Ik rij een stuk minder (alleen nog in het weekend en evt. ddw een kilometertje of 10)quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:22 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je niet zo veel hoeft in te leveren als ik op mijn S40 moest (wel Ph.1 maar een ton minder gelopen). 'De tijd' zit wat dat betreft niet echt mee
Een 850 is natuurlijk wel vet, maar ga je daar niet veel hogere vaste lasten krijgen? Of een V70 natuurlijk, zoals eckte eckte bazen rijden
Ik vind de prijzen voor de meeste belastingvrije modellen anders flink opgeblazenquote:Op woensdag 25 juli 2012 16:55 schreef Bart-Willem het volgende:
Ook in Nederland koop je 340's voor weinig, zelfs de belastingvrije. Rijden erg goed vind ik, maar veel mensen lopen er met een boog omheen omdat ze denken dat ze minder geschikt voor LPG zijn (wat ergens wel klopt, maar kwestie van gewoon Flashlube oid inbouwen wat de kleppen smeert).
De betrouwbaarheid van de Renault-blokken zijn wel wat minder dan die van de originele Zweedse motoren, maar ze zijn simpel in onderhoud (hebben zelfs een distributieketting in geval van de 1.4 motoren) en onderdelen via o.a. de Daf Hobby Club zijn ook lekker goedkoop.
Is ook in Duitsland hé. En gezien ik (nog) in Duitsland woon ... Lijkt me wel een vette eerste auto. En hoef er sowieso geen LPG in te hebben, dus weer een probleem minder.quote:
Dat is ook zo. Vooral particulieren denken het laatste jaar dezelfde prijzen als handelaren te kunnen hanteren. Vind dat wel knap: de eerste particulier die garantie geeft en nog dingen naderhand wil fixen moet ik nog tegenkomen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:18 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik vind de prijzen voor de meeste belastingvrije modellen anders flink opgeblazen
Prijzen zijn in Zweden een stuk aantrekkelijker iig.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:58 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Vooral particulieren denken het laatste jaar dezelfde prijzen als handelaren te kunnen hanteren. Vind dat wel knap: de eerste particulier die garantie geeft en nog dingen naderhand wil fixen moet ik nog tegenkomen.
Ook niet-belastingvrije 240's worden momenteel belachelijke prijzen voor gevraagd. Zodra het crisis is, denkt iedereen ineens goud in handen te hebben en de hoofdprijs te kunnen vragen.
Nice, slurpt ie nu ook minder?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:04 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat zou eens tijd worden.
Ik heb m'n 740 eindelijk eens goed gepoetst met Commandant (tip van de buurman die een autospuiterij had, aangezien ik nog het oude type niet-waterbasis lak had die niet metallic is) en vervolgens uitgebreid in de Meguiars-was gezet.
Heb ook ondertussen veel gedaan aan de 740:
- nieuwe speakers (klinken stuk beter dan de rommel die erin zat)
- nieuwe bougies (origineel Volvo, er zaten eerst 2 verschillende types in)
- nieuwe schokbrekers achter (Sachs HD Advantage, erg fijne dingen)
- nieuw luchtfilter
- carburateur gereinigd (2 flessen doorheen gejaagd ) en afgesteld
- voorschakelweerstand vervangen van de kachelmotor, dus hij doet 't eindelijk weer in alle standen
- accu was opgeblazen (maar gaf nog wel meer dan 12v), dus ik stond met pech aan de kant. ANWB had zoiets zelden meegemaakt: ruim voldoende spanning, maar na langdurig zoeken en meten bleek het ding dus intern opgeblazen te zijn en amper vermogen aan de startmotor te kunnen leveren. Dus vervangen door een gloednieuwe accu en probleem opgelost.
- nieuwe mattenset, scheelt veel!
- allerlei kleine meuk nog gedaan, maar teveel kleinigheidjes om op te noemen.
Terug naar het poetsverhaal! Voorheen: vrij dof.
[ afbeelding ]
Na flink poetsen/handmatig polijsten en uitgebreid waxen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar er is toch slecht nieuws: ik had eigenlijk de 740 gekocht om m'n V70 te vervangen. M'n V70 is superfijn, maar met een 740 automaat zou ik ook tevreden zijn. Diverse malen m'n V70 te koop neergezet, maar niet eens een kijker komen opdagen. Wel wat personen die mailden dat die 'm voor 3000 "zo op wilden halen" maar aangezien ik er een maand of 3-4 geleden 2000 Euro aan onderhoud (450 Euro aan nieuwe banden omdat de Conti's me niet bevielen, en 1550 voor beurt en distributieriem) in heb gestopt snappen jullie wel dat ik 'm voor 3000 niet weg ga doen. Op zich nog geen man overboord, maar wel als de discussie over parkeervergunningen hier wederom aan het oplaaien is (en dat allemaal dankzij die &*(^&*^winkeliers en winkelpersoneel dat hier gratis parkeert overdag omdat ze 7 Euro per maand op het winkelcentrum teveel vinden) betekent dat ik er toch afscheid van ga nemen (de 740 van m'n vriendin is eigenlijk te leuk en te fijn om weg te doen). Daarna wordt het de hoogste tijd om m'n 244 van stalling te halen en te voorzien van APK en dan gaat 'ie ook de verkoop in. Dus als iemand een belastingvrije 740 automaat zoekt.
Daar ga ik wel van uit. Hij hangt nu stationair niet meer op 1300-1500 toeren, maar gewoon netjes iets onder de 1000. Misschien dat ik 'm nog iets moet finetunen voor de koude start, maar denk wel dat 'ie echt stukken zuiniger zal zijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |