Ja ik zeg inderdaad hetzelfde omdat ik consistent ben maar het lijkt er op dat je niet helemaal snapt wat het concept er achter is.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Met die vergelijking zeg je precies hetzelfde als met die eerste zin en dat klopt niet. Je bent zelf verantwoordelijk voor je toon. En nu graag weer ontopic.
Daar zit dus blijkbaar een verhaaltje achter.quote:
http://www.straightdope.c(...)or-bumblebees-to-flyquote:Is it aerodynamically impossible for bumblebees to fly?
May 4, 1990
Dear Cecil:
When I was in college, not so many eons ago, it was pretty much an article of faith among us intellectual iconoclasts that, though we could put a man on the moon, we still had no idea how a bumblebee could fly. Do we?
— Keith Hanson, Silver Spring, Maryland
Dear Keith:
Of course. You think this is on a par with quantum mechanics? The basic principles of bumblebee flight, and insect flight generally, have been pretty well understood for many years. Somehow, though, the idea that bees "violate aerodynamic theory" got embedded in folklore.
According to an account at www.iop.org/Physics/News/0012i.1, the story was initially circulated in German technical universities in the 1930s. Supposedly during dinner a biologist asked an aerodynamics expert about insect flight. The aerodynamicist did a few calculations and found that, according to the accepted theory of the day, bumblebees didn't generate enough lift to fly. The biologist, delighted to have a chance to show up those arrogant SOBs in the hard sciences, promptly spread the story far and wide.
Once he sobered up, however, the aerodynamicist surely realized what the problem was--a faulty analogy between bees and conventional fixed-wing aircraft. Bees' wings are small relative to their bodies. If an airplane were built the same way, it'd never get off the ground. But bees aren't like airplanes, they're like helicopters. Their wings work on the same principle as helicopter blades--to be precise, "reverse-pitch semirotary helicopter blades," to quote one authority. A moving airfoil, whether it's a helicopter blade or a bee wing, generates a lot more lift than a stationary one.
The real challenge with bees wasn't figuring out the aerodynamics but the mechanics: specifically, how bees can move their wings so fast--roughly 200 beats per second, which is 10 or 20 times the firing rate of the nervous system. The trick apparently is that the bee's wing muscles (thorax muscles, actually) don't expand and contract so much as vibrate, like a rubber band. A nerve impulse comes along and twangs the muscle, much as you might pluck a guitar string, and it vibrates the wing up and down a few times until the next impulse comes along. Cecil is sliding over a few subtleties here, but nobody ever said science for the masses was pretty.
— Cecil Adams
Related Posts with Thumbnails
Ik kan me voorstellen dat je dat irriteert, en je hebt ook gelijk. Maar toch ben je verantwoordelijk voor de manier waarop je dingen zegt.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja ik zeg inderdaad hetzelfde omdat ik consistent ben maar het lijkt er op dat je niet helemaal snapt wat het concept er achter is.
Mensen die in de rondte lullen zonder een greintje onderzoek te doen krijgen van mij negatief nieuws te horen. Als mensen wel onderzoek doen krijgen ze positief nieuws te horen. Zo zit ik in elkaar. Dit is naar mijn mening te manier om om te gaan met topics zoals dit waarin mensen een domme posts droppen om vervolgens met de armen over elkaar toe te kijken met een air van "ha, verklaar dat maar eens". Terwijl ze na 2 minuten google al kunnen zien dat het gene wat ze posten irrelevant is.
Het is heel simpel. Kwaliteit goed. Luiheid slecht.
Nou kan je er voor kiezen om de luie optie te pakken en op mijn instelling te kankeren terwijl ik een van de weinige hier ben die niet random shit loopt te posten.
De Fermi paradoxquote:Op donderdag 10 mei 2012 22:04 schreef AppelCake het volgende:
Waarom er nog nooit buitenaards contact met ons is opgenomen...
quote:The Fermi paradox (Fermi's paradox or Fermi-paradox) is the apparent contradiction between high estimates of the probability of the existence of extraterrestrial civilizations and the lack of evidence for, or contact with, such civilizations.[1]
http://en.wikipedia.org/wiki/Fermi_paradoxquote:The age of the universe and its vast number of stars suggest that unless the Earth is very atypical, extraterrestrial life should be common.[2] In an informal discussion in 1950, the physicist Enrico Fermi questioned why, if a multitude of advanced extraterrestrial civilizations exists in the Milky Way galaxy, evidence such as spacecraft or probes is not seen. A more detailed examination of the implications of the topic began with a paper by Michael H. Hart in 1975, and it is sometimes referred to as the Fermi–Hart paradox.[3]
Other common names for the same phenomenon are Fermi's question ("Where are they?"), the Fermi Problem, the Great Silence,[4][5][6][7][8] and silentium universi[8][9] (Latin for "the silence of the universe"; the misspelling silencium universi is also common).
There have been attempts to resolve the Fermi paradox by locating evidence of extraterrestrial civilizations, along with proposals that such life could exist without human knowledge. Counterarguments suggest that intelligent extraterrestrial life does not exist or occurs so rarely or briefly that humans will never make contact with it.
Starting with Hart, a great deal of effort has gone into developing scientific theories about, and possible models of, extraterrestrial life, and the Fermi paradox has become a theoretical reference point in much of this work. The problem has spawned numerous scholarly works addressing it directly, while questions that relate to it have been addressed in fields as diverse as astronomy, biology, ecology, and philosophy. The emerging field of astrobiology has brought an interdisciplinary approach to the Fermi paradox and the question of extraterrestrial life.
Denk dat jij je er niet mee moet bemoeien, om niks (bepaalde posts zijn al weggehaald dus je weet niet eens waarover t gaat)quote:Op maandag 21 mei 2012 00:33 schreef Maron het volgende:
[..]
Jah..dat is dan zeker ook de reden dat we je steeds minder lezen dan vroegah..![]()
Leuk hé..kindjes..en als het goed is, dan kom je er nooit meer vanaf..![]()
(laat Mousy zich trouwens niet zo druk maken om nix![]()
Oh ja..ontopic he?..ik vind het misterieus dat je,(ik) gevoelens en gedachten van mensen kan leren en lezen door alleen maar een paar lettertjes en symbooltjes te lezen..
Raar toch..een paar krabbeltjes op papier..een paar toetsies..en dan hoop je maar dat het overkomt zoals je het eigenlijk bedoelt..
Precies wat ik ook dachtquote:Op maandag 21 mei 2012 11:43 schreef Scrummie het volgende:
Pff echt laat ook maar zitten, weer een topic wat leuk zou kunnen zijn verknalt door zo'n droeftoeter.
Volgensmij komt massale vogelsterfte wel vaker voor toch? Ik kan van wat jaren geleden nog herrineren dat er echt overal kraaien enz lagen.quote:Op maandag 21 mei 2012 18:58 schreef Tropanzia het volgende:
Wat ook wel mysterieus was, was die massale vogelsterfte vorig jaar... Ook nooit eer iets over weer gehoord eigenlijk.....
Of die verhalen van aangevreten schapen in Mexico....
Het placebo-effect is ook wel mysterieus. (Kunnen wij inderdaad via denkkracht onze eigen ziekten oplossen?)
Ik heb eens een boek gelezen dat ging over drugs en menselijk gedrag. Het is ongelooflijk hoe sterk verwachtingspatronen van proefpersonen een rol speelden bij de uitwerking van allerlei drogerende middelen.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:14 schreef Vansschoen het volgende:
Het placebo effect vind ik trouwens ook fasinerend, dat je gedachten zoveel invloed op je lichaam heeft.
Verslavingen zijn ook meer een milieu issue, soldaten die in vietnam zwaar aan de heroine waren die eenmaal terug in de VS kwamen werden hun verslaving eenvoudig kwijt als ze in een small town america kwamen. Gewoonweg omdat de hele omgeving hun niet tot drugs stimuleerden. Junks die na het afkicken weer in hun oude wijk terechtkomen zijn zo weer aan de drugs.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb eens een boek gelezen dat ging over drugs en menselijk gedrag. Het is ongelooflijk hoe sterk verwachtingspatronen van proefpersonen een rol speelden bij de uitwerking van allerlei drogerende middelen.
Althans niet voor dezelfde verslaving. Het schijnt dat je aanleg moet heben om morfinist, alcoholist, roker, speedfreak, whatever, te wordenquote:Op maandag 21 mei 2012 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder zijn niet alle mensen even vatbaar voor verslavingen.
Dat is een heel groot verschil idd.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:12 schreef HAL9000S het volgende:
En dan zit er nog een groot verschil tussen geestelijke verslaving aan dat soort middelen en/of lichamelijke verslaving.
Ook dat, maar ook voor verslavingen in het algemeen. Sommige mensen zijn gewoon sneller van iets afhankelijk of hebben minder zelfdiscipline.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Althans niet voor dezelfde verslaving. Het schijnt dat je aanleg moet heben om morfinist, alcoholist, roker, speedfreak, whatever, te worden
Maar aangezien jij reageert op de posts van anderen, ben jij de aap die aan de haal gaat met de handgranaat. Je stelling klopt dus gewoonweg niet.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja ik zeg inderdaad hetzelfde omdat ik consistent ben maar het lijkt er op dat je niet helemaal snapt wat het concept er achter is.
Mensen die in de rondte lullen zonder een greintje onderzoek te doen krijgen van mij negatief nieuws te horen. Als mensen wel onderzoek doen krijgen ze positief nieuws te horen. Zo zit ik in elkaar. Dit is naar mijn mening te manier om om te gaan met topics zoals dit waarin mensen een domme posts droppen om vervolgens met de armen over elkaar toe te kijken met een air van "ha, verklaar dat maar eens". Terwijl ze na 2 minuten google al kunnen zien dat het gene wat ze posten irrelevant is.
Het is heel simpel. Kwaliteit goed. Luiheid slecht.
Nou kan je er voor kiezen om de luie optie te pakken en op mijn instelling te kankeren terwijl ik een van de weinige hier ben die niet random shit loopt te posten.
Ik ben de handgranaat.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar aangezien jij reageert op de posts van anderen, ben jij de aap die aan de haal gaat met de handgranaat. Je stelling klopt dus gewoonweg niet.
Als je bijdehand wil wezen, doe het dan tenminste goed.
Nee, dat zijn de posts die aan je gepresenteerd worden, zoals de handgranaat aan de aap. TRU is de kooi. En jij maakt de keuze die posts op te blazen tot een verhitte situatie.quote:
Ik beslis weinig. Ik ben de handgranaat die zichzelf in een situatie begeeft waar hij wel of niet af gaat. Waar ik op "af ga" is vooraf afgesteld maar of die situatie zich wel of niet voor doet is van te voren onbekend. Dat er uiteindelijk confetti uit blijkt te komen en dat daardoor een paar apen erg zijn geschrokken, 2 zijn er boos geworden en eentje zit in een hoekje te huilen, doet er niet toe.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de posts die aan je gepresenteerd worden, zoals de handgranaat aan de aap. TRU is de kooi. En jij maakt de keuze die posts op te blazen tot een verhitte situatie.
In andere woorden ben jij degene die minachtend reageert op het gegeven materiaal.quote:Op maandag 21 mei 2012 02:08 schreef SpecialK het volgende:
http://www.msnbc.msn.com/(...)e-caused-ufo-lights/
Boom!
[b]Die minachtende toon van mij[/b] komt naar boven als ik mensen dingen zie zeggen die ze niet zouden zeggen als ze 10 minuten zouden investeren in wat onderzoek.
[b]het ligt aan jou/jullie of die toon naar boven gaat komen.[/b]
Game on.
Maar hoe je het ook wendt of keert, of benoemt (zoals TRU-users apen noemen), loop die kooi niet op te fokken.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik leg een handgranaat in een apenkooi. Uiteindelijk is dat mijn doen maar als die apen nou lief blijven spelen met hun eigen speelgoedjes zoals gewaarschuwd gaat er niks mis.
Als je niet in staat bent voor jezelf te denken, maar geheel aan anderen overlaat hoe jij moet denken en handelen, dan heb je uberhaupt niets bij te dragen.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik beslis weinig. Ik ben de handgranaat die zichzelf in een situatie begeeft waar hij wel of niet af gaat. Waar ik op "af ga" is vooraf afgesteld maar of die situatie zich wel of niet voor doet is van te voren onbekend. Dat er uiteindelijk confetti uit blijkt te komen en dat daardoor een paar apen erg zijn geschrokken, 2 zijn er boos geworden en eentje zit in een hoekje te huilen, doet er niet toe.
Jij probeert mijn metafoor te veranderen naar iets wat jij wellicht logischer vind klinken. Dat is ok maar zo is het metafoor niet per se bedoeld.
Jij bent persoon 2 uit de volgende situatie:
Persoon 1: stel nou he ik was een vis en jij was een hamer
Persoon 2: WAT? KAN NIET MAN IK BEN OOK EEN VIS EN DIE HAMER DAT IS EEN ECHTE HAMER!!!!
Persoon 1: ohwwwkeee. Ik beslis hoe mijn metafoor gaat, niet jij.
Persoon 1: .. bitch![]()
Gaaf!quote:Op maandag 21 mei 2012 21:29 schreef SpecialK het volgende:
En Pi mag je inderdaad met recht mysterieus noemen.
Hier enkele onconventionele situaties waar pi terug komt.
Ja hoi. i is een letter. Geen cijfer.quote:Zo is het kwadraat van het getal i gelijk aan -1. De wortel van een negatief getal trekken is normaliter echter niet mogelijk in de wiskunde!
Hoi, in de wiskunde staat i voor een getal, net als e (het getal van Euler) en Pi.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja hoi. i is een letter. Geen cijfer.
Tot zover les 1.
Zo ongeveer:quote:Op maandag 21 mei 2012 21:52 schreef vosss het volgende:
En ik zou niet weten wat i2 zou moeten zijn verder dan i * i.
En al helemaal niet hoe dat -1 zou moeten worden
quote:In de wiskunde zijn complexe getallen een uitbreiding van de reële getallen. Zoals de reële getallen overeenkomen met punten op een rechte lijn, correspondeert elk complex getal met een punt uit een vlak. Een complex getal is zodoende een paar reële getallen a en b, dat gewoonlijk weergegeven wordt als a + bi. Hierin is i (soms wordt ook j gebruikt) een bijzonder complex getal, de imaginaire eenheid, met als eigenschap i2 = –1. Met complexe getallen in de vorm a + bi kan gewoon gerekend worden, met de extra rekenregel dat overal i2 vervangen wordt door –1.
De schrijfwijze z = a + bi laat zien dat een complex getal in feite een lineaire combinatie is van een reëel getal en een imaginair getal.
De extra mogelijkheden die het rekenen met complexe getallen biedt, hebben geleid tot allerlei nuttige toepassingen in vooral alles wat met trillingen en golven te maken heeft, zoals het grootste deel van de natuurkunde, de elektrotechniek, de meet- en regeltechniek en vele andere technische disciplines.
Alle respect voor dat onderzoek!quote:Op maandag 21 mei 2012 12:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Daar zit dus blijkbaar een verhaaltje achter.
[..]
http://www.straightdope.c(...)or-bumblebees-to-fly
quote:Op maandag 21 mei 2012 21:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoi, in de wiskunde staat i voor een getal, net als e (het getal van Euler) en Pi.![]()
Lees dit maar eens slimmerd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Complex_getal
[..]
Zo ongeveer:
[..]
[ afbeelding ]
Nou, dat vind ik nou niet zo raar. Die druk is niet het probleem (binnen = buiten), de energietoevoer is een probleem, maar wordt opgelost door regenen van organisch materiaal.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 06:29 schreef Metalfrost het volgende:
Dat er op de diepste punten van de oceaan, onder alle druk, leven te vinden is.
Die druk is niet zo bijzonder. Ja, voor een mens lijkt het onoverkomelijk. Maar vergeet niet dat voor die vissen de oppervlaktedruk onmiddellijk dodelijk isquote:Op dinsdag 22 mei 2012 06:29 schreef Metalfrost het volgende:
Dat er op de diepste punten van de oceaan, onder alle druk, leven te vinden is.
Ik vind de diepte niet zo zeer mysterieus eerder al het (onondekte) leven dat er in zit,quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:51 schreef smitjew het volgende:
Ben ik de enige die de diepte van oceaanen en zeeën mysterieus vind ?
Andere verwoording: dat het leven op aarde vanuit het oogpunt van de mens in alle hoeken en gaten te vinden is.quote:Op woensdag 23 mei 2012 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik nou niet zo raar. Die druk is niet het probleem (binnen = buiten), de energietoevoer is een probleem, maar wordt opgelost door regenen van organisch materiaal.
Kun je dat wat nader uitleggen?quote:Op woensdag 23 mei 2012 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik nou niet zo raar. Die druk is niet het probleem (binnen = buiten), de energietoevoer is een probleem, maar wordt opgelost door regenen van organisch materiaal.
Op hele grote dieptes daalt een constante 'damp' neer van organisch materiaal. Hele kleine deeltjes plantaardig en dierlijk afval en uitwerpselen van hogere zeelagen. De grote stukken worden opgegeten voor ze de bodem bereiken, maar door die constante 'regen' kunnen er kleine diertjes leven die aan het begin staan van een hele voedselketenquote:
... en nog niet op "de bodem"quote:
Dat is nou net het mysterieuze in dezequote:Op woensdag 23 mei 2012 19:09 schreef Tropanzia het volgende:
Interessant die Money Pit, hoe konden ze vroeger zo diep boren/graven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |