abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111597348
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:56 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Hoopgeleidt onsdoor degeseling deslevens.
:D
  dinsdag 15 mei 2012 @ 21:48:33 #152
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_111600624
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat een onzinverdeling.
Waarom vind je dat?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:39:14 #153
8369 speknek
Another day another slay
pi_111604087
Omdat mensen die VWO hebben gedaan uit een ander milieu komen dan mensen die naar een ROC zijn gegaan, en ook een ander denkniveau zullen hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_111605686
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 12:15 schreef kossikvassik2 het volgende:
Als het op een gegeven moment zo is dat je als hoogopgeleide alleen op D66, Groenlinks en VVD kan stemmen en die zeer waarschijnlijk met elkaar gaan regeren is er dan nog sprake van een democratie?!
Natuurlijk. De democratische staatsvorm bepaalt het proces, niet het resultaat.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 16 mei 2012 @ 01:21:22 #155
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111610631
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:20 schreef Vesperfly het volgende:

[..]

Voor mij is niets 'te' nieuwsgierig to be honest, heb liever dat mensen vraagtekens zetten en proberen een mening te schetsen door ook naar anderen te luisteren..
En doen de Mensen dat dan ook? Mij stellen ze keer op keer teleur..
  woensdag 16 mei 2012 @ 01:35:53 #156
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111610916
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat jij een opfriscursus logica kan gebruiken
Wat mankeert er dan aan mijn logica? Lees mijn post nog maar eens door en zie in dat daar niets aan schort. Als laagopgeleide Mensen dom zijn, beweer je dat de hoogopgeleide slim zijn, n'est pas?
  woensdag 16 mei 2012 @ 05:31:26 #157
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111611851
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:39 schreef speknek het volgende:
Omdat mensen die VWO hebben gedaan uit een ander milieu komen dan mensen die naar een ROC zijn gegaan, en ook een ander denkniveau zullen hebben.
Het denkniveau van de gemiddelde VWO'er is ook niet iets om over naar huis te schrijven vermoed ik.

Afgaande op mijn eigen tijd op de middelbare school en het gros van de academici die ik ken.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
  woensdag 16 mei 2012 @ 06:09:51 #158
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_111611881
Gewoon geen suiker eten
Vandaar dat mensen met suiker zo vreselijk dom zijn

http://www.telegraaf.nl/b(...)an_dom_maken___.html

quote:
Home » Buitenland
wo 16 mei 2012, 00:38
Onderzoekers: suiker kan dom maken
WASHINGTON - Te veel suiker eten kan het denkvermogen aantasten, menen Amerikaanse onderzoekers. Ze publiceerden dinsdag een studie waaruit blijkt dat ratten slechter konden onthouden na een langdurig dieet van fructusesiroop.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 16 mei 2012 @ 06:26:45 #159
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111611903
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 06:09 schreef michaelmoore het volgende:
Gewoon geen suiker eten

http://www.telegraaf.nl/b(...)an_dom_maken___.html

[..]

Wat is precies de link tussen dom en vergeetachtig?
  woensdag 16 mei 2012 @ 10:14:53 #160
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111615289
Dat vergeet ik elke keer..
  woensdag 16 mei 2012 @ 10:17:01 #161
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111615348
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:14 schreef Aristoo het volgende:
Dat vergeet ik elke keer..
Ha, wat dom!
pi_111616328
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 21:48 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Waarom vind je dat?
VWO en MBO bij elkaar slaat natuurlijk zowel toekomstpespectief en dus eigenbelang nergens op, en qua eventuele andere benadering van het stemmen al helemaal niet. WO en HBO is vaak ook wezenlijk wat anders, zeker met de trend om zoveel mogelijk mensen hogeropgeleid te noemen. Een academicus van 50+ of een versbestempelde Windesheimer of InHollander, dat zijn compleet andere werelden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:48:16 #163
350546 Vesperfly
V for Vesper
pi_111620627
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 01:21 schreef Aristoo het volgende:

[..]

En doen de Mensen dat dan ook? Mij stellen ze keer op keer teleur..
Nee, doen ze niet. is wel zo democratisch trouwens; ieder voor zich om te bepalen om dingen die in de wereld af spelen je af te vragen. :)
Ah Jesus. I wish you could see this. Lights coming up. I've never seen a painting that captures the beauty of the ocean at a moment like this. This is your wake-up call pal. Go to work.
  woensdag 16 mei 2012 @ 13:25:51 #164
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111622090
Qua selectiviteit zit het momenteel ongeveer als volgt met de opleidingen:
VMBO - 50%
HAVO/VWO 50%
HBO+ 40% die het voltooit en 60% die ermee start
VWO 22 of 23% (eindexamen! In de lagere jaren is het percentage nog hoger)
WO ongeveer 15% die het voltooit

Best zonde als je 6 niveaus van secundair onderwijs en 6 niveaus van tertiair onderwijs hebt. ;)

De cijfers voor het secundaire onderwijs zijn aangepast voor het verschillende aantal jaren van de opleidingen aangezien ze de verdeling van de examinandi weergeven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 16 mei 2012 @ 14:53:19 #165
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_111625653
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

VWO en MBO bij elkaar slaat natuurlijk zowel toekomstpespectief en dus eigenbelang nergens op, en qua eventuele andere benadering van het stemmen al helemaal niet. WO en HBO is vaak ook wezenlijk wat anders, zeker met de trend om zoveel mogelijk mensen hogeropgeleid te noemen. Een academicus van 50+ of een versbestempelde Windesheimer of InHollander, dat zijn compleet andere werelden.
Ik kan me op zich wel vinden in je kritiekpunten. De vraag die rijst is dan natuurlijk welke onderverdeling wel recht doet aan de opleiding, belevingswereld, ervaring, toekomstperspectief e.d. van de verschillende 'groepen'. Er moeten ergens grenzen getrokken worden, en over elke grens kan gediscussieerd worden. Zou je liever een tweedeling hebben gezien, en zo ja welke opleidingen vallen onder laagopgeleid, en welke onder hoogopgeleid? Of zou je liever een andere verdeling hebben gezien? En zo ja, welke (en evt. hoe meet je die)?

Daarnaast is het voor een discussie die gaat over het -al dan niet- ontstaan van een tweedeling in het politieke landschap op basis van opleidingsniveau, vrij belangrijk om inzicht te hebben in het stemgedrag op basis van opleidingsniveau, lijkt me. Nog liever zou je dat inzicht willen hebben over langere tijd zodat je kunt ontdekken of er een trend waarneembaar is. Wellicht dat het cbs die data ook heeft; daar heb ik niet naar gekeken. Maar als je het hebt over de vraag of er een tweedeling is, is data met een 'onzinverdeling' m.i. beter dan helemaal geen data. Anders is het mijn gevoel dat het zus zit, tegen jouw gevoel dat het zo zit.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_111626067
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:53 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Ik kan me op zich wel vinden in je kritiekpunten. De vraag die rijst is dan natuurlijk welke onderverdeling wel recht doet aan de opleiding, belevingswereld, ervaring, toekomstperspectief e.d. van de verschillende 'groepen'. Er moeten ergens grenzen getrokken worden, en over elke grens kan gediscussieerd worden. Zou je liever een tweedeling hebben gezien, en zo ja welke opleidingen vallen onder laagopgeleid, en welke onder hoogopgeleid? Of zou je liever een andere verdeling hebben gezien? En zo ja, welke (en evt. hoe meet je die)?

Daarnaast is het voor een discussie die gaat over het -al dan niet- ontstaan van een tweedeling in het politieke landschap op basis van opleidingsniveau, vrij belangrijk om inzicht te hebben in het stemgedrag op basis van opleidingsniveau, lijkt me. Nog liever zou je dat inzicht willen hebben over langere tijd zodat je kunt ontdekken of er een trend waarneembaar is. Wellicht dat het cbs die data ook heeft; daar heb ik niet naar gekeken. Maar als je het hebt over de vraag of er een tweedeling is, is data met een 'onzinverdeling' m.i. beter dan helemaal geen data. Anders is het mijn gevoel dat het zus zit, tegen jouw gevoel dat het zo zit.
Je kunt het ook indelen in twee groepen, de hoogst opgeleide 50% en de laagst opgeleide 50%. Misschien voor het beeld niet eens zo verkeer. Maar als je het onderverdeelt in 5 groepen, is het al een beetje raar om dan één groep te hebben die 40% beslaat, nl hogeropgeleid. Iets in de buurt van 5x20% zou dan logischer Misschien is het minder dan 40 vanwege de inflatie van hogeropgeleid, maar dan heb je dus een generatieverschil, waar je dan ook geen recht aan doet. Het lijkt mij dan ook dat de categorie 'hogeropgeleid' een overblijfsel is uit het verleden waarbij HBO en universitair samen nét een voldoende grote groep vormden.

Verder is het VWO een heel ander opleidingsniveau dan MBO. Wat heeft het voor zin om één groep te maken in relatie tot stemgedrag terwijl die groep nauwelijks een gemeenschappelijke deler heeft die relevant voor stemgedrag zou kunnen zijn? Daarnaast lijkt me dat in het ontbreken van een vervolgopleiding ook weer een enorme leeftijdsfactor zit. Pleur de VWO-ers dan bij de HBO-ers, dan lijkt me dat die groep homogener wordt.
  woensdag 16 mei 2012 @ 17:52:40 #167
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111632840
As je het opleidingsniveau als criterium gebruikt dan zou ik kiezen voor de volgende indeling:
- MBO-1-3
- MBO-4 en HBO
- WO

Misschien kan het WO dan nog het best in twee groepen worden opgesplitst maar volgens welke criteria? Hoger opleidingsniveau of toekomstig inkomen?
Dan nog is er een zekere overlapping tussen de groepen maar die is niet dermate groot dat er geen duidelijke trend naar voren komt uit deze indeling.

quote:
Verder is het VWO een heel ander opleidingsniveau dan MBO. Wat heeft het voor zin om één groep te maken in relatie tot stemgedrag terwijl die groep nauwelijks een gemeenschappelijke deler heeft die relevant voor stemgedrag zou kunnen zijn?
Ook ik fronste mijn wenkbrauwen toen ik dit zag. Misschien een gevolg van politieke correctheid?

quote:
Daarnaast lijkt me dat in het ontbreken van een vervolgopleiding ook weer een enorme leeftijdsfactor zit. Pleur de VWO-ers dan bij de HBO-ers, dan lijkt me dat die groep homogener wordt.
Aangezien bijna iedereen tertiair onderwijs volgt en de verreweg de meesten een tertiaire opleiding afronden zou ik die secundaire opleidingen buiten beschouwing laten.
Als je ze toch wil gebruiken dan zou ik de percentages zo dicht mogelijk bij elkaar laten vallen: 22-23% ligt dicther bij 15% dan bij 50%, ik zou daarom het VWO samenvoegen met het WO. Om dezelfde redenen zou ik het HAVO samenvoegen met het HBO en het VMBO met het MBO.

[ Bericht 39% gewijzigd door Bram_van_Loon op 16-05-2012 17:57:47 ]
#NoDAPL
pi_111645532
Ach gosh, nu moeten partijen als de PVV en SP weer weggezet worden als niet ter zake doend?
Dit vindt ik zo triest.
Ze gaan wel winnen trouwens bij de verkiezingen. Een beetje verstand kan dat wel op de vingers natellen.
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:01:37 #169
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111646379
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:48 schreef Vesperfly het volgende:

[..]

Nee, doen ze niet. is wel zo democratisch trouwens; ieder voor zich om te bepalen om dingen die in de wereld af spelen je af te vragen. :)
Ben jaloers op je. Ken maar weinig Mensen die zich überhaubt echt serieus bezig houden met de politiek en al helemaal niet met de implicaties van het beleid dat wordt gevoerd en dat ons aller kans op een fijn en zinvol leven bepaald. Maar zelfs deze conclusie voert ze al te ver omdat ze denken dat zehet zelf in de hand houden. Maar hoog of laagopgeleid, democratische principes leiden tot een dictatuur van stupiditeit en oppervlakkigheid die zijn weeerga in de wereldgeschiedenis niet kent of zal kennen omdat we onze beste tijd al gehad hebben. Jammer maar helaas, aan dit zinkende schip zullen zelfs de ratten niet ontkomen. We hebben ons collectief het vroege graf in gestemd doordat we gewetenloos tuig hebben gelegitimeerd en gefaciliteerd met ons kuddegedrag en collectieve gebrek aan algemene en zelfontwikkeling. Ook vele hoogopgeleiden in dit topic reken ik tot die categorie van ultra airheads.Kennis is geen intellect.... Maar wees gerust..Jou reken ik b.v. niet tot die categorie vanwege je dorst naar kennis. Dat je een vrouw bent speelt ook een rol. Ik ben een ultrafeminist.
pi_111647505
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:01 schreef Aristoo het volgende:

[..]
...Ik ben een ultrafeminist.
:')

Mannenhatende gefrustreerde zelfbeklagenden...

Interesse in politiek is eigenlijk helemaal niet zo slim;
A - je verandert niets aan het bestaande systeem
B - politici leren niet van hun fouten
C - je hebt 1/10.000.000e stem in het proces in het parlement (en dus 0 in de regering)
D - vele beslissingen vinden plaats buiten de Tweede Kamer om
E - genoeg voorbeelden van domme beslissingen van politici die ondanks ontelbare adviezen en aanbevelingen van mensen die wel verstand hebben van bepaalde zaken gewoon hun eigen beleid blijven voeren

En ja, ik heb ook een ex op een politiek forum ontmoet en ja, dat was ook leuk om over te hebben. Maar na al die jaren word je gewoon veel wijzer.

Ik stem dan ook bewust niet. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:35:43 #171
182269 sneakypete
On the edge
pi_111648407
De toenemende polarisering in de politiek manifesteert zich misschien in grotere verschillen qua politieke kleur tussen hoog en laag geschoolde mensen, maar dat kun je het beste in een breed perspectief zien.
Polarisering ontstaat wanneer een leitkultur wegvalt.
Ooit ging de meerderheid der Nederlanders naar de kerk. Of je dat nu goed of fout vindt: het heeft wel iets bindends. Kerken riepen hun leden zelden op te stemmen op een radicaal linkse of rechtse partij. Dat het midden leegloopt hangt samen met de ontkerkeling. Seculiere middenpartijen als D66 doen het electoraal niet zo goed. Beter dan een paar jaar terug, maar zonder de potentie een echt grote partij te worden. Uitlopers naar links en rechts doen het beter. En hoe slechter de economische omstandigheden, hoe groter de kloof zal worden. Dan wordt het echt rechts vs. links. En dat probleem heeft dus, als je 't mij vraagt, mede te maken met het feit dat mensen tegenwoordig 'zelf' hun politieke beslissingen nemen en zich daarbij niet laten leiden door een geestelijke autoriteit.
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:36:28 #172
182269 sneakypete
On the edge
pi_111648441
quote:
Gewoon geen suiker eten
Wat heeft dit nu weer te betekenen?
  donderdag 17 mei 2012 @ 00:19:27 #173
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111650684

[ Bericht 100% gewijzigd door Aristoo op 17-05-2012 00:28:27 ]
  donderdag 17 mei 2012 @ 00:37:58 #174
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111651568
quote:
6s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

.

Gelukkig,maar.
pi_111651615
quote:

[..]
Waarom niet? Heb je de kans om te stemmen: stem je niet. Zulke mensen begrijp ik niet.
pi_111651820
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 00:39 schreef Ziba het volgende:

[..]

Waarom niet? Heb je de kans om te stemmen: stem je niet. Zulke mensen begrijp ik niet.
Ik snap het wel. Veel mensen willen het democratische systeem niet steunen.
pi_111651903
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:35 schreef sneakypete het volgende:
De toenemende polarisering in de politiek manifesteert zich misschien in grotere verschillen qua politieke kleur tussen hoog en laag geschoolde mensen, maar dat kun je het beste in een breed perspectief zien.
Ooit ging de meerderheid der Nederlanders naar de kerk. Of je dat nu goed of fout vindt: het heeft wel iets bindends. Kerken riepen hun leden zelden op te stemmen op een radicaal linkse of rechtse partij. Dat het midden leegloopt hangt samen met de ontkerkeling. Seculiere middenpartijen als D66 doen het electoraal niet zo goed. Beter dan een paar jaar terug, maar zonder de potentie een echt grote partij te worden. Uitlopers naar links en rechts doen het beter. En hoe slechter de economische omstandigheden, hoe groter de kloof zal worden. Dan wordt het echt rechts vs. links. En dat probleem heeft dus, als je 't mij vraagt, mede te maken met het feit dat mensen tegenwoordig 'zelf' hun politieke beslissingen nemen en zich daarbij niet laten leiden door een geestelijke autoriteit.
Hmm, dit betwijfel ik. De SGP is ook (behoorlijk) rechts en zou ook zo maar een partij zijn die door de kerk of door God zou worden aanbevolen.
pi_111653019
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 00:37 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Gelukkig,maar.
Ah, meneer voelt zich beter.

Ik heb zelfs rondgelopen in een politieke jongerenorganisatie. Zelden zag ik meer wereldvreemde, zelfvoldane, starre en praktisch domme (in de zin van praktische intelligentie) figuren bij elkaar.

Allemaal politici in den dop, met een hele grote broek aan en doof voor andere visies.

Nee, dat wereldje moet je niet bij willen horen en de illusie dat die lui jouw belangen behartigen al helemaal niet hebben.

In het verleden wel van alles gestemd. De enige partij die op dit moment een stem waard zou kunnen zijn (maar vanuit het buitenland teveel moeite) is de PiratenPartij.

Sowieso houd ik van one-issue-partijen; je weet waar ze voor staan en -vooral- voor gaan. Bij de voorlaatste Kamerverkiezingen stemde ik nog Partij voor de Dieren.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_111653244
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 00:44 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik snap het wel. Veel mensen willen het democratische systeem niet steunen.
Ik heb het ooit in een ander topic zo samengevat:

Stel, je gaat eten in een restaurant. Je bekijkt de kaart, waarop een gerecht of 15 staat, maar eigenlijk alles wat er op staat vind je vies. Dan heb je 4 keuzes:
- Je neemt het minst vieze gerecht (de stemmer)
- Je neemt geen gerecht, maar bestelt een biertje (de blanco-stemmer)
- Je neemt helemaal niets, maar loopt de tent uit (de niet-stemmer)
- Je gaat zelf in de keuken staan (de partij-oprichter)

Ik sta nog steeds achter mijn keuze. Bewust en volledig. De vieze eters die mij niet begrijpen ten spijt.

donderdag 17 mei 2012 @ 13:40:57 #180
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111663159
Matador, twee belangrijk punten staan niet in jouw opsomming: je kan zelf invloed uitoefenen door actief lid te worden van een politieke partij. Je kan mee het beleid van je partij bepalen en eventueel zelfs mee het beleid vormen, op lokaal of nationaal niveau. Afhankelijk van je kwaliteiten natuurlijk. Of dat een groep bewust wel of niet stemt heeft veel invloed: kijk naar de oververtegenwoordiging van christelijke partijen en partijen die oudere kiezers meer aantrekken. Jongeren daarentegen...
#NoDAPL
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:41:37 #181
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111663170
Niet stemmen vind ik sowieso dom, stem op zijn minst blanco zodat het duidelijk is dat je niet op een partij stemt omdat je vindt dat er niets fatsoenlijks tussen zit.
#NoDAPL
pi_111663247
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 12:27 schreef Astonmartin22 het volgende:

[..]

Ik kan niet inzien waarom je anders sp gaat stemmen, dan ben je gewoon jaloers dat mensen geld hebben en jij niet:p
Ik heb het goed maar stem toch SP.

De SP heeft voornamelijk op het gebied van privatisering en commercialisering van belangrijke voorzieningen in Nederland, van OV en energie tot zorg ideeën die mij erg aanspreken.

Daarnaast is het één van de weinige partijen waar amper tot niet gedraaid wordt. Het verkiezingsprogramma is consistent.

Het draait niet allemaal om geld in het leven.

Er zijn mensen die beweren "als je de SP stemt gaat Nederland de afgrond in".
Ik zou tegen die mensen willen zeggen: kijk eens naar de situatie waar Nederland nu in verkeert.
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:46:30 #183
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111663340
Ik volg een opleiding die een uitstekend arbeidsperspectief geeft, ik overweeg om op de SP te stemmen aangezien deze partij een prima agenda heeft, een zeer goed politiek inzicht heeft (voor veel zaken gewaarschuwd waarvan later is gebleken dat de SP gelijk kreeg) en aangezien deze partij opkomt voor de echt zwakkeren in de samenleving wat toch de kern van beschaving is..
#NoDAPL
pi_111663414
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 13:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik volg een opleiding die een uitstekend arbeidsperspectief geeft, ik overweeg om op de SP te stemmen aangezien deze partij een prima agenda heeft, een zeer goed politiek inzicht heeft (voor veel zaken gewaarschuwd waarvan later is gebleken dat de SP gelijk kreeg) en aangezien deze partij opkomt voor de echt zwakkeren in de samenleving wat toch de kern van beschaving is..
Klopt.
Er is een deel "zwakkeren" in de samenleving die het over zich afroept maar het huidige beleid is zo gefixeerd op deze groep en het aanpakken van de misstanden dat de échte groep zwakkeren ook keihard gepakt wordt.

Daar ga je bij mij een grens over.

Ook dingen als "9 Euro per doktersbezoek" en "7,50 Euro per ziekenhuisdag" is een stap te ver.
Ik kan dat nog vrij goed opbrengen maar voor iemand die chronisch ziek, werkloos, etc, hakt dat er wel in.
pi_111663439
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 13:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niet stemmen vind ik sowieso dom, stem op zijn minst blanco zodat het duidelijk is dat je niet op een partij stemt omdat je vindt dat er niets fatsoenlijks tussen zit.
Zodat die niet fatsoenlijken zichzelf dan weer op hun legitimiteit kunnen beroepen wijzend op de opkomstpercentages? En waarom zou je wie dat moeten laten zien?
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:58:47 #186
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111663806
Helaas komen die niet-fatsoenlijke politici waar jij (Weltschmerz) naar verwijst weg met deze leugens doordat een groot deel van het volk te slecht is ingelicht om in de gaten te hebben dat ze wordt bedrogen.
Het is dan de journalisten hun taak om aan de minder geïnformeerde kijkers uit te leggen welk deel van de stemmen blanco was en wat zo'n blanco stem inhoudt.

quote:
Er is een deel "zwakkeren" in de samenleving die het over zich afroept maar het huidige beleid is zo gefixeerd op deze groep en het aanpakken van de misstanden dat de échte groep zwakkeren ook keihard gepakt wordt.

Daar ga je bij mij een grens over.

Ook dingen als "9 Euro per doktersbezoek" en "7,50 Euro per ziekenhuisdag" is een stap te ver.
Ik kan dat nog vrij goed opbrengen maar voor iemand die chronisch ziek, werkloos, etc, hakt dat er wel in.
Zo denk ik er ook over. Ze gaan simpelweg te ver, de maatregelen zijn te hard en te ongenuanceerd. Van iedereen eisen dat die ofwel werkt (desnoods vrijwilligerswerk) ofwel een opleiding volgt als hij/zij hiertoe in staat is (wat voor bijna iedereen geldt) daar zou ik bijv. wel mee instemmen. Dat zet ook nog eens heel wat meer zoden aan de dijk.
#NoDAPL
pi_111664631
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 13:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Helaas komen die niet-fatsoenlijke politici waar jij (Weltschmerz) naar verwijst weg met deze leugens doordat een groot deel van het volk te slecht is ingelicht om in de gaten te hebben dat ze wordt bedrogen.
Het is dan de journalisten hun taak om aan de minder geïnformeerde kijkers uit te leggen welk deel van de stemmen blanco was en wat zo'n blanco stem inhoudt.
Dat lijkt me ijdele hoop, überhaupt heb ik het niet zo op mensen die gaan vertellen wat voor betekenis aan een stem moet worden toegekend. De betekenis is niet anders dan het rechtstreekse gevolg dat voortvloeit uit de wet. "Die kiezer heeft hiermee aangegeven dat... " Het is allemaal onzin, projectie van eigen gedachten. Dat geldt net zo goed voor De Hond als voor politici en journalisten.
pi_111666840
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 13:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nee, blanco stemmen om hetzelfde te bereiken als door niet te stemmen; dat is pas slim ^O^

Volgens mij is het volstrekt rationeel om niet te gaan stemmen. Het effect van één stem meer of minder op een partij is immers nihil. Zeker mensen die uit eigenbelang voor een specifieke partij kiezen, zouden er eigenlijk beter aan doen om in het geheel niet te gaan stemmen. Met die tijd kun je je eigenbelang wel beter behartigen.

Hiermee bedoel ik overigens niet te zeggen dat het juist dom is om wel te gaan stemmen. Nederland wordt er immers ook niet paradijselijker van als iedereen nog slechts het eigenbelang nastreeft.
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:30:36 #189
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111668624
Als je niet stemt dan wordt er niets met jouw mening gedaan, als je blanco stemt dan heeft het mogelijk nog nut. Reken maar dat het oproer veroorzaakt als in september de helft van de kiezers blanco stemt.
Wat een blanco stem inhoudt kan je zeer gemakkelijk objectief uitleggen: geen van de partijen goed genoeg vinden om jouw stem toe te vertrouwen.
#NoDAPL
pi_111672535
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als je niet stemt dan wordt er niets met jouw mening gedaan, als je blanco stemt dan heeft het mogelijk nog nut. Reken maar dat het oproer veroorzaakt als in september de helft van de kiezers blanco stemt.
Ook als ze niet stemmen.

quote:
Wat een blanco stem inhoudt kan je zeer gemakkelijk objectief uitleggen: geen van de partijen goed genoeg vinden om jouw stem toe te vertrouwen.
Nee, dat weet je niet. Bovendien slaat het nergens op om een stem uit te leggen. Een stem heeft een rechtsgevolg, punt. Uitleg is bijna altijd een poging om je onder dat gevolg uit te draaien.
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:19:21 #191
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111681445
Voor wie niet wil stemmen, overweeg de Piratenpartij of hoe die partij zichzelf ook gaat noemen, die zal in september vast wel meedoen aan de verkiezingen..
#NoDAPL
pi_111681513
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Voor wie niet wil stemmen, overweeg de Piratenpartij of hoe die partij zichzelf ook gaat noemen, die zal in september vast wel meedoen aan de verkiezingen..
Waarom zou iemand die niet wil stemmen een partij overwegen?
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:23:33 #193
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111681655
Omdat die partij de internetcensuur op de politieke agenda zet, iets wat andere politieke partijen nog niet hebben gedaan. Zo'n oneissuepartij kan een aantrekkelijke keuze zijn als je achter dat ene standpunt staat en je verder niet wil stemmen. Het is de ideale proteststem, de metaforische middelvinger richting de gevestigde orde.
#NoDAPL
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:27:34 #194
350546 Vesperfly
V for Vesper
pi_111696697
quote:

[..]

:')

Mannenhatende gefrustreerde zelfbeklagenden...

Interesse in politiek is eigenlijk helemaal niet zo slim;
A - je verandert niets aan het bestaande systeem
B - politici leren niet van hun fouten
C - je hebt 1/10.000.000e stem in het proces in het parlement (en dus 0 in de regering)
D - vele beslissingen vinden plaats buiten de Tweede Kamer om
E - genoeg voorbeelden van domme beslissingen van politici die ondanks ontelbare adviezen en aanbevelingen van mensen die wel verstand hebben van bepaalde zaken gewoon hun eigen beleid blijven voeren

En ja, ik heb ook een ex op een politiek forum ontmoet en ja, dat was ook leuk om over te hebben. Maar na al die jaren word je gewoon veel wijzer.

Interesse in politiek lijkt me ook geen kwestie van slim, 't interesseert je of niet. Net als alle andere interesses die elk individueel heeft trouwens. Je vind iets niet interessant met de achterliggende gedachte om er invloed op uit te oefenen.
Ah Jesus. I wish you could see this. Lights coming up. I've never seen a painting that captures the beauty of the ocean at a moment like this. This is your wake-up call pal. Go to work.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:29:20 #195
350546 Vesperfly
V for Vesper
pi_111696728
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:01 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Ben jaloers op je. Ken maar weinig Mensen die zich überhaubt echt serieus bezig houden met de politiek en al helemaal niet met de implicaties van het beleid dat wordt gevoerd en dat ons aller kans op een fijn en zinvol leven bepaald. Maar zelfs deze conclusie voert ze al te ver omdat ze denken dat zehet zelf in de hand houden. Maar hoog of laagopgeleid, democratische principes leiden tot een dictatuur van stupiditeit en oppervlakkigheid die zijn weeerga in de wereldgeschiedenis niet kent of zal kennen omdat we onze beste tijd al gehad hebben. Jammer maar helaas, aan dit zinkende schip zullen zelfs de ratten niet ontkomen. We hebben ons collectief het vroege graf in gestemd doordat we gewetenloos tuig hebben gelegitimeerd en gefaciliteerd met ons kuddegedrag en collectieve gebrek aan algemene en zelfontwikkeling. Ook vele hoogopgeleiden in dit topic reken ik tot die categorie van ultra airheads.Kennis is geen intellect.... Maar wees gerust..Jou reken ik b.v. niet tot die categorie vanwege je dorst naar kennis. Dat je een vrouw bent speelt ook een rol. Ik ben een ultrafeminist.
Ik vind dingen weten gewoon leuk, is niet zo moeilijk. Maar misschien behoor ik wel tot die groep ultra airheads; ik weet van veel onderwerpen globaal de informatie, maar ben geen historicus of zo. Echter ben ik wel gevleid. O+
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:29:59 #196
350546 Vesperfly
V for Vesper
pi_111696738
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 00:39 schreef Ziba het volgende:

[..]

Dit. zeg dan niks.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:33:13 #197
350546 Vesperfly
V for Vesper
pi_111696801
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:35 schreef sneakypete het volgende:
Gelukkig maar, van dat laatste. Althans, voor sommigen. Wat ik wel denk is als er een steeds grotere kloof tussen rechts en links ontstaan dat er in binnen beide partijen een grotere sociale cohesie ontstaat. En dan eerder in links dan in rechts; history repeats.
pi_111696803
quote:
je kan zelf invloed uitoefenen door actief lid te worden van een politieke partij
_O- _O-
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:55:38 #199
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111702595
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 10:33 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

_O- _O-
Wat is er zo grappig, jochie? Leg dat nou eens haarfijn uit..
pi_111702684
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:55 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Wat is er zo grappig, jochie? Leg dat nou eens haarfijn uit..
Ga dat zelf maar eens fijn uitpluizen, jochie...
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')