quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:55 schreef Wihakayda het volgende:
Ik weet in ieder geval dat ikzelf hoofdstukken lang heb gedacht dat ze dood waren.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:34 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Echt? Ik heb het geen seconde gedacht...
Ik las het op de een of andere manier pas toen het bericht bij Cat aankwam, en toen heb ik als een gek terug gebladerd, om te kijken wat ik gemist had, maar kon het niet echt vindenquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:34 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Echt? Ik heb het geen seconde gedacht...
Heb ik wat gemist?quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:18 schreef Bellatrix het volgende:
En Jeyne is niet blank in de boeken, kan ook niet als haar overgrootoma Maggy the Frog is.
Nee, ze heeft het fout, ze verward een één of andere heks die Cersei heeft vervloekt met de oma van die chick die een bosheks oid was.quote:
Helemaal niet vergezocht, ik vond het er juist veel te dik bovenop liggen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:24 schreef MAHL het volgende:
Maar 'Maegi' is gewoon een benaming voor 'magiër' daar. Dus het zou kunnen, maar vind het ietwat vergezocht.
Het stond volgens mij niet letterlijk in de boeken maar het is bekend datGawen Westerling vlak bij Casterley Rock woonde en er is nog verschillende keren naar gehint dat die oma en Meggi the Frog dezelfde waren.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:29 schreef Kirov het volgende:
[..]
Nee, ze heeft het fout, ze verward een één of andere heks die Cersei heeft vervloekt met de oma van die chick die een bosheks oid was.
Edit: Volgens wikipedia is het zo maar ik herriner me dat totaal niet :S
quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:29 schreef Kirov het volgende:
[..]
Nee, ze heeft het fout, ze verward een één of andere heks die Cersei heeft vervloekt met de oma van die chick die een bosheks oid was.
Edit: Volgens wikipedia is het zo maar ik herriner me dat totaal niet :S
Ik vond dat zo grappig hoe Olenna Redwyne grapjes maakte over dat nummerquote:
Ja ze geven er wat aparte wendingen aan. Moet nog zien of het beter uitpakt al ben ik bang van niet.quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:03 schreef Luuksor het volgende:
Wat mij opviel.. Nu Jaime zijn achterneef heeft vermoord, gaat het Kingslayer/Kinslayer idee van later in boek 4 niet meer op.. Dat was toch wel een vrij belangrijk moment tussen Jaime en Tyrion..
Mja, ik vond dat een hele slechte scene, zat met plaatselijke schaamte te kijken toen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:03 schreef Luuksor het volgende:
Wat mij opviel.. Nu Jaime zijn achterneef heeft vermoord, gaat het Kingslayer/Kinslayer idee van later in boek 4 niet meer op.. Dat was toch wel een vrij belangrijk moment tussen Jaime en Tyrion..
Nederlands is een kuttaalquote:
Sommige karakters zijn wel even irritant als in de boeken zoals Catelyn Stark en Daenerysquote:Op donderdag 17 mei 2012 13:48 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vond het ook niets. Het strookt niet met het karakter van Jaime zoals hij is in het boek.
Vind het wel jammer dat ze niet gewoon dood bleef.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:02 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind Catelyn iets sympathieker overkomen in de serie, maar dat komt ook doordat ze haar hebben veranderd. Misschien wilden ze de schok van de Red Wedding erger maken?
Dany is gewoon vervelend en saai...
Denk niet dat ze haar dood laten gaan, tenminste nu nog niet. Dan zouden ze haar net zo goed gewoon in de Red Waste kunnen laten sterven zoals in het boek. Missandei is overbodig denk ik, ze is in het boek alleen maar een tolk, dus die kunnen ze net zo goed weglaten.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:11 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vond Irri veel leuker. Is ook niet zeker of Doreah nog leeft, ze is verdwenen. Ik kijk uit naar Missandrei (sp?).
Ik vind Ygritte geweldig, en hopelijk gaat ze niet net zo vaak "you know nothing Jon Snow" zeggen als in het boek. Ik was echt blij dat ze doodging
Ik hoop dat ze elkaar doden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:53 schreef Angelof9 het volgende:
Ik kan echt niet wachten totdat Jaime Cersei wurgt!
Ze zei op een gegeven moment "you know nothing" 3x per bladzijde, ik ging me er zo aan ergeren. Verder vond ik het wel jammer. Arme Jonquote:Op donderdag 17 mei 2012 16:16 schreef MAHL het volgende:
[..]
Je was blij dat Ygritte doodging? Vond het eigenlijk één van de emotionelere momenten in de serieMaar was wel noodzakelijk voor Jon's karakterontwikkeling.
die Alton was wel een verre achterneef volgensmij, dus Kinslayer is hij in mijn ogen niet.quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:03 schreef Luuksor het volgende:
Wat ontbreekt bij veel van deze covers op youtube is de drum. Het is juist hetgeen wat het nummer zo onheilspellend maakt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:09 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Ik vond dat zo grappig hoe Olenna Redwyne grapjes maakte over dat nummer.
Ik denk dat Jaime nog wel eens het zwart aan zou kunnen nemenquote:Op donderdag 17 mei 2012 16:24 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze elkaar doden.Lekker symbolisch.
Ja, nee, Jaime zou zoiets niet vrijwillig doen denk ik.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:31 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik denk dat Jaime nog wel eens het zwart aan zou kunnen nemen
Nou, nadat zijn hand is afgehakt en hij een beetje verdwaald is geworden zie ik hem het anders nog wel doen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:02 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja, nee, Jaime zou zoiets niet vrijwillig doen denk ik.
Is dat trouwens de aflevering waar zoveel budget in zit?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[ afbeelding ]
Preview van battle of Blackwater. Kwam ik tegen op tumblr.
Jup, als het goed is ook de enige veldslag die ze volledig laten zien. GRRM heeft hem geschreven dus mijn verwachtingen zijn hoogquote:Op zaterdag 19 mei 2012 02:08 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Is dat trouwens de aflevering waar zoveel budget in zit?
Ik kan niet wachten!1quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:05 schreef Kirov het volgende:
[..]
Jup, als het goed is ook de enige veldslag die ze volledig laten zien. GRRM heeft hem geschreven dus mijn verwachtingen zijn hoog
als je goed kijkt zie je de ketting op het plaatje.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de terreur van het wildfire. En wanneer ze de ketting introduceren, want die zou nu toch wel in de maak moeten zijn. Als ze 'm gebruiken dan.
Misschien dat de chain ook een verrassing voor de kijker moet zijn, dat Tyrion die allang heeft laten maken maar dan off-screen... Vind het persoonlijk wel zo relevant dat Tyrion de held van Blackwater wordt op alle fronten. (En daar vervolgens helemaal geen erkenning voor krijgt)quote:Op zondag 20 mei 2012 03:02 schreef Nagil het volgende:
[..]
als je goed kijkt zie je de ketting op het plaatje.
In de boeken was het toch ook min of meer een verrassing?quote:Op zondag 20 mei 2012 14:53 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Misschien dat de chain ook een verrassing voor de kijker moet zijn, dat Tyrion die allang heeft laten maken maar dan off-screen... Vind het persoonlijk wel zo relevant dat Tyrion de held van Blackwater wordt op alle fronten. (En daar vervolgens helemaal geen erkenning voor krijgt)
Volgens mij was het wel duidelijk dat al het ijzer wat gespaard kon worden naar de smidsen moest omdat ze ergens mee bezig waren.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:46 schreef Sitethief het volgende:
[..]
In de boeken was het toch ook min of meer een verrassing?
Ja maar er werd niet expliciet een ketting genoemd die daar geplaatst zou worden.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:40 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Volgens mij was het wel duidelijk dat al het ijzer wat gespaard kon worden naar de smidsen moest omdat ze ergens mee bezig waren.
Volgens mij gaat Tyrion in het begin van het boek naar zo'n smid en zegt hij hem vrij letterlijk een gigantische ketting te maken. Alleen het doel ervan is geloof ik niet meteen duidelijk geloof ik. Maar volgens mij zit Tyrion zich ook nog in de aanloop naar de aankomst van Stannis druk te maken of de ketting wel op tijd af komt.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:59 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Ja maar er werd niet expliciet een ketting genoemd die daar geplaatst zou worden.
die 16 minuten komen uit een 'verkeerd vertaald' interview, dus ga er maar niet vanuit dat dit klopt.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:48 schreef Gwywen het volgende:
De Blackwater scene gaat 16 minuten duren, aan één stuk voor zover ik heb begrepen. Een beetje "beginscene Saving Private Ryan"-idee. Ik ben heel benieuwd. Vorig seizoen vond ik de aflevering die GRRM zelf had geschreven ook de beste.
Qua actie misschien maar de dialogen en het acteerwerk niet.quote:
Bepaalde scènes en details inderdaad wel.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:00 schreef Zhenar het volgende:
Ik denk dat je als boekenpurist echt zit te kwijlen bij een aflevering als deze. Weinig actie, maar wel veel relevante info die het verhaal stukken rijker maakt.
Euh, ze vertelde juist dat niet alleen Varys little birds heeft... met andere woorden ze kwam hierachter zonder de hulp van Varys. Die in de boeken ook juist Shae verstopt heeft.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:23 schreef Zhenar het volgende:
Ik las op een ander forum de vraag of Varys opzettelijk de verkeerde hoer naar voren heeft geschoven om Tyrion te helpen. Had dat zelf helemaal niet bedacht, maar ik vond al dat Tyrion zo relaxt tegen Varys deed nadat Cersei praktisch had bekend dat ze via the Spider op het spoor van Shae/Ros was gekomen. Maar dit is wel een logische verklaring eigenlijk.
Daarom vond ik het deze aflevering ook zo raar dat Shae 5 minuten later daar midden in het vertrek van Tyrion stond, buiten op het balkon notabene.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:27 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Die in de boeken ook juist Shae verstopt heeft.
Ja, mooie was dat.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:31 schreef Zhenar het volgende:
"I have certain sympathy for odd little boys"
"You and Varys both."
Ik moest lachen
Hm... heb de scene teruggekeken en daar heb je wel gelijk in. Alleen kan het nog altijd zo zijn dat ze het wel via Varys heeft gehoord, maar doet alsof ze er zelf achter kwam. Waarom begint ze anders het gesprek opeens met een referentie naar Varys? En Cersei refereerde ook specifiek aan een Lannister-lion necklace... Heeft Ros die ergens in de serie van Tyrion gekregen? Kan het me niet herinneren (maar hij heeft haar nog wel geneukt in Winterfell).quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:27 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Euh, ze vertelde juist dat niet alleen Varys little birds heeft... met andere woorden ze kwam hierachter zonder de hulp van Varys. Die in de boeken ook juist Shae verstopt heeft.
Ha, dan vind ik het wel tof gedaan eigenlijk! Anders dan in de boeken, maar laat blijken dat de schrijvers van de serie vooruit denken, ook met de veranderingen die ze aanbrengen. Primaquote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:41 schreef Bellatrix het volgende:
Ja die kreeg ze in seizoen een van Tyrion. Liet ze zien aan Theon.
Zou seizoen 3 Cersei-flashbacks gaan bevatten naar Maggy The Frog?quote:Op maandag 21 mei 2012 19:49 schreef VeX- het volgende:
Ik vond het opvallend hoe vijandig de Lannisters en dan met name Cersei en Tyrion tegen elkaar zijn. Is het nou echt nodig om onderling nog op die manier ruzie te gaan maken terwijl Stannis voor de deur staat om iedereen levend te verbranden?![]()
Dat was een vrij geforceerd momentje om wat achtergrond in dat karakter te krijgen. We moesten dus te weten komen dat ze van edel bloed is, maar een gouden hart heeft en op één of andere manier problemen had met slavernij.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:18 schreef Angelof9 het volgende:
Ik viel echt bijna in slaap bij dat zeikverhaal van haar en d'r verdronken broertje. Ik begreep echt het nut er niet van in.
quote:By threatening to select Jaqen himself as her third choice, Arya ultimately forced him to help free the Northmen imprisoned at Harrenhal.
Once his debt was filled, Jaqen prepared to take his leave, but first gave Arya an old iron coin and instructed her to give it to any man of Braavos saying the words "valar morghulis" should she ever need more help. Then he announced that "Jaqen H'ghar" must die, and passed a hand over his face. His entire face magically reshaped into that of a hook-nosed man with a gold tooth.
aaahquote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:39 schreef MAHL het volgende:
De laatste aflevering heet 'Valar Morghulis', dus ik denk dat we Jaqen nog wel een keer tegenkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |