Ja dan loopt het zo langzaam terug tot ie op isquote:Op maandag 14 mei 2012 20:53 schreef IrishBastard het volgende:
Volgende TT wordt Volvofanboys deel 20: Met je 123GT in het zuidelijkste ?
Altijd weer dat rot Apple!quote:Op maandag 14 mei 2012 20:39 schreef H-D het volgende:
Excuus voor de titel, ben op mn Ipad en dan is alles wat minder handig
quote:Op zondag 13 mei 2012 00:31 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Kijk even een paar pagina's eerder, volgens mij zijn toen dezelfde vragen gesteld Kijk bij die stand wel even naar de eventueel vervangen draagarmen/veerpootrubbers etc. Had in mijn model van '97 ook dat die allemaal aan vervanging toe waren. Dure gein
Qua blok en bak zijn die 1.8jes behoorlijk prima, want volgens mij ligt daar gewoon de M56 van Volvo in als bak
Dank voor de tips Ik vind 'm wel opvallend scherp geprijsd, dus ergens vermoed ik wel dat er bepaalde zaken moeten gebeuren of aan zitten te komen. Maar goed, misschien kan ik het toch niet laten om eens te gaan kijkenquote:Op zondag 13 mei 2012 23:09 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Vreemd hè Zit bijna 10 jaar ontwikkeltijd tussen, en de nieuwprijzen verschillen ook wel wat lijkt me
Verder is de vering inderdaad wat zacht, standaard. Onderhoudskosten (ook qua onderdelen) liggen niet heel hoog, maar er zijn wel wat zaken die mogelijk aan vervanging toe zijn. Houd daar dus even rekening mee
Rommel! Bras! Rotzooi!quote:
Lucky you!quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:29 schreef IrishBastard het volgende:
Booh, m'n monteur heeft nog een sloop 850 staan waar bovenstaand koppelstuk sowieso nog in zit, ben ik in één keer klaar. Kan ik morgen de boel gewoon weer monteren
Heb ik van jou weleens een showoff @ carclean forum gezien?quote:Op maandag 21 mei 2012 22:12 schreef Pinkerton het volgende:
[ afbeelding ]
Zo doen we dat hier in het zuiden!
Hij heeft wel een topic op Turbobricks.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:45 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Heb ik van jou weleens een showoff @ carclean forum gezien?
Volgens mij kan je zelf de OP wijzigen via de Wikiquote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:32 schreef luigi1k het volgende:
Mag ik ook in de lijst?
[ afbeelding ]
1400 Variomatic GL Special, full option
Waar heb jij die fijne Polarissen vandaan? .quote:Op maandag 21 mei 2012 22:12 schreef Pinkerton het volgende:
[ afbeelding ]
Zo doen we dat hier in het zuiden!
Vette bak.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:32 schreef luigi1k het volgende:
Mag ik ook in de lijst?
[ afbeelding ]
1400 Variomatic GL Special, full option
Hier ook al! Gij twiekert!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:32 schreef luigi1k het volgende:
Mag ik ook in de lijst?
[ afbeelding ]
1400 Variomatic GL Special, full option
High five en terecht dat je hem hier ook showt. die auto is een juweeltje.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:32 schreef luigi1k het volgende:
Mag ik ook in de lijst?
[ afbeelding ]
1400 Variomatic GL Special, full option
Een zwiepert op de A50, in die bocht richting de A12 bij Arnhem vanuit Apeldoorn.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:35 schreef r8v2 het volgende:
Ja dude, wat heb je uitgefreten? En waarom rijdt het verkeer de andere richting op dan waarin jij staat? .
Deze plek?quote:Op zondag 27 mei 2012 11:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Een zwiepert op de A50, in die bocht richting de A12 bij Arnhem vanuit Apeldoorn.
Reed op de rechterbaan en kwam uit op de linkerbaan met de neus verkeerde kant uit. Best geluk gehad . Wel vreemd trouwens, ben er van de week weer 4 keer voorbij gekomen en snap niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen met 100km/h. Die bocht kan je makkelijk met 130 pakken .
't wordt links onderin bijgehouden: ~150quote:
Nope, had net geregend dus was een beetje nat en ik zat niet goed op te letten (moe en op zoek naar carkit knopje ), zag een auto op de linkerbaa ietwat dichtbij komen dus gaf een rukje naar rechts aan het stuur, die ging iets te veel naar rechts, rukje terug en toen ging ie .quote:
Even geswitched van laptop, maar om en nabij die plek ja, ik ging iets te veel naar het midden, stuurde naar rechts, gleed over de witte strepen en draaide 180 graden, deze knakker heeft em nog recht kunnen houden, lukte bij mij echt niet meer.quote:
Die kunnen prima spuiten, een aantal Volvootjes is daar ook al langs geweest .quote:Op maandag 28 mei 2012 23:09 schreef bleiblei het volgende:
Nope, WA. 2500 mag ik aftikken over een paar weken . Dat was dus mijn vakantie en wat spaargeld... Kerel bij een schadenet toko zei overigens 3500. Ga nu naar een cartuning bedrijf hier in de buurt
Het wordt overigens een nieuwe deur, paneel voor, wat lampen, flink wat uitdeukwerk achter en de hele zijkant wordt gespoten.
Bah, daar zou ik goed ziek van zijnquote:Op maandag 28 mei 2012 23:09 schreef bleiblei het volgende:
Nope, WA. 2500 mag ik aftikken over een paar weken . Dat was dus mijn vakantie en wat spaargeld... Kerel bij een schadenet toko zei overigens 3500. Ga nu naar een cartuning bedrijf hier in de buurt
Het wordt overigens een nieuwe deur, paneel voor, wat lampen, flink wat uitdeukwerk achter en de hele zijkant wordt gespoten.
Zelf (slechte) ervaring daar?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:18 schreef r8v2 het volgende:
Ga asjeblieft niet naar de Limbeek. Dat zijn echt een stel beunhazen.
Ben benieuwd .quote:Op dinsdag 29 mei 2012 08:09 schreef bleiblei het volgende:
Onze buren zijn ook fan van limbeek. Ga er binnenkort heen voor APK. Laat wel weten of het beviel.
Ex-huisgenoot. Veels te veel betaald voor een 440 en de daarna volgende gebreken. Daarbij zit mijn pa al 30 jaar in het Volvo-wereldje en die heeft er geen goed woord voor over.quote:
wat is wel een goeie in de regio? Beemd word ik ook niet erg warm van.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:35 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ex-huisgenoot. Veels te veel betaald voor een 440 en de daarna volgende gebreken. Daarbij zit mijn pa al 30 jaar in het Volvo-wereldje en die heeft er geen goed woord voor over.
Anders gaan je naar een universele garage? Bosch carservice in helmond is erg goed, heb een tijdje met de monteur samen gewerkt. Of nouja samen, hij was mijn baasquote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
wat is wel een goeie in de regio? Beemd word ik ook niet erg warm van.
Moet namelijk APK, de park distance control doet het niet en er is een lampje voor kapot waar ik niet bij kan door de xenon verlichting.
Bingo.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:49 schreef bleiblei het volgende:
Naar-Zweden-vervoer-440's?
Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Auto's die zo goedkoop zijn dat je ze daar achterlaat?
Ik zal eens kijken naar Raaijmakers.
Van iemand van Volvolvo. Kostte me een aardige duit, maar ja, het zijn Polarissen! En potverdorie wat stuurt dat giga lekker!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:29 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Waar heb jij die fijne Polarissen vandaan? .
Heb jij zo'n grote sleutelbos ofzo? Wat een gerammelquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:03 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
Van iemand van Volvolvo. Kostte me een aardige duit, maar ja, het zijn Polarissen! En potverdorie wat stuurt dat giga lekker!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker hoeken met je 26 jaar oude familiesedan
Filmpje van een van de snellere rondes:
Ik heb nu een auto uit '97 met 80k op de teller. Geen problemen, en rijdt prima.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:19 schreef r8v2 het volgende:
Je moet alleen een oldtimer kopen als je er zin/tijd/geld voor hebt. Anders krijg je idd teleurstellingen.
Ik heb wel een amazon, ook student, maar ik zou wel lpg nemenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:44 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik heb nu een auto uit '97 met 80k op de teller. Geen problemen, en rijdt prima.
niet overstappen naar de Amazon als student zijnde voor dagelijks gebruik? (dus duurder?)
Alleen als je er zin in hebt en kan accepteren dat ie een keer niet start terwijl je weg moet .quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:44 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik heb nu een auto uit '97 met 80k op de teller. Geen problemen, en rijdt prima.
niet overstappen naar de Amazon als student zijnde voor dagelijks gebruik? (dus duurder?)
Alleen vind ik een Amazon zoveel mooier dan een 240quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:44 schreef Pinkerton het volgende:
Een 240 op LPG kost geen drol aan vaste kosten. Dat is mijn ervaring. Hoewel mijn geld wel aan andere dingen aan dat ding opgaat. Ik had altijd de gedachte hem origineel te houden, maar ondertussen is er al best het een en ander aan gedaan:
-Lichtmetalen velgen (van standaard naar 14" MSW, naar 17" Volvo)
-Verlaagd (4cm rondom)
-LPG laten inbouwen
-Grote toerenteller en metertjes uit een 240 Turbo
-Simons uitlaat
-Dikkere stabilisatorstangen
Verder nog een hele grote berg kleine dingen.
Dat zijn allemaal dingen die niet nodig waren, maar die ik zelf leuk vind.
Nu rijd ik voor 67 per liter op LPG en betaal ik voor All-risk verzekering ¤25,- per maand.
Overigens behalve 1 ding, wat mijn eigen schuld was, nog nooit iets met m'n auto gehad in anderhalf jaar tijd. En het rijdt beter dan veel modern spul!
De Amazon heeft een mooie klassieke uitstraling. Ik moet zeggen dat ik hem ook mooier vind dan de 240. De 240 daarentegen heeft hetzelfde uiterlijk als imago. Onverwoestbaar, robuust, betrouwbaar en praktisch. Na meer dan anderhalf jaar vind ik het nog steeds een heerlijke auto, zelfs naar hedendaagse maatstaven.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:30 schreef Saninl het volgende:
[..]
Alleen vind ik een Amazon zoveel mooier dan een 240
Toch zelf de airco gefixed? dacht dat je dat wilde laten doenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:27 schreef IrishBastard het volgende:
Nondeju, vanaf half 11 tot half 5 bezig geweest de droger/accumulator te vervangen en het aircosysteem weer aan te sluiten. Nu moet hij lekvrij zijn, en is hij weer gevuld en werkend. Duimen dat het zo blijft
Kwam er ook achter dat één van de vier bouten in mijn rechter draagarm nog niet helemaal vast zit. Zou zomaar eens kunnen verklaren waarom hij wat trekt met remmen
Ooh het kostte gewoon veel tijd. Nja als je ff 1.5 vrije dag hebt nu heb je echt in relatief weinig tijd heel veel gedaan ofniet? zag ook die pics op Fb dat je alles uit elkaar had gehaald enzo.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:14 schreef IrishBastard het volgende:
Dat ging ik sowieso zelf doen, omdat ik geen zin had in het aftikken van 14 uur aan uurloon. Was allemaal niet complex, maar wel lastig qua positie/vastzittendheid enzo
Ooh dat was het. Wel balen van die oxidatie dan kost echt superveel tijd Maar toch wel vet dat je het allemaal doetquote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:23 schreef IrishBastard het volgende:
Nouja, ik heb alleen de verdamper en droger/accumulator vervangen. Voor de verdamper moest alleen heel het dashboard en kachelhuis d'r uit, en dat was het meeste werk
Voor die droger/accumulator viel het nogal tegen, terwijl het eigenlijk gruwelijk simpel is Kun je prima bij, en je moet 'n beugel en twee koppelingen los halen. Alleen een van de koppelingen is een aluminium wartel op 'n stalen of ijzeren vat. En die was dus keihard geoxideerd/niet los te krijgen
Ja dat is wel handig hèquote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:47 schreef IrishBastard het volgende:
Neuh, eerst die draagarm maar even fatsoenlijk vast zetten
En nog ergens een keer de stuurkogels binnen+buiten, maar dat moet het dan ook wel zijn Oh, en van het weekend maar weer eens wassen, want da's echt te lang geleden
quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:14 schreef Bart-Willem het volgende:
Mee eens, gisteren op pad geweest met de 740 van m'n vriendin en eigenlijk rijdt zoiets veel lekkerder dan m'n V70. Gewoon echt autorijden.
Pruillipje erbijquote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:23 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De betrouwbaarheid van de 240 blijkt alweer uit deze foto van vanmiddag
Mja, maar deze is wel in topstaat, als ik dat zo zie. Ik ging overigens meer uit van de standaard oldtimer, en hij is natuurlijk wel netjes gerestaureerdquote:Op donderdag 14 juni 2012 19:24 schreef Hyman het volgende:
Niet veel ? voor 2500¤ minder kan je al zoiets krijgen, maar dan zonder de stickers.
Hebbon!quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:32 schreef bokkepoot het volgende:
[ afbeelding ]
Volvo 66
Incluis CVT...Jammer dat ie niet meer loopt, maar dan gaan we wel oplossen
quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:32 schreef bokkepoot het volgende:
[ afbeelding ]
Volvo 66
Incluis CVT...Jammer dat ie niet meer loopt, maar dan gaan we wel oplossen
aangenomen dat je de DAF-CVT clubs al wel in je favorites hebt staan: klop eens aan bij de 300-club, veel dezelfde techniek.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:32 schreef bokkepoot het volgende:
[ afbeelding ]
Volvo 66
Incluis CVT...Jammer dat ie niet meer loopt, maar dan gaan we wel oplossen
Ik vind het anders een best bedrag voor dat dingquote:Op donderdag 14 juni 2012 19:45 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Mja, maar deze is wel in topstaat, als ik dat zo zie. Ik ging overigens meer uit van de standaard oldtimer, en hij is natuurlijk wel netjes gerestaureerd
Haha eerst maar eens dit. Kost me al klauwen met geld. Daarna het interieurquote:Op woensdag 20 juni 2012 11:23 schreef Pinkerton het volgende:
Heimen, ik weet nog wel een setje verbreed Amazon staal te koop. 7J like a boss!
Zonder problemen dus verlopen, 1200km zonder een centje pijn met een auto:quote:Op zondag 17 juni 2012 23:17 schreef r8v2 het volgende:
Deze week 940 weer APK en uit de schorsing en zaterdag road trip naar Kiel
Die dus!quote:Op zondag 24 juni 2012 23:32 schreef r8v2 het volgende:
Ik was me al af aan het vragen welke nieuwe joekel er nu weer in de straat stond .
Jaloers! Wil er ook éénquote:Op zondag 24 juni 2012 20:15 schreef Bart-Willem het volgende:
Helemaal vergeten m'n nieuwe aanwinst te tonen. Ik heb een 740 uit '84 erbij gekauft.
[ afbeelding ]
Vind een 740 sedan anders behoorlijk stylish.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:25 schreef bleiblei het volgende:
Een 740 is wel een heerlijk toffe bak idd .
Al is station bij Volvo wel pre natuurlijk .
Euh nee.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:25 schreef bleiblei het volgende:
Al is station bij Volvo wel pre natuurlijk .
Wat een (eind)baas in dit filmpje . Vraag me af hoe hij 't doet dat hij de vangrail raakt, een rondje met de auto en gewoon naar de zijkant rijdt??? Hoe de fuck? En dat alles in een paar seconden.quote:
Denk dat dit eerder een kwestie van geluk dan skill is.quote:Op donderdag 28 juni 2012 10:18 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wat een (eind)baas in dit filmpje . Vraag me af hoe hij 't doet dat hij de vangrail raakt, een rondje met de auto en gewoon naar de zijkant rijdt??? Hoe de fuck? En dat alles in een paar seconden.
Ben zelf ook eens in een slip gekomen maar dat ging minder goed (wist ook niet echt wat ik moest doen).
Lesjofors?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:03 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo, op maat gemaakte verlagingsveren besteld voor de 740.
Geen idee volgens mij wel.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Aftermarket radio? Check achferop de radio of in de bedrading van de verloopstekkers of de zelering daar nog heel is
Had de zekering over het hoofd gezien. Die is inderdaad kapot.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:58 schreef IrishBastard het volgende:
Anders gewoon even meten of hij wel spanning krijgt Is je zekering waar de radio op zit nog heel?
Dat weten we natuurlijk nog niet, maar daar zijn natuurlijk die zekeringen voor, omdat dat voorkomenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 17:14 schreef IrishBastard het volgende:
In ieder geval lekker simpel! Beter dan bedrading die getoast is
Nee Lesjofors zijn helaas niet progressief. Anders had ik die wel gepakt. Dus de keuze was Intrax of veren van een klein fabriekje die actief is in de racerij (of beter gezegd: ze maken alleen race/rally-spul). Dus het laatste is 't geworden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:22 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Lesjofors?
Ik heb net fijne browntop-injectoren besteld (Ebay ). In mijn LPT-940 zitten namelijk die bedplasser/homo zeegroene rotzooi-injectoren .
Kronenburg? .quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:08 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Nee Lesjofors zijn helaas niet progressief. Anders had ik die wel gepakt. Dus de keuze was Intrax of veren van een klein fabriekje die actief is in de racerij (of beter gezegd: ze maken alleen race/rally-spul). Dus het laatste is 't geworden.
Ja, idd, als je op Turbobricks leest wat die Amerikanen allemaal meenemen bij de gemiddelde pick&pull voor weinig... Vreemd genoeg komen mijn injectoren uit Duitsland .quote:En die injectoren @ Ebay zijn echt heel veel goedkoper dan in NL. :/ Bosch is sowieso absurd duur in Europa, in de VS is dat spul vele malen goedkoper lijkt wel.
Ben ik ook al bang voor ja...quote:Op zondag 1 juli 2012 14:50 schreef r8v2 het volgende:
De meeste slopen verkopen alleen de complete unit...
Hier op de sloop niet :p al sloop je de halve auto. Maakt niets uitquote:Op zondag 1 juli 2012 14:50 schreef r8v2 het volgende:
De meeste slopen verkopen alleen de complete unit...
Wat betaal je voor zo iets? Joetje?quote:Op zondag 1 juli 2012 16:36 schreef Sjoegerd het volgende:
Voor de S40 van Hyman had ik gewoon een los spiegelglas gefixed op de sloop .. De oude ligt nog in mijn gereedschapskist btw.
Ligt aan de sloop, wie er staat en wat je verder allemaal meeneemt.. Geloof dat ik voor een euro of 5 klaar was met alleen die spiegel.quote:
In m'n 2.0 had ik altijd gewoon 10W40 zitten, laatste keer van Shell geloof ik. Helix of iets, liep hij wel goed op. Verder gewoon even in je boekje kijken voor de specsquote:Op maandag 2 juli 2012 12:48 schreef Tomaz het volgende:
Welke olie kunnen jullie mij aanraden om in m'n V40 1.8 uit '97 te gooien?
250 euro voor bougies lijkt me knap aan de prijs...quote:Op maandag 2 juli 2012 13:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
Morgen een grote beurt voor m'n S80 (2001) gepland. Kosteninschatting: max. 500 euro (inclusief vervangen van de diverse filters). Ongeveer de helft daarvan gaat op aan bougies vervangen. Staat een uur voor, geeft garage aan. Is dat realistisch? Is makkelijk te zien of die dingen versleten zijn?
Okay! Thanks.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:47 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
In m'n 2.0 had ik altijd gewoon 10W40 zitten, laatste keer van Shell geloof ik. Helix of iets, liep hij wel goed op. Verder gewoon even in je boekje kijken voor de specs
quote:Op maandag 2 juli 2012 14:26 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
250 euro voor bougies lijkt me knap aan de prijs...
Ik ga er morgen es over beginnen . Thnx.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:30 schreef IrishBastard het volgende:
Nondeju, da's inderdaad behoorlijk kostbaar. Stel je hebt een 6 cilinder, dan betaal je hooguit 6x25 euro, dus 150 euro voor de bougies. In 20 minuten, zeg maximaal een half uur is die boel vervangen, dus dat kost je nog eens 40 euro. Dan kom ik nog steeds 60 euro tekort, en die bougies zijn echt wel een stukje goedkoper
Stuur maar een PM Als je een beetje op tijd bent kun je zo nog langs komenquote:Op maandag 2 juli 2012 20:26 schreef Charged het volgende:
Iemand hier die obd 2 kan uitlezen op een V70 in de buurt van Nijmegen,geen zin om dealerprijzen te betalen maar heb er wel wat voor over.
Wil graag weten wat de foutcodes zijn..
Not allowed, and you know thatquote:Op maandag 2 juli 2012 20:26 schreef Charged het volgende:
Iemand hier die obd 2 kan uitlezen op een V70 in de buurt van Nijmegen,geen zin om dealerprijzen te betalen maar heb er wel wat voor over.
Wil graag weten wat de foutcodes zijn..
Mag dat echt waar niet joh?quote:
Kijk eens op mister-auto.nl voor onderdeelprijzen, dan kun je zelf zien of het een beetje kloptquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
Garage belde net. M'n S80 is zonder problemen door de APK gekomen. Wat vloeistoffen bijvullen/vervangen etc. Wel is motorsteun kapot (bekend 'probleem' toch?). Daarvoor had ie naar Volvo-garage gebeld en die vertelde 'm dat dat 394 euro kostte. Viel ie zelf ook van achterover, omdat die voor een 5 cylinder maar 100 euro kost. Gaan we dus nu niet vervangen. Is die voor een 6 cylinder normaal idd ook zo'n 100 euro? Iemand een idee waar ik die voor dat geld ergens in omgeving Eindhoven kan uithalen?
Thnx, ga ik ff bekijken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:03 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Kijk eens op mister-auto.nl voor onderdeelprijzen, dan kun je zelf zien of het een beetje klopt
Dus alleen het spiegelglas? Dat kan je bij elke Volvo-shop online wel bestellen.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:11 schreef Agiath het volgende:
940 uit '95. En het dus echt alleen om het spielgeltje zelf niet de plastic cap e.d. er om heen.
Handmatige instelling trouwens.
De AC werkt prima, standje noordpool. Voor het bijvullen was hij iets kouder dan de normale ventilatie dus hij werkte nog wel.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:53 schreef IrishBastard het volgende:
Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat er eerst te weinig druk was, dus je compressor slaat niet aan. Nu wel, en de compressor is defect? Moet je wel kunnen horen als je de kap open trekt lijkt me
Snap alleen niet dat de oliedruk dan wegvalt
Ach ja,niet geschoten is altijd mis,toch?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:52 schreef IrishBastard het volgende:
Net geprobeerd charged te helpen met uitlezen, maar bleek dat de 10v niet via OBD2 en computer uit te lezen is
De SRS gaf alleen maar foutmeldingen of time-outs bij uitlezen, dus dat schoot ook niet op
Ik heb inmiddels bij de sloop een auto spiegel voor 15 euro gevonden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:15 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dus alleen het spiegelglas? Dat kan je bij elke Volvo-shop online wel bestellen.
beetje ketchup erbijquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:46 schreef Gambolputty het volgende:
Ik ga het stappenplan maar eens toepassen
1x raden waarom mijn bumper scheef hangt:
[ afbeelding ]
Mja. Deze is een aardig eind richting de 14 jaar.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:46 schreef r8v2 het volgende:
Leeftijd slang . Mijn brandstofslang vanaf de filter naar de fuel rail was ook niet helemaal heel na ruim 15 jaar .
Ben vanmiddag bij de Volvodealer voor de bumpersteunen. Dit kan er nog wel bij.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:07 schreef powerflux het volgende:
Die wil je wel ASAP vervangen met een nieuwe, originele. Dit gaat geheid snel weer lekken.
Thx, verklaart een hoop.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:42 schreef IrishBastard het volgende:
Volgens mij is die van de intercooler
Nee, ga het in ieder geval even vragen bij de dealer. De bumpersteunen zijn bij de dealer trouwens dezelfde prijs als bij Nordicar.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:05 schreef r8v2 het volgende:
Zo'n slang ga je toch niet nieuw bestellen? Dan meteen Samco, dat kost net zoveel. Of anders tweedehands, kun je weer ff vooruit voor 5 euro .
"Zat mee" was niet cynischquote:Op donderdag 12 juli 2012 18:38 schreef r8v2 het volgende:
Das best netjes ja. En het ding rijdt vast een stuk beter nu .
Je hebt gelijk gekregen Kiert alweer.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:07 schreef powerflux het volgende:
Die wil je wel ASAP vervangen met een nieuwe, originele. Dit gaat geheid snel weer lekken.
Erger nog. In de zeikende regen een bumper terughangen. Maar hij zit er weer op.quote:
Zelf sleutelen is juist tof, alleen bij een V70 van het nieuwere type valt weinig te sleutelen. Gelukkig heb ik 2 740's staan waar ik me op uit kan leven.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:16 schreef bleiblei het volgende:
Moet wel zeggen dat ik jaloers ben op jullie DIYskills. Dat durf ik nog niet bij mijn auto. Moet ik toch op gaan oefenen, want is verrekte handig. Weten hoe je auto werkt.
Oei. Dan kan je beter een loszittende bumper hebben..quote:Op zondag 15 juli 2012 20:52 schreef IrishBastard het volgende:
De V70 trok nogal bij remmen/gas geven, en gisteren op de snelweg was het wel heel ernstig. Nou hebben we begin van de week één van de bouten van de draagarm even goed vast gezet (daar zat nog iets speling op...), kom ik er net achter dat de ophanging daar gewoon doorgescheurd is
Hier is al te zien dat de ophanging niet helemaal goed is:
[ afbeelding ]
Zonder moeite kun je zo het hele ophangpunt draaien:
[ afbeelding ]
En (erg weinig licht op locatie, en scherpstellen was wat moeilijk) hier kun je zien dat je zo tussen het blokje met de schroefdraad voor de bout en het rubber+staafje door kijkt:
[ afbeelding ]
En dat nadat we gisteren zo'n 500 km 120 mee gereden hebben Moet maar even niet bedenken wat er had kunnen gebeuren
Nee natuurlijk niet. Maar dat is tegen mensen die 1000euro onder mn minimale prijs gaan zitten.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:12 schreef IrishBastard het volgende:
Blijft 'n mooie wagen, maar ik betwijfel of je de vraagprijs gaat halen
Ik hoop voor je dat je niet zo veel hoeft in te leveren als ik op mijn S40 moest (wel Ph.1 maar een ton minder gelopen). 'De tijd' zit wat dat betreft niet echt meequote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:16 schreef Hyman het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar dat is tegen mensen die 1000euro onder mn minimale prijs gaan zitten.
Ik rij een stuk minder (alleen nog in het weekend en evt. ddw een kilometertje of 10)quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:22 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je niet zo veel hoeft in te leveren als ik op mijn S40 moest (wel Ph.1 maar een ton minder gelopen). 'De tijd' zit wat dat betreft niet echt mee
Een 850 is natuurlijk wel vet, maar ga je daar niet veel hogere vaste lasten krijgen? Of een V70 natuurlijk, zoals eckte eckte bazen rijden
Ik vind de prijzen voor de meeste belastingvrije modellen anders flink opgeblazenquote:Op woensdag 25 juli 2012 16:55 schreef Bart-Willem het volgende:
Ook in Nederland koop je 340's voor weinig, zelfs de belastingvrije. Rijden erg goed vind ik, maar veel mensen lopen er met een boog omheen omdat ze denken dat ze minder geschikt voor LPG zijn (wat ergens wel klopt, maar kwestie van gewoon Flashlube oid inbouwen wat de kleppen smeert).
De betrouwbaarheid van de Renault-blokken zijn wel wat minder dan die van de originele Zweedse motoren, maar ze zijn simpel in onderhoud (hebben zelfs een distributieketting in geval van de 1.4 motoren) en onderdelen via o.a. de Daf Hobby Club zijn ook lekker goedkoop.
Is ook in Duitsland hé. En gezien ik (nog) in Duitsland woon ... Lijkt me wel een vette eerste auto. En hoef er sowieso geen LPG in te hebben, dus weer een probleem minder.quote:
Dat is ook zo. Vooral particulieren denken het laatste jaar dezelfde prijzen als handelaren te kunnen hanteren. Vind dat wel knap: de eerste particulier die garantie geeft en nog dingen naderhand wil fixen moet ik nog tegenkomen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:18 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik vind de prijzen voor de meeste belastingvrije modellen anders flink opgeblazen
Prijzen zijn in Zweden een stuk aantrekkelijker iig.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:58 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Vooral particulieren denken het laatste jaar dezelfde prijzen als handelaren te kunnen hanteren. Vind dat wel knap: de eerste particulier die garantie geeft en nog dingen naderhand wil fixen moet ik nog tegenkomen.
Ook niet-belastingvrije 240's worden momenteel belachelijke prijzen voor gevraagd. Zodra het crisis is, denkt iedereen ineens goud in handen te hebben en de hoofdprijs te kunnen vragen.
Nice, slurpt ie nu ook minder?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:04 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat zou eens tijd worden.
Ik heb m'n 740 eindelijk eens goed gepoetst met Commandant (tip van de buurman die een autospuiterij had, aangezien ik nog het oude type niet-waterbasis lak had die niet metallic is) en vervolgens uitgebreid in de Meguiars-was gezet.
Heb ook ondertussen veel gedaan aan de 740:
- nieuwe speakers (klinken stuk beter dan de rommel die erin zat)
- nieuwe bougies (origineel Volvo, er zaten eerst 2 verschillende types in)
- nieuwe schokbrekers achter (Sachs HD Advantage, erg fijne dingen)
- nieuw luchtfilter
- carburateur gereinigd (2 flessen doorheen gejaagd ) en afgesteld
- voorschakelweerstand vervangen van de kachelmotor, dus hij doet 't eindelijk weer in alle standen
- accu was opgeblazen (maar gaf nog wel meer dan 12v), dus ik stond met pech aan de kant. ANWB had zoiets zelden meegemaakt: ruim voldoende spanning, maar na langdurig zoeken en meten bleek het ding dus intern opgeblazen te zijn en amper vermogen aan de startmotor te kunnen leveren. Dus vervangen door een gloednieuwe accu en probleem opgelost.
- nieuwe mattenset, scheelt veel!
- allerlei kleine meuk nog gedaan, maar teveel kleinigheidjes om op te noemen.
Terug naar het poetsverhaal! Voorheen: vrij dof.
[ afbeelding ]
Na flink poetsen/handmatig polijsten en uitgebreid waxen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar er is toch slecht nieuws: ik had eigenlijk de 740 gekocht om m'n V70 te vervangen. M'n V70 is superfijn, maar met een 740 automaat zou ik ook tevreden zijn. Diverse malen m'n V70 te koop neergezet, maar niet eens een kijker komen opdagen. Wel wat personen die mailden dat die 'm voor 3000 "zo op wilden halen" maar aangezien ik er een maand of 3-4 geleden 2000 Euro aan onderhoud (450 Euro aan nieuwe banden omdat de Conti's me niet bevielen, en 1550 voor beurt en distributieriem) in heb gestopt snappen jullie wel dat ik 'm voor 3000 niet weg ga doen. Op zich nog geen man overboord, maar wel als de discussie over parkeervergunningen hier wederom aan het oplaaien is (en dat allemaal dankzij die &*(^&*^winkeliers en winkelpersoneel dat hier gratis parkeert overdag omdat ze 7 Euro per maand op het winkelcentrum teveel vinden) betekent dat ik er toch afscheid van ga nemen (de 740 van m'n vriendin is eigenlijk te leuk en te fijn om weg te doen). Daarna wordt het de hoogste tijd om m'n 244 van stalling te halen en te voorzien van APK en dan gaat 'ie ook de verkoop in. Dus als iemand een belastingvrije 740 automaat zoekt.
Daar ga ik wel van uit. Hij hangt nu stationair niet meer op 1300-1500 toeren, maar gewoon netjes iets onder de 1000. Misschien dat ik 'm nog iets moet finetunen voor de koude start, maar denk wel dat 'ie echt stukken zuiniger zal zijn.quote:
Als ik op m'n fiets naar het werk ga, rijd ik over dat bruggetje .quote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:26 schreef mithrandirrr het volgende:
Staat er netjes bij Bart-Willem!
Op de locatie van je eerste foto ben ik ook nog weleens geweest
[ afbeelding ]
Dat dacht ik ook. Nu nog een koper zien te vinden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:15 schreef r8v2 het volgende:
2250 is niet duur, 1000 euro LPG erbij en je hebt een fijne rij-auto.
Dat was maar een voorbeeld maar is er ook een gemiddelde? Niet dat ik bijv nu een 850 koop met 250k km op de teller en dat er een verwissel interval van precies die kmstand opzit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:02 schreef r8v2 het volgende:
Als je er 4 ton mee haalt is best netjes.
Balenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:19 schreef Hyman het volgende:
Vandaag zou er trouwens iemand komen kijken voor mn s40, alleen is ie niet op komen dagen lutser
jep.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Balen
Ik ben echt te lang niet geweest maar als ik het goed begrijp gaat je s40 weg en wil je een 850 T5 terug?
De sedan? En je hebt er al eentje op het oog dus?quote:
Daarentegen kun je wel heel veel leuke auto's ook voor minder geld kopen dan enige tijd terug!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:22 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je niet zo veel hoeft in te leveren als ik op mijn S40 moest (wel Ph.1 maar een ton minder gelopen). 'De tijd' zit wat dat betreft niet echt mee
Een 850 is natuurlijk wel vet, maar ga je daar niet veel hogere vaste lasten krijgen? Of een V70 natuurlijk, zoals eckte eckte bazen rijden
Dat heb jij dus ook gedaan?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:39 schreef H-D het volgende:
[..]
Daarentegen kun je wel heel veel leuke auto's ook voor minder geld kopen dan enige tijd terug!
Waar heb je die info over de bak vandaan? Ik heb het in ieder geval nog nooit langs zien komen, en ik lees toch behoorlijk actief mee op het 850 forumquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:35 schreef Hyman het volgende:
Jij had toch ook een t5?
Nog punten waarop ik moet letten? Ik hoor wel eens wat over een gierende versnellingsbak.
Maar ik weet niet precies wat het inhoudt, kan je dat goed horen, of moet je dan heel erg opletten?
Scheer je weg uit dit topic .quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:43 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja toch weer terug naar Italiaans een Alfa
Ik had een T-5R, iets andere koek dus. Was ook een afgeragd ding. :/ Terwijl die van m'n broer (normale T5) supernetjes was en geen enkel gebrek vertoonde.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:35 schreef Hyman het volgende:
Jij had toch ook een t5?
Nog punten waarop ik moet letten? Ik hoor wel eens wat over een gierende versnellingsbak.
Maar ik weet niet precies wat het inhoudt, kan je dat goed horen, of moet je dan heel erg opletten?
Er zijn ook heel veel gezinnen die naar de voedselbank moeten, betekent niet dat je niet meer bij de AH je boodschappen mag doen toch?quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:52 schreef Bart-Willem het volgende:
Nou, ik had een tijdje terug m'n V70 uit 2001 te koop gezet, en het hoogste bod was 3000 Euro (heeft welliswaar meer gelopen dan de jouwe, maar wel nieuwe distributieriem, 4 gloednieuwe Vredestein Quatrac banden en een beurt wat alles bij elkaar bijna 2k was). M'n broer had bijna een jaar terug een S60 uit 2004 gekocht met weinig km's bij de Volvo-dealer voor 6k en die is nu ook een stuk minder waard. Dus ik denk dat je met 3350 inruil best in je handjes mag knijpen.
Maar hoezo is een S60 te klein voor een gezinsauto? Er zijn heel wat mensen in NL die met meerdere kinderen 't met heel wat minder moeten doen.
Goede toevoeging aan dit topicquote:Op zondag 5 augustus 2012 18:00 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Er zijn ook heel veel gezinnen die naar de voedselbank moeten, betekent niet dat je niet meer bij de AH je boodschappen mag doen toch?
Wat over het algemeen een goede maatstaaf is, is om gewoon eens op Marktplaats/Veilingkijker te kijken naar vergelijkbare auto's. Natuurlijk is de jouwe mooier/beter (dat houd ik mezelf in ieder geval altijd voor ) maar ook daar zijn het vraagprijzen. Ik denk dat het je stiekem nog best tegen kan vallen. Zoals eerder gezegd: het is niet echt de meest gunstige tijd om een auto te verkopen, helaasquote:Op zondag 5 augustus 2012 19:44 schreef Man_Made_God het volgende:
Als ik met 2 koffers de deur uit ga, inclusief straks nog wat spullen voor een kleine, kan ik dat niet kwijt achterin een s60. Dát is de reden.
Maar ik vroeg niet naar een mening over die keuze, maar naar een mening over de opgegeven inruilprijs
Dat bedoel ik.quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:37 schreef IrishBastard het volgende:
Dan vraag ik me af hoe al die andere mensen dat doen, als een S60 al niet groot genoeg is
Ben mijn ouders nogsteeds aan t bewerken om een andere auto te kopen. Dus wie weetquote:Op maandag 6 augustus 2012 19:04 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dank! Kopen?
@ IrishBastard: zulke schokkende dingen zijn dat toch niet?
Nee, daarom Voor 9 jaar rijden, van volgens mij 160k naar 323 nu Wat een bakkenquote:Op maandag 6 augustus 2012 19:04 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dank! Kopen?
@ IrishBastard: zulke schokkende dingen zijn dat toch niet?
Wat willen ze evt als vervanging aan gaan schaffen dan?quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:09 schreef IrishBastard het volgende:
Vandaag met de 940 van m'n ouders bij m'n vaste monteur geweest om hem eens na te laten lopen. Ze zitten te dubben of ze gaan opkalefateren of een andere auto kopen. Ze hebben deze zo'n 9 jaar en in die tijd alleen olie laten vervangen en APK zaken laten doen
Blijkt nu nog alleen de remmen voor en achter, de draagarmen voor en de stabilisatorstangrubbers aan de beurt te zijn
Ik wil zelf wat kopen .. Maar de auto komt net als de mijne nu op hun naam. Daarvoor moet ik natuurlijk wel toestemming hebben.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat willen ze evt als vervanging aan gaan schaffen dan?
@Sjoegerd; wat wil je ze laten kopen?
Ah zo. Wat wil je gaan kopen? Ben heel lang niet geweest dus loop helemaal achterquote:Op maandag 6 augustus 2012 21:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik wil zelf wat kopen .. Maar de auto komt net als de mijne nu op hun naam. Daarvoor moet ik natuurlijk wel toestemming hebben.
Iets wat groter/ruimer/sneller/comfortabeler is dan mijn AX. Maar wel betaalbaar .. Zit opzich ook te denken aan een Astra, hebben mijn ouders en rijd wel superfijn. Maar heb toch ook een beetje voorkeur voor Volvo en dan niet eens een type specifiek.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:12 schreef H-D het volgende:
[..]
Ah zo. Wat wil je gaan kopen? Ben heel lang niet geweest dus loop helemaal achter
Koop een 850 of S70quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Iets wat groter/ruimer/sneller/comfortabeler is dan mijn AX. Maar wel betaalbaar .. Zit opzich ook te denken aan een Astra, hebben mijn ouders en rijd wel superfijn. Maar heb toch ook een beetje voorkeur voor Volvo en dan niet eens een type specifiek.
850 of S70 is niet betaalbaar voor mij qua belastingquote:
440/460/480?quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:32 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
850 of S70 is niet betaalbaar voor mij qua belasting
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |