Ja dan loopt het zo langzaam terug tot ie op isquote:Op maandag 14 mei 2012 20:53 schreef IrishBastard het volgende:
Volgende TT wordt Volvofanboys deel 20: Met je 123GT in het zuidelijkste ?
Altijd weer dat rot Apple!quote:Op maandag 14 mei 2012 20:39 schreef H-D het volgende:
Excuus voor de titel, ben op mn Ipad en dan is alles wat minder handig
quote:Op zondag 13 mei 2012 00:31 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Kijk even een paar pagina's eerder, volgens mij zijn toen dezelfde vragen gesteldKijk bij die stand wel even naar de eventueel vervangen draagarmen/veerpootrubbers etc. Had in mijn model van '97 ook dat die allemaal aan vervanging toe waren. Dure gein
Qua blok en bak zijn die 1.8jes behoorlijk prima, want volgens mij ligt daar gewoon de M56 van Volvo in als bak
Dank voor de tipsquote:Op zondag 13 mei 2012 23:09 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Vreemd hèZit bijna 10 jaar ontwikkeltijd tussen, en de nieuwprijzen verschillen ook wel wat lijkt me
Verder is de vering inderdaad wat zacht, standaard. Onderhoudskosten (ook qua onderdelen) liggen niet heel hoog, maar er zijn wel wat zaken die mogelijk aan vervanging toe zijn. Houd daar dus even rekening mee
Rommel! Bras! Rotzooi!quote:
Lucky you!quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:29 schreef IrishBastard het volgende:
Booh, m'n monteur heeft nog een sloop 850 staan waar bovenstaand koppelstuk sowieso nog in zit, ben ik in één keer klaar. Kan ik morgen de boel gewoon weer monteren
Heb ik van jou weleens een showoff @ carclean forum gezien?quote:Op maandag 21 mei 2012 22:12 schreef Pinkerton het volgende:
[ afbeelding ]
Zo doen we dat hier in het zuiden!
Hij heeft wel een topic op Turbobricks.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:45 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Heb ik van jou weleens een showoff @ carclean forum gezien?
Volgens mij kan je zelf de OP wijzigen via de Wikiquote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:32 schreef luigi1k het volgende:
Mag ik ook in de lijst?
[ afbeelding ]
1400 Variomatic GL Special, full option
Waar heb jij die fijne Polarissen vandaan?quote:Op maandag 21 mei 2012 22:12 schreef Pinkerton het volgende:
[ afbeelding ]
Zo doen we dat hier in het zuiden!
Vette bak.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:32 schreef luigi1k het volgende:
Mag ik ook in de lijst?
[ afbeelding ]
1400 Variomatic GL Special, full option
Hier ook al! Gij twiekert!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:32 schreef luigi1k het volgende:
Mag ik ook in de lijst?
[ afbeelding ]
1400 Variomatic GL Special, full option
High fivequote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:32 schreef luigi1k het volgende:
Mag ik ook in de lijst?
[ afbeelding ]
1400 Variomatic GL Special, full option
Een zwiepert op de A50, in die bocht richting de A12 bij Arnhem vanuit Apeldoorn.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:35 schreef r8v2 het volgende:
Ja dude, wat heb je uitgefreten? En waarom rijdt het verkeer de andere richting op dan waarin jij staat?.
Deze plek?quote:Op zondag 27 mei 2012 11:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Een zwiepert op de A50, in die bocht richting de A12 bij Arnhem vanuit Apeldoorn.
Reed op de rechterbaan en kwam uit op de linkerbaan met de neus verkeerde kant uit. Best geluk gehad. Wel vreemd trouwens, ben er van de week weer 4 keer voorbij gekomen en snap niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen met 100km/h. Die bocht kan je makkelijk met 130 pakken
.
't wordt links onderin bijgehouden: ~150quote:
Nope, had net geregend dus was een beetje nat en ik zat niet goed op te letten (moe en op zoek naar carkit knopjequote:
Even geswitched van laptop, maar om en nabij die plek ja, ik ging iets te veel naar het midden, stuurde naar rechts, gleed over de witte strepen en draaide 180 graden, deze knakker heeft em nog recht kunnen houden, lukte bij mij echt niet meer.quote:
Die kunnen prima spuiten, een aantal Volvootjes is daar ook al langs geweestquote:Op maandag 28 mei 2012 23:09 schreef bleiblei het volgende:
Nope, WA. 2500 mag ik aftikken over een paar weken. Dat was dus mijn vakantie en wat spaargeld... Kerel bij een schadenet toko zei overigens 3500. Ga nu naar een cartuning bedrijf hier in de buurt
![]()
Het wordt overigens een nieuwe deur, paneel voor, wat lampen, flink wat uitdeukwerk achter en de hele zijkant wordt gespoten.
Bah, daar zou ik goed ziek van zijnquote:Op maandag 28 mei 2012 23:09 schreef bleiblei het volgende:
Nope, WA. 2500 mag ik aftikken over een paar weken. Dat was dus mijn vakantie en wat spaargeld... Kerel bij een schadenet toko zei overigens 3500. Ga nu naar een cartuning bedrijf hier in de buurt
![]()
Het wordt overigens een nieuwe deur, paneel voor, wat lampen, flink wat uitdeukwerk achter en de hele zijkant wordt gespoten.
Zelf (slechte) ervaring daar?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:18 schreef r8v2 het volgende:
Ga asjeblieft niet naar de Limbeek. Dat zijn echt een stel beunhazen.
Ben benieuwdquote:Op dinsdag 29 mei 2012 08:09 schreef bleiblei het volgende:
Onze buren zijn ook fan van limbeek. Ga er binnenkort heen voor APK. Laat wel weten of het beviel.
Ex-huisgenoot. Veels te veel betaald voor een 440 en de daarna volgende gebreken. Daarbij zit mijn pa al 30 jaar in het Volvo-wereldje en die heeft er geen goed woord voor over.quote:
wat is wel een goeie in de regio? Beemd word ik ook niet erg warm van.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:35 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ex-huisgenoot. Veels te veel betaald voor een 440 en de daarna volgende gebreken. Daarbij zit mijn pa al 30 jaar in het Volvo-wereldje en die heeft er geen goed woord voor over.
Anders gaan je naar een universele garage? Bosch carservice in helmond is erg goed, heb een tijdje met de monteur samen gewerkt. Of nouja samen, hij was mijn baasquote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
wat is wel een goeie in de regio? Beemd word ik ook niet erg warm van.
Moet namelijk APK, de park distance control doet het niet en er is een lampje voor kapot waar ik niet bij kan door de xenon verlichting.
Bingo.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:49 schreef bleiblei het volgende:
Naar-Zweden-vervoer-440's?![]()
Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Auto's die zo goedkoop zijn dat je ze daar achterlaat?
Ik zal eens kijken naar Raaijmakers.
Van iemand van Volvolvo. Kostte me een aardige duit, maar ja, het zijn Polarissen! En potverdorie wat stuurt dat giga lekker!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:29 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Waar heb jij die fijne Polarissen vandaan?.
Heb jij zo'n grote sleutelbos ofzo? Wat een gerammelquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:03 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
Van iemand van Volvolvo. Kostte me een aardige duit, maar ja, het zijn Polarissen! En potverdorie wat stuurt dat giga lekker!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker hoeken met je 26 jaar oude familiesedan
Filmpje van een van de snellere rondes:
Ik heb nu een auto uit '97 met 80k op de teller. Geen problemen, en rijdt prima.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:19 schreef r8v2 het volgende:
Je moet alleen een oldtimer kopen als je er zin/tijd/geld voor hebt. Anders krijg je idd teleurstellingen.
Ik heb wel een amazon, ook student, maar ik zou wel lpg nemenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:44 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik heb nu een auto uit '97 met 80k op de teller. Geen problemen, en rijdt prima.
niet overstappen naar de Amazon als student zijnde voor dagelijks gebruik? (dus duurder?)
Alleen als je er zin in hebt en kan accepteren dat ie een keer niet start terwijl je weg moetquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:44 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik heb nu een auto uit '97 met 80k op de teller. Geen problemen, en rijdt prima.
niet overstappen naar de Amazon als student zijnde voor dagelijks gebruik? (dus duurder?)
Alleen vind ik een Amazon zoveel mooier dan een 240quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:44 schreef Pinkerton het volgende:
Een 240 op LPG kost geen drol aan vaste kosten. Dat is mijn ervaring. Hoewel mijn geld wel aan andere dingen aan dat ding opgaat. Ik had altijd de gedachte hem origineel te houden, maar ondertussen is er al best het een en ander aan gedaan:
-Lichtmetalen velgen (van standaard naar 14" MSW, naar 17" Volvo)
-Verlaagd (4cm rondom)
-LPG laten inbouwen
-Grote toerenteller en metertjes uit een 240 Turbo
-Simons uitlaat
-Dikkere stabilisatorstangen
Verder nog een hele grote berg kleine dingen.
Dat zijn allemaal dingen die niet nodig waren, maar die ik zelf leuk vind.
Nu rijd ik voor 67 per liter op LPG en betaal ik voor All-risk verzekering ¤25,- per maand.
Overigens behalve 1 ding, wat mijn eigen schuld was, nog nooit iets met m'n auto gehad in anderhalf jaar tijd. En het rijdt beter dan veel modern spul!
De Amazon heeft een mooie klassieke uitstraling. Ik moet zeggen dat ik hem ook mooier vind dan de 240. De 240 daarentegen heeft hetzelfde uiterlijk als imago. Onverwoestbaar, robuust, betrouwbaar en praktisch. Na meer dan anderhalf jaar vind ik het nog steeds een heerlijke auto, zelfs naar hedendaagse maatstaven.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:30 schreef Saninl het volgende:
[..]
Alleen vind ik een Amazon zoveel mooier dan een 240
Toch zelf de airco gefixed?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:27 schreef IrishBastard het volgende:
Nondeju, vanaf half 11 tot half 5 bezig geweest de droger/accumulator te vervangen en het aircosysteem weer aan te sluiten. Nu moet hij lekvrij zijn, en is hij weer gevuld en werkend. Duimen dat het zo blijft
Kwam er ook achter dat één van de vier bouten in mijn rechter draagarm nog niet helemaal vast zit. Zou zomaar eens kunnen verklaren waarom hij wat trekt met remmen
Ooh het kostte gewoon veel tijd. Nja als je ff 1.5 vrije dag hebtquote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:14 schreef IrishBastard het volgende:
Dat ging ik sowieso zelf doen, omdat ik geen zin had in het aftikken van 14 uur aan uurloon. Was allemaal niet complex, maar wel lastig qua positie/vastzittendheid enzo
Ooh dat was het. Wel balen van die oxidatie dan kost echt superveel tijdquote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:23 schreef IrishBastard het volgende:
Nouja, ik heb alleen de verdamper en droger/accumulator vervangen. Voor de verdamper moest alleen heel het dashboard en kachelhuis d'r uit, en dat was het meeste werk
Voor die droger/accumulator viel het nogal tegen, terwijl het eigenlijk gruwelijk simpel isKun je prima bij, en je moet 'n beugel en twee koppelingen los halen. Alleen een van de koppelingen is een aluminium wartel op 'n stalen of ijzeren vat. En die was dus keihard geoxideerd/niet los te krijgen
Ja dat is wel handig hèquote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:47 schreef IrishBastard het volgende:
Neuh, eerst die draagarm maar even fatsoenlijk vast zetten
En nog ergens een keer de stuurkogels binnen+buiten, maar dat moet het dan ook wel zijnOh, en van het weekend maar weer eens wassen, want da's echt te lang geleden
quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:14 schreef Bart-Willem het volgende:
Mee eens, gisteren op pad geweest met de 740 van m'n vriendin en eigenlijk rijdt zoiets veel lekkerder dan m'n V70.Gewoon echt autorijden.
Pruillipje erbijquote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:23 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De betrouwbaarheid van de 240 blijkt alweer uit deze foto van vanmiddag
Mja, maar deze is wel in topstaat, als ik dat zo zie. Ik ging overigens meer uit van de standaard oldtimer, en hij is natuurlijk wel netjes gerestaureerdquote:Op donderdag 14 juni 2012 19:24 schreef Hyman het volgende:
Niet veel? voor 2500¤ minder kan je al zoiets krijgen, maar dan zonder de stickers.
Hebbon!quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:32 schreef bokkepoot het volgende:
[ afbeelding ]
Volvo 66
Incluis CVT...Jammer dat ie niet meer loopt, maar dan gaan we wel oplossen
quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:32 schreef bokkepoot het volgende:
[ afbeelding ]
Volvo 66
Incluis CVT...Jammer dat ie niet meer loopt, maar dan gaan we wel oplossen
aangenomen dat je de DAF-CVT clubs al wel in je favorites hebt staan: klop eens aan bij de 300-club, veel dezelfde techniek.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:32 schreef bokkepoot het volgende:
[ afbeelding ]
Volvo 66
Incluis CVT...Jammer dat ie niet meer loopt, maar dan gaan we wel oplossen
Ik vind het anders een best bedrag voor dat dingquote:Op donderdag 14 juni 2012 19:45 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Mja, maar deze is wel in topstaat, als ik dat zo zie. Ik ging overigens meer uit van de standaard oldtimer, en hij is natuurlijk wel netjes gerestaureerd
Hahaquote:Op woensdag 20 juni 2012 11:23 schreef Pinkerton het volgende:
Heimen, ik weet nog wel een setje verbreed Amazon staal te koop. 7J like a boss!
Zonder problemen dus verlopen, 1200km zonder een centje pijn met een auto:quote:Op zondag 17 juni 2012 23:17 schreef r8v2 het volgende:
Deze week 940 weer APK en uit de schorsing en zaterdag road trip naar Kiel
Die dus!quote:Op zondag 24 juni 2012 23:32 schreef r8v2 het volgende:
Ik was me al af aan het vragen welke nieuwe joekel er nu weer in de straat stond.
Jaloers! Wil er ook éénquote:Op zondag 24 juni 2012 20:15 schreef Bart-Willem het volgende:
Helemaal vergeten m'n nieuwe aanwinst te tonen.Ik heb een 740 uit '84 erbij gekauft.
[ afbeelding ]
Vind een 740 sedan anders behoorlijk stylish.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:25 schreef bleiblei het volgende:
Een 740 is wel een heerlijk toffe bak idd.
Al is station bij Volvo wel pre natuurlijk.
Euh nee.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:25 schreef bleiblei het volgende:
Al is station bij Volvo wel pre natuurlijk.
Wat een (eind)baas in dit filmpjequote:
Denk dat dit eerder een kwestie van geluk dan skill is.quote:Op donderdag 28 juni 2012 10:18 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wat een (eind)baas in dit filmpje. Vraag me af hoe hij 't doet dat hij de vangrail raakt, een rondje met de auto en gewoon naar de zijkant rijdt??? Hoe de fuck? En dat alles in een paar seconden.
Ben zelf ook eens in een slip gekomen maar dat ging minder goed (wist ook niet echt wat ik moest doen).
Lesjofors?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:03 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo, op maat gemaakte verlagingsveren besteld voor de 740.
Geen idee volgens mij wel.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Aftermarket radio? Check achferop de radio of in de bedrading van de verloopstekkers of de zelering daar nog heel is
Had de zekering over het hoofd gezien. Die is inderdaad kapot.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:58 schreef IrishBastard het volgende:
Anders gewoon even meten of hij wel spanning krijgtIs je zekering waar de radio op zit nog heel?
Dat weten we natuurlijk nog niet, maar daar zijn natuurlijk die zekeringen voor, omdat dat voorkomenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 17:14 schreef IrishBastard het volgende:
In ieder geval lekker simpel! Beter dan bedrading die getoast is
Nee Lesjofors zijn helaas niet progressief. Anders had ik die wel gepakt.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:22 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Lesjofors?
Ik heb net fijne browntop-injectoren besteld (Ebay). In mijn LPT-940 zitten namelijk die bedplasser/homo zeegroene rotzooi-injectoren
.
Kronenburg?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:08 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Nee Lesjofors zijn helaas niet progressief. Anders had ik die wel gepakt.Dus de keuze was Intrax of veren van een klein fabriekje die actief is in de racerij (of beter gezegd: ze maken alleen race/rally-spul). Dus het laatste is 't geworden.
Ja, idd, als je op Turbobricks leest wat die Amerikanen allemaal meenemen bij de gemiddelde pick&pull voor weinig... Vreemd genoeg komen mijn injectoren uit Duitslandquote:En die injectoren @ Ebay zijn echt heel veel goedkoper dan in NL. :/ Bosch is sowieso absurd duur in Europa, in de VS is dat spul vele malen goedkoper lijkt wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |