geschikt voor kinderen. Als je nou even aangeeft welk boek en welke verzen dit betreft, zoek ik het daarin ook eens op.
Richteren 19. 20:25quote:Op zondag 20 mei 2012 11:59 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Echt hoor, hij gooit haar zelf in het hol van de leeuw, en nadat ze op alle manieren wordt vernederd en misbruikt, vierendeelt hij haar in het kwadraat........
gods woord..... Wat een gore geweldadige lamzak is heel die god dan toch
[..]
Ik heb hier nog een erfstukkie liggen, een familiebijbel, dus ook geschikt voor kinderen. Als je nou even aangeeft welk boek en welke verzen dit betreft, zoek ik het daarin ook eens op.
Zijn wij dan niet geschapen naar zijn evenbeeld? Want zo bedoel ik dat "in ons DNA". Hij zit er natuurlijk niet letterlijk in want dan zou hij op 7 miljard plaatsen (in de Mensen) tegelijk moeten zijn, plus overal in de cosmos. En nou heb ik wel eens van multitasking gehoord maar dat krijgt zelfs God niet voor elkaar, denk ik toch. En alles wat ik hier zeg/doe, doe ik idd expres oftewel welbewust. Jammer dat ik je tijd verdoe daarmee. Ik ben slechts een blinde atheist. Sad, but true. Vergeef me, in naam der lieve Heer...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:18 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ja, God/Heilige Geest en Jezus (God in vlees)
Ik weet niet wat ik weerlegt zeg je, ga jij nou kinderachtig doen mij impliceren dat ik niet duidelijk bent.
Ik geef jou niet gelijk, God is de maker van DNA en zit NIET in onze DNA, kan je wel lezen of zit je nu expres mijn tijd aan het verdoen?
Typische antwoord als je niets meer kan zeggen, zeg dan niets als je geen antwoord op hebt, triest figuur
quote:
Jawel joh, god is overal.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:07 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Hij zit er natuurlijk niet letterlijk in want dan zou hij op 7 miljard plaatsen (in de Mensen) tegelijk moeten zijn, plus overal in de cosmos.
Dat zijn de plaatsen waar je normaalgesproken zou zoeken naar ongedierte.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:20 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jawel joh, god is overal.
'Splijt een stuk hout: ik ben er. Til de steen op en jullie zullen mij daar vinden'
Of een idee dat wij bedenken (of aanpassen) ook daadwerkelijk succes zal hebben als een meme is voor ons volstrekt niet te beoordelen. In die zin maakt het niet uit of we iets bedenken of iets willekeurig uit de duim zuigen.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:12 schreef Aristoo het volgende:
Maar het verschil zit hem in het type mutaties. In de evolutie zijn die zuiver toevallig, en bij de culturele/technische evolutie is het puur menselijk denken en handelen (a.k.a.manipulatie) dat de mutaties bewerkstelligd, met serendipiteit als regelbevestigende uitzondering. Het toeval speelt bij de natuurlijke evolutie (en ten dele de natuurlijke selectie) een doorslaggevende rol. Een klein verschil wellicht naar jou opvatting, maar lang leve dat verschil!
Ah, censuur.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]Staat er niet in!!! Het gaat maar tot Rechters 16. 1-31 en daarna komt Ruth. Wat raar??
Ik wil het OT niet verdedigen, maar ik vind wel dat je erg selectief quotet door de verzen die hierop volgen weg te laten:quote:Op zondag 20 mei 2012 11:26 schreef Jigzoz het volgende:
Dan maar weer eens een stukje van Gods woord:
"25 Maar de mannen wilden naar hem niet horen. Toen greep de man zijn bijwijf, en bracht haar uit tot hen daarbuiten; en zij bekenden haar, en waren met haar bezig den gansen nacht tot aan den morgen, en lieten haar gaan, als de dageraad oprees.
26 En deze vrouw kwam tegen het aanbreken van den morgenstond, en viel neder voor de deur van het huis des mans, waarin haar heer was, totdat het licht werd.
27 Als nu haar heer des morgens opstond en de deuren van het huis opendeed, en uitging om zijns weegs te gaan, ziet, zo lag de vrouw, zijn bijwijf, aan de deur van het huis, en haar handen op den dorpel.
28 En hij zeide tot haar: Sta op, en laat ons trekken; maar niemand antwoordde. Toen nam hij haar op den ezel, en de man maakte zich op, en toog naar zijn plaats.
29 Als hij nu in zijn huis kwam, zo nam hij een mes, en greep zijn bijwijf, en deelde haar met haar beenderen in twaalf stukken; en hij zond ze in alle landpalen van Israël."
Pure liefde...
edit: Hm. Toch maar eens uitzoeken hoe ze dat in kinderbijbels verwerken...
Dat was geen revolutie maar evolutie. Lees geschiedenis daarover maar eens na. Newton presenteert absolute tijd en ruimte zelf al als een aanname. De Lorentztransformatie is de symmetrietransformatie van de Maxwel vergelijkingen voor electromagnetisme. De interpretatie daarvan door Einstein hing al in de lucht (o.a. bij Henri Pointcarre). Evolutie dus.quote:Op zondag 20 mei 2012 02:45 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Bij ideeen is er eerder sprake van revolutie (zoals van ; "tijd is absoluut"(Newton) naar "tijd is relatief"(Einstein), of van statisch naar dynamisch heelal of van, hoe toepasselijk, creatie naar evolutie b.v.
Eens. Evolutie, marktwerking, memen ... Het lijkt net alsof alleen het selectiemechanisme er toe doet. Hetgeen waarop geselecteerd wordt is er zomaar vanzelf. In het grotere plaatje is natuurlijke selectie eigenlijk zelforganisatie. In de markttheorie staat niets van de oorsprong van innovatie. Bij memen doet men ook alsof het selectiemechanisme allesbepalend is in de culturele ontwikkeling.quote:Op zondag 20 mei 2012 08:24 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Maar het verschil zit hem in het type mutaties. In de evolutie zijn die zuiver toevallig, en bij de culturele/technische evolutie is het puur menselijk denken en handelen (a.k.a.manipulatie) dat de mutaties bewerkstelligd, met serendipiteit als regelbevestigende uitzondering.
Er zitten ook goede ideeen in het Christendom. Bijvoorbeeld het idee dat geen mens God is. Het meest zorgelijke aan het verdwijnen van de Christelijke godsdienst is de toenemende neiging van machtwelluste kereltjes om te denken dat ze zelf God zijn. Zoals Milton Freedman die het egoisme verheerlijkte.quote:Het toeval speelt bij de natuurlijke evolutie (en ten dele de natuurlijke selectie) een doorslaggevende rol. Een klein verschil wellicht naar jou opvatting, maar lang leve dat verschil! Anders hadden wij deze dialoog zeer waarschijnlijk nooit gevoerd, en was eugenetica of rechtstreekse manipulatie van DNA het enige alternatief geweest om enige progressie te boeken, even los van het feit dat we er simpelweg nooit geweest waren in onze huidige 'configuratie'.(Mischien zaten we dan wel, samen met Aton, in de boom waar hij me steeds naartoe verwenst.) We zijn letterlijk simpelweg ontstaan omdat dat toevallig kon hier op Aarde, niets meer, niets minder. Alleen, welke idioot(IQ<60) heeft toch dat godsconcept bedacht en nam het nog serieus ook? Als het kon zou ik zijn mannelijke nakomelingen met TWK alsnog aan het kruis nagelen! Schizofrenie is erfelijk, weg met die slechte genen dus..De weg van de ware gelovige leidt naar Galgotha n.l., en sterven voor s'werelds zonden en je geloof is immers het mooiste wat er is, toch? Je wordt meteen 'zalig' verklaard als martelaar dus ik doe hen (alle profeten zijn Mannen, ook de eerste dus) nog een lol ook. Met dogma's en hun aanhangers heb ik geen sikkepitje medelijden en vergeven doe ik hen dus niet. Dat laat ik aan anderen over die minder (of meer juist, vul zelf maar in..) betrokken zijn bij deze ellenlange oorlog(recht van de sterkste)/'evolutie' der ideeen. Intussen slacht ik de eventuele sukkels hier dan wel verbaal af("Mij is de wrake"). Ik vermaak mij wel met de zachtmoedigen (die de Aarde beerven) en de "vele laatsten die de eerste zullen zijn", zoals Koning 'Dom', die in de OP btw geen last schijnt te hebben van zijn verhaspeling der grammatica en linguistieke spasticiteit..Toeval? Of (culturele) evolutie? God only knows...
Gedeeltelijk arrogant gebrul dus.quote:Op zondag 20 mei 2012 09:23 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Het totale genoom van enkele rijkaards is reeds volledig in kaart gebracht. Hun code (A,T,C en G), alle 3.000.000.000 basenparen dus. Waar al die genen voor coderen is een andere kwestie die alleen maar afhankelijk is van hoeveel tijd en geld er ingestoken wordt. Het is dus niet onvermogen dat ons weerhoudt, maar veelal het theologische/ethische/economische 'geneuzel' of we wel aan het 'werk' van God mogen komen, kortom. Maar hij heeft ons de Aarde, en alles wat daarop is, gegeven dus we maken zelf wel uit wat kan en mag, net zoals in de praktijk de meeste gelovigen doen. Want waar is toch die goeie, ouwe, godvrezendheid gebleven? God ziet toch immers alles..? Alleen de ware gelovige keert je nog de andere wang toe en oordeelt niet opdat hij/zij niet zelf beoordeeld wordt. Schoenmaker, hou je bij je leest, en praat geen poep, want dan stink je uit je bek! Snappie?
God zegene je, btw....Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
Ah, ik begreep al even niet wat de strekking van die passage was, maar kennelijk werden die stukken rondgestuurd om het volk in het geweer te brengen:quote:Op zondag 20 mei 2012 13:50 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Ik wil het OT niet verdedigen, maar ik vind wel dat je erg selectief quotet door de verzen die hierop volgen weg te laten:
Rechters 19
30 En ieder die het zag zei: ‘Zoiets is nog nooit gebeurd! Nog nooit hebben we in Israël zoiets meegemaakt, vanaf de uittocht uit Egypte tot op de dag van vandaag. Dit kunnen we niet toestaan. We moeten ons beraden en besluiten wat we zullen doen.’
quote:zij waren van plan mij te doden, en mijn bijvrouw hebben zij zo verkracht, dat zij stierf. 6 Ik nam toen mijn bijvrouw, sneed haar in stukken en zond haar rond door het gehele gebied van Israëls erfdeel, want zij hadden een gruwel, een schandelijke dwaasheid, in Israël begaan. 7 Nu zijt gij allen hier, Israëlieten. Geeft, hier, uw mening en raad!
Het ging me eigenlijk om de extremiteiten in de Bijbel, maar goed.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:50 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Ik wil het OT niet verdedigen, maar ik vind wel dat je erg selectief quotet door de verzen die hierop volgen weg te laten:
Rechters 19
30 En ieder die het zag zei: ‘Zoiets is nog nooit gebeurd! Nog nooit hebben we in Israël zoiets meegemaakt, vanaf de uittocht uit Egypte tot op de dag van vandaag. Dit kunnen we niet toestaan. We moeten ons beraden en besluiten wat we zullen doen.’
Je begreep niet dat dat verhaal niet gelezen dient te worden als instructie voor menselijk gedrag?quote:Op zondag 20 mei 2012 15:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het ging me eigenlijk om de extremiteiten in de Bijbel, maar goed.
Wie bepaalt dat eigenlijk?quote:Op zondag 20 mei 2012 22:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je begreep niet dat dat verhaal niet gelezen dient te worden als instructie voor menselijk gedrag?
Ja, dat begreep ik. Heb jij dat bij de rest van de Bijbel ook begrepen?quote:Op zondag 20 mei 2012 22:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je begreep niet dat dat verhaal niet gelezen dient te worden als instructie voor menselijk gedrag?
Wat was dan de zin van dat verhaal te plaatsen in een topic over christenen en liefde? 'De extremiteiten' laten zien? Wees dan eerlijk en plaats ook Jezus' kruisdood, compassie, mededogen, en niet slechts de extreem gewelddadige verhalen over zondaars die God de rug toe hebben gekeerd alsof het God is die het zo gewild heeft.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik. Heb jij dat bij de rest van de Bijbel ook begrepen?
*krak*quote:Op zondag 20 mei 2012 22:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
God stond machteloos.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat was dan de zin van dat verhaal te plaatsen in een topic over christenen en liefde? 'De extremiteiten' laten zien? Wees dan eerlijk en plaats ook Jezus' kruisdood, compassie, mededogen, en niet slechts de extreem gewelddadige verhalen over zondaars die God de rug toe hebben gekeerd alsof het God is die het zo gewild heeft.
Als het alleen maar een geschiedschrijving is, waarom hang jij je hele leven er dan aan op? Die 7e dags adventisten waaien ook met alle winden mee, is het niet?quote:Op zondag 20 mei 2012 22:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat blijkt uit de tekst. Het is een geschiedschrijving, geen instructie gegeven door God.
Dat lemma over memen: geweldig!!quote:Op zondag 20 mei 2012 01:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat betreft genetische evolutie in de biologie, jazeker. Wat ik bedoel is dat er andere processen denkbaar zijn en ook bestaan die onderhevig zijn aan exact dezelfde wetmatigheid.
Het voorbeeld van memen had ik al genoemd, en dit is ook een heel aardige demonstratie van hetzelfde principe:
De enige voorwaarden voor evolutie zijn mutatie en selectie. Of die mutaties worden gecodeerd in DNA of iets anders is van ondergeschikt belang voor de validiteit van dit principe.
als ik een stijve heb kan ik jou daar dan ook op vindenquote:Op zondag 20 mei 2012 12:20 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jawel joh, god is overal.
'Splijt een stuk hout: ik ben er. Til de steen op en jullie zullen mij daar vinden'
Welnee joh.quote:Op zondag 20 mei 2012 01:42 schreef Aristoo het volgende:
[..]
God en evolutie sluiten elkaar wel degelijk uit. Darwin heeft niet voor niets zolang gewacht met de publicatie van zijn 'theorie'. En over wiens interpretatie heb je het hier? De evolutie kent er maar 1..De juiste....
Nee, maar god wel!!quote:Op maandag 21 mei 2012 01:37 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als ik een stijve heb kan ik jou daar dan ook op vinden![]()
Hihi, ik zal eens kijken of ik het godsbewijs van Octopus Paul erbij kan krijgen.quote:Op zondag 20 mei 2012 02:18 schreef Molurus het volgende:
dit is wel een aardig lijstje van de meest gangbare godsargumenten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsbewijs
Sorry, ik dwaalde af. Laten we het over liefde hebben.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:50 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Rechters 19
Mensen bedenken ideeën en passen ze aan (per definitie). Tot zover duidelijk. Succes als memequote:Op zondag 20 mei 2012 13:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Of een idee dat wij bedenken (of aanpassen) ook daadwerkelijk succes zal hebben als een meme is voor ons volstrekt niet te beoordelen. In die zin maakt het niet uit of we iets bedenken of iets willekeurig uit de duim zuigen.
quote:Op zondag 20 mei 2012 14:31 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ah, ik begreep al even niet wat de strekking van die passage was, maar kennelijk werden die stukken rondgestuurd om het volk in het geweer te brengen:
[..]
Alles is de wil van God, toch.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat was dan de zin van dat verhaal te plaatsen in een topic over christenen en liefde? 'De extremiteiten' laten zien? Wees dan eerlijk en plaats ook Jezus' kruisdood, compassie, mededogen, en niet slechts de extreem gewelddadige verhalen over zondaars die God de rug toe hebben gekeerd alsof het God is die het zo gewild heeft.
Jij hebt wel 'lef'...quote:Op zondag 20 mei 2012 22:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
God stond machteloos.
Maar ja, hij schreef maar een keer een boek, dus er moest wel een beetje spektakel inzitten En wees nou eerlijk: wat is er spectaculairder dan een vrouw kapot laten neuken door een meute verkrachters waarna ze door haar 'minnaar' in stukken gehakt wordt? Daar is dat bloedsmijtverhaal van Jezus niks bij.
Da's lachen met jou. 'Humor op niveau' zogezegdquote:Op maandag 21 mei 2012 01:37 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als ik een stijve heb kan ik jou daar dan ook op vinden![]()
Moet ik dit serieus nemen of ben je sarcastischquote:Op maandag 21 mei 2012 01:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Welnee joh.
Toen de Octopus eindelijk geëvolueerd was (of misschien wel geschapen) was de Kroon op de schepping gerealiseerd. De rest kon gewoon iets voor zichzelf gaan doen en daaruit is de mens ontstaan. Maar die is gewoon een toevallig product van de evolutie, net als de aalscholver, de roodogige fruitvlieg of welk dier dan ook.
Wat de evolutie verder oplevert, kan de Schepper van diepzee, hoogland en wolkenlucht toch niks schelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |