Deel 2quote:Via google ben ik hier terecht gekomen.. Ik heb al een aantal tips over dit onderwerp gelezen maar deze zijn in Tilburg bijna niet van toepassing. (Leger des Heils etc.)
Ik ben een jongedame van 22 jaar.. Moeilijke jeugd, PTSS, Borderline... Zit nu te wachten op WaJong.. Die blijft nog een maand weg..
Samen met mijn man zit ik in de schuldsanering omdat ik jong uit huis getrapt ben zonder spullen zonder geld en dus schulden opliep, en leven we van leefgeld.. Per week krijgen we zo'n 25 euro. Door een stomme fout van die schuldsanering krijgen we deze week pas leefgeld op vrijdag.. Inmiddels zijn alle restjes droge rijst, droge spaghetti etcetera op en hebben we al anderhalve dag niet gegeten.. Ik ben doodmoe en voel me hondsberoerd..
Kortom:
Wie heeft er tips de week tot vrijdag rond te komen zonder geld, en voor daarna: waar doe ik de meest goedkope boodschappen? Ik neem altijd al euroshopper merk en ga altijd de aanbiedingen na maar wil zo graag een voorraadje hebben zodat we een paar dagen zonder geld door kunnen komen.. Tot nu toe haal ik per week voedsel in huis en is dat na die week geheel op en als het leefgeld dan niet op tijd komt hebben we een probleem..
Alle tips zijn welkom!
Deze mevrouw is zo wijs als een oude olijvenboom die al tig jaren in de grond staatquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:37 schreef ElisaB het volgende:
Tot die tijd ga je fijn met frisse moed voort. En geniet je even van de wetenschap dat het leven best nog leuk kan zijn. Dat je gewoon moet doorzetten en dat het wel goed zal komen.
Dat dus
Nee roken niet. Lees deel 1.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:40 schreef MCH het volgende:
Ik wil nou eigenlijk wel even weten of TS en man roken?
Zie deel 1: Nee.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:40 schreef MCH het volgende:
Uuuhm, en dat vraag je uitgerekend nu ik financieel het slechtst voorsta? Ik kan mijn vriendin niet eens aanbieden haar buikje te komen voleten bij mij thuis. En nee, ik red me prima, geen behoefte aan donaties of andere lieve gebarenquote:
Ik ben baldadig aan het wordenquote:
Nee, wij roken nietquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:40 schreef MCH het volgende:
Ik zei "mag", niet "moet"quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:41 schreef Kloonhommel het volgende:
Uuuhm, en dat vraag je uitgerekend nu ik financieel het slechtst voorsta?
okquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik zei "mag", niet "moet"
Geen probleem hoor
Helaas, vakantiegeld van manlief wordt meegenomen in de schulden en extra uitgekeerd aan schuldeisers... en zelf krijg ik pas volgend jaar vakantiegeld, 1e storting wajong is nog niet geweest...quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:41 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Uuuhm, en dat vraag je uitgerekend nu ik financieel het slechtst voorsta? Ik kan mijn vriendin niet eens aanbieden haar buikje te komen voleten bij mij thuis. En nee, ik red me prima, geen behoefte aan donaties of andere lieve gebaren
Oh, ik heb zelfs een auto, die me minimaal 75 euro p mnd kost, ook al zou ik er niets mee doen, en kan ik slechts 1 keer per maand volgooien. Dus als het echt moet, als ik echt zonder eten kom te zitten kan ik mijn auto nog verkopen. Ik hou hem alleen maar omdat ik hoop sneller werk te vinden. Daarnaast heb ik mijn pleegouders ook nog die me meteen brood zouden geven als ik er maar om vroeg. Dus wat dat allemaal betreft heb ik het beter dan TS.Oh, krijg vakantiegeld deze maand. TS misschien ook?
![]()
Vind jullie allemaal wel lief mbt TS enz. En dat ElisaB een gouden wijf is wist ik allang.
Dat is minder. Je kan nu dankzij enkele lieve mensen hier weer over vers brood en toebehoren beschikken, wens je een fijn maaltijdquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:44 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Helaas, vakantiegeld van manlief wordt meegenomen in de schulden en extra uitgekeerd aan schuldeisers... en zelf krijg ik pas volgend jaar vakantiegeld, 1e storting wajong is nog niet geweest...
Ben maar blij dat je niet in deze situatie zit... Ik gun het niemand...
Ja, maar uiteindelijk kom je als 't goed is uit die situatie. En tegen die tijd, als jullie alles weer op de rails hebben, dan kun je misschien een keer wat terug doen voor iemand die het hard nodig heeftquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:44 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Helaas, vakantiegeld van manlief wordt meegenomen in de schulden en extra uitgekeerd aan schuldeisers... en zelf krijg ik pas volgend jaar vakantiegeld, 1e storting wajong is nog niet geweest...
Ben maar blij dat je niet in deze situatie zit... Ik gun het niemand...
ZO mag Paniekje mijn 10 euro wel besteden idd.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:46 schreef CoolGuy het volgende:
En tegen die tijd, als jullie alles weer op de rails hebben, dan kun je misschien een keer wat terug doen voor iemand die het hard nodig heeft
Nee, heeft ze zich al lang voor verantwoord. Had je het vorige deel gelezen, dan had je het geweten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:40 schreef MCH het volgende:
Zet het dan ff in startpostquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, heeft ze zich al lang voor verantwoord. Had je het vorige deel gelezen, dan had je het geweten.
Verder nog vragen?
Maar ja... moeten we dan ook gaan vragen of ze tampons gebruikt (opgevouween wc-papier is goedkoper), of ze boter op brood eet (zonder is goedkoper), hoeveel velletjes WC-papier ze gebruikt na het plassen, of ze de verwarming niet te hoog heeft...quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:50 schreef Kloonhommel het volgende:
Zet het dan ff in startpost(TS is geverifieerd als echt persoon met giga financiële problemen en rookt niet en wat voor info jullie ook nog mogen hebben)
Vleeswaren van de Aldi zijn zalig!quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:45 schreef Kloonhommel het volgende:
Ken je aldi/lidl? Daar hebben ze best goedkoop vleeswaar / broodbeleg. Daar haal ik momenteel mijn boodschappen ook.
Goed zo!quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:55 schreef Paniekje het volgende:
Ik ga jullie morgen lekker laten meegenieten, zal er wel niet allemaal tegelijk op staan maar zolang het maar eten is ben ik al blij.. had nooit durven dromen dat ik straks gewoon normaal avondeten kan koken.... heerlijk!
En dit is inderdaad een wijze les, zodra ik op de rails ben zal ik ook zeker mensen de hulp bieden die ik gekregen heb.... Misschien ook leuk om vrijwilligerswerk te gaan doen bij de voedselbank als ik er straks zelf ook kom, of van die instanties... kan ik toch al iets doen ookal heb ik het geld nog niet!
Ik ben sinds ik 2 jaar terug aan de prikpil ging niet meer ongesteld geweest dus tampons of wc papier beide niet nodig.... boter neem ik de goedkoopste 55ct.. wc papier dat weet ik echt niet en de verwarming staat hier zoiezo uit van februari tot oktober.. okt tm febr niet hoger dan 2.quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:54 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar ja... moeten we dan ook gaan vragen of ze tampons gebruikt (opgevouween wc-papier is goedkoper), of ze boter op brood eet (zonder is goedkoper), hoeveel velletjes WC-papier ze gebruikt na het plassen, of ze de verwarming niet te hoog heeft...
Het is niet aan mij te beslissen wat ze met haar geld doet
En nu gaat ze nog braaf antwoord geven ookquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:57 schreef Paniekje het volgende:
Ik ben sinds ik 2 jaar terug aan de prikpil ging niet meer ongesteld geweest dus tampons of wc papier beide niet nodig.... boter neem ik de goedkoopste 55ct.. wc papier dat weet ik echt niet en de verwarming staat hier zoiezo uit van februari tot oktober.. okt tm febr niet hoger dan 2.
Da's waar, maar daarna mag ik weer terug naar bed hoorquote:Op woensdag 16 mei 2012 01:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En nu gaat ze nog braaf antwoord geven ook :
Mensch, ga genieten van je tijdelijke relatieve rust! Over twee uur en een kwartier gaat bij jullie de wekker weer
Het is jullie gegund en slaap lekker!quote:Op woensdag 16 mei 2012 01:59 schreef Paniekje het volgende:
Da's waar, maar daarna mag ik weer terug naar bed hoor
Toch wel verstandig, ik ga lekker naast t mannetje liggen en in zn oor fluisteren dat we morgen eindelijk weer ns lekker kunnen eten...
Echt allemaal heel erg bedankt!!!!!!!!!!!!
De groetjes.quote:Op woensdag 16 mei 2012 02:04 schreef Paniekje het volgende:
Ik hoop dat ze zich net zo goed voelen als ze mij mezelf laten voelen...
Ga nu echt mijn bed opzoeken... Nogmaals, Thanks
Ik zal dit zeker nooit vergeten
Nachtelijk fok maakt wat los in mensen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 02:15 schreef vamperotica het volgende:
Kom hier binnen vallen...Heb enkel de laatste paar posts gelezen en maak daaruit op dat je in ieder geval morgen uitde brand bent?
En hier:quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:29 schreef Maanvis het volgende:
Hier ook gratis dingen: http://www.gratiz.nl/
(1999 site design alert!)
Wat boeit dit? Denk je dat mensen voor de lol 2 dagen zonder eten gaan zitten? Ze heeft ook een internetabbonnement. Die heeft ze, zoals ze aangeeft, nodig om werk te vinden (en haar man heeft werk). Mét een mobiel en een auto vergroot je ook je kansen op inkomen, dus zijn het geldopbrengende middelen (naast dat haar man het waarschijnlijk gebruikt voor woon-werkverkeer. Verder zullen dit soort middelen gekocht zijn toen er nog wat geld was: ze heeft nu geen geld omdat instanties langs elkaar heen liepen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Vraag me af of de originele TS wel een mobieltje en auto heeft. Doet me denken aan dat filmpje waarin een vrouw met de auto naar de Voedselbank gaat
Ik zie vaker mensen die het "slecht" hebben maar die ondertussen wel allerlei luxe goederen er op nahouden. En TS wacht op Wajong dus een auto vergroot nou niet echt de kansen op een baanquote:Op woensdag 16 mei 2012 08:46 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat boeit dit? Denk je dat mensen voor de lol 2 dagen zonder eten gaan zitten? Ze heeft ook een internetabbonnement. Die heeft ze, zoals ze aangeeft, nodig om werk te vinden (en haar man heeft werk). Mét een mobiel en een auto vergroot je ook je kansen op inkomen, dus zijn het geldopbrengende middelen (naast dat haar man het waarschijnlijk gebruikt voor woon-werkverkeer. Verder zullen dit soort middelen gekocht zijn toen er nog wat geld was: ze heeft nu geen geld omdat instanties langs elkaar heen liepen.
Ik heb een beetje hoofdpijn, maar verder voel ik me wel goed. Dank uquote:Op woensdag 16 mei 2012 02:03 schreef MCH het volgende:
Hoe voelen al die geldgevende fokkertjes zich nou dan?
quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:32 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb alles gelezen, wat een geweldige users hebben we hier toch
Elies, als ik iets kan doen, gil maar
quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:01 schreef Paniekje het volgende:
Zo mensen, ik wordt net wakker (slaap altijd erg lang door medicatie... deze wordt vergoed)
Ik kijk op mijn rekening en ik weet niet wat ik zie,
Jullie hebben maar liefst 105 euro met zijn allen overgemaakt! Niet te geloven, daar eet ik normaal een hele maand van!!!!!!!!
Krijg net dm's dat er nog meer aan gaat komen... Dit is niet te geloven.
Ik belde net mijn man op op zijn werk. Hij geloofde me niet meteen, maar toen ik hem eenmaal verteld had waar dat bedrag vandaan kwam begon ook hij te huilen en vroeg mij in tranen of ik vanavond spaghetti wil maken, dat is al zo lang geleden....
Jongens, ik ga zometeen vast voor 30 boodschappen doen, de rest houd ik even in de knip voor de rest van de week.. Foto van de boodschappen komt er aan..
Wat hebben jullie ons blij gemaakt!!!!!!!!!!!
Geniet er van!quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:01 schreef Paniekje het volgende:
Zo mensen, ik wordt net wakker (slaap altijd erg lang door medicatie... deze wordt vergoed)
Ik kijk op mijn rekening en ik weet niet wat ik zie,
Jullie hebben maar liefst 105 euro met zijn allen overgemaakt! Niet te geloven, daar eet ik normaal een hele maand van!!!!!!!!
Krijg net dm's dat er nog meer aan gaat komen... Dit is niet te geloven.
Ik belde net mijn man op op zijn werk. Hij geloofde me niet meteen, maar toen ik hem eenmaal verteld had waar dat bedrag vandaan kwam begon ook hij te huilen en vroeg mij in tranen of ik vanavond spaghetti wil maken, dat is al zo lang geleden....
Jongens, ik ga zometeen vast voor 30 boodschappen doen, de rest houd ik even in de knip voor de rest van de week.. Foto van de boodschappen komt er aan..
Corwin I presumequote:Op woensdag 16 mei 2012 11:16 schreef CorwinofAmber het volgende:
Pasta carbonara, met echte parmazaan!!
Gebakken spekjes, zwarte peper, stevige dikke spagetti, klein blokje parmazaan erin geraspt en 1 eigeel en voor de konijnen onder ons een salade van een klein zakje rucola, met cherry tomaatjes een gele paprika en wat groene pesto / olijfolie dressing.
BAM koningsvoedsel.
Dit.quote:
Goedkopere versie wat fakking lekker is en ik samen met Mo zelfs 4 dagen van kan eten :quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:16 schreef CorwinofAmber het volgende:
Pasta carbonara, met echte parmazaan!!
Gebakken spekjes, zwarte peper, stevige dikke spagetti, klein blokje parmazaan erin geraspt en 1 eigeel en voor de konijnen onder ons een salade van een klein zakje rucola, met cherry tomaatjes een gele paprika en wat groene pesto / olijfolie dressing.
BAM koningsvoedsel.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:56 schreef ElisaB het volgende:
PM mij maar je adres, dan breng ik morgen een noodrantsoen. Ben om 10:30 bij je.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:17 schreef ElisaB het volgende:
TS en ik hebben even overlegd, maar ze geeft aan dat ze uit de brand is. Als het goed is, is er vrijdag weer vers geld, dus dan zou het weer moeten lukken. Tot die tijd heeft ze het gestorte tientje en een stapeltje tips om te kijken of ze het zichzelf iets makkelijker kan maken.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:01 schreef Paniekje het volgende:
Jullie hebben maar liefst 105 euro met zijn allen overgemaakt!
...
en vroeg mij in tranen of ik vanavond spaghetti wil maken, dat is al zo lang geleden....
Geniet ervanquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:01 schreef Paniekje het volgende:
Wel een goede tip inderdaad. Of meer aan cash geldquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:58 schreef frederik het volgende:
Niet om lastig te doen, maar ik zou utkijken met (veel) geld overmaken.
Zou vervelend zijn als er volgende week een bankbeslag zou komen te liggen van een schuldeiser die erachter gekomen is dat er geld op de rekening staat.
Dan heeft TS denk ik meer aan zo'n Elisa pakket (dus goederen, geen geld)
Dat is wel een goede samenvatting van dit topicquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:13 schreef Maanvis het volgende:
kan ook alleen op FOK!, des avonds posten dat je in geldnood zit en des ochtends meer dan 100 euro op je rekening vinden
Dit.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:13 schreef Maanvis het volgende:
kan ook alleen op FOK!, des avonds posten dat je in geldnood zit en des ochtends meer dan 100 euro op je rekening vinden
Dit. Ik voelde me gisteren echt rot dat TS zonder eten zit, terwijl de bananen hier in de fruitschaal liggen te rotten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:13 schreef Maanvis het volgende:
tssk.. ElisaB kwam pas laat de boel overnemen hier!quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:12 schreef sanger het volgende:
En ik vraag me af waarom ik dit topic eerder gemist heb.
ElisaB acties zijn altijd
Als TS in de problemen komt doordat ze nu ineens geld op d'r rekening heeft, en dat geld moet naar de schulden, prima. Zijn die schulden een ietsiepietsie meer afgelost.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:20 schreef SunshineEva het volgende:
echt geweldig, als je nog iets nodig hebt moet je het laten weten!
Ik ben alleen bang dat er nogal moeilijk gedaan gaat worden dat je nu opeens "zoveel" geld op je rekening hebt staan.
Als dat boodschappenpakket er komt, wil ik ook wel helpen.
En ik ben dan ook weer van de partij.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:54 schreef CoolGuy het volgende:
Als TS in de problemen komt doordat ze nu ineens geld op d'r rekening heeft, en dat geld moet naar de schulden, prima. Zijn die schulden een ietsiepietsie meer afgelost.
Dan moeten we het anders oplossen, dan moet er inderdaad cash geld komen, of een voedselpakket of weet ik veel wat. Ik gok zomaar dat ElisaB de organisatie daarvan op zich neemt, en als ik dan weer wat geld moet overmaken om daar aan bij te dragen, dan is dat dikke prima.
Ik weet nagenoeg zeker dat Scorpie dan in ieder geval ook weer in de bres springt, dus dan komt dat ook wel goed.
Stadsverwarming is, zeker voor 'nieuwe klanten', echt belachelijk duur inderdaad. Hier wilden ze ook ruim 100 euro voorschot rekenen, alleen voor warmte, terwijl we daarvan misschien net de helft gebruiken. Dat gaat pas omlaag als je al een tijdje klant bent en ze je verbruik weten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:03 schreef ElisaB het volgende:
Trouwens, die ¤ 150 per maand waar ze het over heeft, zijn volgens mij servicekosten, met daarin een voorschot voor stadsverwarming (en gas en water). Geen mens gebruikt voor ¤ 150 aan water per maand (afgezien van het openbare luchtzwembad hier in het durp)
Ja hoor, ik schuif wel weer.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als TS in de problemen komt doordat ze nu ineens geld op d'r rekening heeft, en dat geld moet naar de schulden, prima. Zijn die schulden een ietsiepietsie meer afgelost.
Dan moeten we het anders oplossen, dan moet er inderdaad cash geld komen, of een voedselpakket of weet ik veel wat. Ik gok zomaar dat ElisaB de organisatie daarvan op zich neemt, en als ik dan weer wat geld moet overmaken om daar aan bij te dragen, dan is dat dikke prima.
Ik weet nagenoeg zeker dat Scorpie dan in ieder geval ook weer in de bres springt, dus dan komt dat ook wel goed.
Haha na die zin van CG kon je ook haast niets anders meer zeggenquote:
Hij moet nog even bukken, maar verder is alles geregeldquote:Op woensdag 16 mei 2012 14:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Haha na die zin van CG kon je ook haast niets anders meer zeggen
Heb je hem nou al in natura terugebetaald??
Wat is er geregeld dan?quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij moet nog even bukken, maar verder is alles geregeld
Daarom zei ik 't ook zoquote:Op woensdag 16 mei 2012 14:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Haha na die zin van CG kon je ook haast niets anders meer zeggen
Heb je hem nou al in natura terugebetaald??
Daarvoor ken ik jullie niet goed genoeg, en ik ben geen psycholoogquote:Op woensdag 16 mei 2012 14:45 schreef CoolGuy het volgende:
maar kip of ei he.... zei ik 't zo omdat hij dan niet meer anders kon of wist ik dat hij 't toch wel zou doen en kon ik 't daarom zo zeggen?
Och, ik zeg dat gewoon, en als het dan weer zo is dat zijn 'bank het niet doet' dan maak ík wel weer 20 euro overquote:Op woensdag 16 mei 2012 14:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daarvoor ken ik jullie niet goed genoeg, en ik ben geen psycholoogDat vechten jullie onderling maar uit
Je bent gewoon net een wijf, altijd maar geld uit mijn zak aan het kloppenquote:Op woensdag 16 mei 2012 14:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daarom zei ik 't ook zomaar kip of ei he.... zei ik 't zo omdat hij dan niet meer anders kon of wist ik dat hij 't toch wel zou doen en kon ik 't daarom zo zeggen?
quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent gewoon net een wijf, altijd maar geld uit mijn zak aan het kloppen
TS staat nog in de winkel te dubben wat ze allemaal moet kopenquote:Op woensdag 16 mei 2012 14:55 schreef HostiMeister het volgende:
Zijn er inmiddels al foto's opgedoken van jullie boodschapjes?
Vond het zo'n leuke topics om te lezen met betrekking tot alle fok-vriendelijkheid hier![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |