Kleffe_Dop | zondag 13 mei 2012 @ 16:02 | |
F1 Fanatic - F1 information - F1 circuits - Circuit de Catalunya, Barcelona circuit information Circuit de Catalunya, Barcelona circuit information Lap data Lap length 4.655km (2.892 miles) Race laps 66 Race distance 307.104km (190.826 miles) Pole position Left-hand side of the track Lap record* 121.670 (205.192 kph) by Kimi Raikkonen, 2008 Fastest lap 119.954 (209.596 kph) by Rubens Barrichello, 2009 Maximum speed (2011) 330.1 kph (205.115 mph) by Sergio Perez, Sauber DRS zone/s (race) Pit straight Car performance Full throttle 56% Downforce level High Gear changes per lap 40 Fuel use per lap 2.2kg Strategy Pit lane time loss 21 seconds 2012 prime tyre**: Hard (2011: Hard) 2012 option tyre**: Soft (2011: Soft) ![]() | ||
alwaysonhold | zondag 13 mei 2012 @ 16:03 | |
Je ziet echt Alonso echt naar Kimi kijken van wtf praat eens duidelijk. Geweldig! | ||
kepler | zondag 13 mei 2012 @ 16:05 | |
![]() | ||
Schunckelstar | zondag 13 mei 2012 @ 16:05 | |
frank ![]() als ik het iemand gun is hij het wel ![]() | ||
Kleffe_Dop | zondag 13 mei 2012 @ 16:06 | |
Johnny Herbert stond er ook bij. | ||
Funzel | zondag 13 mei 2012 @ 16:08 | |
Maldonado ![]() Alonso en Kimi ook een strakke race, net als Hamilton. | ||
Weltschmerz | zondag 13 mei 2012 @ 16:10 | |
Goeie aanwinst die Pastor, dat vond ik sinds Spa al. Verder erg leuk voor Williams, met name Frank. Het is hem gegund en niet alleen door mij. | ||
M.Melandri | zondag 13 mei 2012 @ 16:10 | |
Wel knap dat Hamilton een 2 stopper heeft gedaan, normaliter is hij niet echt zuinig voor zijn banden. | ||
Desunoto | zondag 13 mei 2012 @ 16:11 | |
Nee, denk dat het eerder een reactie is op Kimi die altijd teleurgesteld is. ![]() Twee podiumplaatsen achter elkaar en het eerste wat Kimi zegt: "yeah, I'm a bit disappointed" ![]() | ||
Scrutinizer | zondag 13 mei 2012 @ 16:11 | |
Die werkt toch ook nog voor een tv-zender? | ||
M.Melandri | zondag 13 mei 2012 @ 16:12 | |
Je moet die reacties eens teruglezen toen hij bevestigd werd voor dit seizoen ![]() | ||
kepler | zondag 13 mei 2012 @ 16:13 | |
Logisch toch, als je dacht te kunnen winnen en je wordt 3e dan zou ik ook teleurgesteld zijn ![]() | ||
Funzel | zondag 13 mei 2012 @ 16:14 | |
Kimi met snelste raceronde? | ||
Desunoto | zondag 13 mei 2012 @ 16:14 | |
Ik dacht Grosjean? Maar ik kan het mis hebben. | ||
ElmarO | zondag 13 mei 2012 @ 16:15 | |
Grosjean heeft de snelste ronde gereden (1:26.250). | ||
Fir3fly | zondag 13 mei 2012 @ 16:25 | |
Wat een verschil met het ronderecord. Best triest eigenlijk. | ||
wimderon | zondag 13 mei 2012 @ 16:31 | |
Nee, die had je niet gekregen. | ||
M.Melandri | zondag 13 mei 2012 @ 16:32 | |
Zou de 20e tijd zijn in de kwalificatie ![]() | ||
Glijdt_licht | zondag 13 mei 2012 @ 16:32 | |
Zou Maldonado dit huzarenstukje weer kunnen herhalen in Monaco? | ||
M.Melandri | zondag 13 mei 2012 @ 16:32 | |
Hangt van de temperatuur af, sowieso een totaal ander circuit. | ||
wimderon | zondag 13 mei 2012 @ 16:32 | |
Ik denk gewoon een iets andere vleugel om wat meer snelheid op de rechte stukken te hebben, aangezien hij in moest gaan halen. | ||
Glijdt_licht | zondag 13 mei 2012 @ 16:33 | |
Dat was vroeger niet anders.. Met kwalificatiemotoren en alles 1:15.6 in de Q en in de race niet sneller dan 1:18 | ||
Glijdt_licht | zondag 13 mei 2012 @ 16:33 | |
Maar vorig jaar was Maldonado daar gewoon goed. | ||
wimderon | zondag 13 mei 2012 @ 16:34 | |
Toch minimaal één rondje te laat gestopt. En ook vreemd dat de Lotussen in die laatste stint ineens als een malle gingen, zoveel ouder waren de banden van Alonso nu ook weer niet. | ||
M.Melandri | zondag 13 mei 2012 @ 16:39 | |
Is nog wel even wat anders als bijna 5sec... | ||
M.Melandri | zondag 13 mei 2012 @ 16:39 | |
Klopt, Monaco is hij ook zeer sterk, maar of hij kan winnen hangt voornamelijk van de baantemperatuur af. | ||
Glijdt_licht | zondag 13 mei 2012 @ 16:43 | |
Dat ronderecord is dan ook in een compleet andere auto gereden in 2008 daar ist idd bijna 5 seconden ![]() //edit Volgens mij 527 punten in de manager. En anders 516.. Weet niet zeker wat ik voor Senna ga krijgen als 'motor'. | ||
Meike26 | zondag 13 mei 2012 @ 16:46 | |
Zou het misschien te maken hebben met de plaatsing van benzinetank ? Wanneer deze wat naar achteren geplaatst is (en de Lotus lijkt ook wat langer) heb je toch minder last van onderstuur door het extra gewicht aan de achterzijde, bij leeglopen van de tank veranderd dit dan niet naar een optimalere 50/50 verhouding ? | ||
M.Melandri | zondag 13 mei 2012 @ 16:49 | |
Bedoel het verschil tussen kwali en race is bijna 5 seconden, vroeger was dat 2a3, komt puur omdat je met deze banden niet kunt pushen in de race. | ||
Glijdt_licht | zondag 13 mei 2012 @ 16:51 | |
Het is niet alleen dat. Het is ook dat de balans in de auto veel meer varieert door die mega-amount aan brandstof aan het begin. Waardoor er een 'werkbare' setup moet komen voor de race. En nogmaals het was deze race 4 seconden. Om je argument wat minder kracht bij te zetten: 1988: Brazilië: 4,9sec San marino: 2,5 sec Monaco: 2,4sec Mexico: 1,2 sec Canada: 3,3 sec Amerika: 4,2 sec Frankrijk: 4,2 sec Engeland: regenrace, droge Q Duitsland: hetzelfde Hongarije: 3,0 sec België: 7,0 seconden Italië: 3,1 sec Portugal: 4,5 sec Spanje: 3,8 sec Japan: 4,5 sec Australië: 3,5 sec kortom, je maakt t erger dan t is.. Ok, omdat het kan zet ik 1998 er ook bij: Australië: 1,6 sec Brazilië: 2,3 sec Argentinië: 2,3 sec San Marino: 3,7 sec Spanje: 4,0 sec Monaco: 3,2 sec Canada: 1,1 sec Frankrijk: 2,6 sec Engeland: Natte race, droge Q Oostenrijk: Droge race, natte Q Duitsland: 4,3 sec Hongarije: 2,3 sec België: Regenrace Italië: -0,1 sec (ja dat is echt zo) Luxemburg: 1,9sec Japan: 3,9 sec Dus zowel in 1998 als nu heeft Spanje een verschil van 4 seconden. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Glijdt_licht op 13-05-2012 17:05:53 ] | ||
ari_zahav | zondag 13 mei 2012 @ 17:08 | |
Brand in de paddock bij Williams | ||
kepler | zondag 13 mei 2012 @ 17:12 | |
Zo dat ziet er wel ernstig uit ![]() ![]() | ||
kepler | zondag 13 mei 2012 @ 17:12 | |
Hopelijk was er niemand aanwezig ![]() | ||
ari_zahav | zondag 13 mei 2012 @ 17:14 | |
Blijkbaar een KERS unit is ontploft. | ||
kepler | zondag 13 mei 2012 @ 17:15 | |
![]() | ||
Weltschmerz | zondag 13 mei 2012 @ 17:16 | |
Ik ging er altijd vanuit dat de tank midden tussen de assen zat, juist om te voorkomen dat de balans verschuift met het vorderen van de race. Uiteraard verandert de algehele balans van de auto wel, gewoon omdat die lichter wordt. De mechanische grip wordt minder en de verhouding power oversteer en massa overstuur/onderstuur verandert ook al van zichzelf. | ||
kepler | zondag 13 mei 2012 @ 17:17 | |
![]() | ||
Kleffe_Dop | zondag 13 mei 2012 @ 17:20 | |
Serieuze fik dus. | ||
kepler | zondag 13 mei 2012 @ 17:22 | |
Klinkt inderdaad wel ernstig... | ||
wimderon | zondag 13 mei 2012 @ 17:22 | |
Wellicht, maar in de kwalificatie waren ze ook niet supersnel. | ||
M.Melandri | zondag 13 mei 2012 @ 17:31 | |
Met die ''werkbare'' setup rijden ze al in de kwalificatie, vroeger hadden ze een speciale kwalificatie setup dus dan zou het verschil tegenwoordig kleiner moeten zijn. Als je naar de jaren 98-2004 kijkt zie je dat het varieert van 2tot 4 seconden, nu 4,5 sec en dat komt gewoon omdat de fastest lap vandaag op 80% van hun kunnen is gereden om de banden niet te vernielen. | ||
JohnB52 | zondag 13 mei 2012 @ 17:36 | |
Nvm [ Bericht 99% gewijzigd door JohnB52 op 13-05-2012 17:37:10 (Verkeerde quote) ] | ||
JohnB52 | zondag 13 mei 2012 @ 17:38 | |
Waarom niet? hij stond toch op pole? | ||
LWD-Godius | zondag 13 mei 2012 @ 17:38 | |
Ziet er best gevaarlijk uit dat brandje. | ||
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 17:39 | |
Dan zou het verschil nu toch juist groter zijn? Nu moeten ze voor de race optimaliseren. Toen konden ze voor zowel de race als de kwalificatie optimaliseren. | ||
JohnB52 | zondag 13 mei 2012 @ 17:43 | |
Gelukkig was mn vrouw niet thuis, ik stond juichend voor de tv! :-p | ||
ToshiArai | zondag 13 mei 2012 @ 17:47 | |
Wat een weekend voor Williams ![]() | ||
kepler | zondag 13 mei 2012 @ 17:53 | |
![]() | ||
kepler | zondag 13 mei 2012 @ 17:55 | |
Nog meer plaatjes ![]() ![]() | ||
LWD-Godius | zondag 13 mei 2012 @ 18:10 | |
Bedankt voor die gifjes. | ||
wimderon | zondag 13 mei 2012 @ 18:13 | |
Omdat diskwalificaties/straffen e.d. niet meetellen en de regels er ongeveer zo uitzien:
| ||
JohnB52 | zondag 13 mei 2012 @ 18:25 | |
Ok, dan zal t wel. Maar als de lijsten op tv komen is het unofficial. | ||
Glijdt_licht | zondag 13 mei 2012 @ 18:29 | |
Ze wilden Franks benen aan de gang krijgen met KERS. Test mislukt. | ||
JohnB52 | zondag 13 mei 2012 @ 18:39 | |
Zelfs niet vooruit te branden , die williams van Senna! | ||
TheFreshPrince | zondag 13 mei 2012 @ 18:46 | |
Senna was boos zeker ![]() | ||
Disavowed | zondag 13 mei 2012 @ 18:58 | |
Heftig dagje voor Williams ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 19:01 | |
Maar Maldonaldo was on fire! | ||
Peterselieman | zondag 13 mei 2012 @ 19:04 | |
De vonk sloeg over bij een teamlid van Williams | ||
Nober | zondag 13 mei 2012 @ 19:04 | |
Mooie race, beetje vreemd dat Kovalainen ineens vijfde lag en jammer dat Alonso niet gewonnen heeft.Schumacher. | ||
M.Melandri | zondag 13 mei 2012 @ 19:06 | |
Nee, want pole is tegenwoordig niet zo belangrijk meer, dus in de kwalificatie rijden ze met auto's die optimaal voor de race staan afgesteld. | ||
M.Melandri | zondag 13 mei 2012 @ 19:08 | |
Schumacher gridpenalty in Monaco en Grosjean mocht de eerste races wel anderen van de baan tikken ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 13 mei 2012 @ 19:08 | |
Lijkt mij brandstichting, gisteren was er nl. een team dat een liter benzine kwijt was. | ||
Desunoto | zondag 13 mei 2012 @ 19:09 | |
Voor zover ik me kan herinneren is geen enkele actie van Grosjean zo stom geweest als deze ontzettend grote fout van Schumacher. Natuurlijk heeft Grosjean ook wat fouten gemaakt, maar dit van Schumacher sloeg echt alles. Ik stond met verbazing te kijken vandaag. ![]() | ||
Aniron | zondag 13 mei 2012 @ 19:10 | |
Serieus? Schumacher bestraft voor incident met Senna? Senna was bezig als een debiel. Je zag Schumacher een paar bochten terug al inhouden om er niet tegenaan te knallen. Senna gaat veels te vroeg in de ankers daar en slingert ook nog eens tijdens het remmen van links naar rechts en weer terug. De reactie van Schumacher over zijn boordradio zegt ook al genoeg .... Hoe kan Schumacher in godsnaam inschatten wat die debiel gaat doen .... Edit: Natuurlijk is het koffiedik kijken zonder telemetrie, maar goed het zag er in ieder geval raar uit ... | ||
DatMeenJeNiet | zondag 13 mei 2012 @ 19:11 | |
Senna. ![]() ![]() ![]() | ||
Aniron | zondag 13 mei 2012 @ 19:11 | |
Ze zouden sowieso de licentie van Senna wel een keer mogen afpakken. Brokkenpiloot. | ||
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 19:11 | |
Ja, dat zeg ik. Dus wordt het verschil tussen race en kwalificatie groter in vergelijking met vroeger. Toen kon je een aparte setuo maken voor kwalificatie en race. Dus beide optimaal voor die situatie. Nu maken ze een setup voor de race, waarmee ze ook kwalificatie. Wel optimale setup voor de race, niet voor de kwalificatie. Dus wordt het verschil tussen race en kwalificatie groter (in vergelijking met 1988 en 1998, waarvan de cijfers gepost werden). | ||
Nober | zondag 13 mei 2012 @ 19:12 | |
Q. And what did you tell the Finnish viewers just now? KR: It's Mothers' Day in Finland. Q. So Happy Mothers' Day? KR: Yeah. I had nothing else to say to Finnish viewers. | ||
Desunoto | zondag 13 mei 2012 @ 19:12 | |
![]() | ||
ArcticBlizzard | zondag 13 mei 2012 @ 19:13 | |
Hij blijft een droogkloot ![]() | ||
M.Melandri | zondag 13 mei 2012 @ 19:14 | |
Juist niet, als ze gisteren met een kwalificatie setup hadden gereden was de pole tijd nog sneller geweest, racepace was vandaag niks beter geworden. | ||
Nober | zondag 13 mei 2012 @ 19:14 | |
Q. (Leonid Novozhilov – F1 Life) Kimi, second place in Bahrain, third place in Spain; is this the maximum for you or can you win? KR: The fact is the reason why I'm disappointed is because in the end if we have done everything right, we could have put ourselves into first place. The car has been fast enough but we've been doing small things not correctly and I've done some mistakes on my side but if everything was 100 percent OK we could have won. There's no issue with the speed of the car, but it's so close between all the teams and drivers that if you have a small problem or a small issue during the weekend then it's going to cost you a lot. If you're three tenths behind then you're suddenly not in the last qualifying. As you give yourself the chance to be fighting at the front, I think our car can do it but everything has to fall in the right place to be able to win. | ||
_Administr8or_ | zondag 13 mei 2012 @ 19:16 | |
Senna komt inderdaad tijdens het remmen naar links zakken.. | ||
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 19:16 | |
En als ze tijdens de kwalificatie sneller waren gegaan, dan was het verschil tussen de snelste raceronde en de snelste trainingsronde toch groter geworden? Wat het punt van Glijdt_licht en mij is. | ||
M.Melandri | zondag 13 mei 2012 @ 19:16 | |
In Sepang ging Grosjean er anders aardig dom in. Natuurlijk was de actie van Schumacher onhandig, maar kijk maar eens goed bij 0:11, Senna gaat in de remzone ineens van het midden van de baan weer naar links. | ||
Nober | zondag 13 mei 2012 @ 19:17 | |
Ja doen ze allebei voor het insturen van die bocht maar Senna had oudere banden dus remt hij wat eerder. | ||
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 19:20 | |
Wat Senna daar ook gedaan had, zoals Schumacher instuurde was hij altijd achterin Senna geknald. Schumacher remt later dan Senna en dan rijd je er achter op in. | ||
Aniron | zondag 13 mei 2012 @ 19:21 | |
Als je kijkt naar GIGANTISCHE afstand tussen Senna en Schumacher was er duidelijk geen sprake van DRS. Op het moment dat je Schumachter opeens ziet inlopen op Senna is het volgens mij nog steeds geen tijd om te remmen. Daarnaast zie je Senna tijdens het remmen eerst een beetje naar rechts schuiven. Schumacher kiest dan om naar links te gaan, maar Senna bedankt zich opeens en stuurt weer naar links. Omdat Senna ook nog eens erg vroeg remt kan Schumacher gewoon geen kant op. Ik snap niet dat ze dit moeten bestraffen. Edit: Hmm misschien was er toch wel DRS. Mijn fout, maar rest van verhaal blijft dan alsnog ![]() | ||
M.Melandri | zondag 13 mei 2012 @ 19:24 | |
Het punt van Glijdt was juist dat het verschil vroeger net zo groot was, maar zoals jij al zegt als ze gisteren na parc ferme gewoon hadden mogen sleutelen was het verschil nog groter geworden, en dat komt dus door de banden omdat ze niet alles van hun banden kunnen vergen. | ||
M.Melandri | zondag 13 mei 2012 @ 19:25 | |
Grosjean-Senna zag er ook al niet zuiver uit van de kant van Senna | ||
Weltschmerz | zondag 13 mei 2012 @ 19:26 | |
Wat Senna doet mag gewoon niet. Dus die moet sowieso bestraft. Als Senna dan naar rechts gaat en zich aan de regels houdt dan is er wel ruimte voor Schumacher. Senna mag natuurlijk remmen wanneer hij wil, maar als je er voorbij wil moet je anticiperen en dan anticipeer je op dat de voorligger zich aan de regels houdt. Als hij naar rechts mag je verwachten dat hij of naar rechts blijft gaan of rechtdoor gaat, maar in ieder geval niet weer naar links. | ||
Tarado | zondag 13 mei 2012 @ 19:30 | |
Dat is niet helemaal waar, hij had links wel ruimte, totdat Senna naar links ging, alleen onlogisch van Schumacher om buitenom te willen | ||
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 19:30 | |
Senna ging niet zover naar links dat Schumacher er met zijn lijn langs was gegaan. Bovendien gaat Senna naar links, terug naar de ideale lijn voor het insturen van de bocht. Als dat bestraft moet worden, dan hadden ze er dit jaar al heel wat moeten bestraffen. | ||
Aniron | zondag 13 mei 2012 @ 19:31 | |
Goed, ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht. Iemand die wil inhalen moet van bepaalde dingen uit kunnen gaan en één van die dingen is inderdaad dat je niet nogmaals van lijn gaat veranderen. Dat hij zo vroeg remt moet hij zelf weten, maar iemand die van achteren komt kan op dat moment of vol in de ankers gaan of een gaatje vinden. Schumacher zocht het gaatje op en Senna smeet die gewoon keihard dicht. Belachelijk dat hier een straf aan Schumacher wordt uitgedeeld. | ||
Nober | zondag 13 mei 2012 @ 19:32 | |
Grosjean snelste ronde voor Räikkönen en Alonso, Hamilton slechts 18de en zelfs langzamer dan de Caterham's. ![]() http://www.formula1.com/r(...)71/fastest_laps.html 1 Pitstop 20.113 Schumacher 2 Pitstops 41.943 Hamilton 42.274 Pic 44.033 Karthikeyan 3 Pitstops 59.589 Alonso 1:00.758 Rosberg 1:01.151 Räikkönen 1:01.274 Ricciardo 1:01.282 Button 1:01.534 Di Resta 1:01.594 Hülkenberg 1:02.473 Grosjean 1:02.653 Glock 1:03.493 Vergne 1:03.667 Maldonado 1:03.952 Kobayashi 1:05.112 Webber 1:05.131 Kovalainen 1:09.745 Petrov 1:11.450 Pérez 4 Pitstops 1:15.733 Massa (1 drive through) 1:18.847 Vettel (1 drive through) 1:27.424 De La Rosa | ||
M.Melandri | zondag 13 mei 2012 @ 19:39 | |
Komt door 2 stopper van Hamilton, die was alleen maar bezig met banden sparen. | ||
Nober | zondag 13 mei 2012 @ 19:44 | |
Button ook maar 14de, 0.294 sneller dan Hamilton. Toont toch aan dat het niet goed is, zie ook Maleisië waar Hamilton Pérez en Alonso niet kon bijhouden | ||
Tarado | zondag 13 mei 2012 @ 19:47 | |
Als van plek 24 8e wordt heb je het toch heel goed gedaan, zeker op dit circuit | ||
M.Melandri | zondag 13 mei 2012 @ 19:49 | |
Button was als een van eerste voor zijn 3e stop en was sowieso veel langzamer dan Hamilton dit weekend. Auto van McLaren is goed hoor en Hamilton doet het ook goed, alleen mensen aan de pitmuur maken grote fouten en daarom staan ze niet bovenaan. Vroeger werden ze tactisch ook altijd verslagen door Ferrari | ||
kepler | zondag 13 mei 2012 @ 19:55 | |
Is Schumacher niet gewoon gestraft omdat ze in de telemetry hebben gezien dat hij te laat heeft geremd? | ||
Weltschmerz | zondag 13 mei 2012 @ 20:01 | |
Ze hebben juist die regels nog eens aangescherpt. Senna gaat naar rechts zodat Schumacher niet goed binnendoor kan, prima, vervolgens gaat hij weer naar links, en dat mag gewoon niet. Het is maar een beetje, maar het probleem is dat Schumacher erop anticipeert en dan bij het naar links gaan ook weer anticipeert op toch maar de binnenkant, terwijl Senna al flink aan het remmen is. Ik denk dat Schumacher het best slimmer aan had kunnen pakken om schadevrij te blijven, maar het probleem ontstond doordat Senna een rare actie maakte die in strijd is met de regels. Als je dan iemand bestraft moet je Senna in ieder geval bestraffen. | ||
Tarado | zondag 13 mei 2012 @ 20:16 | |
Rechts van Senna was er juist meer ruimte, links van hem net genoeg tot op het moment dat hij naar links stuurde, ik blijf het vreemd vinden waarom Schumacher er links voorbij wilde terwijl er meer ruimte was aan de goede kant om in te halen | ||
Syntix | zondag 13 mei 2012 @ 20:27 | |
Williams | ||
Weltschmerz | zondag 13 mei 2012 @ 20:27 | |
Dat mag de achterligger dan weer zelf weten, zoals de voorligger zijn eigen rempunt mag kiezen. Ik neem aan dat hij eerst naar links ging omdat Senna naar rechts bewoog en dat hij anticipeert op het doorzetten van die beweging. Dan kan Schumacher er eventueel onderdoor vanaf de buitenkant. Toen ging Senna weer naar links en daar ontstond het probleem. | ||
Glijdt_licht | zondag 13 mei 2012 @ 20:30 | |
![]() | ||
Tarado | zondag 13 mei 2012 @ 20:32 | |
Lullige voor Schumacher is dat hij meteen weer een race kan afschrijven, 5 plekken terug in Monaco, komt hij terecht op plek 13-15 of zo bij de start. | ||
Glijdt_licht | zondag 13 mei 2012 @ 20:33 | |
Tarado | zondag 13 mei 2012 @ 20:39 | |
Was een aardig brandje | ||
Desunoto | zondag 13 mei 2012 @ 20:40 | |
Op het moment dat Senna weer naar links ging zat hij Schumacher helemaal niet in de weg. Die zat er een paar autolengtes achter. Schumacher had gemakkelijk achter Senna kunnen blijven of helemaal naar rechts kunnen sturen om er binnendoor voorbij te gaan. Maar ook dat deed hij niet. Hij ramde vol op de achterkant van Senna. Alles wijst erop dat Schumacher zat te twijfelen en een totaal foute inschatting maakte op het laatste moment. Hoe je hier Senna de schuld van kan geven snap ik echt niet... | ||
SjaakVilleneuve | zondag 13 mei 2012 @ 20:42 | |
heftig | ||
Aniron | zondag 13 mei 2012 @ 20:46 | |
Kijk nog eens HEEL GOED naar de beelden. Toen Senna naar links ging zat Schumacher maximaal één meter achter Senna .... Voor de zekerheid nog een keer naar gekeken. | ||
kepler | zondag 13 mei 2012 @ 20:47 | |
![]() ![]() | ||
kepler | zondag 13 mei 2012 @ 20:54 | |
Iemand de officiele ruling gevonden van de FIA over het Schumacher/Senna incident? Ik denk namelijk nog steeds dat Schumacher gewoon (veel) te laat heeft geremd, want anders snap ik inderdaad niet waarom hij gestraft is (zeker gezien die regel van dit jaar dat je maar 1x van je lijn mag afwijken). | ||
LWD-Godius | zondag 13 mei 2012 @ 21:07 | |
![]() | ||
Nober | zondag 13 mei 2012 @ 21:08 | |
Michael Schumacher will lose five places on the starting grid for the Monaco Grand Prix following his crash with Bruno Senna in Spain. The Mercedes driver crashed into the back of the Williams when fighting for position at the end of the straight on lap 13, with both drivers retiring. The stewards deemed the seven-time champion was to blame for having caused the collision and he will be dropped five places on the starting grid at Monaco. Schumacher believed the accident had been Senna's fault. "I just took a minute to watch the video and if you look at the overhead shot you can see that he moves right to defend his inside position, but in the braking phase he moves back left right in front of me," said Schumacher. "Then I tried to avoid to the inside again, but too late. Then it's done because that's in the braking phase. Very frustrating. Very much annoyed about that." | ||
TheFreshPrince | zondag 13 mei 2012 @ 21:09 | |
Zwaargewonde bij brand in pits Williams F1![]() | ||
JohnB52 | zondag 13 mei 2012 @ 21:14 | |
| ||
Nober | zondag 13 mei 2012 @ 21:15 | |
Bekers zijn save, no worries.![]() | ||
Trystar | zondag 13 mei 2012 @ 21:20 | |
![]() | ||
Disavowed | zondag 13 mei 2012 @ 21:32 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)kt-uit-bij-williams/ Achterzijde. ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door Disavowed op 13-05-2012 21:39:44 ] | ||
kepler | zondag 13 mei 2012 @ 21:37 | |
Ja, dan is het gewoon vreemd... | ||
TheFreshPrince | zondag 13 mei 2012 @ 23:04 | |
Niemand die er voordeel bij heeft, lijkt me gewoon een race-incident. Maar helaas is men streng... | ||
beantherio | zondag 13 mei 2012 @ 23:12 | |
Persbericht van Williams:
| ||
Aniron | maandag 14 mei 2012 @ 00:01 | |
Inderdaad erg vreemd dit .... | ||
bloodymary1 | maandag 14 mei 2012 @ 01:41 | |
Schumacher zal dat vuurtje toch niet aangewakkerd hebben? ![]() | ||
vosss | maandag 14 mei 2012 @ 03:44 | |
Net de race gekeken. Jammer dat ie niet een rondje of 5 langer was, dan had Kimi op zeker gewonnen ![]() Hulde voor Pastor ![]() Had ik niet gedacht eerlijk gezegd, want laten we eerlijk zijn, iemand die zolang doet over GP2 is natuurlijk gewoon een matige coureur zegmaar ![]() Maargoed, lang verhaal kort, niks gezien of gehoord, alles succesvol vermeden en ik dacht net eens kijken wat er uit dat Schumacher / Senna incident beslist is. WTF DIE ZOOI STAAT IN DE FIK OMGWTFBBQZORZ!!!!!!! ![]() ![]() ![]() | ||
vosss | maandag 14 mei 2012 @ 03:46 | |
Overigens denkt Brennie dat Kimi een autist is.![]() | ||
vosss | maandag 14 mei 2012 @ 03:52 | |
Mooi he. Er kan zelfs een lachje af bij die stoïcijnse motherfucker uit Finland ![]() | ||
Meike26 | maandag 14 mei 2012 @ 08:05 | |
Weer typisch Eikelsteen om zich daarmee bezig te houden en over uit te spreken in de media. Maar hij zal wel eens gelijk kunnen hebben. Het zal mij niets verbazen iig. Maar wat dan nog ? Als het al zo was, dan zie ik het eerder als een pluspunt en vertegenwoordigd hij autisme en dat je daarmee ook topsporter kan worden. Maar ik denk eerder gewoon dat Kimi een heel apart karakter heeft, ontzettend adrem / cynisch is en naast de echte sport waar het voor hem om te doen is, geen **** geeft om het mediageile circus eromheen ![]() | ||
Googolplexian | maandag 14 mei 2012 @ 08:17 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Kleffe_Dop | maandag 14 mei 2012 @ 08:28 | |
![]() ^Is dat links nou Allard Kalff of lijkt hij er alleen maar op? ![]() En wat doet hij trouwens op die foto? ![]() | ||
Googolplexian | maandag 14 mei 2012 @ 08:38 | |
Dat zou 'm best wel eens kunnen zijn ![]() Wie het ook is, hij springt nog net over de camera heen van die SKY cameraman. ![]() | ||
sasquatsch | maandag 14 mei 2012 @ 09:35 | |
Senna deed niets verkeerd. In de regels staat namelijk dat je terug naar de racelijn mag, zolang je maar genoeg ruimte overlaat voor de ander om er langs te kunnen. Wat hier dus het geval was. Schumacher had er links naast gekund, maar maakt zelf de beslissing om achter Senna naar rechts te gaan. Uit de reglementen: Terechte straf voor Schumacher dus. | ||
Marks | maandag 14 mei 2012 @ 10:13 | |
Ik krijg nog steeds kromme tenen van al dat gestraf. IS hij namelijk niet al gewoon gestraft door niet verder te kunnen gaan? Ik zou ook wel willen weten of hij bijvoorbeeld werd gestraft toen hij op Spa in 1998 achterop Coulthard knalde? P.S.: ja, ik ben licht pro Schumi ![]() | ||
Haarklip | maandag 14 mei 2012 @ 10:46 | |
Dat is toch een totaal andere situatie, waarbij het zicht bijna 0 was? ![]() Wel blijven deze acties van Schumacher opzienbarend, aangezien dit in het verleden denk ik niet was voorgekomen, zoals Olav Mol ook al aangaf. De scherpte lijkt er bij Schumacher wel vanaf, dit hebben we al een aantal keer eerder van hem gezien sinds zijn return. | ||
vosss | maandag 14 mei 2012 @ 10:48 | |
En toch zag je gister weer eens wat vuur bij Schumacher. Lang niet gezien. Gewoon kwaad. Op Senna omdat ie dacht dat het zijn fout was. Vorige 2 seizoenen had ie gewoon gezegd ja raceongeluk etc blabla niks aan de hand. Nu was ie goed pissed. En dat is mooi om te zien. Net zoals ie toen Coulthard op zn bek wilde rossen. ![]() | ||
Peterselieman | maandag 14 mei 2012 @ 10:49 | |
En Coulthard zou op een ronde gezet worden ipv een inhaalactie om een positie zoals het gisteren was | ||
Meike26 | maandag 14 mei 2012 @ 10:57 | |
Het commentaar van Schumi sloeg ook nergens op. Want of hij nu wel of niet aan het blokken was, het rempunt blijft nagenoeg het zelfde en daar wil het bij hem nog wel eens kortsluiten... Dan is hij zo druk met dat gevecht, dat hij vergeet te remmen of niet meer die reflex heeft om gelijk mee te remmen. Hij is/word gewoon te oud vood deze sport. Of heeft een bril nodig. Of allebei. | ||
Weltschmerz | maandag 14 mei 2012 @ 10:59 | |
Ach ja, Mol. Dat de wens de vader van de gedacht is dekt de lading niet, het zijn meer elkaars klonen bij die man. Ik denk dat er in ieder geval nog veel meer factoren zijn. Het is namelijk altijd een vrij agressieve coureur geweest die best zijn foutjes had. Nu is hij bij veel meer duels betrokken dan vroeger terwijl hij toen ook nogal intimederend was, hij was niet degene die zou toegeven. Ook telt mee dat coureurs liever niet betrokken zijn bij een incident met de koploper of dat impact heeft op het WK. Hij anticipeert vaak niet goed op de grillen van anderen. Daar had hij vroeger veel minder mee te maken. | ||
Marks | maandag 14 mei 2012 @ 11:01 | |
WAAAAAAT een onzin. Zoals ik zei, gaat het om racen en dit hoort niet foutloos te gaan. Zie de pitstops bij Mclaren, zie inschsttingsfouten van coureurs bij inhalen. Feit is dat Senna Schumi er langs wilde laten, omdat hij wist dat zijn eigen banden veel slechter waren. Dat maakt het dus logisch dat Schumi wellicht verrast was door de bewegingen van Senna, Michael had wellicht meer verdediging - snelheid - verwacht van Senna, maar ja.... Het is niet DE Senna, dus hij laat gewoon de coureurs er langs blijkbaar. En zelfs DAT lukt hem dus niet zonder fouten ![]() Oja: ga even de review van 2005 terugkijken en zie ook hoeveel ''foutjes'' Schumacher dat jaar maakte. | ||
Meike26 | maandag 14 mei 2012 @ 11:13 | |
De foutjes die hij sinds zijn return maakt zijn van andere aard/categorie dan vóór zijn stoppen. Ik zie tenminste een heel andere coureur dan de 7-voudig wereldkampioen dat hij is/was. | ||
sasquatsch | maandag 14 mei 2012 @ 11:26 | |
Ja, net zoveel als Senna, die door zijn actie uit de race wordt getikt. daar mag je best een extra straf aan toevoegen. Als hij was doorgereden had hij ofwel een drive-through, ofwel een tijdstraf gehad. Nu dat niet het geval is wordt het omgezet in een gridstraf voor de volgende race. | ||
bloodymary1 | maandag 14 mei 2012 @ 11:40 | |
Helemaal mee eens. Is ook heel normaal hoor, je reactievermogen loopt gewoon terug. | ||
Tarado | maandag 14 mei 2012 @ 11:52 | |
Dit had meer met anticiperen te maken, Senna dacht ik laat hem er rechts voorbij en Schumacher dacht daar anders over mede omdat Senna z'n "hint" wat laat gaf, beide coureurs wat mij betreft niet foutloos, maar uiteindelijk was het wel Schumacher die op Senna inreed en niet andersom. | ||
Zorro | maandag 14 mei 2012 @ 12:59 | |
Ik niet. Hij heeft nu alleen geen auto die een straatlengte voorligt op de rest. Tja, dan moet je echt gaan racen en dat valt tegen he. | ||
Meike26 | maandag 14 mei 2012 @ 13:24 | |
Toen Schumacher in 1996 bij Ferrari ging rijden deed hij diezelfde dingen die Alonso nu doet, een auto die geen races kan winnen toch als eerste over de streep heen sturen. Zijn finesse, zijn andere manier van rijden, zijn talent om elk lek boven te krijgen, het is er gewoon niet meer. Als Schumacher nog wel die scherpte had als in bijvoorbeeld 2000 (ik noem maar wat) dan had hij allang een GP gewonnen met die Mercedes. En was Rosberg ook niet keer op keer de snelste van de 2 ! Hij zit eigenlijk in diezelfde fase als Trulli een jaar of 3 geleden in kwam. Van de Trulli-train werd het steeds meer de Trulli Turtle. Snel in de kwalificaties ? Ja Maar in de race kan hij de jonkies niet meer bijbenen. Reflexen gaan omlaag, moeilijker om plaatsen te verdedigen en inhalen gaat ook wat moeilijker ! Leuk dat Schumacher terug gekomen is, maar het is nu niets anders dan een hobby die nog uitgeoefend word. Mocht hij dit jaar nog gaan winnen, dan is dat erg veel geluk. Enige kans zie ik in Spa, met een lekkere regenbui ![]() Maar de legende Schumacher zie ik er sinds zijn terugkomst niet meer aan af. Behalve zijn naam dan. | ||
GotenSSJ | maandag 14 mei 2012 @ 13:28 | |
Deze man. ![]() ![]() | ||
Zorro | maandag 14 mei 2012 @ 13:33 | |
Als zelfs Barichello en Massa vooraan rijden lijkt me dat duidelijk ja ![]() | ||
GotenSSJ | maandag 14 mei 2012 @ 13:39 | |
Sinds wanneer reed Massa voor Ferrari in de jaren die ik op noem? ![]() | ||
Haarklip | maandag 14 mei 2012 @ 14:18 | |
Ik denk dat er wel meer kansen komen voor Schumacher om te winnen, zoals Mercedes al aangaf verwachtten ze ook niet te kunnen strijden voor de overwinning op Spanje. Monaco wordt voor Schumacher nu ook weer een lastig verhaal, met die gridpenalty. Maar ik denk dat ze in Canada snel zullen zijn. Als dat niet het geval is zijn ze eigenlijk weer terug bij af en lijkt Lotus nu Mercedes voorbij te zijn gegaan en zal Mercedes weer strijden om plek 6 t/m 10, en met wat geluk 4e of 5e kunnen worden. Dus het is even afwachten wat er de komende wedstrijden gaat gebeuren, als ze hun banden onder controle kunnen houden en het net zo wisselvallig is als de afgelopen races geef ik Schumacher en Mercedes een goede kans. Anders is het hopeloos en kan Schumacher maar beter afscheid nemen en Rosberg een ander team zoeken. | ||
vosss | maandag 14 mei 2012 @ 14:31 | |
Ongeacht of ze in Canada snel zullen zijn denk ik dat Lotus Mercedes reeds voorbij gestreefd is hoor. Die zijn tot nu toe eik overal snel geweest. ![]() | ||
Tarado | maandag 14 mei 2012 @ 14:32 | |
Ze waren van het begin af aan sneller inderdaad | ||
vosss | maandag 14 mei 2012 @ 14:34 | |
Inderdaad. Het vertaald zich overigens ook gewoon in de punten. Bijna 2x zoveel. Ondanks een aantal missers in het begin van het seizoen van Lotus. | ||
vosss | maandag 14 mei 2012 @ 14:48 | |
Even wat anders, weet iemand of RTL GP Magazine nog steeds in de boekhandel verkrijgbaar is? Vroeger kocht ik wel eens een los exemplaar en wil nu een abbo nemen, maar dat gaat pas in bij het volgende nummer. Dus ik wilde eik het huidige nummer even halen in de winkel, maar als ik op Bruna.nl kijk dan vind ik hem niet. Is dat blad alleen nog maar via internet leverbaar? ![]() | ||
wimderon | maandag 14 mei 2012 @ 15:37 | |
Toch maar mooi een voorvleugeltje uit de brand gesleept ![]() | ||
Glijdt_licht | maandag 14 mei 2012 @ 17:39 | |
Barrichello was beter dan jij denkt! Zeker in die jaren. Hij had in de jaren daarvoor bij Stewart en Jordan prima laten zien hoe goed hij was. Echt de winsten van Barri in 2003 kwamen met name door het falen van McLaren en als een Williams minder goed was. In 2003 waren zowel McLaren als Williams gewoonweg beter dan Ferrari. Maar zoals bekend faalde McLaren gewoon qua betrouwbaarheid. | ||
Meike26 | maandag 14 mei 2012 @ 17:46 | |
Hoe zou Williams nu presteren als Rubens was gebleven en niet vervangen was door Bruno Senna ![]() | ||
JohnB52 | maandag 14 mei 2012 @ 18:00 | |
http://www.rtlgp-magazine.nl/ Staat telefoonnummer bij | ||
#ANONIEM | maandag 14 mei 2012 @ 18:03 | |
Als je cynisch bent, kun je dus ook zeggen dat als Schumacher net zo had gescoord als Rosberg, Mercedes gewoon boven Lotus had gestaan. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2012 18:03:51 ] | ||
Montov | maandag 14 mei 2012 @ 18:25 | |
Belachelijk. Schumi heeft hier 100% gelijk. | ||
Maccie_ftm | maandag 14 mei 2012 @ 18:43 | |
Mwa, hij ging behoorlijk langzaam terug naar links hoor. Schumacher remde gewoon te laat klaar. Nou vind ik 5 plekken terug wel iets overdreven maar hij is zeker niet zo onschuldig als hij doet geloven. | ||
kepler | maandag 14 mei 2012 @ 18:56 | |
Als Schumacher te laat remde dan hadden ze dat prima in de telemetrie kunnen zien, en daar hebben ze niks over gezegd. Feit is wel dat Senna twee keer van zijn lijn afwijkt en ik dacht dat dat niet meer mocht dit seizoen? | ||
M.Melandri | maandag 14 mei 2012 @ 18:56 | |
Als...maar je kunt ook redeneren dat ze met Senna extra sponsorship hebben binnengehaald waardoor er meer geld is voor de ontwikkeling van de auto. Daarom hebben priveteams als Sauber en Williams ook meer aan een goede paydriver, die brengen geld binnen wat je auto indirect ook weer sneller maakt. | ||
Tarado | maandag 14 mei 2012 @ 19:05 | |
Sowieso is het officiële rapport nergens te vinden online | ||
Weltschmerz | maandag 14 mei 2012 @ 19:21 | |
Hij blonk vooral uit in het langer dichter op de limiet kunnen zitten, daarom kon hij ook hele nerveuze auto's aan die in de basis heel snel waren maar waar anderen niks of veel minder mee konden. Met de Pirelli's is dat een veel minder belangrijke kwaliteit geworden. Zelf is hij wel wat scherpte kwijt maar in zijn laatste jaren bij Ferrari nam hij ook al niet meer zoveel risico als toen hij een jonge hond was. Het is ook al 20 jaar geleden dat hij begon. Sindsdien is het veld ook heel erg veranderd. Niet alleen dat ze nu allemaal topfit zijn, maar het veld wordt in principe ook elk jaar sterker. De zwaksten gaan, de besten blijven, en nieuwen krijgen een kans. Die nieuwen zijn dan weer de sterksten van een veel grotere, sterkere en professionele onderklasses. Heel veel van de coureurs die toen jaren hebben rondgereden zouden nu de F1 niet eens meer inkomen. Dat is hij ook niet. Er is gewoon een beetje een negatief sfeertje om hem heen en dan heeft hij heel veel pech en dan komen de ratten weer te voorschijn, maar dat deden ze eerder ook al en toen moesten ze hun woorden vorig jaar pijnlijk inslikken. En ook toen had hij best veel pech. De ster van Canada vorig jaar of van Spa was niet Rosberg geloof ik, en als in Canada de regen ietsjes langer had geduurd had hij gewoon gewonnen daar. Dat moet dan ook net even meezitten, zoals het Rosberg dit jaar wel meezat. Trulli is altijd een kwalificatiespecialist geweest, Schumacher totaal niet.
De verhoudingen liggen anders, maar hij heeft nog steeds wat extra's. Niet elke wedstrijd, maar als het erom gaat wie echt een keer meer met die auto gaat doen dan er in zit dan zal dat net als vorig jaar niet Rosberg zijn. | ||
Sinister-D- | maandag 14 mei 2012 @ 19:28 | |
Maldonado ![]() ![]() ![]() En dan zo'n domper voor Williams met die BBQ ![]() | ||
Bonobo11 | maandag 14 mei 2012 @ 19:44 | |
Volgens mij bedoelt Vosss zijn vriendin ![]() Schumi terecht gestraft overigens imho, beetje Senna ![]() | ||
THEFXR | maandag 14 mei 2012 @ 19:51 | |
ben het met je eens, op het rechte stuk mag je 1x verdedigen, Senna ging eerst naar rechts en toen weer naar links, dat is dus 2x. dus tegen de regels. Senna kwam naar links en ging boem op de rem staan. | ||
Michael_Moore | maandag 14 mei 2012 @ 21:27 | |
Eenskijken | maandag 14 mei 2012 @ 21:36 | |
kan ik de race nog ergens helemaal terugkijken? | ||
Gebraden_Wombat | maandag 14 mei 2012 @ 21:38 | |
Je kunt zelfs beredeneren dat Senna 3 "changes of direction" maakte. Één naar rechts om van rechtdoor rijden naar naar rechts rijden te gaan. Één naar links om naar naar links rijden te gaan. En één om van naar links rijden naar rechtdoor rijden te gaan. | ||
Glijdt_licht | maandag 14 mei 2012 @ 22:02 | |
Op mijn decoder ![]() | ||
JohnB52 | maandag 14 mei 2012 @ 23:21 | |
Massa exit, di resta in ferrari, sutil terug naar force india? We zullen het zien over 2 weken in Monaco :-) | ||
Meike26 | maandag 14 mei 2012 @ 23:40 | |
Ik dacht dat het een typfout was ![]() ![]() | ||
vosss | dinsdag 15 mei 2012 @ 08:04 | |
![]() | ||
Marks | dinsdag 15 mei 2012 @ 09:06 | |
Misschien bij RTL gemist? De kwalificatie kon ik daar in ieder geval wel terugzien. | ||
sasquatsch | dinsdag 15 mei 2012 @ 09:16 | |
Niet volgens de reglementen. | ||
JohnB52 | dinsdag 15 mei 2012 @ 09:33 | |
Ergens van internet downloaden, spotnet of tpb zal ie zeker opstaan, incl redbutton of skysports nabeschouwing | ||
sasquatsch | dinsdag 15 mei 2012 @ 11:02 | |
Jawel, zolang er maar meer dan een wagenbreedte overblijft tussen de voorste wagen en de rand van het circuit. (Zie mijn post hier). Deze regel is juist aangepast vanwege Schumacher, die continu Hamilton liep te blokken op Monza vorig jaar. Daarna is besloten dat als je terug gaat naar de racelijn er genoeg ruimte voor de coureur erachter moet overblijven om er naast te kunnen komen. En dat was hier het geval. | ||
Eenskijken | dinsdag 15 mei 2012 @ 15:56 | |
daar staat ie ook bij ja, maar moet je 1.30 betalen ![]() maar kijken offie ergens anders vandaan is te plukken dan ![]() | ||
Dos37 | dinsdag 15 mei 2012 @ 18:26 | |
Dit weekend Monaco? | ||
ColtZ40 | dinsdag 15 mei 2012 @ 18:29 | |
Het weekend erop! ![]() | ||
Michael_Moore | dinsdag 15 mei 2012 @ 19:33 | |
Red Bull Racing geeft verklaring over vreemde neuswissels in Spanje
| ||
Maccie_ftm | dinsdag 15 mei 2012 @ 20:33 | |
I call BS | ||
Michael_Moore | dinsdag 15 mei 2012 @ 21:16 | |
McLaren helpt Williams met vervangen apparatuur
| ||
Mexicanobakker | dinsdag 15 mei 2012 @ 22:22 | |
James Hunt? | ||
kepler | woensdag 16 mei 2012 @ 00:30 | |
Ah ok, duidelijk ![]() | ||
kepler | woensdag 16 mei 2012 @ 00:31 | |
Ik heb zo mn twijfels hoor ![]() | ||
Michael_Moore | woensdag 16 mei 2012 @ 16:32 | |
Maldonado-zege betekent controverse in Venezuela
| ||
Schunckelstar | woensdag 16 mei 2012 @ 17:51 | |
Tja... ik gun het maldonado van harte, en williams nog veel meer ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 17 mei 2012 @ 16:38 | |
![]() ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 23 mei 2012 @ 15:38 | |
Statische elektriciteit mogelijke oorzaak brand Williams
| ||
M.Melandri | donderdag 24 mei 2012 @ 07:53 | |
![]() Wat zal dit weekend het winnende lot zijn? | ||
Kimilotus | donderdag 24 mei 2012 @ 09:01 | |
Bazen picture ![]() | ||
Schunckelstar | donderdag 24 mei 2012 @ 09:14 | |
It's funny because it's true ![]() | ||
Tarado | donderdag 24 mei 2012 @ 09:34 | |
![]() Lap data Lap length 3.34km (2.075 miles) Race laps 78 Race distance 260.52km (161.88 miles) Pole position Right-hand side of the track Lap record* 1’14.439 (161.528 kph) by Michael Schumacher, 2004 Fastest lap 1’13.532 (163.521 kph) by Kimi Raikkonen, 2006 Maximum speed (2011) 289 kph (179.576 mph) by Lewis Hamilton, McLaren DRS zone/s (race) Pit straight, disabled in tunnel Car performance Full throttle 54% Downforce level Maximum Gear changes per lap 62 Fuel use per lap 1.7kg Strategy Pit lane time loss 22 seconds 2012 prime tyre**: Soft (2011: Soft) 2012 option tyre**: Super-soft (2011: Super-soft) Practice 1 Thu 10:00 Practice 2 Thu 14:00 Practice 3 Sat 11:00 Qualifying Sat 14:00 Race Sun 14:00 Race is op BBC voor FP's zie: http://www.vipbox.tv/sports/formula-1.html | ||
Peterselieman | donderdag 24 mei 2012 @ 09:42 | |
heb zin in het weekend ![]() | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 09:49 | |
Doen we tegenwoordig alles in 1 topic qua races? ![]() | ||
Tarado | donderdag 24 mei 2012 @ 09:49 | |
Ja gewoon in reeks | ||
Tarado | donderdag 24 mei 2012 @ 09:50 | |
Blijft altijd speciaal Monaco ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 24 mei 2012 @ 09:51 | |
denk zelf dat de auto's met een Renault-motor goed zullen gaan dit weekend. Ze beschikken namelijk over een goede tractie | ||
Tarado | donderdag 24 mei 2012 @ 09:54 | |
http://f1weather.com/ | ||
sasquatsch | donderdag 24 mei 2012 @ 10:27 | |
Laat Lotus dan maar winnen. Dan hebben we 6 verschillende teams die de eerste 6 races winnen. Dat is volgens mij nog niet eerder voorgekomen. ![]() | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 10:41 | |
Ook de Indy 500 zondag toch? Wordt die live uitgezonden in Nederland (Ziggo) ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 24 mei 2012 @ 10:43 | |
RTL had m toch? | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 10:44 | |
Geen idee. TV gids gaat maar tot zaterdag. MotorsTV zendt hem in elk geval niet uit voor zover ik kan zien. Ook weer compleet kansloos ![]() | ||
RolStaart-Beer | donderdag 24 mei 2012 @ 10:45 | |
Op RTL 7 ![]()
| ||
Peterselieman | donderdag 24 mei 2012 @ 10:45 | |
Allard Kalff ![]() | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 10:46 | |
Ahh okay. Top. Thanks man. Monaco en Indy. Mooi weekend voor de boeg en voor de verandering heb ik eens een keer weer vrij ![]() | ||
Burnie88 | donderdag 24 mei 2012 @ 10:49 | |
Mooiste raceweekend van het jaar altijd... Monaco en Indy en nog wat mooie GP2's en Renault World Series ![]() | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 10:52 | |
Qualify voor de Indy is ivm werk nogal langs me heen gegaan. Rubens verrassend goed hoorde ik? P10 of wat was het? ![]() | ||
Burnie88 | donderdag 24 mei 2012 @ 10:54 | |
Weet alleen dat Briscoe pole heeft en dat Carpenter zwaar gecrasht is met de quali. | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 10:58 | |
Briscoe Inferno ![]() ![]() | ||
Burnie88 | donderdag 24 mei 2012 @ 10:59 | |
Die gast had zo'n geluk! | ||
Burnie88 | donderdag 24 mei 2012 @ 11:00 | |
Mooi kusje van Massa aan de vangrail trouwens | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 11:00 | |
Inderdaad. Zelfde soort crash eigenlijk als Dan ook had, alleen kwam die wat ongelukkiger in de hekken ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 24 mei 2012 @ 11:00 | |
weet alleen dat die Lotussen trager waren dan een slak | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 11:03 | |
De eerste keer dat een Lotus het op een oval probeerde waren ze ook niet meteen de snelste. En er werd met argwaan naar hun gekeken. Met hun gekke kleine autootjes. ![]() | ||
Burnie88 | donderdag 24 mei 2012 @ 11:04 | |
Ja inderdaad, Dan ging head first... Kenny Brack had destijds ook zoveel geluk. Of wat dacht je van deze geluksvogel: ![]() | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 11:05 | |
Pffff. Het blijft toch ontelbare keren gevaarlijker dan de huidige F1. Me dunkt. | ||
Funzel | donderdag 24 mei 2012 @ 11:10 | |
P10 ja. Andere oud F1-coureurs zijn Sato (19e), Wilson (21e), Bourdais (25e) en Alesi (33e) Doet Rubens het toch heel goed. | ||
Burnie88 | donderdag 24 mei 2012 @ 11:21 | |
Dikke blow up van Heikki! | ||
Peterselieman | donderdag 24 mei 2012 @ 11:22 | |
Hij staat er gevaarlijk daar bij exit van de tunnel ... | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 11:25 | |
Iemand een stream? Weer vergeten dat op donderdag training is. Dat vergeet ik elk jaar ![]() | ||
sanger | donderdag 24 mei 2012 @ 11:26 | |
Inderdaad ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 24 mei 2012 @ 11:27 | |
VT1 zal niet meer herstart worden ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 24 mei 2012 @ 11:42 | |
Resultaat VT1:
| ||
sasquatsch | donderdag 24 mei 2012 @ 11:43 | |
Zie het Indycar topic. | ||
Netsplitter | donderdag 24 mei 2012 @ 12:01 | |
Iemand een idee waarom Kimi nog niet eens 1 lap gereden heeft?? ![]() | ||
Funzel | donderdag 24 mei 2012 @ 12:01 | |
Waar is Bottas? Die rijdt V1 toch altijd. | ||
Peterselieman | donderdag 24 mei 2012 @ 12:04 | |
probleem met de besturing van de auto. Het is Monaco he. Dan is iedere minuut die een coureur kan rijden er een. Dus reserverijders zetten ze als het even kan niet in. | ||
Funzel | donderdag 24 mei 2012 @ 12:05 | |
Jammer, maar wel begrijpelijk. Maarja wel opvallend hoever Senna weer achter Maldonado staat. Ik weet dat een vrije training weinig zegt, maar het is toch typisch dat Maldonado veel meer uit die wagen lijkt te halen. | ||
Netsplitter | donderdag 24 mei 2012 @ 12:09 | |
Ah ok. | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 12:33 | |
Nee juist niet ok. Als het ok was had hij gewoon gereden ![]() | ||
Netsplitter | donderdag 24 mei 2012 @ 12:37 | |
![]() | ||
sasquatsch | donderdag 24 mei 2012 @ 13:15 | |
Iets specifieker: Er was een speciale besturing opgezet voor Monaco, alleen is Kimi daar niet tevreden over, dus hebben ze de hele sessie besteed aan het veranderen van de besturing.
| ||
ari_zahav | donderdag 24 mei 2012 @ 13:20 | |
Hopelijk heeft Jarno in VT2 meer success met z'n stuurtje ![]() | ||
Syntix | donderdag 24 mei 2012 @ 13:24 | |
Williams ![]() | ||
Meike26 | donderdag 24 mei 2012 @ 13:26 | |
Zozo, Massa in de top 6 ![]() Hij zal wel op kolen zitten nu... Nu vind ik het erg lullig voor hem, maar ik hoop eerlijk gezegd dat het na Monaco over en uit is voor hem. Niet leuk voor Massa, maar het zal het wel spannend maken voor Ferrari als bijv Sutil of DiResta er in gaat rijden. Dan verwacht ik een Mika Salo-achtig jaar voor Ferrari. ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 24 mei 2012 @ 13:30 | |
Dit weekend is wel het weekend van de nieuwe helmdesigns. Vergne rijdt rond met het helmdesigng van Jean Alesi in de Indy 500, ![]() Raikkonen met het helmdesign van idool James Hunt ![]() en Alonso had ook al een nieuw helmdesign. ![]() | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 13:31 | |
Ja dat doen ze vaak in Monaco he. Ook vaak met aangepaste livery of andere teamkleding etc.![]() | ||
Tarado | donderdag 24 mei 2012 @ 13:32 | |
Ze hebben niet zo'n goede ervaring met coureurs tussentijds vervangen (Badoer), zeker nu er bijna niet getest mag worden, ik zie hem dit jaar nog wel blijven. Monaco is ook geen circuit waarop ze deze beslissing moeten baseren lijkt me. Sutil heeft trouwens te weinig laten zien over raceafstanden, heeft wel een snelle enkele ronde, lijkt me geen verbetering en Di Resta is een Mercedes man, die zal of bij Mclaren of bij Mercedes een stoeltje krijgen | ||
Fiorano | donderdag 24 mei 2012 @ 13:48 | |
Die helm van Raikonnen is echt Koning | ||
Gort | donderdag 24 mei 2012 @ 13:48 | |
Die van Alonso is echt Prinses | ||
bodylotion | donderdag 24 mei 2012 @ 13:59 | |
http://www.drhtv.tv/channel-2.html voor straks ![]() | ||
Tumble | donderdag 24 mei 2012 @ 13:59 | |
Die van Alonso is echt mooi op zijn twitter account heeft ie een hoop details laten zien zo is de helm een verwijzing naar de beginjaren van de F1 in monaco met o.a een classic ferrari F1 wagen | ||
Gort | donderdag 24 mei 2012 @ 14:02 | |
Ik versta er geen kloot van... http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html | ||
Peterselieman | donderdag 24 mei 2012 @ 14:02 | |
schade voor Kovalainen op motorengebied lijkt mee te vallen, want de motor die plofte had er al 2000 kilometer op zitten | ||
Nober | donderdag 24 mei 2012 @ 14:09 | |
Wie heeft de helm met diamanten? Iets groter: ![]() ![]() | ||
Nober | donderdag 24 mei 2012 @ 14:11 | |
Alonso al 1:16.6 ziet er goed uit maar Button nu 1:15.7. | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 14:12 | |
Ik vind het wel een vette helm van Alonso hoor ![]() | ||
Tarado | donderdag 24 mei 2012 @ 14:14 | |
Ik ook ![]() | ||
truedestiny | donderdag 24 mei 2012 @ 14:14 | |
Massa zit er goed bij dit weekend? Button staat al op supersofts trouwens. | ||
Peterselieman | donderdag 24 mei 2012 @ 14:15 | |
button was al supersofts. De rest rijdt op softs | ||
Scrutinizer | donderdag 24 mei 2012 @ 14:16 | |
Het regent nu zegt LiveTiming. | ||
Marks | donderdag 24 mei 2012 @ 14:17 | |
wat een schijtverbinding met sky via vipbox.... grrrrrrrrrrrr................ | ||
Nober | donderdag 24 mei 2012 @ 14:20 | |
Pirelli heeft ook vrouwen in dienst. | ||
Tarado | donderdag 24 mei 2012 @ 14:21 | |
Hij stoorde bij mij ook even | ||
Nober | donderdag 24 mei 2012 @ 14:32 | |
Dankzij F1Fanatic. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
King_Merc | donderdag 24 mei 2012 @ 14:36 | |
![]() ![]() | ||
Schunckelstar | donderdag 24 mei 2012 @ 14:39 | |
Dat is wel een held ja. Voorspellen met alan ![]() | ||
Gort | donderdag 24 mei 2012 @ 14:40 | |
Dat wel natuurlijk. En belangrijker: dat gras op z'n kin is weg. ![]() | ||
Nober | donderdag 24 mei 2012 @ 14:46 | |
Vettel, Schumacher, Hamilton + 1.5 op Button ![]() | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 14:53 | |
Godverdomme ik krijg die kloterelame niet weg bij die stream ![]() Telkens wil iie flvplayer downloaden maar zelfs als ik dat gedaan heb kan ik niet kijken wtf is dit voor een gare shit man. BERNIE DOE DAAR EENS WAT AAAN GRIJZEN HOMO DAT JE BENT IK WIL TRAININGEN IN FULLHD KUNNEN STREAMEREN STOMME ZAK ![]() | ||
Tarado | donderdag 24 mei 2012 @ 14:54 | |
Er zit een klein blauw kruisje linksonder die moet je klikken | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 14:56 | |
Thanks Tarado. Die reclamehomo's bedenken ook weer steeds wat nieuws ![]() | ||
truedestiny | donderdag 24 mei 2012 @ 14:59 | |
Hebben jullie een stream in hd? | ||
Tarado | donderdag 24 mei 2012 @ 15:02 | |
Als het goed is wel ja | ||
Burnie88 | donderdag 24 mei 2012 @ 15:14 | |
Wordt lachen straks met de GP2 kwalificatie in de regen ![]() | ||
Nober | donderdag 24 mei 2012 @ 15:14 | |
Nee. ![]() | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 15:22 | |
Is dat toevallig op tv ergens? MotorsTV of eurosport ofzo? ![]() | ||
JohnB52 | donderdag 24 mei 2012 @ 15:24 | |
Op vipbox kan je dat volgen, je hebt altijd n progammering | ||
sasquatsch | donderdag 24 mei 2012 @ 15:26 | |
Aanpassingen lijken niet veel te helpen:
| ||
Funzel | donderdag 24 mei 2012 @ 15:31 | |
Ik vroeg me trouwens af he.. Van der Garde zou toch ook een stuk of 8 vrije trainingen doen dit jaar. Welke zijn dat dan? Want hij heeft er tot dusverre pas 1 gereden. | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 15:32 | |
Als ie zondag maar gewoon weer óf met een chagrijnige bek op P2 of P3 staat óf staat te glunderen als een malle op P1 op het podium. ![]() | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 15:33 | |
Er zijn nog veel meer dan 7 races te gaan he ![]() | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 15:33 | |
Nog 15 te gaan, dus zegmaar vanaf nu om de andere race dan zou ik zeggen. Gemiddeld dan. Of men betaald niet en hij rijdt niet meer. Dat kan ook natuurlijk ![]() | ||
Burnie88 | donderdag 24 mei 2012 @ 15:36 | |
Hij rijdt pas na het Europese seizoen weer i.v.m. GP2. | ||
Burnie88 | donderdag 24 mei 2012 @ 15:37 | |
http://www.vipbox.tv/sports/formula-1.html | ||
sasquatsch | donderdag 24 mei 2012 @ 15:39 | |
Volgens mij vooral de races die niet tegelijk zijn met de GP2. Dus alle niet Europese Grand Prix. Daarvan zijn er nog 8, waarvan 7 aan het eind van het seizoen. | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 15:40 | |
Die had ik al aanstaan. Er staat HD bij. Sommige mensen weten niet wat HD is geloof ik ![]() | ||
Gort | donderdag 24 mei 2012 @ 15:43 | |
QFT | ||
Nober | donderdag 24 mei 2012 @ 15:44 | |
Dit is geen HD.![]() | ||
Funzel | donderdag 24 mei 2012 @ 15:48 | |
Ah oke. Klinkt logisch. ![]() | ||
Nober | donderdag 24 mei 2012 @ 15:55 | |
Sky sluit wel goed af. | ||
Michael_Moore | donderdag 24 mei 2012 @ 16:02 | |
![]() ![]() | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 16:07 | |
Dat was toen Bobby D zn teammate was toch? ![]() | ||
M.Melandri | donderdag 24 mei 2012 @ 16:13 | |
Massa gaat op de zachtste compound van Pirelli nog wel goed, was vorig jaar ook al het geval. | ||
Peterselieman | donderdag 24 mei 2012 @ 16:13 | |
hij heeft vandaag alleen op zacht gereden | ||
M.Melandri | donderdag 24 mei 2012 @ 16:18 | |
Weet ik, maar dat de primes nog steeds Softs zijn is een groot voordeel voor hem. | ||
Michael_Moore | donderdag 24 mei 2012 @ 16:33 | |
![]() ![]() | ||
Kleffe_Dop | donderdag 24 mei 2012 @ 17:08 | |
Dat was echt baas van Red Bull. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jammer dat er geen marketing budget meer voor lijkt te zijn tegenwoordig. Een Avengers of Batman Dark Kight bolide. ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 24 mei 2012 @ 17:12 | |
Deze was nog veel vetter.![]() ![]() | ||
Burnie88 | donderdag 24 mei 2012 @ 17:13 | |
Superronde van Giedo net ![]() | ||
vosss | donderdag 24 mei 2012 @ 17:16 | |
Ik neem aan dat de filmmaker/uitgever dat soort dingen betaalde niet? Dat het nu niet meer kan is onze eigen schuld omdat we zoveel downloaden ![]() | ||
Burnie88 | donderdag 24 mei 2012 @ 17:21 | |
Giedo minimaal P4 op de startgrid morgen... | ||
sasquatsch | donderdag 24 mei 2012 @ 17:26 | |
Ik dacht dat ze gewoon in twee groepen kwalificeerden en dan de startopstelling op basis van de snelste tijd deden, maar dat blijkt inderdaad niet zo te zijn.
| ||
Burnie88 | donderdag 24 mei 2012 @ 17:27 | |
Nu de 2e groep.. Eens kijken of Melker wat kan. | ||
Burnie88 | donderdag 24 mei 2012 @ 17:39 | |
Speedy Gonzales, teammaat van Giedo, crasht in Piscine... Giedo start vanaf P4, dat is nu al zeker. | ||
Peterselieman | donderdag 24 mei 2012 @ 17:42 | |
Opzet? | ||
sasquatsch | donderdag 24 mei 2012 @ 17:46 | |
Waarom? Voor Giedo verandert er toch niets. Ondanks een derde tijd start hij als 4de vanwege die rare regel voor Monaco. ![]() | ||
Burnie88 | donderdag 24 mei 2012 @ 17:46 | |
Mooi; Valsecchi op 7, Razia op 5 en Calado op 13... Cecotto op pole. Morgenochtend 10.30 een mooie race ![]() | ||
Burnie88 | donderdag 24 mei 2012 @ 17:47 | |
Melker op 19... | ||
Peterselieman | donderdag 24 mei 2012 @ 17:50 | |
Om Giedo een goede startpositie te geven. Beetje het Singapore iets ![]() Maar goed, zal wel niet ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 24 mei 2012 @ 18:11 | |
Ow ja, het weekend begint in Monaco al op donderdag ![]() Kut dat ik de stream dus niet kon kijken ![]() En die Star Wars pit crew van RBR in 2005 ![]() | ||
Googolplexian | donderdag 24 mei 2012 @ 18:19 | |
ElmarO | donderdag 24 mei 2012 @ 18:47 | |
Lotus heeft een nieuwe sponsor: ![]() | ||
Nober | donderdag 24 mei 2012 @ 19:15 | |
Wanneer is die Formula Renault 3.5 kwalificatie?En Kovalainen had dat sponsor al? ![]() | ||
ElmarO | donderdag 24 mei 2012 @ 19:39 | |
Zal wel een eenmalige sponsoring zijn. En Raikkonen heeft op de caps die hij draagt ook een Angry Bird staan. Dus dan gaan ze natuurlijk voor de succesvolste van de twee Finnen. | ||
Sinister-D- | donderdag 24 mei 2012 @ 20:08 | |
Kimi had die ook al als persoonlijke sponsor idd. Dit zal wel een eenmalige sponsordeal zijn ivm het nieuwe deel van Angry Birds. | ||
Sinister-D- | donderdag 24 mei 2012 @ 20:09 | |
en dicht ![]() |