Dat is dus wat jij denkt das jouw mening maar maakt voor mij ook veel duidelijk.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is wel een mooie inderdaad, als daar Ron Paul uit komt weet je in elk geval zeker dat je met een volslagen idioot van doen hebt.
Neuh, de kandidaat die alleen voor vrijheid en rechten is als het gaat om welvarende, heteroseksuele, christelijke, blanke mannen van minimaal middelbare leeftijd.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De kandidaat die het dichtste in de buurt van Europese opvattingen stond.
Zoals gebruikelijk lees je dan ook niet goed, het antwoord is over het algemeen dat Obama de minst slechte keuze is. Maar goed als Ron Paulfanboy neem ik je niet al te serieus (voor mij een duidelijke graadmeter)quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:36 schreef Schenkstroop het volgende:
Veel hoger opgeleiden op fok! die vooral in POL zitten denken nogsteeds dat kandidaten als Obama de beste keuze zijn. Dat is voor mij veelzeggend. Daarom was mijn vraag ook.
Ik denk eerder dat mensen PVV stemmen uit onvrede.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:19 schreef spierbal het volgende:
De mensen stemmen PVV omdat dat de partij is die een standpunt heeft waar niemand anders voor uitkomt en als dat jou eerste prioriteit heeft, heeft jouw opleiding er niks meer te maken.
'Minst slechte keuze' weet je wel wat je daar zegt of waar je dan politiek voor staat?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zoals gebruikelijk lees je dan ook niet goed, het antwoord is over het algemeen dat Obama de minst slechte keuze is. Maar goed als Ron Paulfanboy neem ik je niet al te serieus (voor mij een duidelijke graadmeter)
Dat is de voornaamste motivatie inderdaad.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat mensen PVV stemmen uit onvrede.
Het gaat iets off-topic maar vooruit. In de VS had je bij de Republikeinen twee genuanceerde kandidaten waarvan 1 bij voorbaat al kansloos (Huntsman) en de ander is de presidentskandidaat geworden (Romney) de overige republikeinse kandidaten was een verzameling niet serieus te nemen clowns. Daar tegenover staat Obama. De keuze gaat dus tussen Obama en Romney, in zo'n geval zou ik voor Obama kiezen. En jij?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:48 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
'Minst slechte keuze' weet je wel wat je daar zegt of waar je dan politiek voor staat?
Maar dan nog is je perceptie erg belabberd zotezien met obama als "minst slechte keuze". Maar nogmaals mijn graadmeter is dan ook best goed. Ik vraag gewoon op wie je zou stemmen. Hoe je jezelf daarna uit probeert te lullen is voor mij eigenlijk bijzaak.
De omgeving heeft er inderdaad een grote invloed op (positief of negatiefquote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:54 schreef Vesperfly het volgende:
Volgens mij is waar je ook stemt afhankelijk van je achtergrond.
Studeer je medicijnen en kom je uit een welvarend gezin, stem je waarschijnlijk VVD.
Studeer je medicijnen en kom je uit een gezin waar een van je voorouders naar Nederland zijn gekomen i.v.m. arbeidskansen, stem je waarschijnlijk PvdA.
Punt is dat je altijd stemt naar bepaalde idealen en die ontwikkel je vanuit je opvoeding. Ongeacht je intelligentie of capaciteiten. Ik ken ook wel 'alto's' die uit een vrij goed nest komen, erfgename zijn van een of ander rijk familiebedrijf, en toch door omgeving op SP stemmen. Heb alleen altijd wel het gevoel dat dit soort figuren dit doen om tegen het zere been van de VVD-familie aan te schoppen.
Waar baseer je dit op? Demografisch onderzoek?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:54 schreef Vesperfly het volgende:
Studeer je medicijnen en kom je uit een welvarend gezin, stem je waarschijnlijk VVD.
Studeer je medicijnen en kom je uit een gezin waar een van je voorouders naar Nederland zijn gekomen i.v.m. arbeidskansen, stem je waarschijnlijk PvdA.
Punt is dat je altijd stemt naar bepaalde idealen en die ontwikkel je vanuit je opvoeding. Ongeacht je intelligentie of capaciteiten. Ik ken ook wel 'alto's' die uit een vrij goed nest komen, erfgename zijn van een of ander rijk familiebedrijf, en toch door omgeving op SP stemmen. Heb alleen altijd wel het gevoel dat dit soort figuren dit doen om tegen het zere been van de VVD-familie aan te schoppen.
Eerste zin, eerste twee woorden: Volgens mij.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op? Demografisch onderzoek?
Nee, dit is niet juistquote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:57 schreef Vesperfly het volgende:
Wat mij altijd intregeert is het feit dat mensen die op PVV stemmen eerder uit het noorden of zuiden komen, en niet uit de randstad (het overgrote deel). En aangezien PVV toch een bepaald beleid voor ogen heeft, vind ik dit best raar... Hoe vaak kom je nou een neger tegen in de Achterhoek, om het even plastisch uit te drukken?
Met diezelfde logica kun je juist ook express anders stemmen, ik kom uit een vervarende familie vol ondernemers en sporters, maar ik stem juist sociaal omdat iedereen verdient zichzelf omhoog te werkenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:01 schreef Vesperfly het volgende:
[..]
Eerste zin, eerste twee woorden: Volgens mij.
Ik ben altijd wel geïnteresseerd op wie mensen om me heen stemmen, dus dat vraag ik dan altijd wel, en ook de achterliggende gedachte. Maar daardoor is het niet direct aannemelijk.
Ze stemmen namelijk D66quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:01 schreef Vesperfly het volgende:
[..]
Ik ben altijd wel geïnteresseerd op wie mensen om me heen stemmen, dus dat vraag ik dan altijd wel, en ook de achterliggende gedachte. Maar daardoor is het niet direct aannemelijk.
Ik bedoelde in mijn aanname niet enkel en alleen Marokkaanse/Turkse hoogopgeleide jongeren, maar desondanks interessant artikel.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze stemmen namelijk D66
http://www.deondernemer.n(...)ngere-stemt-D66.html
Je kan een ding leren van je twee uitspraken, hoe het is je vooroordeel voor de waarheid te houden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:16 schreef Vesperfly het volgende:
[..]
Ik bedoelde in mijn aanname niet enkel en alleen Marokkaanse/Turkse hoogopgeleide jongeren, maar desondanks interessant artikel.
hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan een ding leren van je twee uitspraken, hoe het is je vooroordeel voor de waarheid te houden.
Volgens jouw logica kan je niet op domme mensen stemmen, want onze politici zijn hoogopgeleid, i.t.t. jou blijkbaar....quote:Op zondag 13 mei 2012 12:23 schreef TweeGrolsch het volgende:
Lageropgeleiden zijn dom. Dus die stemmen op domme mensen met domme standpunten.
Lijkt me duidelijk, je post twee vooroordelen, je slaat de plank twee keer mis.quote:
Ik denk dat jij een opfriscursus logica kan gebruikenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:31 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Volgens jouw logica kan je niet op domme mensen stemmen, want onze politici zijn hoogopgeleid, i.t.t. jou blijkbaar....
Heb ooit niet gezegd dat het niet zo was; nogmaals, het zijn aannames, en dus vooroordelen, maar als je het zo bekijkt neem jij aan dat de volledige Marokkaanse jonge hoogopgeleide bevolking op D66 stemt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk, je post twee vooroordelen, je slaat de plank twee keer mis.
Zit het je zo dwars?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:41 schreef Vesperfly het volgende:
[..]
Heb ooit niet gezegd dat het niet zo was; nogmaals, het zijn aannames, en dus vooroordelen, maar als je het zo bekijkt neem jij aan dat de volledige Marokkaanse jonge hoogopgeleide bevolking op D66 stemt.
Wat ben jij naïef. De beste man is een debiel.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:48 schreef Astonmartin22 het volgende:
Ach uiteindelijk is het allemaal niets:p, misschien gaat Hero nog een leuke partij beginnen
nee, ik reageer enkel.quote:
Heb je over de geografische spreiding van de PVV stemmers nog wat te zeggen? Of over Negers en Achterhoekers?quote:
m.a.w. Alle intellectuelen zijn pro en alle dombo's contra?quote:Op zondag 13 mei 2012 13:09 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Wacht je bent academisch opgeleid en wil dat we uit Europa stappen? Wat voor opleiding heb je gevolgd?:O Dat de Tokkies die onzin van Wilders slikken als koek kan ik me voorstellen...
Wat zou het als ik dat wel had?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je over de geografische spreiding van de PVV stemmers nog wat te zeggen? Of over Negers en Achterhoekers?
Democratie is dan ook de domste vers ie van een dictatuur, n.l. die van de domheid,vandaar...quote:Op zondag 13 mei 2012 13:14 schreef kossikvassik2 het volgende:
Wat ik dus probeer te zeggen... als de meeste mensen uit eigenbelang stemmen... dus laagopgeleid links en hoogopgeleid rechts.... is er toch bijna geen sprake van democratie, omdat je als hoogopgeleide wel VVD, D66 of CDA moet stemmen... en die regeren dan met elkaar.... dus je hebt eigenlijk 1keus...
Nee, je zeiquote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:53 schreef Vesperfly het volgende:
[..]
Wat zou het als ik dat wel had?
Lees nou is wat ik al 3 keer - en jij zelf ook - probeer duidelijk te maken; het zijn aannames, en ik verbaas me hier over als het zo zou zijn. Ik stel niets vast.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:57 schreef Vesperfly het volgende:
Wat mij altijd intregeert is het feit dat mensen die op PVV stemmen eerder uit het noorden of zuiden komen, en niet uit de randstad (het overgrote deel). En aangezien PVV toch een bepaald beleid voor ogen heeft, vind ik dit best raar...
Die aannames baseer ik op soortgelijke onderzoeken in artikelen, net zoals jij net postte. http://politiekadviesbureau.nl/_files/Josse.pdf ofquote:
Jij moet een vrouw zijn, en waarschijnlijk jonger dan 21quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:01 schreef Vesperfly het volgende:
[..]
Die aannames baseer ik op soortgelijke onderzoeken in artikelen, net zoals jij net postte. http://politiekadviesbureau.nl/_files/Josse.pdf of
Hahaha oke misschien was het woord feit niet de juiste keuze.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij moet een vrouw zijn, en waarschijnlijk jonger dan 21
Je niet willen toegeven dat je het helemaal fout hebt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:04 schreef Vesperfly het volgende:
[..]
Hahaha oke misschien was het woord feit niet de juiste keuze.
Klopt, maar waar basseer jij dat op?![]()
Ik ben vrij fel anti-Wilders, maar met de EU heb ik steeds minder op.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:09 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Wacht je bent academisch opgeleid en wil dat we uit Europa stappen? Wat voor opleiding heb je gevolgd?:O Dat de Tokkies die onzin van Wilders slikken als koek kan ik me voorstellen...
Zo tot je 25ste, waarna je je gaat realiseren dat het nu JOUW huishouden is waar je voor op moet komen en niet dat van je ouders.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:54 schreef Vesperfly het volgende:
Zo werkt het niet voor iedereen, hoe graag je ook wil.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo tot je 25ste, waarna je je gaat realiseren dat het nu JOUW huishouden is waar je voor op moet komen en niet dat van je ouders.
Ik wil niks graag, ik zeg je alleen dat "afkomst" naarmate je ouder wordt voor de meeste mensen veel minder belangrijk wordt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:21 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Zo werkt het niet voor iedereen, hoe graag je ook wil.
Maar het is okee hoor, dat jij volmondig voor jezelf kiest. Niemand komt je neerknuppelen
Okee, mijn fout dan.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wil niks graag, ik zeg je alleen dat "afkomst" naarmate je ouder wordt voor de meeste mensen veel minder belangrijk wordt.
Blijf lachen. Meer volgt...Het barst hier van de dombo's vol van vooroordelen.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]![]()
![]()
, bedankt. Mijn dag is weer helemaal goed met deze onwijs domme post. Jij stemt zeker PVV
En als het op dezelfde is als jij dan is hij intelligent? Wat ben jij een crypto-fascist eigenlijk...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:43 schreef Schenkstroop het volgende:
Een hoogopgeledie maakt toch niet per definitie een betere keuze als het op politiek aankomt of is dat wel de achterliggende gedachte?
Rutte was geen goede keus want hij verkocht NL veel te snel aan Europa en het IMF en meer van dat soort mensenleed verspreidende kut-organisaties. Stem dan SP. En nog een vraag. Ben je hoog opgeleid en zoja, op welke Amerikaanse presidents-kaniddaat zou je stemmen? (is altijd een goede graadmeter voor mij)
IDD. De p.v.v.(expres met kleine letters) discrimineert op geloof, ras en huidkleur. Waarom dat word gedoogd verbijsterd mij...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:57 schreef Vesperfly het volgende:
Wat mij altijd intregeert is het feit dat mensen die op PVV stemmen eerder uit het noorden of zuiden komen, en niet uit de randstad (het overgrote deel). En aangezien PVV toch een bepaald beleid voor ogen heeft, vind ik dit best raar... Hoe vaak kom je nou een neger tegen in de Achterhoek, om het even plastisch uit te drukken?
En, wordt je nieuwsgierigheid bevredigd?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:01 schreef Vesperfly het volgende:
[..]
Nooitquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:48 schreef Aristoo het volgende:
[..]
En, wordt je nieuwsgierigheid bevredigd?
Ha.ha die zwaar dyslectische Piet Verdriet toch..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je niet willen toegeven dat je het helemaal fout hebt.
Ik ken het 'probleem'. Vooral met de dosering...Je bent al gauw të nieuwsgierigquote:
Voor mij is niets 'te' nieuwsgierig to be honest, heb liever dat mensen vraagtekens zetten en proberen een mening te schetsen door ook naar anderen te luisteren..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:59 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Ik ken het 'probleem'. Vooral met de dosering...Je bent al gauw të nieuwsgierig
Hoopgeleidt onsdoor degeseling deslevens.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |