quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:55 schreef Wihakayda het volgende:
Ik weet in ieder geval dat ikzelf hoofdstukken lang heb gedacht dat ze dood waren.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:34 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Echt? Ik heb het geen seconde gedacht...
Ik las het op de een of andere manier pas toen het bericht bij Cat aankwam, en toen heb ik als een gek terug gebladerd, om te kijken wat ik gemist had, maar kon het niet echt vindenquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:34 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Echt? Ik heb het geen seconde gedacht...
Heb ik wat gemist?quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:18 schreef Bellatrix het volgende:
En Jeyne is niet blank in de boeken, kan ook niet als haar overgrootoma Maggy the Frog is.
Nee, ze heeft het fout, ze verward een één of andere heks die Cersei heeft vervloekt met de oma van die chick die een bosheks oid was.quote:
Helemaal niet vergezocht, ik vond het er juist veel te dik bovenop liggen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:24 schreef MAHL het volgende:
Maar 'Maegi' is gewoon een benaming voor 'magiër' daar. Dus het zou kunnen, maar vind het ietwat vergezocht.
Het stond volgens mij niet letterlijk in de boeken maar het is bekend datGawen Westerling vlak bij Casterley Rock woonde en er is nog verschillende keren naar gehint dat die oma en Meggi the Frog dezelfde waren.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:29 schreef Kirov het volgende:
[..]
Nee, ze heeft het fout, ze verward een één of andere heks die Cersei heeft vervloekt met de oma van die chick die een bosheks oid was.
Edit: Volgens wikipedia is het zo maar ik herriner me dat totaal niet :S
quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:29 schreef Kirov het volgende:
[..]
Nee, ze heeft het fout, ze verward een één of andere heks die Cersei heeft vervloekt met de oma van die chick die een bosheks oid was.
Edit: Volgens wikipedia is het zo maar ik herriner me dat totaal niet :S
Ik vond dat zo grappig hoe Olenna Redwyne grapjes maakte over dat nummerquote:
Ja ze geven er wat aparte wendingen aan. Moet nog zien of het beter uitpakt al ben ik bang van niet.quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:03 schreef Luuksor het volgende:
Wat mij opviel.. Nu Jaime zijn achterneef heeft vermoord, gaat het Kingslayer/Kinslayer idee van later in boek 4 niet meer op.. Dat was toch wel een vrij belangrijk moment tussen Jaime en Tyrion..
Mja, ik vond dat een hele slechte scene, zat met plaatselijke schaamte te kijken toen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:03 schreef Luuksor het volgende:
Wat mij opviel.. Nu Jaime zijn achterneef heeft vermoord, gaat het Kingslayer/Kinslayer idee van later in boek 4 niet meer op.. Dat was toch wel een vrij belangrijk moment tussen Jaime en Tyrion..
Nederlands is een kuttaalquote:
Sommige karakters zijn wel even irritant als in de boeken zoals Catelyn Stark en Daenerysquote:Op donderdag 17 mei 2012 13:48 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vond het ook niets. Het strookt niet met het karakter van Jaime zoals hij is in het boek.
Vind het wel jammer dat ze niet gewoon dood bleef.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:02 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind Catelyn iets sympathieker overkomen in de serie, maar dat komt ook doordat ze haar hebben veranderd. Misschien wilden ze de schok van de Red Wedding erger maken?
Dany is gewoon vervelend en saai...
Denk niet dat ze haar dood laten gaan, tenminste nu nog niet. Dan zouden ze haar net zo goed gewoon in de Red Waste kunnen laten sterven zoals in het boek. Missandei is overbodig denk ik, ze is in het boek alleen maar een tolk, dus die kunnen ze net zo goed weglaten.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:11 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vond Irri veel leuker. Is ook niet zeker of Doreah nog leeft, ze is verdwenen. Ik kijk uit naar Missandrei (sp?).
Ik vind Ygritte geweldig, en hopelijk gaat ze niet net zo vaak "you know nothing Jon Snow" zeggen als in het boek. Ik was echt blij dat ze doodging
Ik hoop dat ze elkaar doden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:53 schreef Angelof9 het volgende:
Ik kan echt niet wachten totdat Jaime Cersei wurgt!
Ze zei op een gegeven moment "you know nothing" 3x per bladzijde, ik ging me er zo aan ergeren. Verder vond ik het wel jammer. Arme Jonquote:Op donderdag 17 mei 2012 16:16 schreef MAHL het volgende:
[..]
Je was blij dat Ygritte doodging? Vond het eigenlijk één van de emotionelere momenten in de serieMaar was wel noodzakelijk voor Jon's karakterontwikkeling.
die Alton was wel een verre achterneef volgensmij, dus Kinslayer is hij in mijn ogen niet.quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:03 schreef Luuksor het volgende:
Wat ontbreekt bij veel van deze covers op youtube is de drum. Het is juist hetgeen wat het nummer zo onheilspellend maakt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:09 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Ik vond dat zo grappig hoe Olenna Redwyne grapjes maakte over dat nummer.
Ik denk dat Jaime nog wel eens het zwart aan zou kunnen nemenquote:Op donderdag 17 mei 2012 16:24 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze elkaar doden.Lekker symbolisch.
Ja, nee, Jaime zou zoiets niet vrijwillig doen denk ik.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:31 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik denk dat Jaime nog wel eens het zwart aan zou kunnen nemen
Nou, nadat zijn hand is afgehakt en hij een beetje verdwaald is geworden zie ik hem het anders nog wel doen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:02 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja, nee, Jaime zou zoiets niet vrijwillig doen denk ik.
Is dat trouwens de aflevering waar zoveel budget in zit?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[ afbeelding ]
Preview van battle of Blackwater. Kwam ik tegen op tumblr.
Jup, als het goed is ook de enige veldslag die ze volledig laten zien. GRRM heeft hem geschreven dus mijn verwachtingen zijn hoogquote:Op zaterdag 19 mei 2012 02:08 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Is dat trouwens de aflevering waar zoveel budget in zit?
Ik kan niet wachten!1quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:05 schreef Kirov het volgende:
[..]
Jup, als het goed is ook de enige veldslag die ze volledig laten zien. GRRM heeft hem geschreven dus mijn verwachtingen zijn hoog
als je goed kijkt zie je de ketting op het plaatje.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de terreur van het wildfire. En wanneer ze de ketting introduceren, want die zou nu toch wel in de maak moeten zijn. Als ze 'm gebruiken dan.
Misschien dat de chain ook een verrassing voor de kijker moet zijn, dat Tyrion die allang heeft laten maken maar dan off-screen... Vind het persoonlijk wel zo relevant dat Tyrion de held van Blackwater wordt op alle fronten. (En daar vervolgens helemaal geen erkenning voor krijgt)quote:Op zondag 20 mei 2012 03:02 schreef Nagil het volgende:
[..]
als je goed kijkt zie je de ketting op het plaatje.
In de boeken was het toch ook min of meer een verrassing?quote:Op zondag 20 mei 2012 14:53 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Misschien dat de chain ook een verrassing voor de kijker moet zijn, dat Tyrion die allang heeft laten maken maar dan off-screen... Vind het persoonlijk wel zo relevant dat Tyrion de held van Blackwater wordt op alle fronten. (En daar vervolgens helemaal geen erkenning voor krijgt)
Volgens mij was het wel duidelijk dat al het ijzer wat gespaard kon worden naar de smidsen moest omdat ze ergens mee bezig waren.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:46 schreef Sitethief het volgende:
[..]
In de boeken was het toch ook min of meer een verrassing?
Ja maar er werd niet expliciet een ketting genoemd die daar geplaatst zou worden.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:40 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Volgens mij was het wel duidelijk dat al het ijzer wat gespaard kon worden naar de smidsen moest omdat ze ergens mee bezig waren.
Volgens mij gaat Tyrion in het begin van het boek naar zo'n smid en zegt hij hem vrij letterlijk een gigantische ketting te maken. Alleen het doel ervan is geloof ik niet meteen duidelijk geloof ik. Maar volgens mij zit Tyrion zich ook nog in de aanloop naar de aankomst van Stannis druk te maken of de ketting wel op tijd af komt.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:59 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Ja maar er werd niet expliciet een ketting genoemd die daar geplaatst zou worden.
die 16 minuten komen uit een 'verkeerd vertaald' interview, dus ga er maar niet vanuit dat dit klopt.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:48 schreef Gwywen het volgende:
De Blackwater scene gaat 16 minuten duren, aan één stuk voor zover ik heb begrepen. Een beetje "beginscene Saving Private Ryan"-idee. Ik ben heel benieuwd. Vorig seizoen vond ik de aflevering die GRRM zelf had geschreven ook de beste.
Qua actie misschien maar de dialogen en het acteerwerk niet.quote:
Bepaalde scènes en details inderdaad wel.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:00 schreef Zhenar het volgende:
Ik denk dat je als boekenpurist echt zit te kwijlen bij een aflevering als deze. Weinig actie, maar wel veel relevante info die het verhaal stukken rijker maakt.
Euh, ze vertelde juist dat niet alleen Varys little birds heeft... met andere woorden ze kwam hierachter zonder de hulp van Varys. Die in de boeken ook juist Shae verstopt heeft.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:23 schreef Zhenar het volgende:
Ik las op een ander forum de vraag of Varys opzettelijk de verkeerde hoer naar voren heeft geschoven om Tyrion te helpen. Had dat zelf helemaal niet bedacht, maar ik vond al dat Tyrion zo relaxt tegen Varys deed nadat Cersei praktisch had bekend dat ze via the Spider op het spoor van Shae/Ros was gekomen. Maar dit is wel een logische verklaring eigenlijk.
Daarom vond ik het deze aflevering ook zo raar dat Shae 5 minuten later daar midden in het vertrek van Tyrion stond, buiten op het balkon notabene.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:27 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Die in de boeken ook juist Shae verstopt heeft.
Ja, mooie was dat.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:31 schreef Zhenar het volgende:
"I have certain sympathy for odd little boys"
"You and Varys both."
Ik moest lachen
Hm... heb de scene teruggekeken en daar heb je wel gelijk in. Alleen kan het nog altijd zo zijn dat ze het wel via Varys heeft gehoord, maar doet alsof ze er zelf achter kwam. Waarom begint ze anders het gesprek opeens met een referentie naar Varys? En Cersei refereerde ook specifiek aan een Lannister-lion necklace... Heeft Ros die ergens in de serie van Tyrion gekregen? Kan het me niet herinneren (maar hij heeft haar nog wel geneukt in Winterfell).quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:27 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Euh, ze vertelde juist dat niet alleen Varys little birds heeft... met andere woorden ze kwam hierachter zonder de hulp van Varys. Die in de boeken ook juist Shae verstopt heeft.
Ha, dan vind ik het wel tof gedaan eigenlijk! Anders dan in de boeken, maar laat blijken dat de schrijvers van de serie vooruit denken, ook met de veranderingen die ze aanbrengen. Primaquote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:41 schreef Bellatrix het volgende:
Ja die kreeg ze in seizoen een van Tyrion. Liet ze zien aan Theon.
Zou seizoen 3 Cersei-flashbacks gaan bevatten naar Maggy The Frog?quote:Op maandag 21 mei 2012 19:49 schreef VeX- het volgende:
Ik vond het opvallend hoe vijandig de Lannisters en dan met name Cersei en Tyrion tegen elkaar zijn. Is het nou echt nodig om onderling nog op die manier ruzie te gaan maken terwijl Stannis voor de deur staat om iedereen levend te verbranden?![]()
Dat was een vrij geforceerd momentje om wat achtergrond in dat karakter te krijgen. We moesten dus te weten komen dat ze van edel bloed is, maar een gouden hart heeft en op één of andere manier problemen had met slavernij.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:18 schreef Angelof9 het volgende:
Ik viel echt bijna in slaap bij dat zeikverhaal van haar en d'r verdronken broertje. Ik begreep echt het nut er niet van in.
quote:By threatening to select Jaqen himself as her third choice, Arya ultimately forced him to help free the Northmen imprisoned at Harrenhal.
Once his debt was filled, Jaqen prepared to take his leave, but first gave Arya an old iron coin and instructed her to give it to any man of Braavos saying the words "valar morghulis" should she ever need more help. Then he announced that "Jaqen H'ghar" must die, and passed a hand over his face. His entire face magically reshaped into that of a hook-nosed man with a gold tooth.
aaahquote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:39 schreef MAHL het volgende:
De laatste aflevering heet 'Valar Morghulis', dus ik denk dat we Jaqen nog wel een keer tegenkomen
Daar heb je eigenlijk best een goed punt! Maar wat gebeurde er eigenlijk met Jeyne? Robb liet haar achter in Riverrun toen hij naar de Red Wedding ging toch? En daarna hoor je nooit meer iets over haar.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:43 schreef Tweek het volgende:
Zelfde geldt voor het introduceren van Talisa, door het ontbreken van pov hoofdstukken van Robb blijft zijn karakter een beetje onderbelicht in de boeken en de wijze waarop hij ineens getrouwd is past eigenlijk niet bij het berekende en strategische inzicht wat hij op het slagveld toont. Daarnaast is jeyne westerling in de boeken maar een naive meisje wat ook niet past bij Robb. Door nu een sterk karakter zijn liefdesinteresse te maken kan je beide karakters uitdiepen en sterker maken, waardoor het uiteindelijke lot van de karakters des te meer impact heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatje doet het nietquote:Op woensdag 23 mei 2012 11:08 schreef Gwywen het volgende:
Het zou me anders niks verbazen als hij een Targaryen-bastaard blijkt te zijn.
Was Aerion (de oudere broer van Aegon/Egg) niet voor een paar jaar naar Lys verbannen na dat gedoe op Ashford Meadow?
Wat me blijft bezighouden is: waarom maakt een gecastreerde ex-straatjongen van de overkant van de zee-engte zich zo druk om "the realm" - Westeros dus?
Wat anders:
Deze man
[ afbeelding ]
is in beeld voor seizoen 3.
Wat denken jullie, zou hij Oberyn Martell worden?
Hij lijkt wel op mij in de zomer. Alleen heb ik meer krullend haar. * DMs afwacht*quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:29 schreef Angelof9 het volgende:
Bovenstaande foto is niet representatief, hier is ie veel mooier:
[ afbeelding ]
Aerion is al een jaar of zeventig dood he. Nee, het idee dat Varys een Targaryen is.. Zijn geen sterke argumenten voor.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:08 schreef Gwywen het volgende:
Het zou me anders niks verbazen als hij een Targaryen-bastaard blijkt te zijn.
Was Aerion (de oudere broer van Aegon/Egg) niet voor een paar jaar naar Lys verbannen na dat gedoe op Ashford Meadow?
Wat me blijft bezighouden is: waarom maakt een gecastreerde ex-straatjongen van de overkant van de zee-engte zich zo druk om "the realm" - Westeros dus?
Wat anders:
Deze man
[ afbeelding ]
is in beeld voor seizoen 3.
Wat denken jullie, zou hij Oberyn Martell worden?
Dan moet ik toch wel op mijn handen zittenquote:Op woensdag 23 mei 2012 17:08 schreef Klauz het volgende:
Ik hoop dat die gekke zus van Caetelyn ook nog eens voorbij komt.
Dat was Edric Dayne, hoofd van het huis Dayne dat wel meer leden met paars/violetkleurige ogen heeft/had. Desalniettemin nog genoeg mensen die geloven dat het stiekem een Targaryen is, waarom weet ik niet.quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Op zich kunnen er best wat Targaeryan-bastaardjes rondlopen. Kwam Arya in de boeken niet opeens een jongen ergens tegen met paarsige ogen?
Als je niet graag verrast wordt welquote:Op woensdag 23 mei 2012 17:19 schreef megamandy het volgende:
Volgens mij kan ik ook beter dit topic gaan volgen ook al ben ik pas in het begin van boek 2
Oh, ik was z'n naam alweer kwijtquote:Op woensdag 23 mei 2012 17:25 schreef Saavedra het volgende:
[..]
Dat was Edric Dayne, hoofd van het huis Dayne dat wel meer leden met paars/violetkleurige ogen heeft/had. Desalniettemin nog genoeg mensen die geloven dat het stiekem een Targaryen is, waarom weet ik niet.
Hahaquote:Op woensdag 23 mei 2012 17:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Als ik dan in het andere topic zoiets lees:
[..]
Dan moet ik toch wel op mijn handen zitten![]()
.
Nee, we weten niks zeker. Zou ook Daario kunnen zijn, maar daar vind ik hem persoonlijk ietsje te oud voor. Daario zag ik altijd als een soort Johnny Depp voor me maar dat zal wel whishful thinking zijnquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:32 schreef MAHL het volgende:
[..]
Hij lijkt wel op mij in de zomer. Alleen heb ik meer krullend haar. * DMs afwacht*
Maar weten we al zeker dan dat hij voor de Red Viper auditie doet?
Ah, dus we weten nu hoe seizoen twee gaat eindigenquote:1. Main Title (1:46)
2. The Throne Is Mine (3:15)
3. What Is Dead May Never Die (2:06)
4. Warrior Of Light (3:03)
5. Valar Morghulis (2:59)
6. Winterfell (2:42)
7. Qarth (2:11)
8. Wildfire (3:39)
9. I Am Hers, She Is Mine (2:17)
10. Pyat Pree (2:12)
11. Don’t Die With A Clean Sword (3:22)
12. We Are The Watchers On The Wall (2:37)
13. Pay The Iron Price (2:32)
14. One More Drink Before The War (2:05)
15. House Of The Undying (5:02)
16. Stand And Fight (2:04)
17. The Old Gods And The New (2:38)
18. Mother Of Dragons (2:34)
19. I Will Keep You Safe (2:17)
20. The Rains Of Castomere† Performed by The National (2:23)
21. Three Blasts (2:40)
Heb het gedoe in de boeken met al die nummers nooit begrepen... Heel de tekst in het boek erbijquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:06 schreef Gwywen het volgende:
Allemaal leuk, the Rayns of Castamere, maar wanneer gaan we de nummer één hit in Westeros: The Bear and the Maiden nou eens te horen krijgen?
Dat is ook wel de slotscene die ik verwacht had.quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:21 schreef MAHL het volgende:
En de volledige tracklist van de soundtrack van seizoen twee:
[..]
Ah, dus we weten nu hoe seizoen twee gaat eindigen
Couleur locale, snap dat danquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:50 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Heb het gedoe in de boeken met al die nummers nooit begrepen... Heel de tekst in het boek erbij
Rains of castamere is toch Joffreys wedding?quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:51 schreef Thrills het volgende:
Huh track 20....willen ze dit seizoen afsluiten met RW?! Valt haast niet te doen qua timeline :s
Natuurlijk niet, dat is gewoon een nummer dat ze erin hebben gestoptquote:Op donderdag 24 mei 2012 13:51 schreef Thrills het volgende:
Huh track 20....willen ze dit seizoen afsluiten met RW?! Valt haast niet te doen qua timeline :s
Nee is Red Wedding, word heel erge nadruk op gelegd dat het zo ontzettend beroerd gespeeld word door de 'muzikanten'quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Rains of castamere is toch Joffreys wedding?
Maar er werd toch al eerder in de boeken aan dat lied gerefereerd? Opdat de lezer tijdens de RW zou beseffen wat er te gebeuren stond (niettemin was ik alsnog totaal verrast, dat terzijdequote:Op donderdag 24 mei 2012 14:01 schreef Thrills het volgende:
[..]
Nee is Red Wedding, word heel erge nadruk op gelegd dat het zo ontzettend beroerd gespeeld word door de 'muzikanten'
Oh ja dat zou heel goed kunnen, is al een hele tijd geleden dat ik dat deel gelezen heb. Weet wel dat Joffrey's wedding na de RW is aangezien Joffrey héél verheugd was over de Red Wedding.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:15 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar er werd toch al eerder in de boeken aan dat lied gerefereerd? Opdat de lezer tijdens de RW zou beseffen wat er te gebeuren stond (niettemin was ik alsnog totaal verrast, dat terzijde).
Ja ook, maar op Joffreys wedding was er ook een flinke plaats voor. Komt vaak terug.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:01 schreef Thrills het volgende:
[..]
Nee is Red Wedding, word heel erge nadruk op gelegd dat het zo ontzettend beroerd gespeeld word door de 'muzikanten'
Had ook in mijn gedachten dat het een oud, half afgebrokkeld fort was omringd door woud. Lijkt me toch vrij moeilijk verrast te worden door Others en wights als je omringd wordt door een open, witte vlakte... Aan de andere kant, de aanval was 's nachts, dus wie weet. Ben in ieder geval zeer benieuwd hoe ze het gaan doenquote:Op donderdag 24 mei 2012 14:19 schreef Maisnon het volgende:
Ik vind het sowieso wel jammer dat the fist of the first men op zo'n open vlakte zit en niet omringd door woud.. volgens mij was het daardoor veel meer een verassingsaanval van the others maar konden ze ook makkelijker vluchten.
En zou zombie-beer er nu wel inzitten
Jezus wat slechtquote:Op donderdag 24 mei 2012 12:04 schreef Saavedra het volgende:
Alle tracks van de soundtrack van seizoen 2 zijn nu te koop, en moet zeggen dat Rains of Castamere wel goed klinkt hoor, ben erg benieuwd hoe ze dat gaan verwerken
http://wicnet.tumblr.com/(...)-of-castomere-by-the
Haten op The National en dan zo'n zoetsappige versie postenquote:
Het lied gaat over de verpletterende zege van een nog hele jonge Tywin Lannister over House Reyne (Rains is dus al een woordspeling) als reactie op de rebellie van dit huis tegen de Lannisters. De overwinning werd niet verwacht omdat vader Tytos als erg zwak en vriendelijk bekend stond. Zijn zoon nam/kreeg achter de touwen in handen van het leger. En zoals bekend, wist die er wel weg mee. Geen enkel lid van House Rayne (en House Tarbeck of Tarbeck Hall) ademde nog (kinderen, vrouwen, ouderen whatever dus ook niet) aan het einde van de strijd.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja ook, maar op Joffreys wedding was er ook een flinke plaats voor. Komt vaak terug.
al die debielen op die bruiloft denken dat Tywin dat lied graag hoort en willen zo allemaal een wit voetje bij hem halen. Dit leidt natuurlijk tot hilarische quotes van de Queen of Thorns.quote:Ik vraag me eigenlijk wel af wie besloten had het liedje te draaien op het huwelijk van onze prins charming Joffrey.
Van wat ik uit de interviews heb begrepen was daar gewoon niet genoeg geld voor. In eerste instantie zou de hele battle zich hebben afgespeeld in de kamer waar Sansa en Cersei zitten, zij zouden dan steeds updates krijgen over wat er zich buiten afspeelde. Uiteindelijk hebben ze meer geld los kunnen krijgen, maar toen werd er gepushed om het een land gevecht te maken. Na lang praten mochten ze toch met boten aan de slag. Alleen kom je dan voor de keuze te staan één grote explosie, of boten die tegen de ketting botsen en in brand vliegen door wildfire dat gegooit wordt. Waarbij die laatste denk ik veel meer kost om goed in beeld te brengen. Uiteindelijk is de juiste keuze gemaakt.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb eigenlijk de ketting niet zo gemist in deze aflevering.
Nee spektakel eromheen maakte het meer dan goed!quote:Op maandag 28 mei 2012 11:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb eigenlijk de ketting niet zo gemist in deze aflevering.
Ik ben dus nog niet zo ver met de boeken, maar begrijp ik het nu goed dat die aanval met de paarden de indruk moest achterlaten dat dat "Renly" was?quote:Op maandag 28 mei 2012 12:48 schreef Tweek het volgende:
Ja Renly's Ghost vond ik ook niet echt uit de verf komen, de angst van de manschappen was toch één van de redenen dat er uiteindelijk gewonnen werd door de Lannisters/Tyrells.
In de serie komt de Hound voor mij wel altijd over als iemand met een zwak voor Sansa.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:34 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Nee spektakel eromheen maakte het meer dan goed!
Enige puntjes waarvan ik denk dat die nog iets beter uitgewerkt hadden kunnen worden m.b.t. het boek was de aanval op Tyrion (al is het ook wel logisch dat ze z'n neus erop lieten zitten :p ) en de Hound mocht wel iets meer zichzelf zijn naar Sansa toe i.p.v. proberen goed te doen voor Sansa want in het boek is het gewoon een egoïstisch vechtersbaasje.
Begrijp me niet verkeerd, vond het een geweldige aflevering maar er moet altijd wat te verbeteren zijn.
In het boek is het wat duidelijker, al wordt het misschien ook achteraf duidelijker. In het boek rijdt Loras naast Renly's Ghost en zijn de banners wat duidelijker, ik dacht nu eigenlijk alleen een Lannister leeuw te zien en geen herten.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:24 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik ben dus nog niet zo ver met de boeken, maar begrijp ik het nu goed dat die aanval met de paarden de indruk moest achterlaten dat dat "Renly" was?
Toevallig vroeg ik mij af wie dat dus was en kon ik hele kleine antlers (kom even niet op de correcte Nederlandse vertaling) op de helm stonden van diegene op het paard. Vond ik al raar maar dat moest dus zogenaamd Renly voorstellen?
[..]
In de serie komt de Hound voor mij wel altijd over als iemand met een zwak voor Sansa.
De banners kon ik niets van zien, te klein en wapperendquote:Op maandag 28 mei 2012 15:22 schreef Tweek het volgende:
[..]
In het boek is het wat duidelijker, al wordt het misschien ook achteraf duidelijker. In het boek rijdt Loras naast Renly's Ghost en zijn de banners wat duidelijker, ik dacht nu eigenlijk alleen een Lannister leeuw te zien en geen herten.
Robb staat aan het begin van de aflevering weer op een boom te hakken, omdat hij net heeft gehoord dat Bran en Rickon dood zijn.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 00:29 schreef Zhenar het volgende:
Wat ik in de finale verwacht:
- Lord Commander Mormont wordt verraden (dat was toch eind boek 2?)
- Jamie verliest zijn hand (is pas in boek 3, maar denk dat dat wel awesome is voor een finale)
Alleen voor Robb en Catelyn kan ik niet echt iets bedenken. Die beleven geen reet tot aan de RW eigenlijk... Misschien dus daar een bruiloft ofzo metTalisa
Laatste nummer op de soundtrack heet 'Three Blasts', dus ik denk dat dat wel komen gaat jaquote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:10 schreef Littlecreep het volgende:
Ik geloof dat ze dit seizoen niet anders kunnen afmaken met de 'three blasts'. Sam die iets in de trant zegt: "one for rangers, two for wildlings" en dan de derde keer de hoorn en dan *bam* zwart: Greg Spence
Maar wat een topaflevering dit Gelukkig hebben ze hier een volledige slag van mogen makenMaar werd Stannis nu gevangen genomen aan het einde?
Het laatste wat we van hen gezien hebben is dat ze op de grond gingen seksen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:20 schreef Luuksor het volgende:
Robb & Talisa zijn al getrouwd toch? Catelyn zei toch iets in de trant van "so you married her the morning after", waarop Robb zei "the honorable thing to do".. Of verbeeld ik me dit nou?
Ik ook niet. Heb je Robb uberhaupt nog teruggezien na zijn liefdes debuut?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:24 schreef .aeon het volgende:
Volgens mij is dat van het boek, maar kan het me niet herinneren van de serie....
- Davos die ergens op een eilandje als drenkeling wakker wordt en wordt opgepikt of is dat alweer boek 3?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:31 schreef MAHL het volgende:
Dus wat krijgen we dan volgende episode?
- Sowieso House of the Undying
- Aftermath in Kings Landing, met uitleg wat er allemaal is gebeurd
- Arya die Jaqen nog een keer ontmoet, die shapeshift en haar de munt geeft
- Jon die Qhorin doodt en zich bij de Wildlings aansluit
- White Walkers en wights die de Fist of the First Men aanvallen
- (?) Theon tegen Ramsay SnowBolton, never call him Snow, never
- (?) Bruiloft van Jon en Talisa
Boek 3.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:56 schreef InGebruik het volgende:
[..]
- Davos die ergens op een eilandje als drenkeling wakker wordt en wordt opgepikt of is dat alweer boek 3?
Probeerde in het boek the hound sansa niet aan te randen? of vergis ik me nu gruwelijk...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:57 schreef DeMessias het volgende:
[..]
The Hound: Do you want to go home?
Sansa: I'll be safe here. Stannis won't hurt me.
The Hound: killers-verhaaltje
Sansa: You won't hurt me.
The Hound: No little bird, I won't hurt you.
*The Hound gaat de deur uit, Sansa blijft verweesd achter.*
Oja, lol, ik vond de sfeer iig grimmigquote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:08 schreef Angelof9 het volgende:
Hij was stomdronken en liet haar een liedje voor hem zingen. Volgens mij lag hij in haar bed, maar was er niet echt sprake van een aanranding. Tenminste, van wat ik mij herinner.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:46 schreef Wihakayda het volgende:
Jamie is bij de Kingsguard gegaan zodat ie niet hoefde te trouwen, hij wilde niemand anders dan CerseiEn natuurlijk ook omdat het stoer is
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:16 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij de boeken gelezen had.
Jaime was op verzoek van Aerys bij de Kingsguard gegaan omdat die Tywin een hak wilde zetten: door Jaime in te pikken had Casterly Rock alleen nog Tyrion als erfgenaam.quote:
och ja, natuurlijk...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:19 schreef Gwywen het volgende:
Van het andere topic
[..]
[..]
[..]
Jaime was op verzoek van Aerys bij de Kingsguard gegaan omdat die Tywin een hak wilde zetten: door Jaime in te pikken had Casterly Rock alleen nog Tyrion als erfgenaam.
De Starks zijn niet de eersten die een hekel hebben aan de Lannisters
Mooi hoe die emotie nog (als de Reek lijn goed gebracht wordt) hard gaat omslaanquote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik hoop dat bovengenoemde bastaard hem even een lesje nederigheid leert.
Sterker nog, het plan kwam bij Cersei vandaan, die ook e.a. regelde om het voor elkaar te krijgen. Helaas pakte dat verkeerd uit want Tywin vertrok daarop boos als Hand en nam Cersei weer mee naar Casterly Rock...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:21 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
och ja, natuurlijk...
Maar toch herinner ik me ergens iets dat Jamie (misschien tegen Brienne?) zegt (of misschien wel gewoon denkt) dat hij het ook voor cersei deed
O ja, zo zat het.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:50 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Sterker nog, het plan kwam bij Cersei vandaan, die ook e.a. regelde om het voor elkaar te krijgen. Helaas pakte dat verkeerd uit want Tywin vertrok daarop boos als Hand en nam Cersei weer mee naar Casterly Rock...
Ben ook wel benieuwd waar ze met Arya heen gaan op de langere termijn. Haar verhaal gaat eigenlijk vanaf de RW niet zo snel meer. Als elk boek vanaf nu in tweeën opgesplitst wordt, dan moeten ze haar iets van 5 a 4 seizoenen in Bravos door laten brengen. En dat zal voor meer verhalen gelden, gezien de splitsing van personages voor boeken 4 en 5. Denk dat er daar nog heel wat gegoocheld gaat worden met de volgorde (als we ooit zo ver komen) en dat er toch ook wel e.e.a. samengepakt moet worden (dat seizoen 4 bijvoorbeeld op diverse gebieden al doorloopt tot in boek 4).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:12 schreef MAHL het volgende:
Boek 3 wordt inderdaad in tweeën gesplitst, dus ik denk wel dat een paar van je theorieën zullen kloppenWat betreft de 'gaten' die er dan zullen vallen kunnen ze die opvullen met nieuw materiaal, zoals ze bijv met Daenerys in seizoen 2 hebben gedaan die in het boek niet zo heel veel te doen kreeg in Qarth.
De Tully's en de Reeds! Goed om te horen. Ook mooi dat Olenna niet wordt weggelaten, geweldig personage vind ik datquote:Entertainment Weekly’s James Hibberd has the (partial) cast list of characters introduced in Season Three. Reproduced below with original role descriptions:
Mance Rayder: We’ve heard about him all season. A former member of the Night’s Watch who became the “King Beyond the Wall,” the leader of the Wildlings.
Daario Naharis: A confident and seductive warrior.
Jojen Reed; Meera Reed: A teenage brother and sister duo with special insights.
Edmure Tully: A brash young member of the Tully family.
Ser Brynden Tully (The Blackfish): Catelyn Stark’s uncle.
Lady Selyse Florent: Stannis Baratheon’s wife.
Shireen: Stannis’ daughter.
Olenna Redwyne (The Queen of Thorns): Margaery Tyrell’s sharp-witted grandmother.
Beric Dondarrion: A skilled knight who is the leader of the outlaw group Brotherhood Without Banners.
Thoros of Myr: A red priest who follows the same religion as Melisandre.
Tormund Giantsbane: A Wildling raider.
Mind you that this might not be all, so please no cries of despair (as if, after you know who definitely is in)
http://winteriscoming.net(...)and-so-is-blackfish/
Ik vond de "Tywin verteld over vroeger" stijl wel wat hebbenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:26 schreef Zhenar het volgende:
Zou er trouwens nog een keer een aflevering komen met (alleen maar) flashbacks naar belangrijke historische gebeurtenissen? Of is dat een te cheap plotdevice om het verhaal te vertellen? Ergens lijkt het me wel tof om iets te zien van belangrijke oude tournamenten en veldslagen enzo (bijv. de val van de Mad King). Alleen hoe doe je dat zonder gebruik te maken van de "weet je nog die keer dat..."-vertelstijl?
Nou ja, één Reed iig.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:29 schreef Saavedra het volgende:
[..]
De Tully's en de Reeds! Goed om te horen. Ook mooi dat Olenna niet wordt weggelaten, geweldig personage vind ik dat
Tormund Giantsbanequote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:29 schreef Saavedra het volgende:
[..]
De Tully's en de Reeds! Goed om te horen. Ook mooi dat Olenna niet wordt weggelaten, geweldig personage vind ik dat
Staan er allebei?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:33 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Nou ja, één Reed iig.
En Daario ook al! Daar gaat mijn hele theorie over Dany's verhaallijn het komende seizoenTenzij ze Daario gewoon ergens eerder in het verhaal wringen.
Oh ja, haha, ik las alleen de eerste namen per regelquote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:36 schreef Gwywen het volgende:
Jeremy Irons for Blackfish!
Maar waar is Vargo Hoat?
quote:Mind you that this might not be all, so please no cries of despair (as if, after you know who definitely is in)
Boek 4, volgens mij had boek 3 amper Iron Islands, behalve dat je dan hoort dat Balon dood is.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:03 schreef Angelof9 het volgende:
En wanneer komen al die vage ooms van Theon ten tonele? Boek 3 of 4?
Maar hij kwam toch al veel eerder in Kings Landing aan?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:13 schreef Gwywen het volgende:
Red Viper kwam natuurlijk wel pas in de tweede helft van boek 3 aan bod. Nadat Tyrion beschuldigd was van je weet wel.
Aangezien ze boek 3 over 2 seizoenen willen verdelen kan hij best pas in seizoen 4 aan bod komen.
Cas Anvar zou dan mss toch voor Daario auditie gedaan kunnen hebben.
Gaat Ramsay niet gewoon in de finale komen om Theon in Winterfell omver te gooien? Wat dus betekend dat hij allang gecast is.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef Littlecreep het volgende:
Het is toch vrij logisch dat Olenna is gecast? Ze is immers één van de verdachten, zo niet de dader, van de moord op Joffrey.
En eindelijk de ReedsMaar nog geen Ramsay Bolton?
Ze is toch uiteindelijk de dader, dat is iig wat Baelish aan Sansa vertelt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef Littlecreep het volgende:
Het is toch vrij logisch dat Olenna is gecast? Ze is immers één van de verdachten, zo niet de dader, van de moord op Joffrey.
En eindelijk de ReedsMaar nog geen Ramsay Bolton?
De enige persoon die een mentaal gevecht met Varys of Baelish zou winnenquote:
Tegen wie zegt ze dat ook alweer?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:21 schreef Bellatrix het volgende:
"Loras is young, Lady Olenna said crisply, and very good at knocking men off horses with a stick. That does not make him wise. As to your father, would that I’d been born a peasant woman with a big wooden spoon, I might have been able to beat some sense into his fat head."
In die chapter dat ze samen met Margaery Sansa ondervraagt over Joffrey. Ze zegt het tegen Margaery geloof ik.quote:
Butterbumps.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Is dat die scene dat ze die nar keihard laat zingen?
Het is natuurlijk puur eigenbelang, ze willen Margaery als koningin, maar niet die van de niet te controleren Joffrey, maar van Tommen. Wat dat betreft spelen ze een viezer spelletje dan de Lannisters... hoewel ik niet denk dat Mance hier zelf slim genoeg voor was.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:21 schreef Gwywen het volgende:
Ik denk dat alle Tyrells ervan wisten (Olenna haalde de steen uit Sansa's haarnet), maar dat Garlan het er uiteindelijk in gedaan heeft.
Laat het aan de vrouwen van Westeros over om achter de ruggen van hun mannen en zonen de toekomst van Westeros even te regelenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:25 schreef Bellatrix het volgende:
Ik heb het idee dat Olenna Margaery aan het opleiden is om het spel te spelen. Mace heeft volgens mij ook nergens weet van.
Er was er eentje in de Holdfast, maar meer als met drie ballen jongeleren deed hij niet. Terwijl de narren juist zo mooi die scenes contrast geven...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:25 schreef Gwywen het volgende:
Ik vind het jammer dat we nog geen een van die narren hebben gezien. Patchface met z'n stomme liedjes, Moon Boy, ik mis ze eigenlijk wel. Vooral Patch, omdat hij zulke enge dingen zegt, waarvan sommige later waar worden. Ik denk dat hij stiekem the Drowned God aanbidt.
Dat was SerFool Dontos! Die heeft ook nog helemaal geen narrenskillz, yo.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:26 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Er was er eentje in de Holdfast, maar meer als met drie ballen jongeleren deed hij niet. Terwijl de narren juist zo mooi die scenes contrast geven...
Ik let echt niet op he, en dan mensen afbranden voor het niet herkennen van Ser Loras Tyrell en Ser Mandon Moorequote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:27 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dat was SerFool Dontos! Die heeft ook nog helemaal geen narrenskillz, yo.
Denk dat ze dat voor het volgende seizoen bewaren en hem heel lang alleen op de achtergrond houden. Anders moeten ze tot aan Sansa's ontsnapping Dontos telkens in het verhaal forceren, zonder dat het ergens toe leidt. Handiger om gewoon later ergens in het "Previously on Game of Thrones" stukje te herhalen dat Sansa Dontos gered heeft (of in een lame ass flashback) en hem dan te herintroduceren in het verhaal.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:29 schreef Tha_Erik het volgende:
Dontos. Vreselijke kerel, maar in combinatie met Sansa was het zo mooi om te zien hoe zij in die sprookjesachtige ridders geloofde en de waarheid daar lijnrecht tegenover stond.
Wel een beetje raar dat ze hem aan het begin van het seizoen geïntroduceerd hebben, maar niet meer hebben laten terugkomen eigenlijk. Terwijl hij toch wel belangrijk gaat zijn (voor korte duur dan wel).
Ik wist het ook alleen omdat ik het elders had gelezenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:31 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Ik let echt niet op he, en dan mensen afbranden voor het niet herkennen van Ser Loras Tyrell en Ser Mandon Moore
Ik denk dat ze van boek 4 en 5 hoogstens 3 seizoenen in totaal maken. Dan hoop je dat GRRM boek 6 af heeft aan het eind van seizoen 4 en boek 7 daarna. Aantal blz wat die zullen worden zou dan nog 4 seizoen betekenen. Kom je op 11 seizoenen uit, mogen ze wel wat aan de leeftijden doen alle kind acteurs zijn dan halverwege de twintig.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:18 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd waar ze met Arya heen gaan op de langere termijn. Haar verhaal gaat eigenlijk vanaf de RW niet zo snel meer. Als elk boek vanaf nu in tweeën opgesplitst wordt, dan moeten ze haar iets van 5 a 4 seizoenen in Bravos door laten brengen. En dat zal voor meer verhalen gelden, gezien de splitsing van personages voor boeken 4 en 5. Denk dat er daar nog heel wat gegoocheld gaat worden met de volgorde (als we ooit zo ver komen) en dat er toch ook wel e.e.a. samengepakt moet worden (dat seizoen 4 bijvoorbeeld op diverse gebieden al doorloopt tot in boek 4).
Oooh, dat zal wel eens heel goed kunnen! Maar wat heeft hij dan allemaal gezegd wat waar werd?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:25 schreef Gwywen het volgende:
Ik vind het jammer dat we nog geen een van die narren hebben gezien. Patchface met z'n stomme liedjes, Moon Boy, ik mis ze eigenlijk wel. Vooral Patch, omdat hij zulke enge dingen zegt, waarvan sommige later waar worden. Ik denk dat hij stiekem the Drowned God aanbidt.
Dat was in het boek toch ook zo? Dat hij pas tegen het eind van boek 2 weer terugkwam, en Sansa zoiets had van 'wie ben jij nou weer?'. Dus miss dat hij volgende episode weer terugkeert, om Sansa (en de kijkers) toch nog een beetje hoop te gevenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:29 schreef Tha_Erik het volgende:
Dontos. Vreselijke kerel, maar in combinatie met Sansa was het zo mooi om te zien hoe zij in die sprookjesachtige ridders geloofde en de waarheid daar lijnrecht tegenover stond.
Wel een beetje raar dat ze hem aan het begin van het seizoen geïntroduceerd hebben, maar niet meer hebben laten terugkomen eigenlijk. Terwijl hij toch wel belangrijk gaat zijn (voor korte duur dan wel).
Dat valt best mee, er gebeurt wel meer in die boeken. Daarnaast is het in de serie chronologisch, dus je hebt niet meer dat je een boek lang karakters mist en dat lost al heel veel op. Daarnaast komt er ook een zooi karakters bij. Boek 6 en 7 zouden 1500 blz worden als ze daar per stuk maar 1 seizoen van wordt gemaakt, dan ga je ontzettend veel uit de boeken missen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 01:39 schreef Nagil het volgende:
11 seizoenen zal nooit gebeuren. De makers zelf gokken op 7 of 8 seizoenen. Zoals anderen hier ook denken lijkt mij het einde van seizoen 3 de Red Wedding. Dan heb je in seizoen 4 de rest van het boek plus een gedeelte van AFFC dat zich gelijktijdig afspeelt (King's Moot). Daarna hebben ze echt wel aan één seizoen genoeg voor boek 4 en 5, er is totaal geen actie en hoofdkarakters als Dany, Jon en Tyrion zitten het hele boek op een stoel of op een boot, je kan het niet maken om de kijkers dat 2 seizoenen voor te schotelen. Mensen zitten nu al te zeuren dat Jon en Dany zo saai zijn dit jaar.
Mooie analyse van de toekomstige verhaallijnen!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:02 schreef Zhenar het volgende:
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de precieze uitwerking van seizoen 3 en 4... Stel dat ze van boek 3 (die ook al vaak in twee delen wordt opgesplitst) twee seizoenen maken, dan is er best wel kans dat ze nog meer uit de chronologische pas gaan lopen qua verhaallijnen. Want alhoewel sommige lijnen inderdaad twee seizoenen nodig hebben (wat mij betreft), is er op andere fronten juist erg weinig te vertellen. Om daar even op door te filosoferen, hieronder mijn verwachtingen voor het volgende seizoen, verdeeld per personage en gekoppeld aan een thema (ben bang dat dit lang gaat worden, maar ik vind het leuk, dus whatever) - pas op: DIKKE SPOILERS tm boek 4 :
Seizoen 3:
- Robb en Cat: de gevolgen van gebroken beloftes.
Deze twee hebben in het boek weinig te doen tot aan de Red Wedding. Op zich is de RW een logische cliffhanger voor het einde van seizoen 3, maar ik vraag me met de huidige stand van zaken af of er wel genoeg te vertellen is om die verhaallijn interessant te houden. Misschien komen ze toch nog met een verlate introductie van de Tully-family aanzetten, gaan ze veel onderhandelen met de Freys en beleven Robb en Talisa nog wat twists & turns (ik weet nog steeds niet wat ze met de hele Talisa-lijn van plan zijn namelijk). Misschien kunnen ze Catelyn's schuld in de vrijlating van Jaime wel wat aandikken, misschien zelfs een trial doen om haar verraad te beoordelen ofzo. Maar toch denk ik dat de RW eerder in het seizoen al gaat komen (mijn gok is afl 8), ook omdat de andere verhaallijnen genoeg spektakel bevatten om zelf het seizoen af te sluiten. Bovendien is de impact van RW alleen maar groter als deze al een stuk vóór het einde zit, wanneer niemand al zo'n heftige gebeurtenis verwacht.
- Dany: van bedelkoningin tot veroveraar.
Deze verhaallijn is episch genoeg om breed uit te werken, zeker gezien het aantal randpersonages dat voortdurend om Dany heen hangt. Bovendien hebben ze nog niet eens alles uit boek 2 verteld: ze moeten nog Barristan (her)introduceren samen met Belwas, wat ze vast voor seizoen 3 bewaren. Vervolgens gaat ze nog scheepje varen naar Astapor, waar ze zich lekker druk kan maken om de slavernij enzo. Dan moet ze nog de Unsullied stelen en Astapor veroveren. Ik denk eigenlijk dat het daarbij wel blijft in seizoen 3, anders blijft er te weinig over voor de seizoenen erna (zeker aangezien Dany niet voorkomt in AFfC)
- Jon: liefde en eer.
Jon beleeft (niet al te spannende) avonturen met de Wildlings en Ygritte in het bijzonder. Een mooi einde van die verhaallijn zou zijn de dood van Ygritte, dus ik denk dat ze afsluiten met de kleine aanval van de Wildling raiders op the Wall.
- Arya: het vergeefse hopen op weerzien.
Arya gaat in seizoen 3 op zoek naar haar familie en komt het jolige groepje zonder Banners tegen. Ik denk de Brotherhood en de ontvoering door the Hound genoeg verhaal zijn om haar even bezig te houden. Zelf vond ik het altijd een prachtige teleurstelling dat Arya zó dichtbij haar familie weet te komen, net wanneer alles uit elkaar spat. Dat is het moment waarop ze echt op zoek moet naar een nieuw doel in haar leven, en waar het seizoen voor haar wat mij betreft mag ophouden. Er ontstaat dat wel een probleem, als de RW inderdaad al eerder in het seizoen komt. Misschien dat de kijkers wel even in de waan blijven dat Arya dood is, om aan het eind van afl 10 te laten zien dat ze nog steeds met the Hound op reis is en iedereen opgelucht ademhaalt.
- Theon: de gevallen prins.
Theon zal nog wel even in de picture blijven, misschien eerst als krijgsgevangene, waarbij zijn situatie steeds hopelozer (en naarder) wordt. Denk alleen niet dat hij nog een grote rol houdt, een beetje zoals Jaime in seizoen 2.
- Jaime en Brienne: de lange weg naar wederzijds respect.
Deze twee staan volgens mij garant voor spetterende televisie, dus die verhaallijn zal wel uitgebreid aan bod komen. Ze hebben daar wel al een flinke voorsprong genomen op het boek, maar op zich heeft Arya ook bijna een heel seizoen in Harrenhal doorgebracht, dus dat moet hen ook wel lukken. Afsluiter van het seizoen kan dan zijn dat Jaime Brienne redt in de berenkuil. Epic redeeming value!
- Bran en Rickon: alleen op de wereld.
Deze twee zullen nog wel een tijdje samen blijven, denk ik. Denk dat ze uiteindelijk bij the Wall Coldhands ontmoeten en dat Osha dan pas Rickon meeneemt en Bran met Coldhands meegaat. Of heel misschien introduceren ze de Reeds nog in het begin van seizoen 3, maar ik betwijfel het. De ontmoeting met Coldhangs kan ook gelijk voor Sam zijn laatste stuk van seizoen 3 zijn (daarvóór moet hij nog Gilly redden enzo).
- Iedereen in King's Landing: het spel der tronen eist haar slachtoffers.
In King's Landing is altijd genoeg intrige, zéker aangezien daar nu weer zoveel extra personages vertoeven (Margaery, Tywin, Loras, Littlefinger) naast de personages die er al die tijd al waren (Sansa, Cersei, Tyrion,Joffrey
, Shae). Er zal genoeg te smullen vallen van het gekonkel van de Tyrells, de introductie van de Martells en de altijd plannen beramende Lannisters. En natuurlijk moet Ros ook wel genoeg screentime krijgen, dus die zal nog wel wat dingen beleven die we helemaal niet zo kennen van de boeken. Probleem is alleen een climax in dat verhaal: die komen namelijk allemaal eigenlijk pas tegen het eind van boek 3 (bruiloft Joffrey&Marg, Tyrion vs Tywin, Sansa's ontsnapping), wat het moeilijk maakt om deze verhaallijn een afgerond gevoel te geven. Daarom denk ik dat seizoen 3 gaat eindigen met de dood van Joffrey: dit zet namelijk het lot van álle personages in King's Landing op zijn kop en lijkt me daarom verhaaltechnisch een geniale afsluiter, ook omdat het een moment is waar kijkers al heel lang op zitten te hopen.
Zo heb je volgens mij een mooi seizoen met redelijk afgeronde verhaallijnen.
Volgend jaar ga ik deze post opzoeken en kijken wat er van klopt.
quote:The article also included this interesting quote from co-creator and showrunner David Benioff:
“It’s important to point out that that we have the largest cast on television right now. We introduced dozens of new characters in season two. If you hurl 300 characters at an audience, the story collapses under the weight of too many faces, too many names, and too many subplots. We need to be just as mindful of the audience members who have never read the books as we are of the readers; the series will fail if we only appeal to those who already know the characters. So we try to be parsimonious about how many new roles we introduce to the story and when we introduce them.”
Er gebeurt echt niet genoeg voor 2 seizoenen tv. Ik heb zelf erg genoten van AFFC maar er gebeurt gewoon niet veel, in ADWD gebeurt nog minder naar mijn mening (wat ik echt een verschrikkelijk boek vond). Alle machtsverhoudingen zijn hetzelfde aan het eind van deze 2 boeken, oftewel je staat 2 seizoenen stil qua plot. Zelf hoop ik dat ze het beruchte 5-year gap dat GRRM origineel in de boeken schreef wel gaan hanteren in de serie. Dit zou er iig voor kunnen zorgen dat Dany wat sneller in Westeros terechtkomt ipv het 'oninteressante' Meereen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:29 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dat valt best mee, er gebeurt wel meer in die boeken. Daarnaast is het in de serie chronologisch, dus je hebt niet meer dat je een boek lang karakters mist en dat lost al heel veel op. Daarnaast komt er ook een zooi karakters bij. Boek 6 en 7 zouden 1500 blz worden als ze daar per stuk maar 1 seizoen van wordt gemaakt, dan ga je ontzettend veel uit de boeken missen.
quote:Op woensdag 30 mei 2012 01:01 schreef MAHL het volgende:
[..]
Oooh, dat zal wel eens heel goed kunnen! Maar wat heeft hij dan allemaal gezegd wat waar werd?
quote:"Fool's blood, king's blood, blood on the maiden's thigh, but chains for the guests and chains for the bridegroom, aye aye aye."
This mumbling from Patchface seems to match the aftermath for the Red Wedding quite well. The slaughter did not begin until the Frey bride of Edmure Tully was deflowered, thereby sealing the marriage beyond the possibility of easy annulment and Edmure and the surviving guests were chained.
Moet voor de gein deze review op Amazon erover lezen: http://www.amazon.com/rev(...)deID=&tag=&linkCode=quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:22 schreef Nagil het volgende:
[..]
Er gebeurt echt niet genoeg voor 2 seizoenen tv. Ik heb zelf erg genoten van AFFC maar er gebeurt gewoon niet veel, in ADWD gebeurt nog minder naar mijn mening (wat ik echt een verschrikkelijk boek vond).
quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:47 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Moet voor de gein deze review op Amazon erover lezen: http://www.amazon.com/rev(...)deID=&tag=&linkCode=
Vat goed samen waar het mis gaat in het boek.
quote:Stannis gritted his teeth.
Victarion did something crazy or whatever.
"Why am I even in these books?" Asha called out, but was ignored.
Als voorbeeld Tyrion omdat veel mensen vinden dat hij alleen maar op een bootje zit.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:22 schreef Nagil het volgende:
[..]
Er gebeurt echt niet genoeg voor 2 seizoenen tv. Ik heb zelf erg genoten van AFFC maar er gebeurt gewoon niet veel, in ADWD gebeurt nog minder naar mijn mening (wat ik echt een verschrikkelijk boek vond). Alle machtsverhoudingen zijn hetzelfde aan het eind van deze 2 boeken, oftewel je staat 2 seizoenen stil qua plot. Zelf hoop ik dat ze het beruchte 5-year gap dat GRRM origineel in de boeken schreef wel gaan hanteren in de serie. Dit zou er iig voor kunnen zorgen dat Dany wat sneller in Westeros terechtkomt ipv het 'oninteressante' Meereen.
Ik weet dat heel veel mensen het niet met me eens zijn, maar ik zou graag iemand een breakdown ala Zhenar doen van 20 afleveringen AFFC en ADWD.
Dat idee heb ik dus ook, bepaalde verhaallijnen kunnen in seizoen 4 naar voren worden gehaald. Cersei vs. Margery, Kingsmoot, introductie van de Martells bijvoorbeeld. Dan kan alles in seizoen 5 netjes worden afgerond.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:23 schreef MAHL het volgende:
Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze het gewoon mixen, seizoen 3 wordt dan eerste helft van boek 3, seizoen 4 dan tweede helft boek 3 + nog wat van boek 4 en seizoen 5 rest van boek 4 en boek 5.
Strong Belwas is toch wel een van de leukste 'side' characters. Zou erg sonde zijn als hij niet gecast wordt, en kan me niet eens 1% voorstellen dat hij gemixt wordt met Daario. Karakters verschillen enorm.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:33 schreef Zhenar het volgende:
Over de cast van seizoen 3: het valt vooral op dat Strong Belwas er niet bij zit en Daario wel. Heb zo het vermoeden dat die characters worden samengevoegd...
Maar dan kunnen ze beter stoppen na boek 3, aangezien arya voor het grootste gedeelte ook alleen is, net als Sansa en Sam. Tywin, Joffrey, Rob, Catelyn, the Mountain, the hound zijn allemaal dood. Tyrion blijft sowieso langer dan een seizoen weg bij de rest, ook in boek 6 zal die niet ineens bij de rest zijn. De nieuwe karakters zijn niet interessant genoeg als mede de verhaallijnen. Boek 6 en 7 zullen daar geen verandering in brengen, Dany zal heus niet binnen drie hoofdstukken op het strand van westeros staan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:27 schreef Nagil het volgende:
Ik kan je nu al verklappen dat tv-kijkers het niet zullen accepteren dat Tyrion 1 heel seizoen verwijderd is van alle hoofdrolspelers, en dan weer pas een heel seizoen later mee gaat doen in het spelletje als hij Dany in zicht krijgt. Dit mag echt maximaal 1 jaar duren.
Verhaallijn van Quentyn kan ook geschrapt worden ja (behalve het einde dan), ook al vond ik die erg leuk (maar zal het daar niet over hebben, ik weet hoe zeer die hoofdstukken gehaat zijnquote:Op donderdag 31 mei 2012 20:15 schreef Nagil het volgende:
[..]
Dat idee heb ik dus ook, bepaalde verhaallijnen kunnen in seizoen 4 naar voren worden gehaald. Cersei vs. Margery, Kingsmoot, introductie van de Martells bijvoorbeeld. Dan kan alles in seizoen 5 netjes worden afgerond.
Hij is leuk idd, maar niet erg belangrijk voor het verhaal. Toch wel één van de eersten die geschrapt zou kunnen worden.quote:Strong Belwas is toch wel een van de leukste 'side' characters. Zou erg sonde zijn als hij niet gecast wordt, en kan me niet eens 1% voorstellen dat hij gemixt wordt met Daario. Karakters verschillen enorm.
Dat zou ook kunnen ja, aangezien de makers al weten hoe het verhaal eindigt en dus weten hoe ze het er naartoe moeten sturen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:10 schreef Tweek het volgende:
[..]
Wat ze ook kunnen doen is boek 4 en 5 compleet los laten en zelf wat schrijven op zo'n manier dat het weer aansluit met boek 6.
Qua karakters zijn ze niet echt verenigbaar idd, maar qua plaats in het plot wel. Je hebt een sterke krijger, die dekmantal is voor Greybeard, comic relief biedt en aan haar zijde vecht. En dan heb je een sterke krijger, die love interest voor Dany is, wat comic relief biedt en aan haar zijde vecht. Dat is niet wederzijds uitsluitbaar.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:15 schreef Nagil het volgende:
[..]
Strong Belwas is toch wel een van de leukste 'side' characters. Zou erg sonde zijn als hij niet gecast wordt, en kan me niet eens 1% voorstellen dat hij gemixt wordt met Daario. Karakters verschillen enorm.
Dat is idd het beste idee. En dan ga ik zelf verder door te stellen dat ik hoop dat de schrijvers gewoon de boeken grotendeels moeten loslaten na boek 3 en zelf een eind aan het verhaal gaan verzinnen. GRRM heeft boek 6 toch niet op tijd af ook al doen ze 2 seizoenen over boek 4 en 5. De druk is dan dus ook niet groot om die boeken nauwkeurig te volgen en ze kunnen geheel een eigen twist aan het verhaal geven. Er zijn denk ik weinig boekenlezers die gaan balen als ze die boeken niet verfilmen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:10 schreef Tweek het volgende:
[..]
Wat ze ook kunnen doen is boek 4 en 5 compleet los laten en zelf wat schrijven op zo'n manier dat het weer aansluit met boek 6.
Ik heb zo'n gevoel dat patchface wel eens belangrijk kan worden door zijn prophecysquote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:42 schreef Gwywen het volgende:
Komt Patch er dan toch wel in?
Leuk. Ik zie een acteur voor me die die rol imho perfect kan invullen, maar ik weet zijn naam niet dus die houden jullie van me tegoed.
Die Theon wordt met de dag waanzinnigerquote:
Dat wordt alleen nog maar erger als er reepjes huid worden afgestroopt enzoquote:
Zoek toch eens op? Ben benieuwd welk beeld jullie hebben bij Patchface.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:42 schreef Gwywen het volgende:
Leuk. Ik zie een acteur voor me die die rol imho perfect kan invullen, maar ik weet zijn naam niet dus die houden jullie van me tegoed.
Is dit nog steeds zo? Op deze pagina wordt toch uitvoerig over ADWD gesproken...quote:Het gaat hier dus over de serie Game of Thrones, maar dan wel met de kennis van de eerste vier boeken uit de A Song of Ice and Fire reeks. Verzoek om alles over A Dance with Dragons dus wel achter spoilers te houden!
Ja.quote:Op zondag 3 juni 2012 14:26 schreef eQuaL het volgende:
Hoofdstukken van Winds of Winter sowieso maar buiten bespreking laten lijkt me?
Een rode haring is vals spoor. Het komt uit een broodje-aapverhaal uit de vossenjacht:quote:Op zaterdag 2 juni 2012 02:22 schreef Nagil het volgende:Red Herrings (waar komt die term eigenlijk vandaan?)
Bronquote:The idiomatic sense of "red herring" has, until very recently, been thought to originate from a supposed technique of training young scent hounds. There are variations of the story, but according to one version, the pungent red herring would be dragged along a trail until a puppy learned to follow the scent. Later, when the dog was being trained to follow the faint odour of a fox or a badger, the trainer would drag a red herring (whose strong scent confuses the animal) perpendicular to the animal's trail to confuse the dog. The dog would eventually learn to follow the original scent rather than the stronger scent. An alternate etymology points to escaping convicts who would use the pungent fish to throw off hounds in pursuit.
Ik niet, maar ik vind eigenlijk dat dit topic vooral bedoeld is om de boeken in vergelijking met de serie te bespreken dus heel veel over het laatste boek is m.i. gewoon offtopic.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:53 schreef MAHL het volgende:
Kunnen dat denk ik wel achterwege laten nu, ik vermoed dat iedereen die met ADWD bezig was deze inmiddels wel uit heeft
Inderdaad, niet doorheen te komen zo saai, gaat echt helemaal nergens overquote:Op zondag 3 juni 2012 14:25 schreef Young_David het volgende:
Nog niet eigenlijk. Gaat erg langzaam ... 't is wat wachten op de spanning nog.
Echt niet eens met de mensen die ADWD saai vonden. Natuurlijk bevat het saaie en spannende stukken, maar dat was met alle boeken zo. De focus ligt op o.a. Daenerys, Tyrion & Jon. Verder zijn er nog tal van andere characters die worden behandeld.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik heb ADWD ook nog niet gelezen, dus zou spoiler-tags wel waarderen.
Twijfel trouwens heel erg om überhaupt aan ADWD te beginnen, ik lees dat er weinig vaart zit in het boek en het focust zich vooral op Danaerys?
Ik heb haar hoofdstukken in vorige boeken al regelmatig geskipt omdat ik er niks aan vond.
Overweeg zelfs om het af te doen met een uitgebreide samenvatting.
Ik ook niet. Er gebeurt toch wel heel veel, bepaalde dingen die we ons altijd al afvroegen worden beantwoord, andere verwachtingen die in eerdere boeken werden opgebouwd worden juist helemaal niet ingelost, er worden nieuwe personages geïntroduceerd en al met al gebeurde er toch heel wat.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:47 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Echt niet eens met de mensen die ADWD saai vonden.
Wellicht is dit meer iets voor het boekentopic? Maar zou graag willen horen wat je bedoelt. Heb zelf pas net ADWD uit namelijk, dus heb nog niet echt veel theorieën gelezen...quote:Op zondag 3 juni 2012 22:50 schreef Pek het volgende:
Laten we er niet omheen draaien, het is gewoon erg slecht geschreven. Het draait maar in rondjes, GRRM heeft geen idee waar hij heen wil
Dit is het boekentopic? Of word ik nu echt malende?quote:Op zondag 3 juni 2012 22:52 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Wellicht is dit meer iets voor het boekentopic? .
A Song of Ice and Fire - George R.R. Martin #4 The north remembersquote:Op zondag 3 juni 2012 22:54 schreef Pek het volgende:
[..]
Dit is het boekentopic? Of word ik nu echt malende?
Dat was het allereerste topic, die heeft wel bestaansrecht lijkt me...quote:Op zondag 3 juni 2012 23:40 schreef Pek het volgende:
Jezusfuckingchrist, is het dan nooit genoeg, wat topics betreft?
Ja die vond ik ook erg mooiquote:
Hahahahahaquote:Op maandag 4 juni 2012 13:24 schreef TWP het volgende:
[..]
Dat vond ik juist wel. Voor iedereen was het een einde van een periode en staan ze aan het begin van een nieuw 'avontuur'. Het kopen van schepen om naar Westeros te varen, de vrijheid van Sansa en Arya, Snow die naar The King in the North gaat, de white walkers die oprukken etc. Elk belangrijk personage werd wel even geüpdatet, zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |