H-D | maandag 14 mei 2012 @ 20:38 |
Met: Tot: En natuurlijk: Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: P544 - Kattenrug geen bekend *** Amazon 131 TheSilencer Bart-Willem '69 Hyman - '67 import P1800 geen bekend *** 144 geen bekend *** 240 ed_reeb snoertje - DL estate - 1990 242 gias 244 DeBastaard r8ality ('77 DLS) Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst) 340 PeuRac - 1.4 Variomatic uit '89 Powerflux - 1.4 Variomatic uit '86 345 mirelia 360 Pinball Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 -Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K) 440 addie Broodjepoep Dandelion Pascal86 snoertje StefanCJ swilden Mattt PeuRac - 1.7 Turbo - 1991 Man_Made_God - 1.8 - 1995 460 SuN-CRuSHeR godigita - 1.8i 480 Garagefluit Picht Greetz 740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 - vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 850 KonnieKipke TradeMarkie - T5 - OreO - R - RPowa Delnooz - 2.5 GLE 1993 SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 Pas259 ..-._---_-.- (tijdelijk ivm totalled V40) Bart-Willem (estate) MisterManiac (1996) 2.5 10V (300k) CasB 2.3 T5 Estaste (1995) 940 DucatiOwner (Estate - 1994) JJH (Estate - 1991) AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) r8ality (Estate Turbo 1996) 960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) H-D (Sedan 1991,3.0) S90 geen bekend *** C30 Abonides - D5 - DJ_WB thumper Mr.Adams SinofEnvy (2010) S40 Broertie dscx Game_Error Goochie UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 kratjuh - 2.0D Momentum Zeemon - 1998 Hyman - Phase II 2001 IrishBastard - 2.0 - 1997 V40 ArcticBlizzard fathank Windsurfbart sj44k - 1.9D suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003 V50 Posdnous - Edition II Hoppla - 2.0D Momentum wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 Sunnythesun - 2.0D - 2005 TheSilencer - D5 S60 renetje19 Repeat - D5 - Sbv6 dnzl - 2.4 S70 - T5 - Future_Echo Arclight-S V70 Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) DaKKiE1984 - 2.0 benzine 1997 XC70 GI - benzine 2007 S80 Salvad0R - 2.4 D5 PeuRac - 2.4i Automaat (170pk) Ultivor - T6 - 2005 Dennis121 - 2.4 Roel_Jewel - 2.9 XC90 - D5 - ArcticBlizzard Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius ) Deze op is hier hier te vinden | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 20:39 |
Excuus voor de titel, ben op mn Ipad en dan is alles wat minder handig | |
IrishBastard | maandag 14 mei 2012 @ 20:53 |
Volgende TT wordt Volvofanboys deel 20: Met je 123GT in het zuidelijkste ? | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 20:54 |
Ja dan loopt het zo langzaam terug tot ie op is | |
r8v2 | maandag 14 mei 2012 @ 22:06 |
Gewoon ff topicreport plaatsen met gewenste titel . | |
Bart-Willem | maandag 14 mei 2012 @ 22:33 |
Altijd weer dat rot Apple! | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 22:35 |
Niet! Apple is baas. | |
pussywillow | maandag 14 mei 2012 @ 23:37 |
Dank voor de tips Ik vind 'm wel opvallend scherp geprijsd, dus ergens vermoed ik wel dat er bepaalde zaken moeten gebeuren of aan zitten te komen. Maar goed, misschien kan ik het toch niet laten om eens te gaan kijken | |
IrishBastard | maandag 14 mei 2012 @ 23:44 |
Wat is erg scherp geprijsd? Op zich is er erg veel aanbod in die prijscategorie, dus dat is voor jou voordelig! | |
IrishBastard | woensdag 16 mei 2012 @ 17:31 |
Net even een rib uit m'n lijf gesleurd voor een verdamper, droger/accumulator en drukschakelaar. Morgen begint de grote klus, staat 8+ uur voor. Ben benieuwd of ik het binnen die tijd haal | |
Bart-Willem | donderdag 17 mei 2012 @ 00:18 |
Rommel! Bras! Rotzooi! Speciaal voor R8v2: de tijdelijke 244 toen m'n V70 @ garage stond. Auto kon ik elders lenen, de garage had niet eens leenauto's. | |
IrishBastard | donderdag 17 mei 2012 @ 17:53 |
Kijkt toch wel leeg zo: Maar het kan nog iets leger ;D Kachelhuis zonder verdamper, smerigheid viel mee: Oude verdamper, niet heel slechte staat: Oud vs Nieuw: En de reden dat ik nog niet begonnen ben aan het terugmonteren van het kachelhuis: Duimen dat de dealer morgen open is én dat hij het snelkoppelstuk/klemmetjes voor de kachelradiator op voorraad heeft. Geen idee hoe ik het anders ga oplossen, heb de auto zaterdag om 11 uur weer nodig | |
IrishBastard | donderdag 17 mei 2012 @ 19:29 |
Booh, m'n monteur heeft nog een sloop 850 staan waar bovenstaand koppelstuk sowieso nog in zit, ben ik in één keer klaar. Kan ik morgen de boel gewoon weer monteren | |
H-D | donderdag 17 mei 2012 @ 21:14 |
Lucky you! | |
invine | donderdag 17 mei 2012 @ 22:40 |
Mijn zus is vanaf volgende week zaterdag eigenaar van dit monster En sinds ik er in heb gereden moet ik zeggen dat ik wel een zwak heb voor het geluid van die 5cil | |
IrishBastard | vrijdag 18 mei 2012 @ 09:25 |
Mooie wagen | |
mithrandirrr | vrijdag 18 mei 2012 @ 16:36 |
Dat is ook echt een heerlijk geluid he! | |
CasB | vrijdag 18 mei 2012 @ 17:39 |
Is het een T-5? | |
H-D | vrijdag 18 mei 2012 @ 23:44 |
Nop | |
invine | vrijdag 18 mei 2012 @ 23:58 |
Nee, 2.5 170pk | |
IrishBastard | zaterdag 19 mei 2012 @ 00:35 |
Zoek de 10 verschillen Alles zit er weer in, en stiller en kraakvrijer dan het was Lekkages en defecte onderdelen opgelost, wel zo'n 10-12 uur, misschien iets langer, bezig geweest. Nouja, uiteindelijk was de opgaaf van de garage ook 'minstens acht uur'. Valt niet tegen dus | |
Five_Horizons | zaterdag 19 mei 2012 @ 00:37 |
Prachtig! Rij nu dagelijks 200 geen en terug in een diesel en ga per 1 september overstappen van baan. Grote wens is nu een 850 of V70 te kopen....ben rond aan het kijken in de diverse fora. Jullie nog tips voor goede info? Welke fora moet ik naast dit topic zeker hebben? | |
IrishBastard | zaterdag 19 mei 2012 @ 00:45 |
http://www.volvo850forum.nl/index.php Geweldige auto's. Moet wel zeggen dat ik enigzins bevooroordeeld ben met mijn V70 classic, maar het rijdt écht geweldig | |
Five_Horizons | zaterdag 19 mei 2012 @ 01:29 |
Ja, dat is me bekend (ervaring met 850 en V70 (model na de classic) :p , moet me nog meer inlezen over wat ik allemaal moet weten en waar ik op moet letten. | |
Pinkerton | maandag 21 mei 2012 @ 22:12 |
Zo doen we dat hier in het zuiden! | |
luigi1k | dinsdag 22 mei 2012 @ 12:32 |
Mag ik ook in de lijst? 1400 Variomatic GL Special, full option | |
mithrandirrr | dinsdag 22 mei 2012 @ 12:45 |
Heb ik van jou weleens een showoff @ carclean forum gezien? | |
Hyman | dinsdag 22 mei 2012 @ 14:12 |
Hij heeft wel een topic op Turbobricks. | |
mithrandirrr | dinsdag 22 mei 2012 @ 14:22 |
http://forum.carclean.nl/cc_postst12395/Volvo-240-86.aspx kan niet missen! | |
H-D | dinsdag 22 mei 2012 @ 14:33 |
Volgens mij kan je zelf de OP wijzigen via de Wiki | |
r8v2 | dinsdag 22 mei 2012 @ 17:29 |
Waar heb jij die fijne Polarissen vandaan? . | |
r8v2 | dinsdag 22 mei 2012 @ 17:29 |
Vette bak. | |
Bart-Willem | dinsdag 22 mei 2012 @ 20:47 |
Hier ook al! Gij twiekert! | |
Hyman | zaterdag 26 mei 2012 @ 13:50 |
Haha dat was lullig, ik stond bij het tankstation en had gas getankt. Toen ik em vervolgens wilde starten gaf ie geen kik. Gelukkig werkte een maat van me dichtbij, dus hebben we geprobeerd dat ding te starten met een startkabel. Dat wilde dus ook niet. Daarna maar geprobeerd de auto langs de bosjes neer te zetten, om hem later op te halen. Alleen kreeg ik em op een gegeven moment niet meer aan het rollen, terwijl ie in zn vrij stond. Toen maar als laatste redmiddel voor de 10e keer dat ding te starten en toen deed ie het met veel pijn en moeite | |
Hyman | zaterdag 26 mei 2012 @ 13:51 |
Startmotor zat denk ik vast dus? | |
ArcticBlizzard | zaterdag 26 mei 2012 @ 15:51 |
Heb het met een ford gehad, ander die ik ken heeft hetzelfde probleem. De compressie was te groot voor de startmotor om hem er doorheen te slaan. Ook ik dacht aan m'n accu en nog voordat ik met kabels aan de gang ging was de boze pomphouder er al, dat ik nu echt weg moest bla bla. Uiteraard uitgenodigd om te duwen, voelde die weinig voor, dan niet. Enfin, na het afkoelen wilde de motor gewoon weer starten. | |
r8v2 | zaterdag 26 mei 2012 @ 17:06 |
Gouden tip: met een hamer een flinke tik op het ding geven, is meestal afdoende . | |
powerflux | zaterdag 26 mei 2012 @ 18:27 |
High five en terecht dat je hem hier ook showt. die auto is een juweeltje. Overigens is de mijne een DL, misschien kan dat ook aangepast? | |
H-D | zaterdag 26 mei 2012 @ 20:10 |
Kan de OP niet meer wijzigen maar volgens mij kun je de OP zelf wijzigen in de wiki. | |
Vjenne_kloet | zaterdag 26 mei 2012 @ 21:19 |
Is mijn auto ook geen juweeltje? Het is trouwens een 440 en hij was eerst wit, maar dat was wat saai. | |
bleiblei | zaterdag 26 mei 2012 @ 23:23 |
Zo, dit was dus voor . En dit na : Is een 2004 v40 (goh) T2.0 Europa Sports Edition Vangrail staat er nu mooi van voor naar achteren in gedrukt, maar volgende week wordt het gefixt . Ze hadden trouwens bij die schade toko wel mooie wintervelgen, iemand ervaring met dat spul? Had daar niet eerder van gehoord, schijnen LM velgen te zijn met een speciale coating. Edit: Oh, zijn nog best mooie foto's van mijn telefoon . | |
r8v2 | zondag 27 mei 2012 @ 11:35 |
Ja dude, wat heb je uitgefreten? En waarom rijdt het verkeer de andere richting op dan waarin jij staat? . | |
bleiblei | zondag 27 mei 2012 @ 11:38 |
Een zwiepert op de A50, in die bocht richting de A12 bij Arnhem vanuit Apeldoorn. Reed op de rechterbaan en kwam uit op de linkerbaan met de neus verkeerde kant uit. Best geluk gehad . Wel vreemd trouwens, ben er van de week weer 4 keer voorbij gekomen en snap niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen met 100km/h. Die bocht kan je makkelijk met 130 pakken . | |
Bart-Willem | zondag 27 mei 2012 @ 13:20 |
Aangetikt door iemand ofzo? | |
CasB | zondag 27 mei 2012 @ 13:42 |
Deze plek? Overigens ben ik dit niet. | |
mithrandirrr | maandag 28 mei 2012 @ 02:05 |
Damn wat zonde! Ik vind het een erg mooie V40. Hopelijk zullen ze de schade netjes herstellen. wtf trouwens in dat filmpje? Hoe hard reed die dude? Klap viel mee met deze snelheid. Veel geluk gehad. | |
CasB | maandag 28 mei 2012 @ 02:39 |
In dat filmpje reed hij 135/140 zoiets. | |
powerflux | maandag 28 mei 2012 @ 10:16 |
't wordt links onderin bijgehouden: ~150 | |
mithrandirrr | maandag 28 mei 2012 @ 11:32 |
Idd, dat was me nog niet opgevallen. | |
bleiblei | maandag 28 mei 2012 @ 14:33 |
Nope, had net geregend dus was een beetje nat en ik zat niet goed op te letten (moe en op zoek naar carkit knopje ), zag een auto op de linkerbaa ietwat dichtbij komen dus gaf een rukje naar rechts aan het stuur, die ging iets te veel naar rechts, rukje terug en toen ging ie . Gewoon dom dus. | |
bleiblei | maandag 28 mei 2012 @ 15:02 |
Even geswitched van laptop, maar om en nabij die plek ja, ik ging iets te veel naar het midden, stuurde naar rechts, gleed over de witte strepen en draaide 180 graden, deze knakker heeft em nog recht kunnen houden, lukte bij mij echt niet meer. Maar ik reed niet zo hard, en het was wat drukker. | |
r8v2 | maandag 28 mei 2012 @ 17:22 |
Wat een lutser in dat filmpje . En BB: meeste ongelukken gebeuren door overcorrigeren, je bent niet de enige . | |
mithrandirrr | maandag 28 mei 2012 @ 20:43 |
Je bent er ook nog best goed vanaf gekomen he bleiblei Ik verwacht dat je allrisk verzekerd bent? Anders kon je diep in de buidel tasten!! Voor de schade die ik aan mijn zijkant had mocht de verzekering ¤1500,= neertellen. Ik zou het op ¤500,= schatten, maar ze hebben foto's laten zien van het herstel, en ze hebben ze complete zijkant over gespoten, terwijl ik dacht dat 1 deur voldoende zou zijn! | |
bleiblei | maandag 28 mei 2012 @ 23:09 |
Nope, WA. 2500 mag ik aftikken over een paar weken . Dat was dus mijn vakantie en wat spaargeld... Kerel bij een schadenet toko zei overigens 3500. Ga nu naar een cartuning bedrijf hier in de buurt Het wordt overigens een nieuwe deur, paneel voor, wat lampen, flink wat uitdeukwerk achter en de hele zijkant wordt gespoten. | |
r8v2 | dinsdag 29 mei 2012 @ 00:00 |
Die kunnen prima spuiten, een aantal Volvootjes is daar ook al langs geweest . | |
Roel_Jewel | dinsdag 29 mei 2012 @ 00:04 |
Iemand ervaring een onderhoudsbeurt voor een S80 (2001) bij een garage in Eindhoven? Service-lampje brandt nu bij 225k km dus wil APK met beurt combineren. | |
mithrandirrr | dinsdag 29 mei 2012 @ 00:15 |
Ik heb horen zeggen dat de limbeek wel een goede garage is. http://www.delimbeek.nl/ Zelf ben ik er nooit geweest en ik ben in ieder geval wel benieuwd of anderen hier ervaringen met deze specialist heeft en wat de meningen erover waren | |
bleiblei | dinsdag 29 mei 2012 @ 08:09 |
Onze buren zijn ook fan van limbeek. Ga er binnenkort heen voor APK. Laat wel weten of het beviel. | |
IrishBastard | dinsdag 29 mei 2012 @ 09:02 |
Bah, daar zou ik goed ziek van zijn Al enig idee hoe het kan dat je zo'n schuiver gemaakt hebt?Never mind, las het net. Balen man | |
r8v2 | dinsdag 29 mei 2012 @ 10:18 |
Ga asjeblieft niet naar de Limbeek. Dat zijn echt een stel beunhazen. | |
Roel_Jewel | dinsdag 29 mei 2012 @ 10:30 |
Zelf (slechte) ervaring daar? | |
Roel_Jewel | dinsdag 29 mei 2012 @ 10:31 |
Ben benieuwd . | |
r8v2 | dinsdag 29 mei 2012 @ 10:35 |
Ex-huisgenoot. Veels te veel betaald voor een 440 en de daarna volgende gebreken. Daarbij zit mijn pa al 30 jaar in het Volvo-wereldje en die heeft er geen goed woord voor over. | |
bleiblei | dinsdag 29 mei 2012 @ 10:50 |
wat is wel een goeie in de regio? Beemd word ik ook niet erg warm van. Moet namelijk APK, de park distance control doet het niet en er is een lampje voor kapot waar ik niet bij kan door de xenon verlichting. | |
invine | dinsdag 29 mei 2012 @ 12:37 |
Anders gaan je naar een universele garage? Bosch carservice in helmond is erg goed, heb een tijdje met de monteur samen gewerkt. Of nouja samen, hij was mijn baas | |
r8v2 | dinsdag 29 mei 2012 @ 16:29 |
Raaijmakers in Mierlo is volgens mij wel ok. Althans, daar kopen we vaak genoeg van die naar-Zweden-vervoer-440's en die zijn meestal beter dan wat we verwachten . Verder kan mijn pa natuurlijk ook wel wat regelen maar dan ben je hem iets langer kwijt en weet ik niet wanneer je terecht kunt. | |
bleiblei | dinsdag 29 mei 2012 @ 21:49 |
Naar-Zweden-vervoer-440's? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Auto's die zo goedkoop zijn dat je ze daar achterlaat? Ik zal eens kijken naar Raaijmakers. | |
r8v2 | woensdag 30 mei 2012 @ 00:00 |
Bingo. | |
bleiblei | woensdag 30 mei 2012 @ 08:37 |
En dat is goedkoper dan vliegen? Hoe krijg je dat voor elkaar . | |
r8v2 | woensdag 30 mei 2012 @ 23:43 |
Niet perse goedkoper dan vliegen, maar de makkelijkste manier om mobiel te zijn daar. En niet afhankelijk van OV/mensen. | |
Bart-Willem | donderdag 31 mei 2012 @ 01:34 |
Ik ging eerst ook altijd naar De Limbeek, en was daar altijd supertevreden over! De onderdeelprijzen zijn wat hoger, maar ze werken erg precies en het uurtarief valt mee. In ieder geval heel wat beter dan de lokale garage waar ik daarvoor heen ging (maar die is nu inmiddels met de noorderzon vertrokken en in dat pand zit nu een of andere vaag geloof-iets). M'n buurman ging er ook heen met zijn 340 (de laatste 340 met B19 voordat 't de 360 werd) en was er ook over te spreken. Maar hij wisselde tussen de Volvo-dealer en De Limbeek (wat toen nog gewoon Den Turk heette, die naam hebben ze uiteraard laten varen als je tegen Woensel-West aan zit). Is trouwens de "nieuwe" eigenaar (nou ja: eerst was 't die oude man en nu volgens mij die Stef oid) van De Limbeek niet de broer van de eigenaar van Marans? Over De Beemd in Ehv-Noord hoor ik ook goede verhalen. | |
Pinkerton | donderdag 31 mei 2012 @ 16:03 |
Van iemand van Volvolvo. Kostte me een aardige duit, maar ja, het zijn Polarissen! En potverdorie wat stuurt dat giga lekker! Lekker hoeken met je 26 jaar oude familiesedan Filmpje van een van de snellere rondes: | |
IrishBastard | donderdag 31 mei 2012 @ 16:25 |
Heb jij zo'n grote sleutelbos ofzo? Wat een gerammel | |
Pinkerton | donderdag 31 mei 2012 @ 19:34 |
Valt mee Bij de 240 zit je contact in het dashboard in plaats van tussen je stuur en het dashboard. Dat rammelt nogal snel. Maar na anderhalf jaar 240 te rijden ben ik rammeltjes wel gewend | |
Bart-Willem | donderdag 31 mei 2012 @ 20:32 |
Een tweede plaats in een aftandse 164 (die niet eens van mij is) was anders ook geen slechte prestatie van Ome BW! | |
Saninl | donderdag 31 mei 2012 @ 20:51 |
Ik wil nog steeds een Amazon aanschaffen, maar ik weet niet of het haalbaar en praktisch is om hem als 20-jarige als enige auto te hebben. Ik ben bang dat als ik mijn auto nu verkoop en ik een Amazon koop, dat het tegen gaat vallen (financieel en praktisch) | |
Bart-Willem | donderdag 31 mei 2012 @ 21:16 |
Tja, het is altijd een gok. Een moderne auto kan soms knap meer ellende geven dan een klassieker, maar andersom geldt hetzelfde. | |
Pinkerton | vrijdag 1 juni 2012 @ 10:56 |
Amazone's zijn technisch niet zo heel ingewikkeld. Technische onderdelen zijn goed verkrijgbaar en niet duur. Als je een roestvrije hebt, dan kan je er heel lang plezier van hebben. Ik heb zelf ook naar een Amazone zitten kijken als daily, maar dat is toch een 240 geworden. Bakken vol karakter, en het rijdt voortreffelijk! | |
r8v2 | vrijdag 1 juni 2012 @ 12:19 |
Je moet alleen een oldtimer kopen als je er zin/tijd/geld voor hebt. Anders krijg je idd teleurstellingen. | |
Saninl | vrijdag 1 juni 2012 @ 12:44 |
Ik heb nu een auto uit '97 met 80k op de teller. Geen problemen, en rijdt prima. niet overstappen naar de Amazon als student zijnde voor dagelijks gebruik? (dus duurder?) | |
Hyman | vrijdag 1 juni 2012 @ 12:51 |
Ik heb wel een amazon, ook student, maar ik zou wel lpg nemen | |
r8v2 | vrijdag 1 juni 2012 @ 13:10 |
Alleen als je er zin in hebt en kan accepteren dat ie een keer niet start terwijl je weg moet . | |
Pinkerton | zaterdag 2 juni 2012 @ 10:44 |
Een 240 op LPG kost geen drol aan vaste kosten. Dat is mijn ervaring. Hoewel mijn geld wel aan andere dingen aan dat ding opgaat. Ik had altijd de gedachte hem origineel te houden, maar ondertussen is er al best het een en ander aan gedaan: -Lichtmetalen velgen (van standaard naar 14" MSW, naar 17" Volvo) -Verlaagd (4cm rondom) -LPG laten inbouwen -Grote toerenteller en metertjes uit een 240 Turbo -Simons uitlaat -Dikkere stabilisatorstangen Verder nog een hele grote berg kleine dingen. Dat zijn allemaal dingen die niet nodig waren, maar die ik zelf leuk vind. Nu rijd ik voor 67 per liter op LPG en betaal ik voor All-risk verzekering ¤25,- per maand. Overigens behalve 1 ding, wat mijn eigen schuld was, nog nooit iets met m'n auto gehad in anderhalf jaar tijd. En het rijdt beter dan veel modern spul! | |
Saninl | zaterdag 2 juni 2012 @ 11:30 |
Alleen vind ik een Amazon zoveel mooier dan een 240 | |
r8v2 | zaterdag 2 juni 2012 @ 12:52 |
Amazon is ook wel wat oudere techniek. Is iets meer sleutelen soms. | |
IrishBastard | zaterdag 2 juni 2012 @ 17:27 |
Nondeju, vanaf half 11 tot half 5 bezig geweest de droger/accumulator te vervangen en het aircosysteem weer aan te sluiten. Nu moet hij lekvrij zijn, en is hij weer gevuld en werkend. Duimen dat het zo blijft Kwam er ook achter dat één van de vier bouten in mijn rechter draagarm nog niet helemaal vast zit. Zou zomaar eens kunnen verklaren waarom hij wat trekt met remmen | |
Pinkerton | donderdag 7 juni 2012 @ 19:51 |
De Amazon heeft een mooie klassieke uitstraling. Ik moet zeggen dat ik hem ook mooier vind dan de 240. De 240 daarentegen heeft hetzelfde uiterlijk als imago. Onverwoestbaar, robuust, betrouwbaar en praktisch. Na meer dan anderhalf jaar vind ik het nog steeds een heerlijke auto, zelfs naar hedendaagse maatstaven. | |
Bart-Willem | donderdag 7 juni 2012 @ 21:14 |
Mee eens, gisteren op pad geweest met de 740 van m'n vriendin en eigenlijk rijdt zoiets veel lekkerder dan m'n V70. Gewoon echt autorijden. | |
mithrandirrr | vrijdag 8 juni 2012 @ 01:28 |
Vorige week vrijdag deze foto gemaakt, helaas heb ik hem alleen bij deze proef voorbij zien komen Maar altijd vet, oude volvo's in de rally! | |
H-D | vrijdag 8 juni 2012 @ 10:53 |
Toch zelf de airco gefixed? dacht dat je dat wilde laten doen | |
IrishBastard | vrijdag 8 juni 2012 @ 11:14 |
Dat ging ik sowieso zelf doen, omdat ik geen zin had in het aftikken van 14 uur aan uurloon. Was allemaal niet complex, maar wel lastig qua positie/vastzittendheid enzo | |
H-D | vrijdag 8 juni 2012 @ 11:22 |
Ooh het kostte gewoon veel tijd. Nja als je ff 1.5 vrije dag hebt nu heb je echt in relatief weinig tijd heel veel gedaan ofniet? zag ook die pics op Fb dat je alles uit elkaar had gehaald enzo. | |
IrishBastard | vrijdag 8 juni 2012 @ 11:23 |
Nouja, ik heb alleen de verdamper en droger/accumulator vervangen. Voor de verdamper moest alleen heel het dashboard en kachelhuis d'r uit, en dat was het meeste werk Voor die droger/accumulator viel het nogal tegen, terwijl het eigenlijk gruwelijk simpel is Kun je prima bij, en je moet 'n beugel en twee koppelingen los halen. Alleen een van de koppelingen is een aluminium wartel op 'n stalen of ijzeren vat. En die was dus keihard geoxideerd/niet los te krijgen | |
H-D | vrijdag 8 juni 2012 @ 11:37 |
Ooh dat was het. Wel balen van die oxidatie dan kost echt superveel tijd Maar toch wel vet dat je het allemaal doet | |
H-D | vrijdag 8 juni 2012 @ 11:40 |
Nog meer plannen dan voor de nabije toekomst?^^ | |
IrishBastard | vrijdag 8 juni 2012 @ 11:47 |
Neuh, eerst die draagarm maar even fatsoenlijk vast zetten En nog ergens een keer de stuurkogels binnen+buiten, maar dat moet het dan ook wel zijn Oh, en van het weekend maar weer eens wassen, want da's echt te lang geleden | |
H-D | vrijdag 8 juni 2012 @ 12:00 |
Ja dat is wel handig hè Ik heb laatst nog gedaan, was wel nodig weer maar zo druk enzo en dan heb je er gewoon geen tijd meer voor. En als je dan een keer vrij bent heb je weer geen zin omdat je dan blij bent dat je een keer niks hoeft te doen | |
Pinkerton | vrijdag 8 juni 2012 @ 15:23 |
De betrouwbaarheid van de 240 blijkt alweer uit deze foto van vanmiddag | |
IrishBastard | vrijdag 8 juni 2012 @ 15:32 |
Ze was er maar wat blij mee, zo te zien | |
Bart-Willem | vrijdag 8 juni 2012 @ 15:48 |
Zit dat vrouwke te poepen in die auto ofzo? | |
Hyman | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:07 |
Pruillipje erbij Over 2 weken (18 juni) gaat mn amazon uit elkaar gehaald worden | |
Hyman | donderdag 14 juni 2012 @ 18:44 |
http://link.marktplaats.nl/566524603 Haha ik had het filmpje nog gezien dat ze hem kregen, helemaal gigantisch blij enzo. Verkopen ze em . pff. | |
IrishBastard | donderdag 14 juni 2012 @ 19:22 |
Ze willen er niet eens zo veel geld voor hebben, of ligt dat aan mij? | |
Hyman | donderdag 14 juni 2012 @ 19:24 |
Niet veel ? voor 2500¤ minder kan je al zoiets krijgen, maar dan zonder de stickers. | |
bokkepoot | donderdag 14 juni 2012 @ 19:32 |
Volvo 66 Incluis CVT...Jammer dat ie niet meer loopt, maar dan gaan we wel oplossen | |
IrishBastard | donderdag 14 juni 2012 @ 19:45 |
Mja, maar deze is wel in topstaat, als ik dat zo zie. Ik ging overigens meer uit van de standaard oldtimer, en hij is natuurlijk wel netjes gerestaureerd | |
Sjoegerd | donderdag 14 juni 2012 @ 20:09 |
Hebbon! | |
IrishBastard | donderdag 14 juni 2012 @ 20:10 |
| |
powerflux | donderdag 14 juni 2012 @ 21:52 |
aangenomen dat je de DAF-CVT clubs al wel in je favorites hebt staan: klop eens aan bij de 300-club, veel dezelfde techniek. | |
Hyman | vrijdag 15 juni 2012 @ 07:57 |
Ik vind het anders een best bedrag voor dat ding | |
r8v2 | zondag 17 juni 2012 @ 23:17 |
Deze week 940 weer APK en uit de schorsing en zaterdag road trip naar Kiel | |
Bart-Willem | maandag 18 juni 2012 @ 20:19 |
Heb je 'm meer dan 3 maanden geschorst? Zo niet: dan mag je de tijd dat 'ie geschorst is ook gaan dokken. | |
r8v2 | maandag 18 juni 2012 @ 22:35 |
Vanaf eind januari dus dat komt goed . | |
Hyman | maandag 18 juni 2012 @ 23:45 |
Demonteren is dan eindelijk begonnen morgen nog even de laatste afspraken maken en dan heb ik over 1,5 maand een heuse dikke amazon | |
r8v2 | dinsdag 19 juni 2012 @ 17:51 |
Cool. Weer een Amazon gered . En mijn 940 is weer door de APK. Auto uit '96, 4 ton gelopen: vorig jaar 35 euro APK, dit jaar 85. Volvo . | |
Bart-Willem | dinsdag 19 juni 2012 @ 18:49 |
Wat heb je voor die 50 Euro meer moeten doen dan? Paar lampjes en remslangen ofzo? | |
r8v2 | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:03 |
Nieuwe ruitenwissers (ja echt, was geen grapje want die dingen zitten er al minstens 4 jaar op), handrem afstellen (klopt ook, zelf gechecked) en nog wat kleine dingen, die ik nog niet weet want ik ga hem zo ophalen . | |
r8v2 | dinsdag 19 juni 2012 @ 23:12 |
Een van de aantekening: overmatige olielekkage. En wat wordt ermee bedoeld? Beetje "zweten" bij het bellhouse/bak. RDW . | |
Pinkerton | woensdag 20 juni 2012 @ 11:23 |
Heimen, ik weet nog wel een setje verbreed Amazon staal te koop. 7J like a boss! | |
Hyman | woensdag 20 juni 2012 @ 12:14 |
Haha eerst maar eens dit. Kost me al klauwen met geld. Daarna het interieur | |
Dimitri_ | woensdag 20 juni 2012 @ 12:31 |
Ik heb nog steeds een Amazon staan, met heel goed chroom en velgen. Maar dat is ook het enige goede. Hij is behoorlijk rot. Mag ook weg voor een reële prijs. | |
Bart-Willem | zondag 24 juni 2012 @ 20:15 |
Helemaal vergeten m'n nieuwe aanwinst te tonen. Ik heb een 740 uit '84 erbij gekauft. | |
IrishBastard | zondag 24 juni 2012 @ 20:27 |
Mooi ding | |
r8v2 | zondag 24 juni 2012 @ 23:32 |
Ik was me al af aan het vragen welke nieuwe joekel er nu weer in de straat stond . | |
r8v2 | zondag 24 juni 2012 @ 23:35 |
Zonder problemen dus verlopen, 1200km zonder een centje pijn met een auto: - die net 5 maanden heeft stilgestaan (hooguit keer rondje door de straat) - een tweedehandse accu erin die de kapotte verving - een LPG-installatie die niet op de turbodruk berekend is - doorgezaagde veren voor, 240 verlagingsveren achter en rotte dempers - op winterbanden Volvo . | |
Bart-Willem | woensdag 27 juni 2012 @ 17:13 |
Die dus! Het verbruik valt alleen enorm vies tegen: 1 op 7,4. En dat op benzine. Ik vermoed dat de carburateur maar even opnieuw afgesteld moet worden, en ik zal 't ding binnenkort een grote beurt geven. | |
Sjoegerd | woensdag 27 juni 2012 @ 18:56 |
Jaloers! Wil er ook één | |
bleiblei | woensdag 27 juni 2012 @ 23:25 |
Een 740 is wel een heerlijk toffe bak idd . Al is station bij Volvo wel pre natuurlijk . | |
Sjoegerd | woensdag 27 juni 2012 @ 23:39 |
Vind een 740 sedan anders behoorlijk stylish. | |
H-D | donderdag 28 juni 2012 @ 05:44 |
Euh nee. | |
LethalNinja | donderdag 28 juni 2012 @ 10:18 |
Wat een (eind)baas in dit filmpje . Vraag me af hoe hij 't doet dat hij de vangrail raakt, een rondje met de auto en gewoon naar de zijkant rijdt??? Hoe de fuck? En dat alles in een paar seconden. Ben zelf ook eens in een slip gekomen maar dat ging minder goed (wist ook niet echt wat ik moest doen). | |
invine | donderdag 28 juni 2012 @ 11:19 |
Denk dat dit eerder een kwestie van geluk dan skill is. | |
Dimitri_ | donderdag 28 juni 2012 @ 12:22 |
| |
Bart-Willem | vrijdag 29 juni 2012 @ 14:03 |
Zo, op maat gemaakte verlagingsveren besteld voor de 740. | |
r8v2 | vrijdag 29 juni 2012 @ 18:22 |
Lesjofors? Ik heb net fijne browntop-injectoren besteld (Ebay ). In mijn LPT-940 zitten namelijk die bedplasser/homo zeegroene rotzooi-injectoren . | |
Breaker.Faker | vrijdag 29 juni 2012 @ 21:27 |
Ik heb vandaag gekeken naar een S40 uit 2004 2.4 5 cilinder. Ik heb een aantal modellen gekeken zoals een Saab 9-3 en een Volvo s40 oud model. Heb in de s40 my 2004 proefrit gemaakt een heerlijke auto beter dan de oude s40 of de Saab. Wat mij gelijk aan sprak was de ruime zit wat de oude s40 niet heeft. En de vele opties. En niet vergeten de lekkere 2.4 5 cilinder motor. Een ding kan mij eventueel nog tegen houden dat is de prijs. Motorrijtuigen belasting en de brandstof is wat duurder. Ik ben wel 52 euro meer kwijt dan met mij huidige wagen. Maar ik heb wel een auto met meer comfort wat er leuk eruit ziet een merk wat ik altijd heb gewild en met een lekkere grotere motor. Zijn er nog dingen waar ik eventueel op moet gaan letten op deze model? | |
r8v2 | vrijdag 29 juni 2012 @ 23:57 |
Kan op zich weinig fout aan die auto's. Let ff op wanneer de distributieriem gewisseld is, overmatig roken uit de uitlaat en of bijvoorbeeld zoiets als de stuurbekrachtigingspomp geen herrie maakt. Eigenlijk een beetje het standaardverhaal bij sowieso alle tweedehands auto's | |
Breaker.Faker | zaterdag 30 juni 2012 @ 09:12 |
Deze modellen hebben geen riem maar een ketting. Volvo zet er wel bij bij 180.000 of om de 10 jaar vervangen plus rollen. Ik weet dat de oude S40 de waterpoomp zit bij de distributie hoe zit dat eigenlijk bij de my 2004? | |
Agiath | zaterdag 30 juni 2012 @ 12:45 |
Kan iemand mij helpen? Ik had wat problemen met elektronica, er bleek een relais te zijn doorgebrand. Na die vervangen te hebben deden de elektrische ramen het weer en de ABS. Het enige wat het nu nog niet doet is de radio... Hij gaat niet meer aan. Ik heb wel 1 speaker verwijderd bij de deur, is dat misschien de reden waarom ie niet aan gaat? (kan het me eigenlijk niet voorstellen). En hoe controleer ik of het aan de radio zelf ligt of dat het aan een draadje ergens ligt? | |
Sjoegerd | zaterdag 30 juni 2012 @ 13:56 |
Aftermarket radio? Check achferop de radio of in de bedrading van de verloopstekkers of de zelering daar nog heel is | |
Agiath | zaterdag 30 juni 2012 @ 13:57 |
Geen idee volgens mij wel. Ja daar zit ook nog een zekering kwam ik achter, even kijken. Heb anders nog wel een reserve radio liggen. Maar de 940 is weer klaar om door Europa te cruisen deze zomer | |
IrishBastard | zaterdag 30 juni 2012 @ 13:58 |
Anders gewoon even meten of hij wel spanning krijgt Is je zekering waar de radio op zit nog heel? | |
H-D | zaterdag 30 juni 2012 @ 15:07 |
Sorry | |
Agiath | zaterdag 30 juni 2012 @ 16:21 |
Had de zekering over het hoofd gezien. Die is inderdaad kapot. Maar het is een mini zekering en die heb ik natuurlijk weer niet liggen Je blijft bezig. | |
IrishBastard | zaterdag 30 juni 2012 @ 17:14 |
In ieder geval lekker simpel! Beter dan bedrading die getoast is | |
Agiath | zaterdag 30 juni 2012 @ 17:26 |
Dat weten we natuurlijk nog niet, maar daar zijn natuurlijk die zekeringen voor, omdat dat voorkomen | |
Bart-Willem | zaterdag 30 juni 2012 @ 18:08 |
Nee Lesjofors zijn helaas niet progressief. Anders had ik die wel gepakt. Dus de keuze was Intrax of veren van een klein fabriekje die actief is in de racerij (of beter gezegd: ze maken alleen race/rally-spul). Dus het laatste is 't geworden. Heb nog wel veel te doen aan de 740, veel achterstallig onderhoud. En die injectoren @ Ebay zijn echt heel veel goedkoper dan in NL. :/ Bosch is sowieso absurd duur in Europa, in de VS is dat spul vele malen goedkoper lijkt wel. @ hierboven over de S40 2.4 5-cilinder: die hebben geen kettingen maar gewoon distributieriemen. Ik geloof dat enkele Ford-motoren die in de S40/V50 liggen wel kettingen hebben. Maar pin me er niet op vast. [ Bericht 8% gewijzigd door Bart-Willem op 30-06-2012 18:16:20 ] | |
r8v2 | zondag 1 juli 2012 @ 02:24 |
Kronenburg? . Ja, idd, als je op Turbobricks leest wat die Amerikanen allemaal meenemen bij de gemiddelde pick&pull voor weinig... Vreemd genoeg komen mijn injectoren uit Duitsland . | |
Agiath | zondag 1 juli 2012 @ 14:45 |
Godnondeju. Valt vandaag me linker spiegel uit z'n houder in 1000 stukjes. Morgen langs de sloop om zo'n spiegeltje te halen, hopelijk is dat bij volvo een beetje universeel... | |
r8v2 | zondag 1 juli 2012 @ 14:50 |
De meeste slopen verkopen alleen de complete unit... | |
Agiath | zondag 1 juli 2012 @ 15:00 |
Ben ik ook al bang voor ja... | |
r8v2 | zondag 1 juli 2012 @ 15:09 |
Welk type Volvo? | |
Agiath | zondag 1 juli 2012 @ 15:11 |
940 uit '95. En het dus echt alleen om het spielgeltje zelf niet de plastic cap e.d. er om heen. Handmatige instelling trouwens. | |
Hyman | zondag 1 juli 2012 @ 15:38 |
Hier op de sloop niet :p al sloop je de halve auto. Maakt niets uit | |
Sjoegerd | zondag 1 juli 2012 @ 16:36 |
Voor de S40 van Hyman had ik gewoon een los spiegelglas gefixed op de sloop .. De oude ligt nog in mijn gereedschapskist btw. | |
Agiath | zondag 1 juli 2012 @ 16:54 |
Wat betaal je voor zo iets? Joetje? | |
Sjoegerd | zondag 1 juli 2012 @ 17:27 |
Ligt aan de sloop, wie er staat en wat je verder allemaal meeneemt.. Geloof dat ik voor een euro of 5 klaar was met alleen die spiegel. | |
r8v2 | zondag 1 juli 2012 @ 21:43 |
Zo, die tank was er zo uit . | |
IrishBastard | zondag 1 juli 2012 @ 21:57 |
Die achterlichten kunnen écht niet | |
r8v2 | zondag 1 juli 2012 @ 22:30 |
Bij donkergroen past dit nog het best. De normale en de rood-witte "vloeken" teveel, en helder witte zoals deze eerst waren steken teveel af. Probleem is eigenlijk het donkergroen zelf, maar achterlichten wisselen is goedkoper . | |
Tomaz | maandag 2 juli 2012 @ 12:48 |
Welke olie kunnen jullie mij aanraden om in m'n V40 1.8 uit '97 te gooien? | |
Roel_Jewel | maandag 2 juli 2012 @ 13:10 |
Morgen een grote beurt voor m'n S80 (2001) gepland. Kosteninschatting: max. 500 euro (inclusief vervangen van de diverse filters). Ongeveer de helft daarvan gaat op aan bougies vervangen. Staat een uur voor, geeft garage aan. Is dat realistisch? Is makkelijk te zien of die dingen versleten zijn? | |
IrishBastard | maandag 2 juli 2012 @ 13:47 |
In m'n 2.0 had ik altijd gewoon 10W40 zitten, laatste keer van Shell geloof ik. Helix of iets, liep hij wel goed op. Verder gewoon even in je boekje kijken voor de specs | |
Gambolputty | maandag 2 juli 2012 @ 14:26 |
250 euro voor bougies lijkt me knap aan de prijs... | |
IrishBastard | maandag 2 juli 2012 @ 14:30 |
Nondeju, da's inderdaad behoorlijk kostbaar. Stel je hebt een 6 cilinder, dan betaal je hooguit 6x25 euro, dus 150 euro voor de bougies. In 20 minuten, zeg maximaal een half uur is die boel vervangen, dus dat kost je nog eens 40 euro. Dan kom ik nog steeds 60 euro tekort, en die bougies zijn echt wel een stukje goedkoper | |
Tomaz | maandag 2 juli 2012 @ 14:34 |
Okay! Thanks. | |
Roel_Jewel | maandag 2 juli 2012 @ 14:39 |
Ik ga er morgen es over beginnen . Thnx. | |
Charged | maandag 2 juli 2012 @ 20:26 |
Iemand hier die obd 2 kan uitlezen op een V70 in de buurt van Nijmegen,geen zin om dealerprijzen te betalen maar heb er wel wat voor over. Wil graag weten wat de foutcodes zijn.. | |
IrishBastard | maandag 2 juli 2012 @ 20:36 |
Stuur maar een PM Als je een beetje op tijd bent kun je zo nog langs komen | |
Charged | maandag 2 juli 2012 @ 21:51 |
PM verstuurd. | |
Sounddragon | maandag 2 juli 2012 @ 22:50 |
Not allowed, and you know that | |
Hyman | maandag 2 juli 2012 @ 23:22 |
Mag dat echt waar niet joh? Dik kansloos. | |
r8v2 | dinsdag 3 juli 2012 @ 00:21 |
Hoezo mag dat niet? Auto is je eigendom, mag je mee doen wat je wil. Garantie is wat anders natuurlijk. | |
Roel_Jewel | dinsdag 3 juli 2012 @ 13:47 |
Garage belde net. M'n S80 is zonder problemen door de APK gekomen. Wat vloeistoffen bijvullen/vervangen etc. Wel is motorsteun kapot (bekend 'probleem' toch?). Daarvoor had ie naar Volvo-garage gebeld en die vertelde 'm dat dat 394 euro kostte. Viel ie zelf ook van achterover, omdat die voor een 5 cylinder maar 100 euro kost. Gaan we dus nu niet vervangen. Is die voor een 6 cylinder normaal idd ook zo'n 100 euro? Iemand een idee waar ik die voor dat geld ergens in omgeving Eindhoven kan uithalen? | |
mithrandirrr | dinsdag 3 juli 2012 @ 13:58 |
Ik word vrijdag de 13de opgehaald voor een test drive in de nieuwe V40. Ben super benieuwd! Nog meer mensen van hier zich aangemeld voor deze mogelijkheid? http://www.volvov40testdrive.nl/ | |
IrishBastard | dinsdag 3 juli 2012 @ 14:03 |
Kijk eens op mister-auto.nl voor onderdeelprijzen, dan kun je zelf zien of het een beetje klopt | |
Roel_Jewel | dinsdag 3 juli 2012 @ 15:30 |
Thnx, ga ik ff bekijken. | |
Bart-Willem | woensdag 4 juli 2012 @ 00:15 |
Dus alleen het spiegelglas? Dat kan je bij elke Volvo-shop online wel bestellen. | |
Hyman | woensdag 4 juli 2012 @ 16:13 |
Net een einddemper gehaald bij dries bakkenes en afgeleverd bij de amazon (die schijnbaar al bij de spuiter stond) Dries bakkenes heeft wel een knappe dochter :'D. Prijs viel me trouwens erg mee 1450 voor het lassen en stellen en strippen van de amazon. | |
r8v2 | woensdag 4 juli 2012 @ 16:30 |
Toch wel grappig om hier elke keer namen van personen/garages tegen te komen die ik al 15 jaar ken . | |
Charged | woensdag 4 juli 2012 @ 16:42 |
Je hebt pm. | |
Bart-Willem | donderdag 5 juli 2012 @ 18:13 |
Zo, een berg nieuwe onderdelen voor m'n 740 besteld (nieuwe schokbrekers, bougies, filters en massakabel). Alleen m'n verlagingsveren en mattenset zijn nog steeds niet klaar. | |
PICHT | donderdag 5 juli 2012 @ 22:07 |
Vorige week m'n airco laten bijvullen bij een garage en nu ondervind ik toch wel even iets vreemds. Als hij aanslaat na een seconde of 3 begint m'n motor te klepperen als een zotte en de oliedruk valt ook helemaal weg. Waar kan dit aan liggen? Voordat hij was bijgevuld had ik dit dus totaal niet.. | |
IrishBastard | donderdag 5 juli 2012 @ 22:53 |
Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat er eerst te weinig druk was, dus je compressor slaat niet aan. Nu wel, en de compressor is defect? Moet je wel kunnen horen als je de kap open trekt lijkt me Snap alleen niet dat de oliedruk dan wegvalt | |
PICHT | donderdag 5 juli 2012 @ 23:09 |
De AC werkt prima, standje noordpool. Voor het bijvullen was hij iets kouder dan de normale ventilatie dus hij werkte nog wel. Het probleem begint pas wanneer de AC aanslaat, oliedrukmeter gaat in het rood en de motor begint te tikken, heel hard. Als ik de AC afzet gaat de oliedruk weer normaal in het groen en het getik stopt dus ook. Kunnen ze tijdens het afvullen niet iets verkeerd gedaan hebben? | |
r8v2 | vrijdag 6 juli 2012 @ 00:17 |
De aircopomp heeft een magneetkoppeling, misschien zorgt die voor rare storingen/trillingen? | |
r8v2 | vrijdag 6 juli 2012 @ 00:18 |
- LPG uitgebouwd - Draadjes teruggesoldeerd - Injectoren vervangen - Benzinetoevoerleiding van brandstoffilter naar fuel rail vervangen En daarna braaf starten . | |
IrishBastard | zaterdag 7 juli 2012 @ 11:52 |
Net geprobeerd charged te helpen met uitlezen, maar bleek dat de 10v niet via OBD2 en computer uit te lezen is De SRS gaf alleen maar foutmeldingen of time-outs bij uitlezen, dus dat schoot ook niet op | |
Charged | zaterdag 7 juli 2012 @ 13:58 |
Ach ja,niet geschoten is altijd mis,toch? Ik ben her en der aan het kijken wat ik met de codes aan kan vangen,alleen is de vrouw nu met de V weg. Iig bedankt nogmaals. | |
Agiath | maandag 9 juli 2012 @ 19:21 |
Ik heb inmiddels bij de sloop een auto spiegel voor 15 euro gevonden. Nu alleen nog monteren, weet iemand hoe dat gaat (volvo 940)? Ik zie niet echt hoe ik de spiegel van de houder kan halen (het scharnier waarmee je de gehele spiegel inklapt, dus niet het spiegelblad zelf) Tevens was dit een elektrisch aangedreven spiegel en heb zelf handmatig dus moet nog maar zien of het gaat lukken.. | |
Dimitri_ | maandag 9 juli 2012 @ 19:32 |
Op het volvo700vereniging forum staat een hele handleiding voor je spiegelglas te vervangen. Heb het ook ooit gedaan, maar het lukte pas bij de 2e poging. | |
r8v2 | maandag 9 juli 2012 @ 20:59 |
Weet je hoe dat werkt, sleutelen aan je auto? Stap 1: Bedenk wat je wil vervangen Stap 2: Google jezelf een ongeluk en doorzoek fora Stap 3: Sloop zowel het oude onderdeel als wat je al gekocht had Stap 4: Baal Stap 5: Koop nogmaals het goede (hele) onderdeel en monteer het in 5 minuten Stap 6: Denk; jezus, dat was makkelijk . | |
Gambolputty | woensdag 11 juli 2012 @ 11:46 |
Ik ga het stappenplan maar eens toepassen 1x raden waarom mijn bumper scheef hangt: | |
IrishBastard | woensdag 11 juli 2012 @ 11:53 |
Ziet er crunchy uit | |
Hyman | woensdag 11 juli 2012 @ 11:58 |
beetje ketchup erbij | |
Gambolputty | woensdag 11 juli 2012 @ 21:51 |
Goed, nieuwe bumpersteunen zijn besteld. Ben er inmiddels denk ik ook achter waardoor ik sinds 2 dagen het idee heb wat vermogen te missen (naast een dikke roetpluim uit de uitlaat bij optrekken). Zoek de fout. ...en de kachelmotor is donderdagavond al vervangen, 95 euro nieuw bij VOMD in Dordrecht, anders 220 excl inbouwen bij de garage. APK stond voor vrijdag dus er zat wat haast achter. Draagarm linksvoor en wat kleine dingen: 499,-. | |
r8v2 | woensdag 11 juli 2012 @ 22:13 |
Mijn "even ombouwen naar E85" heeft er ook al voor gezorgd dat ik inmiddels nieuwe injectoren en een brandstofdrukregelaar heb gekocht. En met een beetje pech kunnen we ook nog de brandstofpomp gaan vervangen. En een benzinefilter. Etc. etc. . | |
Gambolputty | donderdag 12 juli 2012 @ 08:21 |
EendeTape to the rescue Auto rijdt weer normaal, en de roetpluim is verdwenen maar geen idee hoe zoiets kan gebeuren. | |
r8v2 | donderdag 12 juli 2012 @ 09:46 |
Leeftijd slang . Mijn brandstofslang vanaf de filter naar de fuel rail was ook niet helemaal heel na ruim 15 jaar . | |
powerflux | donderdag 12 juli 2012 @ 12:07 |
Die wil je wel ASAP vervangen met een nieuwe, originele. Dit gaat geheid snel weer lekken. | |
IrishBastard | donderdag 12 juli 2012 @ 12:09 |
Of gewoon meteen alles vervangen voor siliconen | |
r8v2 | donderdag 12 juli 2012 @ 12:26 |
Samco . Ik wil eigenlijk heel mijn turbo/inlaattraject but no moneyz . | |
Gambolputty | donderdag 12 juli 2012 @ 12:36 |
Mja. Deze is een aardig eind richting de 14 jaar. Ben vanmiddag bij de Volvodealer voor de bumpersteunen. Dit kan er nog wel bij. Wat is dit eigenlijk voor een slang/buis? | |
IrishBastard | donderdag 12 juli 2012 @ 12:42 |
Volgens mij is die van de intercooler | |
IrishBastard | donderdag 12 juli 2012 @ 12:49 |
En als ik het goed heb moet het onderdeelnummer 9434452 zijn | |
r8v2 | donderdag 12 juli 2012 @ 13:05 |
Zo'n slang ga je toch niet nieuw bestellen? Dan meteen Samco, dat kost net zoveel. Of anders tweedehands, kun je weer ff vooruit voor 5 euro . | |
Gambolputty | donderdag 12 juli 2012 @ 13:21 |
Thx, verklaart een hoop. Nee, ga het in ieder geval even vragen bij de dealer. De bumpersteunen zijn bij de dealer trouwens dezelfde prijs als bij Nordicar. | |
powerflux | donderdag 12 juli 2012 @ 17:15 |
de 340 is weer een stapje gezonder. het begon met alleen de koppelingsplaat als preventief onderhoud maar alles zat mee, dus... - koppelingsplaat - toplager - krukaskeering - carterpanpakking - oliefilter (en dus nieuwe olie) - startmotor en - deurklink linksvoor in een dag, en 's avonds naar huis gereden. niet gek toch? | |
r8v2 | donderdag 12 juli 2012 @ 18:38 |
Das best netjes ja. En het ding rijdt vast een stuk beter nu . | |
powerflux | donderdag 12 juli 2012 @ 20:46 |
"Zat mee" was niet cynisch Koppeling en gerelateerden was allemaal preventief. Het zat er zeker aan te komen, maar slippen deed hij nog niet. Olieverbruik was wel hoog, maar nog niet storend. Maar goed: hoe vaak kun je bij de achterste pakking? En als die pakking eruit gaat, moet de olie er ook uit. En dan kun je bij de carterpakking.. Dus daarom ook gelijk die hele bende gedaan en netjes schoongemaakt. Bendix van de startmotor bleef soms plakken, en ach.. je uitlaat zit al los en dan kun je er goed bij... Dus daar hoef ik me jarenlang geen zorgen over te gaan maken. Voelt goed. Enige wat wel direct voordeel heeft tenopzichte van de dag ervoor is die klink. Die was nagenoeg afgebroken [ Bericht 3% gewijzigd door powerflux op 12-07-2012 20:53:21 ] | |
Gambolputty | donderdag 12 juli 2012 @ 22:01 |
Je hebt gelijk gekregen Kiert alweer. | |
Gambolputty | vrijdag 13 juli 2012 @ 11:27 |
Anderhalf uur verder waarvan één uur aan 1 totaal verrotte moer: | |
r8v2 | vrijdag 13 juli 2012 @ 14:20 |
Barnyard Tuning Co. ? :p. | |
r8v2 | vrijdag 13 juli 2012 @ 14:43 |
Haha vet! Ik krijg net een mailtje van het 240-260 register dat een redactielid mijn 244 DLS gespot heeft in Geldrop en er eventueel foto's van wil maken voor bij een artikel over OostblokVolvo's in het clubblad . Ook vind ie dat ik me moet aanmelden voor De Mooiste van 2012 maar ik denk niet dat ik die ga winnen . | |
bleiblei | zaterdag 14 juli 2012 @ 01:16 |
Moet wel zeggen dat ik jaloers ben op jullie DIYskills. Dat durf ik nog niet bij mijn auto. Moet ik toch op gaan oefenen, want is verrekte handig. Weten hoe je auto werkt. Bij de v40 ben ik maar weer bij de schadetoko geweest voor de barst in de bumper. 450 EUR ex btw. Ben blij dat ik het dit keer niet hoef te betalen . | |
Gambolputty | zaterdag 14 juli 2012 @ 15:30 |
Erger nog. In de zeikende regen een bumper terughangen. Maar hij zit er weer op. En deze ook: | |
Bart-Willem | zondag 15 juli 2012 @ 13:00 |
Zelf sleutelen is juist tof, alleen bij een V70 van het nieuwere type valt weinig te sleutelen. Gelukkig heb ik 2 740's staan waar ik me op uit kan leven. | |
IrishBastard | zondag 15 juli 2012 @ 20:52 |
De V70 trok nogal bij remmen/gas geven, en gisteren op de snelweg was het wel heel ernstig. Nou hebben we begin van de week één van de bouten van de draagarm even goed vast gezet (daar zat nog iets speling op...), kom ik er net achter dat de ophanging daar gewoon doorgescheurd is Hier is al te zien dat de ophanging niet helemaal goed is: Zonder moeite kun je zo het hele ophangpunt draaien: En (erg weinig licht op locatie, en scherpstellen was wat moeilijk) hier kun je zien dat je zo tussen het blokje met de schroefdraad voor de bout en het rubber+staafje door kijkt: En dat nadat we gisteren zo'n 500 km 120 mee gereden hebben Moet maar even niet bedenken wat er had kunnen gebeuren | |
Gambolputty | maandag 16 juli 2012 @ 07:17 |
Oei. Dan kan je beter een loszittende bumper hebben.. | |
IrishBastard | maandag 16 juli 2012 @ 10:18 |
Hehe, gelukkig is alles goed gegaan Als het goed is komt er morgen een vervangende arm die er (als het even kan) donderdag samen met de stuurkogels/spoorstangen onder gezet wordt. In ieder geval gaat de arm er dan onder | |
Hyman | dinsdag 24 juli 2012 @ 20:08 |
[TK] Volvo S40 1.8 2001 LPG G3 | |
IrishBastard | dinsdag 24 juli 2012 @ 20:12 |
Blijft 'n mooie wagen, maar ik betwijfel of je de vraagprijs gaat halen | |
Hyman | dinsdag 24 juli 2012 @ 20:16 |
Nee natuurlijk niet. Maar dat is tegen mensen die 1000euro onder mn minimale prijs gaan zitten. | |
Hyman | dinsdag 24 juli 2012 @ 20:17 |
Ik wil namelijk gewoon wat geld over hebben, en dan een volvo 850 er voor in de plaats nemen. | |
IrishBastard | dinsdag 24 juli 2012 @ 20:22 |
Ik hoop voor je dat je niet zo veel hoeft in te leveren als ik op mijn S40 moest (wel Ph.1 maar een ton minder gelopen). 'De tijd' zit wat dat betreft niet echt mee Een 850 is natuurlijk wel vet, maar ga je daar niet veel hogere vaste lasten krijgen? Of een V70 natuurlijk, zoals eckte eckte bazen rijden | |
Hyman | dinsdag 24 juli 2012 @ 20:24 |
Ik rij een stuk minder (alleen nog in het weekend en evt. ddw een kilometertje of 10) Vaste lasten heb ik sowieso geen last van, aangezien mn pa de WB betaalde, en ik alleen de verzekering en het onderhoud. Daarbij weegt een 850 niet gek veel meer/minder dan een S40, en rijdt ie op benzine. | |
IrishBastard | dinsdag 24 juli 2012 @ 20:24 |
Ah, dan is het allemaal niet zo belangrijk nee Wel veeeeel aangenamer vervoer in ieder geval | |
Hyman | dinsdag 24 juli 2012 @ 20:26 |
Ik vind het dash van een 850 wel stukken beter dan een v70 , alleen is de voorkant weer mooier. De achterkant van een 850 vind ik dan wel weer stoerder. | |
IrishBastard | dinsdag 24 juli 2012 @ 20:27 |
De dash van de V vind ik net dat beetje moderner. Van de V70N is het helemaal een stuk mooier, maar die is dan weer een stuk krapper. Achterkant maakt niet zo veel uit, alhoewel ik de witte lichten wel mooier vind | |
koekjestrommel1 | dinsdag 24 juli 2012 @ 20:51 |
Zijn dit leuke autootjes? http://suchen.mobile.de/a(...)efeld/155393570.html | |
IrishBastard | dinsdag 24 juli 2012 @ 21:10 |
Leuk zijn ze zeker, en nog betaalbaar ook Zijn wel wat puntjes waar je op moet letten geloof ik, maar daarvoor zijn er vast mensen die er meer vanaf weten hier | |
koekjestrommel1 | dinsdag 24 juli 2012 @ 21:36 |
Wil hem ook alleen maar hebben als hobby ding, want wil wel wat meer te weten komen over onderhoud zelf doen, en verder nog war korte ritjes, maar geen woon-werk verkeer of wat dan ook. En kan 500 euro per jaar aan wegenbelasting niet betalen, dus dan maar zo . En vind volvo's stiekem best wel vette bakken . Wij hebben jarenlang een V70 gehad, en nooit, maar dan ook nooit problemen ermee gehad. | |
r8v2 | woensdag 25 juli 2012 @ 12:09 |
Das niet duur voor dat bouwjaar + km's... | |
Bart-Willem | woensdag 25 juli 2012 @ 16:55 |
Ook in Nederland koop je 340's voor weinig, zelfs de belastingvrije. Rijden erg goed vind ik, maar veel mensen lopen er met een boog omheen omdat ze denken dat ze minder geschikt voor LPG zijn (wat ergens wel klopt, maar kwestie van gewoon Flashlube oid inbouwen wat de kleppen smeert). De betrouwbaarheid van de Renault-blokken zijn wel wat minder dan die van de originele Zweedse motoren, maar ze zijn simpel in onderhoud (hebben zelfs een distributieketting in geval van de 1.4 motoren) en onderdelen via o.a. de Daf Hobby Club zijn ook lekker goedkoop. | |
Sjoegerd | woensdag 25 juli 2012 @ 17:18 |
Ik vind de prijzen voor de meeste belastingvrije modellen anders flink opgeblazen | |
koekjestrommel1 | woensdag 25 juli 2012 @ 17:50 |
Is ook in Duitsland hé. En gezien ik (nog) in Duitsland woon ... Lijkt me wel een vette eerste auto. En hoef er sowieso geen LPG in te hebben, dus weer een probleem minder. [ Bericht 5% gewijzigd door koekjestrommel1 op 25-07-2012 17:59:27 ] | |
r8v2 | woensdag 25 juli 2012 @ 18:04 |
Dan krijg je pas in 2015 een H-kennzeichen . | |
koekjestrommel1 | woensdag 25 juli 2012 @ 18:49 |
Ga binnenkort weer in NL wonen, dus neem aan dat ik hem dan zonder al te veel moeite weer kan importeren. | |
koekjestrommel1 | woensdag 25 juli 2012 @ 18:49 |
Sowieso, wegenbelasting in Duitsland is 130 euro. Per jaar. Dat moet te overzien zijn. | |
Bart-Willem | woensdag 25 juli 2012 @ 21:58 |
Dat is ook zo. Vooral particulieren denken het laatste jaar dezelfde prijzen als handelaren te kunnen hanteren. Vind dat wel knap: de eerste particulier die garantie geeft en nog dingen naderhand wil fixen moet ik nog tegenkomen. Ook niet-belastingvrije 240's worden momenteel belachelijke prijzen voor gevraagd. Zodra het crisis is, denkt iedereen ineens goud in handen te hebben en de hoofdprijs te kunnen vragen. | |
Sjoegerd | woensdag 25 juli 2012 @ 22:17 |
Prijzen zijn in Zweden een stuk aantrekkelijker iig. | |
r8v2 | maandag 30 juli 2012 @ 23:27 |
Zo, 10 liter benzine en 65 liter E85. Computer is nog braaf aan het leren maar het loopt alvast prima . | |
Hyman | woensdag 1 augustus 2012 @ 19:42 |
hmm, misschien een potentiële koper van martkplaats voor mn s40. | |
Roel_Jewel | woensdag 1 augustus 2012 @ 20:00 |
Hm, daarstraks ging het lampje van het uitlaatgasreinigingssysteem van m'n S80 branden. Trilde ook wat, minder vermogen. Morgen maar es kijken... | |
Bart-Willem | woensdag 1 augustus 2012 @ 20:04 |
Dat zou eens tijd worden. Ik heb m'n 740 eindelijk eens goed gepoetst met Commandant (tip van de buurman die een autospuiterij had, aangezien ik nog het oude type niet-waterbasis lak had die niet metallic is) en vervolgens uitgebreid in de Meguiars-was gezet. Heb ook ondertussen veel gedaan aan de 740: - nieuwe speakers (klinken stuk beter dan de rommel die erin zat) - nieuwe bougies (origineel Volvo, er zaten eerst 2 verschillende types in) - nieuwe schokbrekers achter (Sachs HD Advantage, erg fijne dingen) - nieuw luchtfilter - carburateur gereinigd (2 flessen doorheen gejaagd ) en afgesteld - voorschakelweerstand vervangen van de kachelmotor, dus hij doet 't eindelijk weer in alle standen - accu was opgeblazen (maar gaf nog wel meer dan 12v), dus ik stond met pech aan de kant. ANWB had zoiets zelden meegemaakt: ruim voldoende spanning, maar na langdurig zoeken en meten bleek het ding dus intern opgeblazen te zijn en amper vermogen aan de startmotor te kunnen leveren. Dus vervangen door een gloednieuwe accu en probleem opgelost. - nieuwe mattenset, scheelt veel! - allerlei kleine meuk nog gedaan, maar teveel kleinigheidjes om op te noemen. Terug naar het poetsverhaal! Voorheen: vrij dof. Na flink poetsen/handmatig polijsten en uitgebreid waxen. Maar er is toch slecht nieuws: ik had eigenlijk de 740 gekocht om m'n V70 te vervangen. M'n V70 is superfijn, maar met een 740 automaat zou ik ook tevreden zijn. Diverse malen m'n V70 te koop neergezet, maar niet eens een kijker komen opdagen. Wel wat personen die mailden dat die 'm voor 3000 "zo op wilden halen" maar aangezien ik er een maand of 3-4 geleden 2000 Euro aan onderhoud (450 Euro aan nieuwe banden omdat de Conti's me niet bevielen, en 1550 voor beurt en distributieriem) in heb gestopt snappen jullie wel dat ik 'm voor 3000 niet weg ga doen. Op zich nog geen man overboord, maar wel als de discussie over parkeervergunningen hier wederom aan het oplaaien is (en dat allemaal dankzij die &*(^&*^winkeliers en winkelpersoneel dat hier gratis parkeert overdag omdat ze 7 Euro per maand op het winkelcentrum teveel vinden) betekent dat ik er toch afscheid van ga nemen (de 740 van m'n vriendin is eigenlijk te leuk en te fijn om weg te doen). Daarna wordt het de hoogste tijd om m'n 244 van stalling te halen en te voorzien van APK en dan gaat 'ie ook de verkoop in. Dus als iemand een belastingvrije 740 automaat zoekt. | |
Hyman | woensdag 1 augustus 2012 @ 20:13 |
Nice, slurpt ie nu ook minder? | |
Ooku | woensdag 1 augustus 2012 @ 20:34 |
Wat wil je ervoor hebben? | |
Bart-Willem | donderdag 2 augustus 2012 @ 01:32 |
Daar ga ik wel van uit. Hij hangt nu stationair niet meer op 1300-1500 toeren, maar gewoon netjes iets onder de 1000. Misschien dat ik 'm nog iets moet finetunen voor de koude start, maar denk wel dat 'ie echt stukken zuiniger zal zijn. @ Ooku: hoop er rond de 2000-2250 voor te krijgen. Er zit al voor 500 Euro aan onderdelen in nu en de aanschaf was natuurlijk ook niet goedkoop. | |
mithrandirrr | donderdag 2 augustus 2012 @ 02:26 |
Staat er netjes bij Bart-Willem! Op de locatie van je eerste foto ben ik ook nog weleens geweest | |
r8v2 | donderdag 2 augustus 2012 @ 14:15 |
2250 is niet duur, 1000 euro LPG erbij en je hebt een fijne rij-auto. | |
Roel_Jewel | donderdag 2 augustus 2012 @ 14:17 |
Als ik op m'n fiets naar het werk ga, rijd ik over dat bruggetje . | |
Bart-Willem | donderdag 2 augustus 2012 @ 15:05 |
Dat dacht ik ook. Nu nog een koper zien te vinden. Toffe foto mithrandirrr! Sowieso een hele mooie V40. | |
mithrandirrr | vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:57 |
@ Roel, ik ben daar ook erg vaak overheen gefietst toen ik nog naar school ging @ Bart-Willem, thanks! | |
Hyman | vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:09 |
Ik kan het niet zo snel vinden op het 850 forum, maar wat is de gemiddelde interval voor het vervangen van een turbo? Of kan die wel 4 ton mee als je dr normaal mee rijdt? | |
r8v2 | vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:02 |
Als je er 4 ton mee haalt is best netjes. | |
Hyman | vrijdag 3 augustus 2012 @ 22:21 |
Dat was maar een voorbeeld maar is er ook een gemiddelde? Niet dat ik bijv nu een 850 koop met 250k km op de teller en dat er een verwissel interval van precies die kmstand opzit. | |
Bart-Willem | zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:33 |
Het ligt er heel erg aan hoe ermee omgegaan is. De turbo van de 850 van m'n broer had geen centje pijn, maar als je zo'n gare Hendrik hebt die het ding continu koud loopt af te trappen zal 'ie het nog geen ton volhouden. Kwestie van goed luisteren en olieverbruik in de gaten houden: hoor je metaal-achtig geluid of zie je rook uit de uitlaat komen zodra je de turbo gebruikt dan weet je al hoe laat 't is. | |
Hyman | zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:35 |
Jij had toch ook een t5? Nog punten waarop ik moet letten? Ik hoor wel eens wat over een gierende versnellingsbak. Maar ik weet niet precies wat het inhoudt, kan je dat goed horen, of moet je dan heel erg opletten? | |
H-D | zaterdag 4 augustus 2012 @ 20:27 |
Vanaf volgende week geen Volvo-rijder meer...maarrr ik blijf wel meelezen/posten als dat mag | |
Hyman | zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:19 |
Vandaag zou er trouwens iemand komen kijken voor mn s40, alleen is ie niet op komen dagen lutser | |
H-D | zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:32 |
Balen Ik ben echt te lang niet geweest maar als ik het goed begrijp gaat je s40 weg en wil je een 850 T5 terug? | |
Hyman | zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:32 |
jep. | |
H-D | zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:41 |
De sedan? En je hebt er al eentje op het oog dus? Sowieso heeft ie een hogere funfactor dan een s40 for sure | |
H-D | zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:39 |
Daarentegen kun je wel heel veel leuke auto's ook voor minder geld kopen dan enige tijd terug! | |
IrishBastard | zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:41 |
Dat heb jij dus ook gedaan? | |
IrishBastard | zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:42 |
Waar heb je die info over de bak vandaan? Ik heb het in ieder geval nog nooit langs zien komen, en ik lees toch behoorlijk actief mee op het 850 forum | |
H-D | zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:43 |
Ja toch weer terug naar Italiaans een Alfa | |
r8v2 | zondag 5 augustus 2012 @ 12:21 |
Scheer je weg uit dit topic . | |
H-D | zondag 5 augustus 2012 @ 13:45 |
| |
Bart-Willem | zondag 5 augustus 2012 @ 14:17 |
Ik had een T-5R, iets andere koek dus. Was ook een afgeragd ding. :/ Terwijl die van m'n broer (normale T5) supernetjes was en geen enkel gebrek vertoonde. Gierende versnellingsbak? Bedoel je niet gewoon de koppeling die herrie maakt? | |
Man_Made_God | zondag 5 augustus 2012 @ 15:12 |
De S60 (2001) uit de OP heb ik nog steeds, maar het einde is nu toch nabij. Wegens uitbreiding gezin wordt het tijd dat deze auto het veld gaat ruimen, en daarvoor komt dan hoogstwaarschijnlijk een station (maar geen Volvo) in de plaats. Om een beeld te krijgen van het bedrag wat ik er nog voor krijg, heb ik een inruilprijs op een V50 van ¤13.350,- opgevraagd. Zou nog 10K bij moeten van mijn kant, maar dat vind ik nogal teleurstellend (even los van het feit dat hier nog wel wat over te onderhandelen valt, lijkt me). Hoop er toch minimaal 4.5K voor te kunnen krijgen. De 2.4 automaat heeft tenslotte nog maar 155.000 km op de teller staan. Die 4.5K lijkt mij niet onredelijk toch? | |
Bart-Willem | zondag 5 augustus 2012 @ 17:52 |
Nou, ik had een tijdje terug m'n V70 uit 2001 te koop gezet, en het hoogste bod was 3000 Euro (heeft welliswaar meer gelopen dan de jouwe, maar wel nieuwe distributieriem, 4 gloednieuwe Vredestein Quatrac banden en een beurt wat alles bij elkaar bijna 2k was). M'n broer had bijna een jaar terug een S60 uit 2004 gekocht met weinig km's bij de Volvo-dealer voor 6k en die is nu ook een stuk minder waard. Dus ik denk dat je met 3350 inruil best in je handjes mag knijpen. Maar hoezo is een S60 te klein voor een gezinsauto? Er zijn heel wat mensen in NL die met meerdere kinderen 't met heel wat minder moeten doen. | |
Silmarwen | zondag 5 augustus 2012 @ 18:00 |
Er zijn ook heel veel gezinnen die naar de voedselbank moeten, betekent niet dat je niet meer bij de AH je boodschappen mag doen toch? | |
IrishBastard | zondag 5 augustus 2012 @ 18:46 |
Goede toevoeging aan dit topic | |
Silmarwen | zondag 5 augustus 2012 @ 19:08 |
Nou als je wil heb ik een volvo V70 2.5 automaat te koop uit 2000. 230k op de klok. | |
Silmarwen | zondag 5 augustus 2012 @ 19:10 |
Oh en ik vind een s60 ook te klein als gezinsauto. Nu blij? | |
IrishBastard | zondag 5 augustus 2012 @ 19:34 |
Dus je meet ruimte in een gezinsauto af aan de bagageruimte, begrijp ik? Want een S60 is van binnen net zo groot als je V70. | |
Silmarwen | zondag 5 augustus 2012 @ 19:36 |
Ja natuurlijk... Kinderen zorgen voor veel bagage. Vooral kleine kinderen, denk aan kinderwagens, campingbedjes, etc etc. | |
IrishBastard | zondag 5 augustus 2012 @ 19:37 |
Dan vraag ik me af hoe al die andere mensen dat doen, als een S60 al niet groot genoeg is | |
Silmarwen | zondag 5 augustus 2012 @ 19:39 |
Moeilijk gok ik. Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan en je hebt het geld ervoor om het gemakkelijker te maken? | |
IrishBastard | zondag 5 augustus 2012 @ 19:39 |
Dat zeg ik niet, maar om te roepen dat een S60 te klein is om een fatsoenlijke gezinsauto te zijn vind ik enigszins arrogant over komen | |
Man_Made_God | zondag 5 augustus 2012 @ 19:44 |
Als ik met 2 koffers de deur uit ga, inclusief straks nog wat spullen voor een kleine, kan ik dat niet kwijt achterin een s60. Dát is de reden. Maar ik vroeg niet naar een mening over die keuze, maar naar een mening over de opgegeven inruilprijs | |
IrishBastard | zondag 5 augustus 2012 @ 19:48 |
Wat over het algemeen een goede maatstaaf is, is om gewoon eens op Marktplaats/Veilingkijker te kijken naar vergelijkbare auto's. Natuurlijk is de jouwe mooier/beter (dat houd ik mezelf in ieder geval altijd voor ) maar ook daar zijn het vraagprijzen. Ik denk dat het je stiekem nog best tegen kan vallen. Zoals eerder gezegd: het is niet echt de meest gunstige tijd om een auto te verkopen, helaas | |
IrishBastard | zondag 5 augustus 2012 @ 19:53 |
Die vraagprijzen liggen voor die wagens dus zo rond de 4-5000 euro. Maar dan wel bij een garagebedrijf (met waarschijnlijk garantie, en in ieder geval inruilmogelijkheden). Uitschieters naar 9000 euro, maar dan is het wel een turbo AWD (die het overigens totaal niet waard lijkt te zijn ) van 2003. | |
Bart-Willem | zondag 5 augustus 2012 @ 21:53 |
Dat bedoel ik. | |
r8v2 | zondag 5 augustus 2012 @ 23:21 |
Weer van die "echte" Volvo-rijders. Een stationwagon nodig hebben maar er niet een van het stationwagonmerk bij uitstek kopen . | |
Sjoegerd | maandag 6 augustus 2012 @ 18:05 |
Knappe 740 Bart-Willem! | |
IrishBastard | maandag 6 augustus 2012 @ 18:09 |
Vandaag met de 940 van m'n ouders bij m'n vaste monteur geweest om hem eens na te laten lopen. Ze zitten te dubben of ze gaan opkalefateren of een andere auto kopen. Ze hebben deze zo'n 9 jaar en in die tijd alleen olie laten vervangen en APK zaken laten doen Blijkt nu nog alleen de remmen voor en achter, de draagarmen voor en de stabilisatorstangrubbers aan de beurt te zijn | |
Bart-Willem | maandag 6 augustus 2012 @ 19:04 |
Dank! Kopen? @ IrishBastard: zulke schokkende dingen zijn dat toch niet? | |
Sjoegerd | maandag 6 augustus 2012 @ 19:05 |
Ben mijn ouders nogsteeds aan t bewerken om een andere auto te kopen. Dus wie weet | |
IrishBastard | maandag 6 augustus 2012 @ 19:08 |
Nee, daarom Voor 9 jaar rijden, van volgens mij 160k naar 323 nu Wat een bakken Remmen zijn wel écht ver ingesleten, zit nog 'n paar millimeter op Die moeten dus sowieso, maar verder is het gewoon ook makkelijk allemaal zelf te doen, da's wel fijn | |
r8v2 | maandag 6 augustus 2012 @ 19:14 |
Ik blijf er bij, 940's zijn de beste auto's ooit gemaakt. | |
H-D | maandag 6 augustus 2012 @ 21:03 |
Wat willen ze evt als vervanging aan gaan schaffen dan? @Sjoegerd; wat wil je ze laten kopen? | |
Sjoegerd | maandag 6 augustus 2012 @ 21:08 |
Ik wil zelf wat kopen .. Maar de auto komt net als de mijne nu op hun naam. Daarvoor moet ik natuurlijk wel toestemming hebben. | |
H-D | maandag 6 augustus 2012 @ 21:12 |
Ah zo. Wat wil je gaan kopen? Ben heel lang niet geweest dus loop helemaal achter | |
Sjoegerd | maandag 6 augustus 2012 @ 21:14 |
Iets wat groter/ruimer/sneller/comfortabeler is dan mijn AX. Maar wel betaalbaar .. Zit opzich ook te denken aan een Astra, hebben mijn ouders en rijd wel superfijn. Maar heb toch ook een beetje voorkeur voor Volvo en dan niet eens een type specifiek. | |
H-D | maandag 6 augustus 2012 @ 21:16 |
Koop een 850 of S70 | |
CasB | maandag 6 augustus 2012 @ 21:30 |
Volvo 480. | |
Sjoegerd | maandag 6 augustus 2012 @ 21:32 |
850 of S70 is niet betaalbaar voor mij qua belasting | |
H-D | maandag 6 augustus 2012 @ 21:47 |
440/460/480? Of een S40?:P misschien een T4 dan? Lekker rap ook. | |
r8v2 | maandag 6 augustus 2012 @ 22:48 |
Belastingvrije 340... |